abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:48:13 #151
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40939259
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 15:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar zou dat dan aan Madonna liggen of die gelovigen?
Aangezien ķk me niet beledigd voel zou ik zeggen de gelovigen. Maar van mij mogen ze proberen hun eisen ingewilligd te krijgen, als daar volgens een rechter gegronde redenen voor zijn.

Ze mogen het in ieder geval proberen, daar zal ik niet wakker van liggen. Ze mogen er zelfs in slagen, ook daar zal ik niet meteen op de barricades voor gaan staan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:52:04 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40939368
ja precies, ik geef ze groot gelijk en als de rechter/wetgevers dat ook doen vind ik het best maar ik zal er verder niet minder van slapen ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40939416
Maar waarom gelijk richting Donner stappen en zaken gaan eisen? Eisen doe je bij een rechter, desnoods via een kort geding.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:54:17 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40939446
ja dat weet ik ook niet, persoonlijk zou ik ook een advocaat in de hand nemen of ze willen een wetswijziging die dit specifieke geval verbied ofzo
pi_40939484
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 15:54 schreef sp3c het volgende:
ja dat weet ik ook niet, persoonlijk zou ik ook een advocaat in de hand nemen of ze willen een wetswijziging die dit specifieke geval verbied ofzo
Dat lijkt me een perfect wetsontwerp voor een partij die zelf ook al niet echt als op en top democratisch te boek staat, ja.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:56:27 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40939516
lol
pi_40940375
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 15:03 schreef sp3c het volgende:
want zeg nu zelf, het heeft totaal nix te maken met afrikaanse kindertjes met flinke honger
het gaat niet om hongerende kindje s maar om aids-slachtoffers .. en hoe kregen we die ook alweer zo massaal .. juist ja, een pauselijk verbod op het condoomgebruik ..

snap je het nu ?
pleased to meet you
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:35:25 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40940466
die kindertjes krijgen massaal aids omdat hun oudertjes massaal met elkaar het bed in duiken, liefst iedere dag met een andere partner ... daar is de paus ook geen groot voorstander maar dat interesseert ze niet

dus nee ik snap het nog steeds niet
pi_40940605
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 16:31 schreef moussie het volgende:

[..]

het gaat niet om hongerende kindje s maar om aids-slachtoffers .. en hoe kregen we die ook alweer zo massaal .. juist ja, een pauselijk verbod op het condoomgebruik ..

snap je het nu ?
In het land waar aids het meeste voorkomt, Zuid Afrika, heeft de president ook aardig
wat boter op z'n hoofd dus om de schuld bij de Paus te leggen is een beetje te simpel.
pi_40941000
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 15:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat anderen dan meteen zin krijgen om ook maar te gaan beledigen dan creeer je zo'n vervelende sfeer in het land. iedereen drijft zo uit elkaar en voor je het weet beginnen er treinen te ontploffen.
de vervelende sfeer is er al op het moment dat iedereen bang is om op elkaars lange tenen te trappen.
Er is altijd wel iemand beledigd. Uiteraard kan dat altijd worden uitgesproken, het is wel zo dat binnen een discussie "ik ben beledigd dus het moet worden verboden" niet kan. Je komt maar met argumenten aan waarom dat beledigend/schadelijk is in dit geval van een concert waarbij je niet gedwongen bent om naar toe te gaan.
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:02:25 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40941145
ja dat deed ik al
pi_40941179
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 16:41 schreef Incomplete het volgende:

[..]

In het land waar aids het meeste voorkomt, Zuid Afrika, heeft de president ook aardig
wat boter op z'n hoofd dus om de schuld bij de Paus te leggen is een beetje te simpel.
dat is westers redeneren wat je nu doet .. als je midden in de rimboe zit, weinig tot geen educatie, om het jaar een hongersnood oid is de link naar het geloof, de missionaris, de christelijke hulppost, je steun en toeverlaat in moeilijke tijden !!, juist wel snel gelegd en zegt het politieke gewauwel tig kilometer verderop je geen moer ..
daarnaast verschilt katholiek geloof daar en hier nogal van elkaar, daar is het een mix met het oorspronkelijke afrikaanse geloof .. het aanbieden van je vrouw aan de gast een eeuwenoude traditie ..
en tja .. ook hier in het westen lopen we steen en been te klagen over de achterlijkheid van de pauselijke geboden .. geen anticonceptie en zo .. maar hiphoi, er zit schot in, sindskort mag je van de paus wel een condoom gebruiken .. nadat je met aids bent besmet !!
pleased to meet you
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:10:08 #163
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40941348
Jongens jongens, waar praten we eigenlijk over? Madonna is een lekker wijf van 40+ en God een smerige klootzak die helaas maar niet dood wil.

Gelovigen zijn halfzachte loony's die pas echt gevaarlijk worden als je hun collectieve hallucinaties durft te bespotten.

Zo moeilijk is het allemaal niet. Ik zal toch wel branden in die fucking hel van ze en als iemand mij niet begrijpt, is het een fascistische simpelziel.

Jesus was a faggot
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:11:58 #164
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40941404
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:10 schreef Ringo het volgende:
Jongens jongens, waar praten we eigenlijk over? Madonna is een lekker wijf van 40+ en God een smerige klootzak die helaas maar niet dood wil.

Blijkbaar verschillen de meningen nog een beetje waar we over praten
pi_40941606
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:03 schreef moussie het volgende:

[..]

dat is westers redeneren wat je nu doet ..
Zuid Afrika is een vrij westers georienteerd land. Dat de president niet
aan de condooms- en aids bestrijdingsmiddellen wilde is niet de schuld van de Paus.
Tot voor eind 2004 heeft Mbeki de woorden Hiv of Aids niet in de mond gehad
als president van een land waar Aids het vaakste voorkomt.

Daarnaast is het makkelijk wijzen met het vingertje naar de Paus. Als ze zo goed
katholiek geweest zouden zijn haden ze bij hun eigen partner gebleven zoals de
katholieke kerk ook voorschrijft.
pi_40941661
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:10 schreef Ringo het volgende:
Madonna is een lekker wijf van 40+
Daar ging de geloofwaarigheid van je post.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:25:47 #167
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40941768
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:11 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Blijkbaar verschillen de meningen nog een beetje waar we over praten
Ach ze is tenminste niet als ezel gereļncarneerd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_40941898
Niet sterven aan het kruis was een groter wonder geweest.
Ik denk niet dat Madonna wil spotten met het kruisgedoe. Het is dramatische expressie wat ze doet. Censuur is zo geloofseigen.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_40943698
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:19 schreef Incomplete het volgende:
Zuid Afrika is een vrij westers georienteerd land.
erm .. ze mogen dan wel westers georiėnteerd zijn maar dat zal de arme bevolking weinig helpen ..
quote:
Dat de president niet aan de condooms- en aids bestrijdingsmiddellen wilde is niet de schuld van de Paus.
Tot voor eind 2004 heeft Mbeki de woorden Hiv of Aids niet in de mond gehad
als president van een land waar Aids het vaakste voorkomt.

volgens een onderzoek van studenten van de radboud uni
quote:
Cathalijne Rodenburg: “Een groot billboard met de slogan Don’t be silly, put a condom on your willy, vinden wij grappig, maar slaat totaal niet aan als iemand bijvoorbeeld de opvatting heeft dat het zaad van de man goed is voor de gezondheid van de vrouw of als gedacht wordt dat een condoom onvruchtbaarheid veroorzaakt, ongeveer het ergste wat je kan overkomen in Afrika.”
quote:
Daarnaast is het makkelijk wijzen met het vingertje naar de Paus. Als ze zo goed
katholiek geweest zouden zijn haden ze bij hun eigen partner gebleven zoals de
katholieke kerk ook voorschrijft.
hehe .. volgens het worldfactbook zijn maar pakweg 7% van de zuid-afrikanen katholiek, dus dat zou anyway al niet kloppen ..
het is duidelijk de link die madonna zelf legt vanuit haar katholieke achtergrond .. en wat dat aangaat heeft zij gewoon gelijk .. het verbod op condooms gezien in het licht van al die stervende kinderen is .. erm, ik kan geen woorden vinden zo snel, dus ik hou het maar op onbegrijpelijk ..
ik vermoed dat de link naar het kruis impliceerd dat Jezus al voor onze zonden gestorven is, waarom moeten die kinderen ook nog dood .. zoiets ? dramatische expressie heet dat dan
pleased to meet you
pi_40944257
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 18:54 schreef moussie het volgende:

[..]

erm .. ze mogen dan wel westers georiėnteerd zijn maar dat zal de arme bevolking weinig helpen ..
Sinds de afschaffing van de apartheid is er weinig veranderd ja, met dien verstande
dat nu de zwarte politici hun zakken vullen en verdeeld zijn en blijven in hun
eeuwige stammentwisten.
quote:
volgens een onderzoek van studenten van de radboud uni
Ja, leuk onderzoek maar het bevestigt slechts wat ik eerder aanhaalde.
De onwil/onmacht vanuit de regering er daadwerkelijk iets aan te doen.
quote:
dramatische expressie heet dat dan
Van mij mag madonna haar act gewoon doen, grappig zelfs.
Madonna staat bekend om haar "shock-effecten" en provocerende optredens.
Dat er gelovigen zijn die zich daar aan storen kan ik me voorstellen.
In het licht van de Mo-cartoonrellen vind ik dat er op fatsoenlijke wijze gereageerd
wordt en daar kunnen andere geloven nog eens een voorbeeld aan nemen.
pi_40944566
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Betweter. De traditie heeft het nou eenmaal over een kruis. De Jehova's denken dat het een paal was, jij vindt dat het een X was, who fucking cares?
Het was in elk geval niet leuk!
pi_40945393
ik kan helaas de link niet meer vinden die ik een tijdje geleden tegenkwam .. Lordi had net het songfestival gewonnen en "the da vinci code" ging in premičre .. en de gelovigen werden opgeroepen door hun herders om zich wat meer uit te spreken tegen dit soort blasfemie
pleased to meet you
pi_40948306
Asl ej het concert hebt gezien zoals ik zul je zien dat de boodschap positief is.

Achter haar worden beelden getoond van aidswezen in Afrika en krijg je een website adres te zien met een oproep om geld te doneren. Met heel de kruisiging probeert ze te zeggen dat Jezus zich voor de zondes van de mens aan het kruis liet nagelen... maar onze zondes gaan steeds verder en nu kun je daar wat aan doen door geld te doneren.
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
pi_40949850
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 21:25 schreef LoveProfusion het volgende:
Asl ej het concert hebt gezien zoals ik zul je zien dat de boodschap positief is.

Achter haar worden beelden getoond van aidswezen in Afrika en krijg je een website adres te zien met een oproep om geld te doneren. Met heel de kruisiging probeert ze te zeggen dat Jezus zich voor de zondes van de mens aan het kruis liet nagelen... maar onze zondes gaan steeds verder en nu kun je daar wat aan doen door geld te doneren.
De moderne aflaat, geld storten voor het goede doel.
pi_40953521
In Nederland bestaat er recht op vrije meningsuiting. Het is niet verboden om tijdens een muziekconcert te doen alsof je aan een kruis hangt. Als mensen daar aanstoot aan willen nemen, moeten ze niet naar dat concert toe gaan. It's as simple as that.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')