abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41097897
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:03 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Waarmee Mutant ongetwijfeld ook mijn nederige persoontje bedoeld

en wat is eigenlijk het verschil tussen een atheïst, en een fundamentalistische atheïst? Is dat mischien het soort atheist dat passagiersvliegtuigen probeert op te blazen?
Wat is het verschil tussen een moslim, en een fundamentalistische moslim? Daar waar de een ruimte laat en andere gedachtegangen respecteert probeert de fundamentalist iedereen te onderwerpen aan zijn mening, die hij als feit presenteert. Daarnaast probeert hij andersdenkenden de mond te snoeren door heb belachelijk te maken of hun woorden te verdraaien. Een extremist is iemand die geweld gebruikt, een fundamentalist doet dat eigenlijk niet. Dus je passagiersvliegtuiggeblaat is niets meer dan een mislukte opmerking.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41098022
quote:
Lebanon's 15-year economic and social recovery from civil war was wiped out in the recent Israeli offensive against Hezbollah, the UN development agency has said.

"The damage is such that the last 15 years of work on reconstruction and rehabilitation, following the previous problems that Lebanon experienced, are now annihilated," said Jean Fabre, a spokesman for the UN Development Programme (UNDP) on Tuesday.
[ bron ]

Mede mogelijk gemaakt door... nou ja, dat weten we natuurlijk al.
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 16:42:51 #128
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_41098293
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 06:11 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

LEBANON: Leftover Israeli cluster bombs kill civilians

Unexploded cluster bombs prompt fear and fury in returning refugees

Overigens weigert Israel tot de dag van vandaag kaarten te geven van de mijnenvelden die ze in het verleden in Libanon hebben gelegd. Daar liggen er ook nog van.
130 Teletekst wo 23 aug
Kort buitenlands nieuws

` In Zuid-Libanon zijn drie Libanese en
een Israëlische militair omgekomen.De
Israëlische militair stapte op een mijn
die door Israël was geplaatst.De drie
Libanese militairen kwamen om toen ze
een mijn onschadelijk wilden maken.
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 16:52:00 #129
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_41098584
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:07 schreef buachaille het volgende:
Als Israël ze boven bebouwd gebied gebruikt heeft dan is dat een hele slechte daad geweest.
Een oorlogsmisdaad.

Amnesty report accuses Israel of war crimes

Human Rights Watch accuses Israel of war crimes
  Moderator woensdag 23 augustus 2006 @ 16:54:22 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41098667
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:20 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ow ja

Ik kan je post over clusterbommen niet zo snel vinden, maar ik heb even geGoogled:
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

lol!!!!
[..]

nou hier heeft hij gewoon gelijk

de reden dat clusterbommen niet boven verstedelijkt gebied afgeworpen worden is niet omdat die dingen ontploffen als ze neerkomen maar omdat er een percentage niet ontploft ... dan kun je waarschuwen dat ze eraan komen maar als de oorlog is afgelopen en mensen gaan terug naar huis dan liggen daar nog steeds onontplofte bommetjes (UXO's) die nog gewoon kunnen ontploffen als je bv je stukgeschoten huis een beetje begint te renoveren

feitelijk veranderd dat dorp dus in een mijnenveld
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:00 schreef sp3c het volgende:
en dan kun je roepen dat Hezbollah zich in de stad verschuilt maar dan nog is het smijten met clusterbommen niet echt effectief, ja ze kunnen zich niet meer verplaatsen maar dat kun je zelf ook niet en op een gegeven moment zal je toch dat dorp in moeten.

clusterbommen zijn handig om grote collones voertuigen of infanteristen uit te schakelen, en vliegvelden en zo, grote doelen waar je anders 40 sorties voor nodig hebt ofzo, 1 vrachtwagentje met raketjes erop kun je beter met je snelvuurkanon doen of evt er een bom op smijten
voila
quote:
........ cluster bombs are not banned by any international treaty and are considered legitimate and effective weapons by many NATO governments...

wat naar mijn ervaring als gevolg heeft dat iedereen clusterbommen mag gebruiken, behalve Belgen en Joden.
de Belgen hebben er ook gewoon een stuk af wat afgeworpen boven Kosovo/Servie Montenegro
quote:
En dan is er nog kritiek dat er ook burgers getroffen worden door dergelijke wapens. Alsof dat men "conventionele wapens" niet het geval is. In een guerrilla oorlog zoals Hezbollah die voert in bebouwde gebieden en waar burgers van het ene moment op het andere moment transformeren tot strijder, en weer terug, zijn burgerslachtoffers onvermijdelijk.
het is gewoon een conventioneel wapen alleen hoef je nu niet 6 toestellen ongeleide raketjes te laten sproeien maar werp je het in een keer af. Dat er tijdens de oorlog slachtoffers vallen valt ook niet te voorkomen, dat hoort er gewoon bij, of je nu in de stad vecht of niet maar het is zo cru als er doden vallen nadat de oorlog is afgelopen, en dat de hulpdiensten die daaropafkomen dan ook wel is op zo'n bommetje wil rijden is ook niet cool

het punt is dan ook niet dat je ze niet mag gebruiken want dat mag wel, het zijn uitstekende wapens maar je moet ze niet boven de stad afwerpen, zo mag je bv ook geen mijnenvelden in de stad aanleggen

daar kun je het mee eens zijn of niet dat laat ik aan jullie over maar dan is de waarschuwing voor het bombardement wat door Israel gegeven is toch op zijn zachtst gezegd nogal leeg
quote:
Ik denk dat de Libanezen nog in hun handjes mogen wrijven dat Israel nog zo voorzichtig is geweest. Een voorzichtigheid die uiteraard van Libanezen zelf niet verwacht hoeft te worden. Zie de Libanese burgeroorlog.
ja dat dacht ik eerst ook maar clusterbommen boven de stad strooien is niet voorzichtig bezig zijn dat is gewoon bombarderen om slachtoffers te maken (indiscriminate, net als terroristen)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_41098726
quote:
Amnestie beschuldigt Israël van oorlogsmisdaden omdat ze te excessief aanvallen heeft uitgevoerd op infrastructuur, niet dat men clusterbommen tegen de bevolking heeft ingezet.
pi_41100926
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:11 schreef -scorpione- het volgende:

Ik vind zelfs dat de meeste moslims zich juist helemaal niet islamitisch gedragen.
vind ik ook
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_41101038
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:58 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Dat raad ik af. Lees dan The End of Faith van Sam Harris, of beter nog als je het lef hebt: Breaking the Spell: Religion as a Natural Phenomenon van Daniel Dennett
waarom raad je nou iemand het lezen van een boek over een van de belangrijkste personages uit de geschiedenis af?

hoe meer boeken je leest hoe beter (, toch?)

waarom zeg je niet lees dan ook effe....?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_41102299
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

waarom raad je nou iemand het lezen van een boek over een van de belangrijkste personages uit de geschiedenis af?
Men heeft in het Westen eeuwen lang klakkeloos de religieuze heilsgeschiedenis van de islam overgenomen, en Karen Armstrong sluit zich hier anno eind-20e eeuw naadloos bij aan. Trek dan gewoon een respectabel geschiedenisboek uit de kast in de bieb. Of mail eens een professor in Leiden of A'dam voor een leestip.
quote:
hoe meer boeken je leest hoe beter (, toch?)

waarom zeg je niet lees dan ook effe....?
Nou, als je tijd genoeg hebt, en ook bereid bent om te dokken voor die boeken. Daarbij, de betere boeken lees je niet "effe".
pi_41102404
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:54 schreef sp3c het volgende:

de Belgen hebben er ook gewoon een stuk af wat afgeworpen boven Kosovo/Servie Montenegro
Het is in België ook pas verboden sinds begin dit jaar. (Al werd het iets later al een klein beetje afgezwakt om de Waalse wapenindustrie niet te veel te treffen).
pi_41102810
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

[..]

voila
[..]

[..]

het is gewoon een conventioneel wapen alleen hoef je nu niet 6 toestellen ongeleide raketjes te laten sproeien maar werp je het in een keer af. Dat er tijdens de oorlog slachtoffers vallen valt ook niet te voorkomen, dat hoort er gewoon bij, of je nu in de stad vecht of niet maar het is zo cru als er doden vallen nadat de oorlog is afgelopen, en dat de hulpdiensten die daaropafkomen dan ook wel is op zo'n bommetje wil rijden is ook niet cool

het punt is dan ook niet dat je ze niet mag gebruiken want dat mag wel, het zijn uitstekende wapens maar je moet ze niet boven de stad afwerpen, zo mag je bv ook geen mijnenvelden in de stad aanleggen

daar kun je het mee eens zijn of niet dat laat ik aan jullie over maar dan is de waarschuwing voor het bombardement wat door Israel gegeven is toch op zijn zachtst gezegd nogal leeg
[..]

ja dat dacht ik eerst ook maar clusterbommen boven de stad strooien is niet voorzichtig bezig zijn dat is gewoon bombarderen om slachtoffers te maken (indiscriminate, net als terroristen)
ah, juist, gewoon in deze topic

Ik noemde de Belgen omdat ik las dat België het gebruik van dit soort wapens als enige daadwerkelijk verboden heeft. Is ook makkelijk gedaan natuurlijk, voor een land zonder echte vijanden, behalve dan Abou Jaja, maar daar heb je geen clusterbom voor nodig

En burgers. Ik vraag me af wat voor zin het heeft om nog onderscheidt te maken tussen militie-leden en burgers, als tussen die twee groepen eigenlijk geen onderscheidt bestaat. Laat staan een burgerbevolking zoals die in Zuid Libanon die zo bezeten is.

Moet wel zeggen dat ik desondanks me afvraag of Israel niet beter de kat uit de boom kan kijken. Al deze spanningen gericht tegen Israel en het Westen zijn van tijdelijke aard. Het is de incompetentie van Bush en alle Westerse activisten die met name moslims in het Midden Oosten een zekere onderlinge samenhang heeft gegeven.
Op het moment dat Bush vertrekt, zullen de Amerikanen Irak ook verlaten. En dan is het met de cohesie tussen shiiten en sunnieten gedaan, als de shiiten de sunnieten uitmoorden, verjagen en onderwerpen. Dat zal de onderlinge verhoudingen in Libanon ook geen goed doen.
Verder is het een kwestie van tijd dat ook Iran zelf uiteengetrokken zal worden door 17 miljoen Iraanse Azeriërs die onafhankelijkheid eisen, evenals x miljoen Iraanse sunnitische Koerden en Arabieren.

etnische groepen in Iran:
Persian 51%, Azeri 24%, Gilaki and Mazandarani 8%, Kurd 7%, Arab 3%, Lur 2%, Baloch 2%, Turkmen 2%, other 1%

Niet meer dan een kwestie van uit de weg stappen ....... en eventueel een handje te helpen

En een president die niet alleen de bijbel, maar ook Machiavelli en SunTzu heeft gelezen zou wel een verbetering zijn.
pi_41102960
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:57 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Men heeft in het Westen eeuwen lang klakkeloos de religieuze heilsgeschiedenis van de islam overgenomen, en Karen Armstrong sluit zich hier anno eind-20e eeuw naadloos bij aan. Trek dan gewoon een respectabel geschiedenisboek uit de kast in de bieb. Of mail eens een professor in Leiden of A'dam voor een leestip.
[..]

Nou, als je tijd genoeg hebt, en ook bereid bent om te dokken voor die boeken. Daarbij, de betere boeken lees je niet "effe".
wat is er mis met karen armstrong of wat ze te vertellen hefet in het boek? ik neem aan dat je het boek hebt gelezen

het is maar wat je onder "beter" verstaat en de bieb biedt vaak uitkomst

hihi van wiki http://nl.wikipedia.org/wiki/Karen_Armstrong
quote:
Religie was geen geesteshouding die manipulerende vorsten en priesters aan een van oorsprong seculiere menselijke natuur hebben geplakt, maar is de mens ingeschapen. Sterker nog, de secularisatie die we momenteel meemaken is een volstrekt nieuw probeersel en nooit eerder in de geschiedenis van de mens voorgekomen. (Uit: Een geschiedenis van God, pagina 11).
dit is natuurlijk godslastering voor jou
-Rabia Al-Basri
pi_41103433
überhaupt, de hele Israel retoriek van de ayatollahs en Ahmedinges in Iran lijkt mij niet veel meer dan een pr-opzetje voor binnenlands gebruik zodat de Iraniërs zelf achter het nucleaire programma staan van een stel bandieten die zich van Iran meester hebben gemaakt en die zich met in het bezit een arsenaal kernwapens ook nooit meer zullen laten afzetten.

Een 2e Noord Korea in de maak, met een medogenloze repressie van binnenlands verzet, en een internationale gemeenschap die door het kernwapenbezit van Iran ook niet langer de mogelijkheid bezitten te interveniëren.
Het is eigenlijk onvoorstelbaar, de Iraniërs schreeuwen zelf om het hardst om tot in de lengte van jaren geknecht te worden. De Ayatollahs hebben blijkbaar wél Machiavelli en Sun Tzu gelezen.

Wat nóg sneuer is zijn al die niet-Iraniërs die eveneens schreeuwen om de knechting van de Iraanse bevolking ten behoeve van een stel gangsters met baarden. En dat allemaal omdat ze zo anti-Amerikaans zijn, en voor wie de Iraniers niet meer dan een middel zijn om de eigen frustraties te verzachten.
pi_41103553
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat is er mis met karen armstrong of wat ze te vertellen hefet in het boek? ik neem aan dat je het boek hebt gelezen

het is maar wat je onder "beter" verstaat en de bieb biedt vaak uitkomst

hihi van wiki http://nl.wikipedia.org/wiki/Karen_Armstrong
[..]

dit is natuurlijk godslastering voor jou
ik heb haar boeken niet gelezen, maar wel de nodige reviews, waaronder van Maarten 't Hart, als ik mij goed herinner, die haar nogal eens citeert.

En ik kreeg daar in inderdaad buikkrampen van. Overigens in een tijd, jaren 90, waarin dit soort discussies mij nogal koud lieten.
pi_41103607
wat vind je van die quote?
-Rabia Al-Basri
pi_41103954
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:35 schreef Slayage het volgende:
wat vind je van die quote?
quote:
Religie was geen geesteshouding die manipulerende vorsten en priesters aan een van oorsprong seculiere menselijke natuur hebben geplakt, maar is de mens ingeschapen. Sterker nog, de secularisatie die we momenteel meemaken is een volstrekt nieuw probeersel en nooit eerder in de geschiedenis van de mens voorgekomen. (Uit: Een geschiedenis van God, pagina 11).

Tja, ik weet eigenlijk niet zo goed of er niet meer en vroegere voorbeelden zijn van secularisatie. Ik vraag me af of secularisatie eigenlijk niet meer is dan een noodgreep voor gemeenschappen die bijvoorbeeld gebukt gaan onder repressieve religies als die uit de "traditie van Abraham".

Japan en China hebben in ieder geval nooit zo'n religieuze indruk gemaakt op mij. Wel repressief, maar theocratisch? Nee, zeker niet. En hetzelfde geld voor allerlei stammen die nog in een soort van stenen tijdperk leven. Is Westerse secularisatie een noodzaak voor Papoeas op Nieuw Guinea?
hoogstens om te overleven onder de terreur van islamitisch Indonesië.

Maar dit is een vraag die mischien beantwoord wordt door het boek van Daniel Dennett, dat ik nog niet gelezen heb, en die ik morgen maar eens ga aanschaffen.
  Moderator woensdag 23 augustus 2006 @ 21:19:42 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41107199
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:13 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ah, juist, gewoon in deze topic

Ik noemde de Belgen omdat ik las dat België het gebruik van dit soort wapens als enige daadwerkelijk verboden heeft. Is ook makkelijk gedaan natuurlijk, voor een land zonder echte vijanden, behalve dan Abou Jaja, maar daar heb je geen clusterbom voor nodig

En burgers. Ik vraag me af wat voor zin het heeft om nog onderscheidt te maken tussen militie-leden en burgers, als tussen die twee groepen eigenlijk geen onderscheidt bestaat. Laat staan een burgerbevolking zoals die in Zuid Libanon die zo bezeten is.
je moet gewoon geen clusterbommen in de stad gooien want dat is gewoon terreur dan kun je als luchtmacht nog zo'n goede reputatie hebben maar je maakt mij niet wijs dat je er iets specifieks mee wilt raken
quote:
Moet wel zeggen dat ik desondanks me afvraag of Israel niet beter de kat uit de boom kan kijken. Al deze spanningen gericht tegen Israel en het Westen zijn van tijdelijke aard. Het is de incompetentie van Bush en alle Westerse activisten die met name moslims in het Midden Oosten een zekere onderlinge samenhang heeft gegeven.
kat uit de boom kijken, Israel had gelijk op dag 1 Zuid Libanon moeten bestormen ipv van er drie weken mee te wachten want op een gegeven moment verwachten ze je wel, dan was het na een week klaar en had je ook 1000 doden maar Beiroet en Tyre e.d. had je dan niet hoeven raken
quote:
Op het moment dat Bush vertrekt, zullen de Amerikanen Irak ook verlaten. En dan is het met de cohesie tussen shiiten en sunnieten gedaan, als de shiiten de sunnieten uitmoorden, verjagen en onderwerpen. Dat zal de onderlinge verhoudingen in Libanon ook geen goed doen.
Verder is het een kwestie van tijd dat ook Iran zelf uiteengetrokken zal worden door 17 miljoen Iraanse Azeriërs die onafhankelijkheid eisen, evenals x miljoen Iraanse sunnitische Koerden en Arabieren.

etnische groepen in Iran:
Persian 51%, Azeri 24%, Gilaki and Mazandarani 8%, Kurd 7%, Arab 3%, Lur 2%, Baloch 2%, Turkmen 2%, other 1%

Niet meer dan een kwestie van uit de weg stappen ....... en eventueel een handje te helpen

En een president die niet alleen de bijbel, maar ook Machiavelli en SunTzu heeft gelezen zou wel een verbetering zijn.
fuck Sun Tzu alles wat hij zegt is pure logica, kan elke dwaas bedenken alleen heeft hij het opgeschreven, ze zouden dat boek van mevrouw Spoor (Achteraf kakelen de kippen) moeten vertalen en cadeau geven aan dergelijke wereldleiders.

dan weten ze hoe moeilijk het is om een dergelijke oorlog uit te vechten voor een democratisch land
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:48:10 #143
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_41108147
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:45 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Japan en China hebben in ieder geval nooit zo'n religieuze indruk gemaakt op mij. Wel repressief, maar theocratisch?
Hara-Kiri? De Japanse godkeizer?
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_41108628
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

je moet gewoon geen clusterbommen in de stad gooien want dat is gewoon terreur dan kun je als luchtmacht nog zo'n goede reputatie hebben maar je maakt mij niet wijs dat je er iets specifieks mee wilt raken
[..]

kat uit de boom kijken, Israel had gelijk op dag 1 Zuid Libanon moeten bestormen ipv van er drie weken mee te wachten want op een gegeven moment verwachten ze je wel, dan was het na een week klaar en had je ook 1000 doden maar Beiroet en Tyre e.d. had je dan niet hoeven raken
Ja, aan het gezwabber van de Israeliers valt geen touw vast te knopen.

Maar deze oorlog had beter niet gevochten kunnen worden. In ieder geval niet door de Israeliërs. Het beste is toch een ander jouw oorlog te laten vechten. En dus laat Iran Libanon/Hezbollah voor zich vechten.
quote:
fuck Sun Tzu alles wat hij zegt is pure logica, kan elke dwaas bedenken alleen heeft hij het opgeschreven, ze zouden dat boek van mevrouw Spoor (Achteraf kakelen de kippen) moeten vertalen en cadeau geven aan dergelijke wereldleiders.

dan weten ze hoe moeilijk het is om een dergelijke oorlog uit te vechten voor een democratisch land

Tja, ik had eigenlijk pc-spelletjes voor ze in gedachten. World of Warcraft enzo. Maar jouw idee is beter
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:10:17 #145
70154 klez
pi_41109258
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:59 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Een minderheid van de Israelis is het geweld zo beu dat ze zwakke knieëen hebben (hadden).
Daar heeft Olmert zijn oor teveel naar laten hangen. Het Israelische gedrag vertoonde sporen van lafheid; dodelijk in de Arabische wereld.
Ze hadden er meteen vol in moeten gaan zonder Israelische grondtroepen te sparen en de clusterbommen thuis moeten laten.
Harde onprettige conclusie maar het is niet anders.
pi_41109369
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:48 schreef klez het volgende:

[..]

Mja, de 19e en 20e eeuw. En dan nog zie ik geen Japanners als bezeten rondrennen met "Het Woord van God".
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:14:13 #147
70154 klez
pi_41109432
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 22:12 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Mja, de 19e en 20e eeuw. En dan nog zie ik geen Japanners als bezeten rondrennen met "Het Woord van God".
Nee, dat geloof hebben de Amerikanen iig wel aan het wankelen gekregen...
  Moderator woensdag 23 augustus 2006 @ 22:21:50 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41109796
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:59 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Maar deze oorlog had beter niet gevochten kunnen worden. In ieder geval niet door de Israeliërs. Het beste is toch een ander jouw oorlog te laten vechten. En dus laat Iran Libanon/Hezbollah voor zich vechten.
mjah dan veranderd er niets, toegegeven Hezbollah is nooit zo bijster effectief vorig jaar was er een incident dat er een tank geraakt werd door meerdere anti tank raketten vanaf de andere kant van de grens en daar was alleen oppervlakkige schade (zat ook verder niemand in) maar op een gegeven moment hebben ze mazzel en schieten ze 10, 20 mensen dood ... of meer

daar moet je als land niet op gaan zitten wachten, kun je niet uitleggen aan de kiezers. wmb hadden ze geen andere keuze nadat die militairen ontvoerd (en een aantal gedood!) werden. Zo kun je idd zeggen dat Hezbollah (of Iran zo je wilt) Israel gedwongen heeft oorlog te voeren in Libanon.

Alleen de manier waarop vind ik op zijn zachtst gezegd vreemd, een luchtcampagne met niet of nauwelijks grondtroepen is nu eenmaal niet zo heel effectief dat hebben we in Kosovo gezien en dat hield ook pas op toen er kruisraketten bij Slobo in de tuin landde. dus wat dat betreft hadden ze meteen Damascus moeten beschieten of er niet aan moeten beginnen.

of gewoon meteen zuid libanon bestormen en alles stukschieten, daar zijn ze zowieso goed in (snelle gemechaniseerde bliksemoorlog (Blitzkrieg ja)) dat doen ze al jaren in de Palestijnse gebieden en ze lijden daar nauwelijks verliezen, dan snap ik niet waarom alles ineens omgegooid moet worden en er massaal gebombardeerd moet worden met wat commando acties (die geloven zeker in Rumsfeld zijn sprookjes!) met alle gevolgen van dien
quote:
[..]

Tja, ik had eigenlijk pc-spelletjes voor ze in gedachten. World of Warcraft enzo. Maar jouw idee is beter
ja of Starcraft!

dan komen ze nooit meer buiten alleen krijgt men dan misschien een grotere hekel aan Koreanen

Moderator woensdag 23 augustus 2006 @ 22:24:42 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41109977
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 22:14 schreef klez het volgende:

[..]

Nee, dat geloof hebben de Amerikanen iig wel aan het wankelen gekregen...
helpt ook dat je hun god zijn huis daadwerkelijk kan bezetten nadat die zich over heeft gegeven ipv zichzelf dood te vechten/maken zoals hij van zijn onderdanen verwacht ... het geloof in je keizer gaat er dan snel vanaf

maar als de Amerikanen Bin Laden levend weten te vangen is dat een vergelijkbare klap in het gezicht van zijn, daarom hebben ze hem ook nog niet (of weten we het nog niet want volgens mij istie gewoon dood)
pi_41110495
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:48 schreef klez het volgende:

[..]

Heb over die quote van Armstrong nog een beetje zitten dubben, en ben het erg eigenlijk niet mee eens.

Ik ken nog een quote:
I distrust those people who know so well what God wants them to do because I notice it always coincides with their own desires.
Susan B. Anthony.

Combineer dat met een opvallend fenomeen: mensen die beweren contact te hebben met aliens.
De grap met dat soort clowns is om dan te vragen of die aliens dan mischien een oplossing hebben voor één of ander wiskundig probleem, het Vermoeden van Goldbach bijvoorbeeld. Aliens zouden zoiets moeten kunnen oplossen.
Vervolgens echter blijft het stil aan de kant van onze ET-vriend. (surprise surprise).

Vraag diezelfde ET-vriend echter een vraag over laten we zeggen het homohuwelijk, en verdomd, de aliens blijken daar wél uitgesproken opvattingen over te hebben.

De grap is natuurlijk dat de enige functie van de aliens is onze ET-vriend van autoriteit te voorzien hier op deze aardbol. Met de veronderstelling dat aliens die door de ruimte kunnen reizen verstandiger zijn dan wij. En dat is bij religies niet anders. Religies staan altijd helemaal bol met opvattingen over het doen en laten van mensen, met voorschriften en wetten, en hebben tegelijkertijd niets wetenschappelijks interessants te melden, anders dan exact dat wat men in de tijd dat de heilige boeken ten tonele verschenen meende te weten over de natuur, het heelal etc.

Religie is onlosmakelijk verbonden met machtshonger, en dwingelandij. En een God moet deze oplichters van autoriteit voorzien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Godslasteraar op 23-08-2006 22:59:18 (kleine aanpassing) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')