ja, dat ie uit een 325i te halen is snap ik ook wel, maar dan moet de rest daarvan weer verkocht worden. Ik dacht dat iemand misschien iets wist waar ik alleen het blok uit kan halen. Ze staan soms wel op marktplaats, maar ver weg en zonder foto erbij enz.quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:12 schreef vwk het volgende:
[..]
Ware het niet dat de slag van een diesel nog iets langer is dan van een ETA, maar dat moet ik opzoeken.
Je laatste vraag snap ik niet, waar je een 325i blok uit kan halen
Uit een 325i?Zijn er genoeg te vinden
![]()
Mijn M20 heeft echt wel een verdelerkap!quote:Op maandag 2 oktober 2006 08:50 schreef vwk het volgende:
Is nog goedkoop, voor mijn 318i (ook M40) moest ik ooit 120 of 130 euro afrekenen voor rotor + verdelerkap...
Ben daarom maar 6-cilinder gaan rijden, die hebben dat niet
Context = E36quote:Op maandag 2 oktober 2006 08:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn M20 heeft echt wel een verdelerkap!![]()
Blauwe Tourings zijn tofquote:Op maandag 2 oktober 2006 11:37 schreef cosmick het volgende:
Ik heb sindskort ook een BMW trouwens. Een 320i Touring Executive.
[afbeelding]
Lekker heur
Toen ik 'm kocht stond ie als enige tussen 10 tot 15 stuks met rail. Maakt mij verder niet zoveel uit, als ik wel een rail had gehad liet ik die lekker zitten. Maar als je erop gaat letten zie je er erg weinig zonder rail.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:13 schreef cosmick het volgende:
[..]
Hmmm... lang niet verkeerd zo eigenlijk!
Heb jij een 150 of 170 PK versie? JIj hebt wel mooie witte knipperts zie ik.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Toen ik 'm kocht stond ie als enige tussen 10 tot 15 stuks met rail. Maakt mij verder niet zoveel uit, als ik wel een rail had gehad liet ik die lekker zitten. Maar als je erop gaat letten zie je er erg weinig zonder rail.
Ahquote:Op maandag 2 oktober 2006 16:12 schreef Hyperdude het volgende:
Is een 330i, 231 PK. In mijn uitrustinglijst (kan je krijgen bij dealer/importeur) staat als optie 785 "WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS". Zijn denk ik dus de originele BMW "witte" knippers.
Hmm, mijn rechtervoorruit kraakt idd ook bij het omhoog en omlaag gaan. Verder heb ik een beetje last van een trillend stuur bij remmen. Heb nog garantie, dus dat moeten ze maar even oplossen. Verder rijdt ie super.quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:07 schreef Hyperdude het volgende:
Hiervoor had ik een E36 325 en in het begin lijkt een 330 dan wat sneller/krachtiger, helaas wen je daar erg snel aan.Verder is het een prima bak, heb echter al wel wat akkefietjes met de garantie gehad, oa. nieuwe achterruit ivm defecte verwarming/antenne (verwarming aan=radio ontvangst slecht). Ook moet er nog eens wat gebeuren met mijn zijruiten, die kraken soms ook bij omhoog/omlaag gaan. Beide bekende problemen.
Die ruiten zijn vaker een probleem. Trillen kan schijven of draagarmen zijn (of beide), bij de E46 meestal de draagarmen. Heb je een beetje fatsoenlijke garantie? Velgen zijn Alpina Classic ("oude" versie)quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:30 schreef cosmick het volgende:
[..]
Hmm, mijn rechtervoorruit kraakt idd ook bij het omhoog en omlaag gaan. Verder heb ik een beetje last van een trillend stuur bij remmen. Heb nog garantie, dus dat moeten ze maar even oplossen. Verder rijdt ie super.
Die velgen van jou zijn wel heul erg gaaf trouwens.. en die witte knipperlichtjes komen er ook wel binnenkort denk ik. Heb je nog meer foto's trouwens (in- en exterieur) ?
Hmmm, er zijn juist twee nieuwe draagarmen opgekomen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 19:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die ruiten zijn vaker een probleem. Trillen kan schijven of draagarmen zijn (of beide), bij de E46 meestal de draagarmen. Heb je een beetje fatsoenlijke garantie? Velgen zijn Alpina Classic ("oude" versie)
Gaaf man!quote:Paar foto's (wat een rotweer)
Leer zit er bij mij niet vanaf origineel in vermoed ik. Staat ook niet op die "uitrustingslijst" die ik al eerder noemde. Kan mij voorstellen dat ze dat vanwege BPM oid later hebben gedaan. en de armsteun niet mee hebben genomen. Zijn trouwens handbediende sportstoelen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 19:47 schreef cosmick het volgende:
[..]
Jij hebt ook een ander interieur. Bij mij is de armsteun e.d. ook van leer en heb ik een 2-tone dashboard met 'hout', doorlopend naar de deuren. Vreemdgenoeg heb ik geen el. ramen achter..
[..]
Gaaf man!
stoer zo'n lip, merk je er ook iets van? dat je iets meer druk op de voorrwielen hebt oidquote:
Mooi, thanks.quote:Op maandag 2 oktober 2006 19:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voor veel meer verschillende interieurmogelijkheden kan je hier eens kijken:
http://www.welches-modell.de/
BPM , zal wel iets van 1000-1200 zijn. Kan je hier nauwkeurig berekenen:quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:33 schreef Sunrise het volgende:
Ik zette er niet voor nix bij... nog een flink maandje doorsparenIk heb ze al zien staan voor rond de 5800 euro.
Maar ik ga niet mijn complete budget verspillen aan alleen de auto.. Moet nog geld overhouden voor geluidsinstallatie
Eentje importeren uit duitsland zou kunnen.. maar ik vraag me af hoeveel aan BPM er dan nog bijkomt voor eentje uit 1995 ?
Heb de hele boel uit elkaar gehad. Schoongemaakt, contactspray. Blijft hetzelfde.quote:Op zondag 8 oktober 2006 15:54 schreef Hyperdude het volgende:
Probleempje hiero. E30 325iX uit 1990
Sinds tijdje snelheidsmeter vaak wegvallen/doet het niet. Verbruiksmeter idem. Als je er wat op tikt in de omgeving van de codestekker dan doet ie 't meestal wel weer. Maar volgende dag weer hetzelfde.![]()
...
BLABLA, lang jankverhaal![]()
bedoel je echt de snelheidsmeter? want ik had t met toerenteller en verbruiksmeter.. toen heb ik 2 nieuwe batterijen op de printplaat gesoldeerd en t liep weer als een zonnetjequote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb de hele boel uit elkaar gehad. Schoongemaakt, contactspray. Blijft hetzelfde.
Garage gaat ff een nieuwe/tweedehandse klokkenset regelen. Is volgens hun bijna zeker defect in de grote print (om de klokken heen zeg maar). Afwachten maar weer.
Maar heeft iemand nog een klokkenset liggen voor een 6 cylinder?![]()
Ik dacht dat de batterij eigtenlijk alleen voor de "serviceintervalcomputer" was, en verder niets te maken heeft met de meters. Maar dat weet ik ook niet helemaal zeker. Het feit dat ik door wat te tikken op een bepaalde plaats de boel weer tijdelijk aan het werken krijg wijst denk ik ook meer op een breuk/slecht contact. Maar ik heb nu de garage maar aan het werk gezet, die doen al BMW vanaf 1970 ofzo, die weten wel wat ze doen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:47 schreef Pharell het volgende:
[..]
bedoel je echt de snelheidsmeter? want ik had t met toerenteller en verbruiksmeter.. toen heb ik 2 nieuwe batterijen op de printplaat gesoldeerd en t liep weer als een zonnetje
Die originelen van BMW lopen door onder de bumper daar zit hem de werking inquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 14:17 schreef vwk het volgende:
Mjah, het lijkt meer op de foto. Schrok er op de foto ook al van, ging terug buiten kijken en viel wel mee...
Die ontzettende klere plastic stelschroeven, daar is er 1 van kapot. Daardoor hangt de koplamp een beetje.
Vanavond ff fixen met een bout en wat moertjes, dat BMW dat ooit zo heeft verzonnen snap ik nog steeds niet.
Gister 15min mee wezen kloten toen ik een E36 cupracertje aan het opbouwen was, paste voor geen kwartje. Uiteindelijk troep weggemikt en met wat ringetjes, boutjes en moertjes een prima systeem gemaakt wat er netjes uitziet en hetzelfde doet, maar niet afbreekt
De lip merk ik wel iets van, maar niet zoveel als gehoopt. Verwachte het eigenlijk al niet. Doet wel iets dus, maar t.z.t. komt er gewoon een originele onder van een M3 GT
[afbeelding]
Dat zijn wel leuke dingen ja.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:00 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Die originelen van BMW lopen door onder de bumper daar zit hem de werking inDoordat de luchtopening aan de voorkant kleiner is krijg je iets onderdruk onder de voorkant waardoor je minder lift hebt. In de VS rijden ze met de Max Velocity splitter, die schijnt het erg goed te doen. http://www.maxvelocity.net
http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e39/quote:Op zondag 22 oktober 2006 15:08 schreef Gumballs het volgende:
Is een cruisecontrol makkelijk in te bouwen op een e39 of is het niet mogelijk of ontiegelijk duur?
Heb een 520i zien staan voor een leuke prijs. Alleen het ding is zowat optieloos.
En wat is een goed bmw/e39 forum?
En precies weten wat je nodig hebt voor jouw E39; anders koop je een zo een doos zinloze ebay shit die niet op jouw auto pastquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:49 schreef vwk het volgende:
...
Tijd + inzicht zijn noodzakelijk, dan kom je er echt wel uit. ...
Mooie kar, alleen vind ik die lip lelijk.quote:Op zondag 29 oktober 2006 02:39 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]![]()
![]()
SEX!!!
Valt allemaal wel mee als je het zelf kan...quote:Op woensdag 1 november 2006 13:03 schreef vwk het volgende:
Duur feestje in ieder geval, een motorrevisie bij een M5
Pas geleden nog een revisie van een 3.6 meegemaakt. A) dure onderdelen en B) lange levertijd. (3 weken is niks).quote:Op woensdag 1 november 2006 17:55 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Valt allemaal wel mee als je het zelf kan...
Ze worden er iig erg goedkoop van![]()
We hebben tijd zat...als ie in maart klaar is is het prima.....quote:Op donderdag 2 november 2006 13:14 schreef vwk het volgende:
[..]
Pas geleden nog een revisie van een 3.6 meegemaakt. A) dure onderdelen en B) lange levertijd. (3 weken is niks).
Reflectie...hij is wel een beetje dof op het dak en de kap maar dat poetsen we d'r wel weer af....quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:26 schreef vwk het volgende:
Beter werk. Hebben ze de auto een keer opnieuw gespoten, of is dat kleurreflectie op de kabels (foto 1?)
Bleek rubber aandrijfas te zijn. Onder garantie vervangen, en tevens alsnog de remschijven voor.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:08 schreef cosmick het volgende:
Even vraagje. Mijn BMW dreunt een beetje tussen de 80 en 100. Sindskort eigenlijk, want het was me nooit eerder opgevallen. Boven en onder deze snelheden heb ik nergens geen last van. Komt dit door de banden?
ja ik geef eerlijk toe dat ik wat dingen anders had gedaan. maar de paint, waar het eigenlijk om gaat is wel erg strak.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:09 schreef vwk het volgende:
Oplossen? Door een originele bumper te monteren. Past ook niet bij het knipperlicht, koplamp. Lijkt zelfs of de koplamp in verhouding tot het knipperlicht niet goed is. En die velgen...
Sorry, maar... had die polo erachter gepakt.
Alleen wel respect voor het spuiten, dat dan weer wel. Als je dan toch promoot, wat kost een hele auto overspuiten in Alpine Weiss III? (zelfde model als zijn promobak).
Hier in de buurt rijd er ook zoiets rond en het ziet er niet uit... beetje verneuking van een opzich leuke auto mits orgineelquote:Op vrijdag 24 november 2006 15:49 schreef CittaR het volgende:
mijn broer is bezig met een promo wagen voor zijn spuitbedrijfje. het is volgens mij een 320 of 325.
alleen de grill vind ik echt lelijk. maar wel leuke lakje, is weer eens wat anders. er komt nog een airbrush overheen en dan natuurlijk nog wat reclame... hij moet natuurlijk wel opvallen als promo-auto
en die gleuf bij de voorkap wordt nog opgelost...
[afbeelding]
Voor de liefhebbers nog 2 foto's....motor is inmiddels helemaal uit elkaar en behalve de cilinderkop en inlaatspruitstuk zijn we klaar met het schoonmaak-, poets- en polijstwerk...krukas en drijfstang nr.6 liggen bij het revisiebedrijf om opgemeten te worden...quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:32 schreef Youp het volgende:
en die M5... toperg leuk project zo'n blokje repareren en een hele mooie auto... uit ervaring weet ik dat ze heerlijk rijden
keep up the good work
mooi man, hoe meer foto's hoe beter!quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:29 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Voor de liefhebbers nog 2 foto's....motor is inmiddels helemaal uit elkaar en behalve de cilinderkop en inlaatspruitstuk zijn we klaar met het schoonmaak-, poets- en polijstwerk...krukas en drijfstang nr.6 liggen bij het revisiebedrijf om opgemeten te worden...
[afbeelding]
[afbeelding]
je kan zo'n oude 3 serie redelijk opleuken, een echt mooie auto zal het niet worden. maarja hij is dus nog niet af en ik ben ook benieuwd of ze er nog wat van gaan maken...quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:27 schreef zBus het volgende:
[..]
Hier in de buurt rijd er ook zoiets rond en het ziet er niet uit... beetje verneuking van een opzich leuke auto mits orgineel
een E36 3serie in de juiste kleur ("mauritius blau" bijvoobeeld) met een M pakket is zeker een hele mooie auto. daar moet je niks aan "opleuken" want dat is (bijna) allemaal verneukerij.quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:09 schreef CittaR het volgende:
[..]
je kan zo'n oude 3 serie redelijk opleuken, een echt mooie auto zal het niet worden. maarja hij is dus nog niet af en ik ben ook benieuwd of ze er nog wat van gaan maken...
tegen die tijd plaats ik wel weer een fotootje
Beter !quote:Op woensdag 29 november 2006 22:15 schreef Youp het volgende:
de Z4 M Coupe race versie al gezien?
kijk eens naar die spoilerquote:Op woensdag 29 november 2006 22:40 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Beter !
( BMW ///M Power trouwens)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |