abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41037271
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:00 schreef Oksel het volgende:
Het gaat niet werken, dat is duidelijk. Geen idee over prijzen etc. Een vriend van me gaat op vakantie naar Japan, voor 2 maanden, beetje rondreizen. Wilde eerst 6 maanden gaan, maar toen hij hoorde dat alles héél duur is daar, in vergelijking met NL, gaat hij maar 2 maanden Volgens hem verdiend de gemiddelde jappaner 13.000 euro per maand. De gemiddelde NL'er zal rond de 1500 zitten, dus je kan voor het gemak zeggen dat alles in Japan 8x zo duur is.

Dan het feit dat je binnen 2 weken géén werk zult vinden. Dat is zo goed als onmogelijk, of je moet iemand hebben die je op kan helpen.

Ben je uberhaupt wel eens buiten Europa geweest?
Zo duur is het allemaal niet. Een hotel bijvoorbeeld is net zo duur als een hotel hier. Het verschil is dat als je op vakantie bent je wel dat soort prijzen moet betalen voor overnachting, terwijl als je gewoon iets huurt je goedkoper uit bent.
En een gemiddelde Japanner verdient 13.000 euro per maand??? Mag je mij vertellen waar je dat vandaan hebt
quote:
Average salary (scheduled cash earnings) in Japan generally goes up with age until a person is in his or her forties to mid-fifties, and then declines. This reflects the seniority employment system in Japan where salaries are determined mainly on the basis of duration of employment. Since the 1990s, however, an increasing number of enterprises have started to reconsider this type of salary system, and to introduce a new system, which places emphasis on an employee's performance in determining salary.

100.000 yen is ongeveer 680 euro. Dus iemand van 30 verdient gemiddeld zo'n 2.000 euro bij een middelgroot bedrijf.

Overigens zijn sociale voorzieningen in Japan veel minder goed geregeld dan in Nederland en zie je regelmatig mensen van 65+ werken om hun pensioentje aan te vullen.

[ Bericht 4% gewijzigd door MissMSX op 21-08-2006 18:42:29 ]
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:31:24 #202
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_41038835
quote:
Het gaat niet werken, dat is duidelijk. Geen idee over prijzen etc. Een vriend van me gaat op vakantie naar Japan, voor 2 maanden, beetje rondreizen. Wilde eerst 6 maanden gaan, maar toen hij hoorde dat alles héél duur is daar, in vergelijking met NL, gaat hij maar 2 maanden Volgens hem verdiend de gemiddelde jappaner 13.000 euro per maand. De gemiddelde NL'er zal rond de 1500 zitten, dus je kan voor het gemak zeggen dat alles in Japan 8x zo duur is.

Dan het feit dat je binnen 2 weken géén werk zult vinden. Dat is zo goed als onmogelijk, of je moet iemand hebben die je op kan helpen.

Die vriend van je weet dat de yen niet gelijk staat aan de euro? 13.000 euro per maand.. they wished
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_41039762
13000 euro...das teringveel als dat zo is...paar jaar in japan grondighard werken en vervolgens rentenieren in een goedkoper westers land?

qua lezen, ik zelf moet nog hiragana/katakana beoefnenen, gister 100 kanji proberen te leren en ga zo ff kijken hoeveel ik ervan onthouden heb volgensmij valt dat kanji nog redelijk mee, alleen schrijven kan nog ff duren voor al die precieze dingen. Wat ik zelf denk is dat je voor japans een nieuw soort denken moet aanleren om een diep vloeiend gesprek te hebben en om japans te lezen/praten/horen in feite het leren van 2 talen is, het lezen op zichzelf en gesprek.

verder kan oksel wel erg stangen zeg
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:18:37 #204
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41053224
quote:

13.000 euro per maand .
Als dat zo was, had ik er nu al gezeten oksel .
pi_41056617
Tof!

Ik vind het leuk dat je voor een land kiest die niet zo standaard is zegmaar. Ik wil zelf ook graag emigreren, maar dan naar Engeland of Noorwegen ofzo.
En ook al zou het 'mislukken', je hebt dan in elk geval iets tofs gedaan, wat veel mensen ook wel zouden willen maar niet durven.

Je hebt best een goed plan gemaakt, ik ga dit topic zeker volgen, hopelijk ga je echt volgend jaar.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 11:05:54 #206
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41087898
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:57 schreef MissMSX het volgende:
Nog wat tips om de taal te leren:

Ik heb zelf de Oxford starter Japanese dictionary. Het Japanse staat er in zowel kana als kanji in. Daarnaast heb ik als grammatciaboekje Oxford Japanese grammar and verb. Ik ben er allebei erg blij mee. Heb er veel aan gehad.
Oxford heeft ook nog een 'gewoon' Japans woordenboek, maar die is vreemd genoeg niet in kana/kanji verkrijgbaar (nooit gezien iig).
Als lesboek heb ik Japanese for busy people I. Als je eerst de moeite neemt om kana te leren (doe dat ook is mijn tip) kun je beter meteen de kana versie van dit lesboek nemen.
En als je ook kanji wilt leren raad ik kanji flashcards aan. Handig om de dode tijd mee op te vullen als je op de bus ofzo staat te wachten.
De Pimsleur talenCD's zijn ook erg goed, maar nogal duur.
Duurde even voordat ik ze allemaal doorgelezen had, maar daar zit zeker goed spul tussen!
Bedankt!
pi_41116268
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:16 schreef Orealo het volgende:
Hoi.

Even een korte inleiding, ik ga naar japan!
Ik heb genoeg van nederland, ik wil niet een weg volgen die iedereen gevolgt heeft (qua studie-werk-huisje boompje beestje - pensioen- dood) of nou, ik doe het wel, maar niet hier.

Ik kan er niet tegen 13 in een dozijn te zijn, maar goed.
Ik ga dus naar japan.
Ik stop met mijn huidige opleiding, ik ga een HBO cursus engels doen, en een cursus japans lezen schrijven en luisteren.

Over een jaar hoop ik genoeg geld bij elkaar gespaart te hebben om te vertrekken, ik ben nu 18 jaar, dus eet nog lekker bij m'n ouders mee.

Als ik er ben, boek ik voor 2 weken een hotel, en ga op zoek naar een goedkoop huis om te huren met het gespaarde geld, dan ga ik op zoek naar een baan voor engels leraar.

Er is daar een schreinend te kort aan engels sprekende mensen, en zodoende ook aan engelse leraren.

Japan lijkt me een geweldig land.

Ik open dit topic om te vragen over hints, tips over het eventueel emigreren naar japan.
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik ben 1 jaar ouder dan jouw maar zou ook graag voor een tijdje (minimaal 1 jaar) naar Japan willen en als ik zou kunnen zo ik ook zo met je meegaan maar ik heb het idee dat je het allemaal iets te gemakkelijk inschat.

Het eerste wat je jezelf moet afvragen is of je uberhaubt wel de rest van je leven engels leraar wil blijven, en dan helemaal met gemiddeld 15 jarige want no way dat je op bv een universiteit aan de bak komt want met 1 jaartje HBO engels in Nederland is dat gewoon niet genoeg, zelfs niet in Japan denk ik Nou kan je daar voor 1 of 2 jaar vast wel mee leven, maar hoe geweldig jij Japan ook vind als je een hekel hebt aan je baan dan word de rest van je leven daar niet beter van.

Ten tweede onderschat je de taal en tijd die zoiets als dit kost niet een beetje? In een jaar dedicated Japans leren kom je vast ver genoeg om jezelf enigzins te redden (zo ingewikkeld is Japans niet) maar in 1 jaar voldoende Japans leren terwijl je ook met een studie engels en werk zit? ik ben heel bang dat dat voor problemen gaat zorgen.

Ik heb het idee dat je het nogal gehaast wil doen. Ik doe net als jouw een MBO opleiding en zal net als jouw waarschijnlijk rond mijn 20 a 21e klaar zijn, misschien moet je jezelf eens afvragen of het niet beter is jouw opleiding of te maken en tussentijds aan je Japans en je engels HBO te werken. Zo geeft je jezelf niet alleen meer tijd maar kan je zowel in Nederland als in Japan terug vallen op een andere opleiding aangezien grafisch ontwerper ook niet echt gebonden is aan een taal en er eigelijk ook altijd wel werk mee te vinden is.

En met wat voor gedachte wil jij naar Japan? ik ken veel mensen van onze leeftijd die werkelijk denken dat als ze naar Japan gaan ze zonder problemen een lekker wijf in een school uniform kunnen krijgen die 3x per dag eten voor ze kookt en dat het leven een en al blijdschap is. Al zou ik willen dat het zo was, in werkelijkheid zal het niet zo zijn. Dat je als westerling enige voordelen hebt, dat is (schijnbaar) zo, maar vergeet niet dat de cultuur compleet anders is en dat ze jouw nooit als een van hun zullen zien en dat het dus helemaal niet ondenkbaar is dat je sociaal niet uit de voeten kunt zeker als je de taal niet goed beheerst.

Jij wil meteen naar een Land toe waarvan je eigelijk niet echt weet hoe het er nou echt gaat. Lijkt mij niet slim. Stel je plan dan iig 1 jaar uit en ga tussendoor eens op vakantie naar Japan en iig een indruk te krijgen van hoe het daar nou werkelijk is ( ik wil volgend jaar naar Japan maar zoek nog een reispartner dus als je interrese hebt ).

En hoe zit het financieel in elkaar? Als 18 jarige zal je in 1 jaar fulltime werken in nederland niet snel meer dan 10.000 euro verdienen (je hebt geen opleiding). Dat lijkt een hoop, maar hoe zit het met gas/water/huur/eten kosten in Japan? en dan zijn er ook nog dingen als verzekeringen die je moet betalen. En wat als je niet snel een baan kan vinden? Het kan nog wel eens tegenvallen als je als 19 jarige een baan probeert te krijgen waarbij je met kinderen een paar jaar jonger dan jij moet werken.

Ik heb veel respect voor je plan, en ik meen het als ik zeg dat ik heel erg graag me je mee zou willen gaan maar ik denk dat je je plan toch wat meer moet uitdenken en wat meer moet opzoeken mbt kosten, cultuur, taal, positie van buitenlanders etc. Ik heb zelf besloten om eerst mijn opleiding af te maken en het dan te proberen al was het maar omdat je met 21 jaar toch wel een meer op jezelf kan passen dan als je 19 bent al zou je denken van niet (ligt natuurlijk ook aan jezelf, maar ik zie mezelf nu nog niet zo snel in me eentje opeens alles regelen in Japan).
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_41117832
Dat je als westerling enige voordelen hebt, dat is (schijnbaar) zo

vertel? wat dan lol
pi_41121061
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 02:34 schreef koffiegast het volgende:

vertel? wat dan lol
Lees die editorial van die Engels leraar (een grote zwarte man) in Japan maar
Gajin Smash !
pi_41121560
quote:

PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:48:52 #211
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41122274
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 01:03 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]
knip
Hey, bedankt voor 't hele stuk text.

Natuurlijk is er nog veel uit te zoeken, op het moment dat de OP geschreven is, was het misschien nog een ondoordacht plan, maar nu is dat het al zeker niet meer.

Japans krijg ik hulp van veel kanten, ben al begonnen met de spreek-cursussen, dat gaat best goed.
Ik heb een irl japanse vriend die me daar ook mee gaat helpen, net als het schrijven.
Dan heb ik via internet een japanse vriend waarmee ik ook het schrijven ga oefenen, en als ik dat eenmaal door heb kan ik dat zelf ook overal oefenen.
De Kanji Flashcards (staat eerder in dit topic, of op m'n weblog) gaan daarbij ook goeie hulp leveren.

Ik wil sowieso een hbo opleiding gaan doen, en daar moet ik 21 voor zijn, ik ga zeker niet voor de rest van m'n leven engels leraar zijn, dat is alleen voor nu.

En ik ben nu 18, over een jaar 19, dan blijf ik een jaar, ben ik 20, ben ik nog geen 21. dus ik heb nog een jaar speling, waar ik over een driekwartjaar eens naar ga kijken, even alles op een rijtje zetten of het nog wel gaat zoals het moet.

Het lijkt me geweldig om al die dingen zelf te moeten regelen opeens, zo zit ik in elkaar, en ik kan best op mijzelf passen.
Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader (waarbij ik woon) is vaak weg voor z'n werk, dus het op mijzelf wonen kan ik al wel een beetje, tuurlijk komt er iets meer bij kijken, maar dat is op te lossen. .
  donderdag 24 augustus 2006 @ 11:43:23 #212
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_41123780
Ik denk nog steeds dat je het onderschat, maar goed, misschien helpt dit:

http://www.aniway.nl/miscdownloads.php?page=6
Hier kan je een aantal Japanse lessen vinden. Ik vond ze wel handig.
pi_41124737
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 02:34 schreef koffiegast het volgende:

vertel? wat dan lol
Het schijnt dat Japanse vrouwen nogal een voorkeur hebben voor westerse mannen. Het verhaal daarachter is dat Japanse mannen niet zoveel tijd voor hun vrouw hebben omdat ze altijd werken en je daar sowieso al een wat minder persoonlijke band met elkaar hebt terwijl westerse mannen japanse vrouwen behandele als westerse vrouwen en die Japanse vrouwen dus opeens voor hun doen een shitload aan aandacht krijgen enzo. Geen idee in hoeverre het waar is though.
quote:
En ik ben nu 18, over een jaar 19, dan blijf ik een jaar, ben ik 20, ben ik nog geen 21. dus ik heb nog een jaar speling, waar ik over een driekwartjaar eens naar ga kijken, even alles op een rijtje zetten of het nog wel gaat zoals het moet.
Dus je bent niet van plan om volgend jaar al te gaan? mocht je over 2 jaar gaan en met iemand willen dan houd ik me beschikbaar Dan ben ik klaar met school en was ik ookal vanplan om te kijken of het haalbaar zou zijn om naar Japan te gaan.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:01:45 #214
138217 Evil-E
t.a.f.k.a. Nutella boy
pi_41132154
Korei kara minadde, me chakucha odotte, sawago, sawago. Hit me baby!
There's nothing like a good bad trip....
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:26:15 #215
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41204281
Weblog geupdate met een leuk stukje over de quest! .
  zondag 27 augustus 2006 @ 16:17:58 #216
58560 Oksel
Gezellig.
pi_41226118
Hmm, okay, die 13.000 euri vond ik al veel.. Kreeg het ook maar te horen, vandaar..

Maargoed, we zullen zien.. ik ben benieuwd hoeveel doorzettingsvermogen je hebt.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:23:51 #217
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41297276
Japanse cursus is besteld!

Zie ook weblog vanavond!
thnx outcast
pi_41298590
ik ga mee makkers.
De paarden vuisteraar, LAL!
pi_41299516
Keeto, seriously? Als in, mee met Orealo?
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:48:08 #220
69994 seto
-|||--------|||-
pi_41299534
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:23 schreef Orealo het volgende:
Japanse cursus is besteld!

Zie ook weblog vanavond!
thnx outcast
Welke cursus heb je besteld?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_41300500
Kijk hier een voor informatie en ervaringen van een Amerikaan in Japn
Peter Payne van jbox

Deze link is ook een Amerikaan met leuke editorials over zijn werk als leraar in Japan.
Gaijin Smash
なんだっけ
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:31:18 #222
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41300828
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:48 schreef seto het volgende:

[..]

Welke cursus heb je besteld?
deze van LOI, als ik werk heb ga ik er meer boeken en spul bij bestellen.
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:22 schreef Crashcat het volgende:
Kijk hier een voor informatie en ervaringen van een Amerikaan in Japn
Peter Payne van jbox

Deze link is ook een Amerikaan met leuke editorials over zijn werk als leraar in Japan.
Gaijin Smash
Thanks! ik heb wat van de linkjes ook naar de weblog gecrosspost, maar wel jullie namen erbij gezet !
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:34:49 #223
69994 seto
-|||--------|||-
pi_41300958
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:31 schreef Orealo het volgende:

[..]
http://www.therosettaston(...)s/languages/japanese

Die had ik zelf in gedachten.

Misschien ook wat voor jou, kan je gelijk je Engels ermee oefenen.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_41301152
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:31 schreef Orealo het volgende:

[..]

deze van LOI, als ik werk heb ga ik er meer boeken en spul bij bestellen.
[..]

Thanks! ik heb wat van de linkjes ook naar de weblog gecrosspost, maar wel jullie namen erbij gezet !
Veel succes ermee..

Ikzelf begin dit jaar aan Trade Management gericht op Azië, dus ik neem de lange weg.
Als het je niet lukt en je komt terug met nog steeds een verlangen naar Japan dan kan je de opleiding Japanse talen en culturen volgen in Maastricht. Dat is Hbo.
In Leiden heb je ook Japanologie maar dat is dan via de uni.

Kijk eens op het forum van Aniway
Daar hangen mensen rond die translators van anime zijn, Japanologie studeren of op dit moment in Japan verblijven zoals deze student --> Live uit Japan
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:34 schreef seto het volgende:

[..]

Die heb ik nog ergens ligggen
なんだっけ
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:41:50 #225
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41301215
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:34 schreef seto het volgende:

[..]

Oei da's een goeie tip!
Geheel digitaal?
downloading .
Sorry maar ik ben een arme student met een droom!

Thanks! dat wel .
pi_41301602
Ik ben niet zo bijster vaak meer hier op t fokforum, maar..

Ik ben twee weken terug in Nederlandd, na een jaar in Japan te hebben gewoond!!! Om te studeren, dat wel. Ik vind je idee inderdaad nogal spontaan en het zal inderdaad zwaar worden Maar als je er echt achter staat en dit echt wilt, veel geluk!!! Ik kan je voornamelijk aanraden veel over Japan te lezen en na te gaan, vooral van buitenlanders die er hebben gewoond(want die hebben een andere visie dan Japanners). Veel succes en daarnaast, mocht je informatie willen, mn mailadres staat in mn profiel dus mail gerust hoor!!!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:55:12 #227
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41301792
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:50 schreef xienix84 het volgende:
Ik ben niet zo bijster vaak meer hier op t fokforum, maar..

Ik ben twee weken terug in Nederlandd, na een jaar in Japan te hebben gewoond!!! Om te studeren, dat wel. Ik vind je idee inderdaad nogal spontaan en het zal inderdaad zwaar worden Maar als je er echt achter staat en dit echt wilt, veel geluk!!! Ik kan je voornamelijk aanraden veel over Japan te lezen en na te gaan, vooral van buitenlanders die er hebben gewoond(want die hebben een andere visie dan Japanners). Veel succes en daarnaast, mocht je informatie willen, mn mailadres staat in mn profiel dus mail gerust hoor!!!
Welkom Terug! .
Ah dankjewel, ja dat ga ik zeker doen
Ken een japanner die lange tijd in beide landen heeft gewoond, dus hij helpt me een beetje met voorbereiden op de cultuurverschillen, laatst waren we aan het eten en vertelde hij me dat je in japan, als je niet thuis eet, niet heel je bord leeg moet eten, want dan denken je gastheren dat ze je te weinig gegeven hebben.

Krijg constant tips van 'm, erg cool .
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:08:19 #228
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_41302399
Klopt.. als je wilt kan ik wat pagina's voor je inscannen daarover En als je het heeel graag wilt en me heeeeel lief vraagt wil ik ook wel een cdtje voor je rippen waarbij je Japanse zinnetjes moet nazeggen (en dan scan ik de bijbehorende pagina's er ook bij)
pi_41303693
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:08 schreef Maraca het volgende:
Klopt.. als je wilt kan ik wat pagina's voor je inscannen daarover En als je het heeel graag wilt en me heeeeel lief vraagt wil ik ook wel een cdtje voor je rippen waarbij je Japanse zinnetjes moet nazeggen (en dan scan ik de bijbehorende pagina's er ook bij)
Ben je altijd zo liev
なんだっけ
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:31:11 #230
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41305997
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:08 schreef Maraca het volgende:
Dat zou ik wel heel tof vinden! .

En last but not least :

!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:14:21 #231
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_41310660
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:39 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Ben je altijd zo liev
Jij wil ze ook?

Zal zo even kijken welke pagina's ik moet hebben en dan scan ik ze morgen in
  woensdag 30 augustus 2006 @ 20:14:16 #232
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_41338007
Het was toch iets meer dan ik dacht dus doe ik het in stukjes (lees: hoofdstukken) Weet iemand of ik de pdf bestanden hier mag plaatsen
  woensdag 30 augustus 2006 @ 21:52:41 #233
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_41341903
Ik weet het niet. Ik denk dat we ze eerst zullen moeten bekijken om dat adequaat te kunnen beoordelen.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_41342268
Allereerst vind ik het al heel wat dat je hier op je 18e al mee bezig bent, en (mischien) het lef hebt om deze stap te maken. Ik heb zelf in verschillende landen gewoond en gewerkt waaronder Tokyo.

Je kunt zonder werkvisum werk vinden in japan, maar dan zal je niet gek verdienen, als je aankomt

met een HBO diploma (maakt niet uit wat) en een werkvisum, kan je zo aan de slag, al zijn het de wat mindere scholen (NOVA etc.)

Als je aankomt met een TEFL certificaat en/of een HBO diploma richting lesgeven, maar je bent van nature geen Engelstalige spreker, kan je nog steeds redelijk makkelijk werk vinden, maar het proces is het volgende; Je moet een school vinden die bereid is jou te "sponseren" vervolgens moet je Japan weer verlaten, de meeste gaan naar Zuid Korea, om vanaf daar een visum aan te kunnen vragen voor Japan (ja bizar proces maar zo gaat t) hier gaat veel tijd overheen, en een hoop geld, want ook al is het sinds de euro in vergelijking goedkoper, je geld gaat toch hard.

De beste weg is vooraf al werk regelen, en dus een werkvisum op te halen, bij de japanse ambassade in Nederland, die jou alleen als jij al een school hebt gevonden deze verstrekt

Daarnaast kan je als je er langer woont en wat japans spreekt, priveles geven en in conversationcafe's werken..en dan kan je redelijk leuk verdienen, toch zijn het in de engelse bussines toch de Engelsen, canadezen, en amerikanen die werken, ik ben eigenlijk geen andere nl's tegengekomen

Als "buitenlander" is het idd wel iets anders, toch kwam ik ook meestal moe thuis, wordt je gek van de overvolle treinen en ga je een dvd kijken

Maar Japan, is supermooi en Tokyo is een waar avontuur en vervelen zal je je niet snel

iig succes, maak bereid je een beetje voor, want er "zomaar" heengaan zou je weleens een hele hoop geld kunnen kosten, waar je misschien een dikke reis van zou kunnen doen, en dan bepalen waar je naartoe wilt emigeren..

iig dit is mijn ervaring...

adios.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 00:21:57 #235
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41348004
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 20:14 schreef Maraca het volgende:
Het was toch iets meer dan ik dacht dus doe ik het in stukjes (lees: hoofdstukken) Weet iemand of ik de pdf bestanden hier mag plaatsen
Hey, anders mail je het even naar mij, dan gooi ik het op de weblog, en kunnen we het vandaar bekijken, als jij dat goed vind natuurlijk .
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 22:02 schreef eltieno het volgende:
Allereerst vind ik het al heel wat dat je hier op je 18e al mee bezig bent, en (mischien) het lef hebt om deze stap te maken. Ik heb zelf in verschillende landen gewoond en gewerkt waaronder Tokyo.

Je kunt zonder werkvisum werk vinden in japan, maar dan zal je niet gek verdienen, als je aankomt

met een HBO diploma (maakt niet uit wat) en een werkvisum, kan je zo aan de slag, al zijn het de wat mindere scholen (NOVA etc.)

Als je aankomt met een TEFL certificaat en/of een HBO diploma richting lesgeven, maar je bent van nature geen Engelstalige spreker, kan je nog steeds redelijk makkelijk werk vinden, maar het proces is het volgende; Je moet een school vinden die bereid is jou te "sponseren" vervolgens moet je Japan weer verlaten, de meeste gaan naar Zuid Korea, om vanaf daar een visum aan te kunnen vragen voor Japan (ja bizar proces maar zo gaat t) hier gaat veel tijd overheen, en een hoop geld, want ook al is het sinds de euro in vergelijking goedkoper, je geld gaat toch hard.

De beste weg is vooraf al werk regelen, en dus een werkvisum op te halen, bij de japanse ambassade in Nederland, die jou alleen als jij al een school hebt gevonden deze verstrekt

Daarnaast kan je als je er langer woont en wat japans spreekt, priveles geven en in conversationcafe's werken..en dan kan je redelijk leuk verdienen, toch zijn het in de engelse bussines toch de Engelsen, canadezen, en amerikanen die werken, ik ben eigenlijk geen andere nl's tegengekomen

Als "buitenlander" is het idd wel iets anders, toch kwam ik ook meestal moe thuis, wordt je gek van de overvolle treinen en ga je een dvd kijken

Maar Japan, is supermooi en Tokyo is een waar avontuur en vervelen zal je je niet snel

iig succes, maak bereid je een beetje voor, want er "zomaar" heengaan zou je weleens een hele hoop geld kunnen kosten, waar je misschien een dikke reis van zou kunnen doen, en dan bepalen waar je naartoe wilt emigeren..

iig dit is mijn ervaring...

adios.
Oei, da's een bonk informatie, maar dankjewel.
Ik ga niet 'zomaar' heen, ik ga me goed voorbereiden en neem daar te tijd voor.

Wat betreft dat visum ga ik eens uitzoeken, al eerder gezegd, maar nu ga ik er vaart achter zetten en dat zo snel mogelijk doen, want dat lijkt me een groot obstakel, eens alles op een rijtje zetten en kijken wat de mogelijkheden zijn, en welke ik ga nemen..

Bedankt
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:19:24 #236
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41357614
Weblog geupdate met goed nieuws .
pi_41367849
ik denk dat je www.geijin.com al wel kent?
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:32:37 #238
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41367881
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:31 schreef eltieno het volgende:
ik denk dat je www.geijin.com al wel kent?
Hmm nee, maar dat kan ik vooralsnog, niet lezen maar dat komt wel!
pi_41368901
Is die cursus japans die je bestelt heb die van de LOI?

Moest je voor een visum trouwens geen taaltest doen? Heb vorig jaar gezocht naar hoe je uitwisselings student kon worden en daar stond ook iets over de verschillende soorten visums die je had en voor een volledig werk visum stond dacht ik iets over een taaltest die je verplicht moest doen (hoefde niet voor een studenten visum maar daarmee mocht je maar 4 uur per dag werken).

@ eltieno: weet jij toevallig ook hoe het zit met werk & verschillende opleidings niveau's zoals mbo/hbo/uni?
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:13:27 #240
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41369021
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:08 schreef Kill_em_all het volgende:
Is die cursus japans die je bestelt heb die van de LOI?

Moest je voor een visum trouwens geen taaltest doen? Heb vorig jaar gezocht naar hoe je uitwisselings student kon worden en daar stond ook iets over de verschillende soorten visums die je had en voor een volledig werk visum stond dacht ik iets over een taaltest die je verplicht moest doen (hoefde niet voor een studenten visum maar daarmee mocht je maar 4 uur per dag werken).

@ eltieno: weet jij toevallig ook hoe het zit met werk & verschillende opleidings niveau's zoals mbo/hbo/uni?
Ja, is van de LOI.

Geen idee over taaltest, ik ga vanavond alles over visa opzoeken. .
pi_41370121
Wist je dat de gemiddelde Japanner pas op zijn 15/16e volledig de Japanse taal beheerst? Zowel de schrijftaal als de spreektaal...

Succes.
I think I'm a banana tree
pi_41370506
wist je dat de gemiddelde nederlander nog altijd veel grammaticale fouten maakt en niet iedereen een even goed begrip heeft voor de 'figuurlijke' ideeen, met woordjesplakken om iets te verduidelijken.

Weliswaar kan ik van het kanji gebeuren het wel begrijpen
pi_41370525
Wou jij zeggen dat de gemiddelde 12 jarige in Nederland wel de complete taal beheerst? is er uberhaubt wel een nederlander die de complete taal beheerst?

@Orealo: Die LOI cursus schijnt niet heel geweldig te zijn wat ik ervan heb gehoord, komt een beetje neer op wat zakenmans Japans met van die standaard dingen maar niet echt het soort Japans wat je in Japan voornamelijk wil spreken.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 19:08:28 #244
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41370775
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:50 schreef PietjePuk2 het volgende:
Wist je dat de gemiddelde Japanner pas op zijn 15/16e volledig de Japanse taal beheerst? Zowel de schrijftaal als de spreektaal...

Succes.
Lijkt me sterk, ik heb in menig documentaire, en film jonge kinderen japans horen praten.
Als je het hebt over fouten die we in het nederlands kennen als de "dan ik" - fouten, dan beheerst zelfs mijn oma de taal nog niet .
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 19:01 schreef Kill_em_all het volgende:
Wou jij zeggen dat de gemiddelde 12 jarige in Nederland wel de complete taal beheerst? is er uberhaubt wel een nederlander die de complete taal beheerst?

@Orealo: Die LOI cursus schijnt niet heel geweldig te zijn wat ik ervan heb gehoord, komt een beetje neer op wat zakenmans Japans met van die standaard dingen maar niet echt het soort Japans wat je in Japan voornamelijk wil spreken.
So I see, het is zelf studie, en ik ga er extra boeken bij bestellen (op de weblog staan welke boeken) het wordt dus uitgebreider dan alleen de LOI cursus, maar 't gaat wel onder die noemer .
pi_41371979
ik ga deze volgen.
pi_41374355
Orealo is het misschien niet een idee om ook wat lessen te gaan volgen? een kennis van me gaat iedere zaterdag naar ''school'' om Chinees te leren (tja je moet er wat voor over hebben om je Chineese vriendin je echte vriendin te maken betwijfel alleen of het hem ooit gaat lukken) dat werkt denk toch beter dan alleen zelfstudie want dan weet je dus ook niet echt wanneer je fout bezig bent (had wel gelezen dat een Japanse vriend je helpt maar ik denk dat een leraar toch beter in staat is om je goed te helpen).

Ow en zoek je trouwens nogsteeds iemand om met je mee te gaan (zag je oproep in het anime topic)? heb net te horen gekregen van mijn ouders dat als ik in het buitenland wil studeren ik het maar lekker zelf mag gaan betalen (yeah fijn een lening van enkele tienduizenden euro's starten...)
  donderdag 31 augustus 2006 @ 23:02:06 #247
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41377554
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 20:32 schreef Kill_em_all het volgende:
Orealo is het misschien niet een idee om ook wat lessen te gaan volgen? een kennis van me gaat iedere zaterdag naar ''school'' om Chinees te leren (tja je moet er wat voor over hebben om je Chineese vriendin je echte vriendin te maken betwijfel alleen of het hem ooit gaat lukken) dat werkt denk toch beter dan alleen zelfstudie want dan weet je dus ook niet echt wanneer je fout bezig bent (had wel gelezen dat een Japanse vriend je helpt maar ik denk dat een leraar toch beter in staat is om je goed te helpen).

Ow en zoek je trouwens nogsteeds iemand om met je mee te gaan (zag je oproep in het anime topic)? heb net te horen gekregen van mijn ouders dat als ik in het buitenland wil studeren ik het maar lekker zelf mag gaan betalen (yeah fijn een lening van enkele tienduizenden euro's starten...)
Vooralsnog gaat 't hele gebeuren in m'n eentje, is ergens wel jammer, maar ook ergens wel goed.
En lessen ga ik zeker ook nemen . maar dat kan in problemen komen met het werk, dat ga ik even uitzoeken zodra ik mijn werktijden weet.

Zodra ik werk heb dus.
Nu eerst, visa..
pi_41378646
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 23:02 schreef Orealo het volgende:

[..]

Vooralsnog gaat 't hele gebeuren in m'n eentje, is ergens wel jammer, maar ook ergens wel goed.
En lessen ga ik zeker ook nemen . maar dat kan in problemen komen met het werk, dat ga ik even uitzoeken zodra ik mijn werktijden weet.

Zodra ik werk heb dus.
Nu eerst, visa..
Heb je een ftp-client? Anders heb ik rosetta met twee cd's voor je.. zijn 1.1 GB groot.
Mail me maar als je interesse hebt, dan stuur ik mijn server info naar je toe.
なんだっけ
  donderdag 31 augustus 2006 @ 23:44:25 #249
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41379325
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 23:28 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Heb je een ftp-client? Anders heb ik rosetta met twee cd's voor je.. zijn 1.1 GB groot.
Rosetta heb ik, thanks .
  donderdag 31 augustus 2006 @ 23:45:03 #250
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41379355
Het Visum Verhaal

Nu te lezen op Orealo Goes to Japan!

/spam
pi_41380144
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 23:28 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Die zou ik wel willen hebben als het mag
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 23:45 schreef Orealo het volgende:
Het Visum Verhaal

Nu te lezen op Orealo Goes to Japan!

/spam
Heb je ook een visum nodig als toerist? dacht dat dat niet hoefde. Anyway werk zoeken vanuit nederland kan nog wel eens lastig worden. Wat je misschien wel kan doen is je aanmelden voor JET. Die sturen zeg maar mensen met een bachelor in engels (jij wou toch HBO engels doen? dan zou je daar dus aan moeten kunnen komen?) naar Japan toe als engels leraar en regelen alles voor jouw. Nou weet ik er veder niks van en volgens mij zochten ze ook naar native engels sprekende mensen maar misschien moet je hier eens wat meer naar zoeken aangezien je dan verzekerd bent van een baan en dus een inkomen en ook door hun geholpen word met dingen als verzekeringen ed.
  vrijdag 1 september 2006 @ 01:00:43 #252
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_41382672
poeh, als ik lees wat je allemaal niet moet regelen, ga ik zo hard proberen om mijn eventuele japan-avontuur vanuit het Nederlandse bedrijfsleven te starten. Het lijkt me wel wat om voor een Nederlands farmaceutisch bedrijf, dan wel een ander medisch bedrijf te werken en vandaaruit contactpersoontje te spelen met Japanse bedrijven ofzoiets en dan gewoon een paar keer per jaar op en neer ofzo om een tijdje daar en dan weer hier te wonen.

*droomt verder*
  vrijdag 1 september 2006 @ 01:23:07 #253
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_41383447
Dit is de laatste keer dat ik mijn vader vraag om even een audio cd voor me te rippen.. er staan nu iets van 4 verschillende versies van Japanese for dummies op de pc Zoek morgen wel even uit welke ik nou moet hebben.. sorry voor de vertraging
  vrijdag 1 september 2006 @ 02:10:55 #254
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41384883
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 18:31 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Zo duur is het allemaal niet. Een hotel bijvoorbeeld is net zo duur als een hotel hier. Het verschil is dat als je op vakantie bent je wel dat soort prijzen moet betalen voor overnachting, terwijl als je gewoon iets huurt je goedkoper uit bent.
En een gemiddelde Japanner verdient 13.000 euro per maand??? Mag je mij vertellen waar je dat vandaan hebt
[..]

100.000 yen is ongeveer 680 euro. Dus iemand van 30 verdient gemiddeld zo'n 2.000 euro bij een middelgroot bedrijf.

Overigens zijn sociale voorzieningen in Japan veel minder goed geregeld dan in Nederland en zie je regelmatig mensen van 65+ werken om hun pensioentje aan te vullen.
De grafiekjes zijn het contractuele salaris, dwz gebaseerd op een 40-urige werkweek. Die Japanners werken echter veel langer en krijgen dat overwerk betaald! Dat is tenminste zo bij de Japanse (elektronica-) bedrijven waar ik mee gewerkt heb. Al met al hebben ze dus wel een redelijk salaris.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 1 september 2006 @ 02:25:50 #255
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_41385231
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 02:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

De grafiekjes zijn het contractuele salaris, dwz gebaseerd op een 40-urige werkweek. Die Japanners werken echter veel langer en krijgen dat overwerk betaald! Dat is tenminste zo bij de Japanse (elektronica-) bedrijven waar ik mee gewerkt heb. Al met al hebben ze dus wel een redelijk salaris.
ik vraag me dan af wat de Japanse loodgieter verdient en hoeveel hij moet werken om z'n krot te onderhouden.
er moet toch een goedkopere manier van leven zijn in Japan? ik bedoel, lang niet iedereen is hoog opgeleid en ook de vmbo'ers daar moeten zichzelf in leven zien te houden. als je niet al te hoge eisen stelt zoals een groot huis en veel electronica (tv + pc is genoeg), een dikke auto, etc, dan moet het toch kunnen lukken met een average job.
pi_41388688
Hoeveel ben je daar aan huur eigelijk kwijt? dat kan ik nergens vinden.
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:32:25 #257
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41389317
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:03 schreef Kill_em_all het volgende:
Hoeveel ben je daar aan huur eigelijk kwijt? dat kan ik nergens vinden.
Dit bijvoorbeeld is best groot, 1 verdieping erbij, kost voor 1 persoon 75000yen, dat is ongeveer 500 euro.

Ik kan ook nog tijdelijk in een guest house gaan zitten, dat is goedkoper, en kan je mensen leren kennen, en toch heb je je eigen kamer!
bijvoorbeeld.

[ Bericht 20% gewijzigd door Orealo op 01-09-2006 10:37:46 ]
  Eindredactie Games vrijdag 1 september 2006 @ 10:37:17 #258
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_41389447
tvp
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_41389688
Ga eerst eens op vakantie herheen. Westerlingen hebben over het algemeen een veel rooskleuriger beeld van Japan dan de werkelijkheid. Het zijn chauvinistische, teruggetrokken mensen. Als "Gajin" zal je er nooit echt bijhoren. Het is er duur, druk, vuil en de gemiddelde stad bestaat uit lelijk beton.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_41389799
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:47 schreef Strolie75 het volgende:
Het is er duur, druk, vuil en de gemiddelde stad bestaat uit lelijk beton.
hmm ja daar zit ook wat in :s
  vrijdag 1 september 2006 @ 11:02:32 #261
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41390076
quote:
Het zijn chauvinistische, teruggetrokken mensen. Als "Gajin" zal je er nooit echt bijhoren. Het is er duur, druk, vuil en de gemiddelde stad bestaat uit lelijk beton.
Ja dat weet ik, dacht je dat ik dacht dat het houten huisjes waren met over bloemetjes, geen criminaliteit, schoonste lucht ooit, en zo erg terug getrokken zijn die mensen niet hoor..
na een kopje sake
pi_41390174
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:32 schreef Orealo het volgende:

[..]

Dit bijvoorbeeld is best groot, 1 verdieping erbij, kost voor 1 persoon 75000yen, dat is ongeveer 500 euro.

Ik kan ook nog tijdelijk in een guest house gaan zitten, dat is goedkoper, en kan je mensen leren kennen, en toch heb je je eigen kamer!
bijvoorbeeld.
Dat is nog best goedkoop eigelijk. Zeker zodra je er met zijn tweeen zit, dan kost het je nog geen 350 euro per maand. Volgens mij valt dat toch wel mee ook naar Nederlandse maatstaven?
quote:
Ga eerst eens op vakantie herheen. Westerlingen hebben over het algemeen een veel rooskleuriger beeld van Japan dan de werkelijkheid. Het zijn chauvinistische, teruggetrokken mensen. Als "Gajin" zal je er nooit echt bijhoren. Het is er duur, druk, vuil en de gemiddelde stad bestaat uit lelijk beton.
Ziet eruit zoals elke andere grote stad dus
pi_41414358
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 00:03 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Die zou ik wel willen hebben als het mag
Mail me maar, dan slinger ik mijn server even aan
なんだっけ
pi_41556437
tvp
Amstelveen de beste
pi_41556831
Zo, jij durft! Zou het zelf doodeng vinden in mijn uppie naar Japan te gaan. Japans leren lijkt me wel donders moeilijk. Wil er weleens op vakantie naartoe.

Veel succes iig
  woensdag 6 september 2006 @ 21:07:09 #266
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41562235
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:34 schreef vencodark het volgende:
Zo, jij durft! Zou het zelf doodeng vinden in mijn uppie naar Japan te gaan. Japans leren lijkt me wel donders moeilijk. Wil er weleens op vakantie naartoe.

Veel succes iig
Ik zal daar al snel mensen leren kennen denk ik, ik ga namelijk naar een zogeheten "Guest House" alweer over de hele wereld mensen zitten, je deelt dan wel de woonkamer/badkamer en keuken, je hebt wel je eigen slaapkamer.

Soort studentenhuis voor alle leeftijden voor buitenlanders in japan .
Bedankt voor je succes wensen! .
  donderdag 7 september 2006 @ 17:07:14 #267
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
  donderdag 7 september 2006 @ 17:34:31 #268
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_41589373
Oh wat gaaf! Ben trouwens bijna klaar met het inscannen van mijn boek.. of is dat nu niet meer nodig?
  donderdag 7 september 2006 @ 17:41:42 #269
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41589561
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:34 schreef Maraca het volgende:
Oh wat gaaf! Ben trouwens bijna klaar met het inscannen van mijn boek.. of is dat nu niet meer nodig?
Als 't nog kan lukken zou wel tof zijn, elke vorm van extra informatie is een goeie .
pi_41595429
heel veel succes ermee Wouturrrrr...ik bedoel Bob!
  donderdag 7 september 2006 @ 21:51:13 #271
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41597396
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:04 schreef Sh0g het volgende:
heel veel succes ermee Wouturrrrr...ik bedoel Bob!
Arigato gozaimasu!
pi_41597543
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:51 schreef Orealo het volgende:
Arigato gozaimasu!
mondai nai!
pi_41597865
Sayonara!
  zaterdag 9 september 2006 @ 18:31:46 #274
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_41652974
urgh als je maar geen manga-weenie bent die Japan helemaal porno vind omdat het zo'n geweldig cool en relaxed land is... een conclusie die je hebt getrokken na talloze uurtjes van Neon Genesis Evangeleon en Uritsujidoku (yeah... whatever).

Japan is echt niet zo'n fris en fruitig als dat je denkt.

Japan is een ongenadig vrouw-onvriendelijk land, vrouwen en gelijke rechten en kansen zijn niet gewoon in Japan. Het is een paternalistische staat die bovenal een afkeer heeft van buitenlanders. Ze zullen je aanstaren als een gedrocht, iets dat interessant is omdat het exotisch is, maar als de zon ondergaat moeten ze echt niets van je hebben, omdat je een buitenlander bent.

Succes ook met een verblijfsvergunning, want die krijgen is echt geen makkelijke taak. Als je denkt dat Rita streng is, dan kun je nu al beginnen met janken, want Japan is 76 maal erger dan Rita had durven dromen.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  zaterdag 9 september 2006 @ 18:52:04 #275
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41653654
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 18:31 schreef Cairon het volgende:
urgh als je maar geen manga-weenie bent die Japan helemaal porno vind omdat het zo'n geweldig cool en relaxed land is... een conclusie die je hebt getrokken na talloze uurtjes van Neon Genesis Evangeleon en Uritsujidoku (yeah... whatever).

Japan is echt niet zo'n fris en fruitig als dat je denkt.

Japan is een ongenadig vrouw-onvriendelijk land, vrouwen en gelijke rechten en kansen zijn niet gewoon in Japan. Het is een paternalistische staat die bovenal een afkeer heeft van buitenlanders. Ze zullen je aanstaren als een gedrocht, iets dat interessant is omdat het exotisch is, maar als de zon ondergaat moeten ze echt niets van je hebben, omdat je een buitenlander bent.

Succes ook met een verblijfsvergunning, want die krijgen is echt geen makkelijke taak. Als je denkt dat Rita streng is, dan kun je nu al beginnen met janken, want Japan is 76 maal erger dan Rita had durven dromen.
Bedankt voor je inspirerende en motiverende woorden!

Jij bent vast zo'n kluizennaar die 't op zaterdagavond nog een hele moeite vind om naar de supermarkt te gaan, niks durft te ondernemen omdat het toch te moeilijk is.

Maar goed, ik ga er verder geen woorden aan vuil maken, je probeert om een of andere reden m'n plan onderuit te schoppen, en ja daar kan ik best pissig om worden.

Jij kent japan natuurlijk natuurlijk uit je hoofd, ik heb mede dankzij dit topic zat nederlanders leren kennen die daar hebben gewoond, of zelf nu nog wonen, mede dankzij hen kan ik zeggen dat zelf m'n linker teennagel meer van japan weet dan jij.

Maar dankjewel voor je verhaal blabla sterf blabla hier heb ik niks aan blabla.
  zaterdag 9 september 2006 @ 18:55:04 #276
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41653747
Oh, en dat over dat verblijfsvergunning, valt reuze mee.

Zat sites gevonden die werk aanbieden, zelfs voor de diploma's die ik heb, en garant willen staan voor een visum.

bedankt voor 't topic te lezen ook ..
  Eindredactie Games zaterdag 9 september 2006 @ 19:25:26 #277
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_41654636
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:32 schreef Orealo het volgende:

[..]

500 euro voor 20 m2 want nog eens in 2en is opgesplits? studenten hebben het zelfs beter hier
  Eindredactie Games zaterdag 9 september 2006 @ 19:27:04 #278
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_41654681
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 18:55 schreef Orealo het volgende:
Oh, en dat over dat verblijfsvergunning, valt reuze mee.

Zat sites gevonden die werk aanbieden, zelfs voor de diploma's die ik heb, en garant willen staan voor een visum.

bedankt voor 't topic te lezen ook ..
aanbieden is 1, het ook helemaal rond krijgen is 2. en dan heb je een werkvergunning. en niemand die je kent en als westerling ben je wel interesant, maar er echt bij horen is meestal a bridge to far voor mensen van 30+
  zaterdag 9 september 2006 @ 19:29:13 #279
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_41654744
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 18:52 schreef Orealo het volgende:
Jij kent japan natuurlijk natuurlijk uit je hoofd, ik heb mede dankzij dit topic zat nederlanders leren kennen die daar hebben gewoond, of zelf nu nog wonen, mede dankzij hen kan ik zeggen dat zelf m'n linker teennagel meer van japan weet dan jij.
Nou nou, ik vind dit nogal een houding. Maar hij is wel handignodig misschien. Hou het nog maar ff dus.

Ik vond het overigens wel interessant wat Henk Jan Smits vorige week bij zomergasten zei over Japan ( sorry ). Als je je ergens eenzaam en alleen op de wereld kan voelen is het daar wel. Geen hond die Engels spreekt etc, je snapt niks van de borden en hij verdwaalde letterlijk. Maar goed als je de taal spreekt etc is dat natuurlijk heel anders.
  zaterdag 9 september 2006 @ 19:42:02 #280
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41655154
Je hoeft helemaal geen Japans te kennen om in Japan als docent Engels aan de slag te gaan. Denk je dat al die Amerikanen en Britten die daar zitten, veel verder komen dan sayonara en moshi moshi?

Grootste obstakel van Japan, is dat het teringduur is; een goedkoop appartementje in Tokio? dacht het niet. Je betaalt je blauw daar, aan alles, dus kom daar aan met een redelijk startkapitaal en zorg dat je binnen een maand werk hebt, want anders ben je zo weer thuis.

Bovendien heeft Japan een heel streng visum- en werkvergunningenbeleid, het is geen kwestie van daar aankomen en dan pas gaan zoeken; regel je dingen HIER.

En hoe ben je eigenlijk van plan les te geven? In het Engels? Nagedacht over het behalen van een officieel TESOL certificaat à la Cambridge of Trinity College? Of dacht je dat die Japanners je aannamen op basis van je lieve lach?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 9 september 2006 @ 19:52:08 #281
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41655514
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 19:42 schreef Ringo het volgende:
Je hoeft helemaal geen Japans te kennen om in Japan als docent Engels aan de slag te gaan. Denk je dat al die Amerikanen en Britten die daar zitten, veel verder komen dan sayonara en moshi moshi?
Denk het wel, maar goed, des te beter mijn japans is, des te beter het is dan! .
quote:
Grootste obstakel van Japan, is dat het teringduur is; een goedkoop appartementje in Tokio? dacht het niet. Je betaalt je blauw daar, aan alles, dus kom daar aan met een redelijk startkapitaal en zorg dat je binnen een maand werk hebt, want anders ben je zo weer thuis.
Yep, heb ik over nagedacht, waarschijnlijk kan ik zelfs werk vanaf hier regelen, en in verhouding met een zelfstandig appartement zijn guest houses (waar ik heen ga) goedkoop .
quote:
Bovendien heeft Japan een heel streng visum- en werkvergunningenbeleid, het is geen kwestie van daar aankomen en dan pas gaan zoeken; regel je dingen HIER.
Yep yep.
quote:
En hoe ben je eigenlijk van plan les te geven? In het Engels? Nagedacht over het behalen van een officieel TESOL certificaat à la Cambridge of Trinity College? Of dacht je dat die Japanners je aannamen op basis van je lieve lach?
In het engels zoveel mogelijk ja, je leert een taal het beste door het zoveel mogelijk te horen, maar ze moeten het natuurlijk wel begrijpen, daarom zorg ik ervoor dat wat ik ze in het engels leer, ik in het japans ken.

Bovendien ben ik bezig met het behalen van het internationeel erkende Certificate of Proficiency in English.
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:03:44 #282
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41655894
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 19:52 schreef Orealo het volgende:
In het engels zoveel mogelijk ja, je leert een taal het beste door het zoveel mogelijk te horen, maar ze moeten het natuurlijk wel begrijpen, daarom zorg ik ervoor dat wat ik ze in het engels leer, ik in het japans ken.
De meeste taleninstituten in Japan werken volgens de methode van total immersion, dat wil zeggen dat er alleen gecommuniceerd wordt tussen docent en leerling in de doeltaal, het Engels dus. Zaak is, dat je dáár vaardig in bent, in het Engels en het lesgeven in het Engels. Of je dat nou aan Japanners doet, Chinezen of Papoea's.
quote:
Bovendien ben ik bezig met het behalen van het internationeel erkende Certificate of Proficiency in English.
Dat lijkt me wel handig, om in ieder geval een meetbaar niveau te hebben. Maar dat certificaat is geen onderwijsbevoegdheid. Hoe ga je dat aanpakken? By means of intuition of denk je dat je daar een opleiding voor nodig hebt?
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:08:31 #283
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41656069
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:03 schreef Ringo het volgende:

[..]

De meeste taleninstituten in Japan werken volgens de methode van total immersion, dat wil zeggen dat er alleen gecommuniceerd wordt tussen docent en leerling in de doeltaal, het Engels dus. Zaak is, dat je dáár vaardig in bent, in het Engels en het lesgeven in het Engels. Of je dat nou aan Japanners doet, Chinezen of Papoea's.
Dat wist ik niet, dat is wel handig om te weten!
quote:
[..]

Dat lijkt me wel handig, om in ieder geval een meetbaar niveau te hebben. Maar dat certificaat is geen onderwijsbevoegdheid. Hoe ga je dat aanpakken? By means of intuition of denk je dat je daar een opleiding voor nodig hebt?
ik lees net dat je op de meeste high schools geen degree nodig hebt, op een site van een gozert die daar is gaan lesgeven, als je maar kan aantonen dat je engels op behoorlijk niveau is.
Desalniettemin is het handig om zeker te weten, dus daar ga ik nog even verder op zoeken!
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:12:08 #284
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41656189
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:08 schreef Orealo het volgende:
ik lees net dat je op de meeste high schools geen degree nodig hebt, op een site van een gozert die daar is gaan lesgeven, als je maar kan aantonen dat je engels op behoorlijk niveau is.
Desalniettemin is het handig om zeker te weten, dus daar ga ik nog even verder op zoeken!
Ik heb heel andere verhalen over Japan gehoord, en als je de vacatures doorneemt, staat een degree ook vaak als harde eis genoemd.

Voor info over TEFL/TESOL courses:
www.tefl.com
www.eslcafe.com
www.eurotefl.com
pi_41656339
Ik denk niet dat total immersion volledig strict wordt gevolgd, er zullen ongetwijfeld momenten voorkomen waarbijje de kinderen zelf zult toespreken of jou rechtstreeks vragen. (gaijinsmash bv .)

Engels op behoorlijk niveau, wat is behoorlijk niveau?
Als meeste japanners er niet echt goed in zijn, overtuig je ze er al snel van lijkt me?
Wellicht dat het makkelijk voor ons is omdat de talen engels en nederlands beide syllable zijn (systeem zeg maar).
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:21:41 #286
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41656606
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik heb heel andere verhalen over Japan gehoord, en als je de vacatures doorneemt, staat een degree ook vaak als harde eis genoemd.

Voor info over TEFL/TESOL courses:
www.tefl.com
www.eslcafe.com
www.eurotefl.com
Bedankt, ik ben het aan het doorlezen, intressant spul.
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:16 schreef koffiegast het volgende:
Ik denk niet dat total immersion volledig strict wordt gevolgd, er zullen ongetwijfeld momenten voorkomen waarbijje de kinderen zelf zult toespreken of jou rechtstreeks vragen. (gaijinsmash bv .)

Engels op behoorlijk niveau, wat is behoorlijk niveau?
Als meeste japanners er niet echt goed in zijn, overtuig je ze er al snel van lijkt me?
Wellicht dat het makkelijk voor ons is omdat de talen engels en nederlands beide syllable zijn (systeem zeg maar).
Ik doe een cursus Engels voor meergevorderden, dat is meergevorderd voor nederlandse maatstaven, in japan is dat natuurlijk hoger.
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:39:24 #287
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_41656915
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:08 schreef Orealo het volgende:

[..]

Dat wist ik niet, dat is wel handig om te weten!
[..]
Voor een alleswetende weet je een hoop niet
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:57:00 #288
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41657143
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:21 schreef Orealo het volgende:
Ik doe een cursus Engels voor meergevorderden, dat is meergevorderd voor nederlandse maatstaven, in japan is dat natuurlijk hoger.
Vergis je niet daarin, en doe er vooral niet lichtzinnig over. Je studenten mogen misschien een ondergemiddeld niveau hebben, je collega's zijn voor 98% native speakers, vooral uit de UK, met een degree en vaak jarenlange professionele ervaring; die zitten niet te wachten op een Hollandse knul van 18 die bij hoog en laag beweert dit "wel even" te doen.

Lesgeven is een vak.

Plus dat Japan al decennialang onderdeel is van de global village en er ook door Japanse schooldirecteuren behoorlijk wat van je wordt verwacht en geëisd. Je wordt niet voor niks goed voor dat werk betaald. (¤2000 netto p/m schijnt standaard te zijn, en daar kan je redelijk tot goed van rondkomen, zelfs gelet op het hoge levensonderhoud)

Wil je lesgeven op bijbaantjes-niveau, dan zou je bijv. Thailand moeten proberen, al kruipt de situatie daar ook langzaam richting die van Japan (strenge selectie & hoge eisen).

Maar ik krijg het idee dat je voornamelijk naar JAPAN wilt, wat je daar ook precies gaat doen.
Veel succes met uitzoeken!
pi_41657985
Ik blijf TS een dromertje vinden. Heeft alleen MAVO-diploma en denkt dat hij het met een loi-cursusje wel gaat redden daar. Ik ben met een 9 geslaagd en heb een jaar lang in het engels gestudeerd maar ik WEET dat ik zoiets niet zou kunnen (terwijl ik de didactische vaardigheden wel degelijk heb)

Jij denkt het met een loi-cursusje wel tot dat niveau te schoppen?
pi_41661259
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:21 schreef Orealo het volgende:

[..]

Bedankt, ik ben het aan het doorlezen, intressant spul.
[..]

slaat dat op nederlandse maatstaven hoger dan japanse of andersom?:D denk 1st maar ff zeker weten
  zaterdag 9 september 2006 @ 23:52:10 #291
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41661323
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 23:50 schreef koffiegast het volgende:

[..]

slaat dat op nederlandse maatstaven hoger dan japanse of andersom?:D denk 1st maar ff zeker weten
Wat in nederland boven gemiddeld is, qua engels, in in japan expert niveau, zeg maar.
pi_41663876
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 19:25 schreef donald_dick het volgende:

[..]

500 euro voor 20 m2 want nog eens in 2en is opgesplits? studenten hebben het zelfs beter hier
Nee als je het door 2en splits kom je dus 325 euro per persoon. Opzich is dat trouwens helemaal niet zo vreemd. Een vriend van mij studeert in delft en die betaalt 225 euro per maand voor 12 m2. Als je dat bedenkt dat grond in Japan veel waardevoller is dan in Nederland is 100 euro verschil opzich nog geeneens zoveel. Als je bv in Amsterdam gaat zitten zal het verschil helemaal klein zijn.
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 19:29 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ik vond het overigens wel interessant wat Henk Jan Smits vorige week bij zomergasten zei over Japan ( sorry ). Als je je ergens eenzaam en alleen op de wereld kan voelen is het daar wel. Geen hond die Engels spreekt etc, je snapt niks van de borden en hij verdwaalde letterlijk. Maar goed als je de taal spreekt etc is dat natuurlijk heel anders.
Tja Henk jan kan dat wel zeggen, maar is het niet meer dan logisch dat je de taal leert van het land waar je gaat wonen? het klinkt zo een beetje alsof hij verwacht dat 130miljoen man zich aan hem aanpast omdat hij geen Japans praat.
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 19:42 schreef Ringo het volgende:

1. Ik denk dat de meeste daarvan wel degelijk Japans kunnen spreken. Lijkt me trouwens ook wel handig als hun niks anders dan Japans verstaan.

2. Prijzen worden volgens mij erg overschat. Ik heb kosten opgezocht omdat ik er op vakantie wil gaan en ik lees overal dat in dagelijk onderhoud (ook als je er woont) het eigelijk helemaal niet veel meer of minder kost dan hier in Nederland. De huur is wel duurder maarja aan de andere kant is benzine dan weer de helft goedkoper dan hier (wat toch wel grappig is aangezien wij een noordzee vol met gas en olie hebben en Japan nauwelijks enige vorm aan grondstoffen heeft).

3. Vraag me af hoe moeilijk ze daar doen, zeker op een (junior) high school. Ik lees wel eens weblogs van buitenlandse leraren die daar dus engels les geven en dan lees ik dus dingen dat de Japanse engels leraren denken dat zinnen als hasta la vista engels is wat iedereen gebruikt Dan heb ik zo mijn vraagtekens of hun kunnen beoordelen of ik goed engels kan. Ik denk dat het wel te regelen valt door bv het schrijven van wat engelse tekst of door op te bellen zodat ze je ook echt horen. Denk wel dat ook zonder engels opleiding het niet al te moeilijk is om een baan te krijgen. Want vergeet niet dat de meeste engels leraren daarzo uit het buitenland ook nooit een leraren opleiding hebben gedaan. Er is een amerikaan met een weblog en die is dus echt aangenomen omdat ie amerikaan is en dus engels spreekt, veder werd er niks gevraagd. Spreek je engels? dan is het goed.
quote:
Dat is misschien het idee erachter, maar er word alsnog veel in het Japans gevraagd omdat ze nou eenmaal niet goed engels kunnen praten.
quote:
Vergis je niet daarin, en doe er vooral niet lichtzinnig over. Je studenten mogen misschien een ondergemiddeld niveau hebben, je collega's zijn voor 98% native speakers, vooral uit de UK, met een degree en vaak jarenlange professionele ervaring; die zitten niet te wachten op een Hollandse knul van 18 die bij hoog en laag beweert dit "wel even" te doen.
Bron? als ik de mensen die daar leesgeven moet geloven dan werken ze 1. niet met andere andere buitenlanders en 2. 99% van de mensen waar ik over heb gelezen hebben 0,0 ervaring als leraar en er geen opleiding voor gedaan. Het enige wat ze mee hebben is dat ze native english speakers zijn.
quote:
Plus dat Japan al decennialang onderdeel is van de global village en er ook door Japanse schooldirecteuren behoorlijk wat van je wordt verwacht en geëisd. Je wordt niet voor niks goed voor dat werk betaald. (¤2000 netto p/m schijnt standaard te zijn, en daar kan je redelijk tot goed van rondkomen, zelfs gelet op het hoge levensonderhoud
Als die eisen werkelijk zo hoog zouden zijn dan zou het niet zo zijn dat er geen hond is die een behoorlijke zin engels kan praten.
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 22:20 schreef Rapaille het volgende:
Ik blijf TS een dromertje vinden. Heeft alleen MAVO-diploma en denkt dat hij het met een loi-cursusje wel gaat redden daar. Ik ben met een 9 geslaagd en heb een jaar lang in het engels gestudeerd maar ik WEET dat ik zoiets niet zou kunnen (terwijl ik de didactische vaardigheden wel degelijk heb)

Jij denkt het met een loi-cursusje wel tot dat niveau te schoppen?
Daar ben ik het wel een beetje mee eens. Ik dacht er eerst ook zo over als de TS, maar een opleiding Japans duurt minimaal 4 jaar, het is denk een beetje te positief om te denken dat je met een loi cursus ook maar enigzins in de buurt komt. Tuurlijk zal je veel in het land zelf moeten leren maar een goede basis lijkt mij toch wel handig. Snap vooral niet dat de Orealo niet zijn mbo grafische opleiding heeft afgemaakt. Dat is toch een vak waar overal wel vraag naar is en ook zonder kennis van een taal goed gedaan kan worden. Sowieso vraag ik me af hoeveel er werkelijk van terecht komt als je full time in NL gaat werken en in je vrije tijd nog Japans en Engels moet gaan leren. Ik moet stage lopen en zelfs dan merk je al dat je heel weinig vrije tijd overhoud.

Maar ik hoop wel dat het Orealo lukt misschien kom ik hem dan over 2 jaar wel tegen al gooi ik het denk over de (uitwisselings)student kant. Een lening bij de IB voor 1 jaar en je kan iig redelijk relaxed kijken hoe het nou allemaal gaat zonder dat je je druk hoeft te maken of alles wel goed geregeld word.
  Moderator zondag 10 september 2006 @ 02:21:53 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_41665573
Beste Orealo, ik wil je heel veel succes wensen in Japan. Ga je droom achterna, als je het niet probeert krijg je alleen maar spijt! En als het niets is kun je inderdaad altijd nog terugkeren.

Ik wil misschien ook op den duur emigreren, maar dan naar Londen. Voor mij is het nog niet de tijd, aangezien ik het hier nog veel te leuk vind, maar mijn hart ligt daar wel.

Veel plezier en hou ons op de hoogte!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Eindredactie Games zondag 10 september 2006 @ 08:05:30 #294
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_41667558
quote:
Op zondag 10 september 2006 01:01 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Nee als je het door 2en splits kom je dus 325 euro per persoon. Opzich is dat trouwens helemaal niet zo vreemd. Een vriend van mij studeert in delft en die betaalt 225 euro per maand voor 12 m2. Als je dat bedenkt dat grond in Japan veel waardevoller is dan in Nederland is 100 euro verschil opzich nog geeneens zoveel. Als je bv in Amsterdam gaat zitten zal het verschil helemaal klein zijn.
dan moet je a) 2 mensen vinden en b) dat blijft tyfusveel. en dat je vriend zoveel betaald, dan had ie beter moeten zoeken, ik betaal zelf 250 euro voor 26 m2 in amsterdam Wat je trouwens ook in delft kan vinden. (vraag maar eens naar mensen die op d E du P laan/flat wonen )
  zondag 10 september 2006 @ 08:09:59 #295
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41667563
quote:
Op zondag 10 september 2006 08:05 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dan moet je a) 2 mensen vinden en b) dat blijft tyfusveel. en dat je vriend zoveel betaald, dan had ie beter moeten zoeken, ik betaal zelf 250 euro voor 26 m2 in amsterdam Wat je trouwens ook in delft kan vinden. (vraag maar eens naar mensen die op d E du P laan/flat wonen )
dan moet je daar wel eerst in komen

Zeker de eerste paar maanden in een nieuwe stad zul je alles moeten aangrijpen qua woning. Het is niet alsof je veel keus hebt
The line is a dot to you!
pi_41669553
tvp
pi_41670546
quote:
Op zondag 10 september 2006 08:09 schreef kepler het volgende:

[..]

dan moet je daar wel eerst in komen

Zeker de eerste paar maanden in een nieuwe stad zul je alles moeten aangrijpen qua woning. Het is niet alsof je veel keus hebt
idd, sommigen moeten 5 jaar wachten voordat ze eindelijk ergens terecht kunnen...
en lang niet alle gebouwen zijn hetzelfde qua prijs.
  Moderator zondag 10 september 2006 @ 12:33:40 #298
155227 crew  Guppy
dus
pi_41671243
ik blijf het toch een raar verhaal vinden dat je in het prestatie gerichte Japan gewoon kan lesgeven op een highschool zonder degree... het is al eerder gezegd, lesgeven is een vak! je moet over didactische vaardigheden beschikken, en die heeft lang niet iedereen.

en ik weet waar ik het over heb, bij mij op de HBO hebben we ook geen opgeleide leraren, maar mensen uit het vak. ik studeer grafisch ontwerpen en ik krijg dus les van mensen die in het dagelijkse leven typograaf, fotograaf of ontwerper zijn. die mensen hebben dus geen enkele didactische achtergrond, en dat merk je aan alles. nu word er als HBO'er wel verwacht dat je daarmee om moet kunnen gaan, maar op middelbare scholieren dat ook kunnen?

kortom... ik vraag me af of het allemaal echt zo makkelijk is om zonder lerarenopleiding aan de slag te gaan daar. het lijkt mij een enorme afbreuk doen aan de kwaliteit van het onderwijs, en dat kan ik me niet voorstellen in een land als Japan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 10 september 2006 @ 13:10:04 #299
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41672277
De meeste docenten Engels in Japan vinden een baan via een recruitment company, dat zijn organisaties met een wijd vertakt internationaal netwerk, en die eisen echt wel een degree, werkervaring en/of referenties. Bovendien moet je beschikken over een paspoort uit een Engelstaligland. Overigens zijn dat meestal onderwijsbanen op high school/university niveau, en ik weet dat dat keihard aanpoten is, onder soms hele strenge voorwaarden.

Op kindergarten-niveau zou het heel anders kunnen liggen. En er is vast veel mogelijk op het gebied van privé-lessen. Dan moet je wel contacten hebben, of die heel snel kunnen leggen, en tijd+geld om daarin te investeren.

De TS heeft in ieder geval de wil om zijn dromen na te jagen, laat ik het daar voorlopig maar op houden.
pi_41672609
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:33 schreef Guppyfriend het volgende:
prestatie gerichte
het schijnt naar de verhalen enigszins anders te liggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')