briljant gewoon! alle vooroordelen over rechtse politiek in 1 post. en hard maken? nee, natuurlijk niet, gewoon vaak genoeg herhalenquote:Op maandag 11 september 2006 20:40 schreef Jozefpeterhubertus het volgende:
Asociale democratie
CDA 'ers en ook VVD érs slijmen met de rijken om zo hun graantjes mee te pikken.
Over de rug van de minderdraagkrachtigen, want dat is toch een minderheid. Electoraal komt het prima uit als het 70% van de mensen economisch beter gaat. Asociale democratie.
Rentmeesterschap voor de eigen club!!!!!
Echte ridders stelen van de rijken om het onder de armen te verdelen.
Dit kabinet steelt van werkend Nederland om de buit te verdelen onder de rijken, die met hun kinderen niet meer weten wat ze met het geld moeten doen.
dit is ronduit onzin, een door Jack Spijkerman begonnen hetze obv 1 shot met Bush en de hele meute loopt er als makke schapen achteraan.quote:Op maandag 11 september 2006 22:30 schreef onemangang het volgende:
Dus toch maar liever Bos. Bovendien heeft Balkenende nu wel lang genoeg Nederland naar buiten toe als een sukkelig landje gepresenteerd.
Ik begreep juist dat Balkenende zeer veel aanzien geniet bij buitenlandse collega's en erg gerespecteerd wordt. Dat varklaart misschien waarom Balkenende het zo goed doet bij het verdedigen van Nederlandse belangen in het buitenland (afdracht EU met één miljard weten te verminderen, Nederlander op de hoogste NAVO post gekregen, Nederlander één op van de belangrijkste EU posities (Mededinging) gekregen).quote:Op maandag 11 september 2006 22:30 schreef onemangang het volgende:
Vergeleken met de vorige premier, Kok, blijft het een zoutloos figuur, zeker op internationaal vlak.
quote:Op maandag 11 september 2006 23:03 schreef Hallulama het volgende:
Van mij mag Balkenende blijven, want ja, zoals Isabeau zegt, er is geen betere kandidaat, hoewel 't me qua experiment wel zeer interessant lijkt om Rutte premier te zien worden
Ja dit zegt nu werkelijk alles. Balkenende mag premier blijven, simpelweg omdat er geen betere kandidaat is. Dit klinkt bij bij zo van "in het land der blinden is 1 oog koning". Ik hoor liever ee redenatie zo van: "Balkenende is geknipt voor deze baan". Nou niet dus, als je mijn argumentatie leest.quote:Op maandag 11 september 2006 20:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie geen betere kandidaat, ja dus.
Volledig mee eens. Een minister-president hoort uitstraling te hebben en hoort de president van het hele volk te zijn. Balkenende voldoet aan geen van beide criteria.quote:Op maandag 11 september 2006 22:30 schreef onemangang het volgende:
Dus toch maar liever Bos. Bovendien heeft Balkenende nu wel lang genoeg Nederland naar buiten toe als een sukkelig landje gepresenteerd.
Ach gut, nu heeft Jack Spijkerman het gedaan, omdat -ie toevallig een satirisch programma heeft, waarin toevallig politici op de hak worden genomen, toevallig in een tijdperk dat CDA en VVD regeren? - Wat een zielig argument zeg. Andere politici, zoals een Rosenmöller, Marijnissen, Bos en vele anderen zijn ook in tv-programma's gepersifleerd. Natuurlijk kijkt heeeeeeeeeeel Nederland, dus alle -pakweg- 12 miljoen stemgerechtigden naar Kopspijkers en bepalen we op basis daarvan ons stemgedrag...quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:21 schreef pmb_rug het volgende:
Dit is ronduit onzin, een door Jack Spijkerman begonnen hetze obv 1 shot met Bush en de hele meute loopt er als makke schapen achteraan. NL zaait zeer veel respect in het buitenland met haar hervormingsagenda.
Hoezo de pot verwijt de ketel? Onderbouw dan eens wat er onwaar is aan de stelling dat vooral rijken profiteren van het beleid van CDA en VVD. Of wil je soms ontkennen dat minder draagkrachtigen het hardst worden getroffen door bezuinigingen in de zorg? Wil je ontkennen dat het merendeel van de hypotheekrenteaftrek verdwijnt in de zakken van de rijkste mensen? Voordat je anderen beschuldigt van 'niet hard maken', zou je op z'n minst het tegendeel moeten aantonen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:20 schreef pmb_rug het volgende:
Briljant gewoon! alle vooroordelen over rechtse politiek in 1 post. en hard maken? nee, natuurlijk niet, gewoon vaak genoeg herhalen![]()
We weten allemaal dat hij zich als een mak schaap achter het karretje van Bush heeft laten spannen. Bush had nog net tijd voor een ontbijtje voor JP en JP vond dat een hele eer. De Nederlanders waren zo maximaal als mogelijk betrokken bij de oorlog in Irak die niet gerechtvaardigd bleek te zijn. Balkenende had partij voor Chirac en Schroder moeten kiezen, maar liet zich overbluffen door een ontbijtje... En nu weer het geval over de CIA-gevangenissen: Nederland is gewoon gebruikt door de VS. En wat die post 'mededingen' betreft...zo belangrijk is die post nou ook weer niet hoor.quote:Op dinsdag 12 september 2006 10:10 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik begreep juist dat Balkenende zeer veel aanzien geniet bij buitenlandse collega's en erg gerespecteerd wordt. Dat varklaart misschien waarom Balkenende het zo goed doet bij het verdedigen van Nederlandse belangen in het buitenland (afdracht EU met één miljard weten te verminderen, Nederlander op de hoogste NAVO post gekregen, Nederlander één op van de belangrijkste EU posities (Mededinging) gekregen).
Kok stond in Europa in hoger aanzien bij de toenmalige leiders dan sukkeltje Balkenende. Balkenende heeft zich internationaal o.a. volkomen belachelijk gemaakt met de Hirshi Ali affaire waar hij duidelijk geen raad mee wist. Daarnaast heeft hij het voor elkaar gekregen om twee keer een kabinet te laten vallen om vrij betekenisloze akkefietjes. Als je dat vergelijkt met Kok, die het presteerde om twee kabinetten lang de tegenpolen VVD en de PvdA te laten samenwerken, dan kan Balkenende gewoon niet aan de staatsmanschap van Kok tippen. Maar ja, Bos is een ander verhaal. Ik zou zeggen, we moeten hem een kans gunnen, mocht het niet lukken, dan zien we dan wel weer verder.quote:Als je dat vergelijkt met de drama's van Kok op buitenlands vlak en de schade die hij het imago van Nederland heeft aangedaan (de blunders begaan om Lubbers voorzitter van de EU te krijgen, Scebrenica drama) dan mogen wij voor ons internationale imago denk ik dankbaar zijn dat we Balkenende hebben.
Het was Kok die na de aanslagen van 11 september Amerika de onvoorwaardelijke steun aanbood. Dan kan Balkenende toch niet een paar jaar tegen de Afghanen zeggen: "Sorry hoor, onze bevolking heeft de interesse in jullie verloren, zoek het maar uit met die Taliban".quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:00 schreef onemangang het volgende:
[..]
We weten allemaal dat hij zich als een mak schaap achter het karretje van Bush heeft laten spannen.
Alle grote partijen waren daar voorstander van inclusief oppositiepartij PvdA. Dus om daar nu een Balkenende verhaal van te maken lijkt me wat overdreven.quote:Bush had nog net tijd voor een ontbijtje voor JP en JP vond dat een hele eer. De Nederlanders waren zo maximaal als mogelijk betrokken bij de oorlog in Irak die niet gerechtvaardigd bleek te zijn.
quote:Als je dat vergelijkt met Kok, die het presteerde om twee kabinetten lang de tegenpolen VVD en de PvdA te laten samenwerken, dan kan Balkenende gewoon niet aan de staatsmanschap van Kok tippen.
ja precies, je wilt liever een Ronald Reagan.quote:Op dinsdag 12 september 2006 10:58 schreef dVTB het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Een minister-president hoort uitstraling te hebben en hoort de president van het hele volk te zijn. Balkenende voldoet aan geen van beide criteria.
ik verwijt Jack S. niets, integendeel. Ik verwijt de massa die met deze hetze is meegegaan. Ik verwijt het de media dat ze vanaf moment 1 alles in het werk hebben gesteld om Balkenende zwart te maken.quote:[..]
Ach gut, nu heeft Jack Spijkerman het gedaan, omdat -ie toevallig een satirisch programma heeft, waarin toevallig politici op de hak worden genomen, toevallig in een tijdperk dat CDA en VVD regeren? - Wat een zielig argument zeg. Andere politici, zoals een Rosenmöller, Marijnissen, Bos en vele anderen zijn ook in tv-programma's gepersifleerd. Natuurlijk kijkt heeeeeeeeeeel Nederland, dus alle -pakweg- 12 miljoen stemgerechtigden naar Kopspijkers en bepalen we op basis daarvan ons stemgedrag...- Of Nederland respect zaait, is wat anders dan de vraag of Balkenende respect zaait.
[..]
okey, hier laat je zien toch redelijk simpel te denken.quote:Hoezo de pot verwijt de ketel? Onderbouw dan eens wat er onwaar is aan de stelling dat vooral rijken profiteren van het beleid van CDA en VVD. Of wil je soms ontkennen dat minder draagkrachtigen het hardst worden getroffen door bezuinigingen in de zorg? Wil je ontkennen dat het merendeel van de hypotheekrenteaftrek verdwijnt in de zakken van de rijkste mensen? Voordat je anderen beschuldigt van 'niet hard maken', zou je op z'n minst het tegendeel moeten aantonen.
Van een hetze tegen Balkenende heb ik nog nooit gehoord. OK, wordt af en toe op de hak genomen, maar dat geldt voor elke politicus. Ze moeten daar maar tegen kunnen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:21 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
dit is ronduit onzin, een door Jack Spijkerman begonnen hetze obv 1 shot met Bush en de hele meute loopt er als makke schapen achteraan.
Zaaien is 1 maar dood zaad komt niet uit. Eerst maar blijken dat de SAMENLEVING er daadwerkelijk beter van wordt. Beter in de zin van Sterk en Sociaal. (want ik kan ook een economie maximaal renderend krijgen als ik het niet erg zou vinden dat je dan een honds-associale samenleving krijgt).quote:NL zaait zeer veel respect in het buitenland met haar hervormingsagenda.
Waarop baseer je dat? Vooralsnog is het Balkenende geweest die internationaal daadwerkelijk bepaalde zaken voor elkaar heeft weten te krijgen. Zowel bij de EU als VS. Een Nederlander als NAVO baas bijvoorbeeld was onder Kok onmogelijk geweest.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:00 schreef onemangang het volgende:
[..]
Kok stond in Europa in hoger aanzien bij de toenmalige leiders dan sukkeltje Balkenende.
Kok niet zoutloos?quote:Op maandag 11 september 2006 22:30 schreef onemangang het volgende:
Balkenende... het is gewoon niet de juiste man op de juiste plaats. In debatten laat ie zich amper zien, het is een introverte, afstandelijke man waar ik op geen moment tegenop heb gekeken. Het is nou eenmaal niet iemand met de air van een minister-president. Vergeleken met de vorige premier, Kok, blijft het een zoutloos figuur, zeker op internationaal vlak. Maar ja, we hebben niet Kok, maar Bos als tregenkandidaat. Tja, Bos doet me een beetje denken aan de hollandse versie van Tony Blair. Die heb ik ook niet hoog zitten, maar ja, wel veel hoger dan Balkenende.
Helemaal met je eens.quote:Op maandag 11 september 2006 19:00 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
dat zou juist een vorm van hypocrisie inhouden.
ik vind fatsoen ook erg belangrijk en daar hoort het fair behandelen van burgers bij.
Maar wel achteraf WAO-ers veel strenger herkeuren (in vergelijking met de kriteria ,waarmee ze de WAO in zijn gekomen) en op die manier uit de WAO donderen is dat wel FAIR? Nou als dat niet onfatsoenlijk is, dan weet ik het niet meer. Die mensen komen nooit meer aan de bak en kunnen fluiten naar hun uitkering. Dit maakt een "fatsoensman"als Balkenende nou net zo huichelachtig.quote:dus niet achteraf pas mensen confronteren met een belasting over gespaard geld bijv.
Ik ben erg benieuwd hoe en waar je terecht zal komen. Een van de hoofdkeuzes lijkt mij: privaat of overheid. Ik zou zeggen ga gerust praten met bestuurders van dergelijke organisaties. Het is belangrijk om te weten waar je naar toe wilt, je bent zo te laat als je het niet (goed) weet. Nog niet lang geleden was MBA wel een mooie kopstudie, al denk ik dat dit nu een stuk minder is geworden....(stikt ervan volgens mij).quote:je beeld klopt wel aardig, maar dit maakt me niet meteen een wetenschapper. ik ben meer een bestuurder (in wat voor soort org ben ik nog niet over uit)
Maar wel minder verzorigingstaat en veel harder. Het gaat dus wel ergens ten koste van. Maar dat is de bekende wet van behoud van ellende.......quote:het gaat weldegelijk veel beter met Nederland, maar dat betekent niet dat het simpele feit dat de economie door hem groeit VANDAAG alleen door hem komt. het is mede mogelijk gemaakt en zeker ook gestimuleerd. De Nederlandse verzorgingsstaat heeft een duurzamer (en meer verantwoord) karakter gekregen.
Daarom moet er meer inhoudelijke TV komen. Voorlichting en vooral VPRO intelligentia dokumentaires op tv. Voor de jeugd veel meer programma's als lijst 0. doen ze leuk.quote:Verder is het logisch dat hij de kiezer niet met lange termijn verhaaltjes wil vermoeien aangezien de meerderheid dit niet snapt, laat staan op waarde kan schatten.
Helemaal eens.quote:het manko van democratie in een notendop. dat is niet Balkenende's schuld.
Dat heb ik anders begrepen. De PVDA wil hoe dan ook de vermaledijde no-calim in de zorg terug draaien. Volstrekt terecht, want chronisch zieken en ouderen worden er onevenredig door getroffen.quote:het is overigens een mooie indicatie van de waarde van het beleid dat de pvda NIETS wil terug draaien. bijschaven en verder hervormen lijkt het devies.
Nee, nee. Bos laat wel zien dat hij kastanjes uit het vuur haalt. Hij komt met maatregelen om de gevolgen van de vergrijzing tegen te gaan. Balkenende is laf en schuift de problemen hieromtrent voor zich uit.quote:maw, Bos vindt het prachtig want hij kan EN lekker zeiken nu EN hoeft straks niet zelf de kastanjes uit het vuur te halen.
Hier heb je gelijk in.quote:kijk, hier ben jij niet consequent. Balkenende kreeg destijds de schuld van dingen waar hij absoluut geen schuld aan had.
Idd, daar ligt een keerzijde.quote:Mensen denken heel oportuun en zeker neit verder dan hun neus lang is. Helaas.
Opportunisme is de beste omschrijving. Als je hier tegen bent moet je democratie afschaffen.
Die had tenminste nog uitstraling. Iets dat ik bij Balkenende na ruim 4 jaar nog niet heb kunnen bespeuren.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:11 schreef pmb_rug het volgende:
ja precies, je wilt liever een Ronald Reagan.
Nee, jij laat zien dat je simpel denkt. Het hele 'relatief' verhaal dat je ophangt, is namelijk niet van belang. De HRA is een absoluut bedrag. Een kind kan begrijpen dat de woonlasten van mensen met een laag inkomen RELATIEF hoger zijn. Ammehoela. Iemand met een hypotheek van 200.000 euro heeft een veel minder groot voordeel dan iemand met een hypotheek van 800.000 euro. Laatstgenoemde krijgt dus veel meer geld terug dan de eerste, terwijl zijn woonlasten relatief gezien juist LAGER zijn. Zie hier de scheefgroei. Sterker: 42% van het geld dat aan HRA wordt uitgekeerd, gaat naar de rijkste 7% van de bevolking. CDA en VVD kiezen ervoor om deze situatie in stand te houden (geld uitkeren aan rijken, die het niet nodig hebben), dus de bewering die jij torpedeerde is volledig juist.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:11 schreef pmb_rug het volgende:
okey, hier laat je zien toch redelijk simpel te denken. HRA: wie denk je dat er relatief het grootste huis heeft: een 'arme' of een 'rijke'? En wie zal er dan relatief het meest van de HRA profiteren? als je antwoord niets is 'de arme' dan heb je er niets van begrepen.
Bron: Novumquote:Het besteedbaar inkomen van Nederlanders is vorig jaar voor het vierde jaar op rij gedaald. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag gemeld. Het besteedbaar inkomen daalde vorig jaar met 0,7 procent ten opzichte van een jaar eerder.
Een stem op Balkenende is een stem voor de allerrijkste mensen in dit land. Als niet-rijken mogen we de rekening betalen voor mensen die dat geld helemaal niet nodig hebben.quote:President van De Nederlandsche Bank Nout Wellink vindt dat het tijd is om de hypotheekrenteaftrek aan te pakken. Het volgende kabinet zal de subsidie voor huizenkopers moeten afschaffen. De hypotheekrenteaftrek heeft een marktverstorend effect, legt Wellink uit in Het Financieele Dagblad. 'Waar het op neerkomt, is dat mensen die een huis bezitten aan elkaar de bonus van de hypotheekrenteaftrek doorschuiven. Voor hen is er geen probleem. Maar starters op de woningmarkt komen hier niet meer tussen, of zij moeten zich diep in de schulden steken om die bonus te betalen,' zegt Wellink.
De miljarden die de regering bespaart als de aftrek verdwijnt, kunnen direct terug naar de burger. De regering is nu elk jaar bijna 12 miljard euro kwijt aan de hypotheekrenteaftrek. Als de rente oploopt en de hypotheekschuld blijft stijgen, dan zal die kostenpost alleen maar groter en daardoor onbetaalbaar worden.
Leuke foto's.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou als we dan toch een foto galerij beginnen, dan ook maar een voor Balkenende:
[afbeelding]
Tjah.......
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zie ik hier: een middelvinger. Laat moeder Toos (Tona) dit aub maar niet zien.
[afbeelding]
Gaat het nog wel goed?
[afbeelding]
[afbeelding]
Onze staatsman houdt van autootjes....
Deze fotoos zijn meer menselijk dan het juiste optreden van Kok toen met de Herculesramp, om maar ff een voorbeeld te noemen....quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:30 schreef Sickie het volgende:
[..]
Leuke foto's.Meer menselijkheid dan Kok ooit heeft laten zien.
![]()
Kok en de Herculesramp? Daar kan ik mij weinig meer van herinneren. Wat deed hij toen voor speciaals dan?quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Deze fotoos zijn meer menselijk dan het juiste optreden van Kok toen met de Herculesramp, om maar ff een voorbeeld te noemen....
Hij was een hele tijd op de rampplek en liet zien wat een LEIDER was; hij was erg betrokken.........Maar ja, alweer 10 jaar gelden geloof ik. Het maakte diepe indruk op mij.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:50 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Kok en de Herculesramp? Daar kan ik mij weinig meer van herinneren. Wat deed hij toen voor speciaals dan?
quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij was een hele tijd op de rampplek en liet zien wat een LEIDER was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |