Stenen tijdperk VS de beschavingquote:TEHERAN - In Teheran is maandag een tentoonstelling geopend met meer dan 200 spotprenten over de Holocaust, de massale moord op Europese Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog.
De tentoonstelling is een reactie op de Deense spotprenten over de profeet Mohammed, die eerder dit jaar in veel islamitische landen voor grote opschudding zorgden.
"Zij kunnen schrijven wat zij willen over de profeet, maar zodra iemand twijfels uit over de Holocaust, krijgt hij een boete of celstraf", aldus een van de Iraanse organisatoren over de situatie in Europa. De organisatie Iran Cartoon had in totaal 1100 spotprenten uit een zestigtal landen ontvangen.
BRON: www.nu.nl
Mooi toch, kunnen we nu laten zien hoe het wel moet.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:06 schreef LENUS het volgende:
[..]
Stenen tijdperk VS de beschaving
Spotprent Mohammed: wereldwijde rellen, miljoenen euro's schade en enkele doden.
Spotprenten Holocaust: men zucht een keer en haalt de schouders op.
Ze zullen je met open armen ontvangen, dat zijn geen vriendjes.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:53 schreef het_fokschaap het volgende:
straks maar eens de iraakse ambassade bezoeken met spandoeken tegen de iraanse regering
Nee, "wij mogen niet boos zijn om een paar spotprenten terwijl het westen zelf een hele zooi spotprenten verbiedt en dus heel hypocriet bezig is".quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:55 schreef AntigoonVooruit het volgende:
"O jee, de Denen doen lelijk tegen ons. Laten we de Joden daarom aanpakken. Zij zitten overal achter!"
Nee, das Noord Korea, je moet geen appels met peren gaan vergelijken.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:55 schreef AntigoonVooruit het volgende:
"O jee, de Denen doen lelijk tegen ons. Laten we de Joden daarom aanpakken. Zij zitten overal achter!"
Ik vind Iran steeds meer het "grappige mannetje" dat heel hard moet krijsen om ook af en toe gezien te worden: "HEE, IK BEN ÓÓK BELANGRIJK HOOR!!!"![]()
Ik vind Venezuela helemaal niet zo'n grappig mannetje, ik vind het meer een klein ranzig rukkertje.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:00 schreef AntigoonVooruit het volgende:
O jee, nu zijn er samen met Venezuela al 3 grappige mannetjes!
Inderdaad. Zien ze eens dat je ook fatsoenlijk kan reageren als je het ergens niet me eens ben.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:06 schreef LENUS het volgende:
[..]
Spotprent Mohammed: wereldwijde rellen, miljoenen euro's schade en enkele doden.
naja, voor de holocaust zijn bewijzen zat. mensen die dat willen ontkennen hebben daar de bedoeling mee om hun nazi-praktijken door te drukken.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, "wij mogen niet boos zijn om een paar spotprenten terwijl het westen zelf een hele zooi spotprenten verbiedt en dus heel hypocriet bezig is".
Want als je dit soort spotprenten in Europa zou publiceren werd je linea recta voor de rechter gesleept.
door al die escalties de laatste jaren vraag je je toch af of de islamitische wereld niet aanstuurd op een totale wereldoorlog.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:42 schreef Pedroso het volgende:
Het verschil tussen het westen en de islamitische wereld in een notedop. Wij trekken onze schouders op voor zo'n provocatie, een paar spotprenten over Allah en de baardmannen hitsen de boel op en het volgzame en kritiekloze islamitische volk schreeuwt moord en brand.
Ik heb nog geen enkele Islamitische land een Westers land zien binnenvallen, andersom daarentegen...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:04 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
door al die escalties de laatste jaren vraag je je toch af of de islamitische wereld niet aanstuurd op een totale wereldoorlog.
dit gedoe van iran lijkt mij meer provoceren dan daadwerkelijk iets ter discussie stellen.
Bewijs of niet is in deze niet ter zake doende. Het punt is dat het Westen dingen verbiedt en er schande van spreekt als men er de spot mee drijft maar als het MO dat doet dan zijn ze opeens barbaars en lopen ze hopeloos achter. En dan heb ik het over het ergens de spot mee drijven.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:53 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
naja, voor de holocaust zijn bewijzen zat. mensen die dat willen ontkennen hebben daar de bedoeling mee om hun nazi-praktijken door te drukken.
best als je je aftrekt op hitler posters als dat je ding is maar ga geen holocaust ontkennen.
voor welk geloof dan ook, dus ook de islamitische is geen enkel bewijs dat gefundeerd is op bovennatuurlijke wezens.
en trouwens, was het niet een imam uit noorwegen die die spotprenten had bewerkt zodat ze nog schokkender waren?
naja, de spot drijven met de holocaust gebeurd in europa ook wel. volgensmij worden er genoeg jodengrappen gemaakt in nederland (ook daar cabaratiers en dergelijke) maar is dat niet serieus bedoeld.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Bewijs of niet is in deze niet ter zake doende. Het punt is dat het Westen dingen verbiedt en er schande van spreekt als men er de spot mee drijft maar als het MO dat doet dan zijn ze opeens barbaars en lopen ze hopeloos achter. En dan heb ik het over het ergens de spot mee drijven.
meerdere islamitische landen hebben problemen om genocides op anders-gelovigen te erkennen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:13 schreef Kluupkluup het volgende:
Holocaust ontkennen strafbaar maken vind ik trouwens een belachelijk iets..
Waarom is het fout vraagtekens bij iets te zetten waar jezelf niet bent bij geweest? Uit respect voor de nabestaanden? Tuurlijk.. Ik ben er zelf van overtuigd dat het klopt, maar ik kan me voorstellen dat mensen er een complot in willen zien.. Laaat ze toch..
1 miljoen en dat is meer omdat dat niet tijdens het bestaan van Turkije was maar daarvoor en ze als ander land geen aansprakelijkheid erkennen voor hetgeen daarvoor gebeurd is.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:28 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
meerdere islamitische landen hebben problemen om genocides op anders-gelovigen te erkennen.
zo wil turkije niet erkennen dat ze een paar miljoen armenen op brute wijze hebben afgeslacht
Eigenlijk zit er wel wat in, zijn er ook spotprenten van deze tentoonstelling online te bekijken ?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, "wij mogen niet boos zijn om een paar spotprenten terwijl het westen zelf een hele zooi spotprenten verbiedt en dus heel hypocriet bezig is".
Want als je dit soort spotprenten in Europa zou publiceren werd je linea recta voor de rechter gesleept.
Je kan Mohammed niet vergelijken met de Holocaust. Mohammed is voor moslims heilig terwijl de Holocaust alleen heilig is voor de Gedachtenpolitie in landen waar je in de problemen komt als je de gebeurtenis ontkent.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:06 schreef LENUS het volgende:
[..]
mohammed is heilig voor hun. in de ogen van de meeste westerlingen is het een wrede oorlogzuchtige kinderverkrachter.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:45 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Je kan Mohammed niet vergelijken met de Holocaust. Mohammed is voor moslims heilig terwijl de Holocaust alleen heilig is voor de Gedachtenpolitie in landen waar je in de problemen komt als je de gebeurtenis ontkent.
Er zijn meer bewijzen dat de Holocaust heeft plaats gevonden dan dat Mo bestaan heeft.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:45 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Je kan Mohammed niet vergelijken met de Holocaust. Mohammed is voor moslims heilig terwijl de Holocaust alleen heilig is voor de Gedachtenpolitie in landen waar je in de problemen komt als je de gebeurtenis ontkent.
Waarmee hij niet verschilt met nagenoeg elke westerse heerser uit die tijd. Mensen die 21e eeuwse normen los gaan laten op figuren van 1500 jaar eerder zijn nogal... dom.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:16 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
mohammed is heilig voor hun. in de ogen van de meeste westerlingen is het een wrede oorlogzuchtige kinderverkrachter.
Waarom wordt er dan altijd zo moeilijk gedaan over "ons" slavernij verleden?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:33 schreef Dagonet het volgende:
Waarmee hij niet verschilt met nagenoeg elke westerse heerser uit die tijd. Mensen die 21e eeuwse normen los gaan laten op figuren van 1500 jaar eerder zijn nogal... dom.
pff .. nog zo iemand die hirsi ali op haar woord geloofd en meteen zijn eigen geschiedenis vergeet ..quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:16 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
mohammed is heilig voor hun. in de ogen van de meeste westerlingen is het een wrede oorlogzuchtige kinderverkrachter.
dat weten jij en ik, ja .. ten eerste omdat we er zowat met onze neus bovenop hebben gezeten en ten tweede omdat we het via alle mogelijke media om de haverklap voorgeschoteld krijgen ..quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:31 schreef Bolter het volgende:
[..]
Er zijn meer bewijzen dat de Holocaust heeft plaats gevonden dan dat Mo bestaan heeft.
Dat heb ik me nou altijd al afgevraagd, he; heb je die c door een k vervangen om Germaanser te worden?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:45 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
ik denk dat het meer gaat om heilige huisjes .. dingen waarmee je absoluut geen spot zou mogen drijven .. en het respect dat je hebt voor het huisje van de anderquote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:45 schreef MrX1982 het volgende:
Ach ik zie deze tentoonstelling niet meer dan als een provocatie van het westen en/of joden. Dat dit een reactie is op de Deense spotprentjes is natuurlijk merkwaardig. Mohammed wordt beledigd en dan wordt de holocaust erbij gehaald. Je zou eerder verwachten dat ze Jezus erbij zouden halen. Maar Jezus is natuurlijk ook een profeet in de islam dus kiezen ze de holocaust.
nah .. het is zeker een discussie waard imho .. zoals het er nu uitziet lijkt het erop alsof wij bepalen wie beledigen mag en wie zich beledigd mag voelenquote:Smakeloos, achterlijk maar ze moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen. Het zegt genoeg over het lange tenen gedrag in dat deel van de wereld.
hmz .. ik geloof dat de "deense" rellen pas maanden later uitbraken, nadat er een excuus werdt geëist en niet gegeven, voor die tijd kwam er ook nog een rechtbank aan te pas dacht ik, al met al zat er een half jaar tussen oid .. dus juich maar niet te vroegquote:Zijn er overigens al ambassades enzo aangevallen. Dat zou dan weer een gelegitimeerde actie zijn aangezien ze in sommige islamitische landen ook liever geweld gebruikten dan het verstand. Ik heb nog geen berichten gelezen over dat soort acties. Wellicht legt dat meteen het verschil bloot tussen het Westen en de islam.
Ja. Helemaal niet uit pathologisch nationalisme, goddank.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
1 miljoen en dat is meer omdat dat niet tijdens het bestaan van Turkije was maar daarvoor en ze als ander land geen aansprakelijkheid erkennen voor hetgeen daarvoor gebeurd is.
Andersom geldt dat mensen die normen van 1500 jaar geleden klakkeloos beamen, ook nogal....dom zijn.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waarmee hij niet verschilt met nagenoeg elke westerse heerser uit die tijd. Mensen die 21e eeuwse normen los gaan laten op figuren van 1500 jaar eerder zijn nogal... dom.
Is dit een hypothese, een juridische bewering gestaafd met precedent, of gewoon lulkoek?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:58 schreef Dagonet het volgende:
Ach ook dan zijn er andere onderwerpen te bedenken. Dat uitgerekend de Holocaust wordt gekozen zegt genoeg over de achterliggende gedachte van deze tentoonstelling.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:54 schreef moussie het volgende:
ik denk dat het meer gaat om heilige huisjes .. dingen waarmee je absoluut geen spot zou mogen drijven .. en het respect dat je hebt voor het huisje van de ander
Van mij mogen ze deze tentoonstelling houden in Iran. Ik uit alleen mijn twijfels over deze wraakactie.quote:nah .. het is zeker een discussie waard imho .. zoals het er nu uitziet lijkt het erop alsof wij bepalen wie beledigen mag en wie zich beledigd mag voelen
Die rellen brakken inderdaad enige tijd later uit. Blijkbaar is de verwerkingstijd vrij traag in de islamitische wereld.quote:hmz .. ik geloof dat de "deense" rellen pas maanden later uitbraken, nadat er een excuus werdt geëist en niet gegeven, voor die tijd kwam er ook nog een rechtbank aan te pas dacht ik, al met al zat er een half jaar tussen oid .. dus juich maar niet te vroeg
Ik ook niet. Het zegt wel iets over de kloof tussen het Westen en de islamitische wereld.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:03 schreef Bolter het volgende:
Zie ik toch niet echt gebeuren. Ook de beste reactie, hoop ook niet dat Israel er al teveel ophef om maakt. Gewoon schouders ophalen, verder leven.
Hitler posters? Volgens mij zijn die, samen met andere nazi memorabilia, verboden in enkele landen van de EU.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:53 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
naja, voor de holocaust zijn bewijzen zat. mensen die dat willen ontkennen hebben daar de bedoeling mee om hun nazi-praktijken door te drukken.
best als je je aftrekt op hitler posters als dat je ding is maar ga geen holocaust ontkennen.
voor welk geloof dan ook, dus ook de islamitische is geen enkel bewijs dat gefundeerd is op bovennatuurlijke wezens.
en trouwens, was het niet een imam uit noorwegen die die spotprenten had bewerkt zodat ze nog schokkender waren?
volgensmij zijn afbeeldingen van hitler, wehrmacht en ss niet verboden zolang het geen direct verband heeft met de holocaust.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:25 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Hitler posters? Volgens mij zijn die, samen met andere nazi memorabilia, verboden in enkele landen van de EU.
en de Islamieten in het Westen, sluit ze niet uit.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Het zegt wel iets over de kloof tussen het Westen en de islamitische wereld.
Ik wist niet dat het midden-oosten de Islamitische wereld representeerde. Bovendien waren de rellen aangespoord door de staat en kwamen dus niet eens vanuit de bevolking zelfquote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:02 schreef MrX1982 het volgende:
Die rellen brakken inderdaad enige tijd later uit. Blijkbaar is de verwerkingstijd vrij traag in de islamitische wereld.
Misschien is het een kwestie van tijd voordat mensen hier ambassades in de fik gaan steken.
te pas en te onpas fulmineer je op het islamitische representieve, alsof dit bestaat in je geliefde Islamconglemeraat.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het midden-oosten de Islamitische wereld representeerde. Bovendien waren de rellen aangespoord door de staat en kwamen dus niet eens vanuit de bevolking zelfWat ook nog eens over het hoofd wordt gezien is dat er wat persoontjes bepaalde andere plaatjes rond waren gaan strooien. Als wij dit allemaal bij elkaar nemen, blijkt dus dat de twee situaties totaal niet te vergelijken zijn.
Nee, exact, dat bestaat ook niet. Heel goed gezien.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:34 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
te pas en te onpas fulmineer je op het islamitische representieve, alsof dit bestaat in je geliefde Islamconglemeraat.
kun je nagaan hoe dom moslims zijn.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het midden-oosten de Islamitische wereld representeerde. Bovendien waren de rellen aangespoord door de staat en kwamen dus niet eens vanuit de bevolking zelfWat ook nog eens over het hoofd wordt gezien is dat er wat persoontjes bepaalde andere plaatjes rond waren gaan strooien. Als wij dit allemaal bij elkaar nemen, blijkt dus dat de twee situaties totaal niet te vergelijken zijn.
Ja, als je denkt dat het zo makkelijk gaat in je zwart-wit wereldjequote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:36 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
kun je nagaan hoe dom moslims zijn.
een idioot schreeuwt: " die westerlingen beledigen mohammed, vermoord ze"
de hele meute volgt.
kennelijk wel.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, als je denkt dat het zo makkelijk gaat in je zwart-wit wereldje![]()
Nee, de c heb ik niet door de k vervangen om Germaanser te worden.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:54 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat heb ik me nou altijd al afgevraagd, he; heb je die c door een k vervangen om Germaanser te worden?
Je geestigheid is in ieder geval wel Duits. Met excuus aan Heine.
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:08 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
volgensmij zijn afbeeldingen van hitler, wehrmacht en ss niet verboden zolang het geen direct verband heeft met de holocaust.
quote:In 2000, a French court ruled that Yahoo had to make it impossible for residents of France to participate in Nazi memorabilia auctions and to access content of that nature. If it failed to comply, Yahoo would have to pay a fine.
En heel wat politici in Europa waren -naar aanleiding van prins Harry's verkleedpartij- voorstander van een Europees verbod op het tonen/dragen van hakenkruizen en andere nazi symbolen.quote:Officials said Tuesday that German police had searched the apartments of computer aficionados in a nationwide crackdown on the illegal practice of swapping Nazi songs on the Internet.
Germany has long been sensitive about its Nazi past. It is against the law to display Nazi symbols or to trade in Nazi memorabilia, including songs. But the Internet explosion has made it harder than ever for authorities to halt the flow of such material.
natuurlijk hebben alleen moslims last van achterlijk kuddegedrag ?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:36 schreef A_L_N_F het volgende:
de hele meute volgt.
in iran.. ja en jij gelooft hetquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:04 schreef Meki het volgende:
vrijheid van tentoonstelling
jah net als bij Denemarkenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:05 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
in iran.. ja en jij gelooft het![]()
Kun je nagaan hoe dom je bent.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:36 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
de hele meute volgt.
Het MO is natuurlijk de bakermat van de islam en neemt een prominente plaats in het leven van moslims. Of zie ik dat verkeerd?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:26 schreef Mutant01 het volgende:
Dus zijn ze representatief voor de moslimwereldquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:10 schreef MrX1982 het volgende:
Het MO is natuurlijk de bakermat van de islam en neemt een prominente plaats in het leven van moslims. Of zie ik dat verkeerd?
Omdat Jezus evengoed een profeet is voor de moslims?quote:Maar het gaat om het achterliggende principe. Waarom is er niet gekozen om Jesus belachelijk te maken, dat zou in de lijn der verwachting liggen als ze in Denemarken prentjes maken over Mohammed.
Iran is een vrij land met een gekke leiderquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:08 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
denemarken is een vrij land, iran niet
Jezus is na Mohammed de belangrijkste profeet in de islam. Niet als zoon van God overigens.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het MO is natuurlijk de bakermat van de islam en neemt een prominente plaats in het leven van moslims. Of zie ik dat verkeerd?
Maar het gaat om het achterliggende principe. Waarom is er niet gekozen om Jesus belachelijk te maken, dat zou in de lijn der verwachting liggen als ze in Denemarken prentjes maken over Mohammed.
En dan geheel On Topic:quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:40 schreef moussie het volgende:
[..]
pff .. nog zo iemand die hirsi ali op haar woord geloofd en meteen zijn eigen geschiedenis vergeet ..
het uithuwelijken van hele jonge meisjes aan oudere kerels met macht was ook hier een heel normaal iets om je maatschappelijke positie te verbeteren .. en ook hier werdt over het algemeen gewacht tot de eerste menstruatie voor "de daad" voltrokken werd ..
Voor een gedeelte wel.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:13 schreef Mutant01 het volgende:
Dus zijn ze representatief voor de moslimwereld![]()
Dat weet ik maar daarom worden de joden maar gepakt? Waarom? Dat kan niets anders zijn dan een moedwillige provocatie van een groep die er niets mee te maken had.quote:Omdat Jezus evengoed een profeet is voor de moslims?
Niet dus, ze zijn representatief voor zichzelf, en niet voor de rest. Dus ook niet voor een "gedeelte" van de rest.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:28 schreef MrX1982 het volgende:
Voor een gedeelte wel.
Omdat de Joden niet gepakt worden, maar de Westerlingen op zich, met hun geschiedenis. De Iraniers weten dondersgoed dat dit een steek is die pijnlijk is voor het Westen.quote:Dat weet ik maar daarom worden de joden maar gepakt? Waarom? Dat kan niets anders zijn dan een moedwillige provocatie van een groep die er niets mee te maken had.
Nou amper op gereageerd? Men vind het hier schandalig, barbaars, achterlijk, kranten, blogs, en internetpagina's besteden er evengoed tijd aan. Felle discussies op fora's etcetera.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:37 schreef Bolter het volgende:
Vind het wel meevallen met de "pijnlijkheid". Getuigd juist van volwassenheid dat hier amper op gereageerd wordt.
Het MO neemt toch een belangrijke positie in in de islam dus ook voor islamitische landen buiten het MO.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:36 schreef Mutant01 het volgende:
Niet dus, ze zijn representatief voor zichzelf, en niet voor de rest. Dus ook niet voor een "gedeelte" van de rest.
Ik voel geen pijn door de steek vanuit Iran. Wat moet ik nu doen? schreeuwen en ambassades in de fik steken?quote:Omdat de Joden niet gepakt worden, maar de Westerlingen op zich, met hun geschiedenis. De Iraniers weten dondersgoed dat dit een steek is die pijnlijk is voor het Westen.
Er wonen nauwelijks westerlingen in Iran, er zullen dus ook geen rechtzaken zijn. De woedende menigten met molotovcocktails en hooivorken waarn geregiseerd door de betreffende regeringen. Het is algemeen dat o.a. Syrie en Iran hun bevolking ophitste.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:40 schreef Bolter het volgende:
Zolang er nog geen rechtzaken, internationale protesten enz. (om over de woedende menigten met molotov-cocktails en hooivorken nog maar te zwijgen) volgen vind ik het meevallen.
Het midden-oosten betekend geen drol voor de Islam, op de heilige steden na. Voor de rest is het land net als elk ander land. Hierarchie bestaat nauwelijks in de Islam voor het geval je het nog niet wist.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:41 schreef MrX1982 het volgende:
Het MO neemt toch een belangrijke positie in in de islam dus ook voor islamitische landen buiten het MO.
Jij wellicht, evenmin voelde ik die toen met de cartoons over mijn profeet. Maar er zijn andere mensen die wel die pijn voelen.quote:Ik voel geen pijn door de steek vanuit Iran. Wat moet ik nu doen? schreeuwen en ambassades in de fik steken?
Nou,...dat bedoel ik dus ook. Tuurlijk wordt er over gesproken maar zelfs de discussies worden op normale toon gevoerd, althans zelfs hier op Fok! is het mogelijk om er enigszins een normale discussie over te voeren. En dat zegt bést veelquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er wonen nauwelijks westerlingen in Iran, er zullen dus ook geen rechtzaken zijn. De woedende menigten met molotovcocktails en hooivorken waarn geregiseerd door de betreffende regeringen. Het is algemeen dat o.a. Syrie en Iran hun bevolking ophitste.
Ja, dat wij geen overheid hebben die ons van alles en nogwat censureert en propagande gebruikt om ons te hersenspoelen dat alle moslims terroristen zijn..quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:45 schreef Bolter het volgende:
[..]
Nou,...dat bedoel ik dus ook. Tuurlijk wordt er over gesproken maar zelfs de discussies worden op normale toon gevoerd, althans zelfs hier op Fok! is het mogelijk om er enigszins een normale discussie over te voeren. En dat zegt bést veel
alle Moslims terroristenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:59 schreef Bolter het volgende:
Alle moslims zijn ook terroristen! Geen overheid kan mij hersenspoelen, jeweets!
Maar goed, dit lijkt mij iig de beste behandeling van Ahmadinejad, gewoon niet op reageren, lekker laten doen. Zoals vroeger op de basisschool, dat niveau heeft die kerel wel. Ondertussen 'm wel een beetje in de gaten houden, dat wel
ipv meteen te reageren lees even de zin erna.quote:
ghehe .. maar er was dacht ik al gereageerd vanaf joodse kant, een tijdje terug al, kort na de bekendmaking van deze aankomende tentoonstelling .. een eigen tentoonstelling met spotprenten over zichzelf .. volgens de initiator was dat iets dat je het best aan een volk zelf over kan laten om zich te bespotten en daar kan ik mij alleen maar bij aansluitenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:59 schreef Bolter het volgende:
Alle moslims zijn ook terroristen! Geen overheid kan mij hersenspoelen, jeweets!
Maar goed, dit lijkt mij iig de beste behandeling van Ahmadinejad, gewoon niet op reageren, lekker laten doen. Zoals vroeger op de basisschool, dat niveau heeft die kerel wel. Ondertussen 'm wel een beetje in de gaten houden, dat wel
ik weet niet of ze dat uit respect voor jezus hebben gedaan .. maar is dat belangrijk ?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:10 schreef MrX1982 het volgende:
Maar het gaat om het achterliggende principe. Waarom is er niet gekozen om Jesus belachelijk te maken, dat zou in de lijn der verwachting liggen als ze in Denemarken prentjes maken over Mohammed.
Nee, Oostenrijkser.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:42 schreef Mikrosoft het volgende:
Schrijf jij "schlammperei" met dubbele m om joodser te worden?
Ik zie geen verband tussen het bespotten van een bepaald segment geloofbelijdenaars en het bespotten van een plaatsgevonden moordpartij (zeg maar voor het gemak genocide).quote:Op donderdag 17 augustus 2006 01:31 schreef moussie het volgende:
[..]
ik weet niet of ze dat uit respect voor jezus hebben gedaan .. maar is dat belangrijk ?
wij zouden het tonen van spotprentjes van jezus niet ervaren als stuitend, evenmin als spotprentjes over mohammed .. en daar draait het toch om, hoe ervaart die ander het ?
tja, men heeft het maar over de koran en hoe verschrikkelijk de sharia is .. ze weten nog niet van de talmoed en de sanhedrin (die trouwens weer bij elkaar zijn .. klik )quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:26 schreef Loedertje het volgende:
[..]
En dan geheel On Topic:
Citaten uit de Talmud (Joden)
prent 1 kwets hunquote:Op donderdag 17 augustus 2006 01:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zie geen verband tussen het bespotten van een bepaald segment geloofbelijdenaars en het bespotten van een plaatsgevonden moordpartij (zeg maar voor het gemak genocide).
Amen to that. Ik ga alvast mijn potloden slijpenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:04 schreef Apropos het volgende:
Maar goed, gewoon fijn het recht om Joden te beledigen wanneer een Deense krant iets publiceert dat niet naar de zin van de goegemeente is, verdedigen. Als dat bon ton is, hebben we allemaal een gemeenschappelijke taal.
Nog steeds niets.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 02:07 schreef moussie het volgende:
[..]
prent 1 kwets hun
prent 2 kwets ons
Dat is geen maatstaf.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 02:07 schreef moussie het volgende:
[..]
prent 1 kwets hun
prent 2 kwets ons
"Gedachtenpolitie" is een prima term voor vanwege een gedachte in de cel belanden. Het vat goed samen hoe schijnheilig we in sommige "vrije" landen bezig zijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 01:34 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee, Oostenrijkser.
Maar kun je ook in minder pathetische termen spreken (''Gedachtenpolitie''), of verbleekt je boodschap dan een beetje? Je weet wel, die enorm geladen boodschap over ''Holoclaustrofobie'' en dat soort gevatheden. Heeft niets om het lijf, komt niet overeen met enige objectieve werkelijkheid, maar het klinkt zo...controversieel. Dan nog een paar keer herhalen dat Amerika de slaaf van Israel is, en voila, een Internetpersonage.
De relevantie van de rol van de Arabische overheden is zo goed als nihil. Ze stookten het vuurtje inderdaad aardig op, maar het waren uiteindelijk de mensen die zich lieten opstoken die schuldig waren aan alle gepleegte vernielingen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:09 schreef Stikstof-tri-iodide het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe dom je bent.
een idioot in een muzeum schreeuwt: "de hollocaust heeft nooit plaatsgevonden"
de hele meute volgt.
Feit is dat de regeringen in de landen waar het fout ging met rellen tijdens die strip "crisis" maar wat graag de boel opstookten.
Je kunt dit soort zielige huilverhalen beter voor je houden. Niet alleen baseer je dit volledig op je eigen aannames, het gedrag van de mohammedanen inzake de cartoonrellen was beangstigend voorspelbaar voor iedereen die niet besmet is met politiek-correcte vooroordelen (het overigens opvallend dat linkse "intellectuelen" inzake moslims het altijd mis hebben, maar dit terzijde).quote:Een geprikkelde menigte, stuur er een paar kerels of af die de boel goed opstoken ... vlaggetjes in brand zetten dat soort ongein. Vervolgens gaan die paar mensen beginnen met auto's en brand steken en voor je weet heb je een relletje.
Spreek van tevoren af met een tv zender en gefeliciteerd: je heb wereldnieuws, alle moslims pikken het niet meer --> newsflash: er worden zelfs auto's in brand gestoken. 99% van de menigte staat er gewoon bij om te kijken wat er aan de hand is. Die andere % is professioneel aan het rellen, op een foto ziet het er inderdaad overtuigend uit.
Inderdaad, er is een bepaalde tolerantiegrens. Deze grens is met betrekking tot islamieten al ruim overschreden. Verder is de simpele voorstelling van zaken (met wat haken en ogen) zo goed als correct. Er zijn twee partijen. 1 partij is geavanceerd, 1 partij leeft in het stenen tijdperk. 1 partij is straks van de aardbol geveegt en de andere partij koloniseerd het heelal nadat zijn simpele vijand is opgeruimd. Jammer, maar helaas.quote:We zijn gewoon zelf bezig een oorlog te starten door juist constant elkaar de schuld te geven van dingen die totaal niet boeiend zijn maar die helemaal opgeblazen worden om het te laten lijken alsof er 2 kanten zijn. Hun en wij, goed en slecht. "We pikken het niet langer"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |