abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41037271
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:00 schreef Oksel het volgende:
Het gaat niet werken, dat is duidelijk. Geen idee over prijzen etc. Een vriend van me gaat op vakantie naar Japan, voor 2 maanden, beetje rondreizen. Wilde eerst 6 maanden gaan, maar toen hij hoorde dat alles héél duur is daar, in vergelijking met NL, gaat hij maar 2 maanden Volgens hem verdiend de gemiddelde jappaner 13.000 euro per maand. De gemiddelde NL'er zal rond de 1500 zitten, dus je kan voor het gemak zeggen dat alles in Japan 8x zo duur is.

Dan het feit dat je binnen 2 weken géén werk zult vinden. Dat is zo goed als onmogelijk, of je moet iemand hebben die je op kan helpen.

Ben je uberhaupt wel eens buiten Europa geweest?
Zo duur is het allemaal niet. Een hotel bijvoorbeeld is net zo duur als een hotel hier. Het verschil is dat als je op vakantie bent je wel dat soort prijzen moet betalen voor overnachting, terwijl als je gewoon iets huurt je goedkoper uit bent.
En een gemiddelde Japanner verdient 13.000 euro per maand??? Mag je mij vertellen waar je dat vandaan hebt
quote:
Average salary (scheduled cash earnings) in Japan generally goes up with age until a person is in his or her forties to mid-fifties, and then declines. This reflects the seniority employment system in Japan where salaries are determined mainly on the basis of duration of employment. Since the 1990s, however, an increasing number of enterprises have started to reconsider this type of salary system, and to introduce a new system, which places emphasis on an employee's performance in determining salary.

100.000 yen is ongeveer 680 euro. Dus iemand van 30 verdient gemiddeld zo'n 2.000 euro bij een middelgroot bedrijf.

Overigens zijn sociale voorzieningen in Japan veel minder goed geregeld dan in Nederland en zie je regelmatig mensen van 65+ werken om hun pensioentje aan te vullen.

[ Bericht 4% gewijzigd door MissMSX op 21-08-2006 18:42:29 ]
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:31:24 #202
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_41038835
quote:
Het gaat niet werken, dat is duidelijk. Geen idee over prijzen etc. Een vriend van me gaat op vakantie naar Japan, voor 2 maanden, beetje rondreizen. Wilde eerst 6 maanden gaan, maar toen hij hoorde dat alles héél duur is daar, in vergelijking met NL, gaat hij maar 2 maanden Volgens hem verdiend de gemiddelde jappaner 13.000 euro per maand. De gemiddelde NL'er zal rond de 1500 zitten, dus je kan voor het gemak zeggen dat alles in Japan 8x zo duur is.

Dan het feit dat je binnen 2 weken géén werk zult vinden. Dat is zo goed als onmogelijk, of je moet iemand hebben die je op kan helpen.

Die vriend van je weet dat de yen niet gelijk staat aan de euro? 13.000 euro per maand.. they wished
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_41039762
13000 euro...das teringveel als dat zo is...paar jaar in japan grondighard werken en vervolgens rentenieren in een goedkoper westers land?

qua lezen, ik zelf moet nog hiragana/katakana beoefnenen, gister 100 kanji proberen te leren en ga zo ff kijken hoeveel ik ervan onthouden heb volgensmij valt dat kanji nog redelijk mee, alleen schrijven kan nog ff duren voor al die precieze dingen. Wat ik zelf denk is dat je voor japans een nieuw soort denken moet aanleren om een diep vloeiend gesprek te hebben en om japans te lezen/praten/horen in feite het leren van 2 talen is, het lezen op zichzelf en gesprek.

verder kan oksel wel erg stangen zeg
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:18:37 #204
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41053224
quote:

13.000 euro per maand .
Als dat zo was, had ik er nu al gezeten oksel .
pi_41056617
Tof!

Ik vind het leuk dat je voor een land kiest die niet zo standaard is zegmaar. Ik wil zelf ook graag emigreren, maar dan naar Engeland of Noorwegen ofzo.
En ook al zou het 'mislukken', je hebt dan in elk geval iets tofs gedaan, wat veel mensen ook wel zouden willen maar niet durven.

Je hebt best een goed plan gemaakt, ik ga dit topic zeker volgen, hopelijk ga je echt volgend jaar.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 11:05:54 #206
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41087898
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:57 schreef MissMSX het volgende:
Nog wat tips om de taal te leren:

Ik heb zelf de Oxford starter Japanese dictionary. Het Japanse staat er in zowel kana als kanji in. Daarnaast heb ik als grammatciaboekje Oxford Japanese grammar and verb. Ik ben er allebei erg blij mee. Heb er veel aan gehad.
Oxford heeft ook nog een 'gewoon' Japans woordenboek, maar die is vreemd genoeg niet in kana/kanji verkrijgbaar (nooit gezien iig).
Als lesboek heb ik Japanese for busy people I. Als je eerst de moeite neemt om kana te leren (doe dat ook is mijn tip) kun je beter meteen de kana versie van dit lesboek nemen.
En als je ook kanji wilt leren raad ik kanji flashcards aan. Handig om de dode tijd mee op te vullen als je op de bus ofzo staat te wachten.
De Pimsleur talenCD's zijn ook erg goed, maar nogal duur.
Duurde even voordat ik ze allemaal doorgelezen had, maar daar zit zeker goed spul tussen!
Bedankt!
pi_41116268
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:16 schreef Orealo het volgende:
Hoi.

Even een korte inleiding, ik ga naar japan!
Ik heb genoeg van nederland, ik wil niet een weg volgen die iedereen gevolgt heeft (qua studie-werk-huisje boompje beestje - pensioen- dood) of nou, ik doe het wel, maar niet hier.

Ik kan er niet tegen 13 in een dozijn te zijn, maar goed.
Ik ga dus naar japan.
Ik stop met mijn huidige opleiding, ik ga een HBO cursus engels doen, en een cursus japans lezen schrijven en luisteren.

Over een jaar hoop ik genoeg geld bij elkaar gespaart te hebben om te vertrekken, ik ben nu 18 jaar, dus eet nog lekker bij m'n ouders mee.

Als ik er ben, boek ik voor 2 weken een hotel, en ga op zoek naar een goedkoop huis om te huren met het gespaarde geld, dan ga ik op zoek naar een baan voor engels leraar.

Er is daar een schreinend te kort aan engels sprekende mensen, en zodoende ook aan engelse leraren.

Japan lijkt me een geweldig land.

Ik open dit topic om te vragen over hints, tips over het eventueel emigreren naar japan.
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik ben 1 jaar ouder dan jouw maar zou ook graag voor een tijdje (minimaal 1 jaar) naar Japan willen en als ik zou kunnen zo ik ook zo met je meegaan maar ik heb het idee dat je het allemaal iets te gemakkelijk inschat.

Het eerste wat je jezelf moet afvragen is of je uberhaubt wel de rest van je leven engels leraar wil blijven, en dan helemaal met gemiddeld 15 jarige want no way dat je op bv een universiteit aan de bak komt want met 1 jaartje HBO engels in Nederland is dat gewoon niet genoeg, zelfs niet in Japan denk ik Nou kan je daar voor 1 of 2 jaar vast wel mee leven, maar hoe geweldig jij Japan ook vind als je een hekel hebt aan je baan dan word de rest van je leven daar niet beter van.

Ten tweede onderschat je de taal en tijd die zoiets als dit kost niet een beetje? In een jaar dedicated Japans leren kom je vast ver genoeg om jezelf enigzins te redden (zo ingewikkeld is Japans niet) maar in 1 jaar voldoende Japans leren terwijl je ook met een studie engels en werk zit? ik ben heel bang dat dat voor problemen gaat zorgen.

Ik heb het idee dat je het nogal gehaast wil doen. Ik doe net als jouw een MBO opleiding en zal net als jouw waarschijnlijk rond mijn 20 a 21e klaar zijn, misschien moet je jezelf eens afvragen of het niet beter is jouw opleiding of te maken en tussentijds aan je Japans en je engels HBO te werken. Zo geeft je jezelf niet alleen meer tijd maar kan je zowel in Nederland als in Japan terug vallen op een andere opleiding aangezien grafisch ontwerper ook niet echt gebonden is aan een taal en er eigelijk ook altijd wel werk mee te vinden is.

En met wat voor gedachte wil jij naar Japan? ik ken veel mensen van onze leeftijd die werkelijk denken dat als ze naar Japan gaan ze zonder problemen een lekker wijf in een school uniform kunnen krijgen die 3x per dag eten voor ze kookt en dat het leven een en al blijdschap is. Al zou ik willen dat het zo was, in werkelijkheid zal het niet zo zijn. Dat je als westerling enige voordelen hebt, dat is (schijnbaar) zo, maar vergeet niet dat de cultuur compleet anders is en dat ze jouw nooit als een van hun zullen zien en dat het dus helemaal niet ondenkbaar is dat je sociaal niet uit de voeten kunt zeker als je de taal niet goed beheerst.

Jij wil meteen naar een Land toe waarvan je eigelijk niet echt weet hoe het er nou echt gaat. Lijkt mij niet slim. Stel je plan dan iig 1 jaar uit en ga tussendoor eens op vakantie naar Japan en iig een indruk te krijgen van hoe het daar nou werkelijk is ( ik wil volgend jaar naar Japan maar zoek nog een reispartner dus als je interrese hebt ).

En hoe zit het financieel in elkaar? Als 18 jarige zal je in 1 jaar fulltime werken in nederland niet snel meer dan 10.000 euro verdienen (je hebt geen opleiding). Dat lijkt een hoop, maar hoe zit het met gas/water/huur/eten kosten in Japan? en dan zijn er ook nog dingen als verzekeringen die je moet betalen. En wat als je niet snel een baan kan vinden? Het kan nog wel eens tegenvallen als je als 19 jarige een baan probeert te krijgen waarbij je met kinderen een paar jaar jonger dan jij moet werken.

Ik heb veel respect voor je plan, en ik meen het als ik zeg dat ik heel erg graag me je mee zou willen gaan maar ik denk dat je je plan toch wat meer moet uitdenken en wat meer moet opzoeken mbt kosten, cultuur, taal, positie van buitenlanders etc. Ik heb zelf besloten om eerst mijn opleiding af te maken en het dan te proberen al was het maar omdat je met 21 jaar toch wel een meer op jezelf kan passen dan als je 19 bent al zou je denken van niet (ligt natuurlijk ook aan jezelf, maar ik zie mezelf nu nog niet zo snel in me eentje opeens alles regelen in Japan).
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_41117832
Dat je als westerling enige voordelen hebt, dat is (schijnbaar) zo

vertel? wat dan lol
pi_41121061
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 02:34 schreef koffiegast het volgende:

vertel? wat dan lol
Lees die editorial van die Engels leraar (een grote zwarte man) in Japan maar
Gajin Smash !
pi_41121560
quote:

PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:48:52 #211
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41122274
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 01:03 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]
knip
Hey, bedankt voor 't hele stuk text.

Natuurlijk is er nog veel uit te zoeken, op het moment dat de OP geschreven is, was het misschien nog een ondoordacht plan, maar nu is dat het al zeker niet meer.

Japans krijg ik hulp van veel kanten, ben al begonnen met de spreek-cursussen, dat gaat best goed.
Ik heb een irl japanse vriend die me daar ook mee gaat helpen, net als het schrijven.
Dan heb ik via internet een japanse vriend waarmee ik ook het schrijven ga oefenen, en als ik dat eenmaal door heb kan ik dat zelf ook overal oefenen.
De Kanji Flashcards (staat eerder in dit topic, of op m'n weblog) gaan daarbij ook goeie hulp leveren.

Ik wil sowieso een hbo opleiding gaan doen, en daar moet ik 21 voor zijn, ik ga zeker niet voor de rest van m'n leven engels leraar zijn, dat is alleen voor nu.

En ik ben nu 18, over een jaar 19, dan blijf ik een jaar, ben ik 20, ben ik nog geen 21. dus ik heb nog een jaar speling, waar ik over een driekwartjaar eens naar ga kijken, even alles op een rijtje zetten of het nog wel gaat zoals het moet.

Het lijkt me geweldig om al die dingen zelf te moeten regelen opeens, zo zit ik in elkaar, en ik kan best op mijzelf passen.
Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader (waarbij ik woon) is vaak weg voor z'n werk, dus het op mijzelf wonen kan ik al wel een beetje, tuurlijk komt er iets meer bij kijken, maar dat is op te lossen. .
  donderdag 24 augustus 2006 @ 11:43:23 #212
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_41123780
Ik denk nog steeds dat je het onderschat, maar goed, misschien helpt dit:

http://www.aniway.nl/miscdownloads.php?page=6
Hier kan je een aantal Japanse lessen vinden. Ik vond ze wel handig.
pi_41124737
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 02:34 schreef koffiegast het volgende:

vertel? wat dan lol
Het schijnt dat Japanse vrouwen nogal een voorkeur hebben voor westerse mannen. Het verhaal daarachter is dat Japanse mannen niet zoveel tijd voor hun vrouw hebben omdat ze altijd werken en je daar sowieso al een wat minder persoonlijke band met elkaar hebt terwijl westerse mannen japanse vrouwen behandele als westerse vrouwen en die Japanse vrouwen dus opeens voor hun doen een shitload aan aandacht krijgen enzo. Geen idee in hoeverre het waar is though.
quote:
En ik ben nu 18, over een jaar 19, dan blijf ik een jaar, ben ik 20, ben ik nog geen 21. dus ik heb nog een jaar speling, waar ik over een driekwartjaar eens naar ga kijken, even alles op een rijtje zetten of het nog wel gaat zoals het moet.
Dus je bent niet van plan om volgend jaar al te gaan? mocht je over 2 jaar gaan en met iemand willen dan houd ik me beschikbaar Dan ben ik klaar met school en was ik ookal vanplan om te kijken of het haalbaar zou zijn om naar Japan te gaan.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:01:45 #214
138217 Evil-E
t.a.f.k.a. Nutella boy
pi_41132154
Korei kara minadde, me chakucha odotte, sawago, sawago. Hit me baby!
There's nothing like a good bad trip....
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:26:15 #215
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41204281
Weblog geupdate met een leuk stukje over de quest! .
  zondag 27 augustus 2006 @ 16:17:58 #216
58560 Oksel
Gezellig.
pi_41226118
Hmm, okay, die 13.000 euri vond ik al veel.. Kreeg het ook maar te horen, vandaar..

Maargoed, we zullen zien.. ik ben benieuwd hoeveel doorzettingsvermogen je hebt.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:23:51 #217
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41297276
Japanse cursus is besteld!

Zie ook weblog vanavond!
thnx outcast
pi_41298590
ik ga mee makkers.
De paarden vuisteraar, LAL!
pi_41299516
Keeto, seriously? Als in, mee met Orealo?
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:48:08 #220
69994 seto
-|||--------|||-
pi_41299534
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:23 schreef Orealo het volgende:
Japanse cursus is besteld!

Zie ook weblog vanavond!
thnx outcast
Welke cursus heb je besteld?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_41300500
Kijk hier een voor informatie en ervaringen van een Amerikaan in Japn
Peter Payne van jbox

Deze link is ook een Amerikaan met leuke editorials over zijn werk als leraar in Japan.
Gaijin Smash
なんだっけ
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:31:18 #222
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41300828
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:48 schreef seto het volgende:

[..]

Welke cursus heb je besteld?
deze van LOI, als ik werk heb ga ik er meer boeken en spul bij bestellen.
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:22 schreef Crashcat het volgende:
Kijk hier een voor informatie en ervaringen van een Amerikaan in Japn
Peter Payne van jbox

Deze link is ook een Amerikaan met leuke editorials over zijn werk als leraar in Japan.
Gaijin Smash
Thanks! ik heb wat van de linkjes ook naar de weblog gecrosspost, maar wel jullie namen erbij gezet !
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:34:49 #223
69994 seto
-|||--------|||-
pi_41300958
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:31 schreef Orealo het volgende:

[..]
http://www.therosettaston(...)s/languages/japanese

Die had ik zelf in gedachten.

Misschien ook wat voor jou, kan je gelijk je Engels ermee oefenen.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_41301152
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:31 schreef Orealo het volgende:

[..]

deze van LOI, als ik werk heb ga ik er meer boeken en spul bij bestellen.
[..]

Thanks! ik heb wat van de linkjes ook naar de weblog gecrosspost, maar wel jullie namen erbij gezet !
Veel succes ermee..

Ikzelf begin dit jaar aan Trade Management gericht op Azië, dus ik neem de lange weg.
Als het je niet lukt en je komt terug met nog steeds een verlangen naar Japan dan kan je de opleiding Japanse talen en culturen volgen in Maastricht. Dat is Hbo.
In Leiden heb je ook Japanologie maar dat is dan via de uni.

Kijk eens op het forum van Aniway
Daar hangen mensen rond die translators van anime zijn, Japanologie studeren of op dit moment in Japan verblijven zoals deze student --> Live uit Japan
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:34 schreef seto het volgende:

[..]

Die heb ik nog ergens ligggen
なんだっけ
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:41:50 #225
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41301215
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:34 schreef seto het volgende:

[..]

Oei da's een goeie tip!
Geheel digitaal?
downloading .
Sorry maar ik ben een arme student met een droom!

Thanks! dat wel .
pi_41301602
Ik ben niet zo bijster vaak meer hier op t fokforum, maar..

Ik ben twee weken terug in Nederlandd, na een jaar in Japan te hebben gewoond!!! Om te studeren, dat wel. Ik vind je idee inderdaad nogal spontaan en het zal inderdaad zwaar worden Maar als je er echt achter staat en dit echt wilt, veel geluk!!! Ik kan je voornamelijk aanraden veel over Japan te lezen en na te gaan, vooral van buitenlanders die er hebben gewoond(want die hebben een andere visie dan Japanners). Veel succes en daarnaast, mocht je informatie willen, mn mailadres staat in mn profiel dus mail gerust hoor!!!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:55:12 #227
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41301792
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:50 schreef xienix84 het volgende:
Ik ben niet zo bijster vaak meer hier op t fokforum, maar..

Ik ben twee weken terug in Nederlandd, na een jaar in Japan te hebben gewoond!!! Om te studeren, dat wel. Ik vind je idee inderdaad nogal spontaan en het zal inderdaad zwaar worden Maar als je er echt achter staat en dit echt wilt, veel geluk!!! Ik kan je voornamelijk aanraden veel over Japan te lezen en na te gaan, vooral van buitenlanders die er hebben gewoond(want die hebben een andere visie dan Japanners). Veel succes en daarnaast, mocht je informatie willen, mn mailadres staat in mn profiel dus mail gerust hoor!!!
Welkom Terug! .
Ah dankjewel, ja dat ga ik zeker doen
Ken een japanner die lange tijd in beide landen heeft gewoond, dus hij helpt me een beetje met voorbereiden op de cultuurverschillen, laatst waren we aan het eten en vertelde hij me dat je in japan, als je niet thuis eet, niet heel je bord leeg moet eten, want dan denken je gastheren dat ze je te weinig gegeven hebben.

Krijg constant tips van 'm, erg cool .
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:08:19 #228
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_41302399
Klopt.. als je wilt kan ik wat pagina's voor je inscannen daarover En als je het heeel graag wilt en me heeeeel lief vraagt wil ik ook wel een cdtje voor je rippen waarbij je Japanse zinnetjes moet nazeggen (en dan scan ik de bijbehorende pagina's er ook bij)
pi_41303693
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:08 schreef Maraca het volgende:
Klopt.. als je wilt kan ik wat pagina's voor je inscannen daarover En als je het heeel graag wilt en me heeeeel lief vraagt wil ik ook wel een cdtje voor je rippen waarbij je Japanse zinnetjes moet nazeggen (en dan scan ik de bijbehorende pagina's er ook bij)
Ben je altijd zo liev
なんだっけ
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:31:11 #230
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41305997
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:08 schreef Maraca het volgende:
Dat zou ik wel heel tof vinden! .

En last but not least :

!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:14:21 #231
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_41310660
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:39 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Ben je altijd zo liev
Jij wil ze ook?

Zal zo even kijken welke pagina's ik moet hebben en dan scan ik ze morgen in
  woensdag 30 augustus 2006 @ 20:14:16 #232
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_41338007
Het was toch iets meer dan ik dacht dus doe ik het in stukjes (lees: hoofdstukken) Weet iemand of ik de pdf bestanden hier mag plaatsen
  woensdag 30 augustus 2006 @ 21:52:41 #233
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_41341903
Ik weet het niet. Ik denk dat we ze eerst zullen moeten bekijken om dat adequaat te kunnen beoordelen.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_41342268
Allereerst vind ik het al heel wat dat je hier op je 18e al mee bezig bent, en (mischien) het lef hebt om deze stap te maken. Ik heb zelf in verschillende landen gewoond en gewerkt waaronder Tokyo.

Je kunt zonder werkvisum werk vinden in japan, maar dan zal je niet gek verdienen, als je aankomt

met een HBO diploma (maakt niet uit wat) en een werkvisum, kan je zo aan de slag, al zijn het de wat mindere scholen (NOVA etc.)

Als je aankomt met een TEFL certificaat en/of een HBO diploma richting lesgeven, maar je bent van nature geen Engelstalige spreker, kan je nog steeds redelijk makkelijk werk vinden, maar het proces is het volgende; Je moet een school vinden die bereid is jou te "sponseren" vervolgens moet je Japan weer verlaten, de meeste gaan naar Zuid Korea, om vanaf daar een visum aan te kunnen vragen voor Japan (ja bizar proces maar zo gaat t) hier gaat veel tijd overheen, en een hoop geld, want ook al is het sinds de euro in vergelijking goedkoper, je geld gaat toch hard.

De beste weg is vooraf al werk regelen, en dus een werkvisum op te halen, bij de japanse ambassade in Nederland, die jou alleen als jij al een school hebt gevonden deze verstrekt

Daarnaast kan je als je er langer woont en wat japans spreekt, priveles geven en in conversationcafe's werken..en dan kan je redelijk leuk verdienen, toch zijn het in de engelse bussines toch de Engelsen, canadezen, en amerikanen die werken, ik ben eigenlijk geen andere nl's tegengekomen

Als "buitenlander" is het idd wel iets anders, toch kwam ik ook meestal moe thuis, wordt je gek van de overvolle treinen en ga je een dvd kijken

Maar Japan, is supermooi en Tokyo is een waar avontuur en vervelen zal je je niet snel

iig succes, maak bereid je een beetje voor, want er "zomaar" heengaan zou je weleens een hele hoop geld kunnen kosten, waar je misschien een dikke reis van zou kunnen doen, en dan bepalen waar je naartoe wilt emigeren..

iig dit is mijn ervaring...

adios.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 00:21:57 #235
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41348004
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 20:14 schreef Maraca het volgende:
Het was toch iets meer dan ik dacht dus doe ik het in stukjes (lees: hoofdstukken) Weet iemand of ik de pdf bestanden hier mag plaatsen
Hey, anders mail je het even naar mij, dan gooi ik het op de weblog, en kunnen we het vandaar bekijken, als jij dat goed vind natuurlijk .
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 22:02 schreef eltieno het volgende:
Allereerst vind ik het al heel wat dat je hier op je 18e al mee bezig bent, en (mischien) het lef hebt om deze stap te maken. Ik heb zelf in verschillende landen gewoond en gewerkt waaronder Tokyo.

Je kunt zonder werkvisum werk vinden in japan, maar dan zal je niet gek verdienen, als je aankomt

met een HBO diploma (maakt niet uit wat) en een werkvisum, kan je zo aan de slag, al zijn het de wat mindere scholen (NOVA etc.)

Als je aankomt met een TEFL certificaat en/of een HBO diploma richting lesgeven, maar je bent van nature geen Engelstalige spreker, kan je nog steeds redelijk makkelijk werk vinden, maar het proces is het volgende; Je moet een school vinden die bereid is jou te "sponseren" vervolgens moet je Japan weer verlaten, de meeste gaan naar Zuid Korea, om vanaf daar een visum aan te kunnen vragen voor Japan (ja bizar proces maar zo gaat t) hier gaat veel tijd overheen, en een hoop geld, want ook al is het sinds de euro in vergelijking goedkoper, je geld gaat toch hard.

De beste weg is vooraf al werk regelen, en dus een werkvisum op te halen, bij de japanse ambassade in Nederland, die jou alleen als jij al een school hebt gevonden deze verstrekt

Daarnaast kan je als je er langer woont en wat japans spreekt, priveles geven en in conversationcafe's werken..en dan kan je redelijk leuk verdienen, toch zijn het in de engelse bussines toch de Engelsen, canadezen, en amerikanen die werken, ik ben eigenlijk geen andere nl's tegengekomen

Als "buitenlander" is het idd wel iets anders, toch kwam ik ook meestal moe thuis, wordt je gek van de overvolle treinen en ga je een dvd kijken

Maar Japan, is supermooi en Tokyo is een waar avontuur en vervelen zal je je niet snel

iig succes, maak bereid je een beetje voor, want er "zomaar" heengaan zou je weleens een hele hoop geld kunnen kosten, waar je misschien een dikke reis van zou kunnen doen, en dan bepalen waar je naartoe wilt emigeren..

iig dit is mijn ervaring...

adios.
Oei, da's een bonk informatie, maar dankjewel.
Ik ga niet 'zomaar' heen, ik ga me goed voorbereiden en neem daar te tijd voor.

Wat betreft dat visum ga ik eens uitzoeken, al eerder gezegd, maar nu ga ik er vaart achter zetten en dat zo snel mogelijk doen, want dat lijkt me een groot obstakel, eens alles op een rijtje zetten en kijken wat de mogelijkheden zijn, en welke ik ga nemen..

Bedankt
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:19:24 #236
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41357614
Weblog geupdate met goed nieuws .
pi_41367849
ik denk dat je www.geijin.com al wel kent?
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:32:37 #238
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41367881
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:31 schreef eltieno het volgende:
ik denk dat je www.geijin.com al wel kent?
Hmm nee, maar dat kan ik vooralsnog, niet lezen maar dat komt wel!
pi_41368901
Is die cursus japans die je bestelt heb die van de LOI?

Moest je voor een visum trouwens geen taaltest doen? Heb vorig jaar gezocht naar hoe je uitwisselings student kon worden en daar stond ook iets over de verschillende soorten visums die je had en voor een volledig werk visum stond dacht ik iets over een taaltest die je verplicht moest doen (hoefde niet voor een studenten visum maar daarmee mocht je maar 4 uur per dag werken).

@ eltieno: weet jij toevallig ook hoe het zit met werk & verschillende opleidings niveau's zoals mbo/hbo/uni?
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:13:27 #240
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41369021
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:08 schreef Kill_em_all het volgende:
Is die cursus japans die je bestelt heb die van de LOI?

Moest je voor een visum trouwens geen taaltest doen? Heb vorig jaar gezocht naar hoe je uitwisselings student kon worden en daar stond ook iets over de verschillende soorten visums die je had en voor een volledig werk visum stond dacht ik iets over een taaltest die je verplicht moest doen (hoefde niet voor een studenten visum maar daarmee mocht je maar 4 uur per dag werken).

@ eltieno: weet jij toevallig ook hoe het zit met werk & verschillende opleidings niveau's zoals mbo/hbo/uni?
Ja, is van de LOI.

Geen idee over taaltest, ik ga vanavond alles over visa opzoeken. .
pi_41370121
Wist je dat de gemiddelde Japanner pas op zijn 15/16e volledig de Japanse taal beheerst? Zowel de schrijftaal als de spreektaal...

Succes.
I think I'm a banana tree
pi_41370506
wist je dat de gemiddelde nederlander nog altijd veel grammaticale fouten maakt en niet iedereen een even goed begrip heeft voor de 'figuurlijke' ideeen, met woordjesplakken om iets te verduidelijken.

Weliswaar kan ik van het kanji gebeuren het wel begrijpen
pi_41370525
Wou jij zeggen dat de gemiddelde 12 jarige in Nederland wel de complete taal beheerst? is er uberhaubt wel een nederlander die de complete taal beheerst?

@Orealo: Die LOI cursus schijnt niet heel geweldig te zijn wat ik ervan heb gehoord, komt een beetje neer op wat zakenmans Japans met van die standaard dingen maar niet echt het soort Japans wat je in Japan voornamelijk wil spreken.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 19:08:28 #244
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41370775
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:50 schreef PietjePuk2 het volgende:
Wist je dat de gemiddelde Japanner pas op zijn 15/16e volledig de Japanse taal beheerst? Zowel de schrijftaal als de spreektaal...

Succes.
Lijkt me sterk, ik heb in menig documentaire, en film jonge kinderen japans horen praten.
Als je het hebt over fouten die we in het nederlands kennen als de "dan ik" - fouten, dan beheerst zelfs mijn oma de taal nog niet .
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 19:01 schreef Kill_em_all het volgende:
Wou jij zeggen dat de gemiddelde 12 jarige in Nederland wel de complete taal beheerst? is er uberhaubt wel een nederlander die de complete taal beheerst?

@Orealo: Die LOI cursus schijnt niet heel geweldig te zijn wat ik ervan heb gehoord, komt een beetje neer op wat zakenmans Japans met van die standaard dingen maar niet echt het soort Japans wat je in Japan voornamelijk wil spreken.
So I see, het is zelf studie, en ik ga er extra boeken bij bestellen (op de weblog staan welke boeken) het wordt dus uitgebreider dan alleen de LOI cursus, maar 't gaat wel onder die noemer .
pi_41371979
ik ga deze volgen.
pi_41374355
Orealo is het misschien niet een idee om ook wat lessen te gaan volgen? een kennis van me gaat iedere zaterdag naar ''school'' om Chinees te leren (tja je moet er wat voor over hebben om je Chineese vriendin je echte vriendin te maken betwijfel alleen of het hem ooit gaat lukken) dat werkt denk toch beter dan alleen zelfstudie want dan weet je dus ook niet echt wanneer je fout bezig bent (had wel gelezen dat een Japanse vriend je helpt maar ik denk dat een leraar toch beter in staat is om je goed te helpen).

Ow en zoek je trouwens nogsteeds iemand om met je mee te gaan (zag je oproep in het anime topic)? heb net te horen gekregen van mijn ouders dat als ik in het buitenland wil studeren ik het maar lekker zelf mag gaan betalen (yeah fijn een lening van enkele tienduizenden euro's starten...)
  donderdag 31 augustus 2006 @ 23:02:06 #247
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41377554
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 20:32 schreef Kill_em_all het volgende:
Orealo is het misschien niet een idee om ook wat lessen te gaan volgen? een kennis van me gaat iedere zaterdag naar ''school'' om Chinees te leren (tja je moet er wat voor over hebben om je Chineese vriendin je echte vriendin te maken betwijfel alleen of het hem ooit gaat lukken) dat werkt denk toch beter dan alleen zelfstudie want dan weet je dus ook niet echt wanneer je fout bezig bent (had wel gelezen dat een Japanse vriend je helpt maar ik denk dat een leraar toch beter in staat is om je goed te helpen).

Ow en zoek je trouwens nogsteeds iemand om met je mee te gaan (zag je oproep in het anime topic)? heb net te horen gekregen van mijn ouders dat als ik in het buitenland wil studeren ik het maar lekker zelf mag gaan betalen (yeah fijn een lening van enkele tienduizenden euro's starten...)
Vooralsnog gaat 't hele gebeuren in m'n eentje, is ergens wel jammer, maar ook ergens wel goed.
En lessen ga ik zeker ook nemen . maar dat kan in problemen komen met het werk, dat ga ik even uitzoeken zodra ik mijn werktijden weet.

Zodra ik werk heb dus.
Nu eerst, visa..
pi_41378646
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 23:02 schreef Orealo het volgende:

[..]

Vooralsnog gaat 't hele gebeuren in m'n eentje, is ergens wel jammer, maar ook ergens wel goed.
En lessen ga ik zeker ook nemen . maar dat kan in problemen komen met het werk, dat ga ik even uitzoeken zodra ik mijn werktijden weet.

Zodra ik werk heb dus.
Nu eerst, visa..
Heb je een ftp-client? Anders heb ik rosetta met twee cd's voor je.. zijn 1.1 GB groot.
Mail me maar als je interesse hebt, dan stuur ik mijn server info naar je toe.
なんだっけ
  donderdag 31 augustus 2006 @ 23:44:25 #249
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41379325
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 23:28 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Heb je een ftp-client? Anders heb ik rosetta met twee cd's voor je.. zijn 1.1 GB groot.
Mail me maar als je interesse hebt, dan stuur ik mijn server info naar je toe.
Rosetta heb ik, thanks .
  donderdag 31 augustus 2006 @ 23:45:03 #250
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41379355
Het Visum Verhaal

Nu te lezen op Orealo Goes to Japan!

/spam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: