Hello hello mensen,
Een kort verslagje van mijn kant
Dag 1:Na uiteraard een wilde nacht met veel bier, creatief tent gezeik en andere shit met goede moed naar het festival terrein. Daar even
MEW aanschouwd, begon best aardig maar op een gegeven moment had ik het wel gehoord met al het gegalm van zijn stem. Doorgelopen naar de Bravo voor
Spinvis. Best wel aardig, maar komt toch beter tot zijn recht in kleinere zaaltjes waar ik hem eerder zag, even kijken en dan maar een biertje in de zon, want wat een fijn weer!
Razorlight heel even geluisterd maar net als de vorige keer in de Melkweg, het nieuwe materiaal is gewoon een beetje saai
![]()
Dus weer verder, lekker lopen met zijn allen
Zero 7 was wel leuk om te horen, met Jose Gonzalez en het vrouwtje was het goed vertoeven, maar net op plaat af en toe en beetje te lief en loom. En dan de keuzes, ik wilde eigenlijk Magic Numbers, Opgezwolle en Veils allemaal zien, dus dan doe je een snelle ronde.
Magic Numbers klonk mooi, hun stemmen zijn echt top, maar op den duur heb ik het wel gehoord, net als op de cd.
Opgezwolle was rauw en goed, hun wereld mag ook wel de mijne zijn, jeweettoch? En
The Veils was ook zeker goed te behappen! Bloc Party overgeslagen, helaas nu ik alle recensies zo eens nalees.
DJ shadow begon goed tot dat hij er een zanger bij riep, hoofdpijn moment en snel er vandoor.
Snow Patrol had wat geluidsproblemen als je achterin de tent stond, pas na een nummer of 4 klonk het goed. Daarvoor een heel dof en matig geluid.
Placebo gaf een goede show weg, alleen de setlist viel me een klein beetje tegen. Na een break nog even dansen op
2000 and one en
lauhaus, beetje soft maar wel aardig.
Dag 2:Op het gemak naar het festival terrein gegaan,
Psapp in de schaduw aangehoord en toen naar binnen geglipt voor
Guillemots. En dat was absoluut een vroeg hoogtepunt, goede setlist, lekker ruig en met lef gespeeld, zo zie ik het graag. Op het gemak door naar
The Frames, een goede liveband, de zanger heeft een dijk van een stem, alleen iets meer spelen en minder het publiek laten zingen!
Infadels was een goed feestje, houdt dat tempo hoog en gaan! Voor de rest eigenlijk niks bezocht tot Massive Attack, had niet in de gaten dat Iggy als bezig was en dus helemaal gemist, verdomme! Zeker nu ik alles nalees.
Massive attack was wel oké, maar bouwden eigenlijk weinig op, de zanger vond ik qua stemgeluid niet zo geweldig. Nog een beetje rondgedold en wat gedronken, even langs de danstenten gelopen maar vandaag waren de benen niet zo sterk.
Dag 3:He, zei daar iemand regen? Een beetje maar gelukkig.
Broken Social Scene was zeer vet, maar liever meer blazers en strijkers! Ik had af en toe een beetje last van het Nighttown-syndrome, zet het geluid maar flink hard met veel gitaren, dan klinkt het vast en zeker goed, voor mij een beetje overkill op den duur.
Pete Philly en Perquisite en the new generation big band was swingen. Pete lulde als brugman, het was een geoliede machine die een vette show gaf. The kooks recentelijk in de rotown gezien dus ben voor de Kelly Polar - !!! combinatie gegaan.
Kelly Polar was amusant en apart, maar voor mannen met bloemen in de haren ben ik gewoon een beetje huiverig
![]()
.
!!! was grappig, energiek en knallen maar er waren delicatere beslissingen te nemen.
Wij waren met een oude vouwwagen en grote bus, dus naar de camping gegaan om te checken naar de status van de wagen en het gras enzo. Besloten de te verwachten modder-ellende te vermijden en alsvast in te pakken en snachts te gaan rijden. Dat ging niet zo soepel als verwacht, na een zeiknatte vouwwagen (niet zo heel erg) kwamen we dus al vast te zitten met de wagen en bus. *(*&$*%&($#@_($ dus! Gelukkig reed er een wagentje rond om ons los te krijgen, dat duurde natuurlijk even want we waren niet de enige gestranden.
In ieder geval veel tijd verloren daardoor, geen Monkeys kunnen zien maar wel redelijk vooraan bij
Belle & Sebastian. En daar heb ik met een grote glimlach gekeken en genoten! Na een lange set door naar
Muse, en dat stond als een huis. Had een mooi plekje veroverd op een hek aan de buitenkant voor decent overzicht en geluid, vette bandafsluiter van het festival. En dan de drukte natuurlijk, dus even rustig wat eten, doorlopen naar de Bravo om iedereen weer te vinden,
Joris Voorn en
Miss Djax mijn dance moves laten zien
![]()
Dit tot één van mijn vrienden het echt niet meer trok en we maar besloten naar huis te rijden, waar ik rond 5-en aankwam. Geen modder meer, gewoon mijn eigen bed! Mén, mooi was die tijd!