Ah, gaat Sebbo ook een lijstje maken?quote:Op zondag 31 december 2006 11:15 schreef fripper het volgende:
Is ook weer waar , misschien willen sommige mensen wel een lijstje met 50 Zorn albums maken
Nee die van Sebbo wordt dan een van 100 Zorn (en derivaten) albums.quote:Op zondag 31 december 2006 11:29 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Ah, gaat Sebbo ook een lijstje maken?
Nooit gezien, maar ligt volgens mij zelfs bij de FRS. De soundtrack vind ik volgens mij wel aardig, maar niet bijzonder. Wel veel grote namen.quote:Op zondag 31 december 2006 12:47 schreef Man_Made_God het volgende:
Even compleet wat anders:
Heeft iemand hier wel eens de film Round Midnight gezien? Ik kwam 'm toevallig tegen, en zelfs bij imdb (http://www.imdb.com/title/tt0090557/) wordt 'ie goed beoordeeld.
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 22:52 schreef nipeng het volgende:
Deze Tyner heb ik ook eens beluisterd. Hij "deed" het niet voor mij. Zal 'm binnenkort nog eens luisteren, kijken of ik de plaat nu wel kan waarderen.
Damn, is nu toch bevestigd.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:49 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Las vandaag trouwens een gerucht op internet dat Alice Coltrane overleden zou zijn, maar gelukkig lijkt het niet waar te zijn.
Ik lees er anders niets over...quote:Op zondag 14 januari 2007 12:07 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Damn, is nu toch bevestigd.
http://www.latimes.com/news/local/valley/la-me-coltrane14jan14,1,2804527.story?ctrack=1&cset=true
Deze link is beter .....quote:Op maandag 15 januari 2007 14:41 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Ik lees er anders niets over...![]()
Heb ik ook wel, hoewel in iets lichtere mate. Kan het op zn tijd wel waarderen, en kan horen waarom het zo'n belangrijke pianist is geweest. Heel vaak luisteren doe ik het echter niet. (iets vergelijkbaars heb ik ook met Keith Jarrett overigens.) En ik speel zelf nog wel piano.quote:Op maandag 8 januari 2007 19:55 schreef Norrage het volgende:
Valt mij sowieso op nu ik mijn jazzsmaak ontwikkel ik vooral neig naar pianomuziek...Het heeft bij mij altijd wat hypnotiserends en rustgevends. Bill Evans kan ik echter nog niet helemaal in groeien...Weet niet waarom.
Zo ging het bij mij ook vandaagquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:16 schreef Man_Made_God het volgende:
Heerlijk begin v/d zaterdag. Met een kater zien dat het salaris er weer is, en weten dat, terwijl je eigenlijk moet studeren, vanmiddag lekker de platenzaak induik om weer het één en ander in te slaan. Hopelijk ook nog wat jazz.
Er zijn er toch wel meerquote:Op zondag 21 januari 2007 00:52 schreef Norrage het volgende:
Maar wat vinden jullie nou de beste hedendaagse Jazzartiesten? Persoonlijk kan ik tot nu eigenlijk alleen Mehldau en Metheny opnoemen, van diegenen die ik echt goed vind tenminste...
quote:
Das een goede tip. Maar je zal wel weer de enige hebben gepakt uit de schappen, dus dan moet ik Nico maar even vragen of hij het kan bestellenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:02 schreef Beathoven het volgende:
Kent iemand de documentaire-serie 'Masters of Jazz'? Ik heb deze voor 14,95 gekocht bij King Kong in Leeuwarden, maar ik kan nergens op internet iets terugvinden. Het zijn 5 DVD's waarin alle Jazzgrootheden wel vertegenwoordigd zijn.
De volgende DVD's zitten erin.
* The Story of Jazz (over hoe het ontstaan is t/m de jaren '70 fusion)
* John Coltrane
* Louis Armstrong
* Billie Holiday
* Charlie Parker
Ik heb alleen 'the story of Jazz' en het portret van John Coltrane nog gezien. De eerste is geslaagd, maar de laatste is echt waanzinnig goed, het was de eerste keer dat ik lang videomateriaal van 'm gezien heb.
My Favorite Things, Giant Steps.. bijna alle klassiekers komen wel voorbij en niet even in een flits zoals bij de Ken Burns documentaire.Er wordt echt aandacht aan de muziek zelf besteed.
Daarnaast krijgen ook degenen met wie bovengenoemde artiesten hebben samengewerkt een hoop aandacht (Davis, Dolphy, Monk, Shorter e.d.). Kortom een hele goede serie waar volgens de verkoper ook nog een 2e deel van schijnt te zijn.
Edit: ik heb de complete box niet kunnen vinden op het net, maar wel deel voor deel.. ze staan hieronder.
Voor $11,39 per stuk..![]()
ik vond die box al aan de goedkope kant voor het materiaal wat erop staat
klik
[..]
[afbeelding]
Go shorty..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |