quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:58 schreef Pitom het volgende:
Maar je hebt je boeken dus uiteindelijk wel gekaft?
Precies.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:00 schreef Chriz2k het volgende:
Wat heeft het voor zin om naar school te gaan als je geen muziek meer mag luisteren...
En als je nou een mountainbike hebt waarvan de banden te breed zijn?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:56 schreef Kurk het volgende:
Vandaag voor het eerst naar sch![]()
l geweest, in een nieuw gebouw. Ze hebben ook nieuwe regels:
- Je fiets moet met het voorwiel in het rek, de standaard van de fiets mag niet uitgeklapt worden. Als de conciërges het zien dat je fiets niet volgens hun eisen in het rek staat, leggen ze hem aan de ketting en krijg je je fiets pas om 16.30 terug.
Dan leggen ze hem aan de ketting.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:03 schreef mstx het volgende:
[..]
En als je nou een mountainbike hebt waarvan de banden te breed zijn?
Dat dus!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:59 schreef Kreator het volgende:
Klinkt als een behoorlijke school met strakke regels. [afbeelding].
...wat is er vreemd aan geen muziek aan in de klas, je fiets normaal in het fietsenrek en niet door de gangen lopen als er lessen zijn? Je bent gewoon een opstandige kutpuber.
Puh, dat zou er nog eens bij moeten komen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:09 schreef Kreator het volgende:
Straks gaan ze je ook nog verbieden om je boek te gebruiken bij een proefwerk, te laat komen of bellen in de klas zeg! Misschien mag je volgend jaar wel niet eens meer roken in de school!!111 Het zou wat zijn zeg, die vreemde normale regels.
Ook jonko's?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:11 schreef tonks het volgende:
Bij ons rookte de mensen gewoon in de klas.
En op de vuilniswagen zometeen ook niet !quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:01 schreef tonks het volgende:
Op het vmbo hadden wij helemaal geen regels.
Er is een verschil tussen alles toestaan, en overbodige regels die niet zouden misstaan in zo'n Glen Mills opvoedkamp.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:09 schreef Kreator het volgende:
Straks gaan ze je ook nog verbieden om je boek te gebruiken bij een proefwerk, te laat komen of bellen in de klas zeg! Misschien mag je volgend jaar wel niet eens meer roken in de school!!111 Het zou wat zijn zeg, die vreemde normale regels.
Dat kan ik me voorstellen, standaard kun je je aan bezeren.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:56 schreef Kurk het volgende:
- Je fiets moet ...
Ook niet als vrouw? Of met diaree?quote:- Tijdens de les mag je niet naar de wc.
Huh?quote:- Leerlingen die geen les hebben, kiezen bij aanvang van de les voor een vaste plek. Deze plek mogen zij gedurende deze les niet meer verlaten. Ook niet om drinken te halen of om naar de wc te gaan, ofwel, je mag dan niet door de gangen lopen.
Dit heeft niets met regels te maken, of wel?quote:- Iedereen krijgt pasjes voor het nieuwe scholensysteem, maar alleen vandaag al lagen de kluisjes er allemaal uit. Niemand kon dus bij z'n spullen of kon nieuwe spullen er in leggen.
Wederom: niets met regels te maken. 2x dezelfde username gebruiken kan gezeik veroorzaken bij een Windows (wat je waarschijnlijk hebt daar) netwerkomgeving.quote:- Mijn login-naam en wachtwoord van de leerlingensite werken niet. Ik mag van een klasgenoot de gegevens hebben, maar dit mag van de school niet, anders worden híj én ik van het netwerk en de website afgesloten (op deze website worden nieuwe roosters gezet, en roosterwijzigingen e.d.)
Al meegemaakt?quote:- Roosterwijzigingen moeten iedere dag om 10.00 uur worden gemeld bij de roostermaker.
Dan heeft iedereen ook net pauze, en wil iedereen de wijzigingen doorgeven. Het zal wel lekker dringen worden daar dan om 10.00 uur
Deze klacht is ge-erft door de vorige, ongegronde, klacht.quote:Als je dus om 10.30 ziet staan dat een leraar uitvalt, en je wilt nog wat verzetten, heb je dus gewoon pech!
Ik denk dat het is: Als deze merkbaar aanstaat of overlast veroorzaakt. Het is dan ook een schoolquote:- Als je een mp3-speler of telefoon in de klas hebt, wordt deze ingenomen voor minimaal een week
Precies, en dat moet ook.quote:Dus ook als je zelfstandig moet werken mag je geen muziek luisteren![]()
...quote:Grafkankerende tyfusschool met je hoerige kutregels
Gossie.........quote:Een modern concentratiekamp, dat is het!![]()
![]()
![]()
[/quote]quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:09 schreef PlarkPlark het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen, standaard kun je je aan bezeren.
[..]
Ook niet als vrouw? Of met diaree?
[..]
Huh?
[..]
Dit heeft niets met regels te maken, of wel?
[..]
Wederom: niets met regels te maken. 2x dezelfde username gebruiken kan gezeik veroorzaken bij een Windows (wat je waarschijnlijk hebt daar) netwerkomgeving.
Wat zeur je vent?
Lekker handig dus![]()
- Roosterwijzigingen moeten iedere dag om 10.00 uur worden gemeld bij de roostermaker.
Dan heeft iedereen ook net pauze, en wil iedereen de wijzigingen doorgeven. Het zal wel lekker dringen worden daar dan om 10.00 uur
Als je dus om 10.30 ziet staan dat een leraar uitvalt, en je wilt nog wat verzetten, heb je dus gewoon pech!
- Als je een mp3-speler of telefoon in de klas hebt, wordt deze ingenomen voor minimaal een week
Dus ook als je zelfstandig moet werken mag je geen muziek luisteren![]()
Grafkankerende tyfusschool met je hoerige kutregels
Een modern concentratiekamp, dat is het!![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:00 schreef Chriz2k het volgende:
Wat heeft het voor zin om naar school te gaan als je geen muziek meer mag luisteren...
Tja, wat heeft het voor zin om naar school te gaan als je toch een toekomst als bijstandstrekker ambieert?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:00 schreef Chriz2k het volgende:
Ik zie het verband niet tussen mijn post en de jouwe.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:18 schreef Aitan het volgende:
[..]
Tja, wat heeft het voor zin om naar school te gaan als je toch een toekomst als bijstandstrekker ambieert?
Tja, wat heeft het voor zin om naar school te gaan als je daar geen flikker leert?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:18 schreef Aitan het volgende:
[..]
Tja, wat heeft het voor zin om naar school te gaan als je toch een toekomst als bijstandstrekker ambieert?
misschien moet je een keer oplettenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:24 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Tja, wat heeft het voor zin om naar school te gaan als je daar geen flikker leert?![]()
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:13 schreef Aitan het volgende:
Wtf is een ondertietel?
als het een woordspeling op de borsten van een vrouw is, snap ik ook gelijk waarom je de topic opende...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:31 schreef Kurk het volgende:
[..]
![]()
Ik ga hem niet uitleggen als je het niet zelf snapt![]()
Regime? Geez op wat voor jeugdhonken hebben jullie les?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:50 schreef DemonRage het volgende:
Noem de school gewoon bij naam en plaats hier op het forum... dan weet de rest van Nederland naar welke school ze iig niet moeten gaan. Als men daar met zo'n terroristenregime op de proppen komt, dan verdient zo'n school het gewoon om in discrediet gebracht te worden.
Ik let altijd in de les op!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:25 schreef Aitan het volgende:
[..]
misschien moet je een keer opletten
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:58 schreef Allure_ het volgende:
Heropvoeding heeft dat tuig nodig, net goed.
Ik begreep die overdreven noodzaak voor stilte niet die ze hadden op school. Ik werkte juist lekker door als ik een muziekje op kon zetten, en dan zette ik hem zo zacht dat anderen er echt geen last van hadden.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:25 schreef Aitan het volgende:
[..]
misschien moet je een keer opletten
Ja, dat mag je dus nog wel doen, want er staat toch nergens dat het niet mag?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:12 schreef gebruikersnaam het volgende:
en neuken in de klas, staat daarvan nog iets in het regelboek?
Inholland?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:03 schreef suicide1 het volgende:
nou bij ons mag je nog in de school roken(aparte ruimte in de kantine) en mag je bellen en mp3 speler
Die rookruimtes zijn dan ook wel het énige voordeel aan InHolland. En dan ook alleen als het echt kloteweer is.quote:
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:58 schreef Allure_ het volgende:
Heropvoeding heeft dat tuig nodig, net goed.
GSM niet afgeven. MP3-speler op je tafel leggen, en duidelijk zeggen dat het jouw MP3-speler is, en hij/zijquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:56 schreef Kurk het volgende:
- Als je een mp3-speler of telefoon in de klas hebt, wordt deze ingenomen voor minimaal een week
Nee hoorquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:55 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
GSM niet afgeven. MP3-speler op je tafel leggen, en duidelijk zeggen dat het jouw MP3-speler is, en hij/zij
er vanaf heeft te blijven. Als je hem dan toch innemen, meteen GSM pakken en aangifte doen van diefstal.
Mag dan wel een school wezen, maar van je bezittingen hebben ze af te blijven.![]()
Gelul. Je moet zo'n ding gewoon niet meebrengen naar school. Toen ik nog op school zat gold hetzelfde voor de walkman (ja, kindertjes, dat werkt nog met cassettebandjes).quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:55 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
GSM niet afgeven. MP3-speler op je tafel leggen, en duidelijk zeggen dat het jouw MP3-speler is, en hij/zij
er vanaf heeft te blijven. Als je hem dan toch innemen, meteen GSM pakken en aangifte doen van diefstal.
Mag dan wel een school wezen, maar van je bezittingen hebben ze af te blijven.![]()
Ohja.
School..![]()
Oftewel, diefstal. Dat is alvast 1 regel minder. Dat mag gewoon niet, punt uit.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:56 schreef Kurk het volgende:
- Je fiets moet met het voorwiel in het rek, de standaard van de fiets mag niet uitgeklapt worden. Als de conciërges het zien dat je fiets niet volgens hun eisen in het rek staat, leggen ze hem aan de ketting en krijg je je fiets pas om 16.30 terug.
Als je moet dan moet je, punt uit. Et voilá, weer een minder.quote:- Tijdens de les mag je niet naar de wc.
Nu krijg het idee dat je een beetje een jokkebrokje bentquote:- Leerlingen die geen les hebben, kiezen bij aanvang van de les voor een vaste plek. Deze plek mogen zij gedurende deze les niet meer verlaten. Ook niet om drinken te halen of om naar de wc te gaan, ofwel, je mag dan niet door de gangen lopen.
Niet zeiken, hier kun je alleen je voordeel mee doen.quote:- Iedereen krijgt pasjes voor het nieuwe scholensysteem, maar alleen vandaag al lagen de kluisjes er allemaal uit. Niemand kon dus bij z'n spullen of kon nieuwe spullen er in leggen.
quote:- Mijn login-naam en wachtwoord van de leerlingensite werken niet. Ik mag van een klasgenoot de gegevens hebben, maar dit mag van de school niet, anders worden híj én ik van het netwerk en de website afgesloten (op deze website worden nieuwe roosters gezet, en roosterwijzigingen e.d.)
Lekker handig dus
Ehm... kun je dit uitleggen?quote:- Roosterwijzigingen moeten iedere dag om 10.00 uur worden gemeld bij de roostermaker.
Als je dus om 10.30 ziet staan dat een leraar uitvalt, en je wilt nog wat verzetten, heb je dus gewoon pech!
Je mag ze niet hebben of je mag ze niet gebruiken? Ook dit innemen is overigens onwettig. Dus gewoon terugvragen.quote:- Als je een mp3-speler of telefoon in de klas hebt, wordt deze ingenomen voor minimaal een week
Dus ook als je zelfstandig moet werken mag je geen muziek luisteren
Nou ben je ook wel een heel gewillig joodje...quote:Grafkankerende tyfusschool met je hoerige kutregels
![]()
![]()
Met als enig verschil dat je door die hele Tweede Fase veel meer zelfstandig werkt, en dat veel prettiger gaat met oordopjes in.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Gelul. Je moet zo'n ding gewoon niet meebrengen naar school. Toen ik nog op school zat gold hetzelfde voor de walkman (ja, kindertjes, dat werkt nog met cassettebandjes).
En de leraar gaat al die spelertjes beluisteren of er niet toevallig een gesproken spiekbriefje op opgenomen is zeker?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:07 schreef Nosh het volgende:
[..]
Met als enig verschil dat je door die hele Tweede Fase veel meer zelfstandig werkt, en dat veel prettiger gaat met oordopjes in.
Beetje flexibiliteit kan geen kwaad.
Onzin. Werken met muziek op doe je thuis maar.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:07 schreef Nosh het volgende:
[..]
Met als enig verschil dat je door die hele Tweede Fase veel meer zelfstandig werkt, en dat veel prettiger gaat met oordopjes in.
Beetje flexibiliteit kan geen kwaad.
En zoveel zelfstandig werken is er in de 2e fase nou ook weer niet bijquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:07 schreef Nosh het volgende:
Beetje flexibiliteit kan geen kwaad
daarom... de ts kan het gewoon doen hoor. als er wat is veranderd, en de ts mist daardoor een les ofzo, is het niet zijn fout..quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:52 schreef Dr.Death het volgende:
Maar 1 ding snap ik niet:
"Ik mag van een klasgenoot de gegevens hebben, maar dit mag van de school niet, anders worden híj én ik van het netwerk en de website afgesloten"
Wie controleert of je dat nou wel of niet doet?
Sowieso, dikke lul, 3 bier; zij leveren niet waarvoor je ouders betalen, dus als je het zo oplost, is dat niet meer dan terecht denk.
Ik zie het helemaal voor me..quote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:07 schreef Chr1st1aan het volgende:
Niet naar de wc mogenMoet je nog altijd zelf weten, als je moet, dan moet je klaar.
Als een docent iets van mij jat dan pak ik het gewoon terug. Ze moeten met hun poten van mijn spullen afblijven!quote:Als je een mp3-speler of telefoon in de klas hebt, wordt deze ingenomen voor minimaal een week
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik zie het helemaal voor me..
Leerling: Mag ik naar de wc?
Leerkracht: Nee, je houdt het maar in, over 15 minuten zijn we klaar.
Leerling: Maar ik moet gewoon..
Leerkracht:![]()
![]()
Leerling: Haalt leuter uit zn broek en begint zich daar rustig op de vloer zijn behoefte te doen..:
School mag jou spullen niet zo maar inhouden. Je telefoon hoor je gewoon aan het einde van de dag terug te krijgen...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik lees een aantal keer: als je spullen zijn ingenomen, moet je aangifte doen.
Uhm ja, wat denk je dat de politie daar aan gaat doen.
het zelfde als altijdquote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Je hebt gelijk, maar ik vind het wel dom dat als je weet dat je het niet bij je mag hebben er toch zo mee te koop loopt dat het af wordt gepakt.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
School mag jou spullen niet zo maar inhouden. Je telefoon hoor je gewoon aan het einde van de dag terug te krijgen...
preciesquote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:53 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
het zelfde als altijd
niks dus..
als je ermee zit te pimpen vraag je er gewoon om..maar je hoort hem terug te krijgen (en niet dat je daar dan elke dag de leerkrachten meelastig gaat vallen)quote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik vind het wel dom dat als je weet dat je het niet bij je mag hebben er toch zo mee te koop loopt dat het af wordt gepakt.
(verberg je gsm/mp3speler dan gewoon).
Beetje eigen schuld dikke bult verhaal.
Nounou .... stoere knul zeg op internet danquote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:09 schreef Myers het volgende:
Mensen die hun dure spullen afstaan aan 1 of andere leraar moeten eens leren voor zichzelf op te komen. Die mensen moeten gewoon met hun gore poten van je apparatuur afblijven, vooral als niemand er last van heeft. GSM's horen nu eenmaal bij deze tijd, mensen willen bereikbaar zijn. In de klas zet je hem gewoon op stil en dan is er geen probleem. De leraren die dat ding dan alsnog van je af proberen te pakken zijn meestal van die paupers die er zelf geen kunnen betalen. Of het zijn pedo's die in de pauze al je foto's gaan bekijken op het toilet terwijl ze zichzelf aftrekken.
En als je naar de WC moet, dan moet je ook gewoon gaan. Als zon stoere leraar daar een probleem van maakt, dan zeg je: 'Is goed meester, ik pis hier wel even hier over de vloer heen dan'. En dan moet je dat ook gewoon doen. Met z'n allen.
Inderdaad, toen ik nog een leerling was waren de regels niet veel anders. Alleen was het zo dat wij die regels heel normaal en acceptabel vonden.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:17 schreef Rutger1983 het volgende:
pleurt op man! typisch mp3 generatie ben jij!
tja je zou toch zeggen dat je na 7 weken tijd van voorbereiding er niets mis kan gaanquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:02 schreef luciferist het volgende:
hier dan
ja we hebben een rooster, maar dat is alweer veranderd
en ik heb 3 kluisjes
niet veel , maar met een beetje geluk de verzekering wel, betalen zul jequote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik douch ook nooit op school.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:56 schreef Kurk het volgende:
![]()
![]()
daar bedoelt ie mee, dat al die kutpubers vergeten dat ze op school zitten om in de toekomst een vak te leren, ipv de hele dag thuis zitten en pa en ma loopt te vervelen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:18 schreef Aitan het volgende:
[..]
dat is nou juist het probleem, leraren doen zo hun best om dat te verbergen achter kinderachtig gedoe. Elke week/ dag gaat dr wel weer eentje staan schreeuwen dat je er voor jezelf zit en niet voor hun, en vervolgens halen ze alles uit de kast om die stelling zelf te weerleggen. Wat dat betreft ben ik blij dat ik nu naar het HBO ga, naar wat ik gehoord heb wordt je daar gewoon in je waarde gelaten en mag je eindelijk ECHT zelfstandig gaan werkenquote:Net zoiets is dat zogenaamde leeraar in de zeik zet spelletje, die leraar zit daar om jullie een toekomst te bieden....
Hopen en wensen mag altijdquote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:04 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
dat is nou juist het probleem, leraren doen zo hun best om dat te verbergen achter kinderachtig gedoe. Elke week/ dag gaat dr wel weer eentje staan schreeuwen dat je er voor jezelf zit en niet voor hun, en vervolgens halen ze alles uit de kast om die stelling zelf te weerleggen. Wat dat betreft ben ik blij dat ik nu naar het HBO ga, naar wat ik gehoord heb wordt je daar gewoon in je waarde gelaten en mag je eindelijk ECHT zelfstandig gaan werkenIk heb er zin in
Ja dat is ook weer zo dom van die kooters, denken dat ze 'individueel' les krijgen, ipv rekening houden met andere klasgenootjes die de stof wat moeilijker kunnen begrijpen, gaan ze lekker irritant doen in de klas omdat ze het 'toch wel snappen' ....quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:04 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
dat is nou juist het probleem, leraren doen zo hun best om dat te verbergen achter kinderachtig gedoe. Elke week/ dag gaat dr wel weer eentje staan schreeuwen dat je er voor jezelf zit en niet voor hun, en vervolgens halen ze alles uit de kast om die stelling zelf te weerleggen. Wat dat betreft ben ik blij dat ik nu naar het HBO ga, naar wat ik gehoord heb wordt je daar gewoon in je waarde gelaten en mag je eindelijk ECHT zelfstandig gaan werkenIk heb er zin in
Mogen ze niet doen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:56 schreef Kurk het volgende:
Dit mogen ze al helemaal niet verbieden.quote:- Tijdens de les mag je niet naar de wc.
Je mag wel naar de wc.quote:- Leerlingen die geen les hebben, kiezen bij aanvang van de les voor een vaste plek. Deze plek mogen zij gedurende deze les niet meer verlaten. Ook niet om drinken te halen of om naar de wc te gaan, ofwel, je mag dan niet door de gangen lopen.
Tja... kutsysteem dus.quote:- Iedereen krijgt pasjes voor het nieuwe scholensysteem, maar alleen vandaag al lagen de kluisjes er allemaal uit. Niemand kon dus bij z'n spullen of kon nieuwe spullen er in leggen.
Hier hebben ze wel gelijk in... ookal is het slecht geregeld.quote:- Mijn login-naam en wachtwoord van de leerlingensite werken niet. Ik mag van een klasgenoot de gegevens hebben, maar dit mag van de school niet, anders worden híj én ik van het netwerk en de website afgesloten (op deze website worden nieuwe roosters gezet, en roosterwijzigingen e.d.)
Lekker handig dus![]()
- Roosterwijzigingen moeten iedere dag om 10.00 uur worden gemeld bij de roostermaker.
Ze mogen je mp3 speler of gsm niet eens in beslag nemen. Ze kunnen je enkel uit de les zetten als je niet stopt met muziek luisteren of te bellen. Maar van die mp3 speler of gsm moeten ze afblijven. Mogen ze al helemaal geen week in beslag nemen, niet eens een paar minuten zelfs.quote:- Als je een mp3-speler of telefoon in de klas hebt, wordt deze ingenomen voor minimaal een week
Over welke school gaat het?quote:Grafkankerende tyfusschool met je hoerige kutregels
![]()
![]()
Einde van de dag?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
School mag jou spullen niet zo maar inhouden. Je telefoon hoor je gewoon aan het einde van de dag terug te krijgen...
Jij bent erg slim hè. Ik denk dat ze het dan makkelijker vinden om jou van school te trappen dan opeens weer toe te staan dat iedereen die te laat is zijn fiets zomaar ergens neerflikkertquote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:19 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Einde van de dag?
Je hoeft je gsm of mp3 speler helemaal niet eens in te leveren.
Net zoals ze niet je fiets vast mogen leggen.
Zoals iemand hier al zei... gewoon zelf een groot slot meenemen, en zodra je ziet dat je fiets vast is gelegd moet je de congierge z'n fiets of brommer ofzo vastleggen... of leuker... de auto van de directeur ofzo. Alle auto's hebben vooraan zo'n metalen lus aan de bumper om gesleept mee te worden. Leg daar dan gewoon je slot om als je je fiets niet terug krijgt.
Na een paar keer van deze geintjes krijgt de school het wel door dat het geen goede regel is.
Als je moet dan moet je.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:17 schreef jelle.k het volgende:
Goede regels![]()
Naar de WC gaan doe je maar tussen de lessen!
Op welke grond willen ze je dan van school af trappen?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:22 schreef DFDuo het volgende:
[..]
Jij bent erg slim hè. Ik denk dat ze het dan makkelijker vinden om jou van school te trappen dan opeens weer toe te staan dat iedereen die te laat is zijn fiets zomaar ergens neerflikkert![]()
Poging tot moord op de directeurquote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:23 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Op welke grond willen ze je dan van school af trappen?
Vandalisme? Verstoring van de lessen?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:23 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Op welke grond willen ze je dan van school af trappen?
Ja, vandalisme maakt iig wel een goede kans. Wat denk je dat er gebeurt als hij probeert weg te rijdenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:29 schreef Nosh het volgende:
[..]
Vandalisme? Verstoring van de lessen?
Geloof me, ze vinden écht wel iets. Dat hele 'oog om oog, tand om tand'-verhaal slaat nergens op, simpelweg doordat die hele directeur íets meer bevoegdheid heeft en íets meer poten heeft om op te staan.
Die directeur heeft evenveel bevoegdheid om mijn fiets vast te leggen als dat ik zijn auto vast leg.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:29 schreef Nosh het volgende:
[..]
Geloof me, ze vinden écht wel iets. Dat hele 'oog om oog, tand om tand'-verhaal slaat nergens op, simpelweg doordat die hele directeur íets meer bevoegdheid heeft en íets meer poten heeft om op te staan.
Ik maak niks kapot... vandalisme kan het dus niet zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:29 schreef Nosh het volgende:
[..]
Je maakt niks kapot, maar als hij wegrijd wel.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik maak niks kapot... vandalisme kan het dus niet zijn.
Verstoring van de lessen... okeej, je moet niet als een wilde aap alles bijelkaar gaan roepen maar natuurlijk op een kalme rustige manier je gelijk proberen te halen.
Helaas loopt het dan weer over met LTS zwakstroom mongooltjes zoals jou.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:44 schreef the_legend_killer het volgende:
vast weinig last van negers op je school
Als hij wegrijdt is het z'n eigen schuld nadat ik hem gewaarschuwd heb.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:55 schreef Nosh het volgende:
[..]
Je maakt niks kapot, maar als hij wegrijd wel.
Dat is dan niet mijn probleem. Ik gedraag me en ga kalm m'n verhaal halen.quote:Verstoring van de lessen: als mensen doorkrijgen dat zoiets gebeurd, dan gaat het als een lopend vuurtje door de school. Leidt af, zijn leraren niet blij mee.
Je kunt het altijd proberen... op een beschaafde manier.quote:Maar wat ik bedoel te zeggen is dat als je ze op deze manier te werk gaat, ze genoeg stokken kunnen vinden om je mee te slaan. Heel spijtig, maar zij weten zich echt wel in te dekken tegen dit soort dingen. Jij niet.![]()
Volgens mij zit jij op een school waar mensen zitten die niet zelfstandig kunnen werken.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:56 schreef Kurk het volgende:
Ik vind het onzin.. Als ik de stof al snap, wil ik verder kunnen werken. Als je dan zon lul krijgt van wie je geen pen mag vasthouden tijdens de uitleg omdat andere het boek niet snappen, tja..quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:15 schreef sjaak.trekhaak het volgende:
[..]
Ja dat is ook weer zo dom van die kooters, denken dat ze 'individueel' les krijgen, ipv rekening houden met andere klasgenootjes die de stof wat moeilijker kunnen begrijpen, gaan ze lekker irritant doen in de klas omdat ze het 'toch wel snappen' ....![]()
maargoed, ik heb dat gezeik allemaal al gehad
Inderdaad, het Willem van Oranje collegequote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:19 schreef RazorEdged het volgende:
Klinkt als een bepaalde school uit Waalwijk...
Nee, VWO. 6e jaar.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:24 schreef SlideAway het volgende:
Laat me raden:vmbo? Daarnaast, je kunt ook teveel regels hebben en daar zijn dit er wel een aantal van.
Gezond verstand enzo..
De docenten vinden het leuk om te "sturen" en om "mee te doen"quote:
Op een beschaafde manier misschien wel ja. Dan valt je niks te verwijten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:00 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als hij wegrijdt is het z'n eigen schuld nadat ik hem gewaarschuwd heb.
Het beste is dan om op je gsm camera vast te leggen dat je hem waarschuwt. (Liefst stiekem)
[..]
Dat is dan niet mijn probleem. Ik gedraag me en ga kalm m'n verhaal halen.
Mag je anders dan helemaal niks meer doen? Moet je dan maar zielig is een hokje ergens gaan zitten huilen tot 16:30?
[..]
Je kunt het altijd proberen... op een beschaafde manier.
Vaak weten die scholen helemaal niks en klungelen ze maar wat aan. Maar omdat de school zo'n statussymbool is slikken veel mensen de regels voor zoete koek.
Onrechtmatige regels zijn nu eenmaal onrechtmatig.
Kurk uit Urk klonk al zo stom. Maar Waalwijk verklaart alles.quote:
Het ding is, zodra je met je poten aan andermans spullen gaat zitten, let niemand meer op de redenen. Dan kun je nog zulke nobele beweegredenen hebben, je overschrijdt een grens waarmee je ervoor zorgt dat hun al helemaal niet meer voor rede vatbaar zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:00 schreef Refragmental het volgende:
Je kunt het altijd proberen... op een beschaafde manier.
Vaak weten die scholen helemaal niks en klungelen ze maar wat aan. Maar omdat de school zo'n statussymbool is slikken veel mensen de regels voor zoete koek.
Onrechtmatige regels zijn nu eenmaal onrechtmatig.
Precies!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:10 schreef Nosh het volgende:
[..]
Het ding is, zodra je met je poten aan andermans spullen gaat zitten, let niemand meer op de redenen. Dan kun je nog zulke nobele beweegredenen hebben, je overschrijdt een grens waarmee je ervoor zorgt dat hun al helemaal niet meer voor rede vatbaar zijn.
Zeker met auto's, het gros van de mensen reageert op z'n zachtst gezegd nogal .. overspannen als je ook maar te hard uitademt in de buurt van hun heilige koe.
Die ketting komt pas natuurlijk als allerlaatste optie.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:00 schreef DFDuo het volgende:
[..]
Op een beschaafde manier misschien wel ja. Dan valt je niks te verwijten.
Maar ik noem een ketting om iemands bumper doen (of ermee dreigen) toch eerder een puberactie dan een beschaafde manier van zaken doen.
Inderdaad, als iemand iets bij jou doet, doe je precies hetzelfde terugquote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:22 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Die ketting komt pas natuurlijk als allerlaatste optie.
Dan hanteer je gewoon de methoden die de school ook gebruikt om gelijk te krijgen.
Als de school kinderachtig doet kan ik het ookquote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:27 schreef DFDuo het volgende:
[..]
Inderdaad, als iemand iets bij jou doet, doe je precies hetzelfde terug![]()
volgensmij draai je het omquote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:33 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als de school kinderachtig doet kan ik het ook
Of je toont aan dat je er boven staat, en gaat gewoon niet mee in die vicieuze cirkel van uiterste kinderachtigheid.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:33 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als de school kinderachtig doet kan ik het ook
Door erboven te staan maak je geen enkel punt en heb je fiets nog niet terugquote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:42 schreef Nosh het volgende:
[..]
Of je toont aan dat je er boven staat, en gaat gewoon niet mee in die vicieuze cirkel van uiterste kinderachtigheid.
Maar een suggestie he
Bekijk het eens van de andere kant...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:55 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Door erboven te staan maak je geen enkel punt en heb je fiets nog niet terug
Leuk om te zien dat zoveel mensen zo makkelijk over zich heen laten lopen.
Ow... de leraar hoeft niet over zich te laten lopen hoor. Hij mag alleen niet aan m'n spullen zitten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:00 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Bekijk het eens van de andere kant...
Het is vooral goed om te zien dat de leraren eindelijk eens leren om niet over zich te laten lopen door een stel kutkleuters. Waarom denk je dat er zoveel kinderen uit Zuid-Nederland naar een Belgische school worden gestuurd? Omdat het Nederlands onderwijs geen drol meer voorstelt.
Je begrijpt het verkeerd, geloof ik. Wat moet je in de klas met een mp3-speler? In de klas behoor je op te letten. En het is niet zo dat een leraar je rotzooi gaat stelen; hij houdt het enkel in bewaring, precies zoals in het schoolreglement staat. Daar hebben ze in België een heel mooie oplossing voor gevonden: Je krijgt het schoolreglement onder je neus geschoven en dat dien je te ondertekenen. Anders geen les.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:38 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ow... de leraar hoeft niet over zich te laten lopen hoor. Hij mag alleen niet aan m'n spullen zitten.
Hij kan me daarentegen wel gewoon uit de les zetten als ik gewoon doorga met m'n mp3 speler of gsm.
Vaak is het 10 minuten uitleg, daarna voor je zelf werken. Tuurlijk, bij uitleg gaat ie af, maar daarna zou het gewoon geen probleem moeten zijn. Mist het natuurlijk niet hinderlijk is voor anderen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Je begrijpt het verkeerd, geloof ik. Wat moet je in de klas met een mp3-speler? In de klas behoor je op te letten. En het is niet zo dat een leraar je rotzooi gaat stelen; hij houdt het enkel in bewaring, precies zoals in het schoolreglement staat. Daar hebben ze in België een heel mooie oplossing voor gevonden: Je krijgt het schoolreglement onder je neus geschoven en dat dien je te ondertekenen. Anders geen les.
Je begrijpt het verkeerd, geloof ik. Wat ik in de klas moet met een mp3speler is m'n eigen zaak zolang ik hem maar niet op heb. Tevens mag hij helemaal niet eens aan m'n spullen komen... ook niet om "enkel in bewaring" te houden. Tenzij het met mijn goedkeuring is.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Je begrijpt het verkeerd, geloof ik. Wat moet je in de klas met een mp3-speler? In de klas behoor je op te letten. En het is niet zo dat een leraar je rotzooi gaat stelen; hij houdt het enkel in bewaring, precies zoals in het schoolreglement staat. Daar hebben ze in België een heel mooie oplossing voor gevonden: Je krijgt het schoolreglement onder je neus geschoven en dat dien je te ondertekenen. Anders geen les.
Mogen we dan ook interessante lessen eisen? Daar ontbrak het in mijn tijd nogal eens aan. Ja sorry, maar dan heb ik echt genoeg betere dingen te doen. En aangezien spijbelen ook een doodzonde is tegenwoordig...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:02 schreef Daffodil31LE het volgende:
Uit de klas zetten is geen optie, daar in het reglement staat dat er geen kinderen op de gang behoren te zijn tijdens lesuren.
Was ik maar leraar. Je zou een hele kluif aan me hebben om je rommel eerder terug te krijgen dan in het reglement staat aangegeven. Al ga je honderd keer proberen aangifte te doen, de politie zal je in je gezicht uitlachen.
quote:Uit de klas zetten is geen optie, daar in het reglement staat dat er geen kinderen op de gang behoren te zijn tijdens lesuren.
Dat was dus ook de oorspronkelijke reden dat ik dat ding uberhaupt meenam. Om het gesis van andere mp3speler te overstemmen met mijn gesis.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:13 schreef DFDuo het volgende:
[..]
Inderdaad
![]()
Maar eigenlijk vind ik het goed dat die Mp3 spelers de klas niet inmogen. Opgeflikkerd, ook niet als de 'uitleg' over is, tenzij het een CKV3 les is oid.
Want dat lekgeluid van allerlei kanten, nee dat is lekker voor de concentratie van de rest van de klas![]()
Inderdaad, je moet dan gewoon welquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:17 schreef Nosh het volgende:
[..]
Dat was dus ook de oorspronkelijke reden dat ik dat ding uberhaupt meenam. Om het gesis van andere mp3speler te overstemmen met mijn gesis.
Je begrijpt 't echt niet hè? Een leraar staat daar om JOU wat te leren. Die man heeft dus in de klas meer te vertellen dan jij. En om het voor iedereen leefbaar te houden in de school is er een schoolreglement opgesteld. Als jij je daar niet aan wenst te houden is dat dus helemaal jouw probleem. Later wordt het het probleem van de rest van de bevolking, als jij ongeschoold een kutbaantje probeert te vinden. Als vuilnisman ofzo, dan mag je wel 100 mp3-spelers gebruiken.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:06 schreef Refragmental het volgende:
[..]
![]()
Zodra jij m'n spullen niet teruggeeft is het diefstal.
Of anders pak ik ze gewoon zelf terug... of we gaan ruilen, dan ben je je tas kwijt ofzo.
Ik zal m'n spullen terugkrijgen hoe dan ook.
Als je leerlingen gaat treiteren met onrechtmatige regeltjes kun je ook treiteringen terug verwachten.
Als leraar heb je nu eenmaal geen speciale bevoegdheden, je hebt je aan de wet te houden.
Dat reglement is volstrekt niet relevant. Je mag andermans spullen niet afpakken zonder wettelijke grondslag. Daar is hier geen sprake van en al helemaal niet wanneer je een MP 3 speler in je zak hebt zitten zonder die te gebruiken.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:28 schreef Daffodil31LE het volgende:
En dat heeft niets met diefstal te maken. Er wordt niets gestolen. Er wordt een sanctie gesteld die bestaat uit het tijdelijk in bewaring nemen van iets wat hinderlijk is voor de rest van de klas. En die sanctie staat duidelijk in het reglement.
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:28 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Je begrijpt 't echt niet hè? Een leraar staat daar om JOU wat te leren. Die man heeft dus in de klas meer te vertellen dan jij. En om het voor iedereen leefbaar te houden in de school is er een schoolreglement opgesteld. Als jij je daar niet aan wenst te houden is dat dus helemaal jouw probleem. Later wordt het het probleem van de rest van de bevolking, als jij ongeschoold een kutbaantje probeert te vinden. Als vuilnisman ofzo, dan mag je wel 100 mp3-spelers gebruiken.
Ik heb er geen problemen mee dat mensen tegenwoordig wat mondiger zijn vergeleken met twintig jaar geleden, maar het moet niet te ver doorslaan. Je bent NIET de baas op school. De school is er niet om zo populair mogelijk te doen. De school is er om iets te leren.
En dat heeft niets met diefstal te maken. Er wordt niets gestolen. Er wordt een sanctie gesteld die bestaat uit het tijdelijk in bewaring nemen van iets wat hinderlijk is voor de rest van de klas. En die sanctie staat duidelijk in het reglement.
Gaat het over "in je zak hebben" dan? Nee, het gaat over kutkinderen die in de les een mp3-speler denken te moeten aanzetten. Of een GSM die tijdens de les afgaat en waar je dan lekker in gaat zitten lullen. Tijdens de les. Terwijl je moet opletten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dat reglement is volstrekt niet relevant. Je mag andermans spullen niet afpakken zonder wettelijke grondslag. Daar is hier geen sprake van en al helemaal niet wanneer je een MP 3 speler in je zak hebt zitten zonder die te gebruiken.
Regels zijn prima, lulkoekregels lappen we lekker aan onze laars.
Vind dat daar niet echt om gelachen mag worden, weet je hoe kenke zwaar die kut tassen zijn tegenwoordig...quote:
en jij gebruikte ze allemaal nietquote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:11 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Vind dat daar niet echt om gelachen mag worden, weet je hoe kenke zwaar die kut tassen zijn tegenwoordig...
Toen ik nog op vmbo zat, was dat ding bijna niet te slepen...
En het leuke was, helft van die boeken gebruikte je niet eens tijdens lessen![]()
Zeker wel, ik ben echt niet zo sneu om dom te blijven.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:14 schreef tonks het volgende:
[..]
en jij gebruikte ze allemaal niet [afbeelding]
Heb je geen boekentas? Daar kun je je boeken heel gemakkelijk instoppen hoor....quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:21 schreef Wadloper het volgende:
Kluisje zat bij boekengeld in, maar veelste klein om de meeste boeken erin te doen
beetje vmbo'er heeft altijd wel een betonschaar of haakse slijper in z'n broekzak toch?quote:
jawel hoor, iig wel als het een school voor volwassenenonderwijs is (hbo bijvoorbeeld, wat hierboven wordt aangehaald).quote:
Bovendien is het erg vervelend als een leraar na het zelfstandig werken iets klassikaal wil uitleggen, dat hij dan eerst 25 kinderen moet langslopen om te vertellen dat die mp3-speler even af moet.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:55 schreef R16 het volgende:
Kom kom, zo erg kan het niet zijn. Het is ook een kwestie van gezond verstand. In de klas gebruik je gewoon geen telefoon en geen mp3-speler, dat lijkt me duidelijk. Zolang je die voorwerpen in je tas, jaszak of kluisje laat heeft de leraar geen reden om het af te pakken. Bij zelfstandig werken kan ik me voorstellen dat het prettig is om muziek erbij te hebben, maar denk ook eens aan je klasgenootjes die dan naar dat geslis uit jouw oordopjes zitten te luisteren.
Bekijk het ook eens van de andere kant. Een leraar staat voor een klas van 30. Er zijn (naar schatting) 25 gsm's in die klas. Als er geen streng beleid is, dan zal er dus om de 5 minuten eentje rinkelen. Leraar onderbroken, hele klas uit de concentratie, dat kost een leraar gewoon veel tijd en frustratie. Door te dreigen met een week innemen hopen ze te bereiken dat je ervoor zorgt dat die gsm's niet meer rinkelen in de klas.
Iedere dag tot 5 uur op school laten blijven; ouders inschakelen en naar school laten komen voor gesprekken; iedere ochtend om kwart voor 8 melden op school. Dat gaat allemaal snel vervelen hoor. Dan lijkt het me toch eenvoudiger om de gsm en mp3-speler gewoon uit te laten in de les ..... die heb je daar immers toch niet nodig.quote:Aan de andere kant: waarom is iedereen toch zo bang voor de regels van de school? Ze mogen je niet slaan of lichamelijk geweld aandoen. Dus als je weigert om je gsm of mp3-speler af te staan, dan heeft een lerar maar een optie: jou de klas uit sturen. Daar zul je dan wel straf voor krijgen, maar hoe erg is dat nu helemaal, een keertje het plein of de kantine vegen. Kun je lekker met je mp3-speler op doen![]()
Daarnaast heeft iedereen recht op onderwijs. Ze kunnen je dus niet van school sturen om dit soort dingen. Wel als je echt geweld of diefstal pleegt natuurlijk, maar als je elke week een keer de klas wordt uitgestuurd omdat je weigert je mp3-speler in te leveren, dan kunnen ze daar heus niks anders aan doen dan je nog een keer het plein te laten vegen.
Die wc-regel is overal. Maar ook wordt er overal selectief mee omgegaan. Een leraar weet zelf ook wel welke kinderen er misbruik van maken als je ze naar de wc laat gaan.quote:Die regel over de wc lijkt nergens op. Aan de andere kant kan ik me herinneren ooit es door een leraar te zijn aangesproken omdat ik een kwartier wegbleef onder het mom van 'naar de wc'. Ik was ook naar de wc, maar ik kwam een vriend uit een andere klas tegen en we raakten aan de klets. Dus er kan heel gemakkelijk misbruik van worden gemaakt. Maar als je echt moet, dan moet je gewoon.
he he betonschaar doet wonderenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:56 schreef Kurk het volgende:
Ja? en als je nou moet? Precies, dan ga je gewoon.quote:- Tijdens de les mag je niet naar de wc.
Gewoon doen.. 't zou wat zijn zegquote:- Leerlingen die geen les hebben, kiezen bij aanvang van de les voor een vaste plek. Deze plek mogen zij gedurende deze les niet meer verlaten. Ook niet om drinken te halen of om naar de wc te gaan, ofwel, je mag dan niet door de gangen lopen.
Handig toch? "meneer, m'n boeken liggen nog in m'n kluisje"quote:- Iedereen krijgt pasjes voor het nieuwe scholensysteem, maar alleen vandaag al lagen de kluisjes er allemaal uit. Niemand kon dus bij z'n spullen of kon nieuwe spullen er in leggen.
Idd, lekker handig.. "ja ik wist niet dat ik het eerste uur les had, op het vorige rooster stond dat ik vrij was "quote:- Mijn login-naam en wachtwoord van de leerlingensite werken niet. Ik mag van een klasgenoot de gegevens hebben, maar dit mag van de school niet, anders worden híj én ik van het netwerk en de website afgesloten (op deze website worden nieuwe roosters gezet, en roosterwijzigingen e.d.)
Lekker handig dus![]()
Tja, pech hebbenquote:- Roosterwijzigingen moeten iedere dag om 10.00 uur worden gemeld bij de roostermaker.
Oja? diefstal hè.. niet afgeven.. ze mogen 'm niet fysiek afpakkenquote:- Als je een mp3-speler of telefoon in de klas hebt, wordt deze ingenomen voor minimaal een week
Als jij daar beter door werkt, gewoon luisterenquote:Dus ook als je zelfstandig moet werken mag je geen muziek luisteren![]()
Mwah.. heb erger gehoordquote:Grafkankerende tyfusschool met je hoerige kutregels
![]()
![]()
Ha ha ha!!!!quote:Iedere dag tot 5 uur op school laten blijven; ouders inschakelen en naar school laten komen voor gesprekken; iedere ochtend om kwart voor 8 melden op school. Dat gaat allemaal snel vervelen hoor. Dan lijkt het me toch eenvoudiger om de gsm en mp3-speler gewoon uit te laten in de les ..... die heb je daar immers toch niet nodig.
tuurlijk ......quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ha ha ha!!!!
dat hebben ze bij mij geprobeerd ooit![]()
![]()
Werkte niet bepaald iigUiteindelijk hebben ze 't gewoon opgegeven want ik kwam toch niet
![]()
En als ik kwam melde ik me aan en ging meteen weer naar huis (2 min fietsen) en 3 uur later ff afmelden en ik had m'n 'straf' er op zitten![]()
en hoe bevalt dat nu pallets sorteren?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ha ha ha!!!!
dat hebben ze bij mij geprobeerd ooit![]()
![]()
Werkte niet bepaald iigUiteindelijk hebben ze 't gewoon opgegeven want ik kwam toch niet
![]()
En als ik kwam melde ik me aan en ging meteen weer naar huis (2 min fietsen) en 3 uur later ff afmelden en ik had m'n 'straf' er op zitten![]()
Da's niks. 's Avonds als hij thuis komt moet-ie eerst z'n luie broer van de bank afschoppen voordat hij z'n kankerkachel opnieuw gaat aansteken.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:51 schreef Evertjan het volgende:
[..]
en hoe bevalt dat nu pallets sorteren?![]()
Ook dat nog, dan is ie wel ff bezig...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:36 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Bovendien is het erg vervelend als een leraar na het zelfstandig werken iets klassikaal wil uitleggen, dat hij dan eerst 25 kinderen moet langslopen om te vertellen dat die mp3-speler even af moet.
Een beetje leerling gaat gewoon naar huis na de les. Ze mogen 'm niet fysiek tegenhouden, dus kunnen ze daar weinig tegen doen. Ouders kun je inderdaad inschakelen, maar ik zou als ouder om eerlijk te zijn de schoolleiding behoorlijk uitlachen als ze me voor zo'n futiliteit lieten opdraven. Als er nou echte problemen zijn zoals slechte prestatie of geweld, maar dit stelt niks voor.quote:[..]
Iedere dag tot 5 uur op school laten blijven; ouders inschakelen en naar school laten komen voor gesprekken; iedere ochtend om kwart voor 8 melden op school. Dat gaat allemaal snel vervelen hoor. Dan lijkt het me toch eenvoudiger om de gsm en mp3-speler gewoon uit te laten in de les ..... die heb je daar immers toch niet nodig.
Maar jij bent geen ouder blijkbaar .......quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:16 schreef R16 het volgende:
[..]
Ook dat nog, dan is ie wel ff bezig...
[..]
Een beetje leerling gaat gewoon naar huis na de les. Ze mogen 'm niet fysiek tegenhouden, dus kunnen ze daar weinig tegen doen. Ouders kun je inderdaad inschakelen, maar ik zou als ouder om eerlijk te zijn de schoolleiding behoorlijk uitlachen als ze me voor zo'n futiliteit lieten opdraven. Als er nou echte problemen zijn zoals slechte prestatie of geweld, maar dit stelt niks voor.
Jawel, al hebben mijn kinderen nog niet de middelbareschoolleeftijd...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:22 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Maar jij bent geen ouder blijkbaar .......
Het hangt helemaal af van de reden van het nablijven. Als de school van mijn kinderen vindt dat ze moeten nablijven vanwege mp3-spelers of telefoons in de klas, dan zoeken ze dat zelf maar uit. Ik ga geen medewerking verlenen aan het afdwingen van allerlei flauwekulregeltjes omdat er zonodig discipline moet gelden op een school. En als mijn kinderen moeten nablijven omdat ze onder de les naar de wc gingen terwijl dat niet mocht, dan kunnen ze meteen een klacht van mij verwachten.quote:Als een leerling weigert na te blijven (keer op keer) en de ouders worden gevraagd naar school te komen voor een gesprek, dan staan ze in de meeste gevallen toch echt aan de kant van de school.
Alleen de ouders waaraan je direct kunt merken waar de betreffende leerling zijn wangedrag van heeft, die reageren anders. Maar dat is maar een klein percentage.
En dat is nu net wat er tegenwoordig fout gaat. Thuis geen tot weinig discipline. Wil je op school enkele regels invoeren dan lukt dat niet omdat de kinderen daar niet aan gewend zijn. Het gaat in sommige gevallen niet eens om de regel zélf, maar simpelweg om het aanleren van discipline. Later moeten ze zich ook houden aan regels waar ze het niet mee eens zijn .... daar moeten ze mee leren omgaan.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:40 schreef R16 het volgende:
[..]
Jawel, al hebben mijn kinderen nog niet de middelbareschoolleeftijd...
[..]
Het hangt helemaal af van de reden van het nablijven. Als de school van mijn kinderen vindt dat ze moeten nablijven vanwege mp3-spelers of telefoons in de klas, dan zoeken ze dat zelf maar uit. Ik ga geen medewerking verlenen aan het afdwingen van allerlei flauwekulregeltjes omdat er zonodig discipline moet gelden op een school. En als mijn kinderen moeten nablijven omdat ze onder de les naar de wc gingen terwijl dat niet mocht, dan kunnen ze meteen een klacht van mij verwachten.
Uiteraard sta ik wel achter de school als blijkt dat mijn kinderen betrokken zijn bij echte problemen zoals geweld, pesterij of als de schoolprestaties onder de maat zijn. Dat zullen de meeste ouders ook doen lijkt me.
Staat ie iig veilig, en het scheelt je een slot kopenquote:
Je leert kinderen geen discipline aan door regels om de regels te stellen. Je leert kinderen discipline aan door uit te leggen waarom bepaalde dingen wel en andere niet mogen. Net als volwassenen moeten ze gewoon begrijpen waarom iets niet mag, dan zullen ze daar zonder problemen aan meewerken. Als kinderen begrijpen waarom het vervelend voor de leraar en klasgenoten is dat hun gsm tijdens de les rinkelt, dan zullen ze die uitschakelen. Als je kinderen dreigt met het afpakken van hun mp3-speler zodra er ook maar een oordopje uit een jaszak hangt, dan bereik je het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:50 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
En dat is nu net wat er tegenwoordig fout gaat. Thuis geen tot weinig discipline. Wil je op school enkele regels invoeren dan lukt dat niet omdat de kinderen daar niet aan gewend zijn. Het gaat in sommige gevallen niet eens om de regel zélf, maar simpelweg om het aanleren van discipline.
Wees nou es ff eerlijk, jij rijdt nooit te hard op een lege snelweg? Of je parkeert je auto nooit op de stoep? Kom op nou. Mensen houden zich in het algemeen prima aan de regels als ze begrijpen waarom die regels er zijn. Snelheidsbeperking op een gevaarlijke kruising: geen probleem, houdt iedereen zich netjes aan. Snelheidsbeperking (bv 80 zone op snelweg) waarvan het nut niet meteen duidelijk is: wordt massaal overtreden. Regels stellen is prima, maar het moeten wel redelijke regels zijn waarvan iedereen het nut inziet en geen bureaucratische regels zodat de politie zinloze bonnen kan uitschrijven (of de leraar lekker telefoontjes kan innemen).quote:Later moeten ze zich ook houden aan regels waar ze het niet mee eens zijn ....
Hier ben ik het zeker mee eens. Er moet niet gewerkt worden met onzinnige regels om enkel en alleen maar regels te hebben. De regel is bijvoorbeeld: gsm en mp3-speler zijn uit in de klas. Je mag het bij je hebben, maar ze moeten uit staan. Dat lijkt me een redelijke regel .....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:05 schreef R16 het volgende:
[..]
Je leert kinderen geen discipline aan door regels om de regels te stellen. Je leert kinderen discipline aan door uit te leggen waarom bepaalde dingen wel en andere niet mogen. Net als volwassenen moeten ze gewoon begrijpen waarom iets niet mag, dan zullen ze daar zonder problemen aan meewerken. Als kinderen begrijpen waarom het vervelend voor de leraar en klasgenoten is dat hun gsm tijdens de les rinkelt, dan zullen ze die uitschakelen. Als je kinderen dreigt met het afpakken van hun mp3-speler zodra er ook maar een oordopje uit een jaszak hangt, dan bereik je het tegenovergestelde.
Ook mee eens.quote:Wees nou es ff eerlijk, jij rijdt nooit te hard op een lege snelweg? Of je parkeert je auto nooit op de stoep? Kom op nou. Mensen houden zich in het algemeen prima aan de regels als ze begrijpen waarom die regels er zijn. Snelheidsbeperking op een gevaarlijke kruising: geen probleem, houdt iedereen zich netjes aan. Snelheidsbeperking (bv 80 zone op snelweg) waarvan het nut niet meteen duidelijk is: wordt massaal overtreden. Regels stellen is prima, maar het moeten wel redelijke regels zijn waarvan iedereen het nut inziet en geen bureaucratische regels zodat de politie zinloze bonnen kan uitschrijven (of de leraar lekker telefoontjes kan innemen).
Ja, natuurlijk heb je altijd de uitzonderingen en mensen die denken dat de regels alleen voor anderen gelden. Gelukkig schrijft de politie dan bonnen uit, die zijn zeker zinvol.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:16 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Hier ben ik het zeker mee eens. Er moet niet gewerkt worden met onzinnige regels om enkel en alleen maar regels te hebben. De regel is bijvoorbeeld: gsm en mp3-speler zijn uit in de klas. Je mag het bij je hebben, maar ze moeten uit staan. Dat lijkt me een redelijke regel .....
Toch zijn sommige leerlingen het hier niet mee eens zijn en overtreden ze die regel voortdurend. Dan moet daar een sanctie op staan.
[..]
Ook mee eens.
Maar er zijn ook mensen die in een woonwijk, waar je maar 50 mag, gewoon met 80 of zelfs 100 rondscheuren .... en achteraf durven te klagen over de boete. Deze personen hebben dat hele gedoe rondom de regels en discipline blijkbaar nooit begrepen.
Precies .... meestal is de regel dat leerlingen onder lestijd niet naar de wc mogen. Een leraar weet zelf heel goed welke leerlingen hij wél naar de wc kan laten gaan en welke niet (omdat ze daar misbruik van maken). Het gaat er mij om dat redelijke regels ook gewoon nageleefd dienen te worden (en bekeken moeten worden per situatie). Maar niet op voorhand al zeggen: 'dat is flauwekul, ik ga de boel saboteren' .... eerst eens afwachten of die regels ook zo strikt gehanteerd gaan worden.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:25 schreef R16 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk heb je altijd de uitzonderingen en mensen die denken dat de regels alleen voor anderen gelden. Gelukkig schrijft de politie dan bonnen uit, die zijn zeker zinvol.
Ik doelde meer op het 's nachts flitsen op een lege snelweg of, om bij de school te blijven, leraren die gsm's al innemen zodra ze een antenne uit een jaszak zien steken. Dat is gewoon overdreven en dat zal geen leerling begrijpen, dan krijg je situaties als TS die allerlei tegenacties tegen leraren gaat bedenken. Dat was ook wat ik bedoelde als de school mij belt. Als mijn kinderen steeds met oordopjes in de klas zitten of ander gedrag vertonen waar klasgenoten of docenten last van hebben, dan zal ik ze daar uiteraard op aanspreken en eventueel een sanctie opleggen, maar als mijn kinderen niet naar de wc mogen terwijl ze wel moeten, dan heb je aan mij de verkeerde. Dat soort flauwekul ga ik niet aan meewerken.
zo`n discussie heb ik serieus een keer meegemaakt tot dat hij het raam open deed om te gaan pissen toen mocht hij welquote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik zie het helemaal voor me..
Leerling: Mag ik naar de wc?
Leerkracht: Nee, je houdt het maar in, over 15 minuten zijn we klaar.
Leerling: Maar ik moet gewoon..
Leerkracht:![]()
![]()
Leerling: Haalt leuter uit zn broek en begint zich daar rustig op de vloer zijn behoefte te doen..:
feit is is dat dat reglement wel aan de wet moet voldoen dus al zetten ze er in dat jij naakt moet rondlopen rechtsgeldig is het nietquote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
het is ook niet onwettig en zolang mag de school binnen zijn eigen muren de regels opstellen..quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
feit is is dat dat reglement wel aan de wet moet voldoen dus al zetten ze er in dat jij naakt moet rondlopen rechtsgeldig is het niet
iemands spullen afpakken is wel onwettig dat mag alleen de staat/politie/belastingdienstquote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:05 schreef Aitan het volgende:
[..]
het is ook niet onwettig en zolang mag de school binnen zijn eigen muren de regels opstellen..
neequote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
iemands spullen afpakken is wel onwettig dat mag alleen de staat/politie/belastingdienst
Als je uit je ogen kijkt in plaats van uit je reet had je gezien dat iemand uitgebreid heeft vertelt over een MP3 speler die in beslag is genomen terwijl deze niet in gebruik wasquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Gaat het over "in je zak hebben" dan? Nee, het gaat over kutkinderen die in de les een mp3-speler denken te moeten aanzetten. Of een GSM die tijdens de les afgaat en waar je dan lekker in gaat zitten lullen. Tijdens de les. Terwijl je moet opletten.
Niet onwettig?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:05 schreef Aitan het volgende:
[..]
het is ook niet onwettig en zolang mag de school binnen zijn eigen muren de regels opstellen..
ja dat vraag ik mij ook afquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:16 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Niet onwettig?
Als een van de ouders (wiens bezit het op die leeftijd nog is) naar school komt dient het onmiddelijk te worden teruggegeven. Zo niet is het gewoon diefstal.
Maar wellicht ben ik gek. Dan mag je mij vertellen waar in ons wetboek speciale bevoegdheden worden toegekend aan schoolbesturen.
Tuurlijk jongen. Weet je wat? Probeer het lekker even uit zou ik zeggen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:16 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Niet onwettig?
Als een van de ouders (wiens bezit het op die leeftijd nog is) naar school komt dient het onmiddelijk te worden teruggegeven. Zo niet is het gewoon diefstal.
Maar wellicht ben ik gek. Dan mag je mij vertellen waar in ons wetboek speciale bevoegdheden worden toegekend aan schoolbesturen.
Ik zit al een tijdje niet meer op school.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen. Weet je wat? Probeer het lekker even uit zou ik zeggen.
Op basis van het reglement wat in de school geldt. Vergelijk het met (wat ik heb gehoord over) Lowlands. Je hebt in de supermarkt blikjes drinken gekocht, maar bij de ingang zul je ze toch echt moeten afgeven. Hoewel ze van jou zijn. En die blikjes gaan heus niet met een naamstickertje in de opslag, die ben je gewoon kwijt. Niet afgeven? Dan niet naar binnen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik zit al een tijdje niet meer op school.
Maar misschien heb je wel gelijk. Maar dan hoor ik wel graag even op basis van welke wet de school een uitzonderingspositie heeft in die zin, dat zij wettelijk gemachtigd is om legale eigendommen van derden in beslag te nemen.
Kleine moeite toch?
Vrij slechte vergelijking, aangezien de situatie simpelweg anders is.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:27 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Op basis van het reglement wat in de school geldt. Vergelijk het met (wat ik heb gehoord over) Lowlands. Je hebt in de supermarkt blikjes drinken gekocht, maar bij de ingang zul je ze toch echt moeten afgeven. Hoewel ze van jou zijn. En die blikjes gaan heus niet met een naamstickertje in de opslag, die ben je gewoon kwijt. Niet afgeven? Dan niet naar binnen.
Gewoon even logisch nadenken. En ik ga in het voorbeeld van de MP3-speler even uit van de OP, niet van wilde verhalen over inname omdat er een draadje uit je jaszak steekt. GSM of MP3-speler in gebruik in de klas? Een week innemen. Simpel. Je hebt die rommel niet nodig in de klas en het is storend voor hen die wel iets willen leren.
En nogmaals: de politie zal je in je gezicht uitlachen als je denkt daar aangifte voor te doen.
je lowlands vergelijking gaat niet op daar heb je de keuze de blikjes vrijwillig inleveren of niet binnen komen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:27 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Op basis van het reglement wat in de school geldt. Vergelijk het met (wat ik heb gehoord over) Lowlands. Je hebt in de supermarkt blikjes drinken gekocht, maar bij de ingang zul je ze toch echt moeten afgeven. Hoewel ze van jou zijn. En die blikjes gaan heus niet met een naamstickertje in de opslag, die ben je gewoon kwijt. Niet afgeven? Dan niet naar binnen.
Gewoon even logisch nadenken. En ik ga in het voorbeeld van de MP3-speler even uit van de OP, niet van wilde verhalen over inname omdat er een draadje uit je jaszak steekt. GSM of MP3-speler in gebruik in de klas? Een week innemen. Simpel. Je hebt die rommel niet nodig in de klas en het is storend voor hen die wel iets willen leren.
En nogmaals: de politie zal je in je gezicht uitlachen als je denkt daar aangifte voor te doen.
Ik kan het niet beter verwoordenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:59 schreef Daffodil31LE het volgende:
Laat ik nu even heel erg lomp zijn en afgaan op de geboortedatum van icecreamfarmer_NL en Pappie_Culo. Stel nu dat jullie kinderen zouden hebben in het voortgezet onderwijs. Ze komen jankend naar huis omdat ze in de klas met hun elektronische rommel aan het spelen waren. Gaan jullie dan op hoge poten naar de school?
Ik niet. In geen geval. Zo'n kinderen kunnen zelfs nog een draai om hun oren verwachten van mij als ze daarom durven te klagen. En ook bij ons op school zijn vroeger zaken voor een week ingenomen hoor. Toen hadden we wel geen GSMs, maar wel walkmans, horloges met melodie-alarm of van die handzame Nintendospelletjes. Reken maar dat die kinderen thuis nog op een standje konden rekenen hoor.
Kinderen uit de klas sturen kan (afgaande op 't reglement uit de OP) trouwens niet, want dan lopen ze op de gang. En dat mag niet tijdens de lesuren. Gewoon een paar keer 't reglement laten overschrijven, of de lesstof die ze hebben gemist helpt veel beter. Volgende dag inleveren, ondertekend door de ouders. Natuurlijk zullen er een paar raddraaiers zijn die een hekel aan de leraar krijgen, maar als dat zorgt dat de rest van de klas normaal les kan volgen is dat maar klein bier.
Maar het grote probleem is dat de kinderen tegenwoordig denken dat zij de dienst uitmaken op school en de leraar een stuk stront is. Hoog tijd dat dat verandert.
Zit je toevallig op het Dendron College?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:46 schreef Timmiejj het volgende:
Bij mij op school mag je vanaf dit jaar niet meer roken. De leraren mogen het nog wel een jaar, omdat zij langer aan 'de verslaving' zitten![]()
Gevolg is dus dat alle rokers tijdens de pauzes etc een straatje net om de hoek van de school gaan staan en daar hun peukje roken. Lekker nuttige regel dus![]()
Bij ons moet je de fiets ook gewoon in het fietsenrek zetten, de standaard maakt trouwens niets uit dacht ik. En als je band te dik is dan moet je je fiets gewoon in het gedeelte voor mountainbikes zetten, geen probleem.quote:- Je fiets moet met het voorwiel in het rek, de standaard van de fiets mag niet uitgeklapt worden. Als de conciërges het zien dat je fiets niet volgens hun eisen in het rek staat, leggen ze hem aan de ketting en krijg je je fiets pas om 16.30 terug.
Dit slaat dus echt nergens op, als je moet dan moet je, punt.quote:- Tijdens de les mag je niet naar de wc.
Dit is dus gewoon genaaitquote:- Iedereen krijgt pasjes voor het nieuwe scholensysteem, maar alleen vandaag al lagen de kluisjes er allemaal uit. Niemand kon dus bij z'n spullen of kon nieuwe spullen er in leggen.
Hoe willen ze er achter komen dat jij de login van iemand anders gebruikt? Ik neem aan dat je ze het niet gaat vertellen? Maja, dat was al verholpen dus.quote:- Mijn login-naam en wachtwoord van de leerlingensite werken niet. Ik mag van een klasgenoot de gegevens hebben, maar dit mag van de school niet, anders worden híj én ik van het netwerk en de website afgesloten (op deze website worden nieuwe roosters gezet, en roosterwijzigingen e.d.)
Lekker handig dus
Bij ons kun je die de hele dag door doorgeven, dat is geen probleem. Dat zijn dan wel de roosterwijzigingen als er bijvoorbeeld het 6de een leraar uitvalt en je het 7de daarnaartoe wilt verplaatsen, andere roosterwijzigingen worden door de roostermakers zelf gedaan.quote:- Roosterwijzigingen moeten iedere dag om 10.00 uur worden gemeld bij de roostermaker.
Een mp3-speler in de klas is bij ons geen probleem, daar doen ze niet moeilijk over, behalve als men aan het uitleggen is of als anderen er last van hebben, maar dat is alleen maar logisch...quote:- Als je een mp3-speler of telefoon in de klas hebt, wordt deze ingenomen voor minimaal een week
Dus ook als je zelfstandig moet werken mag je geen muziek luisteren
Overdrijven kan ook johquote:Grafkankerende tyfusschool met je hoerige kutregels
Een modern concentratiekamp, dat is het!
Uniform?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:12 schreef Amadeo het volgende:
Ga jij daarover al klagen :/ Dan wil je al helemaal niet op mijn school..
-Als er een leraar uitvalt is er ALTIJD een vervanger. Nooit een uurtje vrij.
-Geen tussenuren
-Uniform verplicht
-Je mag zelfs geen mobieltje of MP3-speler op school, wil je bellen moet je even wachten tot school voorbij is..
En dan nog de ergste regel....verplicht gezamenlijk eten in een of andere kantine op dezelfde tijd...zo van WTF?!?!, wie verzint nou zulke zieke regels, vuile kutschool.....
Nouja, voor de rest is het toch wel een prima school hoor
-
Zeker weten ga ik dan naar school. Want ik wil namelijk niet dat die leraar de dure spullen van m'n kind in beslag neemt voor een week. Het wordt wel anders wanneer deze leraar zelf voor deze dure spullen heeft betaald.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:59 schreef Daffodil31LE het volgende:
Laat ik nu even heel erg lomp zijn en afgaan op de geboortedatum van icecreamfarmer_NL en Pappie_Culo. Stel nu dat jullie kinderen zouden hebben in het voortgezet onderwijs. Ze komen jankend naar huis omdat ze in de klas met hun elektronische rommel aan het spelen waren. Gaan jullie dan op hoge poten naar de school?
En een week innemen mag gewoon niet.quote:Ik niet. In geen geval. Zo'n kinderen kunnen zelfs nog een draai om hun oren verwachten van mij als ze daarom durven te klagen. En ook bij ons op school zijn vroeger zaken voor een week ingenomen hoor. Toen hadden we wel geen GSMs, maar wel walkmans, horloges met melodie-alarm of van die handzame Nintendospelletjes. Reken maar dat die kinderen thuis nog op een standje konden rekenen hoor.
Uit de klas sturen gaat heel anders dan dat jij het beschrijft.quote:Kinderen uit de klas sturen kan (afgaande op 't reglement uit de OP) trouwens niet, want dan lopen ze op de gang. En dat mag niet tijdens de lesuren. Gewoon een paar keer 't reglement laten overschrijven, of de lesstof die ze hebben gemist helpt veel beter. Volgende dag inleveren, ondertekend door de ouders. Natuurlijk zullen er een paar raddraaiers zijn die een hekel aan de leraar krijgen, maar als dat zorgt dat de rest van de klas normaal les kan volgen is dat maar klein bier.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Maar het grote probleem is dat de kinderen tegenwoordig denken dat zij de dienst uitmaken op school en de leraar een stuk stront is. Hoog tijd dat dat verandert.
Iedereen hetzelfde!!! 1 grote eenheidworst!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
Een schooluniform is vooral handig om excessen te voorkomen die het gevolg zijn van kinderen die met de meest dure merk-rommel naar school komen.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:24 schreef Daffodil31LE het volgende:
Klinkt als een heel goede en degelijke school, Amadeo. Welke school is het?
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:56 schreef Kurk het volgende:
Ik ben blij in België te wonen. Waar ergens?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:16 schreef Amadeo het volgende:
[..]
![]()
St. Lutgardis (Belgie) heet de school btw
Fiets MOET in rek en ook nog zonder standaard:quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:56 schreef Kurk het volgende:
- Tijdens de les mag je niet naar de wc.
- Leerlingen die geen les hebben, kiezen bij aanvang van de les voor een vaste plek. Deze plek mogen zij gedurende deze les niet meer verlaten. Ook niet om drinken te halen of om naar de wc te gaan, ofwel, je mag dan niet door de gangen lopen.
- Iedereen krijgt pasjes voor het nieuwe scholensysteem, maar alleen vandaag al lagen de kluisjes er allemaal uit. Niemand kon dus bij z'n spullen of kon nieuwe spullen er in leggen.
- Mijn login-naam en wachtwoord van de leerlingensite werken niet. Ik mag van een klasgenoot de gegevens hebben, maar dit mag van de school niet, anders worden híj én ik van het netwerk en de website afgesloten (op deze website worden nieuwe roosters gezet, en roosterwijzigingen e.d.)
Lekker handig dus![]()
Grafkankerende tyfusschool met je hoerige kutregels
![]()
![]()
Je woont in engeland hoop ikquote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:12 schreef Amadeo het volgende:
Ga jij daarover al klagen :/ Dan wil je al helemaal niet op mijn school..
-Als er een leraar uitvalt is er ALTIJD een vervanger. Nooit een uurtje vrij.
-Geen tussenuren
-Uniform verplicht
-Je mag zelfs geen mobieltje of MP3-speler op school, wil je bellen moet je even wachten tot school voorbij is..
En dan nog de ergste regel....verplicht gezamenlijk eten in een of andere kantine op dezelfde tijd...zo van WTF?!?!, wie verzint nou zulke zieke regels, vuile kutschool.....
Nouja, voor de rest is het toch wel een prima school hoor
-
Op het VMBO lasten wij de fiets van de buurman altijd vast aan het fietsenrek.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:01 schreef tonks het volgende:
Op het vmbo hadden wij helemaal geen regels.
Altijd leuk, 'stoere' verhalen lezen van die belhamels hierquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:39 schreef gronk het volgende:
[..]
Op het VMBO lasten wij de fiets van de buurman altijd vast aan het fietsenrek.![]()
Daar deden ze bij mij op school ook moeilijk over. Mocht de les niet uit terwijl ik echt heel erg nodig moest. Toen heb ik maar een flesje gepakt en in een hoekje erin staan pissen... Gelukkig was het een soort bijeenkomst dus niet echte les dus niemand had iets door..quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:56 schreef Kurk het volgende:
wat hij zegt ik pak datding wel af maar een leraar blijft er van af hooguit voor de rest van de les maar daarna moet hij terug gegeven wordenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:11 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Zeker weten ga ik dan naar school. Want ik wil namelijk niet dat die leraar de dure spullen van m'n kind in beslag neemt voor een week. Het wordt wel anders wanneer deze leraar zelf voor deze dure spullen heeft betaald.
[..]
En een week innemen mag gewoon niet.
Thuis kan m'n kind zeker weten ook straf verwachten als het te bont wordt, maar die duren spullen blijven onder geen enkele omstandigheden bij de leraar.
[..]
Uit de klas sturen gaat heel anders dan dat jij het beschrijft.
Tegenwoordig moeten kinderen die de klas uit worden gestuurd zich melden bij een daarvoor toegewezen lokatie en krijgen daar 1 of andere taak opgelegd.
[..]
Hier ben ik het wel mee eens.![]()
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:56 schreef Kurk het volgende:
Zoals ik hier zei.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:19 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
*mompelt iets over diefstal*
Hoeft niet. Als het CvB van die school die regels opnemen in het beleid en de voorwaarden dan mag dat want je hebt als brave deelnemer uiteraard de regelementen en het beleid doorgelezen toen je je documenten thuisgestuurd kreeg.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:47 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Zoals ik hier zei.
Als jij 3keer hardop zegt dat je je telefoon niet aan hun wil overhandige, hem wegstopt. Is er dus niets aan de hand. Als ze hem dan bijv. uit je handen pakken is het diefstal en kan je nog aangifte doen ook.
nee want dan gaan die regels tegen de wet in en gelden ze dus niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:57 schreef Kaap het volgende:
[..]
Hoeft niet. Als het CvB van die school die regels opnemen in het beleid en de voorwaarden dan mag dat want je hebt als brave deelnemer uiteraard de regelementen en het beleid doorgelezen toen je je documenten thuisgestuurd kreeg.![]()
Dat dus.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee want dan gaan die regels tegen de wet in en gelden ze dus niet.
wat ze wel kunnen doen is je de keuze te geven tussen of vrijwillig de telefoon inleveren of de klas uit.
En zelfs als 6-VWO'er heb je nog niet het relativeringsvermogen om in te zien dat als je je gewoon normaal gedraagt er niks aan de hand is en dat leraren ook gewoon normale redelijke mensen zijn en open je dus maar dit topic?quote:
ik zou niet weten hoe op de tue hoef ik hem niet eens op trillen te zettenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
Tuurlijk. Maar goed; ik daag jullie uit om het te proberen.
Niet moeilijk, wel klotequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:09 schreef Evertjan het volgende:
stelletje zeurpieten gewoon die MP3 spelers in je tas doen en die telefoon op de stil stand zetten tijdens lesuren is dat nou zo moeilijk?
Ik heb medelij met jouw kinderen als je die hebtquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:59 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik niet. In geen geval. Zo'n kinderen kunnen zelfs nog een draai om hun oren verwachten van mij als ze daarom durven te klagen.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
En zelfs als 6-VWO'er heb je nog niet het relativeringsvermogen om in te zien dat als je je gewoon normaal gedraagt er niks aan de hand is en dat leraren ook gewoon normale redelijke mensen zijn en open je dus maar dit topic?
Fijn voor je. Ik heb er drie. Eentje gaat volgend schooljaar naar de middelbare school en heeft zelfs niet eens een GSM.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:42 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Ik heb medelij met jouw kinderen als je die hebt.
Gewoon een keer in je broek zeiken en schadevergoeding eisen, plus 10.000 psychiese schade natuurlijkquote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:26 schreef Isabeau het volgende:
Niet naar de wc mogen
Wat een onzin en nog slecht voor je blaas en nieren ook.
ik heb tot mijn 18de geen gsm gehad die dingen heb je nu ook weer niet zo heel hard nodigquote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Fijn voor je. Ik heb er drie. Eentje gaat volgend schooljaar naar de middelbare school en heeft zelfs niet eens een GSM.
Ik vergeet nog even dat het ophouden van je ontlasting voor grote obstipatieproblemen kan zorgenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:26 schreef Isabeau het volgende:
Niet naar de wc mogen
Wat een onzin en nog slecht voor je blaas en nieren ook.
Da's toch alleen maar prettiger? Ik leg 's morgens een enorme bolus in de WC en dan hoef ik de rest van de dag niet meer. Zouden meer mensen moeten doen. Dat heet "training".quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vergeet nog even dat het ophouden van je ontlasting voor grote obstipatieproblemen kan zorgen
Daarbij neemt de gevoeligheid voor het signaal 'je moet nu poepen' van je darm af als je het steeds negeert.
Da's gewoon triest, hoorquote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik heb tot mijn 18de geen gsm gehad
euh neequote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:25 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Da's gewoon triest, hoor.
Inderdaad.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:38 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
euh neekijk eens verder dan je eigen bijlmer....
Wat een raar geval ben jij. Ik heb zo vaak muziek geluisterd in de klas. Mocht van de leraar soms hardop. Als je daar nou ontspannender door kan werken. School = leren. Hoe een klas het best leert kan een leraar bepalen. Niet jij, niet ik, niet de leerling, niet de directie, maar de leraar. Als een leraar vindt dat een MP3-speler is toegestaan moet dat kunnen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat heet 'dagelijkse sleur', en daar hoop ik niet in te komen, dank uquote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Da's toch alleen maar prettiger? Ik leg 's morgens een enorme bolus in de WC en dan hoef ik de rest van de dag niet meer. Zouden meer mensen moeten doen. Dat heet "training".
Zat je alleen in de klas ofzo? Ik kan me niet voorstellen dat anderen er geen last van hebben als jij naar je rotherrie mag luisteren. En hoe wil je de leraar verstaan als hij wat uitlegt? Huiswerk maken doe je maar thuis, daarvoor is het huiswerk. En een leraar die je enkel maar in je boekje laat lezen is geen leraar, maar een prutser.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat een raar geval ben jij. Ik heb zo vaak muziek geluisterd in de klas. Mocht van de leraar soms hardop. Als je daar nou ontspannender door kan werken. School = leren. Hoe een klas het best leert kan een leraar bepalen. Niet jij, niet ik, niet de leerling, niet de directie, maar de leraar. Als een leraar vindt dat een MP3-speler is toegestaan moet dat kunnen.
De namen die wij onze kinderen hebben gegeven zijn niet van belang in dit topic. Open maar een verse, als je erover wilt praten.quote:Oh wacht eens even, jij was toch ook diegene die zijn zoon Frodo had genoemd ofzo? Laat maar dan.
Met een beetje oefening is het zelfs te regelen dat je nog maar om de dag moet gaan schijten hoor.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:24 schreef Agiath het volgende:
[..]
Dat heet 'dagelijkse sleur', en daar hoop ik niet in te komen, dank u.
Leraren staan niet 50 minuten uit te leggen hoor. Bij ons niet iig. Als leerlingen last hebben van de muziek gaat het gewoon uit, maar wij hadden dan ook een groep van slechts acht man.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:33 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Zat je alleen in de klas ofzo? Ik kan me niet voorstellen dat anderen er geen last van hebben als jij naar je rotherrie mag luisteren. En hoe wil je de leraar verstaan als hij wat uitlegt? Huiswerk maken doe je maar thuis, daarvoor is het huiswerk. En een leraar die je enkel maar in je boekje laat lezen is geen leraar, maar een prutser.
Was de rest aan 't spijbelen of zo? Of zit je op een school voor kinderen met leer- en opvoedingsmoeilijkheden? In een normale school zit je met een leerling of 20 à 30 in een klas hoor.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Leraren staan niet 50 minuten uit te leggen hoor. Bij ons niet iig. Als leerlingen last hebben van de muziek gaat het gewoon uit, maar wij hadden dan ook een groep van slechts acht man.
Toen ik op de havo zat moest je profielen kiezen. Ik koos N+T. En niet veel mensen kozen dit. En er bleven er ook nog 6 zitten in de 4e. Dus in de 5e zaten we soms ook maar met 10 man in de klas. Zo vreemd is het dus niet. Is btw wel alleen voor de echte profiel vakken, de algemene vakken zijn de klassen groter voor.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:44 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Was de rest aan 't spijbelen of zo? Of zit je op een school voor kinderen met leer- en opvoedingsmoeilijkheden? In een normale school zit je met een leerling of 20 à 30 in een klas hoor.
En in een grote klas lult iedereen toch door elkaar heen, dus dan maakt het ook niet meer uit als jij naar je muziek zit te luisteren.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:44 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Was de rest aan 't spijbelen of zo? Of zit je op een school voor kinderen met leer- en opvoedingsmoeilijkheden? In een normale school zit je met een leerling of 20 à 30 in een klas hoor.
Waarneer zat jij op school, 1930?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:33 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Zat je alleen in de klas ofzo? Ik kan me niet voorstellen dat anderen er geen last van hebben als jij naar je rotherrie mag luisteren. En hoe wil je de leraar verstaan als hij wat uitlegt? Huiswerk maken doe je maar thuis, daarvoor is het huiswerk. En een leraar die je enkel maar in je boekje laat lezen is geen leraar, maar een prutser.
[..]
In een grote klas waar een niet-capabele leraar voor staat? Ja, inderdaad. Ik kan me mijn schooldagen nog heugen: Je kon een speld horen vallen als de leraar sprak.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:48 schreef Myers het volgende:
[..]
En in een grote klas lult iedereen toch door elkaar heen, dus dan maakt het ook niet meer uit als jij naar je muziek zit te luisteren.
Van 1974 tot 1990. In Eindhoven. Dat is dus inclusief kleuterschool, waar we al leerden respect te hebben voor de persoon die voor de klas stond.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:49 schreef Agiath het volgende:
[..]
Waarneer zat jij op school, 1930?
Nee. Gewoon een muurtje van ongeveer 50 centimeter hoog om het schoolplein. En raar maar waar, niemand die het ook maar in z'n hoofd haalde om er tijdens schooltijd tussenuit te knijpen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:57 schreef Myers het volgende:
Stonden er ook allerlei hekken met prikkeldraad om je schoolgebouw heen?
En jij hebt bij diezelfde lessen Nederlands ook niet opgelet, je geeft drogredenen...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:54 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Van 1974 tot 1990. In Eindhoven. Dat is dus inclusief kleuterschool, waar we al leerden respect te hebben voor de persoon die voor de klas stond.
En de juiste omschrijving is "wanneer". Of "waar en wanneer?". Zo zie je maar dat je zelfs van de Nederlandse taal niets hebt begrepen of onthouden.
Stel je voor zeg, poe poe!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:02 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee. Gewoon een muurtje van ongeveer 50 centimeter hoog om het schoolplein. En raar maar waar, niemand die het ook maar in z'n hoofd haalde om er tijdens schooltijd tussenuit te knijpen.
Ik zat bij TC03 in de klas dus ik leg het ff uit.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:44 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Och, dat we muziek aan mochten zetten was aan het eind van 6VWO. Die leraar kende ons al 3 jaar en wij hem ook.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:00 schreef Daffodil31LE het volgende:
Okee, sorry voor m'n opmerking over leer- en opvoedingsmoeilijkheden.
Maar dan nog vind ik 't belachelijk dat je tijdens een les waarin blijkbaar iets moeilijks wordt onderwezen zomaar herrie mag maken en dus het risico loopt dat je de anderen uit hun concentratie haalt.
Dat verandert de zaak wel een beetje, ja. De leraar zal er waarschijnlijk ook op vertrouwd hebben dat jullie allemaal het examen gewoon haalden.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:04 schreef Merkie het volgende:
[..]
Och, dat we muziek aan mochten zetten was aan het eind van 6VWO. Die leraar kende ons al 3 jaar en wij hem ook.
_______________________________________________________________________quote:
Volgens mij is de TS geen brugklasser.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:12 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat verandert de zaak wel een beetje, ja. De leraar zal er waarschijnlijk ook op vertrouwd hebben dat jullie allemaal het examen gewoon haalden.
Het gaat echter wel voorbij aan het geval van TS, die zo te lezen juist in de brugklas komt...
Hmm, dat zijn pas regelsquote:Op maandag 4 september 2006 20:44 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik raad jullie aan om op RTL5 te kijken hoe een echte school werkt...
quote:Op maandag 4 september 2006 20:44 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik raad jullie aan om op RTL5 te kijken hoe een echte school werkt...
ach, ik weet niet hoe het bij jou in de klas is, maar dat er iemand tijdens de les naarde wc moet gebeurt bijna nooit. Het word ook niet echt geaprecieerd, je mag natuurlijk altijd gaan, maar de meeste mensen hebben wel de dicipline om even op te houden tot de les gedaan is.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:55 schreef JohanTop het volgende:
Volgens mij is dat niet eens toegestaan, en het is ongezond als je nodig moet je kan het zelf vatten onder mishandeling..
Ik had in de eerste 1 leraar die dat ook verbood.
Zei de mentor van mij ervan:
Dan ga je in een hoek staan, en dan pissen, dat zal hem wel leren
onzinquote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Aangifte doen vanwege vernielingquote:Op dinsdag 5 september 2006 00:02 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
onzin
als in het reglement staat dat ze als ze een GSM zien hem door het raam mogen gooien en het ook doen heb je geen been om op te staan
Als het goed is moeten je ouders elk jaar het schoolregelement ondertekenen, en gaan ze dus akkoord met wat daar in staat, zo gaat het bij mij op school toch.quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:05 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Aangifte doen vanwege vernieling
Als er in het reglement staat dat je elke dag om 12:00 uur van het dak moet springen, doe je dat toch ook niet?
Dan is het hier niet goedquote:Op dinsdag 5 september 2006 00:12 schreef Jackass_ het volgende:
[..]
Als het goed is moeten je ouders elk jaar het schoolregelement ondertekenen
Tja. En bij diezelfde politie zou jij dus proberen aangifte te doen wegens diefstal. Een maatregel die niet eens diefstal is.quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de politieDie hebben daar geen verstand van, dat ze er niets aan doen maakt nog niet dat de school in zijn recht staat.
Inderdaad. Ik ben naar school gegaan om iets te leren. Niet omdat ik 't beter dacht te weten dan de leraar.quote:Jij zou echt gewoon alles pikken zolang het maar in het reglement staat (dat bedoel ik met eigen mening).
Laten we die laatste zin van je even ontleden. Men pakt geen spullen af. Men neemt ze in bewaring voor de duur van een week. Dat is geen hebzucht, dat is een sanctie voor ondeugende kindertjes die aan alles lak hebben. Men zet niemand vast. Men dwingt hier - door middel van een sanctie - ondeugende kindertjes hun fiets minder hinderlijk of gevaarlijk weg te zetten.quote:de enigste enige strafregel die een school heeft is nablijven en overschrijven. Geen spullen afpakken in nemen vastzetten of vernielen.
de politiequote:Op dinsdag 5 september 2006 12:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
icecreamfarmer_NL, ben je het al eens gaan vragen aan mensen die er verstand van hebben? De politie of zo? Als het in het reglement van de school staat, is het gewoon toegestaan om de elektronische rommel voor een week in te nemen. Dat is geen diefstal.
En met het al dan niet "hebben van een eigen mening" heeft het niets te maken. Je gaat niet naar school voor een eigen mening, je gaat naar school om iets te leren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |