Dat is raar, want volgens mij heb je er met mij 30 gemeen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb de meeste films gemeenschappelijk met Lonewolf2003 en Saviola, namelijk 29.
Ah, Thnxquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:49 schreef Sokolsky het volgende:
laurenzo:
1. Lonewolf2003 - 35
2. Saviola - 30
2. splinters - 30
4. Gorro - 29
4. Kolkus - 29
4. pascalheister - 29
4. RuneRose - 29
4. Sander3 - 29
8. ImHungryLetsGetATaco - 28
9. Luutgaert - 27
15. o.a. SaintOfKillers, Sokolsky - 25
48. dolle_hond - 15
63. ranja - 7
66. MauroPicotto - 2
Oei, da's dan weer minder.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:28 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Dat is raar, want volgens mij heb je er met mij 30 gemeen.
Ik kan me ook goed voorstellen dat je dat liever wilde verbloemen. Sorry dat ik mijn mond weer voorbij praatte.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Oei, da's dan weer minder.
Ik had het gewoon niet gezien, maar ik vind het ook verrassend. Bij Lonewolf heb ik in het algemeen meer het gevoel van een gelijkaardige filmsmaak dan bij jou.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:21 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik kan me ook goed voorstellen dat je dat liever wilde verbloemen. Sorry dat ik mijn mond weer voorbij praatte.
Tot zover lukt me het wel, maar hoe sorteer ik dan die lijst met lege cellen onder de kolommen?quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hehe, dat werd vorig jaar ook gevraagd.
Ik heb gesorteerd op de rij SaintOfKillers, zodat "mijn" 100 films bovenaan staan. En dan onderaan een formule waarmee je kijkt hoeveel cellen er van die reeks van honderd leeg zijn -> kopieer naar alle kolommen -> trek dat resultaat van honderd af -> voila.
Ik sorteer dus ook op naam, insert bovenaan een nieuwe rij en zet daar in COUNT(L3:L102). Dan krijg je daar netjes alle aantallen te staan (mits je in plaats van L de juiste kolom pakt natuurlijk).quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:26 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tot zover lukt me het wel, maar hoe sorteer ik dan die lijst met lege cellen onder de kolommen?
Ik snaaap het nieeehieeet, wil iemand het voor mij doen?quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:45 schreef Sai het volgende:
[..]
Nu krijg je honderd verzoekjes van mensen die je vragen het voor hen te doen.
En nee, ik vraag het je niet, want ik ben veel te bang dat er Hare uit komt..
Ach, zal Sokolsky wel doenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:43 schreef cwk het volgende:
[..]
Ik snaaap het nieeehieeet, wil iemand het voor mij doen?
Eerst sorteren op je eigen kolom > aflopend.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:43 schreef cwk het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:33 schreef Sokolsky het volgende:
Ik sorteer dus ook op naam, insert bovenaan een nieuwe rij en zet daar in COUNT(L3:L102). Dan krijg je daar netjes alle aantallen te staan (mits je in plaats van L de juiste kolom pakt natuurlijk).
=AANTAL(L2:L101)quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:47 schreef spoor4 het volgende:
[..]
=100-Aantal.lege.cellen(L2:L101)
en dan slepen.
1. Lonewolf2003 - 29quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:43 schreef cwk het volgende:
[..]
klik op je eigen naam.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
![]()
Hoe bedoel je op naam sorteren. Op je eigen naam in het begin van het proces? En wat is 'de juiste kolom'?
Ik word voorspelbaarquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ach, zal Sokolsky wel doen.
Ik heb ook wel eens zitten denken aan een top-100-met-films-die-vorig-jaar-niet-in-de-top-100 stonden, maar dat dus niet gedaan.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar zoveel impact had ik dus niet, dit sterkt mij in mijn overweging om volgend jaar eens zwaar alternatief te gaan doen.
hmmquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als ik niet had meegedaan, hadden dezelfde 100 films in de top 100 gestaan, alleen hier en daar een klein verschil, grootste verschil was er dan voor 12 Angry Men geweest, zonder mij had die 7 plaatsen lager gestaan. Magnolia 6 plaatsen lager.
Lager zit er uiteraard meer verschil op, maar dat is logisch.
Maar zoveel impact had ik dus niet, dit sterkt mij in mijn overweging om volgend jaar eens zwaar alternatief te gaan doen.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:53 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
hmm
mijn 1e plek in de vage lijsten top 10 komt in gevaar?
Ja ja, daar was ik allang voorbij.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:50 schreef spoor4 het volgende:
klik op je eigen naam.
Data - sorteren
Aflopend.
Ja, en hoe sorteer je die uitkomst?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:08 schreef Sokolsky het volgende:
Dan zet je boven de eerste naam AANTAL(L3:L102) of COUNT(L3:L102), afhankelijk van je Exceltaal, en kopieert die cel naar de andere cellen van rij 1. Ter controle kun je zien of boven jezelf 100 staat.
victorinox: 25quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:29 schreef kinky_queen het volgende:
En mijn lijstje lijkt ook op die van ... iemand... toch?
Meest gemeen met:quote:
Meeste films gemeen met:quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:00 schreef Kolkus het volgende:
Ik vrees dat mijn Excel-kennis me in de steek laat, dus zou iemand misschien etc.....![]()
Bedanktquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:05 schreef victorinox het volgende:
[..]
Meeste films gemeen met:
RuneRose: 36
Lonewolf2003: 35
Gorro: 35
Eluc: 33
Saviola: 32
Sokolsky: 31
Meeste films gemeen met:quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:11 schreef Mike het volgende:
Victorinox, zou je bij mij ook willen kijken met wie ik het meest gemeen heb?
Thanks Vic!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:37 schreef victorinox het volgende:
victorinox: 25
SamuelofSEK: 21
Durbin: 20
ImHungryLetsGetATaco: 18
splinters: 18
Je hebt de meeste films gemeen met:quote:Op woensdag 30 augustus 2006 01:34 schreef Luutgaert het volgende:
Kan iemand ook zo'n lijstje maken met wie ik 't meeste overeenkom?![]()
RuneRose 100quote:Op woensdag 30 augustus 2006 08:30 schreef RuneRose het volgende:
En zou iemand het voor mij ook willen doen?![]()
Ja. Maar goed, klein foutje kan gemaakt worden op zo'n groot project. Maar ik denk ik meld het evenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:44 schreef Sokolsky het volgende:
Had je een jaartal bij jouw Avalon staan? Ik zou ook eerst aan die Pools-Japanse denken.
Erg fun deze lijst. Maar is het niet handiger om het in Access te verwerken. ?!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:57 schreef Gorro het volgende:
Zo, dat istie weer. Nog steeds dezelfde winnaar, maar het verschil is een heel stuk kleiner geworden. Waar het vorig jaar nog meer dan 1000 punten was, is het verschil nu nog iets minder dan 250. Het is eigenlijk heel lang best spannende geweest tussen de top 3 en dat maakte het tellen voor mij ook leuker. The Matrix heeft zelfs een hele tijd aan de leiding gestaan. Al met al is het weer een groot succes geworden naar mijn mening met bijna 100 inzendingen meer dan vorig jaar.
Voor wie nu nog niet genoeg cijfertjes gezien heeft of graag wil weten waar hun favorieten terecht gekomen zijn volgt hier een link naar de excelsheet.
Excelsheet
De schaduwlijst is weer op dezelfde manier samengesteld als afgelopen jaren en ook nu wil ik de precies criteria weer niet bekend om fraude in de toekomst te beperken. Ik hoop weer dat deze lijst weer als inspiratiebron kan dienen. De klassiekers hebben het gemiddeld iets slechter gedaan dan vorig jaar en dat is zonde.
Allemaal bedankt voor jullie medewerking en het opbrengen van geduld toen de uitslag uitgesteld werd. Dit was omdat m'n moeder opgenomen werd in het ziekenhuis en ik dus even wat anders aan m'n hoofd had dan deze verkiezing. Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter met haar. Ik wens jullie allemaal weer veel plezier met alle films die jullie komend jaar weer gaan kijken en hoop volgend jaar nog betere lijstjes tegemoet te zien.
Ik snap je wel maar vind het nogal kromquote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:19 schreef cwk het volgende:
Neen.
Het is een lijst van films die volgens Gorro's objectieve criteria extra aandacht verdienen maar meestal niet zo hoog eindigen vanwege het stemvolk hier. Wat weer deels samenhangt met de gemiddelde leeftijd uiteraard. Maar los daarvan zijn het stuk voor stuk klassiekers die ook aandacht verdienen. Daarom bestaan de schaduwlijst.
Hoop dat ik t zo goed uitleg.
Het gaat niet echt om 'in de schaduwlijst komen'. Je zegt het alsof het een prestatie is ofzoquote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:21 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ik snap je wel maar vind het nogal kromAls je zoals ik niet van de meeste oude films, cultfilms en zwart-wit films houdt, komt jou lijst nooit in de Schaduwlijst? Oh en ik ben 22.
Top 50 maar zitten er idd wel een aantal in jaquote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:34 schreef cwk het volgende:
[..]
Het gaat niet echt om 'in de schaduwlijst komen'. Je zegt het alsof het een prestatie is ofzo. Het is gewoon feit dat een boel oude klassiekers (waar jij dus niet van houdt) door een groot deel erg wordt gewaardeerd of relevant zijn in de historie van de film. Om die films toch onder de aandacht te brengen heeft Gorro dus een systeem bedacht om juist die films in een lijst te zetten.
Bovendien maak je mij niet wijs dat er niet een paar films in jou lijst ook in de Schaduw top 100 zitten. (aangenomen dat je een top 100 hebt ingeleverd.)
kwestie van doorsparenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:21 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ik snap je wel maar vind het nogal kromAls je zoals ik niet van de meeste oude films, cultfilms en zwart-wit films houdt, komt jou lijst nooit in de Schaduwlijst? Oh en ik ben 22.
Als je de post over de schaduwlijst even leest...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:10 schreef Jerhui het volgende:
Ik zie dat mijn lijst ook is gebruikt voor de schaduwlijst, wat zijn eigenlijk de criteria om opgenomen te worden in die lijst?
Met die van mij niet dus:quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:40 schreef Retuobak het volgende:
Prachtlijst weer
T2 gestegen in zowel de gewone als de schaduwlijst
Ben alleen benieuwd met wie mijn lijst het meest overeen komt, als iemand zo vriendelijk zou willen zijn?
Nee, en die is ook niet zomaar samengesteld...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:28 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Is er ook een lijst met de meest voorkomende hoofdrolspelers/de hoofdrolspelers met de meeste punten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |