Stenen tijdperk VS de beschavingquote:TEHERAN - In Teheran is maandag een tentoonstelling geopend met meer dan 200 spotprenten over de Holocaust, de massale moord op Europese Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog.
De tentoonstelling is een reactie op de Deense spotprenten over de profeet Mohammed, die eerder dit jaar in veel islamitische landen voor grote opschudding zorgden.
"Zij kunnen schrijven wat zij willen over de profeet, maar zodra iemand twijfels uit over de Holocaust, krijgt hij een boete of celstraf", aldus een van de Iraanse organisatoren over de situatie in Europa. De organisatie Iran Cartoon had in totaal 1100 spotprenten uit een zestigtal landen ontvangen.
BRON: www.nu.nl
Mooi toch, kunnen we nu laten zien hoe het wel moet.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:06 schreef LENUS het volgende:
[..]
Stenen tijdperk VS de beschaving
Spotprent Mohammed: wereldwijde rellen, miljoenen euro's schade en enkele doden.
Spotprenten Holocaust: men zucht een keer en haalt de schouders op.
Ze zullen je met open armen ontvangen, dat zijn geen vriendjes.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:53 schreef het_fokschaap het volgende:
straks maar eens de iraakse ambassade bezoeken met spandoeken tegen de iraanse regering
Nee, "wij mogen niet boos zijn om een paar spotprenten terwijl het westen zelf een hele zooi spotprenten verbiedt en dus heel hypocriet bezig is".quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:55 schreef AntigoonVooruit het volgende:
"O jee, de Denen doen lelijk tegen ons. Laten we de Joden daarom aanpakken. Zij zitten overal achter!"
Nee, das Noord Korea, je moet geen appels met peren gaan vergelijken.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:55 schreef AntigoonVooruit het volgende:
"O jee, de Denen doen lelijk tegen ons. Laten we de Joden daarom aanpakken. Zij zitten overal achter!"
Ik vind Iran steeds meer het "grappige mannetje" dat heel hard moet krijsen om ook af en toe gezien te worden: "HEE, IK BEN ÓÓK BELANGRIJK HOOR!!!"![]()
Ik vind Venezuela helemaal niet zo'n grappig mannetje, ik vind het meer een klein ranzig rukkertje.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:00 schreef AntigoonVooruit het volgende:
O jee, nu zijn er samen met Venezuela al 3 grappige mannetjes!
Inderdaad. Zien ze eens dat je ook fatsoenlijk kan reageren als je het ergens niet me eens ben.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:06 schreef LENUS het volgende:
[..]
Spotprent Mohammed: wereldwijde rellen, miljoenen euro's schade en enkele doden.
naja, voor de holocaust zijn bewijzen zat. mensen die dat willen ontkennen hebben daar de bedoeling mee om hun nazi-praktijken door te drukken.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, "wij mogen niet boos zijn om een paar spotprenten terwijl het westen zelf een hele zooi spotprenten verbiedt en dus heel hypocriet bezig is".
Want als je dit soort spotprenten in Europa zou publiceren werd je linea recta voor de rechter gesleept.
door al die escalties de laatste jaren vraag je je toch af of de islamitische wereld niet aanstuurd op een totale wereldoorlog.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:42 schreef Pedroso het volgende:
Het verschil tussen het westen en de islamitische wereld in een notedop. Wij trekken onze schouders op voor zo'n provocatie, een paar spotprenten over Allah en de baardmannen hitsen de boel op en het volgzame en kritiekloze islamitische volk schreeuwt moord en brand.
Ik heb nog geen enkele Islamitische land een Westers land zien binnenvallen, andersom daarentegen...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:04 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
door al die escalties de laatste jaren vraag je je toch af of de islamitische wereld niet aanstuurd op een totale wereldoorlog.
dit gedoe van iran lijkt mij meer provoceren dan daadwerkelijk iets ter discussie stellen.
Bewijs of niet is in deze niet ter zake doende. Het punt is dat het Westen dingen verbiedt en er schande van spreekt als men er de spot mee drijft maar als het MO dat doet dan zijn ze opeens barbaars en lopen ze hopeloos achter. En dan heb ik het over het ergens de spot mee drijven.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:53 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
naja, voor de holocaust zijn bewijzen zat. mensen die dat willen ontkennen hebben daar de bedoeling mee om hun nazi-praktijken door te drukken.
best als je je aftrekt op hitler posters als dat je ding is maar ga geen holocaust ontkennen.
voor welk geloof dan ook, dus ook de islamitische is geen enkel bewijs dat gefundeerd is op bovennatuurlijke wezens.
en trouwens, was het niet een imam uit noorwegen die die spotprenten had bewerkt zodat ze nog schokkender waren?
naja, de spot drijven met de holocaust gebeurd in europa ook wel. volgensmij worden er genoeg jodengrappen gemaakt in nederland (ook daar cabaratiers en dergelijke) maar is dat niet serieus bedoeld.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Bewijs of niet is in deze niet ter zake doende. Het punt is dat het Westen dingen verbiedt en er schande van spreekt als men er de spot mee drijft maar als het MO dat doet dan zijn ze opeens barbaars en lopen ze hopeloos achter. En dan heb ik het over het ergens de spot mee drijven.
meerdere islamitische landen hebben problemen om genocides op anders-gelovigen te erkennen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:13 schreef Kluupkluup het volgende:
Holocaust ontkennen strafbaar maken vind ik trouwens een belachelijk iets..
Waarom is het fout vraagtekens bij iets te zetten waar jezelf niet bent bij geweest? Uit respect voor de nabestaanden? Tuurlijk.. Ik ben er zelf van overtuigd dat het klopt, maar ik kan me voorstellen dat mensen er een complot in willen zien.. Laaat ze toch..
1 miljoen en dat is meer omdat dat niet tijdens het bestaan van Turkije was maar daarvoor en ze als ander land geen aansprakelijkheid erkennen voor hetgeen daarvoor gebeurd is.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:28 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
meerdere islamitische landen hebben problemen om genocides op anders-gelovigen te erkennen.
zo wil turkije niet erkennen dat ze een paar miljoen armenen op brute wijze hebben afgeslacht
Eigenlijk zit er wel wat in, zijn er ook spotprenten van deze tentoonstelling online te bekijken ?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, "wij mogen niet boos zijn om een paar spotprenten terwijl het westen zelf een hele zooi spotprenten verbiedt en dus heel hypocriet bezig is".
Want als je dit soort spotprenten in Europa zou publiceren werd je linea recta voor de rechter gesleept.
Je kan Mohammed niet vergelijken met de Holocaust. Mohammed is voor moslims heilig terwijl de Holocaust alleen heilig is voor de Gedachtenpolitie in landen waar je in de problemen komt als je de gebeurtenis ontkent.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:06 schreef LENUS het volgende:
[..]
mohammed is heilig voor hun. in de ogen van de meeste westerlingen is het een wrede oorlogzuchtige kinderverkrachter.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:45 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Je kan Mohammed niet vergelijken met de Holocaust. Mohammed is voor moslims heilig terwijl de Holocaust alleen heilig is voor de Gedachtenpolitie in landen waar je in de problemen komt als je de gebeurtenis ontkent.
Er zijn meer bewijzen dat de Holocaust heeft plaats gevonden dan dat Mo bestaan heeft.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:45 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Je kan Mohammed niet vergelijken met de Holocaust. Mohammed is voor moslims heilig terwijl de Holocaust alleen heilig is voor de Gedachtenpolitie in landen waar je in de problemen komt als je de gebeurtenis ontkent.
Waarmee hij niet verschilt met nagenoeg elke westerse heerser uit die tijd. Mensen die 21e eeuwse normen los gaan laten op figuren van 1500 jaar eerder zijn nogal... dom.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:16 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
mohammed is heilig voor hun. in de ogen van de meeste westerlingen is het een wrede oorlogzuchtige kinderverkrachter.
Waarom wordt er dan altijd zo moeilijk gedaan over "ons" slavernij verleden?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:33 schreef Dagonet het volgende:
Waarmee hij niet verschilt met nagenoeg elke westerse heerser uit die tijd. Mensen die 21e eeuwse normen los gaan laten op figuren van 1500 jaar eerder zijn nogal... dom.
pff .. nog zo iemand die hirsi ali op haar woord geloofd en meteen zijn eigen geschiedenis vergeet ..quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:16 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
mohammed is heilig voor hun. in de ogen van de meeste westerlingen is het een wrede oorlogzuchtige kinderverkrachter.
dat weten jij en ik, ja .. ten eerste omdat we er zowat met onze neus bovenop hebben gezeten en ten tweede omdat we het via alle mogelijke media om de haverklap voorgeschoteld krijgen ..quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:31 schreef Bolter het volgende:
[..]
Er zijn meer bewijzen dat de Holocaust heeft plaats gevonden dan dat Mo bestaan heeft.
Dat heb ik me nou altijd al afgevraagd, he; heb je die c door een k vervangen om Germaanser te worden?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:45 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
ik denk dat het meer gaat om heilige huisjes .. dingen waarmee je absoluut geen spot zou mogen drijven .. en het respect dat je hebt voor het huisje van de anderquote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:45 schreef MrX1982 het volgende:
Ach ik zie deze tentoonstelling niet meer dan als een provocatie van het westen en/of joden. Dat dit een reactie is op de Deense spotprentjes is natuurlijk merkwaardig. Mohammed wordt beledigd en dan wordt de holocaust erbij gehaald. Je zou eerder verwachten dat ze Jezus erbij zouden halen. Maar Jezus is natuurlijk ook een profeet in de islam dus kiezen ze de holocaust.
nah .. het is zeker een discussie waard imho .. zoals het er nu uitziet lijkt het erop alsof wij bepalen wie beledigen mag en wie zich beledigd mag voelenquote:Smakeloos, achterlijk maar ze moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen. Het zegt genoeg over het lange tenen gedrag in dat deel van de wereld.
hmz .. ik geloof dat de "deense" rellen pas maanden later uitbraken, nadat er een excuus werdt geëist en niet gegeven, voor die tijd kwam er ook nog een rechtbank aan te pas dacht ik, al met al zat er een half jaar tussen oid .. dus juich maar niet te vroegquote:Zijn er overigens al ambassades enzo aangevallen. Dat zou dan weer een gelegitimeerde actie zijn aangezien ze in sommige islamitische landen ook liever geweld gebruikten dan het verstand. Ik heb nog geen berichten gelezen over dat soort acties. Wellicht legt dat meteen het verschil bloot tussen het Westen en de islam.
Ja. Helemaal niet uit pathologisch nationalisme, goddank.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
1 miljoen en dat is meer omdat dat niet tijdens het bestaan van Turkije was maar daarvoor en ze als ander land geen aansprakelijkheid erkennen voor hetgeen daarvoor gebeurd is.
Andersom geldt dat mensen die normen van 1500 jaar geleden klakkeloos beamen, ook nogal....dom zijn.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waarmee hij niet verschilt met nagenoeg elke westerse heerser uit die tijd. Mensen die 21e eeuwse normen los gaan laten op figuren van 1500 jaar eerder zijn nogal... dom.
Is dit een hypothese, een juridische bewering gestaafd met precedent, of gewoon lulkoek?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:58 schreef Dagonet het volgende:
Ach ook dan zijn er andere onderwerpen te bedenken. Dat uitgerekend de Holocaust wordt gekozen zegt genoeg over de achterliggende gedachte van deze tentoonstelling.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:54 schreef moussie het volgende:
ik denk dat het meer gaat om heilige huisjes .. dingen waarmee je absoluut geen spot zou mogen drijven .. en het respect dat je hebt voor het huisje van de ander
Van mij mogen ze deze tentoonstelling houden in Iran. Ik uit alleen mijn twijfels over deze wraakactie.quote:nah .. het is zeker een discussie waard imho .. zoals het er nu uitziet lijkt het erop alsof wij bepalen wie beledigen mag en wie zich beledigd mag voelen
Die rellen brakken inderdaad enige tijd later uit. Blijkbaar is de verwerkingstijd vrij traag in de islamitische wereld.quote:hmz .. ik geloof dat de "deense" rellen pas maanden later uitbraken, nadat er een excuus werdt geëist en niet gegeven, voor die tijd kwam er ook nog een rechtbank aan te pas dacht ik, al met al zat er een half jaar tussen oid .. dus juich maar niet te vroeg
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |