abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 september 2006 @ 13:14:39 #201
124377 pmb_rug
salvation received
pi_41799311
dat zal dan wel iemand met visie moeten zijn, echtgaaf
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_41799464
quote:
Op donderdag 14 september 2006 13:14 schreef pmb_rug het volgende:
Mjah, zoals Balkenende de visie had om de VS te steunen mbt. Irak om er nu achter te komen dat de VS loog...iets wat de meerderheid van de Nederlanders al doorhad bij het begin van dat avontuur

Ah, wacht, mannenbroeder Jaap die door Balkenende met een dirty tricks campagne gewipt was moest een goedmakertje krijgen, dat vergat ik helemaal en daarvoor was de steun van de VS nodig.

Visie...is het ook visie om te gaan van "democratie is het hoogste goed" tot "verbod op partijen" in een dag?
  donderdag 14 september 2006 @ 13:25:02 #203
124377 pmb_rug
salvation received
pi_41799616
quote:
Op donderdag 14 september 2006 13:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mjah, zoals Balkenende de visie had om de VS te steunen mbt. Irak om er nu achter te komen dat de VS loog...iets wat de meerderheid van de Nederlanders al doorhad bij het begin van dat avontuur

Ah, wacht, mannenbroeder Jaap die door Balkenende met een dirty tricks campagne gewipt was moest een goedmakertje krijgen, dat vergat ik helemaal en daarvoor was de steun van de VS nodig.

Visie...is het ook visie om te gaan van "democratie is het hoogste goed" tot "verbod op partijen" in een dag?
wat een briljante kritiek op ongeveer alles waar Balkenende weinig tot geen schuld aan heeft of uberhaupt niets mee te maken heeft. laat staan dat het ook maar iets met visie te maken heeft.
geen ervaring met leiderschap?
?Porque no te calles?
pi_41800159
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:59 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Waarmee je papa Bosje bij voorbaat uitsluit. Da's ook onaardig.
Nee, dat weet ik pas als hij daadwerkelijk een poosje premier is geweest.

Ook Balkenende gaf ik eerst een kans.
pi_41800197
quote:
Op donderdag 14 september 2006 13:14 schreef pmb_rug het volgende:
Daar heb je zeker gelijk in. En Balkenende heeft zeker visie. Sterk punt bij hem. Al is het niet de mijne.......

Maar eerlijk......een gedroomde premierskandidaat zie ik op het ogenblik niet echt....Ik weet niet hoe het komt.....
  donderdag 14 september 2006 @ 15:48:09 #206
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41803421
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

bedankt. Ik moet nu weg. ik ga diverse passages quoten.

Tja, alles in dienst om te voorkomen dat die man Nederland nog verder omzeep gaat helpen en voor de vijfde keer premier gaat worden.Never nooit.....

dit land verdient een premier die het land vooruit helpt.....
Wauw, het inhoudelijk component is overweldigend.
Say your prayers
pi_41806469
Uit intermediair deze week.....

Artikel Koning zonder gezag.
quote:
De sfeer in de ministerraad is lacherig, die vrijdagochtend in het najaar van 2004. Minister-president Jan Peter Balkenende worstelt zich door zijn tekst met de vorderingen van het innovatieplatform, waarvan hij voorzitter is. Een aantal bewindslieden lacht besmuikt, anderen spelen met hun Blackberry. ‘Het was duidelijk: deze man heeft geen idee waar hij het over heeft’, zegt een van hen.
Gutte gut.....Is nog erger dan ik kon bevroeden.....Het is triest, echt triest...
quote:
In de eerstvolgende schorsing van de ministerraad grappen verschillende ministers onderling wat over hun voorzitter. Die luistert elders in het pand zijn voicemailberichten af. Het is Balkenende ten voeten uit, zeggen direct betrokkenen met wie Intermediair de afgelopen tijd sprak. Plichtsgetrouw en hardwerkend, maar niet in staat boven de materie te staan en leiding te geven aan zijn bewindsploeg. ‘Het ontbreekt hem aan iedere vorm van natuurlijk gezag.’
Voor de degenen die het nog niet weten of willen weten. Hij is niet de leider die het land nodig heeft.
quote:
Daadkracht

Premier Balkenende (50), bezig aan zijn derde vierde kabinet, presenteert volgende week zijn laatste begroting voor de verkiezingen op 22 november. Het is het slotakkoord van vier bewogen jaren, waarin zijn tweede kabinet (CDA, VVD en D66) grote hervormingen doorvoerde: een nieuw ziektekostenstelsel, wijziging van de bijstandswet en de WAO, en tal van nieuwe wetten om terreur en kleine criminaliteit te bestrijden. Al die daadkracht straalde echter niet af op de leider. Hoe kan dat? En, wat was zijn rol?Nederland is in verwarring na de moord op Pim Fortuyn op 6 mei 2002. De geest is volgens scheidend premier Wim Kok ‘volledig uit de fles’. Het morrende volk loopt te hoop tegen lange wachtlijsten in de zorg, onveiligheid op straat, en klaagt over niet-geïntegreerde allochtonen. Het aantal arbeidsongeschikten en bijstandsgerechtigden is na acht jaar ‘Paars’ (PvdA, VVD en D66) nog altijd groot. Bovendien moet er worden bezuinigd.

Voeren van regie

Van dat Nederland wordt Jan Peter Balkenende op 22 juli 2002 minister-president. Geen sinecure voor iemand die tot dan zijn baan als CDA-Kamerlid combineerde met het hoogleraarschap christelijk sociaal denken aan de Vrije Universiteit. Het avontuur van zijn eerste kabinet met de LPF duurt welgeteld 87 dagen. De val wordt ingeluid op de dag van het overlijden van prins Claus. Voor de buitenwacht is het de eerste aanwijzing dat het voeren van regie niet Balkenendes sterkste punt is.
De onderhandelaars van VVD en D66 bespeuren tijdens de kabinetsformatie in het voorjaar van 2003 ook geen Balkenende die het voortouw neemt. ‘Het was Zalm die de lijnen uitzette, niet Balkenende’, zegt één van hen. De gezamenlijke wil om de sociale zekerheid te hervormen is de belangrijkste kracht achter de samenwerking van CDA, VVD en D66.
Nieuws, nee hoor.
quote:

Traumatisch debat

Belangrijker evenwel voor Balkenende was de persoonlijke steun van Donner op een aantal cruciale momenten. Zo moest hij in maart 2003 door Donner worden gesouffleerd tijdens het Kamerdebat over de Margarita-affaire, omdat hij, tot verbazing van zijn ambtenaren, zijn stukken niet grondig had bestudeerd. ‘Dat debat was traumatisch voor hem’, zeggen betrokkenen.

'Politieke brekebeen’

Waarden en normen

Waarden en normen. Ze zijn onlosmakelijk met Balkenende verbonden. Trots wijzen partijgenoten naar de site www.zestienmiljoenmensen.nl waarop tal van maatschappelijke organisaties hun bijdrage aan de discussie presenteren. Het is volgens Balkenende hét bewijs van het succes van de door hem opgestarte discussie.
En daar bleef het verder bij.
quote:
‘Het is jammer’, zegt ‘vriend’ en hoogleraar sociologie Anton Zijderveld. ‘Ik dacht echt: Balkenende gaat niet dezelfde fout maken als Lubbers door alleen een financieel-economisch beleid te voeren.’ Maar het is de financiële agenda van Zalm geweest die is uitgevoerd, verzucht Zijderveld. ‘Balkenende is niet verder gekomen dan te zeggen: “Fatsoen moet je doen”. Moralistisch gepraat dat helemaal niet aan-slaat.’
Hij snapt het. en premier Zalm heeft geregeerd. Gepraat ja, maar doen,nee
quote:
Onmogelijke samenwerking

‘Balkenende heeft in vier jaar tijd meer voor zijn kiezen gekregen dan welke premier ook’, is steevast het weerwoord dat criticasters van Balkenende krijgen. Uniek is zijn even onontkoombare als onmogelijke samenwerking met de nazaten van Pim Fortuyn in zijn eerste kabinet.

Door zelf premier te worden, ondanks vele andersluidende adviezen van CDA-prominenten tijdens de vorming van het kabinet met de LPF, nam Balkenende echter een bewust risico. Zijn enige bestuurlijke ervaring was het kortstondige fractievoorzitterschap van het CDA. Hij is zelfs de eerste premier sinds decennia zonder ervaring als minister. Op zijn charisma en zijn redenaarstalent kan hij ook niet leunen..

‘Het ontbreekt hem aan iedere vorm van natuurlijk gezag’, zegt een bewindspersoon Daardoor is zijn positie als minister-president van het begin af aan zwak. Op politiek ervaren rotten als Donner, Zalm, Hoogervorst en Brinkhorst heeft hij geen overwicht.. Hij weet een fel oplaaiende machtsstrijd tussen Donner en Remkes, over de verantwoordelijkheid voor de terreurbestrijding, dan ook niet te bezweren.

Geschiktheid

De kritiek op zijn geschiktheid is ook voor en tijdens de formatie van Balkenende-2 onderwerp van discussie, zo blijkt uit de gesprekken die Intermediair voerde met betrokkenen. Binnen zowel VVD als D66 gingen, na het debacle met de LPF, stemmen op om iemand anders de kar te laten trekken.

De naam van CDA-coryfee en SER-voorzitter Herman Wijffels werd zelfs expliciet aan Maxime Verhagen voorgelegd. Die reageerde als door een wesp gestoken. Zo is er nog voor de start van de coalitie van CDA, VVD en D66 gedoe over de persoon en de rol van Balkenende. Het zou niet meer veranderen.

‘Zijn bijdrage aan en betrokkenheid bij individuele dossiers was zeer beperkt’
En mede daardoor nogal eens de regie kwijt.
quote:
, zegt een bewindspersoon. Balkenendes verweer is meestal dat hij de voorkeur geeft aan een wijze van leidinggeven waarbij de eigen verantwoordelijkheid van bewindspersonen centraal staat. Die geboden ruimte wordt door sommigen gewaardeerd. ‘Ik vond het wel prettig dat hij zich niet als een soort Lubbers overal mee bemoeide’, zegt een andere bewindspersoon.
Natuurlijk ook prettig als je je eigen gang kan gaan....Het probleem is dan wel de bekende kruiwagen met kikkers...
quote:
De keerzijde daarvan was dat Balkenende nauwelijks grip kreeg op de grote dossiers, laat staan op de talrijke ego’s in zijn kabinet.

‘Dat vond ik jammer’, zei Balkenende, ‘want in het kabinet hadden we iets anders afgesproken.’ Het tekent zijn niet aflatend geloof in het goede van de mens, terwijl het ook hem in de afgelopen jaren niet kan zijn ontgaan dat Brinkhorst geen enkel ontzag voor hem heeft.

Strijdige adviezen

Partijpolitiek leunt Balkenende hoofdzakelijk op CDA-campagneleider Jack de Vries. Voor een minister-president is het de kunst de juiste balans te vinden tussen de, soms strijdige, ambtelijke en partijpolitieke adviezen. Weegt het landsbelang zwaarder of kan, in het geval van Balkenende, het CDA-geluid prevaleren?

Die afweging leidt bij Balkenende tot onzekerheid, zeggen insiders. Grote onzekerheid. Er is zelfs gepoogd die te ondervangen met het spelen van rollenspelen en het opstellen van vraag-antwoordlijsten. Het sorteerde enig effect, volgens betrokkenen, maar kan niet verhullen dat Balkenende het vermogen mist snel de essenties uit moeilijke dossiers te halen en een koers te bepalen.
Tja dan heb je wel een probleem als je de essentiele zaken niet eens uit je dossier kan vissen...om daaruit de koers te bepalen. Dan ben je bij voorbaat al ongeschikt als MP. Het is een eerste vereiste van een generalist als opperhoofd.
quote:
Lastige dossiers

Daarbij komt dat hij, anders dan Ruud Lubbers en Wim Kok, niet de tijd neemt zich lastige dossiers eigen te maken. Dat wreekt zich bijvoorbeeld tijdens de bijeenkomsten van het innovatieplatform. ‘Dan steekt hij een verhaal af dat je kunt houden voor eerstejaars studenten, maar niet voor mensen met duurbetaalde banen’, zegt een prominent lid. En die mensen zaten in de persoon van Philips-topman Kleisterlee en zijn Shell-collega Jeroen van der Veer aan tafel.

Pijnlijker nog was hoe de platformleden het disfunctioneren van de overheid van dichtbij aan zich voorbij zagen trekken. Gedurende een jaar werd een voorstel voor de besteding van honderd miljoen euro heen en weer gezonden tussen de vechtende ministers Brinkhorst (Economische Zaken) en Van der Hoeven (Onderwijs). ‘Behalve het verplaatsen van wat komma’s leverde dat niets op. Onthutsend werkelijk om te zien’, zegt één van de leden. Balkenende zat erbij en keek ernaar.
Uit http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=414791

Maar ik vul het verder zelf ook aan met positieve dingen over Balk

De man heeft wel een sterke visie. Waar je het mee eens of oneens kan zijn.
De man is enthousiast en heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
De man staat voor zijn zaak.
De man is bijzonder serieus en consensieus.
De man is in tegenstelling tot Kok makkelijk toegangkelijk. Gewoon een aardige man. Kok was een chagarijn.
De man groeit wel in zijn rol en komt ook steeds beter over.
De man heeft weinig poeha en dat vind ik weer sterk.
De man is ongeloofelijk intelligent.

Maar ja, is dat genoeg....

Ik vind van niet.

Tja ik heb het eerder in deze topic aangegeven dat ik deze persoon niet geschikt vind voor het ambt......Het bovenste illustreert dat in voldoende mate.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 14-09-2006 17:45:14 ]
  donderdag 14 september 2006 @ 17:39:32 #208
124377 pmb_rug
salvation received
pi_41806722
en vooral die hetze blijven ontkennen.
nee, dit is zeer objectieve journalistiek
als je hierin gelooft WIL je jezelf gewoon laten manipuleren
o/
?Porque no te calles?
pi_41806952
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:39 schreef pmb_rug het volgende:
Net zoals Balk de hetze tegen WAO/ers ontkent......
quote:
o/
Ik ben wel zo eerlijk ook de postieve punten op te noemen. Maar ik mag we vinden dat de persoon niet geschikt is. Het artikel spreekt duidelijke boekdelen.

Maar de kritiek is eerlijk bedoeld. Je moet daar als mp zeker tegenkunnen. Ik heb zelf meerdere keren voor zeer hete vuren gestaan. Als je daar niet tegen kunt als functionaris dan ben je dus niet geschikt.
pi_41807248
quote:
o/
Maar PMB RUG, ga dan in op de punten. Heb ik dan ongelijk Vergis ik mij soms
pi_41875089
Tja, dan lekt er weer iets uit.......Balkenende zal niet meer macht krijgen.....
quote:
22:35 16 September 2006
Niet meer macht voor Balkenende
Het ministerie van Algemene Zaken heeft in de aanloop naar Prinsjesdag geprobeerd de macht van de premier uit te breiden. Zo werd voorgesteld dat de premier zelf zou kunnen bepalen welke onderwerpen in de ministerraad aan de orde komen.

Verder wilde Algemene Zaken dat de hoogste ambtenaar van de premier alle topambtenaren van het rijk zou aansturen.

Na kritiek van andere ministeries heeft Algemene Zaken de voorstellen weer ingetrokken, zo blijkt uit een concept- voorstel en de begroting voor 2007 waarin de NOS inzage heeft gehad.

bron http://www.nos.nl/nos/art(...)1C6D9AFBA5D7B42.html
Kok en Lubbers konden het toch met de huidige verhoudingen? Dus als eerste onder de gelijken....

Das pech voor Balk. Maar ja, je moet het als premier ook hebben van een natuurlijk en informeel overwicht op je eigen ploeg en dito invloed kunnen uitoefenen op andere ministeries.....en dat heeft hij helaas niet echt....Dubbel pech dus.

pi_41877397
Zo lang regeren is ongezond voor de mentale conditie. Kijk maar naar Blair. Nu iemand anders.
Jaja...
  zondag 17 september 2006 @ 01:15:10 #213
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_41877435
Nee, ik vind hem te weinig charismatisch. Maar dat het een bekwaam politcus is staat voor mij buiten kijf.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_41878275
quote:
o/
Net zo goed dat het aantrekken van de economie door hem komt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41878294
wie wil balkenende nu terug als .....
sorry dat is wel de laatste die ons land mag vertegenwoordigen!
NEE!
Net als tegen de EU NEE NEE en nogmaals NEE
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 17 september 2006 @ 02:09:52 #216
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41878462
quote:
Op zondag 17 september 2006 01:59 schreef zhe-devilll het volgende:
NEE!
Ik wil hem wel terug hoor. En de EU ben ik ook geen principieel tegenstander van. Wat nu?
Say your prayers
  zondag 17 september 2006 @ 02:15:21 #217
104233 Rubber_Soul
Vulva in de gloria
pi_41878535
Nee?
Maar wie moeten we dan te kakken zetten?

Ruim dan op zn minst heel het CDA op
Van binnenuit ofzo
pi_41879077
quote:
Op zondag 17 september 2006 01:59 schreef zhe-devilll het volgende:
NEE!
Wat is er nou weer mis met de EU?
Een slecht geformuleerde, overcomplexe en bovendien overbodige Europese grondwet... beter van niet
EU... prima
Jaja...
pi_41879143
quote:
Op zondag 17 september 2006 02:09 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ik wil hem wel terug hoor. En de EU ben ik ook geen principieel tegenstander van. Wat nu?
jij moet op een eiland met die homeuaxxxxxxx
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_41879158
quote:
Op zondag 17 september 2006 02:53 schreef Tybris het volgende:

[..]

Wat is er nou weer mis met de EU?
Een slecht geformuleerde, overcomplexe en bovendien overbodige Europese grondwet... beter van niet
EU... prima
als je nu nog niet inziet wat dit alles teweegbracht..laat dan maar he?
Jammer dat jij mag stemmen.........uberhaupt
pi_41879420
quote:
Op zondag 17 september 2006 02:59 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

als je nu nog niet inziet wat dit alles teweegbracht..laat dan maar he?
Jammer dat jij mag stemmen.........uberhaupt
Jij houdt niet van democratie? Ach, stomme vraag, je weet niet eens wat democratie inhoudt of waar het voor dient. Je kan geen reden bedenken waarom landen zouden moeten samenwerken of waar de Nederlandse economie op draait. Waarschijnlijk kun je nog net een beeld van een geïsoleerd Nederland met alleen maar Nederlanders accepteren. Lekker simpel. Je mag blij zijn dat ik, of liever gezegd wij ook mogen stemmen.

oef, te veel drank, dit wordt changrijnig.
Jaja...
pi_41879462
quote:
Op zondag 17 september 2006 03:18 schreef Tybris het volgende:

[..]

Jij houdt niet van democratie? Ach, stomme vraag, je weet niet eens wat democratie inhoudt of waar het voor dient. Je kan geen reden bedenken waarom landen zouden moeten samenwerken of waar de Nederlandse economie op draait. Waarschijnlijk kun je nog net een beeld van een geïsoleerd Nederland met alleen maar Nederlanders accepteren. Lekker simpel. Je mag blij zijn dat ik, of liever gezegd wij ook mogen stemmen.

oef, te veel drank, dit wordt changrijnig.
let jij nu maar op die kikker in je avatar!
Snap je tenminste nog iets!
slaap lekker he!
pi_41881220
Alsjeblieft geen Balkenende meer. Zelden zo'n hypocriet gezien met zijn normen en waarden ( ) enerzijds en zijn ijskoude nationale en internationale beleid anderzijds. Verder heeft hij weinig visie en geen natuurlijke autoriteit.

In een vrij, verlicht en tolerant West-Europees land als Nederland hoort geen christen aan het roer, maar een liberaal of sociaaldemocraat.

[ Bericht 20% gewijzigd door Genverbrander op 17-09-2006 10:18:28 ]
  zondag 17 september 2006 @ 11:01:29 #224
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41882194
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 23:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Kok en Lubbers konden het toch met de huidige verhoudingen?
Waren dat de huidige verhoudingen?

Ik geloof sowieso dat er nu meer ministers zijn.
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 23:49 schreef EchtGaaf het volgende:Dus als eerste onder de gelijken....
lijkt me niet van toepassing op de PM tov de ministers..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41882233
quote:
Op zondag 17 september 2006 01:58 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Net zo goed dat het aantrekken van de economie door hem komt.
Idd, Balk zal dat tot 22 november wel vol blijven houden. Jammer dat de helft van Nederland daar nog in trapt ook.
pi_41882437
quote:
Op zondag 17 september 2006 11:01 schreef Napalm het volgende:

[..]

Waren dat de huidige verhoudingen?
Ja, de formele positie van de MP tov andere ministers en AZ tov andere ministeries.
quote:
Ik geloof sowieso dat er nu meer ministers zijn.
Ja, anderhalf en een paardekop.
quote:
lijkt me niet van toepassing op de PM tov de ministers..
Formeel heeft de MP niet meer macht dan de collega ministers, maar eerder een eerste onder de gelijken. Dit komt er op neer dat je als MP je natuurlijk overwicht moet laten gelden en informeel boven de collega ministers moet staan. Kok en Lubbers en andere voorgangers hadden daar kennelijk geen problemen mee. Balkenende kennelijk wel, ik kijk daar niet van op omdat het die man het totaal aan gezag/leiderschap ontbreekt. (zie ook het artikel van Intermediair deze week, zie mijn post). Zo wil hij formeel geregeld hebben dat hij wel meer macht krijgt en daarmee formeel boven zijn collega ministers kan staan. Een baas op papier dus. Het is dus een zwaktebod en terecht dat andere ministeries dit hebben tegengehouden. Autoriteit moet je verdienen ipv het op zo'n lullige manier af te dwingen. Op de manier zoals Balk dit wil, neemt niemand je meer serieus als MP.

Die man is totaal ongeschikt voor het ambt. Dat is het enige grote probleem en meer dan half Nederland snapt dat kennelijk niet.

Trots

[ Bericht 4% gewijzigd door EchtGaaf op 17-09-2006 13:07:16 ]
pi_41903323
Bos is mij te glad. Doe mij Balkie maar.
  zondag 17 september 2006 @ 22:13:55 #228
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41903533
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:08 schreef koudijsj het volgende:
Daarnaast wisselt Balkende iets minder vaak van mening en zet hij wel een duidelijke lijn uit.

Daarnaast heeft hij aangetoond moeilijke beslissingen te kunnen nemen zoals, de herziening van de WW en het zorgstelsel
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41904784
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:08 schreef koudijsj het volgende:
Balk is een gladjakker. Hij lult aanvankelijk Christelijk Sociaal, maar intussen is hij een kille saneerder die vooral de zwakkeren treft. Ik vind zulke politici niet veilig. De VVD is tenmiste veel eerlijker dan het achterbakse CDA.
  zondag 17 september 2006 @ 22:53:13 #230
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41904980
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Balk is een gladjakker. Hij lult aanvankelijk Christelijk Sociaal, maar intussen is hij een kille saneerder die vooral de zwakkeren treft. Ik vind zulke politici niet veilig. De VVD is tenmiste veel eerlijker dan het achterbakse CDA.
En wat vind jij dan van Bos? Die is toch ook behoorlijk glad en heeft ook zeer regelmatig last van "voortschrijdend inzicht"
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 17 september 2006 @ 22:56:04 #231
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41905087
quote:
die vooral de zwakkeren treft.
Zoals ik je al vaker uitlegde hebben de bezuinigingen en de recessie vooral de koopkracht (ook procentueel) van de rijksten aangetast. Sterkste schouders, zwaarste lasten dus heel sociaal van Balk..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41905267
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:53 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En wat vind jij dan van Bos? Die is toch ook behoorlijk glad en heeft ook zeer regelmatig last van "voortschrijdend inzicht"
Daar heb je ook gelijk in. En stelt mij ook teleur. Ik wil ook hier graag eerlijk in zijn. En hij maakte een devastating misser rond het AOW gebeuren. ....Dit gaat hem opbreken.

Momenteel zie ik geen geschikte premierskandidaat.......

zondag 17 september 2006 @ 23:04:29 #233
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_41905472
Nee. Hij is een slecht vertegenwoordiger van het Nederlandse volk.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_41905573
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:56 schreef Napalm het volgende:

[..]

Zoals ik je al vaker uitlegde hebben de bezuinigingen en de recessie vooral de koopkracht (ook procentueel) van de rijksten aangetast. Sterkste schouders, zwaarste lasten dus heel sociaal van Balk..
Ik heb daar best moeite mee. Weet je nog dat ik met gemiddelden niets kan? Het gaat mij vooral om de verdeling. Weet je nog?

En politici schermen altijd met gemiddelden. Zou ik ook doen als ik politicus was als het me zo uitkomt. Ik prik daar graag doorheen. (verdeling, en groepen mensen die wel degelijk door het beleid uit de boot vallen, weet je nog , m'n jong)

Ik kijk liever naar :

1 mensen die door de absurd strenge WAO vandaag de dag uit de uitkering vallen voor wie geen werk is.....Die gaan er erg op achteruit
2 Mensen die nu veel meer zorgpremie moeten betalen dan in het oude stelsel: vaker de zwakkeren
3 Mensen die geen toegang meer krijgen tot de bijstand. (alsof het voorheen een Zwitserleven was)
4 WAO-ers die nu in een tergende onderzekerheid zitten
5 De WIA die alleen voor bijna lijken toegankelijk is (pas nog in actualiteit)

maandag 18 september 2006 @ 02:35:47 #235
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41910477
quote:
Op zondag 17 september 2006 02:58 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

jij moet op een eiland met die homeuaxxxxxxx
Kun je dat ook vertalen voor de mensen die niet vloeiend "retard" spreken?
Say your prayers
  dinsdag 19 september 2006 @ 11:35:21 #236
124377 pmb_rug
salvation received
pi_41946180
quote:

[..]

hmm, laten de minima er nu 3% op vooruit gaan komende periode....
?Porque no te calles?
pi_41946331
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 11:35 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

hmm, laten de minima er nu 3% op vooruit gaan komende periode....
Mag ik een bron?
pi_41947619
Ja. Ik vind 't best.
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_42029000

Ik schrok gisteren wel van zijn uitspraak:
quote:
.......laat ik die vrouw maar nemen......
Hij stapte op een vrouw af en gelukkig bleef het bij een flinker pakkert van een zoen.....Gelukkig viel het allemaal mee

Dus Balk: Niet zo handig, voortaan een beetje opletten...., want je kwam niet voor niets langs bij Paul en Wittemans Zapservice......

[ Bericht 23% gewijzigd door EchtGaaf op 21-09-2006 22:05:33 ]
pi_42029703
Edit: fout.
  donderdag 21 september 2006 @ 22:48:04 #241
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_42031933
quote:
Op donderdag 21 september 2006 21:49 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik schrok gisteren wel van zijn uitspraak:
[..]

Hij stapte op een vrouw af en gelukkig bleef het bij een flinker pakkert van een zoen.....Gelukkig viel het allemaal mee

Dus Balk: Niet zo handig, voortaan een beetje opletten...., want je kwam niet voor niets langs bij Paul en Wittemans Zapservice......
Wat ben je toch ook een gruwelijk oud wijf. Gatverdamme.
Say your prayers
pi_42033248
Balkenende is een saaie lul maar wel een goede en betrouwbare politicus. Maar dit telt natuurlijk niet voor veel mensen, ze zien liever de gladde praatjes en popie jopie taal van Bos, Marijnissen e.d.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_42033287
Uiteraard wil ik Balkenende terug

Goede premier, zeer zeker
pi_42033409
Als je verandering wilt moet je er iets beters voor in de plaats. Bos? Waait met alle winden mee, dus geen Bos.
pi_42033435
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:20 schreef kevin85 het volgende:
Uiteraard wil ik Balkenende terug

Goede premier, zeer zeker
oh... my... god...!!!

Hoe KUN je dat nou serieus vinden, en het dan ook nog echt typen, en dan ook nog echt op de 'invoeren'-knop drukken. Uit welk sterrenstelsel kom jij?
pi_42033560
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:23 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

oh... my... god...!!!

Hoe KUN je dat nou serieus vinden, en het dan ook nog echt typen, en dan ook nog echt op de 'invoeren'-knop drukken. Uit welk sterrenstelsel kom jij?
Staat er iemand op jouw lijstje?
pi_42033621
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:23 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Als je verandering wilt moet je er iets beters voor in de plaats. Bos? Waait met alle winden mee, dus geen Bos.
Toch knap dat de rechtse propaganda dat beeld er goed door heeft weten te drukken . Want echt ergens op gebaseerd (in de zin van meer dan andere partijleiders) is het niet volgens mij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 21 september 2006 @ 23:29:02 #248
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42033668
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Momenteel zie ik geen geschikte premierskandidaat.......
Wie zou dat dan wel zijn volgens jou?
quote:
oh... my... god...!!!

Iemand die met beide benen op de grond staat en een goed zicht heeft op wat er in de wereld gebeurd. Hij kijkt tenminste verder dan het kontje van Bos en dat zouden veel meer mensen moeten doen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42033809
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:29 schreef Martijn_77 het volgende:

Iemand die met beide benen op de grond staat en een goed zicht heeft op wat er in de wereld gebeurd. Hij kijkt tenminste verder dan het kontje van Bos en dat zouden veel meer mensen moeten doen
Ik vind het verbijsterend dat er ook mensen die niet seniel, dement, gristen en bejaard zijn die op Balkenende stemmen.

En het kontje van Bos is al helemaal nix.
pi_42033867
quote:

[..]

oh... my... god...!!!

Jij twijfelt aan mijn politiek inzicht en mijn intellectueel vermogen..?

Ach..
Ik hecht persoonlijk niet zoveel waarde aan dat uiterlijke vertoon en het eeuwige gezever over het charisma van Balkenende..
De inhoud is daarentegen veel belangrijker, en je kunt zeggen wat je wil..
Balkenende heeft wel degelijk verstand van zaken

En ja..
Iemand met inhoud die het erg goed doet zie ik graag terug als mijn minister-president!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')