quote:Op donderdag 7 september 2006 16:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ohhhh... AAAHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!
Mag ik dat een keer doen als ik daadwerkelijk de gordijnen dicht heb.quote:
Ziet er leuk uit hoor Obli!!!
Maaruh, over de 2e foto he.., zou je hem voor mij nog een keer kunnen maken, maar dan met de gordijnen dicht?? Want nu zie ik ook je hele tuin met bankje, tafel en stoelen...
Het zit er ineens erg druk uit..
Vooruit dan maar, Ik zal deze optie in overweging nemen..quote:Op donderdag 7 september 2006 16:28 schreef Oblivion het volgende:
Mag ik dat een keer doen als ik daadwerkelijk de gordijnen dicht heb.
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vooruit dan maar, Ik zal deze optie in overweging nemen..
Je hoort nog van me!
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:59 schreef Tan het volgende:
Nogmaals, niet mijn smaak, maar zó sfeervol, en hele leuke details. Ik vind het geweldig dat er mensen zijn die echt aandacht besteden aan hun interieur. Bij veel mensen thuis is het zo eenheidsworsterig.
quote:
De reden waarom ik hier steeds weer kom spieken is dat je dezelfde smaak hebt als mijn moeder en zij heeft mij toch ook weer beïnvloed. Veel dingetjes die jij hebt, heb ik ook weer, maar dan anders toegepast.
Dank je.quote:Ik vind het blauw erg mooi staan bij die traphoek.
Zijn mooi he?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:46 schreef tnimble het volgende:
dat is een stijlvol stoeltje. Het is een biedermeier kom alleen even niet op het model. Er is een boek heet dacht ik Biedermeier Style, Design and Antiques van een Louis nog wat daar staan honderden typen in.
Nee, de gekrulde pootjes zijn hier inderdaad niet aanwezig.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:25 schreef Oblivion het volgende:
Hmmm, dit is wat ik kan vinden qua biedermeierstoeltjes...![]()
[afbeelding]
Ze hebben er van weg, maar toch niet!
Tnimble, heb jij dat boek?
Die stof zit er al meer dan 60 jaar op!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:16 schreef Brighteyes het volgende:
Mooie stoeltjes Obli!Waren ze al zo bekleed? Of heb jij dat gedaan?
Nee, geen barok, geen rococo...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:07 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Renaissance kan het niet zijn.
Barok lijkt me ook niet (Lodewijk de XIV) alhoewel die wel het dichste bij mijn vermoeden komt...
En Rococo (Lodewijk de XV) is het ook niet, dat weet ik wel zeker.
Ik denk misschien ook neo-classicisme...nou goed, dat zal ik wel even verder bestuderen, ik hoop je niet te vergeten op de hoogte te houden!
Ik heb ook geen dichte kunnen vinden behalve dan die met rode zitting en die is ook open.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:13 schreef Charisma het volgende:
biedermeier heeft zijn oorspronk in Duitsland en Oostenrijk, kenmerken zijn de verfijnde leuningen en de zitjes
de meeste Biedermeier stoelen zijn echter in de rugleuning open en deze zijn dicht , kon ook 1 2 3 geen vergelijkbare stoel op i-net vinden maar ze worden duur gehandeld omdat het mestaal ook mahoni-hout betreft. het tijdstip ligt tussen`1820 en 1870 , ook in Engeland werden veel Biedermeier stoelen gemaakt
ik zit nu op werk maar ik heb thuis een mooi boek over antike meubelen en zal even kijken wat ik kan vindenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:39 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik heb ook geen dichte kunnen vinden behalve dan die met rode zitting en die is ook open.
En dan nog lijken ze er niet op.
Deze zijn bijvoorbeeld heel laag... echt damesstoeltjes...
Ik heb het idee dat het geen biedermeiers zijn..
Ik was even vergeten dat we zelf zulke boeken haddden...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:54 schreef Charisma het volgende:
[..]
ik zit nu op werk maar ik heb thuis een mooi boek over antike meubelen en zal even kijken wat ik kan vinden
het kunnen ook stoeltjes zijn uit engeland..
kijk anders even onder de stoel, mischien zit er een merknaam of naam van de meubelmaker vastgeplakt, met echte oude meubelen kan dat nog eens
quote:
Beklede mahonie open leunstoel met en bewerkte kap- en zittingregel en gekrulde armleuningen.
Hij is van 1820, heeft cabriolepoten, bewerkte knietjesen gekrulde voetjes...
Kijk dat is even goedquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:19 schreef Oblivion het volgende:
[afbeelding]
Kleiner plaatje van in het boek:
[afbeelding]
Details stoel:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is 'm!![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |