abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:10:19 #76
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41174211
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:01 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Dus jij rekent alle Nederlands die een baan hebben tot de beste?!?!?

Kort door de bocht werkt het zo:
Zolang de toegevoegde waarde van de werknemer positief is (lees: de baten zijn groter dan de lasten) zal hij de werknemer (al dan niet tijdelijk) aannemen.
Idd en het is aan de overheid om dat proces te stimuleren en dat doe je niet door een sociale hangmat in stand te houden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41176163
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]
HOOFDOORZAAK: het arrogante bedrijfsleven, discrimineert dat het een lieve lust is. Overheid doets NIETS. Ja, mensen uit hun uitkering schoppen. en de werkgevers lachen zich kapot en blijven, behouden een paar lulligheden, harstikke buiten schot. Ze lachen zich kapot.
Wat ben jij toch ongelofelijk zielig . Kom op zeg, natuurlijk discrimineren werkgevers; want door alle sociale lasten kost een werknemer meer dan pakweg 1,5x hetgeen de persoon bruto aan salaris ontvangt.

En waarom zijn die lasten zo hoog? Door het sociale stelsel en het aantal mensen wat er gebruik van maakt. Verder is het voor kleine bedrijven een dramatische rompslomp (en een groot risico) om mensen aan te nemen. Daarom zie je dat veel bedrijven eenmanszaak blijven of met uitzendkrachten en dergelijke constructies werken.

Als de lastendruk omlaag gaat zal het geen probleem zijn om meer mensen aan het werk te krijgen; dan wordt het een stuk goedkoper om mensen aan te nemen.

Oudere mensen hebben een hoger minimumloon en zelfs "oude lullen dagen" in de gemiddelde CAO; vind je het gek dat men liever jongeren aanneemt. Ik zou dat zelfs discriminatie van jongeren kunnen noemen; harder werken en minder salaris krijgen.
pi_41181723
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 18:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat een onzin dat er geen werk zou zijn.
Er is in geen enkele markteconomie een volledige werkgelegenheid. is een utopie. Er vallen altijd mensen hierdoor buiten de boot.

moeten we die laten verhongeren? Als we de VVd haar zin geven, gaat dat straks nog gebeuren ook.
pi_41183322
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 23:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Er is in geen enkele markteconomie een volledige werkgelegenheid. is een utopie. Er vallen altijd mensen hierdoor buiten de boot.
Er vallen nu meer mensen buiten de boot.
quote:
moeten we die laten verhongeren? Als we de VVd haar zin geven, gaat dat straks nog gebeuren ook.
Je kan ze ook helpen.

Maar we vallen in herhalingen.
pi_41183725
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:08 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Er vallen nu meer mensen buiten de boot.
Hoe kan je dat nou weten? Leg mij nou eens ff uit dat er straks geen mensen zijn die honger gaan krijgen in Nederland?

Want jij wil dat uitkeringen worden afgeschaft. Er is geen volledige werkgelegenheid, want dat kan niet in een 100% markteconomie. De hoogste penitratiegraad is 80%.

20% heeft dan pech. 10% heeft familie, die mogen dus daar gaan schooien.

10% is eenzaam. Diaconie. Jaren 30?
quote:
Je kan ze ook helpen.

Maar we vallen in herhalingen.
Overtuig. Je stelt het allemaal wat te rooskleurig voor denk ik.
pi_41183884
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe kan je dat nou weten? Leg mij nou eens ff uit dat er straks geen mensen zijn die honger gaan krijgen in Nederland?

Want jij wil dat uitkeringen worden afgeschaft. Er is geen volledige werkgelegenheid, want dat kan niet in een 100% markteconomie. De hoogste penitratiegraad is 80%.

20% heeft dan pech. 10% heeft familie, die mogen dus daar gaan schooien.

10% is eenzaam. Diaconie. Jaren 30?
Zoals ik al eerder zei je denkt veel en veel te statisch. Nú is het misschien zo dat je nauwelijks meer aan het werk komt als je werkeloos raakt maar in een vrije economie heb je juist heel snel een nieuwe baan. Die 10% van jou zijn dus telkens andere mensen. En als je ervoor spaart of je ertegen verzekert is het helemaal niet zo erg om even werkeloos te zijn. In tegenstelling tot nu.
quote:
Overtuig. Je stelt het allemaal wat te rooskleurig voor denk ik.
Nee, jij stelt het allemaal veel te negatief. Zoals iemand anders hier al zei: de overheids-propaganda heeft je doods- en doodsbang gemaakt en je bent nu dus als was in hun handen.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:23:30 #82
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41183931
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 23:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

In geen enkel bestel bestaat een volledige werkgelegenheid, slechts een gesimuleerde.
Say your prayers
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:26:01 #83
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41184039
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee anders: WERKGEVEND NEDERLAND heeft grote groepen mensen, vaak met minder talent en andere tegenslag compleet kansloos gemaakt. Ze willen alleen supermensen hebben. De arbeidsmarkt gaat hier bovendien nergens over. Als je hier solliciteert op een functie , dan zijn er nog 300 andere die dat ook doen. Kans= 0,003333 De kansen zijn hier belachelijk klein. En als je dan ook nog een vlekje durft te hebben, dan schopt je baas je direct op straat of krijg je zelfs nog geen reactie op een sollicitatiebrief.

HOOFDOORZAAK: het arrogante bedrijfsleven, discrimineert dat het een lieve lust is. Overheid doets NIETS. Ja, mensen uit hun uitkering schoppen. en de werkgevers lachen zich kapot en blijven, behouden een paar lulligheden, harstikke buiten schot. Ze lachen zich kapot.
[..]

ook voor degenen die niet kunnen? Laten verhongeren. Tja dan los je ook een probleem op
Onzin. Het bovenstaande geeft juist aan dat het marktmechanisme uitstekend werkt. De werkgever en werknemer die het meest geschikt is voor een functie weten elkaar te vinden.
Say your prayers
pi_41184467
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei je denkt veel en veel te statisch. Nú is het misschien zo dat je nauwelijks meer aan het werk komt als je werkeloos raakt maar in een vrije economie heb je juist heel snel een nieuwe baan.
Vraag?

Ken je een land, waarbij jouw omschreven situatie reeds een feit is?

Want dan kan je mij overtuigen? Zeer benieuwd.
quote:
Die 10% van jou zijn dus telkens andere mensen. En als je ervoor spaart of je ertegen verzekert is het helemaal niet zo erg om even werkeloos te zijn. In tegenstelling tot nu.
Stel je bent 55 jaar. Werkloos. Ziek. Zullen er dan werkgevers zijn die je willen.

ergo: de private verzekeringen kan niemand betalen.
quote:
Nee, jij stelt het allemaal veel te negatief. Zoals iemand anders hier al zei: de overheids-propaganda heeft je doods- en doodsbang gemaakt en je bent nu dus als was in hun handen.
Dat is de kern van de discussie.

Toch graag voorbeelden van landen, waarbij jou systeem reeds werkelijkheid is. Of semi.
pi_41184972
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Vraag?

Ken je een land, waarbij jouw omschreven situatie reeds een feit is?

Want dan kan je mij overtuigen? Zeer benieuwd.
Nee, maar er zijn wel landen die meer in de buurt komen. Ierland, Zwitserland, Nieuw-Zeeland, Singapore, Hong Kong (voor China het overnam), Dubai, IJsland, Nederland in de 17e eeuw, het vroege Amerika. Allemaal landen waar de overheid veel kleiner is en veel minder uitgeeft dan wij doen en die een ongekende welvaartsgroei kennen of kenden.
quote:
Stel je bent 55 jaar. Werkloos. Ziek. Zullen er dan werkgevers zijn die je willen.
Allereerst hoop ik dat deze man in zijn 35 werkzame jaren gespaard heeft of zich heeft verzekerd, zo niet dan is dat erg stom van hem geweest. Kan hij echt buiten zijn schuld om voor geen enkele werkgever méér opbrengen dan hij kost en ook zelf geen bedrijf meer beginnen dan valt hij dus in die heel kleine groep van mensen die het zonder hulp niet redden. Die mensen zou ik graag helpen, jij toch ook? En aangezien we nog maar hooguit 10% belasting betalen zouden we daar weinig moeite mee hebben. In tegenstelling tot de situatie van nu waarin de overheid ons twee derde van ons inkomen afneemt en de verantwoordelijkheid voor deze mensen op zich neemt. Dát is de reden dat deze maatschappij steeds harder en killer wordt.
quote:
ergo: de private verzekeringen kan niemand betalen.
Verzekeringen worden niet goedkoper door ze door de overheid te laten regelen. Alleen maar (veel) duurder.
quote:
Dat is de kern van de discussie.

Toch graag voorbeelden van landen, waarbij jou systeem reeds werkelijkheid is. Of semi.
Zie bovenstaand lijstje. Overigens zijn die inderdaad allemaal 'semi'. Voor een echt libertarisch land zijn we denk ik helaas een paar honderd jaar te vroeg geboren. Wel is er een globale trend naar steeds meer economische en persoonlijke vrijheid. Ik zeg met opzet globaal want in Europa lijken we juist op de weg terug. Maar uiteindelijk zal dat leiden tot steeds meer armoede en steeds meer onderdrukking van vrijheid. Ik heb goede hoop dat uiteindelijk ook hier de wal het rode schip zal keren. Maar we zullen er vanaf moeten al ons vertrouwen daarvoor in politici te stellen en het heft zelf in handen moeten nemen.

Méér vrijheid, méér verantwoordelijkheid, minder overheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door HenriOsewoudt op 26-08-2006 01:04:14 ]
pi_41185551
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Nee, maar er zijn wel landen die meer in de buurt komen. Ierland, Zwitserland, Nieuw-Zeeland, Singapore, Hong Kong (voor China het overnam), Dubai, IJsland, Nederland in de 17e eeuw, het vroege Amerika. Allemaal landen waar de overheid veel kleiner is en veel minder uitgeeft dan wij doen en die een ongekende welvaartsgroei kennen of kenden.
DE GROTE VRAAG NU: waarom is er dan geen enkel land wat dan voor PUUR gaat. Want als ik jou moet geloven, dan is dat het je van het. alleen maar voordelen

er is toch iets wat nee zegt, toch?
quote:
Allereerst hoop ik dat deze man in zijn 35 werkzame jaren gespaard heeft of zich heeft verzekerd, zo niet dan is dat erg stom van hem geweest.
Ok, je kan je ervoor verzekeren
quote:
Kan hij echt buiten zijn schuld om voor geen enkele werkgever meer opbrengen dan hij kost en ook zelf geen bedrijf meer beginnen dan valt hij dus in die heel kleine groep van mensen die het zonder hulp niet redden.
Ja en dan ben je met jou bestel goed zuur. Dat worden dus zwervers en rovers, hebben we daar weer last van, toch?
quote:
Die mensen zou ik graag helpen, jij toch ook?
Das mooi. Ik ook als ik het zou kunnen tenminste. Maar helaas zijn er zovelen die denken, laat maar stikken, want ik moet mijn eigen hachie redden.....
quote:
En aangezien we nog maar hooguit 10% belasting betalen zouden we daar weinig moeite mee hebben.
Lukt dat wel met 10%. Wegen, infrastructuur?
quote:
In tegenstelling tot de situatie van nu waarin de overheid ons twee derde van ons inkomen afneemt en de verantwoordelijkheid voor deze mensen op zich neemt. Dát is de reden dat deze maatschappij steeds harder en killer wordt.
Daarom zou ik graag een land willen zien waar men 10% belasting betaalt en waarbij iedereen beter af is dan hier. Zou ik zo graag zien als bewijs dat het ook werkt. Zo ja, dan bekeer ik hier terplekke
quote:
Verzekeringen worden niet goedkoper door ze door de overheid te laten regelen. Alleen maar (veel) duurder.
Ja , dat wel. maar wel veel slechter. Ik ken gevaltjes genoeg.
quote:
Zie bovenstaand lijstje. Overigens zijn die inderdaad allemaal 'semi'. Voor een echt libertarisch land zijn we denk ik helaas een paar honderd jaar te vroeg geboren. Wel is er een globale trend naar steeds meer economische en persoonlijke vrijheid. Ik zeg met opzet globaal want in Europa lijken we juist op de weg terug. Maar uiteindelijk zal dat leiden tot steeds meer armoede en steeds meer onderdrukking van vrijheid. Ik heb goede hoop dat uiteindelijk ook hier de wal het rode schip zal keren. Maar we zullen er vanaf moeten al ons vertrouwen daarvoor in politici te stellen en het heft zelf in handen moeten nemen.

Bedankt voor je goede betoog.

Wat ik graag wil zien is een vergelijk van verschillende bestellen, met daarin welvaart en welzijn. Maar ik vrees dat er niet 1 waarheid is in deze.

Zal ongetwijfeld door wetenschappers zijn onderzocht.

Goede literatuur?

ps : ga nu naar bed. Ik kom morgen terug.. Alvast welterusten
pi_41185786
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 01:09 schreef EchtGaaf het volgende:
DE GROTE VRAAG NU: waarom is er dan geen enkel land wat dan voor PUUR gaat. Want als ik jou moet geloven, dan is dat het je van het. alleen maar voordelen
Omdat politici verslaafd zijn aan macht en die niet graag uit handen geven. En omdat de meeste mensen (ook gij) ervan overtuigd zijn dat een overheid problemen beter zou kunnen oplossen dan de mensen zelf.
quote:
Ja en dan ben je met jou bestel goed zuur. Dat worden dus zwervers en rovers, hebben we daar weer last van, toch?
Daar hebben we nu juist last van, doordat we mensen voor het leven afschrijven en ze koest proberen te houden met een uitkering. Overigens beweer ik niet dat in een libertarische samenleving geen zwervers en rovers meer zouden bestaan, wel dat het er minder zouden zijn.
quote:
Das mooi. Ik ook als ik het zou kunnen tenminste. Maar helaas zijn er zovelen die denken, laat maar stikken, want ik moet mijn eigen hachie redden.....
Niet zo verwonderlijk als je ze eerst twee derde van hun inkomen onder dwang afneemt.
quote:
Lukt dat wel met 10%. Wegen, infrastructuur?
Wegen en infrastructuur zie ik op termijn niet als overheidstaak. Defensie en justitie, veel verder zou ik niet willen gaan.
quote:
Ja , dat wel. maar wel veel slechter. Ik ken gevaltjes genoeg.
Nee, veel beter. Door het wegnemen van concurrentie hebben diensten die door de overheid geleverd worden de neiging steeds duurder en kwalitatief steeds slechter te worden.
quote:
Bedankt voor je goede betoog.

Wat ik graag wil zien is een vergelijk van verschillende bestellen, met daarin welvaart en welzijn.

Zal ongetwijfeld door wetenschappers zijn onderzocht.

Goede literatuur?
Kijk de serie van Milton Friedman 'ns, zou ik zeggen: Free to Choose
quote:
ps : ga nu naar bed. Ik kom morgen terug.. Alvast welterusten
Truste!
pi_41188996
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Allereerst hoop ik dat deze man in zijn 35 werkzame jaren gespaard heeft of zich heeft verzekerd, zo niet dan is dat erg stom van hem geweest. Kan hij echt buiten zijn schuld om voor geen enkele werkgever méér opbrengen dan hij kost en ook zelf geen bedrijf meer beginnen dan valt hij dus in die heel kleine groep van mensen die het zonder hulp niet redden. Die mensen zou ik graag helpen, jij toch ook? En aangezien we nog maar hooguit 10% belasting betalen zouden we daar weinig moeite mee hebben. In tegenstelling tot de situatie van nu waarin de overheid ons twee derde van ons inkomen afneemt en de verantwoordelijkheid voor deze mensen op zich neemt. Dát is de reden dat deze maatschappij steeds harder en killer wordt.
Jij denkt met 10% hetzelfde te kunnen als de overheid nu met 66,7%? Vertel, ik denk dat Zalm aandachtig meeleest
quote:
Schaalvoordeel. Leg de WW premies eens naast de premies voor een werkloosheidsverzekering of de WIA premies naast een arbeidsongeschiktheidsverzekering en vertel mij dan eens welke goedkoper is...
quote:
Onze vrijheden worden inderdaad de laatste tijd meer ingeperkt, maar dat zie ik eerder door het blauwe dan door het rode kamp gebeuren, dan uitgebreid. Zeker op persoonlijk vlak met de terrorismemaatregelen en de migratiebeperkingen
quote:
Ben ik even benieuwd of je ook zo denkt als het topic over migratie of religie gaat. Ben je dan ook voor meer vrijheid en minder overheid?
pi_41189025
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 07:13 schreef Vhiper het volgende:

Ben ik even benieuwd of je ook zo denkt als het topic over migratie of religie gaat. Ben je dan ook voor meer vrijheid en minder overheid?
Vhiper toch! Ken je HenriO niet op die punten?

Je kan veel van HenriO zeggen maar niet dat hij hierin inconsequent is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41189053
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:42 schreef sigme het volgende:

Bovendien denk ik dat het de samenleving ten goede komt als mensen zelf bijstand voor hun medemensen organiseren in plaats van dit over te laten aan 'instanties'.
Ik denk dat er dan heel weinig "bijstand" overblijft.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:10:21 #91
3542 Gia
User under construction
pi_41191037
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Volgens mij gaat het over 'de bijstand versoberen' en niet 'de bijstand afschaffen', wat er nu snel van wordt gemaakt.

Iemand van 55 die niet meer nuttig is voor een werkgever en dus niet in vaste dienst wordt aangenomen, blijft dus gewoon in de bijstand. En daar doet hij dan het werk wat door de gemeente wordt opgedragen. Plantsoenen, bijvoorbeeld.

Verder gaat het steeds over 10 % die buiten de boot zou vallen, omdat er nooit 100 % aan het werk kan zijn. Jullie vergeten de arbeidsgehandicapten. Dat zijn er aardig wat. Trek die eens eerst van die 10 % af en kijk eens wat je dan nog overhoudt.

Maar goed, de bijstand wordt dus echt niet afgeschaft. Alleen strenger en terecht.

Er zijn echt mensen die het wel goed vinden in de bijstand. Ik ken er zelfs die zijn gescheiden om beide bijstand te kunnen trekken. En dat zijn dan ook de mensen die beginnen te zeuren nu ze gedwongen 20 uur moeten werken en daar niet meer geld voor krijgen dan die bijstand.

Uitspraken van dat soort mensen over bijstand zijn dan ook:
"Als ik werk heb ik 100 euro meer per maand, ik kom voor die 5 euro per dag mijn bed niet uit!"
"Zolang ik nog een biertje kan drinken en een shaggie kan roken, hoef ik nog niet aan het werk."

Enz...
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:19:20 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_41191199
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:10 schreef Gia het volgende:
...

Uitspraken van dat soort mensen over bijstand zijn dan ook:
"Als ik werk heb ik 100 euro meer per maand, ik kom voor die 5 euro per dag mijn bed niet uit!"
"Zolang ik nog een biertje kan drinken en een shaggie kan roken, hoef ik nog niet aan het werk."

Enz...
Het probleem is natuurlijk dat geen enkel weldenkende Homo Economicus voor ¤5 per dag uit zijn bed komt, een strippenkaart gaat kopen en een broodtrommeltje gaat smeren.

Het loont bij lagelonenbanen niet/nauwelijks om te gaan werken. Daarom moet het verschil tussen werken en bijstand ook groter worden. Dus wat je netto overhoudt moet omhoog = belastingverlaging, of bijstandsuitkering moet omlaag. (of de loonkosten omhoog, maar die zijn al belachelijk hoog)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:23:01 #93
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41191273
Ik hoorde de nieuwe ideeën van de VVD vanochtend op de radio, en ik dacht, goeie shit!
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_41191295
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:23 schreef Hallulama het volgende:
Ik hoorde de nieuwe ideeën van de VVD vanochtend op de radio, en ik dacht, goeie shit!
Serieus? Wat dan? Belastingverlaging klinkt altijd sexy maar ik vind dat zo'n wassen neus.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:28:50 #95
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_41191410
quote:
Het hele feit dat de VVD meer over heeft voor je ouders dan voor je kinderen is voor mij genoeg reden de VVD te laten vallen. Is de VVD nu een vooruitstrevende liberale partij of een conservatieve achterban club (1op1 uitwisselbaar met het CDA)? Dat kon je je al minstens 15 jaar afvragen, nu is het voor blinden zelfs wel duidelijk.

Het feit dat bejaarden de komende jaren op democratische wijze zichzelf steeds verder kunnen verrijken tov. de werkende bevolking is wat mij betreft een mooi argument voor een verlichte dictatuur.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_41191443
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 07:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Vhiper toch! Ken je HenriO niet op die punten?

Je kan veel van HenriO zeggen maar niet dat hij hierin inconsequent is.
Nee, eerlijk gezegd ken ik hem niet zo op het punt van vrijheid van godsdienst en vrijheid van leven... Ik merk bij de meeste "liberalen" dat hun liberaal gedachtegoed abrupt stopt, zodra vrijheden als wonen waar je wilt en geloven waar je wilt, te voorschijn komen. Ik ben benieuwd hoe HenriO daar over denkt en of ik dus eens een echte liberaal heb gevonden
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:31:14 #97
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41191452
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:23 schreef SCH het volgende:

Serieus? Wat dan? Belastingverlaging klinkt altijd sexy maar ik vind dat zo'n wassen neus.
Vooral het snijden in het aantal ambtenaren, minder mensen in de kamer, minder mensen in andere kamers, huizen, etc. Van 150 naar 100 man, dat soort dingen.

Meer doen, met minder mensen !

Snijden !
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:32:06 #98
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41191471
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:28 schreef Hyperdude het volgende:

Het hele feit dat de VVD meer over heeft voor je ouders dan voor je kinderen is voor mij genoeg reden de VVD te laten vallen. Is de VVD nu een vooruitstrevende liberale partij of een conservatieve achterban club (1op1 uitwisselbaar met het CDA)? Dat kon je je al minstens 15 jaar afvragen, nu is het voor blinden zelfs wel duidelijk.

Het feit dat bejaarden de komende jaren op democratische wijze zichzelf steeds verder kunnen verrijken tov. de werkende bevolking is wat mij betreft een mooi argument voor een verlichte dictatuur.
Dat hoorde ik dan weer niet. Wordt sowieso nog een lastig probleem, babyboomers versus leftovers, over 4 jaar komt de eerste jongerenpartij, mark my words!
pi_41191474
quote:
=DIKKE OF DUNNE SHIT, nou ja het maakt niet uit.

Tja, 2,3 miljard op de sociale zekerheid bezuinigen......

Hoe je als VVD geld bij de zwakkeren weghaalt en het bij de rijkste Nederlanders brengt...(belasting van 52 naar 49%)

* grenzeloos schaamteloos egoisme
* partij laat echt zien dat ze alleen voor de rijken zijn.
* een partij die zich nog sociaal durft te noemen ook.

Stukje voor beetje slopen ze de sociale zekerheid en maken van het geld de rijken nog rijker.....

Lang leve the USA het beloofde land
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:34:48 #100
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41191521
VVD belooft lastenverlichting

De VVD wil de belasting met 3 procent
verlagen,zo staat in het verkiezings-
programma van de liberalen.Verscheidene
media hebben uit betrouwbare bron de
hoofdpunten van het programma gekregen.

De belasting op erfenissen moet worden
gehalveerd,startende ondernemers zouden
de eerste 3 jaar geen belasting moeten
betalen en de kinderopvang voor mensen
die werken moet gratis worden.

Om dat alles te betalen moet het aantal
bestuurders worden verminderd met 25
procent.Verder kan er bezuinigd worden
op bijstand voor jongeren onder de 27
jaar.Het VVD-verkiezingsprogramma wordt
maandag officieel gepresenteerd.

Bron: NOS Teletekst

---

Ja, dat is wel waar, VVD laat inderdaad weer goed zien dat ze er zijn voor de rijkeren, en voor de succesvollen, oh wee als het even tegenzit, dan ga je als VVD stemmer mooi nat

Maar goed, minder ambtenaren ! (populistische uitspraak?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')