abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 augustus 2006 @ 13:51:54 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41029074
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:11 schreef Jarno het volgende:

Maar mén, wat is het leuk. .
Pas na een week of 2 niet slapen en gewoon werken ebt dat weg
  Hoofdredactie Fotografie maandag 21 augustus 2006 @ 13:52:35 #152
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41029102
Wow slaapmeisje 17 weken alweer... wat gaat dat hard!

Ik heb nog steeds zo'n "Wow!" gevoel als ik kijk in het lijstje hier in het topic. Iedere zwangerschap is superbijzonder, maar ik vind het toch wel heel speciaal om Slaapmeisje, E.T én Catootje allemaal in 't lijstje te zien staan
pi_41029276
ja he Yoni......wie had dat gedacht!!!! Moet met name wennen....waar is slaapmeisje, ow ja: in het zwangerschapstopic!!! Een zwangerschap is zo bijzonder, en ik heb bijvoorbeeld nog steeds dat ik een 'iemand daarboven' wel eens bedank voor dat kleine monster dat rondloopt en de nieuwe in de buik..
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_41029398
Slaapmeisje, 17 weken alweer
Dat gaat idd echt hard. Nou, dan zal je binnenkort toch echt wel eens wat gaan voelen denk ik.
Eigenlijk idd jammer dat je dat maar de helft van je zwangerschap voelt want voor je het weet is het weer voorbij. Dat vind ik nu al jammer. Nog maar 6 a 8 weken en dan is het weer over.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:13:09 #155
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41029701
Sjoekje en Kozakken heeft gelijk; achteraf is het makkelijk praten, maar valt het toch best wel mee.
Maar als je topzwanger bent mag je jezelf zo zielig voelen als je wilt, dat is een privilege. Dus mopper, snuf, pruil en geneer je niet. Het is gewoon niet leuk om over tijd te gaan, zelfs al was het maar 1 dag. Die spanning is gewoon net even te veel.

Trouwens, die weëenopwekkers mocht ik idd ook hebben als het al op gang gekomen was. Maar geen gel dus. Dus volgens mij hebben ze dan bij jullie hetzelfde protocol als bij ons. Niet op gang brengen, maar wel de gang erin krijgen als het ware.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_41031031
Suikertje, veel sterkte, het wachten duurt lang he...
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:15 schreef Slaapmeisje het volgende:
Jamaarjamaarjamaar ik wil het zo graag voelen O.k. ik heb nu al een buik als een kamerolifant en ik ben regelmatig duizelig of voel steekjes in mij buik als ik een te snelle beweging maak. O ja, en ik ben ook heel erg opvliegerig, emotioneel, ongeduldig, supervrolijk, diepverdrietig en alles daartussenin. Maar om nou te zeggen dat ik me zwanger voel?
Zwangere muts!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_41034234
Slaapmeisje, op de markerkant zit een outlet voor zwangerschapskleding, daar heb ik toen heel veel leuke dingetjes vandaan ! En sterkte met je niet zwanger voelen
pi_41034260
Ik heb vandaag al 20 keer gebeld met 0800-WOLFJE, kost wel 1,20 per gesprek ja ! Dus Wolfje kom nu maar gauw eruit voordat ik failliet ben !!
pi_41034445
YPPY!!! Gefeliciteerd! Wat een mooi meisje is Anna! Lief koppie hoor! Ook Jarno gefeliciteerd natuurlijk!

Vandaag de eerste echo gehad. Wel heel speciaal hoor!! Het kindje was al lekker druk in de weer, schoppen met de beentjes, afzetten tegen de wand, handjes duidelijk gezien, het zwaaide zelfs nog even! Erg leuk! Er is een nekplooimeting gedaan, 1.5 mm dus niks aan de hand gelukkig. Verder leek tot nu toe ook alles goed! Ons kindje is 5,2 cm!
En dan dat hartje.....boemboemboem 165 slagen per minuut!
De datum klopte trouwens ook precies! vandaag 11w en 5d, en de uitgerekende datum is 07/03....
MODJES, willen jullie dat nog even aanpassen?

Ik weet niet of het lukt met een foto, ik ben steeds niet zulke goede vrienden met tinypic!
(net ook al geprobeerd, maar dan loopt de hele pc vast....)
Maar ik wil het zo graag laten zien aan jullie!!!!!!
hmmm het lukt weer niet geloof ik.... mischien later?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_41034707
Ik heb toch gewonnen van tinypic!!

Hier issie dan!!!

[ Bericht 32% gewijzigd door Lois op 21-08-2006 19:52:33 (link van appelsap gebruikt) ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  † In Memoriam † maandag 21 augustus 2006 @ 17:16:20 #161
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41035107
De foto is inderdaad een beetje boel groot Maar wel prachtig hoe die kleine poseert voor de camera

Wij zijn inmiddels terug van de VK en we hebben het hartje weer gehoord. Bompie doet het gelukkig nog. Deze VK was lang zo leuk niet als die andere in de praktijk. Ze was ontzettend zakelijk en luisterde ook helemaal niet goed. Alsof ze niet geinteresseerd was ofzo. Nou ja, ik ben in ieder geval weer gerustgesteld. De bloeduitslagen zagen er goed uit. Ik heb geen bloedarmoede, ben niet HIV positief en heb geen rhesusfactor. Verder was mijn bloeddruk 100/175 en zit de baarmoeder twee vingers onder mijn navel. Volgens haar allemaal prima. Over 2 weken hebben wij de 20 weken echo, dus deze keer hoeven we niet meer zo lang te wachten om bompie te kunnen zien en horen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_41037269

Zo past het wel Karin.
Echt lief om het zo te zien!
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:34:38 #163
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41037365
Woh wat een mooi kindje op die echo zeg.

Suug .

Slaapmeisje wat ga jij lekker hard. Nog ff en dan voel je het gefladder en de plopjes in je buik.

Plopsaland is Plopsa indoor geworden. Ook een groot succes en erg aan te raden....maar daar heb ik in peuters meer over verteld.
pi_41039764
Mooi Karin...

Wat ik me net afvroeg (zwangerschapscursus boek doorbladerend, je weet wel, die waarmee ik weer gestopt ben )
Wat is eigenlijk het nut van puffen. Wat doet het precies met je lichaam? Zorgt het voor ontspanning, of dat je iets aanmaakt? Of gaat het er om dat je goed ademhaalt? Ik heb een goede buikademhaling namelijk, en vroeg me af of dat niet afdoende is ter 'ontspanning'. Het puffen lijkt me zo'n gedoe namelijk... ( behalve zo dan )
Eva
pi_41039841
Karin, wat mooi hè zo'n heel kindje!

Slaapmeisje, fijn dat Bompie te horen was
pi_41039876
Linda ik heb yoga gedaan en daar heb ik nooit geleerd om te puffen. Verspilde energie noemde ze dat

Karin, ik wil even zeggen dat ik je echo echt super mooi vindt!
pi_41040429
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:59 schreef linda856763 het volgende:
Mooi Karin...

Wat ik me net afvroeg (zwangerschapscursus boek doorbladerend, je weet wel, die waarmee ik weer gestopt ben )
Wat is eigenlijk het nut van puffen. Wat doet het precies met je lichaam? Zorgt het voor ontspanning, of dat je iets aanmaakt? Of gaat het er om dat je goed ademhaalt? Ik heb een goede buikademhaling namelijk, en vroeg me af of dat niet afdoende is ter 'ontspanning'. Het puffen lijkt me zo'n gedoe namelijk... ( behalve zo dan )
Mijn kapster zei laatst als je niet puft dat je kans hebt dat je uitscheurt, dat was bij haar gebeurd.
Nou kunnen dat ook kwatspraatjes zijn hoor. (ik heb er zelf nog niet echt verstand van)
pi_41040787
Volgens mij zou dat moeten zijn: hijgen als je even niet mag persen (tenminste, zo staat het in mijn mapje)
Eva
pi_41040805
Sugar

Karin, mooie echo!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:31:53 #170
108648 cattie
lieve moeder
pi_41040862
Als je niet puft heb je kans verkeerd te gaan ademhalen en daardoor te gaan hyperventileren (dat had ik dus op een gegeven moment).
pi_41041045
Puffen hielp bij mij wel om mijn ademhaling onder controle te houden tijdens de weeën. Om hyperventilatie te voorkomen en om je aandacht gefocussed te houden.
Tijdens het laatste stukje van de bevalling komt het ook van pas. Als het hoofdje namelijk "staat" (op het punt staat geboren te worden, de rand van de vagina staat dan heel strak gespannen om het eerste stukje van het hoofdje) is het belangrijk dat het doorkomen van het hoofdje niet té snel gaat omdat je dan inderdaad eerder uitscheurt.
Door te puffen inplaats van te persen kan je even "vechten" tegen de perswee zodat het hoofdje er langzaam doorheen gaat en het weefsel van je vagina kans krijgt mee te rekken. (En ja, dat doet pijn )
De gynaecoloog of verloskundige kan dan ook goed begeleiden. Bij mij deed ze dat door met een warm nat washandje te duwen en het kindje er echt "uit te pellen". Heel voorzichtig duwde ze stukje bij beetje de huid er om heen terug, tot Ronja geboren werd. En ik maar zuchten en puffen
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:45:26 #172
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41041298
Karin en Slaapmeisje, fijn dat jullie echo/harttoon goed was! Lekker gevoel he!

Het zuchten heb ik van de week ook geleerd, ook voor als je nog niet mag persen bijvoorbeeld. En ook meteen geleerd wat het betekent als het hoofdje staat (las dat telkens hier, maar wist niet wat het was).

Appelsap, hoe is het met je?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:58:49 #173
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41041761
Jup, en als het dan toch nog te smal is dan zetten ze wel een knip. Maar goed dat is dan wel weer voor later zorg. Ik kan me ook niet herinneren dat ik heb gepuft (ook yoga toegepast), maar dat het hoofdje stond dat herinner ik me nog heel goed. VK: Nu even niet persen, want.... IK: JAAAAA, het hoofdje staat, dat voel ik ook nog wel!!!! Schiet nu maar op!!!!!. En ergens daartussendoor is dus die knip gezet. Heb het zelf niet gemerkt, alleen het gezicht van Sjeen sprak boekdelen....(vertelde later)
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:04:30 #174
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41041942
Tranen met tuiten bij de laatste aflevering van Friends... Hormonen of ben ik gewoon een emo-doos?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41042032
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:45 schreef PM-girl het volgende:
Karin en Slaapmeisje, fijn dat jullie echo/harttoon goed was! Lekker gevoel he!

Het zuchten heb ik van de week ook geleerd, ook voor als je nog niet mag persen bijvoorbeeld. En ook meteen geleerd wat het betekent als het hoofdje staat (las dat telkens hier, maar wist niet wat het was).

Appelsap, hoe is het met je?
Het gaat even niet zo lekker, al ruim 2 weken niet.
Ik heb ontzettend veel hoofdpijn en ik ben veel duizelig maar dit komt van een te lage bloeddruk is mij gezegd. Weinig aan te doen en medicijnen slikken voor de hoofdpijn wil ik nu al helemaal niet.
Begin het wel goed zat te worden om elke dag met hoofdpijn op te staan en naar bed te gaan.
Nou krijg ik deze week een nieuwe bril met andere glazen (sterkte was veranderd) dus ik hoop dat het dan wat minder wordt.
Verder voel ik me ontzettend slap, ik ben ook weer 1,5 kilo afgevallen en af en toe heb ik het idee dat ik te weinig binnenkrijg. Ik dacht eerst dat het slappe gevoel van de moeheid was maar die is nu aan het wegtrekken.
Mocht het aan het eind van de week nog zo zijn dan ga ik maar een afspraak maken bij de huisarts, voor de zekerheid.

Verder begin ik me wat meer zwanger te voelen. Ik ben nu 15 weken (de tijd gaat snel!) en mijn buik lijkt met de dag wat dikker te worden, dat voelt nog wat onwennig.
Volgende week het eerste gesprek met de verloskundige.

Nu wat stress want komende week moet ik voor het eerst weer naar school (zit nu in 6 vwo) en ik denk dat ik het deze week of volgende week op school ga vertellen, ook in de klas. Ik vind het echt heel spannend maar wel leuk!

edit: Nog even wat extra.
Het idee dat ik te weinig binnenkrijg komt niet alleen van dat ik afgevallen ben..
Maar ik eet ook weinig. Ik heb telkens ontzettende honger en als ik dan ga eten zit ik na3 happen vol, echt heel vervelend.
Ik eet soms wel de helft minder dan voor ik zwanger werd. Ik krijg gewoon niet meer binnen.
Ik probeer nu wat vaker te eten en dat helpt wel een beetje maar nog het idee dat ik echt te weinig binnenkrijg zo.
pi_41042159
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:16 schreef Slaapmeisje het volgende:

Wij zijn inmiddels terug van de VK en we hebben het hartje weer gehoord. Bompie doet het gelukkig nog. Deze VK was lang zo leuk niet als die andere in de praktijk. Ze was ontzettend zakelijk en luisterde ook helemaal niet goed. Alsof ze niet geinteresseerd was ofzo.
klinkt als de vlos waar ik vandaag ben geweest. ik had ook een andere dan die ik normaal had.
maar gelukkig is alles goed slaapmeisje
mama van 3 kids!
pi_41042235
appelsap, ik had ook veel hoofdpijn in het begin en mij werd verteld dat het misschien kwam omdat dingen verweken in je lichaam onder invloed van hormonen. Dit is uiteindelijk nodig om te kunnen bevallen. Je bekken wordt hiermee bijvoorbeeld flexibeler. Ik ben onder behandeling van een manueel therapeut gekomen en met nekspieroefeningen ben ik er vanaf! Blijkbaar werden mijn nekspieren ook slapper van die hormonen.
Wie weet heb je er iets aan.

Sterkte!
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:20:20 #178
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_41042407
Appelsap, hoofdpijn in de zwangerschap wil ook nog wel eens zeggen dat je te weinig vocht binnen krijgt.

Slaapmeisje alweer het
H&M nu ook online inclusief mamakleding

Karin mooie duidelijke echo

Wolfje kom je gezellig met je grote mooie zus Maria spelen
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:33:07 #179
3011 E.T.
pi_41042837
Ook je BH-schouderbandjes strakker zetten wil wel eens helpen bij hoofdpijn (je borsten worden zwaarder in het begin en dat 'trekt'). Verder mag je natuurlijk wel een paracetamolletje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:42:01 #180
94046 PM-girl
pi_41043122
De HM spijkerbroek voor mama is een aanrader vind ik!
*
pi_41043406
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 21:42 schreef PM-girl het volgende:
De HM spijkerbroek voor mama is een aanrader vind ik!
Eva
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:53:06 #182
3011 E.T.
pi_41043512
is dat deze? : ?
Die had ik ook gezien in de online shop, maar durf daar niet zo goed te bestellen zonder te passen
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:54:24 #183
94046 PM-girl
pi_41043548
Ja die. Het voelt soms wel alsof hij afzakt, maar hij blijft goed zitten door het hoge buikstiek. Er kan een riem in. En je hebt zakken, wat veel andere positiebroekn niet hebben.
Daarbij is een spijkerbroek lekker algemeen, die kun je veel dragen.
*
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:57:25 #184
3011 E.T.
pi_41043630
Laatste vraag, hoe vallen de maten?
Ik kon op de foto ook niet goed zien of er nou elastiek oid aan vast zat of dat het model een strak shirtje aanhad en de broek onder je buik zou vallen
  maandag 21 augustus 2006 @ 22:02:50 #185
94046 PM-girl
pi_41043799
Ik heb geloof ik M (wat ik normaal ook zou nemen), maar ik heb geen zin om naar boven te lopen om het te checken! Er zit stiek aan idd.
Aan het eind van de zwangerschap geven de broeken van HM wel striemen op je buik, het stiek is eigenlijk net iets te strak, dacht dat Linda dat ook zei.
*
pi_41043802
Mijn schoonzus had en m'n tante heeft um ook, en volgens mij zeiden beide dat ze niet klein vallen, E.T.
Het is een stoere broek vind ik en hij zit lekker volgens de dames.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_41044283
Hij zit eigenlijk alleen te strak bij het elastiek stuk, maar die doe ik (als ik thuis ben) gelijk onder mijn buik. Verder is het een prima broek, met riemlussen (die zie je bijna nooit bij zwangerschapsbroeken)
Eva
pi_41045028
He! Dat is mijn broek Die ik nu nog aan heb omdat mijn oude broeken niet meer passen
Het is echt een aanrader, de broek zelf valt onder je buik en het elastiek groeit een heel stuk mee waardoor het lijkt alsof je een lage spijkerbroek aan hebt met een truitje er in inplaats van een raar model zak met een elastiek er boven.
Ik heb geleefd in die broek, hij is helemaal doorgesleten aan de binnenkant van mijn dikker geworden dijen
pi_41046547
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:46 schreef Ladybos het volgende:
Slaapmeisje, op de markerkant zit een outlet voor zwangerschapskleding, daar heb ik toen heel veel leuke dingetjes vandaan ! En sterkte met je niet zwanger voelen
Ik had er ook al naar gezocht, maar kon het zonder adres niet vinden.
Vond net een kaartje van de winkel tussen m'n spullen.

De shop heet "Het Bolle Buikje" Markerkant 12.05-09
036-5298031 www.hetbollebuikje.nl
open do/vr/za 10-16:30 en koopzondag

Succes met shoppen !
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_41046686
Nog even hier melden: ik heb Xanthe gemaild, maar het mailtje komt niet aan. Het xs4all-adres dat ik van haar heb klopt blijkbaar niet meer, zal zo eens kijken of er nog een ander mailadres is ergens.
  Licht Ontvlambaar maandag 21 augustus 2006 @ 23:56:28 #191
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41047078
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:58 schreef chacama het volgende:
Jup, en als het dan toch nog te smal is dan zetten ze wel een knip. Maar goed dat is dan wel weer voor later zorg. Ik kan me ook niet herinneren dat ik heb gepuft (ook yoga toegepast), maar dat het hoofdje stond dat herinner ik me nog heel goed. VK: Nu even niet persen, want.... IK: JAAAAA, het hoofdje staat, dat voel ik ook nog wel!!!! Schiet nu maar op!!!!!. En ergens daartussendoor is dus die knip gezet. Heb het zelf niet gemerkt, alleen het gezicht van Sjeen sprak boekdelen....(vertelde later)
Ja duh, ik stond er met mijn neus bovenop... Ik heb het aan mijn achteraf alsvolgt uitgelegd: Het gevoel dat je krijgt als je een andere (kerel in zijn geval) met zijn kruis op de fietsstang ziet vallen...

Was voor mij reden genoeg om tegen dat ik géén knip wilde, dus die zei op een bepaald moment tijdens de bevalling 'Als je die knip echt niet wilt, zou ik nu even doorwerken... want ze legt net een schaarachtig ding neer hier...'
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:06:11 #192
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41047336
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

'Als je die knip echt niet wilt, zou ik nu even doorwerken... want ze legt net een schaarachtig ding neer hier...'
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_41047425
Bij mij werd daar ook mee gedreigd door de verloskundige 'Ze moet er nu snel zijn, anders moet ik knippen'...
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 07:31:48 #194
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41052098
Goedemorgen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 07:33:07 #195
24188 Belana
kloon van belana
pi_41052105
heb je wat zinnigs te vertellen sugar? of ga je gewoon ff je kind baren? Ik heb me net rot zitten bellen naar wolfje, hij neemt niet op, dus ik dacht dat ie al onderweg gegaan was misschien
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 07:34:24 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41052114
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 07:31 schreef Sugar het volgende:
Goedemorgen!
Ja? Is hij goed?
pi_41052122
Ook ne goeiemorgen.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 07:36:55 #198
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41052127
Nou nee, ik denk dat ie met weer andere dingen bezig is. Wel asociaal van 'm, vind je niet?

Overigens dames die ook overtijd liepen, ik wéét van vorige keer heus wel ( ) dat je achteraf niet wekenlang loopt te balen dat je kind later kwam dan de datum, hoor. Been there, remember? Ik word er alleen *nu* kriegel van, dus ja, dat het dan over een tijd niet meer vervelend is, dat is enigszins zinloze info. En ja, dit is een kriegelpost.

Ik hoop voor jullie dat Wolfje vlug komt, anders blijf ik zo. Berg je maar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 07:40:57 #199
24188 Belana
kloon van belana
pi_41052149
chagerijnig rotwijf
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 07:41:22 #200
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41052150
Ja? U riep?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')