abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40950297
Numero 41. nog steeds met vernieuwde OP!

het gaat niet alleen meer over bodybuilding sinds de pecdeck werdt verdreven uit het slagveld

Vorig topic: [Centraal] Bodybuilding topic deel 40

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus!

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de catabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen .

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen."

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in.

Trainingsmethoden

Wat krachtsport aangaat zijn er eigenlijk 2 theorieën over training, of beter gezegd; de supercompensatie:

Single factor theory: fatigue (belasting) over 1 workout
Dual factor theory: fatigue over meerdere workouts

In het eerste geval heb je dus een training, waarin een spier belast wordt, waarna hij herstelt en er supercompensatie optreedt. Op dat moment doe je een nieuwe training.
Bij dual factor draait het om fatigue over meerdere trainingen. Je werkt progressief in elke training zodat je je lichaam steeds zwaarder belast (loading). Op het randje van overtraining doe je een deload week (lager volume).

In het bodybuilding is single factor training overweldigend in de meerderheid. Men traint elke spiergroep 1x per week en bouwt zo meer spiermassa op. In de overige krachtsporten (sprinten, gewichtheffen etc) volgt men voornamelijk het dual factor principe.

Elk van beide heeft voor- en nadelen. Het is dus aan jezelf om te bepalen op wat voor manier je traint. Het is niet zo dat je van single factor training alleen gespierd wordt en van dual factor alleen sterk; er zijn genoeg bodybuilders die sterker zijn dan de gemiddelde powerlifter en omgekeerd zijn er genoeg powerlifters die gespierder zijn dan de gemiddelde bodybuilder.
Kortgezegd kan je je training zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt .

Meer informatie over (met name) dual factor training en/of vragen zijn altijd welkom, google ook eens op “dual factor training” of “fitness fatigue model”.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Sportscholen hebben hiervoor vaak speciale beginnersschema's waarin je elke training je hele lichaam traint. Dit is op zich een redelijke manier om met training in contact te komen, maar ikzelf (LedZep) ben niet zo'n fan van deze methoden omdat ze veel spiergroepen isoleren in plaats van de grote compoundoefeningen (die je de meeste massa opleveren).

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een geheel eigen schema op te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:
quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hier is bijv. mijn trainingsschema:

http://home.planet.nl/~geem0008/trainingsschema.doc

Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

* (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
* Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
* Vetten.
Vetten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het lichaam. Zowel verzadigde als onverzadigde vetten kan je zonder problemen (veel) consumeren.
Transvetzuren kan je maar beter wel zo veel mogelijk mijden, deze zijn zeer slecht voor je hart- en bloedvaten en je algemene gestel. Je vindt ze onder andere in koekjes, taart e.d.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Daarvoor geldt gemiddeld genomen een minimum van 500 kcal boven je dagelijkse behoefte. Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme ).

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en snelle eiwitten zoals whey voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xls

[Rust]

Rust is de tweede sleutel tot succes. Je spieren groeien na een prikkel (de training) wanneer er ná die prikkel een rustperiode wordt ingelast. Over de lengte van die rust wordt veel geroepen, maar dit is voor ieder persoon verschillend én hangt af van de intensiteit (% van je 1 Rep Max op een lift), het volume (totaal gewicht) van je trainingen én de vraag of je tot failure traint.

Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)

Het hangt dus volledig van je eigen trainingsmethode af hoelang je recupereert, en je zult ook zelf moeten uitvinden wat voor jou de beste manier is.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geldt hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je wordt niet in 1x super gespierd ofzo.

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn (Mr.J) persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals vit B en C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot vit A en D waar je welk mee moet uitkijken). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.planet.nl/~geem0008/vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Iedereen die al een tijdje traint komt voor de keus te staan om wel of geen AAS (Androgene Anabole Steroïden) te gaan gebruiken. Die keus is heel persoonlijk, wil je als 'natural' verder of maakt die naam jou niet veel uit. Je zal natuurlijk als je voor gebruiken kiest te horen krijgen dat je "het niet zelf gedaan hebt" en dat je spieren "uit een potje komen". Niets is minder waar. Als je in een kuur zit moet je nog harder trainen, nog meer eten en nog langer rusten dan eerst.

Als je gebruikt wees er dan wel open over. Ervaren sporters zien het zo wanneer er iemand aan het kuren is, ontkennen als 't je gevraagd wordt is alleen maar jezelf voor de gek houden. Zorg dan ook dat je niets overhaast doet en er echt veel erover weet. Laat je eventueel begeleiden door een ervaren persoon.

Paar aandachtspuntjes:
- Voor je 21e is het gebruik van AAS NOT DONE. Je endocriene systeem (hormoonhuishouding) is dan nog volop in ontwikkeling. Gebruik van AAS zal die erg verstoren.
- Begin er niet aan zonder een jarenlange basis. Je wint er veel minder mee, en de kans op blessures is groter.
- Laat voor en na je kuur je bloed controleren. Laat je testosteron, LH, FSH, nier- en leverfunctie in kaart brengen. Zodoende heb je naderhand een overzicht of je lichaam zich helemaal hersteld heeft.

De voor- en tegenstanders van AAS zullen er altijd blijven. Zolang je respect hebt voor een ander zijn keuze is dit geen enkel probleem.

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden.
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum.
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten!
http://forum.dutchbodybuilding.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje.
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina.
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

AAS info
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/aas.php

Site waar artikelen door diverse mensen worden gepubliceerd
http://www.t-nation.com

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is!

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

Ter afsluiting nog een aantal fotootjes van bodybuilders:

De huidige Mr. Olympia, Ronnie Coleman:

De eeuwige nummer 2, Jay Cutler:

En recentelijk (eind mei, begin juni) samen:

En nog 2 van een of andere amateur bodybuilder:

Een paar dus maar. Ik kan als ik wil zo een heel topic volplempen met foto's (Priest, Levrone, Yates, Cormier, Ray etc. etc.), maar dat is niet de bedoeling vrees ik

* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. *

Link naar OP.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tommy__ op 18-08-2006 22:39:31 ]
balsporten :r
pi_40950327
je vroeg erom
pi_40950384
laatste post:
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 22:09 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

mooizo, die solgar toestanden zijn wel leuk, doch betaalde ik ¤10 voor 100 capc vit c 1000 van lucovitaal ipv ¤18 van solgar

wat betekend "400EI"?
het ging over vitamientjes

[ Bericht 16% gewijzigd door Tommy__ op 18-08-2006 22:44:22 ]
pi_40950411
Mooie TT

IU betekent International Unit. Het heeft te maken met het aantal moleculen bij mijn weten, dus het verschilt per stof hoeveel 1 IU is.
pi_40950531
Oh ja, werd is zonder -t .

* LedZep gaat maffen. Morgen om 5 uur eruit
pi_40950645
doei

sjaa, ik denk ook dat multivit geldverspilling is sinds er niet genoeg van de belangrijkste vitamines inzitten, en al de rest wel uit voeding te krijgen is
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:32:56 #7
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_40950808
Als Tommy de .txt file als OP had gebruikt stond 't plaatje gewoon goed.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_40950988
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 22:32 schreef Mr.J het volgende:
Als Tommy de .txt file als OP had gebruikt stond 't plaatje gewoon goed.

mag er trouwens geen powerlifter bij?

zeg stop als ik te ver ga

[ Bericht 13% gewijzigd door Tommy__ op 18-08-2006 22:47:37 ]
pi_40953138
he luitjes, ik heb hier nog niet gepost maar wel alles gelezen, maar ik heb nu een reden.
En die is.... 2 weken terug ga ik op vakantie, zie ik daar een hele brede veiligheidsmedewerker bij de x-ray staan, hij kwam me wel bekend voor, het was ivosnivo. jaja live gespot op schiphol.
Dus bij deze ga ik ook hier posten, vandaag weer getraind na 2 weken tenerife, beetje squaten, deadliften b.o.r. en nog andere om alles weer wakker te schudden. Vanaf maandag met nieuw schema en nieuw eetschema, ik laat het weten.
pi_40953406
*meldt*
pi_40953429
En Toch is Powerlifting Vet!

Volgende keer kan het trouwens wel:
[Slowchat] Bodydeveloping deeltje 42
worden
pi_40954107
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 23:20 schreef slap_gelul het volgende:
he luitjes, ik heb hier nog niet gepost maar wel alles gelezen, maar ik heb nu een reden.
En die is.... 2 weken terug ga ik op vakantie, zie ik daar een hele brede veiligheidsmedewerker bij de x-ray staan, hij kwam me wel bekend voor, het was ivosnivo. jaja live gespot op schiphol.
Dus bij deze ga ik ook hier posten, vandaag weer getraind na 2 weken tenerife, beetje squaten, deadliften b.o.r. en nog andere om alles weer wakker te schudden. Vanaf maandag met nieuw schema en nieuw eetschema, ik laat het weten.
ivo het misterie is opgelost
pi_40954820
naja, het was wel grappig om iemand die je alleen van fok vaag kent, in het echt tegen te komen...
Weinig misterie lijkt me.
pi_40955126
Per vandaag hoor ik bij de groep mensen die 200+ kg kan deadliften

Ging niet zeer explosief naar boven maar ik stond wel, wou nog even stoer blijven staan maar m'n grip was niet optimaal dus moest weer snel terug naar de grond

Hebben de mannen hier ook weer zo'n zin in de winter? bulktijd
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:15:17 #15
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40955382
TVP-tje

Vandaag 60 kg gedeadlift Moet alleen nog werken aan mijn grip, mijn handen doen zeer
Had wel een menneke in de sportschool die vol verbazing vroeg of ik dat ging tillen?

En ik heb geen zin in de winter, de winter is koud Zomer is 't beste seizoen van 't jaar
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_40955497
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 00:15 schreef Frautie het volgende:
TVP-tje

Vandaag 60 kg gedeadlift Moet alleen nog werken aan mijn grip, mijn handen doen zeer
Had wel een menneke in de sportschool die vol verbazing vroeg of ik dat ging tillen?

En ik heb geen zin in de winter, de winter is koud Zomer is 't beste seizoen van 't jaar
In de winter train ik vele malen beter, heerlijk bakken met pasta eten en je zwaar uitleven in de sportschool, het is toch koud buiten
pi_40960253
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 22:37 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

mag er trouwens geen powerlifter bij?

zeg stop als ik te ver ga
stop

Powerlifters zijn dik

Wat doe ik online? Over 1 uur en 10 minuten moet ik m'n nest uit om te werken, maar ik werd zonet wakker en had geen zin meer om te slapen Straks maar een lading koffie
pi_40960397
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 00:18 schreef McGilles het volgende:

[..]

In de winter train ik vele malen beter, heerlijk bakken met pasta eten en je zwaar uitleven in de sportschool, het is toch koud buiten
In de zomer heb ik vaak zin in de winter, maar in de winter verlang ik naar de zomer.

However, na jarenlang onderzoek ( ) ben ik tot de conclusie gekomen dat de winter het meest "pwnage" (jawel, ik leef me in) seizoen is want harder trainen, harder fietsen vanwege sneeuwstormen, meer eten, minder vet lijken in truien .

nachtbagger
pi_40961837
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 04:15 schreef LedZep het volgende:

[..]

In de zomer heb ik vaak zin in de winter, maar in de winter verlang ik naar de zomer.

However, na jarenlang onderzoek ( ) ben ik tot de conclusie gekomen dat de winter het meest "pwnage" (jawel, ik leef me in) seizoen is want harder trainen, harder fietsen vanwege sneeuwstormen, meer eten, minder vet lijken in truien .

nachtbagger
als ik jou was ik blijven liggen...
Ik ga zometeen ook maar ff, beetje squatten, wat mp's, the usual

McGilles, hoelang heb je ervoor moeten trainen om die 200 kg van de vloer te krijgen dan? Want 200 begint echt ergens op te lijken
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_40961928
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 10:09 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

als ik jou was ik blijven liggen...
Ik ga zometeen ook maar ff, beetje squatten, wat mp's, the usual

McGilles, hoelang heb je ervoor moeten trainen om die 200 kg van de vloer te krijgen dan? Want 200 begint echt ergens op te lijken
In april heb ik voor het eerst een deadlift uitgevoerd, dus puur die oefening heb ik nu 4 maanden getraind, waarvan 1 week ziek en 3 weken niet getraind, dus echt lang is het niet.

Maar in totaal train ik wel een aantal jaartjes, waarvan ik 4x ben gestopt! Maar 5 jaar train ik wel met stops dus!
pi_40962009
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 23:26 schreef synthesix het volgende:
En Toch is Powerlifting Vet!

Volgende keer kan het trouwens wel:
[Slowchat] Bodydeveloping deeltje 42
worden
OMFG!
Wat ben ik een faalnicht. TPV?
Shiiiit..
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 00:15 schreef Frautie het volgende:
TVP-tje

Je bent ongeveer even sterk als mij denk ik, heb laatst ook voor het eerst 60kg gedeadlift,
waarvan ik overigens nog echt gruwelijke pijn in mn rug heb. En 3x45kg gebencht.

* synthesix schaamt zich..
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:13:44 #22
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40964208
hoeft niet heur, als je maar je best doet

Ik heb het te druk met werk om fatsoenlijk te trainen Morgen ga ik met een vriend bij zijn gym, schijnt redelijk hardcore te zijn daar. Ga ik lekker clean & press + bulgarian squats doen.
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_40964947
Bulgarian squats

Woensdag voor het eerst gedaan, donderdag, vrijdag en enigszins vanmorgen spierpijn van gehad

Oh ja, ik heb dus gewerkt van 6 tot 12
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:23:20 #24
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40965993
Ik mag dadelijk Sjeng Schalken interviewen Geweldige kop die kerel.
met dank aan SF
pi_40966057
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:23 schreef J-Will het volgende:
Hoe, wat en waar?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:30:29 #26
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40966203
Tennistoernooi in m'n woonplaats. Werk bij het locale krantje Dat maakt één en ander dan weer goed. Maar baal wel flink dat van m'n schema niks meer terecht is gekomen, al in week één.
met dank aan SF
pi_40966300
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:30 schreef J-Will het volgende:
Tennistoernooi in m'n woonplaats. Werk bij het locale krantje Dat maakt één en ander dan weer goed. Maar baal wel flink dat van m'n schema niks meer terecht is gekomen, al in week één.
Ach, dat heb ik sinds april tot nu toe elke keer gehad, dat er van een schema niets terechtkomt. Ene keer heb ik geen tijd, dan verkloot mijn knie het, vakantie.. vanalles wat. Deze winter MOET het goedkomen, anders ga ik met dingen gooien (oh nee, dat zou ik sowieso al met mijn sandbag doen )
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:59:38 #28
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40968563
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 23:20 schreef slap_gelul het volgende:
Vond het zelf ook vet apart man, voelde me heel even Maikuuul.
Goeie vakantie gehad? Ik dacht trouwens dat je senseo heete op fok oid.
Weest welkom.
pi_40969832
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:23 schreef J-Will het volgende:
Cool, zou echt geen idee hebben wat te vragen als ik er zou staan

Ik tennis ook zo nu en dan, maar de laatste tijd heb ik er geen tijd voor
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:06:39 #30
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_40970111
Bodybuilders: Ik barst uit mijn voegen

Ben benieuwd, ik heb de docu nog niet eerder gezien.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:16:28 #31
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40970320
Hehe heb net Sjeng gesproken, gave kerel Ben voortaan Sjeng-fan

Morgen tyfus-hard aan het ijzer.
met dank aan SF
pi_40970559
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:06 schreef -Hans- het volgende:
Bodybuilders: Ik barst uit mijn voegen

Ben benieuwd, ik heb de docu nog niet eerder gezien.
ja, die doc is de revue hier al gepasseerd, gaat niet echt over BB, eerder over die Greg Valentino
pi_40971691
Bij gebrek aan beter nieuws meld ik maar even dat ik boodschappen heb gedaan, eieren en kwark en 1 blik tonijn . Ben benieuwd in hoeverre rauwe tonijn weg te krijgen, desnoods pleur ik er een lading ketchup op. Maandagmorgen even proberen, samen met 2 eieren, 2 boterhammen en een half litertje melk. Het is tijd voor een ouderwets mannenontbijt
pi_40972155
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 17:16 schreef LedZep het volgende:
Bij gebrek aan beter nieuws meld ik maar even dat ik boodschappen heb gedaan, eieren en kwark en 1 blik tonijn . Ben benieuwd in hoeverre rauwe tonijn weg te krijgen, desnoods pleur ik er een lading ketchup op. Maandagmorgen even proberen, samen met 2 eieren, 2 boterhammen en een half litertje melk. Het is tijd voor een ouderwets mannenontbijt
Ik neem elke dag 600ml melk + 150gr havermout, eerst varieerde dit nog wel eens maar de afgelopen 2 weken elke dag dit

800kcal
40gr eiwit

ps: Tonijn, misschien ook maar eens proberen, maar ik hou niet zo van vis.... Eet wel eens een haring of witvis oid maar toch...
pi_40972805
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 17:33 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik neem elke dag 600ml melk + 150gr havermout, eerst varieerde dit nog wel eens maar de afgelopen 2 weken elke dag dit

800kcal
40gr eiwit

ps: Tonijn, misschien ook maar eens proberen, maar ik hou niet zo van vis.... Eet wel eens een haring of witvis oid maar toch...
Als je haring eet, lust je tonijn sowieso wel. Tonijn haal ik meestal vers en vooral halfrauw is het heerlijk

Tonijn in blik smaakt nergens naar eigenlijk dus dat werk je zo naar binnen.
pi_40973064
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 14:59 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Vond het zelf ook vet apart man, voelde me heel even Maikuuul.
Goeie vakantie gehad? Ik dacht trouwens dat je senseo heete op fok oid.
Weest welkom.
ik dacht senseo of slap_gelul, het was dus de laatste. Ik wist het niet meer omdat ik nooit inlog, ik lees alleen maar.
Vakantie was top, lekker bruin geworden en uitgerust, nu weer vol er tegenaan met trainen....
pi_40973958
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:05 schreef slap_gelul het volgende:

[..]

ik dacht senseo of slap_gelul, het was dus de laatste. Ik wist het niet meer omdat ik nooit inlog, ik lees alleen maar.
Vakantie was top, lekker bruin geworden en uitgerust, nu weer vol er tegenaan met trainen....
Wat zijn je stats? BW BF DP DL SQ ?
pi_40973979
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:34 schreef McGilles het volgende:

[..]

hmm dat zou een goed tabelletje maken in de OP.. J?
pi_40974264
Voor de fullbody trainenden heb ik een (naar het schijnt) monsterlijke oefening gevonden:

one handed dumbbell overhead squat

Ik ga 'em maandag proberen. Zal heel lastig worden, aangezien ik barbell overhead squats al amper kan. Voor alle duidelijkheid; overhead squats vereisen de grootste lichaamscoördinatie, bouwen ultieme massa en maken je een beest .

In een artikel (www.dragondoor.com -> strength -> strength articles -> overhead squat) wordt een coach genoemd die zijn atleten in het begin alleen de overhead squat leerde, en totdat ze 15 reps met bodyweight (dit is een immense prestatie, niet te bevatten) konden liet hij hen geen andere oefeningen doen.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:35:13 #40
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_40975527
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:26 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

ja, die doc is de revue hier al gepasseerd, gaat niet echt over BB, eerder over die Greg Valentino
Heb inmiddels al wat verhalen over hem gelezen, denk dat ik sowieso even ga kijken. Ennuuhh "gaat niet echt over BB" je hebt helemaal gelijk!
pi_40975666
Ik vind nog steeds dat 90% van alles wat hier besproken wordt op het gebied van training over BB gaat. Misschien een wat andere kijk op de zaken dan de 'makkelijkere splitschema-weg' (waar niets mis mee is), maar uiteindelijk is het ons allen toch voor een groot deel te doen om het, op zijn ivostiaans gezegd, "beeldhouwen van je lichaam". Of je dat nou doet met de nieuwste dvd van Ronnie Coleman of met een dual factor hypertrophy schema incl high frequency squats doet niet ter zake. Het blijft bodybuilding .
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:39:30 #42
140141 ivosnivo
pi_40975673
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:35 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Heb inmiddels al wat verhalen over hem gelezen, denk dat ik sowieso even ga kijken. Ennuuhh "gaat niet echt over BB" je hebt helemaal gelijk!
Ze proberen de sport alleen weer is belachelijk te maken door zo'n freak te tonen en alle vooroordelen kunnen weer bevestigd worden
pi_40975748
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:39 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ze proberen de sport alleen weer is belachelijk te maken door zo'n freak te tonen en alle vooroordelen kunnen weer bevestigd worden
Met z'n eigen operatie
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:47:36 #44
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_40975884
quote:

[..]

Precies.
pi_40976178
Bodybuilders zijn allemaal van die vieze AAS junkies
pi_40976255
quote:

[..]

Ivo, hoe staat het eigenlijk met jouw trainingen? Nog een beetje vooruitgang geboekt?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:06:38 #47
140141 ivosnivo
pi_40976454
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:59 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ivo, hoe staat het eigenlijk met jouw trainingen? Nog een beetje vooruitgang geboekt?
Ik train de afgelopen maanden zwaar matig, wegens omstandigheden . Ben van plan om vanaf volgende week een totaal nieuw schema te gaan doen en kijken hoe dat gaat.
Bedoeling is om 3 keer per week alle spiergroepen te trainen, en dan 1 oefening per spiergroep per training. Echt helemaal tot het uiterste, en elke week zelfde gewicht pakken en proberen een rep extra te doen en als er genoeg extra reps zijn gewicht omhoog gooien (alles bijhouden dus heb al invullijsten gemaakt in excel ).

Voorbeeld dus, BORST training 1: Bankdrukken, training 2 schuin dumbeldrukken training 3 (isolatie training) flies.

Maar jij bent lekker bezig met je 200kg deadlift
pi_40976699
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:06 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik train de afgelopen maanden zwaar matig, wegens omstandigheden . Ben van plan om vanaf volgende week een totaal nieuw schema te gaan doen en kijken hoe dat gaat.
Bedoeling is om 3 keer per week alle spiergroepen te trainen, en dan 1 oefening per spiergroep per training. Echt helemaal tot het uiterste, en elke week zelfde gewicht pakken en proberen een rep extra te doen en als er genoeg extra reps zijn gewicht omhoog gooien (alles bijhouden dus heb al invullijsten gemaakt in excel ).

Voorbeeld dus, BORST training 1: Bankdrukken, training 2 schuin dumbeldrukken training 3 (isolatie training) flies.

Maar jij bent lekker bezig met je 200kg deadlift
Ik vroeg het me af omdat ik je weinig zag posten over je eigen resultaten!

Ik train nu al een tijd als volgt:
Dag1: borst 2x (3x), rug 2x (3x), shouders 1x (biceps 1x, triceps 1x)
Dag2: benen 6x, onderrug 1x, buik 1x
Dag3: borst 2x (3x), rug 2x (3x), shouders 1x (biceps 1x, triceps 1x)
Dag4: benen 6x, onderrug 1x, buik 1x

Maar zoals elke persoon hier twijfel ik natuurlijk ook wel eens aan het schema en denk ik het te veranderen/verbeteren!

Straks begint de winter weer en dan mogen we weer versteld gaan staan van jouw mega benchpress
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:18:02 #49
140141 ivosnivo
pi_40976801
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:14 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik vroeg het me af omdat ik je weinig zag posten over je eigen resultaten!

Ik train nu al een tijd als volgt:
Dag1: borst 2x (3x), rug 2x (3x), shouders 1x (biceps 1x, triceps 1x)
Dag2: benen 6x, onderrug 1x, buik 1x
Dag3: borst 2x (3x), rug 2x (3x), shouders 1x (biceps 1x, triceps 1x)
Dag4: benen 6x, onderrug 1x, buik 1x

Maar zoals elke persoon hier twijfel ik natuurlijk ook wel eens aan het schema en denk ik het te veranderen/verbeteren!

Straks begint de winter weer en dan mogen we weer versteld gaan staan van jouw mega benchpress
Me bedoeling is om gruwelijke persoonlijke record te verbreken en hoop het zo te halen. Train al 10 jaar met splitschema, en wil nu is proberen of dit wat is. Als het goed is heb ik voor elke oefening veel energy omdat ik er maar 1 oefening van doe maar dat zie ik vanzelf wel.
Vreemd is bv dat ik de afgelopen maanden enorm vooruit ben gegaan met smalbankdrukken, maar totaal niet met normaal bankdrukken.

Ga vanavond weer lekker cardioën op een feest in groningen, HRDSTL
pi_40979341
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:39 schreef LedZep het volgende:
Ik vind nog steeds dat 90% van alles wat hier besproken wordt op het gebied van training over BB gaat. Misschien een wat andere kijk op de zaken dan de 'makkelijkere splitschema-weg' (waar niets mis mee is), maar uiteindelijk is het ons allen toch voor een groot deel te doen om het, op zijn ivostiaans gezegd, "beeldhouwen van je lichaam". Of je dat nou doet met de nieuwste dvd van Ronnie Coleman of met een dual factor hypertrophy schema incl high frequency squats doet niet ter zake. Het blijft bodybuilding .
het ging over die documentaire
pi_40982442
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:34 schreef McGilles het volgende:

[..]

bw 90
bf 19%
dp (dumbell press??) 70 (totaal)
dl 130
sq 120
pi_40982443
Och och och de bodybuildingclan is weer zuipen in de stad hoor, stelletje anti_podda's .
pi_40985850
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 22:56 schreef LedZep het volgende:
Och och och de bodybuildingclan is weer zuipen in de stad hoor, stelletje anti_podda's .
wat zijn anti podda's?

ik ben al terug
pi_40986211
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 22:56 schreef slap_gelul het volgende:

[..]

bw 90
bf 19%
dp (dumbell press??) 70 (totaal)
dl 130
sq 120
Die DP moest natuurlijk BP zijn, typfoutje
Die zal wel rond de 100 liggen dan neem ik aan !
pi_40988030
govder-de-godver... bijna thijs, moet ik zonodig n vriend in halen op de fiets, zie ik totaal niet dat ik fkets op n parkeersplaats... vol met me fiets op de stoep, beide handjes lggen compleet open, beide knieën hebben 2 wonden, en ;n slag in me voorwiel waar je U tegen zegt... Ik ben nou zo ontzettend boos op mezel... Domme Domme IK! bah, domme mongool...
(bier en nog 's bier...)
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  zondag 20 augustus 2006 @ 09:55:02 #56
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40991077
Bier

Vandaag heel de dag werken, weer geen training dus. Ga wel wat plyo-grapjes uithalen, ook lekker vermoeiend.
met dank aan SF
pi_40991513
hahaha fantastisch
zat eraan te denken om snel nog ff dat bericht te verwijderen, maar dit is mooi

Ik was trouwens naar een concert van de WC-Experience geweest. Ik moest mee van 'n vriend die altijd gaat, en ik vond het echt gaaf! Echt 'n aanrader als iemand ooit roept dat je erheen moet.

(jammer dat squatten en dl's 'n weekje moet wachten weer aangezien beide knieën aardig fucked-up zijn, en jammer dat me fiets helemaal kapot is, en jammer dat mijn linkerhand ook helemaal kapot is... Maar goed, eerst ff ontbijtje halen bij de Mac )
pi_40992728
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 10:36 schreef mister_popcorn het volgende:
hahaha fantastisch
zat eraan te denken om snel nog ff dat bericht te verwijderen, maar dit is mooi

Ik was trouwens naar een concert van de WC-Experience geweest. Ik moest mee van 'n vriend die altijd gaat, en ik vond het echt gaaf! Echt 'n aanrader als iemand ooit roept dat je erheen moet.

(jammer dat squatten en dl's 'n weekje moet wachten weer aangezien beide knieën aardig fucked-up zijn, en jammer dat me fiets helemaal kapot is, en jammer dat mijn linkerhand ook helemaal kapot is... Maar goed, eerst ff ontbijtje halen bij de Mac )
mac is lekker.. maar 's morgends!?!?
pi_40993220
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 11:42 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

mac is lekker.. maar 's morgends!?!?
Ze hebben wel zo'n ontbijt.. met croissant enzo, wat best te eten is hoor (naar maatstaven). Heb het 1 keer gehad, toen ik vanuit Londen naar huis kwam . En na een nacht doorhalen en meerdere nachten een paar uur slaap smaakt zo'n mac-ontbijt nog redelijk goed!
pi_40994035
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 00:59 schreef McGilles het volgende:

[..]

Die DP moest natuurlijk BP zijn, typfoutje
Die zal wel rond de 100 liggen dan neem ik aan !
bp 95
pi_40994207
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:30 schreef slap_gelul het volgende:

[..]

bp 95
Niet slecht! Lekker bezig dus! Hoe vaak per week train je?
pi_40994965
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:03 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ze hebben wel zo'n ontbijt.. met croissant enzo, wat best te eten is hoor (naar maatstaven). Heb het 1 keer gehad, toen ik vanuit Londen naar huis kwam . En na een nacht doorhalen en meerdere nachten een paar uur slaap smaakt zo'n mac-ontbijt nog redelijk goed!
Ik kots op zo'n moment meestal m'n ontbijt uit eigenlijk...
pi_40996431
ik ga 5xper week, 4x kt splitschema en 1x cardio
pi_40997532
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:03 schreef LedZep het volgende:

[..]

Quarterpounder menu, vanille shake erbij, dubbele frietsaus. Goed katervoer
  zondag 20 augustus 2006 @ 14:32:39 #65
140141 ivosnivo
pi_40997701
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:47 schreef slap_gelul het volgende:
ik ga 5xper week, 4x kt splitschema en 1x cardio
Waar train je?
pi_40998023
Stiekem zit er hier nog wel een beetje vordering in, al laat ik niet zoveel van me horen. Maar ik lees wel mee wat jullie allemaal uitspoken.

Even mijn meisjesstats:
met dumbells doe ik biceps curls nu met 6 kg. en ik denk dat 7 haalbaar is. Side raises red ik nét met 5 kg. zonder slordig te worden. Dumbell chest press ook met 5.

Squats: 15 aan beide kanten. Legpress: 90 als ik Spinning gedaan heb, 100 als dat niet het geval is. En vandaag heb ik me ook die assisted pull up machine maar eens uit laten leggen. Even doorpezen tot ik op eigen kracht kan chinnen!

Ik vind het leuk. En ik 'mag' binnenkort ook gaan benchen!
Soms frustreert het me om al die kerels om me heen met megaveel gewicht te zien heffen, duwen, smijten en zwieren. Maar ik word stap voor stap ook sterker. En ik wou het toch allemaal maar vrouwelijk houden.

(Overigens een offtopic sportding: ik heb de coolste mountainbike van de wereld , dus bij wijze van cardio rag ik deze herfst door de bossen! )
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 20 augustus 2006 @ 14:47:38 #67
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40998157
50 kg squat nice hoor
met dank aan SF
pi_40998536
ik train bij special sports oudekerk a/d amstel
pi_40999292
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:47 schreef J-Will het volgende:
50 kg squat nice hoor
45. Twee keer 15 en een stang van 15.
Hardloper.
IG @webkim
pi_40999485
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 15:22 schreef Webkim het volgende:

[..]

45. Twee keer 15 en een stang van 15.
zeer netjes
  zondag 20 augustus 2006 @ 15:33:59 #71
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40999606
nog altijd goed inderdaad. Stang is 20 kg bij ons, dus ik zat derneffe.

Morgen ranzig hard squatten, bulgarian squatten en clean & pressen. Zweten zal ik. PIJN zal het doen. en benchen.
met dank aan SF
pi_41002766
Jurrio is weer terug van weggeweest!
10 dagen Hongarije en 2.5 week Italie, nu heb ik er echt weer zin in! Keihard gaan met het ijzer.
maar eerst het een en ander teruglezen , heb ik in die vier weken veel gemist, afgezien van een nieuwe op?
pi_41002806
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:10 schreef Jurrio het volgende:
Jurrio is weer terug van weggeweest!
10 dagen Hongarije en 2.5 week Italie, nu heb ik er echt weer zin in! Keihard gaan met het ijzer.
maar eerst het een en ander teruglezen , heb ik in die vier weken veel gemist, afgezien van een nieuwe op?
Ledzep is overleden nadat hij een 500kg squat probeerde en MrJ. is opgepakt wegens smokkelen van doping, voor de rest alles perfect
pi_41002936
Gelukkig hebben ze zelfs in de Turkse gevangenis een internetverbinding en kan ik, ondanks de 134 gebroken botten en diverse spierscheuringen op de vreemdste plekken toch nog, vanuit een zeer oncomfortabele houding in deze thread blijven posten .
  zondag 20 augustus 2006 @ 17:51:37 #75
140141 ivosnivo
pi_41003907
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:16 schreef LedZep het volgende:
Gelukkig hebben ze zelfs in de Turkse gevangenis een internetverbinding en kan ik, ondanks de 134 gebroken botten en diverse spierscheuringen op de vreemdste plekken toch nog, vanuit een zeer oncomfortabele houding in deze thread blijven posten .
Heb je er al aardige mannen ontmoet?
pi_41004548
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:51 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Heb je er al aardige mannen ontmoet?
het is J die bij de turken zit

veel sterkte Leddie
pi_41004625
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:14 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

het is J die bij de turken zit

veel sterkte Leddie
Inderdaad, Ivootje kan blijkbaar nog niet zo goed lezen .

Dankje Tommy, morgen rijd ik in mijn hypermoderne rolstoel naar de gym om mijn quads af te raggen; het is natuurlijk niet zo dat een kleine beperking in het fysieke gestel (en al helemaal niet in het geval van een paar zwakzinnige botbreuken) een (zwak) excuus is om het squatrek niet in te duiken.
pi_41004909
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:17 schreef LedZep het volgende:

[..]

Dankje Tommy, morgen rijd ik in mijn hypermoderne rolstoel naar de gym om mijn quads af te raggen; het is natuurlijk niet zo dat een kleine beperking in het fysieke gestel (en al helemaal niet in het geval van een paar zwakzinnige botbreuken) een (zwak) excuus is om het squatrek niet in te duiken.
mjaaah met de nodige melk en eiwitten komt het allemaal inorde heur
  zondag 20 augustus 2006 @ 19:19:20 #79
140141 ivosnivo
pi_41006250
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:17 schreef LedZep het volgende:

[..]

Die heb je toch al vanaf je geboorte? Daarom ben je toch zo speciaal
pi_41006463
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:19 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Die heb je toch al vanaf je geboorte? Daarom ben je toch zo speciaal
Nee, dat is meer een geestelijke beperking
  zondag 20 augustus 2006 @ 20:09:19 #81
153812 Frautie
Frautilicious
pi_41007722
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:43 schreef Webkim het volgende:
Stiekem zit er hier nog wel een beetje vordering in, al laat ik niet zoveel van me horen. Maar ik lees wel mee wat jullie allemaal uitspoken.

Even mijn meisjesstats:
met dumbells doe ik biceps curls nu met 6 kg. en ik denk dat 7 haalbaar is. Side raises red ik nét met 5 kg. zonder slordig te worden. Dumbell chest press ook met 5.

Squats: 15 aan beide kanten. Legpress: 90 als ik Spinning gedaan heb, 100 als dat niet het geval is. En vandaag heb ik me ook die assisted pull up machine maar eens uit laten leggen. Even doorpezen tot ik op eigen kracht kan chinnen!

Ik vind het leuk. En ik 'mag' binnenkort ook gaan benchen!
Soms frustreert het me om al die kerels om me heen met megaveel gewicht te zien heffen, duwen, smijten en zwieren. Maar ik word stap voor stap ook sterker. En ik wou het toch allemaal maar vrouwelijk houden.

(Overigens een offtopic sportding: ik heb de coolste mountainbike van de wereld , dus bij wijze van cardio rag ik deze herfst door de bossen! )
Gaat lekker! Keep it up

Zow, moet zowaar een hele pagina bijlezen...'T lijkt wel chatten hiero

Ik ga morgen beginnen met een nieuw eetschema, echt schoon dus. Ben benieuwd wat 't oplevert én ik ga weer aan de schuif met de oefeningen die ik doe (dus ik hussel de oefeningen door elkaar, wil ik iedere 4 weken gaan doen). Doe ik nooit te lang 'tzelfde en zou 't niet saai moeten worden
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
pi_41007909
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:09 schreef Frautie het volgende:

[..]

Gaat lekker! Keep it up

Ik ga morgen beginnen met een nieuw eetschema, echt schoon dus. Ben benieuwd wat 't oplevert én ik ga weer aan de schuif met de oefeningen die ik doe (dus ik hussel de oefeningen door elkaar, wil ik iedere 4 weken gaan doen). Doe ik nooit te lang 'tzelfde en zou 't niet saai moeten worden
Post je eetschema eens? Lekker veel kip en kwark?
pi_41007927
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:09 schreef Frautie het volgende:

[..]

Gaat lekker! Keep it up

Jij ook al? Morgen is ook mijn eerste strict-diet-dag .

En ja, 't is hier eigenlijk gewoon een slowchat. Ach, je moet toch wat doen .
pi_41008004
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:14 schreef LedZep het volgende:

[..]

Jij ook al? Morgen is ook mijn eerste strict-diet-dag .

En ja, 't is hier eigenlijk gewoon een slowchat. Ach, je moet toch wat doen .
Weer een nieuw schema bedacht zeppie?
pi_41008138
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:16 schreef McGilles het volgende:

[..]

Weer een nieuw schema bedacht zeppie?
Nee, dezelfde als een paar weken terug. Maar ik had nog geen zin om 'em te gaan volgen, vandaar. Nu wel dus
  zondag 20 augustus 2006 @ 20:22:57 #86
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_41008233
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:20 schreef LedZep het volgende:

[..]

Nee, dezelfde als een paar weken terug. Maar ik had nog geen zin om 'em te gaan volgen, vandaar. Nu wel dus
Da's dan weer zo jammer van die jongen...
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zondag 20 augustus 2006 @ 20:27:44 #87
140141 ivosnivo
pi_41008400
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:22 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Da's dan weer zo jammer van die jongen...
Als ie ook maar een beetje podda zou zijn........
pi_41008599
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:27 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Als ie ook maar een beetje podda zou zijn........
Aldus zeide de Ivostiaan
  zondag 20 augustus 2006 @ 20:33:42 #89
140141 ivosnivo
pi_41008613
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:33 schreef LedZep het volgende:

[..]

Aldus zeide de Ivostiaan
Die totaal geen idee heeft wie podda was.
pi_41008642
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:33 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Die totaal geen idee heeft wie podda was.
En al 9 jaar als een wussy traint.
  zondag 20 augustus 2006 @ 20:37:26 #91
140141 ivosnivo
pi_41008736
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:34 schreef LedZep het volgende:

[..]

En al 9 jaar als een wussy traint.
Over wussys gesproken, alles goed met je moeder?

Ik ga morgen ook met me nieuwe trainingsschema beginnen
  zondag 20 augustus 2006 @ 20:39:05 #92
153812 Frautie
Frautilicious
pi_41008788
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:14 schreef McGilles het volgende:
Post je eetschema eens? Lekker veel kip en kwark?
ongeveer zoiets: totaal: 1965 168,9 180,4 61,4
product # eenheid Kcal Eiwit Koolh, Vet

melk, mager 25 dl 93 9,8 12,8 0,0
brinta 25 gram 83 2,8 16,3 0,5
whey proteine 25 gram 96 20,4 2,9 0,3
appel 1 stuks 60 1,0 14,0 0,0
koffie 1

pindakaas calvé 25 gram 164 5,5 2,5 14,5
kipfilet 50 gram 56 10,5 0,0 1,5
brood (volkoren) 60 gram 125 3,4 24,0 1,7

ei 1 stuks 77 6,0 0,9 5,0
balsamico dressing 30 gram 33 0,0 4,0 2,0
kipfilet 50 gram 56 10,5 0,0 1,5
sla 100 gram 10 0,5 2,0 0,0
tomaten 25 gram 4 0,3 0,8 0,0
komkommer 25 gram 2 0,3 0,3 0,0

rijst (basmati) 40 gram 139 2,8 31,4 0,2
kalkoenfilet 50 gram 43 9,5 0,0 0,5

komkommer 60 gram 5 0,6 0,6 0,0
haring (in natuurazijn) 50 gram 109 8,0 1,5 8,0

biefstuk 135 gram 155 29,7 0,0 4,1
rijst (basmati) 60 gram 208 4,2 47,1 0,3
sojasaus 15 gram 18 1,8 2,7 0,0
boter 10 gram 72 0,1 0,0 8,1 1
spitskool (rauw) 300 gram 111 9,0 12,0 3,0

whey proteine 25 gram 96 20,4 2,9 0,3
ei 2 stuks 154 12,0 1,8 10,0

Iig ik ga omlaag in de vetjes en kh en omhoog in eiwitten. Nu ff maandje buffelen en kijken wat 't doet

En kwark eet ik niet, ik vind het eigenlijk om te kotsen en ik krijg er pukkeltjes van
pi_41009527
ik zou toch halfvolle melk drinken, ook al was ik aan het cutten.. of anders sojamelk

en wat zit er in komkommer dat onmisbaar is? drink gwn water
  zondag 20 augustus 2006 @ 21:08:53 #94
153812 Frautie
Frautilicious
pi_41009990
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:57 schreef Tommy__ het volgende:
ik zou toch halfvolle melk drinken, ook al was ik aan het cutten.. of anders sojamelk

en wat zit er in komkommer dat onmisbaar is? drink gwn water
magere melk is gewenning, drink ik al jaren...

En euh, komkommer is gewoon lekker knaagvoer

Ik behoor tot de weinige mensen die groenten echt lekker vinden
pi_41011616
Hmm zit ik ff in SPT te neuzen, zie ik ineens dat ik op nr22 sta in de lijst van users met de meeste posts in SPT in 2006 .

Afijn. Morgenochtend weer trainen. Ik denk dat ik weer front squats ga doen, military presses, chins (een paar ladders voor rep PR) en pulls, ik denk snatch grip deadlifts. Oh ja, barbell curllzZ (4 d3 G!rLzZ ) en tricep pushdowns (high rep). Kijk er naar uit en ben benieuwd hoe ik train op een ontbijt met eieren, cornflakes en melk
pi_41021660
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:50 schreef LedZep het volgende:
Hmm zit ik ff in SPT te neuzen, zie ik ineens dat ik op nr22 sta in de lijst van users met de meeste posts in SPT in 2006 .
Waar zie je dat?
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:42:02 #98
140141 ivosnivo
pi_41024621
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:50 schreef LedZep het volgende:

Afijn. Morgenochtend weer trainen. Ik denk dat ik weer front squats ga doen, military presses, chins (een paar ladders voor rep PR) en pulls, ik denk snatch grip deadlifts. Oh ja, barbell curllzZ (4 d3 G!rLzZ ) en tricep pushdowns (high rep). Kijk er naar uit en ben benieuwd hoe ik train op een ontbijt met eieren, cornflakes en melk
Hier sta je op nr 134
pi_41024834
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:42 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Hier sta je op nr 134
Lezen is voor jou ook een kunst he

Vandaag front squats gedaan zonder problemen, lichte wave met triples. OH press, chins, dumbbell rows, beetje snatch pulls.. acceptabele training .
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:00:05 #100
140141 ivosnivo
pi_41025231
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:48 schreef LedZep het volgende:

[..]

Lezen is voor jou ook een kunst he

Vandaag front squats gedaan zonder problemen, lichte wave met triples. OH press, chins, dumbbell rows, beetje snatch pulls.. acceptabele training .
Dat was je training? *proest*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')