Daarom is het album Places ook erg goed van Mehldau omdat ie dan niet die vervelende covers doet!quote:Op zondag 21 januari 2007 13:37 schreef Zanderrr het volgende:
Relatief nieuw: EST, Nels Cline, Vijay Iyer, Der Rote Bereich, [em], Nostalgia 77 Octet, Tin Hat Trio, Ben Allison & Medicine Wheel, David S. Ware Quartet, Gregg Bendian, etc.
Verder is het ook altijd wel interessant als een veteraan als Andrew Hill of Ornette Coleman weer eens een nieuwe schijf uitbrengt. Zo is de laatste Art Ensemble Of Chicago-cd bijv. (tegen verwachtingen in) ook zeer goed te genieten.
Verder hebben we in Nederland ook uitstekende muzikanten rondlopen, bijv. Eric Vloeimans, Tony Overwater, Anton Goudsmit en Yuri Honing. Altijd wel de moeite waard om een concert van hen bij te wonen.
Metheny moet ik me nog steeds eens wat beter in verdiepen. Mehldau heb ik een aantal keer live gezien op NSJ en dan is het wel mooi. Op de plaat weet het me minder te boeien (telkens maar weer die Beatles- en Radiohead-covers...)
Ik heb alletwee de 'Masters of Jazz' boxjes (de 'witte' en de 'zwarte', met beiden 5 DVDs) een keer cadeau gehad, maar ik vond de kwaliteit van de documentaires over het algemeen een beetje wisselend. In mijn herinnering waren vooral de documentaires over Coltrane en over Monk wel de moeite waard. De Parker-documentaire bestaat inderdaad vooral uit veel pratende hoofden.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:02 schreef Beathoven het volgende:
Kent iemand de documentaire-serie 'Masters of Jazz'? Ik heb deze voor 14,95 gekocht bij King Kong in Leeuwarden, maar ik kan nergens op internet iets terugvinden. Het zijn 5 DVD's waarin alle Jazzgrootheden wel vertegenwoordigd zijn.
Heb ze ook allebei, ooit in de drie voor 25 (of een andere acherlijke aanbieding) gekocht bij FRSquote:Op zondag 28 januari 2007 16:50 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ik heb alletwee de 'Masters of Jazz' boxjes (de 'witte' en de 'zwarte', met beiden 5 DVDs) een keer cadeau gehad, maar ik vond de kwaliteit van de documentaires over het algemeen een beetje wisselend. In mijn herinnering waren vooral de documentaires over Coltrane en over Monk wel de moeite waard. De Parker-documentaire bestaat inderdaad vooral uit veel pratende hoofden.
Bij de Fame zag ik gisteren zijn complete Impulse! werk voor een schijntje liggen. Misschien de moeite waard.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:56 schreef Norrage het volgende:
God wat heeft Keith Jarret toch een paar pareltjes gemaakt (buiten Köln Concert)...
My Song, Facing You, Somewhere Before, Nude Ants...stuk voor stuk geweldigEn ik ken nog zoveel werk van hem niet....Qua soloconcerten toch stiekem alleen Koln goed (alhoewel er echt nog wel wat andere goede zijn, maar die vallen in het niet bij Koln) maar zijn Trio/Quartet werk is echt waanzinnig hoor...
(Had zijn andere albums (die ik boven postte) nog niet zoveel geconcentreerd beluisterd, dus vandaar deze post fftjes)
Ik vind juist dat er veel cd's voor vrij mooie prijzen in de winkels liggen. Labels als OJC, Impulse! en Blue Note hebben toch een behoorlijk aanbod van cd's onder een tientje. Al die RVG's bijvoorbeeld kan je vaak al voor 7,99 krijgenquote:Op zondag 28 januari 2007 21:43 schreef Norrage het volgende:
Bijna al het Keith Jarret is boven de 15 Euro...echt kut..daarom heb ik eigenlijk vooral zijn muziek op mijn comp staan...Dus ja, als je nog tips hebt!
Zelfde probleem met veel jazz...erg moeilijk het goedkoop te vinden op Miles Davis, Coltrane etc na...
De Parker documentaire viel me ook wat tegen, als je het beeldmateriaal bekeek ging het 'muzikaal gezien' over iedereen behalve over degene waar de documentaire over hoort te gaan. Meer dan de helft was opvulling. Dat stukje beeld materiaal op het einde waar Parker en Gillespie nog een optreden geven was wel de moeite waard. Maar helaas ook het enige noemenswaardige stukje imho.quote:Op zondag 28 januari 2007 16:50 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ik heb alletwee de 'Masters of Jazz' boxjes (de 'witte' en de 'zwarte', met beiden 5 DVDs) een keer cadeau gehad, maar ik vond de kwaliteit van de documentaires over het algemeen een beetje wisselend. In mijn herinnering waren vooral de documentaires over Coltrane en over Monk wel de moeite waard. De Parker-documentaire bestaat inderdaad vooral uit veel pratende hoofden.
Echt doenquote:Op zondag 28 januari 2007 23:18 schreef nipeng het volgende:
De eerste 10 minuten kunnen me niet echt boeien.
Die zal ik morgen eens helemaal gaan luisteren.
Dizzy Gillespie is minstens even goed idd, ze hadden hem ook een eigen docu moeten geven. Nu neem ik aan dat er wel iets over 'm gemaakt is.. als dat niet het geval is dan is dat iig meer dan zonde.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:23 schreef Zanderrr het volgende:
Zoals fripper al eerder stelde, is er ook gewoon niet veel meer beeldmateriaal van Charlie Parker bewaard gebleven. Ik meen dat Dizzy Gillespie bijv. in die documentaire veel aan het woord komt, en ergens lijkt hij wat vermoeid om steeds maar weer te moeten vertellen wat voor een genie Parker was, terwijl hij zelf ook een van de pioniers van de bebop is. Hij had gewoon de (ahum) 'pech' om niet op z'n 30e al te overlijden.
Heb 'm zelf al gekochtquote:Op zondag 28 januari 2007 21:40 schreef Doff het volgende:
5 CD's voor volgens mij maar 30 of 35 euro (als ik me niet heb vergist). Bij Vergelijk.nl vind ik 'm voor niet goedkoper dan 57,66. Er stond trouwens wel maar 1 exemplaar.
Oh, excuses trouwens. Niet zijn complete werk. Alleen van de jaren '73 en '74![]()
Had vandaag eindelijk eens tijd om te luisteren, mooi concert. Bedankt voor de linkquote:Op zondag 28 januari 2007 22:42 schreef Doff het volgende:
Hulde aan de VPRO:
Hier een linkje naar het geweldige concert dat Dave Douglas afgelopen oktober in het Bimhuis gaf. Hoogtepunt van de eerste set is het tweede nummer. Echt fantastisch. Ik hoop dat ze het concert van Chris Potter ook zullen uitzenden binnenkort.
Leuk! Welke 5 albums zijn dat uberhaupt?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:11 schreef Doff het volgende:
Voor de liefhebbers van dat concert is Meaning and Mystery een aanrader. Zelfde band, aantal zelfde nummers alleen net ietsje gladder imo (ach ja, studioalbums), maar nog steeds heel tof.
Dat Impulse!-spul van Keith Jarrett is trouwens erg relaxed. Veel lange nummers, veel materiaal dat nog niet eerder is uitgegeven (waaronder kleine introducties en veel alternate takes) en natuurlijk gewoon erg goed spel. Moeite waard dus.
Die tweede reactiequote:
Luister eens wat Chet Baker Sings, prima muziek om mee in slaap te vallen.quote:Op maandag 12 februari 2007 02:48 schreef wonderer het volgende:
Ik ben op zoek naar een liedje dat door een man gezongen wordt en dat wel door kan gaan voor een slaapliedje. Kan iemand me aan wat titels helpen misschien?
Als Hancock maar Maiden Voyage speeltquote:
Curtis Amy inderdaad. Kon je dat horen of heb je het opgezocht?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:56 schreef Lenoir het volgende:
Fijne muziek is dat, Doff. Maar wie en van welk album?
Curtis Amy?
The Tourist van St. Germain vind ik erg relaxed, maar ik ben er verder ook niet zo in thuis.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:48 schreef Benait het volgende:
Ik hou ook bes van Jazz maar geen pure Jazz om het zo maar te zeggen! Meer een mix van lounge-jazz beetje funk tintjes erin. Weet iemand zo soort cd voor mij?
misschien moet je hier wel heen : Stel nou dat je niets van Jazz weet...quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:48 schreef Benait het volgende:
Ik hou ook bes van Jazz maar geen pure Jazz om het zo maar te zeggen! Meer een mix van lounge-jazz beetje funk tintjes erin. Weet iemand zo soort cd voor mij?
Ik vind 't ook erg tof. Denk dat ik dat boxje binnenkort wel van mezelf mag aanschaffenquote:Op donderdag 22 februari 2007 01:20 schreef Lenoir het volgende:
Curtis Amy moest ik opzoeken, Doff, maar het is geweldig.
Dank daarvoor.
Iemand trouwens enig idee waarom die Mosaïc-cds maar in beperkte oplage verschijnen?
Ga even hierheen en probeer het zelf eens, misschien lukt het dan welquote:Op donderdag 22 februari 2007 13:45 schreef Man_Made_God het volgende:
Waarom kan ik die mosaic zooi nou niet afspelen? Ik mis wat, en daar heb ik een hekel aan
Ik kan haar ook wel waarderen. Fantastische stem en lekker relaxed. Stem lijkt ontzettend op die van Billy Holiday, echt maf. Mooi nummer ook inderdaadquote:Op donderdag 22 februari 2007 13:55 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Dit vind ik ook een heel leuk nummer:
Madeleine Peyroux - Don't Wait Too Long, kon zweren dat het in de jaren nn is opgenomen ofzo.
Doet me trouwens denken aan sesamstraat
Hehe, ik had ergens in de verte nog WinAmp aanstaan, en daarmee wilde m'n compu het bestand openen. Dat wil dus niet. Klinkt inderdaad leuk die Curtis Amy.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:20 schreef Doff het volgende:
[..]
Ga even hierheen en probeer het zelf eens, misschien lukt het dan wel.
[..]
Is inderdaad wel relaxed. Heeft mijn moeder altijd opstaan...Maar die heeft ook vaak Diana Krall opstaan en dat vind ik echt om te kotsenquote:Op donderdag 22 februari 2007 16:20 schreef Doff het volgende:
[..]
Ga even hierheen en probeer het zelf eens, misschien lukt het dan wel.
[..]
Ik kan haar ook wel waarderen. Fantastische stem en lekker relaxed. Stem lijkt ontzettend op die van Billy Holiday, echt maf. Mooi nummer ook inderdaad![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |