abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41090614
quote:
Hilbrand Nawijn noemt zijn partij 'Partij voor Nederland'
22 augustus 2006

De partij waarmee ex-LPF-Tweede Kamerlid Hilbrand Nawijn meedoet aan de Tweede Kamerverkiezingen heet 'Partij voor Nederland'. Dat heeft Nawijn bekendgemaakt.

Hij is nog bezig met het samenstellen van een kandidatenlijst en hoopt binnenkort zijn programma te kunnen presenteren.
bron parlement.com

Om met SCH te spreken: NL en Nederland zijn in als onderdeel van de naam van een politieke partij.

Ik vind dat de kiesraad wel iets kritischer had mogen kijken naar de gelijkenis in de partijnaam van Nawijn en die van Pastors. Maar dat terzijde.

Wat denken jullie? 1 zetel? 15 zetels?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 23 augustus 2006 @ 12:45:14 #2
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41090675
ik denk dat mensen vooral meer vrijheid willen, dat nationalistische is er allang uitgeramd. Ik denk 0
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_41090684
hooguit 2 zetels. Het is allemaal wel best zo, de rechterkant raakt zo lekker versplinterd.
pi_41090707
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:42 schreef sigme het volgende:

[..]

bron parlement.com

Om met SCH te spreken: NL en Nederland zijn in als onderdeel van de naam van een politieke partij.
Beetje een voortzetting van het hele Leefbaar-gebeuren.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 12:48:26 #5
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41090781
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Beetje een voortzetting van het hele Leefbaar-gebeuren.
Vergeet niet dat de grote partijen daar ook hard aan meewerken, zowel bij de VVD als het CDA heb je straks een lichting nieuwe kandidaten die "het ook allemaal nog moeten leren"
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:04:26 #6
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41093191
De naam is wel een enorme open deur. Hij had het ook "Partij voor in de tweede kamer" kunnen noemen.
lege ton
pi_41093348
0 Zetels ondanks dat ie de vorige keer met voorkeursstemmen werd gekozen.

Vraag me ernstig af waarom Hilbrand N deze vrij kansloze partij op wil richten..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41093643
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:08 schreef Napalm het volgende:
0 Zetels ondanks dat ie de vorige keer met voorkeursstemmen werd gekozen.

Vraag me ernstig af waarom Hilbrand N deze vrij kansloze partij op wil richten..
Ik denk dat hij gesterkt is door de uitslag bij de gemeenteraadverkiezingen (in zijn gemeente, 5 zetels meen ik).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41093715
mijn stem heeft ie!
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:31:06 #10
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41094111
Zoetermeer aka Sweet-lake-city was die gemeente.
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:19 schreef Argento het volgende:
mijn stem heeft ie!

nu heb ik echt alles gezien
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41094138
Naweeën van het hele LPF gebeuren. Na de verkiezingen in november zijn dit soort partijen weggevaagd. Partijen zonder ideologische basis zijn gedoemd te mislukken omdat het machtsstreven de overhand krijgt. Zie LPF en D66.

Ik zet in op 0 zetels.
pi_41095069
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:52 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Niet te vergelijken.
Molukkers hadden gewoon een punt met hun treinkapingen: Nederland was haar afspraken niet nagekomen terwijl die mensen wél voor ons gevochten hebben.

De Islamitische problematiek is globaal en van een totaal andere aard. We hebben hier te maken met een mondiaal probleem en dat dreigt alleen maar groter te worden i.p.v kleiner. Waar andere migranten (Surinamers, Molukkers, Indo's) juist moderniseren, zien we bij islamieten het tegenovergestelde. I.p.v moderniserering zie je bij veel jonge Islamieten dat ze juist conservatiever worden of zelfs radicaliseren.
En dat recht hebben ze, als ze respecteren dat anderen níet die beleving van de werkelijkheid hebben.

Dus binnen onze wetten en zonder anderen lastig te vallen mogen ze op hun eigen m2 denken en doen wat ze willen. Zolang ieder die ze erbij betrekken er maar uit vrije wil bij betrokken wordt.

Het probleem zou niet zijn de Islam zelf in deze context, maar het vreemde (?) idee dat ze hun eigen denkbelden op anderen mogen projecteren/ anderen op mogen leggen.

En dat kan je.. móet je imo ook zeker voorkomen.

Maar dit is toch een heel andere discussie ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:58:58 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41095088
En weer een pias!

Nou Wilders nog met zijn Pruikenpartij en het circus is compleet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_41095114
God, wat zijn die rechts/fortuynistische partijen toch orgineel met het verzinnen van namen. Eerst moeten ze allemaal leefbaar zus en zo heten en nu ineens Nederland dit en dat.

Naja, geeft eigenljik al mooi aan dat ze nergens voor staan en dat het de oprichters alleen maar om macht/een plekje in de tweede kamer te doen is.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_41095119
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:58 schreef Ringo het volgende:
En weer een pias!

Nou Wilders nog met zijn Pruikenpartij en het circus is compleet.
Het is wel humor allemaal hè ?
Niet meer serieus te nemen, of juist wel.....
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_41095140
mijn stem heeft ie
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 23 augustus 2006 @ 15:01:56 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41095186
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:00 schreef Mirage het volgende:

[..]

Het is wel humor allemaal hè ?
Niet meer serieus te nemen, of juist wel.....
Laughter can kill the beast.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_41099042
Grappig, al die partijen die zich zonder enige inhoud presenteren. Ja, ze zeggen heel vaag dat ze iets aan veiligheid gaan doen ofzo, wat een onprofessionaliteit.

Nawijn is vrij kansloos, een zetel of 1 zit er misschien nog in. Ik zie 'm vroegtijdig sneuvelen de komende maanden ivm procedures.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 17:08:51 #19
156057 the_fucker
Ga maar veilig op pad mensen..
pi_41099095
Hooguit een zetel.
pi_41099229
Oh ja, je zou het charisma (welk charisma eigenlijk) van Nawijn eens naast Pastors en Wilders moeten zetten. Die man is een zak aardappelen en komt nooit goed uit z'n woorden.

http://www.hilbrand-nawijn.nl/
...
pi_41099541
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:31 schreef Napalm het volgende:
nu heb ik echt alles gezien
excuus
ik vergat een of andere flauwe smiley.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_41101477
Hij was net bij 2vandaag; 20 tot 25 zetels denkt ie
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 23 augustus 2006 @ 18:35:11 #23
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_41101550
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:
I have a dream...

Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_41104295
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Hij had inhoudelijk erg veel te melden. Hij wilt een energiecompensatie!!! Ik dacht dat rechts voor vrije marktwerking was? Overigens is de energiecompensatie toch echt het stokpaardje van het CDA...

"Nou, ik heb die andere rechtse partijen nog niet gehoord over energiecompensatie hoor"

.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:01:02 #25
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_41104459
Nawijn is toch wel de engste en rechtste van het stel. Zijn samenwerking met de extreem-rechtse nationalist Dewinter zegt genoeg. Misschien moet Nawijn is overwegen om samen te werken met Michiel Smit ipv weer een nieuwe partij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')