I disagree, my dear fellow citizen!quote:Op donderdag 21 september 2006 23:34 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Jij twijfelt aan mijn politiek inzicht en mijn intellectueel vermogen..?
Ach..
Ik hecht persoonlijk niet zoveel waarde aan dat uiterlijke vertoon en het eeuwige gezever over het charisma van Balkenende..
De inhoud is daarentegen veel belangrijker, en je kunt zeggen wat je wil..
Balkenende heeft wel degelijk verstand van zaken
En ja..
Iemand met inhoudt die het erg goed doet zie ik graag terug als mijn minister-president!![]()
Het zelfde is ook te schrijven over de PvdA hoor en voeg er bij de PvdA ook nog wat andere bevolkingsgroepen toequote:Op donderdag 21 september 2006 23:32 schreef Genverbrander het volgende:
Ik vind het verbijsterend dat er ook mensen die niet seniel, dement, gristen en bejaard zijn die op Balkenende stemmen.
Ik had het al aangepast, grapjurk..quote:Op donderdag 21 september 2006 23:37 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
I disagree, my dear fellow citizen!
En inhoudt schrijf je zonder dt.![]()
allemachtig, je bent helemaal gezwicht voor de prinsjesdagpropaganda.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Het zelfde is ook te schrijven over de PvdA hoor en voeg er bij de PvdA ook nog wat andere bevolkingsgroepen toe![]()
Maar Balkende heeft laten zien dat ie de afgelopen jaren het roer recht heeft kunnen houden en Nederland uit het slop heeft kunnen halen. Daarnaast heeft ie ook minder populaire maatregelen durven nemen en is ie de afgelopen jaren erg gegroeid.
Nee, hiji moet zeker de kans krijgen om de klus af te maken![]()
Je hebt gelijk, in een moment van verstandsverbijstering ben ik afgegeleden naar het Br33zAh-taaltje.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:39 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ik had het al aangepast, grapjurk..
Overigens:
Jij schreef
"En het kontje van Bos is al helemaal nix."
Nu vraag ik je...![]()
Ah, we hebben hier te maken met een lolbroek. Balkie wordt steeds populairder in Nederland en de popie jopies snappen het maar niet. Het is simpel : kwaliteit komt altijd boven drijven en dat ontbreekt bij b.v. Bos en co.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:32 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik vind het verbijsterend dat er ook mensen die niet seniel, dement, gristen en bejaard zijn die op Balkenende stemmen.
En het kontje van Bos is al helemaal nix.![]()
Een lolbroek met een kern van waarheid. Ik snap het echt niet.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:46 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ah, we hebben hier te maken met een lolbroek. Balkie wordt steeds populairder in Nederland en de popie jopies snappen het maar niet. Het is simpel : kwaliteit komt altijd boven drijven en dat ontbreekt bij b.v. Bos en co.
Mwah..quote:Op donderdag 21 september 2006 23:48 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Een lolbroek met een kern van waarheid. Ik snap het echt niet.
De economie groeit 3% en jij denkt dat dat aan het beleid van Balkenende ligt, en niet aan een complex systeem van geheel externe factoren als de koers van de dollar, de opkomende chinese economie, de aantrekkende Europese economie, het Europese economisch beleid... Je overschat de macht van de Nederlandse overheid op de economie.
Er is fundament gelegd voor de komende jaren. Het is niet alleen dat het er nu positief uitziet maar dankzij deze regering zijn er vroegtijdig pijnlijke (en noodzakelijke) beslissingen genomen die zich later dubbel terug betalen. Iets wat jouw partijtje nooit had gedurfd en een beleid van pappen en nathouden voorstaat.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:48 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Een lolbroek met een kern van waarheid. Ik snap het echt niet.
De economie groeit 3% en jij denkt dat dat aan het beleid van Balkenende ligt, en niet aan een complex systeem van geheel externe factoren als de koers van de dollar, de opkomende chinese economie, de aantrekkende Europese economie, het Europese monetaire beleid... Je overschat de macht van de Nederlandse overheid op de economie.
Een quootje uit dit artikel:quote:
Ze bedoelen: enkele jaren geleden, toen Paars nog op het pluche zat.quote:„Nederland is terug bij de reputatie die het tot enkele jaren geleden had: een heel positief imago voor ons financieel-economische beleid.”
Ik ben er nu uit en weet het zeker:quote:Op donderdag 21 september 2006 23:23 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Als je verandering wilt moet je er iets beters voor in de plaats. Bos? Waait met alle winden mee, dus geen Bos.
Goeie vraag: maar het antwoord heb ik dus nu: ALEID WOLFSEN. Ik had hem langer in de picture........Nu weet ik het gewoon zeker. Een droomkandidaat. Deze man strijkt niemand tegen de haren en kan een man voor het volk zijn. Iets wat Balkenende totaal mist.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:29 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wie zou dat dan wel zijn volgens jou?
[..]
Inderdaad, helemaal, Genverbrander. Het probleem is dat mensen er geen donder voor willen doen. Een democratie verdient beter. Maar mensen hechten wel waarde aan het stemrecht , maar in de politiek verdiepen ho maar (kijken teveel voetbal, helaas).quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:02 schreef Genverbrander het volgende:
En wat ik nou zo jammer vind is dat iederen met open ogen in die propaganda trapt. Het lijkt hier potdomme het communistische Oost-Duitsland wel. Je zou hopen dat 60 jaar vrije democratie wat kritischer mensen had voortgebracht.
Niet twijfelen: het is vooral dankzij het aantrekken van de wereldeconomie dat het hier nu beter gaat. Balkenende heeft jarenlang het herstel van onze economie juist ernstig gefrustreerd. Niet voor niets zijn we zo ongeveer het laatste land van Europa dat mee mag profiteren van het mondiale herstel.quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:08 schreef Genverbrander het volgende:
Overigens denk ik dat een deel van de economische voorspoed ook te wijten is aan het feit dat de vakbonden twee jaar terug akkoord zijn gegaan met een loonstijging van 0%. Opzich is dat wel knap onderhandeld, en ik denk ook wel dat de pvda dat niet gelukt was.
maar of de gevolgen van het beleid van balkenende op de economie nou zo significant groot zijn... ik betwijfel het echt hoor.
dit heb jij nog steeds absoluut niet hard gemaakt. je bedient jezelf telkens weer van goedkope rethoriek en wat laffe staatjes, maar een helder theoretisch verhaal ondersteunt met empirische feiten mis ik.quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet twijfelen: het is vooral dankzij het aantrekken van de wereldeconomie dat het hier nu beter gaat. Balkenende heeft jarenlang het herstel van onze economie juist ernstig gefrustreerd. Niet voor niets zijn we zo ongeveer het laatste land van Europa dat mee mag profiteren van het mondiale herstel.
wat een grote onzin. NL loopt voor in liberalisering van de markten, dit werpt aanwijsbaar zijn vruchten af. Er zijn veel studies die dit aantonen.quote:Dat de intensiteit van het herstel hier hoger is dan in de omringende landen heeft ook niets te maken met het kabinetsbeleid. De intensiteit van de conjunctuurschommelingen is hier altijd sterker geweest dan in andere landen en onze conjunctuur hangt nu eenmaal zeer sterk af van de export....
hier ben ik al op in gegaan in dat andere topic.quote:Dit geeft overigens zwaar te denken......Het verbaast me dat we ons best niet doen om daarvan wat minder afhankelijk te maken. Innovatie komt ook maar niet wezenlijk van de grond......
Daar ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:47 schreef pmb_rug het volgende:
wat een grote onzin. NL loopt voor in liberalisering van de markten, dit werpt aanwijsbaar zijn vruchten af. Er zijn veel studies die dit aantonen.
Idd, en over zijn leiderschapskwaliteiten valt nogal wat aan te merken.....quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:20 schreef Phelos het volgende:
Maar goed, we zouden het volgens de OT hier niet zozeer ovet het beleid hebben maar over Balkenende als leider.
Zie ook het debacle rond het debat over Margarita toen Donner hem moest souffleren...Volgens betrokken ambtenaren had hij zich maar amper in het dossier verdiept...En idd het AHA-debat laat zien dat de man op crusiale momenten van het debat niet stressbestendig is. Gaat veel minder goed functioneren op momenten waarop het erop aankomt. Dat had hij meer laten zien. Ook in Indonesie toen hem werd gevraagd naar het homohuwelijk. Hij viel toen duidelijk uit zijn rol en vergat dat hij premier van alle Nederlanders moet zijn.quote:Welnu, ik zit zelf al een tijd in een leidinggevende functie en Balkenende's record is ronduit K*U*T. Op vrijwel al die momenten waarop hij leiderschap had moeten tonen, liet hij het afweten. Werkelijk ieder politiek zwaarwegend dossier heeft hij verknald, met als voorlopig (want hij zit er nog!) dieptepunt het 'De Nacht Van Lousewies'-debacle. Tijdens dat debat voerde Balkenende zelf het woord voor Verdonk en om drie uur 's nachts verspreekt hij zich, waarmee hij de leugen over de brief aan Hirsi Ali blootlegde. Hoe ongelooflijk DOM kun je zijn.
Ik ben blij met je constateren, ik het precies hetzelfde meerdere malen hier herhaald. Hij doet te vaak anders dan hij predikt. Helemaal in het begin van zijn premiersschap opperde hij tot drie keer toe in de media dat de overheid een schild voor de zwakken moet zijn. Het kabinetsbeleid was vaak wel het tegenovergestelde: invoering van de no-claim treft vooral de chronisch zieken en ouderen, de herkeuringen van WAO-er treffen velen die nu tussen wal en schip vallen, het slopen van het sociaal zekerheidsstelsel treft vooral de zwakken.....Het beleid is wel erg hard vochtig tov zijn gerustelling dat de overheid een schild voor de zwakken moet zijn.quote:Daarnaast kan tenminste één vergelijking met iemand als G.W. Bush wel door de beugel: hij presenteerde zich vóór de verkiezingen in 2003 als iemand die op zou treden als een 'vereniger', als iemand die 'de mensen in het land' bij elkaar zou brengen, die 'rust' predikte.Maar zodra hij in het zadel zat als premier van Balkenende-II deed hij exáct het tegenovergestelde. Onder zijn leiding werd een beleid geďnitiëerd dat juist tot enorme sociale onrust zorgde, met massabetogingen en al. Vakbonden én werkgeversverenigingen die in principe bereid waren een hand uit te steken, werden met de rug tegen de muur gezet.
En dus vind ik het CDA hypocriet met hun stelling dat de PvdA geen keuzes wilt maken. Het is precies omgekeerd. Het CDA schuift de problemen door naar een volgende generatie en kabinetten. Dit is niet sterk. Het is geen bewijs van verantwoordelijkheid nemen, iets waar Balkenende zijn mond vol van heeft.quote:En zo zal het nu ook weer gaan want men probeert dezelfde grap uit te halen. CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen wordt door Balkenende's campagneteam vooruit geschoven als de terriër die het 'vuile' politieke handwerk doet, terwijl Balkenende zichzelf weer probeert op te stellen als de boven-de-partijen-staande premier die rust en vertrouwen moet uitstralen. En intussen laten hij noch Verhagen noch het CDA zich uit over wat ze nou precies willen met de AOW, de WW, eventuele verdere bezuinigingen.
Ik verwacht ook idd een kabinet Balkenende V met VVD en Cu als bijwagen. Ik vraag me trouwens wel af hoeveel kaibinetten Balkende nog zullen volgen. ik vrees van nog velen. Met dit tempo hebben we zo ongeveer om het jaar een nieuw kabinet Balkenende, veel langer gaan ze niet mee. Vaak ook wegens het gebrek aan regie.quote:Met als gevolg dat straks - indien het CDA tóch de grootste wordt en wederom met VVD en een eventuele bijwagen als de ChristenUnie gaat regeren - er wéér een regeringsbeleid ingezet wordt dat wéér zal leiden tot grote maatschappelijke onrust en diepe splijtzwammen tussen de verschillende bevolkings- en generatiegroepen.
Ik vind een politicus sowieso onbetrouwbaar als mensen zomaar uit hun uitkering worden gegooid wegens een veel strenge herkeuring dan bij aanvang. de overheid geeft hiermee het slechte voorbeeld van zeer onbetrouwbaar te zijn .Het schept een wanstaltig precedent...quote:Dit maakt Balkenende in mijn ogen ernstig onbetrouwbaar.
Daarom vind ik het CDA van Balkenende ronduit vervelend en hypocriet.quote:Want van een premierskandidaat als Wouter Bos kun je zeggen wat je wilt, en je hoeft het niet met zijn voorstellen en ideeën eens te zijn, maar hij heeft in ieder geval wel het léf om luid en duidelijk naar buiten te treden met soms ingrijpende voorstellen, zoals het PvdA-plan m.b.t. de bekostiging van de AOW, een zwaar probleem. Kom daar maar eens om bij Balkenende; die zegt, met Verhagen, dat je met Bos de klos bent, maar wat zij nu zélf willen doen met of aan de AOW, dat laten ze in het midden. En straks komt Balkenende met een plan dat heel het land weer op zijn kop zet en minstens één bevolkingsgroep benadeelt, maar dan kan er niks aan gedaan worden omdat hij weer een meerderheid in de Tweede Kamer heeft.
Je vast ook mijn post hierover gelezen . Met als klapstuk het artikel van Intermediair en mijn citaten van Lodewijk de Waal ook uit Intermediair.quote:Ergo: Balkenende heeft de afgelopen jaren bewezen niet over leidersschapskwaliteiten te beschikken, en hij is uiterst onbetrouwbaar.
En van mij mag het ook niet. Ik hoop dat het land ons niet teleurstelt en kiest voor een waardig bestuur en een ge-equipeerd Minister president.quote:Die twee zaken leiden mij ertoe te concluderen dat Balkenende een slechte premier is geweest en dus zéker niet herkozen mag worden.
Allereerst sorry voor de nogal late reactie.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:47 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
dit heb jij nog steeds absoluut niet hard gemaakt. je bedient jezelf telkens weer van goedkope rethoriek en wat laffe staatjes, maar een helder theoretisch verhaal ondersteunt met empirische feiten mis ik.
om een klein dingetje te noemen. zelfs jij weet dat Y=C+I+G+NX het is nogal goedkoop om te argumenteren dat, en heel kort door de bocht komt veel van de argumentatie hierop neer, Y minder is gegroeid door Balkenende. Dit is natuurlijk logisch als G niet inverhouding staat tot belastingen B (geen zin om een compleet middelbare school model hier op te stellen).
Ja C heeft wel een forse duw omlaag gehad. Idd slechts tijdelijk. Het zou ook mijn keus zijn geweest. Ik ben het wel met je eens dat loonmatiging zeker nodig was. Ik kan het op dit punt het helemaal met je eens zijn. Alleen denk ik dat er wel een ondergrens is....Te is vlg mij nooit goed.....Draagvlak bevoling is belangrijk. Alles proportioneel en realistischquote:Verder was de loonmatiging een groot succes wat op zeer korte termijn idd een verlaging C inhoud wellicht, maar op lange termijn NL concurrerender maakt en dus alle variable kan boosten.
Dit was een goed plan, ik vind dat nu vooral de beurt is aan de burgers. Dt gebeurt mi te weinig....Het zoet maakt wel een beetje erg zuur.....quote:Ik zou willen claimen dat op korte termijn een aantal zaken idd slecht zijn geweest voor de statische situatie (ook de verlaging van corporate tax rates is een goed voorbeeld),
IK wil die rol zelf niet overdrijven. Ik wil graag van je zien hoe je tegen het volgende aankijkt:quote:maar dat in een dynamische wereld Balkenende veel heeft betekent voor de NL economie.[b]
Ja iddquote:Het is overigens typisch voor niet economen om niet verder te kunnen kijken dan t=0. Het kijken naar koopkracht plaatjes is daarin de grootste hilariteit. Als iets weinig zeggend is is het dat wel.![]()
Linkje?quote:wat een grote onzin. NL loopt voor in liberalisering van de markten, dit werpt aanwijsbaar zijn vruchten af. Er zijn veel studies die dit aantonen.
Ik ben niet positief. Er wordt al 10 jaar geouwehoerd hierover maar het komt maar niet van de grond........CDA wil het collegegeld verhogen voor het Masterjaar. Dat helpt ook niet echt......quote:hier ben ik al op in gegaan in dat andere topic.
dat innovatie niet van de grond komt is een probleem. gelukkig staat het definitief op de agenda en is er veel awareness, dat is het begin van een beweging. ik ben wel positief.
ik kan ze voor je opzoeken als je wilt, maar ik heb geen zin om dat voor economie naabje te doen. alleen als je in staat bent die literatuur te lezen en voor zover ik weet ben je geen econoom. ik ga niet voor de sake of proof zo iets opzoeken. dat doe je zelf maar.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Daar ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd naar.
De presentatie van Balk is werkelijk niet om aan te zien. Spraakgebrek heet dat. Ik erger mij daar ongans aan. Als je niet kunt praten hoor je gewoon niet thuis in de politiek, laatstaan het hoogste ambt van premier. Ok het gaat om de inhoud, maar inhoud moet je ook over kunnen brengen. Ik heb de TV maar uitgezet, want ik trok het niet langer ...plaatsvervangende schaamte overviel mij. Zeker toen ie ook nog een kwam met de VOC.("we moeten terug naar de VOC"...wat een mentaliteit zegquote:Op donderdag 28 september 2006 13:21 schreef pmb_rug het volgende:
zijn gebrek in verzending van het bericht wordt ruimschoots door het gebrek aan wil en kunde om het te ontvangen verergerd. Hij ZEGT tenminste nog iets. Wouter B. blijft mekkeren in vaagheden. Het was stuitend om te zien dat hij inhoudelijk NIET wilde en niet kon ingaan op het herhaaldelijke verzoek van Rutte om nou eens inhoudelijk zijn HRA standpunt te onderbouwen (incl dus de effecten ervan en de wenselijkheid van deze effecten).
schrijnend. zonder visie kun je beter bij Shell blijven werken.
Ha ja, helemaal eens!quote:Op donderdag 28 september 2006 18:40 schreef Mikrosoft het volgende:
Terug naar de VOC-mentaliteit. Wat kan je anders verwachten van een griezelgristen die eruit ziet als een zwarte kous en die net zo'n spraakgebrek heeft als de massamoordenaar Bush met wie hij collaboreert?
Akkoord. Wellicht was het beter geweest dat Weisglas op dag 1 van de AB ingreep, immers die stonden nu wel heel erg in het teken van de verkiezingen. Daar deden alle partijen wel erg aan mee. Dag 2 was daarop een vervolg. Misschien een beetje onvermijdelijk gezien de opmaat naar de verkiezingen. Maar strikt genomen was dat niet goed. Strategisch handelde Balkenende welliswaar juist al kwam het wel erg goed uit. Ik vraag me af als hij datgene tegen Bos kon weerleggen of hij dat dan nagelaten zou hebben......quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:30 schreef pmb_rug het volgende:
echtgaaf, moet je nou werkelijk gaan uitleggen dat het debat over de kabinetsplannen ging en NIET over het verkiezingsprogramma van het CDA?
Nee, niet laf en irrtitant. Vind ik tenminste. Ik vind het de schuld van de Kamervoorzitter dat het debat in feite uit de hand is gelopen. Hij had op dag 1 de niet relevante inbreng gewoon moeten afkappen. Het is best duidelijk waarover het moest gaan. Dan was het debat veel zuiverder geweest. Alle partijen (dus ook het CDA bij monde van Verhagen), de een meer dan de ander, hebben deze AB misbruikt voor verkiezingsretoriek. Dat is jammer en niet zuiver.quote:en dat het dus bijzonder laf en irritant van Bos is, en tevens weinig respectvol naar de voorzitter van de kamer, om telkens op irrelevante punten te hameren?
Hier heb je iha wel gelijk in. Ik ben het niet met je eens als je hiermee bedoelt dat Bos geen heldere visie en karakter zou hebben. Hij heeft bijvoorbeeld toch een hele duidelijk visie over het beltaalbaar houden van de AOW. En wat hij van de no-claim vindt. Mbt de het betaalbaar houden van de AOW en waarop het CDA wil "bezuinigen" op de zorg, daar is Balkenende en consorte toch niet bepaald helder qua visie...Dus een en al vaagheid op deze paar punten die toch in deze verkiezingsperiode toch als belangrijkste punten worden genoemd. Ook op andere punten vind ik het CDA uitblinken in wazigheid...quote:Op zondag 1 oktober 2006 23:54 schreef pmb_rug het volgende:
iemand zonder heldere visie en karakter vind ik per definitie niet geschikt
Jammer dat je "intelligent" slechts als bevoeglijk naamwoord gebruikt voor de kwalificatie "leeghoofd". Nou intelligent dat is ie zeker. Uiteraard vind ik Bos geen leeghoofd. Ik heb vele debatten van hem op TV gevolgd, je kan veel zeggen over onze Bos maar niet dat het een leeghoofd is. Zij dossierkennis is uitmuntend te noemen. Dit samen met zijn uitstekende presentatie en improviserend vermogen maakt dat hij een gevreesde debater is......Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Balkenende het debat met Bos mijdt..quote:het is een intelligente leeghoofd en meeloper.
jij denkt bij visie aan concrete oplossingen? ik denk bij visie aan een totaal beeld van een samenleving. bij Balkenende heet die 'de participatiemaatschappij'. Bos kent slechts onsamenhangende ideeen. Jij ziet dat niet omdat je niet begrijpt wat 'visie' in houd, klaarblijkelijk.quote:Op maandag 2 oktober 2006 01:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hier heb je iha wel gelijk in. Ik ben het niet met je eens als je hiermee bedoelt dat Bos geen heldere visie en karakter zou hebben. Hij heeft bijvoorbeeld toch een hele duidelijk visie over het beltaalbaar houden van de AOW. En wat hij van de no-claim vindt. Mbt de het betaalbaar houden van de AOW en waarop het CDA wil "bezuinigen" op de zorg, daar is Balkenende en consorte toch niet bepaald helder qua visie...Dus een en al vaagheid op deze paar punten die toch in deze verkiezingsperiode toch als belangrijkste punten worden genoemd. Ook op andere punten vind ik het CDA uitblinken in wazigheid...
ah, onderwijs. ik ben blij dat je het aansnijdt. HET voorbeeld van 25 jaar falend pvda beleid. zitten we opgescheept met de tweede fase, de basisvorming, het vmbo, subsidie verslaafde universiteiten en het dramatisch 'samen naar school'. Echt waar, alleen hierom al zou de pvda vervolgd moeten worden wegens opzettelijk KUT beleid. ze fokken met NL.quote:En ik mis heel veel visie van Balkenende als het gaat om de kenniseconomie. Daar is de goede man ook niet voor geschikt. Daar heeft hij weer te weinig kennis over. Ook blijkende bij een toespraak bij het IP. Hij kon het niveau van de middelbare school niet te kunnen overstijgen...Hij is goed in zijn dossiers, maar niet erudiet genoeg om ook daarbuiten op (WO-)niveau zijn visie goed en duidelijk neer te zetten....
Wat wil het CDA nu precies met het onderwijs? Niet investeren is achteruitgaan. Dat is de dood in de pot. Ik voorspel na deze conjuncturele "haleluja" een enorme crisis als we het onderwijs niet fors gaan opkrikken.....We gaan op het gebied van Innovatie de boot enorm missen....
uitglijder? de VOC, in zijn bedoeling, staat voor 'over grenzen kijken', 'handel' en 'culturele interactie'. dat niet iedereen dit begrijpt is jamemr.quote:Ik maak mij ook blijvend veel zorgen over het feit dat Balkenende wat aan inlevingsvermogen tekort komt. Dit bleek ook weer bij de AB met die uitglijder van de VOC mentaliteit. Ik ga ervan uit dat hij wel de geschiedenis kent; immers qua feitelijke kennis is hij een kei. Maar hij mist gewoon het vermogen, om de "dynamiek" van zijn opmerkingen bij zijn toehoorders goed te kunnen inschatten/plaatsen. ( ik zal hem dit niet verder kwalijk nemen, iedere mens heeft wel iets van autisme in zich, en bij Balkenende zal ook op die schaal fors scoren is mijn inschatting).
[..]
iemand zonder visie is een leeghoofd. JP mijdt het debat absoluut niet, let maar op. bos probeert het debat alleen op uitermate ongepaste momenten te voeren. laat bos nou maar lekker schitteren in de theehuizen...quote:Jammer dat je "intelligent" slechts als bevoeglijk naamwoord gebruikt voor de kwalificatie "leeghoofd". Nou intelligent dat is ie zeker. Uiteraard vind ik Bos geen leeghoofd. Ik heb vele debatten van hem op TV gevolgd, je kan veel zeggen over onze Bos maar niet dat het een leeghoofd is. Zij dossierkennis is uitmuntend te noemen. Dit samen met zijn uitstekende presentatie en improviserend vermogen maakt dat hij een gevreesde debater is......Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Balkenende het debat met Bos mijdt..
wij hebben ongetwijfeld wel meer gemeen.quote:Maar ja, PMB_RUG, 1 ding hebben we zeker gemeen.......jij bent helemaal klaar met Wouter Bos en ik ben helemaal klaar met Jan Peter Balkenende. Je nekharen gaan vast overeind staan als je Bos op tv ziet. Net zoals bij mij bij Balkenende. Dat is het leven...
rrrrrrightquote:Op maandag 2 oktober 2006 13:16 schreef Autodidact het volgende:
De gevolgen zijn al lang duidelijk bij economen.
ben je echt zo naief als dat je lijkt?quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:37 schreef rebel6 het volgende:
Wat ik niet begrijp.
Rechtse mensen vinden (terecht) dat slecht gedrag van mensen nooit beloond moet worden.
Maar dit kabinet manipuleert, liegt, bevoordeelt bepaalde groepen schaamteloos (gezinnen, rijken, gehuwden), heeft weinig gevoel voor rechtvaardigheid, verrijkt zichzelf, stopt elkaar mooie baantjes toe, steekt voor bepaalde problemen bewust de kop in de grond om hun achterban niet voor het hoofd te stoten, enz enz...
Kortom allerlei zaken die een smet werpen op de politiek.
En wat doen rechtse stemmers?
Ze belonen dit gedrag door opnieuw CDA of VVD te stemmen!!!
![]()
mijn stem gaat uiteraard naar een partij die normen en waarden wat hoger in het vaandel heeft dan CDA en VVD en nee, dat is uiteraard niet de PvdA want die moeten op dit punt ook nog veel leren
Je hebt niet altijd een precedent nodig om iets te voorspellen, en je moet al helemaal niet angstig zijn een maatregel te nemen dat niet voor 100% te voorspellen is, als het 2,5% van je begroting is. Wist je dat het bedrag dat besteed wordt aan subsidie voor HRA en pensioenen meer is dan aan álle onderwijsuitgaven?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 09:45 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
rrrrrright![]()
ik ben het overigens wel met Willink eens, daar niet van. maar we moeten niet doen alsof we weten wat de effecten zijn. er bestaat geen precedent voor zoiets.
dat ben ik ook allemaal wel met je eens. ik ben ook voor afschaffing, maar de effecten kunnen potentieel desastreus zijn. daarnaast kun je niet ALLEEN de hra aanpakken, dat moet gepaard gaan met vergaande hervormingen om ons belastingstelsel eerlijker en efficienter te maken. dit is geen kattepis. de huizenprijzen kunnen reeel dalen, dat kan de waarde van de asset onder de waarde van de liability drukken. desastreus.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 09:52 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je hebt niet altijd een precedent nodig om iets te voorspellen, en je moet al helemaal niet angstig zijn een maatregel te nemen dat niet voor 100% te voorspellen is, als het 2,5% van je begroting is. Wist je dat het bedrag dat besteed wordt aan subsidie voor HRA en pensioenen meer is dan aan álle onderwijsuitgaven?
Nee, zo'n goed mogelijke planning en risico-analyse maken, en bij perikelen proberen de pijn te verzachten: niemand is er op uit anderen voor de lol te pesten, zelfs Bos niet.
Nee, geen wijzemannencommissies, maar een democratisch besluit met volledige politieke verantwoordelijkheid. Als je het geleidelijk afschaft (wat iedereen bepleit) kun je toch tussentijds ingrijpen en zeggen: "we zien dat de prijzen te sterk gaan dalen, houden er even mee op"?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:06 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
dat ben ik ook allemaal wel met je eens. ik ben ook voor afschaffing, maar de effecten kunnen potentieel desastreus zijn. daarnaast kun je niet ALLEEN de hra aanpakken, dat moet gepaard gaan met vergaande hervormingen om ons belastingstelsel eerlijker en efficienter te maken. dit is geen kattepis. de huizenprijzen kunnen reeel dalen, dat kan de waarde van de asset onder de waarde van de liability drukken. desastreus.
ik pleit dus voor een commissie lubbers met wijze mannen erin om dit op te lossen.
Is het misschien een idee om Nederlands te gaan praten?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:06 schreef pmb_rug het volgende:
De huizenprijzen kunnen reeel dalen, dat kan de waarde van de asset onder de waarde van de liability drukken.
Dit lijkt me niet het juiste topic om een uitgebreide discussie te houden over de punten waarop Balk en co. tekort zijn geschoten, daar staat POL al vol van.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 09:46 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ben je echt zo naief als dat je lijkt?
dit is politiek in een notendop en je doet net alsof de wereld vergaat.
verder heb jij geen enkele aanwijzingen, laat staan bewijzen, voor je aantijgingen. je lijkt me een klassieke linksstemmer. die nemen altijd genoegen met anekdotisch bewijs![]()
Jij noemt het participatiemaatschappij? Ik noem het een falende overheid die alle verantwoordelijkheden afwentelt op de zelfredzaamheid van mensen, ook al worden overheidsdienaars er vorstelijk voor betaald. Leg eens uit hoe onder Balkende I, II en III de overheid is verbeterd? Hoe de bureaucratie is bestreden? Hoeveel procent minder ambtenaren er nu zijn?quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:21 schreef pmb_rug het volgende:
Ik denk bij visie aan een totaal beeld van een samenleving. bij Balkenende heet die 'de participatiemaatschappij'. Bos kent slechts onsamenhangende ideeen. Jij ziet dat niet omdat je niet begrijpt wat 'visie' in houd, klaarblijkelijk.
STUITEND is het enige woord dat hier nog passend is.Alles wat niet deugt, is het gevolg van PvdA-beleid. Alsof de PvdA ooit ALLEEN heeft gereageerd, zonder een VVD of CDA...quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:21 schreef pmb_rug het volgende:
Ah, onderwijs. ik ben blij dat je het aansnijdt. HET voorbeeld van 25 jaar falend pvda beleid. zitten we opgescheept met de tweede fase, de basisvorming, het vmbo, subsidie verslaafde universiteiten en het dramatisch 'samen naar school'. Echt waar, alleen hierom al zou de pvda vervolgd moeten worden wegens opzettelijk KUT beleid. ze fokken met NL.![]()
Bron: Wikipediaquote:Het vmbo is bedacht en ingevoerd door voormalig CDA-staatssecretaris Netelenbos. In 1994 heeft een commissie onder leiding van oud onderwijsminister Chris van Veen (ook van het CDA). Het vmbo werd een samenvoegsel van de bestaande leervormen het voorbereidend beroepsonderwijs (vbo), het lager beroepsonderwijs (lbo), het middelbaar algemeen voortgezet onderwijs (mavo) en sommige vormen van voortgezet speciaal onderwijs. Het paarse kabinet stemde in met deze plannen en in 1999 werden deze ingevoerd.
JP mijdt het debat wel degelijk! Zie ook afgelopen weekend op het CDA-congres: Verhagen moet het vuile bash-werk opknappen en JP presenteert zich als een soort 'vader des vaderlands' met zijn kunstmatig laag klinkende stem. Hij durft de inhoudelijke confrontatie met Bos gewoon niet aan en komt dus geen centimeter verder dan figuurlijke beeldspraak ('ik geloof niet dat je problemen in theehuizen kunt oplossen')... en ziedaar: de hersenloze lemmings praten hem feilloos na. Als er ietsquote:Op maandag 2 oktober 2006 12:21 schreef pmb_rug het volgende:
Iemand zonder visie is een leeghoofd. JP mijdt het debat absoluut niet, let maar op. bos probeert het debat alleen op uitermate ongepaste momenten te voeren. laat bos nou maar lekker schitteren in de theehuizen...
ik vind Bos ook geen karakter hebben. hij is het type jongetje wat meedoet met pesten zodat hij zelf buiten schot blijft. ikop dat soort lui.
Laat Balkenende en consorten maar eens uitleggen wat instandhouding van de HRA voor gevolgen heeft! Vriend en vijand is het erover eens dat de HRA op den duur onhoudbaar is en ook dat het een middel is dat zijn doel voorbij schiet. Economen, de president van de Nederlandse Bank, de Europese Unie.... allemaal vinden ze hetzelfde.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:21 schreef pmb_rug het volgende:
oh ja, wanneer gaat Wouter Bos uitleggen wat het afschaffen van de HRA voor gevolgen heeft?
nee, niet als je het over financien hebt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:15 schreef dVTB het volgende:
[..]
Is het misschien een idee om Nederlands te gaan praten?
ik denk dat het democratische proces niet verder moet gaan dan 'we doen het wel/niet', anders krijg je gesteggel over de manier waarop wat alleen maar het proces en de gevolgen verslechteren.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:15 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, geen wijzemannencommissies, maar een democratisch besluit met volledige politieke verantwoordelijkheid. Als je het geleidelijk afschaft (wat iedereen bepleit) kun je toch tussentijds ingrijpen en zeggen: "we zien dat de prijzen te sterk gaan dalen, houden er even mee op"?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |