quote:
Ja, totaal plaatjes komen nog, maar heeft nu geen zin nog.quote:
Ik vind hetgeen ik al kan zien wel deftig, alleen mss een totaalplaatje dat je kan zien hoe de kamer eruit ziet (eventueel voor en na).
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:09 schreef Burbo het volgende:
Tsja, na de topics van Mmach maakt dit geen indruk meer.
Ja!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:45 schreef kroegtijger het volgende:
t is behoorlijk opgeknapt dacht ik zo
Ik neem voor het gemak dan maar aan dat je 2 broers hebt, en niet 4??quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:51 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja!![]()
Ik dacht dat ik het lang niet slecht deed voor een dame.
Mijn broers hebben 4 linkerhanden...![]()
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:07 schreef Tan het volgende:
Vooral dat bureautje onder de trap vind ik geweldig, leuk afgewerkt. En de rode muur
Ik heb inderdaad 2 broers...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:04 schreef kroegtijger het volgende:
Ik neem voor het gemak dan maar aan dat je 2 broers hebt, en niet 4??
Bedankt A_R!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ziet er leuk uit Obli!!
Nee, is dezelfde verf als de rest van het hout werk in huis, dus zoals de deur enzo.quote:Maar wat ik me afvroeg; is je bureautje + computer nu niet erg zwart+wit geworden. Of is het vooral de foto die dat zo doet lijken??
Er zijn natuurlijk mensen die daar juist van houden, maar het leek me niet zo bij jou passen
Zo ken ik je weerquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:55 schreef Oblivion het volgende:
Nee, is dezelfde verf als de rest van het hout werk in huis, dus zoals de deur enzo.![]()
Is geen wit!
Als je goed kijkt heeft het bureautje een goud randje...![]()
Thank U!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:58 schreef Gurb het volgende:
Netjes geworden!
quote:
[quote]Op dinsdag 22 augustus 2006 14:07 schreef Tan het volgende:
Vooral dat bureautje onder de trap vind ik geweldig, leuk afgewerkt.
Kroegtijger schreef het al, het rood is weg daarvoor dus nu victoriaans blauw.quote:En de rode muur
Ja, met lijstjes....quote:
Ik snap wat je bedoeld, maar naast de open deur en naast de andere open deur zitten ze allemaal op dezelfde hoogte, namelijk 12 centimeter van de kanten af. Zo ook bij de deur.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:48 schreef Gompy58 het volgende:
Ik vindt die paneeltjes een beetj euit de toon vallen tov de deur. Of andersom natuurlijk. De onderste omranding van de deur is "laag" en als je daarnaast de de paneeltjes voor de vieze handjes ziet, match dat niet...
Een zeer politiek correcte opmerking..quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:23 schreef Dromer het volgende:
Ehm.. als je het zelf maar mooi vindt allemaal..![]()
Oeh! Dat stofje is leuuuuuukquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:04 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, met lijstjes....![]()
[afbeelding]
it's a requiered tastequote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:23 schreef Dromer het volgende:
Ehm.. als je het zelf maar mooi vindt allemaal..![]()
Tja, is dan wel belangrijk genoeg om het te melden?quote:
Thank U.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
Leuk gedaan Obli
Ben wel blij dat het niet in mijn huis is...![]()
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:28 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Tja, is dan wel belangrijk genoeg om het te melden?![]()
Kut he, dat deze topic in je AT staat...![]()
Dank je!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:35 schreef foksuk1981 het volgende:
Ziet er leuk uit !!!!
Vooral met het nieuwe behang (wat er veeeeel beter uitzag dan het oude)
quote:
Dank je.quote:ach, ik volg graag knutsel-werkjes, dus zo kut is het nou ook weer niet
T is wel allemaal netjes gedaan enzo moet ik zeggen![]()
niet mijn smaak, maar wel netjes en verzorgd
Oude behang was zeker leuk....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik vond het oude behang wel erg leuk eigenlijk.. Maar dit nieuwe zal wel beter bij de nieuwe inrichting passen denk ik
Mijn huis? Kitscherig?quote:
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:45 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Mijn huis? Kitscherig?![]()
Okay...
Ik zie het probleem nietquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:45 schreef Oblivion het volgende:
Kijk dan! :
[afbeelding]
Mensen die binnen kwamen vroegen of we ergens een lek hadden...![]()
Zeg nou zelf, daar wil niemand toch tegen aan kijken?![]()
EEeuh.... goed... waar zat de lekkage?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:45 schreef Oblivion het volgende:
Kijk dan! :
[afbeelding]
Mensen die binnen kwamen vroegen of we ergens een lek hadden...![]()
Zeg nou zelf, daar wil niemand toch tegen aan kijken?![]()
Is niks kitch aan...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:47 schreef skiczukie het volgende:
[afbeelding]
Jij zit toch in die stoel toch?
Uit de schoonmaakspuit...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:48 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
EEeuh.... goed... waar zat de lekkage?![]()
Blinde...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zie het probleem niet![]()
Ik noem het gewoon oud-wt met rode ruit
Dat slot is een kwastje wat aan de klink hangt.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:55 schreef broodje_poep het volgende:
met welk spul heb je die deur aangepast (dat slot dichtgemaakt)?
en alleen daarom hou ik al niet van streepjesquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:18 schreef Oblivion het volgende:
Ppffff, streepjes zijn niet makkelijk...![]()
[afbeelding]
En heb besloten dat er ook een radiator bekleding komt met dat behang...![]()
Een tijger die niet van streepjes houdt...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:33 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
en alleen daarom hou ik al niet van streepjes![]()
Als t niet 100% recht zit valt het meteen op
Ja, zat ik ook aan te denken....quote:
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:46 schreef Dromer het volgende:
[..]
Een tijger die niet van streepjes houdt...
Dank je wel!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:20 schreef Marsepein het volgende:
Eerlijk is eerlijk, het is niet mijn smaak, maar voor de manier van uitwerken krijg je echt mijn complimenten. Het ziet er geweldig mooi uit. En zonder dat de hele kamer op een verbouwingskamer lijkt ben je toch even aan het behangen!
100 % hier.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:33 schreef kroegtijger het volgende:
en alleen daarom hou ik al niet van streepjes![]()
Als t niet 100% recht zit valt het meteen op
da's mooiquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:06 schreef Oblivion het volgende:
[..]
100 % hier.![]()
Al heb ik wel wat blaasjes....![]()
Het is nog niet droog dus ik duim verder.
Doe tip wist ik en wilde dat ook gaan doen, wist alleen niet waar dat ding te halen was....quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:13 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
da's mooi(die 100% dus
)
wat betreft blaasjes: ga even naar de apotheek, en haal daar een injectie-naald. Die vul je met lijm en prik je in het blaasje (pas als het droog is natuurlijk en er zitten nog steeds blaasjes.) dan kan je zo het blaasje weg vegen en met de lijm plakt het meteen weer vast
Dan moet je eens wat vaker in UVT komen; daar kun je dat soort tips met regelmaat voorbij zien komenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:15 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Doe tip wist ik en wilde dat ook gaan doen, wist alleen niet waar dat ding te halen was....![]()
Thank U...![]()
Euhm, nee dank je...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:18 schreef kroegtijger het volgende:
Dan moet je eens wat vaker in UVT komen; daar kun je dat soort tips met regelmaat voorbij zien komen
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:37 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Euhm, nee dank je...![]()
Ik steek het naaldje wel in de blaasjes van het behang.![]()
-rolmaatquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:04 schreef Oblivion het volgende:
Zo, en dan nu de ombouw van de radiator.
Als ik mijn centimeterdingus kan vinden....![]()
Het is al gelukt, maar vrees dat ik het mdf niet naar binnen krijg....quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
-rolmaat
-duimstuk
-liniaal
-meetlint
-anders, namelijk...
Wat heb je voor pluimpje aan je deurkruk hangen? Dat soort spul noem ik dus kitsch.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:28 schreef Oblivion het volgende:
[afbeelding]
Zo is het nog erg kaal, en erg tuttig.![]()
Dus vanaf nu begint het aankleden en onttutten!
Gordijnen en ik mis nog een latje boven aan de muur.
Nog latjes op de lambrisering.
[afbeelding]
Eigenlijk moet ik ook nog de vloer handmatig schuren en aflakken, maar dat doe ik een andere keer wel, geen zin an nu nog...![]()
Eerst weekend vieren!
Das een kwastje, en die hangt als je goed kijkt ook aan de kast...Das stoer man!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:28 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Wat heb je voor pluimpje aan je deurkruk hangen? Dat soort spul noem ik dus kitsch.
"quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:25 schreef Oblivion het volgende:
Zo, toch maar MDF laten halen...![]()
En dan heb je dus losse stukken, die je moet zagen:
[afbeelding]
En nog meer zagen:
[afbeelding]
En dan frezen....Wat een
werk...
[afbeelding]
En boren om te schroeven:
[afbeelding]
Dan zit ie dus in elkaar, maar dan kom je er achter dat je 'm te laag gemaakt hebt...
Dus volgende keer ietsjes anders doen...![]()
[afbeelding]
En dan de afwerking, behangetje!![]()
[afbeelding]
Nu alleen de webbing nog...en dan issie klaar.![]()
Vind 'm best geinig geworden.
Dank je wel!quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:40 schreef Maneki.Neko het volgende:
Doe je goed Obli
Ik vind het leuk worden
Ik moet ook wennen aan de strepen...quote:Op zondag 27 augustus 2006 08:29 schreef Tan het volgende:
Het is niet mijn smaak maar wel heel stijlvol, ik zou me wel op mijn gemak voelen in zo'n kamer hoor!
Goed gedaan allemaal!
quote:
quote:Op zondag 27 augustus 2006 10:01 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Wat een apart interieur.
Ik vind het niet lelijk, maar het is wel wennen.
De kamer is wel verbeterd alhoewel ik de oude stijl (ondanks de zogenaamde lekkage-vieuws en rode kleur waar je op uitgekeken was) iets meer bij elkaar passen.
Dank je.quote:Succes verder nog!
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.quote:Op zondag 27 augustus 2006 10:17 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ben ook nog niet klaar, want het is nu eenmaal anders dus moet ik ook andere dingen kopen en verzinnen.![]()
Duurt even.
[..]
Dank je.![]()
quote:Op zondag 27 augustus 2006 10:26 schreef melanie_the_miss het volgende:ik vind het niet zo mooi.
Die streepjes net te
Thank U!quote:
Maar het houtwerk is puik!
quote:Op zondag 27 augustus 2006 10:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb pas ook een bovenfrees gekocht..., maar heb hem nog niet gebruikt
quote:
Anders ik wel!quote:Op zondag 27 augustus 2006 10:23 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.![]()
quote:
Ik heb nog een optie met die kast en dat is 'm ouder maken.quote:
Dat wit met die muur is gewoon nog ff wennen joh
Ik denk dat ik het maar doe...quote:
Wheheh.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:07 schreef Oblivion het volgende:
En mijn kitsche kwastjes zijn weer terug...![]()
Ik kan ze niet missen, skiczukie.![]()
Niet teveel heh.quote:frutsels
quote:
Hmmm, dat kan ik niet beloven.quote:
Niet teveel heh.![]()
quote:Op donderdag 7 september 2006 09:41 schreef Brighteyes het volgende:Dit topic had ik helemaal nog niet gezien.
Ik zou ook wel van strak houden, maar ja....ik neig toch naar klassiek.quote:
Weet je wat ik het mooiste aan de kamer vind? Dat het 'klopt'. Het is mijn smaak niet, en een paar dan de spullen die jij hebt in een ander interieur zouden zelfs kunnen vloeken, maar juist omdat het zo consequent doorgevoerd is, wordt het wel heel mooi!
Knap dat je dat kan. Ik kan me nooit zo aan 1 iets binden, vind altijd van alles maar een beetje leuk.
quote:Op donderdag 7 september 2006 10:18 schreef hugo2406 het volgende:
Vrouwen met een bovenfrees en decoupeerzaag![]()
quote:
quote:Op donderdag 7 september 2006 10:18 schreef hugo2406 het volgende:
Vrouwen met een bovenfrees en decoupeerzaag![]()
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ohhhh... AAAHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!
Mag ik dat een keer doen als ik daadwerkelijk de gordijnen dicht heb.quote:
Ziet er leuk uit hoor Obli!!!
Maaruh, over de 2e foto he.., zou je hem voor mij nog een keer kunnen maken, maar dan met de gordijnen dicht?? Want nu zie ik ook je hele tuin met bankje, tafel en stoelen...
Het zit er ineens erg druk uit..
Vooruit dan maar, Ik zal deze optie in overweging nemen..quote:Op donderdag 7 september 2006 16:28 schreef Oblivion het volgende:
Mag ik dat een keer doen als ik daadwerkelijk de gordijnen dicht heb.
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vooruit dan maar, Ik zal deze optie in overweging nemen..
Je hoort nog van me!
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:59 schreef Tan het volgende:
Nogmaals, niet mijn smaak, maar zó sfeervol, en hele leuke details. Ik vind het geweldig dat er mensen zijn die echt aandacht besteden aan hun interieur. Bij veel mensen thuis is het zo eenheidsworsterig.
quote:
De reden waarom ik hier steeds weer kom spieken is dat je dezelfde smaak hebt als mijn moeder en zij heeft mij toch ook weer beïnvloed. Veel dingetjes die jij hebt, heb ik ook weer, maar dan anders toegepast.
Dank je.quote:Ik vind het blauw erg mooi staan bij die traphoek.
Zijn mooi he?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:46 schreef tnimble het volgende:
dat is een stijlvol stoeltje. Het is een biedermeier kom alleen even niet op het model. Er is een boek heet dacht ik Biedermeier Style, Design and Antiques van een Louis nog wat daar staan honderden typen in.
Nee, de gekrulde pootjes zijn hier inderdaad niet aanwezig.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:25 schreef Oblivion het volgende:
Hmmm, dit is wat ik kan vinden qua biedermeierstoeltjes...![]()
[afbeelding]
Ze hebben er van weg, maar toch niet!
Tnimble, heb jij dat boek?
Die stof zit er al meer dan 60 jaar op!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:16 schreef Brighteyes het volgende:
Mooie stoeltjes Obli!Waren ze al zo bekleed? Of heb jij dat gedaan?
Nee, geen barok, geen rococo...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:07 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Renaissance kan het niet zijn.
Barok lijkt me ook niet (Lodewijk de XIV) alhoewel die wel het dichste bij mijn vermoeden komt...
En Rococo (Lodewijk de XV) is het ook niet, dat weet ik wel zeker.
Ik denk misschien ook neo-classicisme...nou goed, dat zal ik wel even verder bestuderen, ik hoop je niet te vergeten op de hoogte te houden!
Ik heb ook geen dichte kunnen vinden behalve dan die met rode zitting en die is ook open.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:13 schreef Charisma het volgende:
biedermeier heeft zijn oorspronk in Duitsland en Oostenrijk, kenmerken zijn de verfijnde leuningen en de zitjes
de meeste Biedermeier stoelen zijn echter in de rugleuning open en deze zijn dicht , kon ook 1 2 3 geen vergelijkbare stoel op i-net vinden maar ze worden duur gehandeld omdat het mestaal ook mahoni-hout betreft. het tijdstip ligt tussen`1820 en 1870 , ook in Engeland werden veel Biedermeier stoelen gemaakt
ik zit nu op werk maar ik heb thuis een mooi boek over antike meubelen en zal even kijken wat ik kan vindenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:39 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik heb ook geen dichte kunnen vinden behalve dan die met rode zitting en die is ook open.
En dan nog lijken ze er niet op.
Deze zijn bijvoorbeeld heel laag... echt damesstoeltjes...
Ik heb het idee dat het geen biedermeiers zijn..
Ik was even vergeten dat we zelf zulke boeken haddden...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:54 schreef Charisma het volgende:
[..]
ik zit nu op werk maar ik heb thuis een mooi boek over antike meubelen en zal even kijken wat ik kan vinden
het kunnen ook stoeltjes zijn uit engeland..
kijk anders even onder de stoel, mischien zit er een merknaam of naam van de meubelmaker vastgeplakt, met echte oude meubelen kan dat nog eens
quote:
Beklede mahonie open leunstoel met en bewerkte kap- en zittingregel en gekrulde armleuningen.
Hij is van 1820, heeft cabriolepoten, bewerkte knietjesen gekrulde voetjes...
Kijk dat is even goedquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:19 schreef Oblivion het volgende:
[afbeelding]
Kleiner plaatje van in het boek:
[afbeelding]
Details stoel:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is 'm!![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |