Bolkesteinquote:Op zondag 29 oktober 2006 14:04 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan weet ik niet waar jou hart naar uit gaat lees dit stuk maar eens
[..]
Meer info en Bron
Ad hominem van hier tot Tokyo.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:11 schreef NLweltmeister het volgende:
Bron Frits Bolkestein![]()
Een groter pleefiguur heeft de NL politiek de laatste 30 jaar niet gekend,ik zeg alleen 'Beste Els', en iedereen weet weer wiens belangen Bolkestein diende.
Die van de zionisten en de Amerikanen natuurlijk.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:11 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Bron Frits Bolkestein![]()
Een groter pleefiguur heeft de NL politiek de laatste 30 jaar niet gekend,ik zeg alleen 'Beste Els', en iedereen weet weer wiens belangen Bolkestein diende.
En dat is natuurlijk voldoen om niet op de zorgelijk inhoud te reagerenquote:
Bolkestein.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:04 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
[..]
Meer info en Bron
Ik denk eerder dat hij bedoelt dat sinds de val van Den Uyl grondpolitiek zo'n heikel punt is, dat niemand het durft aan te snijden en zeker niet durft (drastische) hervormingen erin voor te stellenquote:Op zondag 29 oktober 2006 14:09 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zijn de corporaties en het gebrek aan vrijheid om zelf te bouwen.
Den Uyl wilde de prijs van onteigende agrarische grond koppelen aan de prijs die destijds voor landbouwgrond betaald werd ( wat weinig was), CDA en later VVD hebben het gekoppeld aan de marktprijs, wat enorme stijgingen tot gevolg had, waar we nu nog mee te kampen hebben.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat hij bedoelt dat sinds de val van Den Uyl grondpolitiek zo'n heikel punt is, dat niemand het durft aan te snijden en zeker niet durft (drastische) hervormingen erin voor te stellen![]()
Maar dat is op alle gebieden zo. Denkmaar aan de WAO. En wij maar betalen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:16 schreef Reya het volgende:
Ik denk eerder dat hij bedoelt dat sinds de val van Den Uyl grondpolitiek zo'n heikel punt is, dat niemand het durft aan te snijden en zeker niet durft (drastische) hervormingen erin voor te stellen![]()
De WAO is anders toch aardig hervormd de afgelopen jaren.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Maar dat is op alle gebieden zo. Denkmaar aan de WAO. En wij maar betalen.![]()
quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:34 schreef Reya het volgende:
[..]
De WAO is anders toch aardig hervormd uitgekleed de afgelopen jaren.
Ja, maar het had ten tijde van Lubbers-Kok al moeten gebeuren. 15 jaar heeft het geduurd. Veel te lang.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:34 schreef Reya het volgende:
De WAO is anders toch aardig hervormd de afgelopen jaren.
Je zou het probleem ook van de andere kant kunnen bekijken: wanneer de regulering van de ruimtelijke inrichting wat wordt versoepeld, is er meer keuze qua potentiele bouwgrond en zullen mensen minder vastzitten aan dure onteigeningsprocedures.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:27 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Den Uyl wilde de prijs van onteigende agrarische grond koppelen aan de prijs die destijds voor landbouwgrond betaald werd ( wat weinig was), CDA en later VVD hebben het gekoppeld aan de marktprijs, wat enorme stijgingen tot gevolg had, waar we nu nog mee te kampen hebben.
Het probleem is nu niet dat huizen op zich duur zijn, maar de grond waar ze op staan.
Het lijkt me dat je dat dan Lubbers moet verwijten (of de Kabinetten voor Lubbers - Kok), maar niet Den Uyl.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, maar het had ten tijde van Lubbers-Kok al moeten gebeuren. 15 jaar heeft het geduurd. Veel te lang.
Jij komt met Bolkestein als bron en denkt dat ik wel even op 1 van zijn voorspelbare oersaaie retirades ga reageren. Dan ken me je slechtquote:Op zondag 29 oktober 2006 14:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk voldoen om niet op de zorgelijk inhoud te reageren![]()
Dar geldt misschien voor landen als Australie, maar in Nederland is de ruimte nou eenmaal beperkt, omdat we een klein land zijn.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Je zou het probleem ook van de andere kant kunnen bekijken: wanneer de regulering van de ruimtelijke inrichting wat wordt versoepeld, is er meer keuze qua potentiele bouwgrond en zullen mensen minder vastzitten aan dure onteigeningsprocedures.
Lezen. Dat doe ik dus niet.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het lijkt me dat je dat dan Lubbers moet verwijten (of de Kabinetten voor Lubbers - Kok), maar niet Den Uyl.
alleen jammer dat het al niet veel eerder stil ging staanquote:Op zondag 29 oktober 2006 13:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Den Uyl was een politicus van het hart. Die zijn er nauwelijks nog.
Verdiep je eens serieus in politiek en spui niet zomaar wat onzin op het forum halve zool.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:04 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
[..]
Meer info en Bron
Je zou er ook inhoudelijk op kunnen reageren.quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Verdiep je eens serieus in politiek en spui niet zomaar wat onzin op het forum halve zool.![]()
Hij heeft daar een vrijbrief voor. Is nog een modje ookquote:Op zondag 29 oktober 2006 17:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Verdiep je eens serieus in politiek en spui niet zomaar wat onzin op het forum halve zool.![]()
De onzin die hij over Den Uyl verkoopt is in de wetenschap al lang weerlegd, daar ga ik niet meer op in.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:43 schreef nikk het volgende:
[..]
Je zou er ook inhoudelijk op kunnen reageren.
Sinds wanneer houd de wetenschap zich bezig met de politiek? Daarnaast, als het allang weerlegt is is het niet zo moeilijk er inhoudelijk op te reageren toch? Vooralsnog heb ik namelijk Bolkestein een stuk hoger zitten dan een Plato1980 of een SCH.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De onzin die hij over Den Uyl verkoopt is in de wetenschap al lang weerlegt, daar ga ik niet meer op in.
Wel eens van politicologie en parlementaire geschiedenis gehoord?quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Sinds wanneer houd de wetenschap zich bezig met de politiek?
Vertel.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wel eens van politicologie en parlementaire geschiedenis gehoord?![]()
Het is heel simpel: de overheidsuitgaven zijn tussen 1973 en 1977 inderdaad gegroeid, maar het financieringstekort is amper opgelopen. Tussen 1977 en 1981 (het kabinet-Van Agt-Wiegel) is het financieringstekort wel fors opgelopen. De oorzaak van de stijging van de overheidsuitgaven en de groei van het financieringstekort in beide perioden ligt echter in de in de jaren zestig (door centrumrechtse kabinetten) aangenomen wetgeving, in samenhang met de gevolgen van de oliecrisis. Den Uyl had daar part noch deel aan, het enige wat je hem kunt verwijten is dat hij nauwelijks heeft ingegrepen, maar dat geldt voor het volgende kabinet in nog veel sterkere mate.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:03 schreef nikk het volgende:
[..]
Vertel.
Liever nog, weerleg hetgeen wat Bolkestein stelt eens inhoudelijk. Kennelijk hebben zowel historici (welke inhoudelijke waarde zij hebben in deze discussie is mij niet helemaal duidelijk) als politicologen deze kwestie grondig bestudeerd en zijn zij tot geheel andere conclusies gekomen? Zo moeilijk moet het dan niet zijn om het te weerleggen toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |