Oké, ik ben ook weer terug! Verslagje dan maar?
Donderdag met ongelovelijke snelheid gerezen. 1u vertrokken, om 2u op station 't Harde, om 4u in de bus naar Lowlands, en om half 7 binnen! Fijn dat de hekken al eerder open waren. Tentje stond om haf 10, mooie plek op camping 2. Ik was even kort bij the meet, en daarna was het al m'n vrienden (die verspreid stonden over 3 campings) langs gaan en bier scoren.
Vrijdag:
Hoe begin je een goed festival? Met een goede band! En
Wolfmother was echt de band bij uitstek. Een beetje overdreven 70's, maar wel gewoon hard rocken. Leuk ook hoe dat orgeltje het hele podium over ging. Gewoon goed optreden. Na afloop rustig naar de Grolsch om daar
Razorlight te zien. Leuk bandje, vrolijke muziek, goed van genoten. Maar toch maar wat eerder weg, want ik wilde wel een hapje eten voordat ik doorging naar
The Dead 60's. Lekker uit m'n dak gegaan op de ska-rock van ze, maar ook daar net voor het einde weg om...
The Magic Numbers te zien. Ik wist dat het geweldig zou worden, en het was ook geweldig. Ze speelde hun nummers met veel overtuiging en de zaal kon er wel mee meekomen. Achteraf een momentje pauze, om daarna
Bloc Party te kunnen zien. Bloc Party speelde echt onwijs goed, het geluid was alleen behoorlijk schel in het begin, en het duurde even voordat dit was bijgesteld. De setlist was goed gebalanceerd, met ook een paar nieuwe nummers erbij. Jammer alleen dat niemand de zanger had verteld dat ie niet kon filmen
![]()
Gebleven voor
Snow Patrol die ook gewoon een goed optreden gaven. Het aansteker momentje heb ik moeten laten schieten om nog een beetje een goede plek te hebben bij
Placebo. Van Placebo had ik meer show verwacht, maar ze speelde verder wel gewoon goed en ook de cover van Kate Bush kwam erg goed op me over. En het scheelt wel, die extra muzikanten on stage. Door gegaan naar
Tiga, omdat ik zijn CD erg tof vind. Zijn DJ kunsten was ik minder van onder de indruk, en ik was ook al weer snel terug naar me tentje. Daar aangekomen bleken maten wel in te zijn voor een avondje doorhalen in de 24-uurs-tent, en zo geschiedde het. Lekker veel Britse muziek. Ook echt bizar, op een gegeven moment wilde ik Paranoid aanvragen, zette ze 'm, op voordat ik er uberhaupt was! Toeval? Een uur later overkwam met met The Cure precies hetzelfde! Zeker cool
Zaterdag:
s'Ochtends was ik, zoals te verwachten, nogal brak. Dus een beetje koffie gedronken en rond 1u alvast richting India om bij
a balladeer vooraan te kunnen staan. Dit bleek een eitje, en ik heb werkelijk heerlijk genoten van de popmuziek van eigen bodem. Echt een pareltje, groot gelijk dat ze in het totaal 3x op Lowlands te horen waren dit jaar. Jammer dat de rest van het publiek meer bezig was met anderen dingen dan met meezingen/klappen. Desondanks een van mijn hoogtepunten! Achteraf even bij
Guillemots gekeken, kende het niet maar ik vond het erg leuk. Mijn dagmaatje dacht er anders over, en toen gingen we maar naar
The Frames. En die waren me een partij goed! Ik wist dat het Iers was en had vergelijkingen met Snow Patrol gehoord, dus de verwachting was aardig hoog. Maar ze wisten het ruimschoots te overtreffen! Prachtige emotionele pop/rock/indie, en ook tussendoor wisten ze het publiek te blijven boeien. De verassing van 2006 voor mij. Snel nog even een paar nummer
Infadels meegepakt (leuk, alleen de tent was nogal dood waar ik stond, en dan is het toch minder) om vervolgens maar weer een plek te claimen in de India. Daar speelde eerst
The Noisettes. Dit gaf me een beetje een dubbelgevoel. Muzikaal zat het goed in elkaar, maar ik ergerde me mateloos aan de rare act van de zangeres, en ook aan haar stem. Maar dat maakte allemaal niet uit, want ik stond daar immers om een plek te bemachtigen voor
Dirty Pretty Things! De nieuwe libertines, maar dan zonder (en het doet me pijn dit te zeggen) junkie Pete. Maar ook zonder hem maken ze nog goede muziek, dat hebben ze ruimschoots bewezen. De pit was een enorme chaos, met crowd surfers all the time, verkleed als superman en een of andere geflipte gast met een SM masker op. Ja, de britten waren er weer flink bij! 45 minuten en 5 liter zweet later was het tijd om even uit te blazen. Helaas was ik door problemen met m'n telefoon genoodzaakt Iggy te laten schieten. Nog wel buiten
Gogol Bordello gevolgt. Leuke show, maar muzikaal echt niet mijn ding. Eventjes langs de camping, om daarna knetterstoned uit me dak te gaan bij eerst
Josh Wink en daarna
Alexander Kowalski. Ik ben normaal niet zo'n dance-type, maar Kowalski doet het toch altijd bij mij. En op Lowlands niet anders, geweldige set! Daarna een naborrel bij de tent en slapen.
Zondag:
Oh nee! Wat een begin! Ik had me verslapen, waardoor ik Nizlopi miste.
![]()
Nouja, dan maar meteen naar Johan.
Johan was wat ik ervan verwachtte, goede popmuziek om mee te beginnen. Leuk dat ze ook de video's lieten zien. Daarna door naar
Panic! At The Disco
wat erg tegen viel. Dus daar na 15 minuutjes weg om eventjes wat te eten, want ontbij is ook wel handig. Dat het toen al 3 uur was geweest maakte me weinig uit. We kwamen halverwege
Lostprophets binnen in het voorste vak, alvast voor Danko Jones. Ik kende de singels van ze wel, verder niet. Het viel me allerzins mee. Ik had meer P!ATD verwacht, maar het klonk een stuk volwassener. Zeker van genoten. Daarna kwam
Danko Jones. Muzikaal deed ie het geweldig, maar iemand moet die gast een keer goed voor z'n bek rammen want hij heeft echt een té grote ego. Oop het publiek geilen en jezelf masturberen, dat is leuk. Roepen dat wereldpolitiek niks is, dat laat ie wel over aan U2 en consorten, oké, dat kan nog. Maar roepen dat je op de top van een berg staat met het hoofd van Syd in je hand, dat gaat te ver
![]()
Ik was ook blij toen hij eindelijk z'n mond hield en weer gewoon speelde, elk nummer weer.
Arctic Monkeys speelde strak en goed, alleen waren ze weer zenuwachtig als de pest. Totaal geen contact met het publiek en veel gemompel. Toen de zaal juichde voor de modder-buikschuivers die op de schermen te zien waren leek de hele band wel door de vloer te zakken. Achja, volgende tour beter! En natuulijk, als afsluiter, de enige echte bombastische spacerock band;
Muse! In een woord, GEWELDIG! Prachtige setlist, goede balans tussen harde en zachte nummer. De zaal ging ook echt uit z'n dak. Geweldige encore ook, viel gewoon niks op aan te merken! Samen met a balladeer en Dirty Pretty Things mijn top 3!
![]()
Bij de tentjes ging het feestje nog lang duur, een uurtje slaap, en daarna afbreken en terugkeren.
Mijn eerste keer, een groot suc6. Lowlands 2007, here I come!