abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:06:40 #1
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_40868845
Voorgaande topics
Iran opent tentoonstelling Holocaust-prenten
quote:
TEHERAN - In Teheran is maandag een tentoonstelling geopend met meer dan 200 spotprenten over de Holocaust, de massale moord op Europese Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog.

De tentoonstelling is een reactie op de Deense spotprenten over de profeet Mohammed, die eerder dit jaar in veel islamitische landen voor grote opschudding zorgden.

"Zij kunnen schrijven wat zij willen over de profeet, maar zodra iemand twijfels uit over de Holocaust, krijgt hij een boete of celstraf", aldus een van de Iraanse organisatoren over de situatie in Europa. De organisatie Iran Cartoon had in totaal 1100 spotprenten uit een zestigtal landen ontvangen.

BRON: www.nu.nl
Stenen tijdperk VS de beschaving

Spotprent Mohammed: wereldwijde rellen, miljoenen euro's schade en enkele doden.
Spotprenten Holocaust: men zucht een keer en haalt de schouders op.

[ Bericht 6% gewijzigd door Drugshond op 16-08-2006 23:46:11 ]
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_40869114
En dan nog vreemd vinden dat het daar altijd oorlog is .
pi_40869981
Staan ze ook ergens op internet? Moet trouwens zeggen dat er uit de beelden van het journaal bleek dat er nog best "goeie" bijzaten. Al is het natuurlijk bespottelijk om de holocaust te ontkennen doordat je een bepaald volk niet "lief vindt".
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:43:04 #4
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_40870168
Ze hadden zeker een rel verwacht...de naievelingen.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_40870189
ik ben al molotov-cocktails aan het fixen! Hoe laat spreken we af in DH?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:49:56 #6
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_40870386
Ook nu weer stijgen ze boven zichzelf, origineel en vernieuwend.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:51:42 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40870462
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:06 schreef LENUS het volgende:

[..]

Spotprent Mohammed: wereldwijde rellen, miljoenen euro's schade en enkele doden.
Mooi toch, kunnen we nu laten zien hoe het wel moet.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_40870529
straks maar eens de iraakse ambassade bezoeken met spandoeken tegen de iraanse regering
pi_40870584
"O jee, de Denen doen lelijk tegen ons. Laten we de Joden daarom aanpakken. Zij zitten overal achter!"

Ik vind Iran steeds meer het "grappige mannetje" dat heel hard moet krijsen om ook af en toe gezien te worden: "HEE, IK BEN ÓÓK BELANGRIJK HOOR!!!"
sapiens nihil affirmat quod non probat
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:56:42 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40870616
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:53 schreef het_fokschaap het volgende:
straks maar eens de iraakse ambassade bezoeken met spandoeken tegen de iraanse regering
Ze zullen je met open armen ontvangen, dat zijn geen vriendjes.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:58:01 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40870657
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:55 schreef AntigoonVooruit het volgende:
"O jee, de Denen doen lelijk tegen ons. Laten we de Joden daarom aanpakken. Zij zitten overal achter!"
Nee, "wij mogen niet boos zijn om een paar spotprenten terwijl het westen zelf een hele zooi spotprenten verbiedt en dus heel hypocriet bezig is".

Want als je dit soort spotprenten in Europa zou publiceren werd je linea recta voor de rechter gesleept.
pi_40870696
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:55 schreef AntigoonVooruit het volgende:

Ik vind Iran steeds meer het "grappige mannetje" dat heel hard moet krijsen om ook af en toe gezien te worden: "HEE, IK BEN ÓÓK BELANGRIJK HOOR!!!"
Nee, das Noord Korea, je moet geen appels met peren gaan vergelijken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_40870756
O jee, nu zijn er samen met Venezuela al 3 grappige mannetjes!
sapiens nihil affirmat quod non probat
pi_40870792
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:00 schreef AntigoonVooruit het volgende:
O jee, nu zijn er samen met Venezuela al 3 grappige mannetjes!
Ik vind Venezuela helemaal niet zo'n grappig mannetje, ik vind het meer een klein ranzig rukkertje.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_40871036
Een terechte tegenactie na die lage streek met de spotprenten van Mohammed.
pi_40871316
lama...

[ Bericht 91% gewijzigd door David Letterman op 16-08-2006 16:31:35 ]
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:19:23 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40871349
EVilJur en DemocraatKameraad, doe eens rustig.
pi_40871371
reactie op verwijderde reactie.

[ Bericht 92% gewijzigd door Dagonet op 16-08-2006 16:20:38 ]
pi_40871573
ieder zijn ding.

maar wanneer gaan we iraanse vlaggen verbranden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:31:38 #20
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40871721
quote:

[..]

Inderdaad. Zien ze eens dat je ook fatsoenlijk kan reageren als je het ergens niet me eens ben.
Zag gisteren een paar voorbij komen op het journaal. En sommige waren best grappig gevonden voor als je daar in gelooft.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:53:07 #21
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_40872497
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, "wij mogen niet boos zijn om een paar spotprenten terwijl het westen zelf een hele zooi spotprenten verbiedt en dus heel hypocriet bezig is".

Want als je dit soort spotprenten in Europa zou publiceren werd je linea recta voor de rechter gesleept.
naja, voor de holocaust zijn bewijzen zat. mensen die dat willen ontkennen hebben daar de bedoeling mee om hun nazi-praktijken door te drukken.
best als je je aftrekt op hitler posters als dat je ding is maar ga geen holocaust ontkennen.

voor welk geloof dan ook, dus ook de islamitische is geen enkel bewijs dat gefundeerd is op bovennatuurlijke wezens.
en trouwens, was het niet een imam uit noorwegen die die spotprenten had bewerkt zodat ze nog schokkender waren?
ik ben lief :)
pi_40874053
Het verschil tussen het westen en de islamitische wereld in een notedop. Wij trekken onze schouders op voor zo'n provocatie, een paar spotprenten over Allah en de baardmannen hitsen de boel op en het volgzame en kritiekloze islamitische volk schreeuwt moord en brand.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:04:20 #23
151582 A_L_N_F
pi_40874654
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:42 schreef Pedroso het volgende:
Het verschil tussen het westen en de islamitische wereld in een notedop. Wij trekken onze schouders op voor zo'n provocatie, een paar spotprenten over Allah en de baardmannen hitsen de boel op en het volgzame en kritiekloze islamitische volk schreeuwt moord en brand.
door al die escalties de laatste jaren vraag je je toch af of de islamitische wereld niet aanstuurd op een totale wereldoorlog.

dit gedoe van iran lijkt mij meer provoceren dan daadwerkelijk iets ter discussie stellen.
pi_40874818
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:04 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

door al die escalties de laatste jaren vraag je je toch af of de islamitische wereld niet aanstuurd op een totale wereldoorlog.

dit gedoe van iran lijkt mij meer provoceren dan daadwerkelijk iets ter discussie stellen.
Ik heb nog geen enkele Islamitische land een Westers land zien binnenvallen, andersom daarentegen...
Allah Al Watan Al Malik
pi_40874840
Laten we met stokken en stenen de ambassade vernielen en de Iraanse vlag in brand steken voor het hoor van de pers !

Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:11:47 #26
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40874881
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:53 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

naja, voor de holocaust zijn bewijzen zat. mensen die dat willen ontkennen hebben daar de bedoeling mee om hun nazi-praktijken door te drukken.
best als je je aftrekt op hitler posters als dat je ding is maar ga geen holocaust ontkennen.

voor welk geloof dan ook, dus ook de islamitische is geen enkel bewijs dat gefundeerd is op bovennatuurlijke wezens.
en trouwens, was het niet een imam uit noorwegen die die spotprenten had bewerkt zodat ze nog schokkender waren?
Bewijs of niet is in deze niet ter zake doende. Het punt is dat het Westen dingen verbiedt en er schande van spreekt als men er de spot mee drijft maar als het MO dat doet dan zijn ze opeens barbaars en lopen ze hopeloos achter. En dan heb ik het over het ergens de spot mee drijven.
pi_40874937
Holocaust ontkennen strafbaar maken vind ik trouwens een belachelijk iets..

Waarom is het fout vraagtekens bij iets te zetten waar jezelf niet bent bij geweest? Uit respect voor de nabestaanden? Tuurlijk.. Ik ben er zelf van overtuigd dat het klopt, maar ik kan me voorstellen dat mensen er een complot in willen zien.. Laaat ze toch..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:26:23 #28
151582 A_L_N_F
pi_40875287
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:11 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Bewijs of niet is in deze niet ter zake doende. Het punt is dat het Westen dingen verbiedt en er schande van spreekt als men er de spot mee drijft maar als het MO dat doet dan zijn ze opeens barbaars en lopen ze hopeloos achter. En dan heb ik het over het ergens de spot mee drijven.
naja, de spot drijven met de holocaust gebeurd in europa ook wel. volgensmij worden er genoeg jodengrappen gemaakt in nederland (ook daar cabaratiers en dergelijke) maar is dat niet serieus bedoeld.
die spotprenten over mohammed wouden aantonen dat de islam een geweldadig geloof is en het bleek een self-fulfilling-prophecy.
een cabaratier kan een holocaust/jodengrap op tv best maken (net zoals hans teeuwen kan zeggen dat hij de koningin anaal heeft genomen).

iran echter, en soortgelijke holocaust-ontkenners, willen de joden zwart maken en de hele affaire afdoen als overdreven of nooit voorgekomen.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:28:03 #29
151582 A_L_N_F
pi_40875329
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:13 schreef Kluupkluup het volgende:
Holocaust ontkennen strafbaar maken vind ik trouwens een belachelijk iets..

Waarom is het fout vraagtekens bij iets te zetten waar jezelf niet bent bij geweest? Uit respect voor de nabestaanden? Tuurlijk.. Ik ben er zelf van overtuigd dat het klopt, maar ik kan me voorstellen dat mensen er een complot in willen zien.. Laaat ze toch..
meerdere islamitische landen hebben problemen om genocides op anders-gelovigen te erkennen.
zo wil turkije niet erkennen dat ze een paar miljoen armenen op brute wijze hebben afgeslacht
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:34:47 #30
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40875531
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:28 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

meerdere islamitische landen hebben problemen om genocides op anders-gelovigen te erkennen.
zo wil turkije niet erkennen dat ze een paar miljoen armenen op brute wijze hebben afgeslacht
1 miljoen en dat is meer omdat dat niet tijdens het bestaan van Turkije was maar daarvoor en ze als ander land geen aansprakelijkheid erkennen voor hetgeen daarvoor gebeurd is.
  † In Memoriam † woensdag 16 augustus 2006 @ 18:39:17 #31
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_40875650
quote:

[..]

Eigenlijk zit er wel wat in, zijn er ook spotprenten van deze tentoonstelling online te bekijken ?
pi_40875663
volgens mij was het toch zo dat ze in Israël zelf zo`n wedstrijd hadden georganiseerd? Zo van, "Als men ons belachelijk wil maken, dan kunnen wij dat zelf nog veel beter"
Best een goede houding trouwens met wat zelfspot is niets mis natuurlijk
pi_40879600
quote:

[..]

Je kan Mohammed niet vergelijken met de Holocaust. Mohammed is voor moslims heilig terwijl de Holocaust alleen heilig is voor de Gedachtenpolitie in landen waar je in de problemen komt als je de gebeurtenis ontkent.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 21:16:41 #34
151582 A_L_N_F
pi_40880768
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 20:45 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Je kan Mohammed niet vergelijken met de Holocaust. Mohammed is voor moslims heilig terwijl de Holocaust alleen heilig is voor de Gedachtenpolitie in landen waar je in de problemen komt als je de gebeurtenis ontkent.
mohammed is heilig voor hun. in de ogen van de meeste westerlingen is het een wrede oorlogzuchtige kinderverkrachter.
pi_40881327
quote:

[..]

Er zijn meer bewijzen dat de Holocaust heeft plaats gevonden dan dat Mo bestaan heeft.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 21:33:23 #36
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40881420
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 21:16 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

mohammed is heilig voor hun. in de ogen van de meeste westerlingen is het een wrede oorlogzuchtige kinderverkrachter.
Waarmee hij niet verschilt met nagenoeg elke westerse heerser uit die tijd. Mensen die 21e eeuwse normen los gaan laten op figuren van 1500 jaar eerder zijn nogal... dom.
pi_40881539
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 21:33 schreef Dagonet het volgende:
Waarmee hij niet verschilt met nagenoeg elke westerse heerser uit die tijd. Mensen die 21e eeuwse normen los gaan laten op figuren van 1500 jaar eerder zijn nogal... dom.
Waarom wordt er dan altijd zo moeilijk gedaan over "ons" slavernij verleden?

Dat was toen toch heel normaal.
pi_40881736
Inside, we'all black!
pi_40881824
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 21:16 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

pff .. nog zo iemand die hirsi ali op haar woord geloofd en meteen zijn eigen geschiedenis vergeet ..
het uithuwelijken van hele jonge meisjes aan oudere kerels met macht was ook hier een heel normaal iets om je maatschappelijke positie te verbeteren .. en ook hier werdt over het algemeen gewacht tot de eerste menstruatie voor "de daad" voltrokken werd ..
pleased to meet you
pi_40882030
Ach ik zie deze tentoonstelling niet meer dan als een provocatie van het westen en/of joden. Dat dit een reactie is op de Deense spotprentjes is natuurlijk merkwaardig. Mohammed wordt beledigd en dan wordt de holocaust erbij gehaald. Je zou eerder verwachten dat ze Jezus erbij zouden halen. Maar Jezus is natuurlijk ook een profeet in de islam dus kiezen ze de holocaust.

Smakeloos, achterlijk maar ze moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen. Het zegt genoeg over het lange tenen gedrag in dat deel van de wereld.

Zijn er overigens al ambassades enzo aangevallen. Dat zou dan weer een gelegitimeerde actie zijn aangezien ze in sommige islamitische landen ook liever geweld gebruikten dan het verstand. Ik heb nog geen berichten gelezen over dat soort acties. Wellicht legt dat meteen het verschil bloot tussen het Westen en de islam.
pi_40882079
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 21:31 schreef Bolter het volgende:

[..]

Er zijn meer bewijzen dat de Holocaust heeft plaats gevonden dan dat Mo bestaan heeft.
dat weten jij en ik, ja .. ten eerste omdat we er zowat met onze neus bovenop hebben gezeten en ten tweede omdat we het via alle mogelijke media om de haverklap voorgeschoteld krijgen ..

maar hoe zat het met tankman .. die bestaat ook niet volgens de jonge chinees .. nog nooit van gehoord ..
zou er iets soortgelijks aan de hand zijn in dat dorpje ergens in het midden van een grote zandbak ?
pleased to meet you
pi_40882360
Volgens mij weten ze het wel, net zoals het meerdendeel van de Turken nog wel een "incidentje" met wat Armeniërs kan herinneren. Natuurlijk zijn de media film, tv, radio, internet enz. hier een stuk sterker aanwezig dan in een of ander aftands land. Maar het is meer de haat tov de Joden dat zij het ontkennen.
pi_40882508
quote:

[..]

Dat heb ik me nou altijd al afgevraagd, he; heb je die c door een k vervangen om Germaanser te worden?
Je geestigheid is in ieder geval wel Duits. Met excuus aan Heine.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_40882528
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 21:45 schreef MrX1982 het volgende:
Ach ik zie deze tentoonstelling niet meer dan als een provocatie van het westen en/of joden. Dat dit een reactie is op de Deense spotprentjes is natuurlijk merkwaardig. Mohammed wordt beledigd en dan wordt de holocaust erbij gehaald. Je zou eerder verwachten dat ze Jezus erbij zouden halen. Maar Jezus is natuurlijk ook een profeet in de islam dus kiezen ze de holocaust.
ik denk dat het meer gaat om heilige huisjes .. dingen waarmee je absoluut geen spot zou mogen drijven .. en het respect dat je hebt voor het huisje van de ander
quote:
Smakeloos, achterlijk maar ze moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen. Het zegt genoeg over het lange tenen gedrag in dat deel van de wereld.
nah .. het is zeker een discussie waard imho .. zoals het er nu uitziet lijkt het erop alsof wij bepalen wie beledigen mag en wie zich beledigd mag voelen
quote:
Zijn er overigens al ambassades enzo aangevallen. Dat zou dan weer een gelegitimeerde actie zijn aangezien ze in sommige islamitische landen ook liever geweld gebruikten dan het verstand. Ik heb nog geen berichten gelezen over dat soort acties. Wellicht legt dat meteen het verschil bloot tussen het Westen en de islam.
hmz .. ik geloof dat de "deense" rellen pas maanden later uitbraken, nadat er een excuus werdt geëist en niet gegeven, voor die tijd kwam er ook nog een rechtbank aan te pas dacht ik, al met al zat er een half jaar tussen oid .. dus juich maar niet te vroeg
pleased to meet you
pi_40882541
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

1 miljoen en dat is meer omdat dat niet tijdens het bestaan van Turkije was maar daarvoor en ze als ander land geen aansprakelijkheid erkennen voor hetgeen daarvoor gebeurd is.
Ja. Helemaal niet uit pathologisch nationalisme, goddank.
pi_40882648
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 21:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Andersom geldt dat mensen die normen van 1500 jaar geleden klakkeloos beamen, ook nogal....dom zijn.
Clovis staat ook niet boven de wet.
pi_40882777
wat hebben de joden nou weer te maken met de cartoons... zo ver gezocht dit allemaal
pi_40882812
quote:
Is dit een hypothese, een juridische bewering gestaafd met precedent, of gewoon lulkoek?
pi_40882907
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 21:54 schreef moussie het volgende:
ik denk dat het meer gaat om heilige huisjes .. dingen waarmee je absoluut geen spot zou mogen drijven .. en het respect dat je hebt voor het huisje van de ander
Ach ook dan zijn er andere onderwerpen te bedenken. Dat uitgerekend de Holocaust wordt gekozen zegt genoeg over de achterliggende gedachte van deze tentoonstelling.
quote:
nah .. het is zeker een discussie waard imho .. zoals het er nu uitziet lijkt het erop alsof wij bepalen wie beledigen mag en wie zich beledigd mag voelen
Van mij mogen ze deze tentoonstelling houden in Iran. Ik uit alleen mijn twijfels over deze wraakactie.
quote:
hmz .. ik geloof dat de "deense" rellen pas maanden later uitbraken, nadat er een excuus werdt geëist en niet gegeven, voor die tijd kwam er ook nog een rechtbank aan te pas dacht ik, al met al zat er een half jaar tussen oid .. dus juich maar niet te vroeg
Die rellen brakken inderdaad enige tijd later uit. Blijkbaar is de verwerkingstijd vrij traag in de islamitische wereld.
Misschien is het een kwestie van tijd voordat mensen hier ambassades in de fik gaan steken.
pi_40882962
Zie ik toch niet echt gebeuren. Ook de beste reactie, hoop ook niet dat Israel er al teveel ophef om maakt. Gewoon schouders ophalen, verder leven.
pi_40882987
Maar goed, gewoon fijn het recht om Joden te beledigen wanneer een Deense krant iets publiceert dat niet naar de zin van de goegemeente is, verdedigen. Als dat bon ton is, hebben we allemaal een gemeenschappelijke taal.
pi_40883087
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 22:03 schreef Bolter het volgende:
Zie ik toch niet echt gebeuren. Ook de beste reactie, hoop ook niet dat Israel er al teveel ophef om maakt. Gewoon schouders ophalen, verder leven.
Ik ook niet. Het zegt wel iets over de kloof tussen het Westen en de islamitische wereld.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 22:25:36 #53
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_40884050
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:53 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

Hitler posters? Volgens mij zijn die, samen met andere nazi memorabilia, verboden in enkele landen van de EU.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:08:41 #54
151582 A_L_N_F
pi_40886106
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 22:25 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Hitler posters? Volgens mij zijn die, samen met andere nazi memorabilia, verboden in enkele landen van de EU.
volgensmij zijn afbeeldingen van hitler, wehrmacht en ss niet verboden zolang het geen direct verband heeft met de holocaust.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:23:00 #55
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_40886841
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 22:06 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik ook niet. Het zegt wel iets over de kloof tussen het Westen en de islamitische wereld.
en de Islamieten in het Westen, sluit ze niet uit.
pi_40887009
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 22:02 schreef MrX1982 het volgende:
Die rellen brakken inderdaad enige tijd later uit. Blijkbaar is de verwerkingstijd vrij traag in de islamitische wereld.
Misschien is het een kwestie van tijd voordat mensen hier ambassades in de fik gaan steken.
Ik wist niet dat het midden-oosten de Islamitische wereld representeerde. Bovendien waren de rellen aangespoord door de staat en kwamen dus niet eens vanuit de bevolking zelf Wat ook nog eens over het hoofd wordt gezien is dat er wat persoontjes bepaalde andere plaatjes rond waren gaan strooien. Als wij dit allemaal bij elkaar nemen, blijkt dus dat de twee situaties totaal niet te vergelijken zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:34:23 #57
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_40887358
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik wist niet dat het midden-oosten de Islamitische wereld representeerde. Bovendien waren de rellen aangespoord door de staat en kwamen dus niet eens vanuit de bevolking zelf Wat ook nog eens over het hoofd wordt gezien is dat er wat persoontjes bepaalde andere plaatjes rond waren gaan strooien. Als wij dit allemaal bij elkaar nemen, blijkt dus dat de twee situaties totaal niet te vergelijken zijn.
te pas en te onpas fulmineer je op het islamitische representieve, alsof dit bestaat in je geliefde Islamconglemeraat.
pi_40887424
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:34 schreef dancemacabre het volgende:

[..]

te pas en te onpas fulmineer je op het islamitische representieve, alsof dit bestaat in je geliefde Islamconglemeraat.
Nee, exact, dat bestaat ook niet. Heel goed gezien.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:36:36 #59
151582 A_L_N_F
pi_40887444
quote:

[..]

kun je nagaan hoe dom moslims zijn.
een idioot schreeuwt: " die westerlingen beledigen mohammed, vermoord ze"
de hele meute volgt.
pi_40887461
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:36 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

de hele meute volgt.
Ja, als je denkt dat het zo makkelijk gaat in je zwart-wit wereldje Volgens mij is er bijv in Marokko, Turkije, Algerije, Mauretanie, Saoedie-Arabie, Tunesie, Libie, Maleisie, Kuweit, Bahrein, VAE etc niemand gedood hoor?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:39:14 #61
151582 A_L_N_F
pi_40887539
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, als je denkt dat het zo makkelijk gaat in je zwart-wit wereldje
kennelijk wel.
maar maak je geen zorgen, ook andere rare gelovigen zoals christen zijn van die domme schapen.

de moslims zijn alleen zwarte schapen
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:41:24 #62
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_40887616
ter herinnering, een aide-memoire

Premier Balkenende is vandaag en morgen in Jeruzalem om de opening van het gerestaureerde Yad Vashem museum bij te wonen. Met andere regeringsleiders zal hij de slachtoffers van de holocaust herdenken, mede in het besef dat vanuit Nederland verhoudingsgewijs meer joden zijn weggesleept dan vanuit welk ander West-Europees land ook.

zin voor détail maakt het verschil.
pi_40887677
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 21:54 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat heb ik me nou altijd al afgevraagd, he; heb je die c door een k vervangen om Germaanser te worden?
Je geestigheid is in ieder geval wel Duits. Met excuus aan Heine.
Nee, de c heb ik niet door de k vervangen om Germaanser te worden.
Schrijf jij "schlammperei" met dubbele m om joodser te worden?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:48:04 #64
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_40887875
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:08 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

volgensmij zijn afbeeldingen van hitler, wehrmacht en ss niet verboden zolang het geen direct verband heeft met de holocaust.
quote:
In 2000, a French court ruled that Yahoo had to make it impossible for residents of France to participate in Nazi memorabilia auctions and to access content of that nature. If it failed to comply, Yahoo would have to pay a fine.
quote:
Officials said Tuesday that German police had searched the apartments of computer aficionados in a nationwide crackdown on the illegal practice of swapping Nazi songs on the Internet.

Germany has long been sensitive about its Nazi past. It is against the law to display Nazi symbols or to trade in Nazi memorabilia, including songs. But the Internet explosion has made it harder than ever for authorities to halt the flow of such material.
En heel wat politici in Europa waren -naar aanleiding van prins Harry's verkleedpartij- voorstander van een Europees verbod op het tonen/dragen van hakenkruizen en andere nazi symbolen.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_40888472
vrijheid van tentoonstelling
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_40888525
quote:
de hele meute volgt.
natuurlijk hebben alleen moslims last van achterlijk kuddegedrag ?
pleased to meet you
pi_40888531
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:04 schreef Meki het volgende:
vrijheid van tentoonstelling
in iran.. ja en jij gelooft het
pi_40888590
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:05 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

in iran.. ja en jij gelooft het
jah net als bij Denemarken
pi_40888635
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:07 schreef Meki het volgende:

[..]

jah net als bij Denemarken
denemarken is een vrij land, iran niet
pi_40888679
quote:

[..]

de hele meute volgt.
Kun je nagaan hoe dom je bent.
een idioot in een muzeum schreeuwt: "de hollocaust heeft nooit plaatsgevonden"
de hele meute volgt.

Feit is dat de regeringen in de landen waar het fout ging met rellen tijdens die strip "crisis" maar wat graag de boel opstookten. Een geprikkelde menigte, stuur er een paar kerels of af die de boel goed opstoken ... vlaggetjes in brand zetten dat soort ongein. Vervolgens gaan die paar mensen beginnen met auto's en brand steken en voor je weet heb je een relletje.
Spreek van tevoren af met een tv zender en gefeliciteerd: je heb wereldnieuws, alle moslims pikken het niet meer --> newsflash: er worden zelfs auto's in brand gestoken. 99% van de menigte staat er gewoon bij om te kijken wat er aan de hand is. Die andere % is professioneel aan het rellen, op een foto ziet het er inderdaad overtuigend uit.

We zijn gewoon zelf bezig een oorlog te starten door juist constant elkaar de schuld te geven van dingen die totaal niet boeiend zijn maar die helemaal opgeblazen worden om het te laten lijken alsof er 2 kanten zijn. Hun en wij, goed en slecht. "We pikken het niet langer"

When dry solid
nitrogen triiodide
is touched, even with a feather, it decomposes rather violently
2 NI3 (s) --> N2 (g) + 3 I2 (s)
pi_40888699
quote:
Het MO is natuurlijk de bakermat van de islam en neemt een prominente plaats in het leven van moslims. Of zie ik dat verkeerd?

Maar het gaat om het achterliggende principe. Waarom is er niet gekozen om Jesus belachelijk te maken, dat zou in de lijn der verwachting liggen als ze in Denemarken prentjes maken over Mohammed.
pi_40888826
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:10 schreef MrX1982 het volgende:
Het MO is natuurlijk de bakermat van de islam en neemt een prominente plaats in het leven van moslims. Of zie ik dat verkeerd?
Dus zijn ze representatief voor de moslimwereld
quote:
Maar het gaat om het achterliggende principe. Waarom is er niet gekozen om Jesus belachelijk te maken, dat zou in de lijn der verwachting liggen als ze in Denemarken prentjes maken over Mohammed.
Omdat Jezus evengoed een profeet is voor de moslims?
Allah Al Watan Al Malik
pi_40888930
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:08 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

denemarken is een vrij land, iran niet
Iran is een vrij land met een gekke leider

Iran is een land vol met mooie bomen
pi_40888979
quote:

[..]

Jezus is na Mohammed de belangrijkste profeet in de islam. Niet als zoon van God overigens.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  † In Memoriam † donderdag 17 augustus 2006 @ 00:26:41 #75
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_40889295
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 21:40 schreef moussie het volgende:

[..]

pff .. nog zo iemand die hirsi ali op haar woord geloofd en meteen zijn eigen geschiedenis vergeet ..
het uithuwelijken van hele jonge meisjes aan oudere kerels met macht was ook hier een heel normaal iets om je maatschappelijke positie te verbeteren .. en ook hier werdt over het algemeen gewacht tot de eerste menstruatie voor "de daad" voltrokken werd ..
En dan geheel On Topic:

Citaten uit de Talmud (Joden)
pi_40889352
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:13 schreef Mutant01 het volgende:
Dus zijn ze representatief voor de moslimwereld
Voor een gedeelte wel.
quote:
Omdat Jezus evengoed een profeet is voor de moslims?
Dat weet ik maar daarom worden de joden maar gepakt? Waarom? Dat kan niets anders zijn dan een moedwillige provocatie van een groep die er niets mee te maken had.
pi_40889618
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:28 schreef MrX1982 het volgende:
Voor een gedeelte wel.
Niet dus, ze zijn representatief voor zichzelf, en niet voor de rest. Dus ook niet voor een "gedeelte" van de rest.
quote:
Dat weet ik maar daarom worden de joden maar gepakt? Waarom? Dat kan niets anders zijn dan een moedwillige provocatie van een groep die er niets mee te maken had.
Omdat de Joden niet gepakt worden, maar de Westerlingen op zich, met hun geschiedenis. De Iraniers weten dondersgoed dat dit een steek is die pijnlijk is voor het Westen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40889662
Vind het wel meevallen met de "pijnlijkheid". Getuigd juist van volwassenheid dat hier amper op gereageerd wordt.
pi_40889713
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:37 schreef Bolter het volgende:
Vind het wel meevallen met de "pijnlijkheid". Getuigd juist van volwassenheid dat hier amper op gereageerd wordt.
Nou amper op gereageerd? Men vind het hier schandalig, barbaars, achterlijk, kranten, blogs, en internetpagina's besteden er evengoed tijd aan. Felle discussies op fora's etcetera.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40889759
Zolang er nog geen rechtzaken, internationale protesten enz. (om over de woedende menigten met molotov-cocktails en hooivorken nog maar te zwijgen) volgen vind ik het meevallen.
pi_40889782
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:36 schreef Mutant01 het volgende:
Niet dus, ze zijn representatief voor zichzelf, en niet voor de rest. Dus ook niet voor een "gedeelte" van de rest.
Het MO neemt toch een belangrijke positie in in de islam dus ook voor islamitische landen buiten het MO.
quote:
Omdat de Joden niet gepakt worden, maar de Westerlingen op zich, met hun geschiedenis. De Iraniers weten dondersgoed dat dit een steek is die pijnlijk is voor het Westen.
Ik voel geen pijn door de steek vanuit Iran. Wat moet ik nu doen? schreeuwen en ambassades in de fik steken?
pi_40889825
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:40 schreef Bolter het volgende:
Zolang er nog geen rechtzaken, internationale protesten enz. (om over de woedende menigten met molotov-cocktails en hooivorken nog maar te zwijgen) volgen vind ik het meevallen.
Er wonen nauwelijks westerlingen in Iran, er zullen dus ook geen rechtzaken zijn. De woedende menigten met molotovcocktails en hooivorken waarn geregiseerd door de betreffende regeringen. Het is algemeen dat o.a. Syrie en Iran hun bevolking ophitste.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40889881
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:41 schreef MrX1982 het volgende:
Het MO neemt toch een belangrijke positie in in de islam dus ook voor islamitische landen buiten het MO.
Het midden-oosten betekend geen drol voor de Islam, op de heilige steden na. Voor de rest is het land net als elk ander land. Hierarchie bestaat nauwelijks in de Islam voor het geval je het nog niet wist.
quote:
Ik voel geen pijn door de steek vanuit Iran. Wat moet ik nu doen? schreeuwen en ambassades in de fik steken?
Jij wellicht, evenmin voelde ik die toen met de cartoons over mijn profeet. Maar er zijn andere mensen die wel die pijn voelen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40889943
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er wonen nauwelijks westerlingen in Iran, er zullen dus ook geen rechtzaken zijn. De woedende menigten met molotovcocktails en hooivorken waarn geregiseerd door de betreffende regeringen. Het is algemeen dat o.a. Syrie en Iran hun bevolking ophitste.
Nou,...dat bedoel ik dus ook. Tuurlijk wordt er over gesproken maar zelfs de discussies worden op normale toon gevoerd, althans zelfs hier op Fok! is het mogelijk om er enigszins een normale discussie over te voeren. En dat zegt bést veel
pi_40890146
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:45 schreef Bolter het volgende:

[..]

Nou,...dat bedoel ik dus ook. Tuurlijk wordt er over gesproken maar zelfs de discussies worden op normale toon gevoerd, althans zelfs hier op Fok! is het mogelijk om er enigszins een normale discussie over te voeren. En dat zegt bést veel
Ja, dat wij geen overheid hebben die ons van alles en nogwat censureert en propagande gebruikt om ons te hersenspoelen dat alle moslims terroristen zijn..

Althans nog niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40890365
Alle moslims zijn ook terroristen! Geen overheid kan mij hersenspoelen, jeweets!
Maar goed, dit lijkt mij iig de beste behandeling van Ahmadinejad, gewoon niet op reageren, lekker laten doen. Zoals vroeger op de basisschool, dat niveau heeft die kerel wel. Ondertussen 'm wel een beetje in de gaten houden, dat wel
pi_40890398
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:59 schreef Bolter het volgende:
Alle moslims zijn ook terroristen! Geen overheid kan mij hersenspoelen, jeweets!
Maar goed, dit lijkt mij iig de beste behandeling van Ahmadinejad, gewoon niet op reageren, lekker laten doen. Zoals vroeger op de basisschool, dat niveau heeft die kerel wel. Ondertussen 'm wel een beetje in de gaten houden, dat wel
alle Moslims terroristen
??
pi_40890454
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 01:00 schreef Meki het volgende:

[..]

alle Moslims terroristen
??
ipv meteen te reageren lees even de zin erna.
pi_40890799
Ik zie het simpelweg als een LOI cursusje 'hoe ga ik om met cartoons'.
Nu maar hopen dat er in de toekomst niet meer van die rare fratsen worden uitgehaald.

[ Bericht 1% gewijzigd door damian5700 op 17-08-2006 01:26:22 ]
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_40890940
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:59 schreef Bolter het volgende:
ghehe .. maar er was dacht ik al gereageerd vanaf joodse kant, een tijdje terug al, kort na de bekendmaking van deze aankomende tentoonstelling .. een eigen tentoonstelling met spotprenten over zichzelf .. volgens de initiator was dat iets dat je het best aan een volk zelf over kan laten om zich te bespotten en daar kan ik mij alleen maar bij aansluiten
pleased to meet you
pi_40891156
quote:
ik weet niet of ze dat uit respect voor jezus hebben gedaan .. maar is dat belangrijk ?
wij zouden het tonen van spotprentjes van jezus niet ervaren als stuitend, evenmin als spotprentjes over mohammed .. en daar draait het toch om, hoe ervaart die ander het ?
pleased to meet you
pi_40891207
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:42 schreef Mikrosoft het volgende:
Schrijf jij "schlammperei" met dubbele m om joodser te worden?
Nee, Oostenrijkser.
Maar kun je ook in minder pathetische termen spreken (''Gedachtenpolitie''), of verbleekt je boodschap dan een beetje? Je weet wel, die enorm geladen boodschap over ''Holoclaustrofobie'' en dat soort gevatheden. Heeft niets om het lijf, komt niet overeen met enige objectieve werkelijkheid, maar het klinkt zo...controversieel. Dan nog een paar keer herhalen dat Amerika de slaaf van Israel is, en voila, een Internetpersonage.
pi_40891444
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 01:31 schreef moussie het volgende:

[..]

ik weet niet of ze dat uit respect voor jezus hebben gedaan .. maar is dat belangrijk ?
wij zouden het tonen van spotprentjes van jezus niet ervaren als stuitend, evenmin als spotprentjes over mohammed .. en daar draait het toch om, hoe ervaart die ander het ?
Ik zie geen verband tussen het bespotten van een bepaald segment geloofbelijdenaars en het bespotten van een plaatsgevonden moordpartij (zeg maar voor het gemak genocide).
pi_40891840
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:26 schreef Loedertje het volgende:

[..]

En dan geheel On Topic:

Citaten uit de Talmud (Joden)
tja, men heeft het maar over de koran en hoe verschrikkelijk de sharia is .. ze weten nog niet van de talmoed en de sanhedrin (die trouwens weer bij elkaar zijn .. klik )
pleased to meet you
pi_40891901
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 01:46 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zie geen verband tussen het bespotten van een bepaald segment geloofbelijdenaars en het bespotten van een plaatsgevonden moordpartij (zeg maar voor het gemak genocide).
prent 1 kwets hun
prent 2 kwets ons
pleased to meet you
pi_40891931
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 22:04 schreef Apropos het volgende:
Maar goed, gewoon fijn het recht om Joden te beledigen wanneer een Deense krant iets publiceert dat niet naar de zin van de goegemeente is, verdedigen. Als dat bon ton is, hebben we allemaal een gemeenschappelijke taal.
Amen to that. Ik ga alvast mijn potloden slijpen
pi_40891935
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 02:07 schreef moussie het volgende:

[..]

prent 1 kwets hun
prent 2 kwets ons
Nog steeds niets.
pi_40891949
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 02:07 schreef moussie het volgende:

[..]

prent 1 kwets hun
prent 2 kwets ons
Dat is geen maatstaf.
pi_40893370
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 01:34 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nee, Oostenrijkser.
Maar kun je ook in minder pathetische termen spreken (''Gedachtenpolitie''), of verbleekt je boodschap dan een beetje? Je weet wel, die enorm geladen boodschap over ''Holoclaustrofobie'' en dat soort gevatheden. Heeft niets om het lijf, komt niet overeen met enige objectieve werkelijkheid, maar het klinkt zo...controversieel. Dan nog een paar keer herhalen dat Amerika de slaaf van Israel is, en voila, een Internetpersonage.
"Gedachtenpolitie" is een prima term voor vanwege een gedachte in de cel belanden. Het vat goed samen hoe schijnheilig we in sommige "vrije" landen bezig zijn.
Het is trouwens Holocaustrofobie zonder de letter L. Ik wilde namelijk niet te Germaans worden (claus).
  donderdag 17 augustus 2006 @ 04:34:08 #100
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_40893572
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:09 schreef Stikstof-tri-iodide het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe dom je bent.
een idioot in een muzeum schreeuwt: "de hollocaust heeft nooit plaatsgevonden"
de hele meute volgt.

Feit is dat de regeringen in de landen waar het fout ging met rellen tijdens die strip "crisis" maar wat graag de boel opstookten.
De relevantie van de rol van de Arabische overheden is zo goed als nihil. Ze stookten het vuurtje inderdaad aardig op, maar het waren uiteindelijk de mensen die zich lieten opstoken die schuldig waren aan alle gepleegte vernielingen.
quote:
Een geprikkelde menigte, stuur er een paar kerels of af die de boel goed opstoken ... vlaggetjes in brand zetten dat soort ongein. Vervolgens gaan die paar mensen beginnen met auto's en brand steken en voor je weet heb je een relletje.
Spreek van tevoren af met een tv zender en gefeliciteerd: je heb wereldnieuws, alle moslims pikken het niet meer --> newsflash: er worden zelfs auto's in brand gestoken. 99% van de menigte staat er gewoon bij om te kijken wat er aan de hand is. Die andere % is professioneel aan het rellen, op een foto ziet het er inderdaad overtuigend uit.
Je kunt dit soort zielige huilverhalen beter voor je houden. Niet alleen baseer je dit volledig op je eigen aannames, het gedrag van de mohammedanen inzake de cartoonrellen was beangstigend voorspelbaar voor iedereen die niet besmet is met politiek-correcte vooroordelen (het overigens opvallend dat linkse "intellectuelen" inzake moslims het altijd mis hebben, maar dit terzijde).
quote:
We zijn gewoon zelf bezig een oorlog te starten door juist constant elkaar de schuld te geven van dingen die totaal niet boeiend zijn maar die helemaal opgeblazen worden om het te laten lijken alsof er 2 kanten zijn. Hun en wij, goed en slecht. "We pikken het niet langer"
Inderdaad, er is een bepaalde tolerantiegrens. Deze grens is met betrekking tot islamieten al ruim overschreden. Verder is de simpele voorstelling van zaken (met wat haken en ogen) zo goed als correct. Er zijn twee partijen. 1 partij is geavanceerd, 1 partij leeft in het stenen tijdperk. 1 partij is straks van de aardbol geveegt en de andere partij koloniseerd het heelal nadat zijn simpele vijand is opgeruimd. Jammer, maar helaas.

[ Bericht 0% gewijzigd door Finder_elf_towns op 17-08-2006 04:43:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')