De betreffende vorm van profilering selecteert dus niet alleen op uiterlijk, maar dat is een van meerdere factoren. De rest van je argumenten zijn voor mij gewoon weer politieke correctheid. Er is geen garantie dat alle gevaren zich binnen het profiel bevinden, laat staan dat iedereen die aan het profiel voldoet gevaarlijk is. Echter wijzen de feiten er wel degelijk op de risico's aanzienlijk anders liggen. Als ik aan het profiel voldeed zou ik ook niet moeilijk doen over een kleine extra moeite, ik weet dat het nuttig is en gebasseerd op overtuigende cijfers.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:16 schreef D1 het volgende:
[..]
Alsof zeggen dat dit wellicht niet de beste oplossing is gelijk staat aan het negeren van een probleem. Over je kop in het zand steken gesproken. Terrorisme moet keihard worden aangepakt en daarbij moeten alle legitieme middelen overwogen worden. Alleen het selecteren van een bepaalde groep puur gebaseerd op uiterlijk en die aan andere regels onderwerpen dan de algehele norm, dat is een middel die heel makkelijk het verkeerde effect kan hebben.
Daar kan ik geen zinnige oplossing voor geven. Nogmaals, hoewel het zeker mogelijk is dat maatregelen als deze het probleem verergeren, kunnen we de feiten niet gewoon negeren.quote:Hoe kan jij uberhaupt straks nog verwachten dat Moslims invloed hebben op radicale jongeren, als de rest van het land ze al heeft opgegeven? Wat hebben ze dan nog te verliezen?
Dat is toch helemaal geen extra risico? Het gevaar dat er aanslagen worden gepleegd is er nu ook al en vandaar dat men in de hoek waar het het meest voorkomt het meeste kijkt.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:22 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik ging wel in op wat je zei:
[..]
Ga je nu nog even in op de rest van mijn post?
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:26 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De betreffende vorm van profilering selecteert dus niet alleen op uiterlijk, maar dat is een van meerdere factoren. De rest van je argumenten zijn voor mij gewoon weer politieke correctheid. Er is geen garantie dat alle gevaren zich binnen het profiel bevinden, laat staan dat iedereen die aan het profiel voldoet gevaarlijk is. Echter wijzen de feiten er wel degelijk op de risico's aanzienlijk anders liggen. Als ik aan het profiel voldeed zou ik ook niet moeilijk doen over een kleine extra moeite, ik weet dat het nuttig is en gebasseerd op overtuigende cijfers.
Nogmaals, er is een verschil tussen twijfelen over de juistheid van deze maatregel en het probleem negeren.quote:Daar kan ik geen zinnige oplossing voor geven. Nogmaals, hoewel het zeker mogelijk is dat maatregelen als deze het probleem verergeren, kunnen we de feiten niet gewoon negeren.
wilde blik in de ogen, neiging tot aggresiviteit.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:54 schreef moussie het volgende:
uhm .. zomaar een vraagje .. hoe wil je eigenlijk zien of iemand een moslim is ?
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
wilde blik in de ogen, neiging tot aggresiviteit.
Ze rennen hysterisch weg als je met een varken aan komt lopen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:54 schreef moussie het volgende:
uhm .. zomaar een vraagje .. hoe wil je eigenlijk zien of iemand een moslim is ?
Gewoon Iksree neerzetten als bewaker, die ziet zo hoe een moslim eruit zietquote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:54 schreef moussie het volgende:
Natuurlijk loop je een risico als de hoek waar het het meest voorkomt plotseling verandert. Dan krijg je namelijk te maken met aanslagen uit onverwachte hoek.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:30 schreef -IksRee- het volgende:
Dat is toch helemaal geen extra risico? Het gevaar dat er aanslagen worden gepleegd is er nu ook al en vandaar dat men in de hoek waar het het meest voorkomt het meeste kijkt.
Zonder te geinen is hetzelfde mechanisme inderdaad ook van toepassing op drugstransport, in feite op de meeste, zo niet alle vormen van criminaliteit. Als er teveel aandacht wordt gevestigd op een bepaalde groep, loop je kans verrast te worden door een andere groep die dezelfde misdaad pleegt en ermee weg komt, omdat je het niet in de gaten had. Dat is een groot nadeel van generaliseren waar je in feite niet zo heel veel aan kunt doen. Dat neemt echter niet weg dat er ook heel veel minder intelligente mensen zijn die het mechanisme niet door hebben en hoewel ze beantwoorden aan het stereotype toch een misdaad begaan en gesnapt worden, omdat er vooral wordt gelet op dat stereotype.quote:Trouwens, vroeger werden ik en mn vrienden ook eruit gepikt als we de Franse grens passeerden als zijnde de risicogroep (NL kenteken, stelletje jonge gasten) en dan werd de auto ook helemaal uitgekleed terwijl het Britse gezinnetje gewoon door mocht rijden. Ook dat is logisch omdat wij uiteraard onderdeel waren vd risicogroep. Maar dat vindt je dan ook weer heel anders zeker? Dan wordt het risico gecreerd dat de gezinnetjes geworven worden voor drugstransporten dus moet men vooral niet extra op de risicogroep letten?
Bespaar je de moeite. Dit is wat ons #663300-hemdje leest bij wat een moslim schrijft:quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is wel wat er vaak gezegd en bedoeld wordt, maar dat weiger jij vaak in te zien. Omdat dan de basis van je moslimhaat vervalt.
quote:Dat *ruis* wat er *ruis* gezegd en *ruis* , maar dat *ruis* jij vaak *ruis* zien. Omdat *ruis* basis van *ruis* vervalt.
het treurige is dat dat eigenlijk op hetzelfde neerkomt als de moslimfundamentalist (of de geitenwollen sok) verweten wordt .. niet verder kijken dan je neus lang is, alleen maar datgene zien wat je eigen ideeën bevestigd en de rest negerenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite. Dit is wat ons #663300-hemdje leest bij wat een moslim schrijft:
[..]
Inderdaad. Het lijkt wel evolutie, volkerenmoord en brand schreeuwen over de leeseigenaardigheden van een ander.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:28 schreef moussie het volgende:
alleen maar datgene zien wat je eigen ideeën bevestigd en de rest negeren
ghehe .. yup, de "lagere" instincten in ieder mens, de haast ziekelijke behoefte om "beter" te zijn dan de ander .. het blijft maar de kop opsteken zelfs al doe je nog zo hard je bestquote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:47 schreef Apropos het volgende:
Inderdaad. Het lijkt wel evolutie, volkerenmoord en brand schreeuwen over de leeseigenaardigheden van een ander.
Waarom verbaast het mij niets dat jij je geestesverwanten weer steunt in deze? Je reageren als een dolle stier op een rood doek op mijn reacties wordt voorspelbaar.quote:
Is dat een retorische vraag?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarom verbaast het mij niets dat jij je geestesverwanten weer steunt in deze?
Da's een tautologie. En nog een slechte ook, want stieren zijn kleurenblind. Wat het misschien weer Freudiaans maakt, maar dat weet ik niet.quote:Je reageren als een dolle stier op een rood doek op mijn reacties wordt voorspelbaar.![]()
Daar heeft ie wel vaker last van, koeien uit een geheel andere sloot halen omdat de discussie hem niet zint.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarom verbaast het mij niets dat jij je geestesverwanten weer steunt in deze? Je reageren als een dolle stier op een rood doek op mijn reacties wordt voorspelbaar.![]()
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:35 schreef A_L_N_F het volgende:
woei, hier zal vast wel weer flink veel discriminatie geroep voortbrengen.
maar ja, het is ook discriminerend om alleen westerse doelen aan te vallen.
Teeeering, Meki maakt een goed puntquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:35 schreef Meki het volgende:
[..]
CASABLANCA INSTANBOEL SHARM AL SHEIKH RIYAAD ETC. vergeten
Een efficiëntere controlemethode die meer pragmatisch is.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:33 schreef moussie het volgende:
[..]
[quote]tja, en wat denk je dat er dan gebeurd
Terroristen worden inventiever, maar de westerse technologie staat ondertussen ook niet stil.quote:hetzelfde als er nu geregeld lijkt te gebeuren bij de drugssmokkel, dat je het verstopt in de bagage van iemand die waarschijnlijk niet/minder gecontroleerd wordt ?
Een efficiëntere beveiliging, hoewel erkend moet worden dat 100 % garantie nooit gegarandeerd kan worden, is in mijn optiek, meerdere 'sporen'.quote:de enige oplossing lijkt mij dat je mensen en bagage apart vervoert .. of de vliegtuigen anders construeerd, een vrachtruim met schokdempende compartimenten bvb, dat als er iets ontploft het beperkt blijft tot dat ene kleine gedeelte en een ontploffing weinig meer effect zou hebben dan bvb het vliegen door een paar luchtzakken
Typisch, bij de een mislukt beeldspraak met stieren en bij de ander beeldspraak met koeien.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar heeft ie wel vaker last van, koeien uit een geheel andere sloot halen omdat de discussie hem niet zint.
Het zou JOU sieren als je het wat meer over de inhoud en wat minder over de vorm zou hebben.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 01:28 schreef Apropos het volgende:
[..]
Typisch, bij de een mislukt beeldspraak met stieren en bij de ander beeldspraak met koeien.
Verder zou het je sieren als je, eindelijk, eens je verzet tegen hypocrisie, en wat al niet, staakte; want werkelijk waar, al gaat X-Ray te kort door de bocht, hij is een genade vergeleken met Kirmizi, die de meest basale noties van rationaliteit in de wind slaat.
Als je wilt verbeteren, doe het dan goed. Van tautologie kan je spreken als er sprake is van 2 dezelfde woordsoorten. Bijvoorbeeld bont en blauw, pais en vree en enkel en alleen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
Da's een tautologie. En nog een slechte ook, want stieren zijn kleurenblind.
Vooral leuk dat je het op moet zoeken en letterlijk moet copy-pasten, Turk.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als je wilt verbeteren, doe het dan goed. Van tautologie kan je spreken als er sprake is van 2 dezelfde woordsoorten. Bijvoorbeeld bont en blauw, pais en vree en enkel en alleen.
Er zou hooguit sprake kunnen zijn van een pleonasme, maar zelfs dat is het niet helemaal. Daarbij is het een gezegde en daarvoor gelden deze stijlfiguren niet.
Dat heb je met deze zin net gedaan, oh gij hex wonder. Jammer alleen dat het fout was. Misschien kan je maar weer beter koranteksten gaan quoten. Jammer alleen dat je het arabische schrift niet eigen bent en het inferieure westerse schrift gebruikt.quote:Ik zal het er verder niet inwrijven dat je wederom gecorrigeerd wordt door een Turk. Zo'n houding zou mij als moslim niet passen.
Pas op! Achter die boom staat een jood en de boom vertelt je dat jij moslim hem moet doden!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Anders lees je het nog eensJe kameraad was degene die het had over een tautologie, niet ik. Kijken jullie wel uit dat jullie elkaar niet in de weg zitten in jullie blinde haat tegen moslims?
Ga jij nu maar TMF kijken, UWV-klant.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Bewaar je LBO-niveau spelletjes voor een ander.
Dat snap ik wel, maar ik tot ik een oplossing of alternatief hoor, neem ik aan dat je in ieder geval deze profilering niet als een geldige maatregel ziet.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:34 schreef D1 het volgende:
[..]
Nogmaals, er is een verschil tussen twijfelen over de juistheid van deze maatregel en het probleem negeren.
ik denk dat jij je eens moet verdiepen in de talmoed en hoe daar gedacht wordt over ongelovigen en hoe je daarmee mag omgaan ..quote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:17 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Pas op! Achter die boom staat een jood en de boom vertelt je dat jij moslim hem moet doden!
Mag van mij ook optieven en wel per direct.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:58 schreef moussie het volgende:
[..]
ik denk dat jij je eens moet verdiepen in de talmoed en hoe daar gedacht wordt over ongelovigen en hoe je daarmee mag omgaan ..
Oh, dus de grote groep moet de klappen vangen. Want de kleine groep is zielig.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:03 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Mag van mij ook optieven en wel per direct.
Maar dat moet je me toch eens uitleggen. Waarom grijpt links Nederland en moslims altijd iedere situatie waarbij naar smerige zaken uit de koran/islam wordt verwezen dit aan om te zeggen 'jaha, maar dan heb je nog niet gelezen/gezien wat die joden doen!'? Zou het niet veel logischer zijn dan over de Bijbel te gaan zeiken aangezien NL toch nog een christelijk land schijnt te zijn? Er zijn er ook miljoenen van in NL tegenover hoeveel joden eigenlijk? 10.000? Of is dat al teveel?
Verder begrijp ik sowieso die obsessie van links progessief NL en moslims niet met joden. Het jodendom is notabene 1 vd kleinste religies ter wereld! Zelfs een Chineze sekte heeft vele malen meer aanhangers en er zijn zelfs meer NLers op de wereld als joden. En dat is knap hoor!
Kleine groep? Die groep is amper aanwezig in NL man!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, dus de grote groep moet de klappen vangen. Want de kleine groep is zielig.
Oh ze zijn er wel.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:07 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Kleine groep? Die groep is amper aanwezig in NL man!
Pardon? Kan je nu echt niet lezen?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:10 schreef Black_Tulip het volgende:
Maar bedenk wel dat jij in deze thread de eerste bent die verwijst naar joden. Waarom doe je dat eigenlijk? Why cry wolf when there is none?
Waarom zou je je in dat soort onzin verdiepen. En wat zegt jouw opmerking over mensen die de Koran waardevol vinden?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:58 schreef moussie het volgende:
[..]
ik denk dat jij je eens moet verdiepen in de talmoed en hoe daar gedacht wordt over ongelovigen en hoe je daarmee mag omgaan ..
Waarom zou je je in de Koran verdiepen als het onzin is dan. Dat geldt voor elk Heilig geschrift.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:12 schreef klez het volgende:
[..]
Waarom zou je je in dat soort onzin verdiepen. En wat zegt jouw opmerking over mensen die de Koran waardevol vinden?
Exactly my point...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou je je in de Koran verdiepen als het onzin is dan. Dat geldt voor elk Heilig geschrift.
Daar waarschuwen ze dus ook voor. Let niet op een moslim die in een gewaad rondloopt maar juist op de moslim die eerst rondliep in een gewaad en zich dan verkleed. Eens gezien op TV. (Door een normale moslim verteld)Ik vind die controle begrijpelijk. Maar hoe doen ze het bij extreem rechts?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:27 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Als ik moslims-terrorist was had ik er mooi voor gezorgd dat ik bij het plegen van een aanslag er niet als moslim uit zou zien.
Generaliseer niet zo. Ik heb niets tegen de normale moslim. Maar zie dat weer de Joden erbij gehaald worden. Zou eens nietquote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Anders lees je het nog eensJe kameraad was degene die het had over een tautologie, niet ik. Kijken jullie wel uit dat jullie elkaar niet in de weg zitten in jullie blinde haat tegen moslims?
Het is maar een tijdelijk succesje. Ze kunnen dit nooit winnen. Als praktische maatregel vind ik het wel logisch eigenlijk, ik vermoed dat de goedgezinde moslims dit ook wel begrijpen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:46 schreef One_of_the_few het volgende:
de terroristen hebben al bereikt dat de engelsen een tweed deling creeren. terreur heeft succes blijkbaar.
Nou tijdelijk. Na 9-11 heb ik geen maatregel terug geddraait zien worden. 5 jaar geleden, wat is tijdelijk?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:00 schreef klez het volgende:
[..]
Het is maar een tijdelijk succesje. Ze kunnen dit nooit winnen. Als praktische maatregel vind ik het wel logisch eigenlijk, ik vermoed dat de goedgezinde moslims dit ook wel begrijpen.
Tja. Ik neem aan dat er aan de criteria wat meer aan te pas komt dan alleen gewaden. Een goede politieagent/douanier voelt wel aan wie een twijfelgeval is, hoop ik. Je hebt gelijk, 100% garanties zijn er niet, maar het helpt een beetje hoop ik.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:15 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Nou tijdelijk. Na 9-11 heb ik geen maatregel terug geddraait zien worden. 5 jaar geleden, wat is tijdelijk?
Wij kunnen dit ook niet winnen, dat is het probleem. Als men wil kan je altijd aanslagen plegen. Het is naief om te denken dat je dat 100% kan voorkomen.
In eerdere posts van andere users staan ook plaatjes van vrouwen met hoofddoeken en mannen met 'theedoeken''. ''je herkent ze zo''. Maar diegene die de aanslagen plegen zijn meestal hoogopgeleide mensen in pak. Waar je alleen aan de baardgroei kan zien dat ze arabisch zijn. Bij sommigen zal dat ook zelfs moeilijk zijn, zeker omdat in bv Londen alle nationaliteiten ongeveer komen. De russische moslim onderscheid je niet zo makkelijk van een normale rus.
Er wordt van het standaardtype moslims uitgegaan terwijl dat de mensen zijn die de aanslagen meestal niet plegen. Die worden nu wel hard getroffen. Ik zou nu ook boos zijn als moslim, omdat je ergens voor wordt aangekeken door gebeurtenissen die jezelf niet goedkeurd en volgens jezelf nks met de islam te maken heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |