Donderdagavond laat aangekomen omdat mijn tentje al opgezet was
![]()
Precies op tijd voor de Fok meet die voor het eerst slaagde
![]()
Even staan kletsen met Roellio, Newbie, Rubbereend en die gast die het bord omhoog hield maar niet van Fok was
![]()
De andere namen ben ik vergeten (sorry
![]()
) Misschien kunnen we nog een immer slagend meet topic openen?
![]()
Vrijdag begonnen met
Matisyahu. Vond het een erg leuk optreden. Helaas stonden we redelijk ver weg waardoor ik er niet helemaal in kwam, maar ik vond dat hij het erg goed deed. Daarna
Razorlight. Klonk een stuk lekkerder dan ik had verwacht, had eerder wat nummers gehoord die ik saai vond maar live klonk het super. Alleen jammer dat ik de nummers niet echt kende, daarom er ook niet helemaal in kunnen komen. Meteen na Razorlight doorgerend naar
Dead 60's om hun hit Riot Radio te kunnen horen. Eerst speelde ze nog wat andere nummers die ook lekker klonken. Het lijkt allemaal wel op elkaar maar dat maakt niet uit als het goed klinkt
![]()
Na Riot Radio snel weer weggegaan voor
the Magic Numbers. Wat een geweldige band is dat toch
![]()
Ze zijn zo ontzettend dankbaar, echt liev
![]()
Kippenvel tijdens Forever Lost, prachtig nummer. Halverwege weggegaan om snel wat te eten en een goede plek voor
Bloc Party te bemachtigen. We stonden iets te goed want de mensen om ons heen stonden als een gek te moshen dus toen zijn we maar snel wat naar achter gegaan. Goed optreden weggegeven met een paar lekkere nummers, She's hearing voices, Banquet en This Modern Love. Maar het is wel erg veel van hetzelfde. Na een tijdje had ik het wel weer gehad en zijn we buiten gaan zitten. Volgende stop was
Snow Patrol. Net als bij the Magic Numbers vind ik de zanger hier ook erg dankbaar. Toen iedereen de aanstekers verlichtte tijdens Run was hij even te emotioneel om verder te zingen. Zo schattig
![]()
Ik vond het een goed optreden, ze gingen er helemaal in op. Helaas kende ik behalve You are all that I have geen een nummer
![]()
Ga gauw de cd maar eens aanschaffen
![]()
Na Snow Patrol door naar
Hard-Fi, de grootste tegenvaller van de dag. De zanger zong vals, kwam agressief over en speelde niet geïnspireerd. De cover van Seven Nation Army duurde veel te lang. Hun nummers blijf ik goed vinden maar ik vond het live maar niks. Erg jammer... De dag afgesloten met Never mind the British waar ik tot in de kleine uurtjes heb staan dansen op alle leuke indie muziek
![]()
Zaterdag wilde ik beginnen met
Urban Dance Squad maar daar ben ik snel weer weggegaan, wat een herrie
![]()
Door naar
Guillemots maar daar stond het zo vol dat ik alleen wat buiten de tent heb kunnen horen. Klonk wel goed
![]()
Vlak daarna zaten de bandleden van Dirty Pretty Things te signeren dus ik heb de cd maar gelijk aangeschaft en laten signeren. Coole gasten
![]()
Op tijd naar
Infadels, mijn favoriete band van het moment, gegaan om daar een goed plekje te bemachtigen. Ik stond redelijk vooraan, rechts van het podium. Wat een heerlijk optreden was het! Die gasten hebben zoveel energie, geweldig. Het beste optreden wat ik tot nu toe van ze gezien heb. Bnann zong gelukkig Steady as she Goes, als voorproefje op the Raconteurs. Omdat ik graag bij de signeersessie van Infadels wilde zijn ben ik snel naar
the Raconteurs gerend, waar ik 2 nummers heb meegepikt, waaronder goddank Steady as she Goes. Ik moest het nummer gewoon horen
![]()
Wel grappig om binnen een half uur twee uitvoeringen er van te horen, beiden super
![]()
Daarna dus naar de signeersessie van Infadels, waar we op een haartje na nog handtekeningen konden bemachtigen. Net voor ons werd er gezegd dat ze weg moesten en dat geen handtekeningen meer konden krijgen. Gelukkig zijn ze zelf erg sociaal en heeft de gitarist onze cd's bij de bandleden rond laten gaan om te laten signeren. Foto's komen nog
![]()
Daarna was het tijd voor
Dirty Pretty Things, één van de bands waar ik het meest benieuwd naar was. Ik kende alleen Bang Bang you're Dead, maar de rest klonk ook erg goed. Ik zal zo de cd eens opzetten.
De dag afgesloten met
Massive Attack, waar we op de heuvel buiten zijn gaan zitten omdat mijn voeten echt dood waren. Tijdens Tear Drop en Angel onder mijn regenponcho in trance zitten luisteren, echt schitterend
![]()
Daarna in de Grolsch gedanst op foute hits uit de jaren negentig tijdens
90's now.
Zondag door de regen een stuk later op het festival terrein dan gehoopt. Hierdoor heb ik Forward Russia! moeten missen
![]()
Naar
Panic! at the Disco gegaan die al begonnen waren. Het leek vol te staan maar middenin was het helemaal niet opgepropt. Goed plekje kunnen bemachtigen. Vond het een leuke show! Klonk goed live en het stond als een huis. Door een inschattingsfout te laat bij
The Kooks (ik dacht dat ze om half 5 begonnen in plaats van klaar waren
![]()
) hierdoor twee of drie nummers gemist. Het was zo onzettend druk achteraan, iedereen probeerde door de regen naar binnen te komen. Ik stond dus vast tussen allemaal mensen achterin, had geen mogelijkheid om me te bewegen
![]()
De nummers klonken lekker maar misten wel een beetje inspiratie. Ik zal ze nog wel een keer ergens anders goed gaan bekijken. Daarna door naar
Pennywise, was vooral benieuwd naar Bro Hymn. Wat een herrie was dat zeg
![]()
Echt totaal niet mijn ding. Toch tot het eind gebleven (want niks anders wat ik wilde zien, en nou wilde ik Bro Hymn horen ook
![]()
) en het was wel mooi om het hele publiek het nummer te horen meezingen. Kippevelmomentje
![]()
Daarna door de gietende regen naar de signeersessie van the Kooks gegaan, 20 minuten lopen. Daar aangekomen bleken de mannen afgezegd te hebben
![]()
Beetje heel erg jammer. Toen maar wat eerder naar
Arctic Monkeys gegaan waar we goed stonden (niet te veel vooraan want dat is echt chaos). Wat een strakke show gaven de mannen weer, de nummers stonden als een huis en ik ging helemaal uit mijn dak. Het beste optreden wat ik van ze gezien heb.
Ik heb me dus goed vermaakt op Lowlands
Hoogtepunten: Infadels, Arctic Monkeys, Massive Attack's Tear Drop, Snow Patrol, Magic Numbers, de pannenkoeken
![]()
, de gezelligheid op de camping, dansen op indie en later op jaren negentig muziek, de gezelligheid en relaxedheid van de mensen op Lowlands.
Minpunten: Hard Fi en Pennywise, de arrogante mannen van the Kooks
![]()
, de regen, de modder (!!!)
Zo, en nu ga ik in bad
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam