Ik acht die kans niet ondenkbeeldig: Verdonk en de VVD willen van elkaar af. Even een ruzietje tussen haar en Rutten in scene zetten, en ze sluit zich zo aan bij Pastorsquote:Op woensdag 23 augustus 2006 07:48 schreef dimage het volgende:
nu nog rita in de gelederen
In het verleden behaalde fiasco's zeggen niets over de toekomstquote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zou "de kiezer" nu wat geleerd hebben van het LPF-fiasco? Of zou er weer een groot deel blind op een onderbuikenpartij stemmen?
De kiezer ziet een man die vier jaar lang uitstekend werk heeft geleverd in Rotterdam. Helaas is hij weggestemd door de allochtone bevolking.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zou "de kiezer" nu wat geleerd hebben van het LPF-fiasco? Of zou er weer een groot deel blind op een onderbuikenpartij stemmen?
Ik heb anders van iemand uit de Rotterdamse ambtenarij (op het gemeentehuis) gehoord dat ze érg te spreken waren over Leefbaar Rotterdam (van iemand die er erg tegenop zag, een vaste PvdA-adept). Hij heeft bij de laatste gemeenteraadverkiezingen LR gestemd.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:36 schreef SCH het volgende:
Hij is in Rotterdam voor zijn arrogantie en opportunisme hard afgestraft door de kiezer. De mensen hebben gezien dat hij er helemaal niet voor hen is maar alleen voor de macht en zijn eigen gewin.
Pastors is binnen de politiek een van de vervelendste mensen die ik ken. Wat een onechte en arrogante blaaskaak met minachting voor de mensen.
Right.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:36 schreef SCH het volgende:
Hij is in Rotterdam voor zijn arrogantie en opportunisme hard afgestraft door de kiezer. De mensen hebben gezien dat hij er helemaal niet voor hen is maar alleen voor de macht en zijn eigen gewin.
Preciesquote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:44 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Right.
Ondertussen is Rotterdam nog nooit zo veilig gewest, is de criminaliteit afgenomen, zijn er projecten met buurtbewoners opgestart en zijn praktisch alle doelen bereikt aan het einde van de rit. De allochtone kiezer heeft roet in het eten gegooid omdat ze voor het eerst sinds jaren weer aan de bak moesten. Echte Rotterdammers omarmen Pastors vanwege zijn nuchterheid en goede werk.
Jij gelooft zeker ook dat kleine kaboutertje van GL die nu de integratie portefeuille heeft.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:36 schreef SCH het volgende:
Wat zijn al deze krielkippen toch dom. Als ze gewoon met elkaar een grote partij oprichten, hebben ze een geweldig potentieel. Nu vechten de VVD, Wilders, Pastors, Nawijn etc. elkaar onderling de tent uit. Ik vind het best maar dom is het wel.
Pastors is binnen de politiek een van de vervelendste mensen die ik ken. Wat een onechte en arrogante blaaskaak met minachting voor de mensen.
Ik heb anders van iemand gehoord dat ze erg ontevreden waren. Right!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb anders van iemand uit de Rotterdamse ambtenarij (op het gemeentehuis) gehoord dat ze érg te spreken waren over Leefbaar Rotterdam (van iemand die er erg tegenop zag, een vaste PvdA-adept). Hij heeft bij de laatste gemeenteraadverkiezingen LR gestemd.
Dat is precies het probleem. Pastors is er voor de blanken en autochtonen en niet voor alle Rotterdammers. Dom natuurlijk, daarom heeft hij ook zo verloren.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:44 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Right.
Ondertussen is Rotterdam nog nooit zo veilig gewest, is de criminaliteit afgenomen, zijn er projecten met buurtbewoners opgestart en zijn praktisch alle doelen bereikt aan het einde van de rit. De allochtone kiezer heeft roet in het eten gegooid omdat ze voor het eerst sinds jaren weer aan de bak moesten. Echte Rotterdammers omarmen Pastors vanwege zijn nuchterheid en goede werk.
PvdA is er alleen voor de allochtonen..quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem. Pastors is er voor de blanken en autochtonen en niet voor alle Rotterdammers. Dom natuurlijk, daarom heeft hij ook zo verloren.
Pastors is er juist voor alle Rotterdammers en dat vonden veel allochtonen niet zo leuk omdat er opeens een brief op de deurmat lag waarin stond dat er een baan voor ze was gevonden.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem. Pastors is er voor de blanken en autochtonen en niet voor alle Rotterdammers. Dom natuurlijk, daarom heeft hij ook zo verloren.
Hahaquote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:54 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
PvdA is er alleen voor de allochtonen..
Hij heeft alles gewonnen op zijn afkeer van de islam, zijn afkeer van moskeeen en zijn polariserende maatregelen rond allochtonen.quote:Kom is met wat argumenten dat Pastors er alleen is voor de blanken dan
U mag nooit meer raden...... Wat er met de verkiezingen gebeurde na de moord op Fortuin, zal waarschijnlijk ook gaan gebeuren met de aankomende verkiezingen... Mensen stemmen met emotie, om zo snel mogelijk resultaat te halen. Als hij de premier gaat worden, ga ik emigreren...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:55 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Pastors is er juist voor alle Rotterdammers en dat vonden veel allochtonen niet zo leuk omdat er opeens een brief op de deurmat lag waarin stond dat er een baan voor ze was gevonden.
Daarom was hij zeker zo verbitterd en kwaad na de uitslag en liep hij stampvoetend door het gemeentehuis en verweet hij de PvdA en de allochtonen dat ze de stad verkwanselden. Man, hij was witheet, het was een hilarisch tafereeltje - wat een slechte verliezer.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:54 schreef Gebleekte het volgende:
btw: Als hij met zijn ideeen geen allochtonen op zijn partij kan doen laten stemmen laat het hem dat echt koud hoor
Nee, ik heb hierin geen argumenten. Wat valt er te beargumenteren?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb anders van iemand gehoord dat ze erg ontevreden waren. Right!
Heb je ook argumenten?
Loze opmerking dus. De ervaring van 1 iemand tegenover vele andere ervaringen. Je presenteert het als zijnde een argument. Niet meer doen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, ik heb hierin geen argumenten. Wat valt er te beargumenteren?
Haha... En nog meer domheid. Natuurlijk was hij boos. PVDA werkte hem jaren tegen en ging daarna voorstellen samen te werken. PVDA won alleen door mensen zoals jij die inspeelden op angst over nazi regimes.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom was hij zeker zo verbitterd en kwaad na de uitslag en liep hij stampvoetend door het gemeentehuis en verweet hij de PvdA en de allochtonen dat ze de stad verkwanselden. Man, hij was witheet, het was een hilarisch tafereeltje - wat een slechte verliezer.
hahahahaquote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:57 schreef SCH het volgende:
[..]Grapjas. Wat een bullocks. Aan dat werk heeft hij niks gedaan hoor. Hij had te druk met het zich afzetten tegen de islam. Daar stond en staat hij om bekend.
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:05 schreef drugsgebruiker het volgende:
De hele linkse vleugel staat machteloos.
Onzin. Het was een reactie op :quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Loze opmerking dus. De ervaring van 1 iemand tegenover vele andere ervaringen. Je presenteert het als zijnde een argument. Niet meer doen.
Wat een verzameling prive-indrukken zijn van jou. Je kreeg een passende reactie. Niks argument, er werd niets beargumenteerd (er was ook geen stelling), zoals jij ook niets beargumenteerd in dat stukje.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:36 schreef SCH het volgende:
Hij is in Rotterdam voor zijn arrogantie en opportunisme hard afgestraft door de kiezer.De mensen hebben gezien dat hij er helemaal niet voor hen is maar alleen voor de macht en zijn eigen gewin.
Pastors heeft zichzelf volstrekt buitenspel gezet door niet met de PvdA te willen praten. Dat is zijn stijl, minachting van de kiezer.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:06 schreef drugsgebruiker het volgende:
[..]
Haha... En nog meer domheid. Natuurlijk was hij boos. PVDA werkte hem jaren tegen en ging daarna voorstellen samen te werken. PVDA won alleen door mensen zoals jij die inspeelden op angst over nazi regimes.
Let op je spelling.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Onzin. Het was een reactie op :
[..]
Wat een verzameling prive-indrukken zijn van jou. Je kreeg een passende reactie. Niks argument, er werd niets beargumenteerd (er was ook geen stelling), zoals jij ook niets beargumenteerd in dat stukje.
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:07 schreef the_fucker het volgende:
[..]
hahahaha
De PvdA neemt momenteel zelfs enthousiast de leerbaanprojecten van Pastors over omdat ze het zo'n goed idee vonden.
Je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt, ga alsjeblieft een eind fietsen!
En nóg meer onzin. U gaat door voor de trofee?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Pastors heeft zichzelf volstrekt buitenspel gezet door niet met de PvdA te willen praten. Dat is zijn stijl, minachting van de kiezer.
Zo is die meneer dus. Lafhartig en bang. Een goede politicus gaat altijd in gesprek in het belang van de stad. Het is hem ook van alle kanten erg kwalijjk genomen natuurlijk en hij heeft zichzelf lekker buitenspel gezet. Prima toch.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:15 schreef the_fucker het volgende:
[..]
En nóg meer onzin. U gaat door voor de trofee?
Pastors heeft van tevoren luid en duidelijk verkondigt dat hij absoluut niet met de PvdA wil samenwerken. Ondanks het gesmeek van de PvdA, heeft hij vriendelijk bedankt vcoor de eer. Het was kiezersbedrog geweest als hij wel door de knieén was gegaan.
Als een partij vier jaar lang hard heeft gewerkt en daar electoraal niet de beloning voor krijgt, leidt dat tot frustratie. Dat is niet voorbehouden aan Leefbaar Rotterdam en Marco Pastors. Ik herinner me soortgelijke taferelen bij verkiezingsnederlagen van D66 en de PvdA, zowel op gemeentelijk als landelijk niveau. Als je vaker bij verkiezingsbijeenkomsten bent geweest, zou je dat zelf ook heel goed moeten weten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom was hij zeker zo verbitterd en kwaad na de uitslag en liep hij stampvoetend door het gemeentehuis en verweet hij de PvdA en de allochtonen dat ze de stad verkwanselden. Man, hij was witheet, het was een hilarisch tafereeltje - wat een slechte verliezer.
Marco Pastors heeft aangegeven waar hij voor stond, íedereen weet dat hij niet met de PvdA samenwerkt, en hij is die belofte aan de kiezer voor de volle 100% nagekomen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo is die meneer dus. Lafhartig en bang. Een goede politicus gaat altijd in gesprek in het belang van de stad. Het is hem ook van alle kanten erg kwalijjk genomen natuurlijk en hij heeft zichzelf lekker buitenspel gezet. Prima toch.
Leefbaar Rotterdam heeft de tweestrijd met de PvdA tot inzet van de verkiezingen gemaakt. Dat is strategisch wellicht niet verstandig, maar wanneer die partij direct na de verkiezingen alsnog met de PvdA was gaan regeren, was dat een nieuwe nagel in de doodskist van de geloofwaardigheid van de politiek geweest. Volkomen logisch dus dat LR hiervanaf heeft gezien. Over een paar jaar weer verkiezingen, met nieuwe kansen. Aangezien de PvdA veel LR-beleid uitvoert, is er wellicht dan wel te praten over samenwerking in een 'college van lokale eenheid'.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:15 schreef the_fucker het volgende:
[..]
En nóg meer onzin. U gaat door voor de trofee?
Pastors heeft van tevoren luid en duidelijk verkondigt dat hij absoluut niet met de PvdA wil samenwerken. Ondanks het gesmeek van de PvdA, heeft hij vriendelijk bedankt voor de eer en is de oppositie in gegaan. Het was kiezersbedrog geweest als hij wel door de knieén was gegaan.
Die belofte is dus heel dom geweest. Hij had heel graag in het college gezeten maar kon niet meer terug. Nu bedriegt hij de kiezer alsnog door Rotterdam te verlaten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:21 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Marco Pastors heeft aangegeven waar hij voor stond, íedereen weet dat hij niet met de PvdA samenwerkt, en hij is die belofte aan de kiezer voor de volle 100% nagekomen.
Your The Weakest Link , Goodbye!
Om dezelfde reden dat alle successen tijdens de Kabinetten Balkenende worden toegeschreven aan de VVD of het CDA (en niet aan D66), zelfs als die successen duidelijk het gevolg zijn van beleid onder Paars.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:31 schreef NJ het volgende:
Waarom worden trouwens alle successen van Leefbaar Rotterdam, in samenwerking met het volledige college van B&W en soms zelfs de oppositie toegedragen aan één enkele wethouder?
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:31 schreef NJ het volgende:
Waarom worden trouwens alle successen van Leefbaar Rotterdam, in samenwerking met het volledige college van B&W en soms zelfs de oppositie toegedragen aan één enkele wethouder?
Dat LR is erg uit elkaar gevallen, net als de LPF - er is ook wethouder door de eigen partij afgeserveerd. En Pastors heeft zelf de rit niet uitgezeten. Uiteindelijk een beschamende score.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:31 schreef NJ het volgende:
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:23 schreef SCH het volgende:
Die belofte is dus heel dom geweest. Hij had heel graag in het college gezeten maar kon niet meer terug. Nu bedriegt hij de kiezer alsnog door Rotterdam te verlaten.
quote:Beste SCH,
Er is je nu al meerdere malen uitgelegd dat Pastors de kiezers pas zou bedriegen als hij met de PvdA ging samenwerken.
Er is je nu al meerdere malen uitgelegd dat Pastors de kiezers pas zou bedriegen als hij met de PvdA ging samenwerken.
Dat jij het 'uitlegt' maakt nog niet dat het klopt. Het was erg volwassen geweest om gewoon met de informateur te praten, fatsoen heet dat.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:38 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Valt toch wel mee?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:36 schreef SCH het volgende:
Dat LR is erg uit elkaar gevallen,
Dat is nou fortuynismequote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:31 schreef NJ het volgende:
www.een.nl?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:44 schreef the_fucker het volgende:
Heeft de nieuwe partij van Pastors trouwens al een website?
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat is nou Fortuynisme de PvdA.
Anderen de schuld geven en zelf met de eer er vandoor gaan.
Zoals de waard is...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:50 schreef AntonDingeman het volgende:
Wat probeert Pastors eigenlijk met die naam te bereiken?
Volgens mij WIL hij gewoon dat er antifascistische relschoppers voor z'n huis komen. Kom op man, "Één NL" ... Één NL, één Volk, één Leider ... het extreem-rechtse druipt er van af.
Ik denk dat jouw vooroordelen hier een wat onzinnige interpretatie verzorgen. Joost Eerdmans is geen racist en zeker niet extreem-rechts. Ook bij Pastors zou ik het woord 'extreem' niet willen gebruiken. Het zijn geen neo-nazi's of iets dergelijks, hoe graag sommige critici dat misschien ook zouden willen. Dan hoef je ze namelijk niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:50 schreef AntonDingeman het volgende:
Volgens mij WIL hij gewoon dat er antifascistische relschoppers voor z'n huis komen. Kom op man, "Één NL" ... Één NL, één Volk, één Leider ... het extreem-rechtse druipt er van af.
Vier jaar gemeente Rotterdam, goede resultaten bereikt en banen gecreeerd voor allochtonen (die dat niet zo leuk vonden), veiligheid, meer eenheid in de stad, PvdA die ideeen overneemt.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:50 schreef AntonDingeman het volgende:
Wat moet het leven toch simpel zijn wanneer je zo simplistisch beredeneerd en het jezelf toestaat.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:50 schreef AntonDingeman het volgende:
Nee valt niet mee, moet het even opzoeken maar de fractie is erg uit elkaar gevallen in de loop der jaren, zijn een stuk of 6/7 opgestapt volgens mij, is toch een behoorlijk aantal. Die wethouders perikelen verdienen ook geen schoonheidsprijs omdat die vrouw vanuit de eigen partij is aangevallen. En Pastors is vanwege onbetrouwbaarheid weggestuurd.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:41 schreef Napalm het volgende:
Wat een K*T-naam zeg.![]()
[..]
Valt toch wel mee?
In het begin hebben ze die nazi Smit eruit gemikt met zn vriendje. Maar volgens mij was het de laatste jaren erg rustig. Dat er af en toe een wethoudertje sneuvelt, boeie, onder Paars zijn er ook veel minister opgestapt, wil je nu zeggen dat dat ook k*t-partijen waren of telt het alleen als het rechtse politici zijn?
Er zijn er vijf opgestapt waarvan 2 doordat ze het te druk hadden met andere werkzaamheden, Michiel Smit en zijn vriendje in het begin omdat het enge mannetjes zijn, en die andere is met ruzie vertrokken. Wederom hulde voor je volledigheid.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee valt niet mee, moet het even opzoeken maar de fractie is erg uit elkaar gevallen in de loop der jaren, zijn een stuk of 6/7 opgestapt volgens mij, is toch een behoorlijk aantal.
Vertel!quote:Die wethouders perikelen verdienen ook geen schoonheidsprijs omdat die vrouw vanuit de eigen partij is aangevallen.
hahahahahhahahaahaquote:En Pastors is vanwege onbetrouwbaarheid weggestuurd.
Ze begonnen met 17 zetels, Smit is eruit gezet en Heijgele ging met hem mee. Later is volgens mij nog één iemand opgestapt. In de deelgemeenten is volgens mij helemaal niemand afgesplitst. Dat Pastors weg moest omdat hij zei wat van Heemst vond is volgens mij meer de afgang van van Heemst geweest maar goed, dat is een andere discussie.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee valt niet mee, moet het even opzoeken maar de fractie is erg uit elkaar gevallen in de loop der jaren, zijn een stuk of 6/7 opgestapt volgens mij, is toch een behoorlijk aantal. Die wethouders perikelen verdienen ook geen schoonheidsprijs omdat die vrouw vanuit de eigen partij is aangevallen. En Pastors is vanwege onbetrouwbaarheid weggestuurd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leefbaar_Rotterdamquote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:08 schreef the_fucker het volgende:
Er zijn er vijf opgestapt waarvan 2 doordat ze het te druk hadden met andere werkzaamheden,
Probleem was dat het CDA (?) meestemde)quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:08 schreef the_fucker het volgende:
Pastors is door links weggestemd met behulp van een Groenlinks motie.
Dus alleen blanken zijn 'echte' Rotterdammers? Vraag mij af wie hier moet integreren, zotezien kun jij ook wel een cursusje gebruiken.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:44 schreef the_fucker het volgende:
Echte Rotterdammers omarmen Pastors vanwege zijn nuchterheid en goede werk.
Even voor de duidelijkheid hé, waar zeg ik dat?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus alleen blanken zijn 'echte' Rotterdammers?
quote:Vraag mij af wie hier moet integreren, zotezien kun jij ook wel een cursusje gebruiken.
Een partij geleid door Pastors? Nah, hoogst onwaarschijnlijk gezien het feit dat zijn Leefbaar Rotterdam er in geslaagd is Rotterdammers van allerlei afkomsten tegen elkaar op te zetten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:54 schreef Napalm het volgende:
Zoals de waard is...
Je kan ook zeggen dat hij juist voor één grote geintegreerde meltingpot is ipv de multiculture seggregatie..
Dat valt wel mee.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:10 schreef Napalm het volgende:
Dat Pastors weg moest omdat hij zei wat van Heemst vond is volgens mij meer de afgang van van Heemst geweest maar goed, dat is een andere discussie.
Dus LR is door de Rotterdammers weggestemd en niet de allochtonen?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:17 schreef the_fucker het volgende:
Even voor de duidelijkheid hé, waar zeg ik dat?
Door allochtonen die in Rotterdam wonen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus LR is door de Rotterdammers weggestemd en niet de allochtonen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |