O jaquote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:31 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
nee daar baadt jij jezelf in
daar moet je volgens de oude Egyptenaren en vooral ook Egyptenarinnen toch ezelinnenmelk voor gebruikenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:31 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
nee daar baadt jij jezelf in
en waarom som je dit keer de zachte geitenkaas niet opquote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O jamet honing en vanille, of met komkommer, of met kokos
dat zijn niet de eetproducten maar producten waar hij zich in baadtquote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:59 schreef Stroekie het volgende:
[..]
en waarom som je dit keer de zachte geitenkaas niet op
dat vet heeft vast een voedende werking op de huid![]()
Dank je welquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:08 schreef Sunjammer het volgende:
Sjezus... zit ik in een Fa reclame hier ofzo?
hele vieze dingen: je na het douchen af moeten drogen met het handdoekje van de haringkarquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Broodje haring. Eten dan, he. Baden gaat me te ver
.
Ze staat onder de douchequote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:11 schreef TheaterMaMa het volgende:
goedemorgen majesteit
Ontbijtenquote:
Zie je nu wel dat die waardevolle extra handdoeken van gisteravond wel van pas komenquote:
Maar dit is toch DE kans om je handdoeken te verkopen?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:39 schreef Ang3l het volgende:
Ontbijten
We zijn gewoon vrienden, meer niet hoor.
Ja hij vroeg al: Waar zijn de handdoeken?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:39 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Zie je nu wel dat die waardevolle extra handdoeken van gisteravond wel van pas komen![]()
Misschien worden ze wel weer meer waard nu D ze gebruikt heeftquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:40 schreef NathaN het volgende:
[..]
Maar dit is toch DE kans om je handdoeken te verkopen?
Owja, toen-ie zo charmant door TMM belaagd werd.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:39 schreef Ang3l het volgende:
You remember him, D. Die van Pann.
`quote:
Hangt er vanaf wat hij ermee doet, denk ik...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:40 schreef Ang3l het volgende:
Misschien worden ze wel weer meer waard nu D ze gebruikt heeft
belaagd, belaagd!!!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:41 schreef NathaN het volgende:
[..]
Owja, toen-ie zo charmant door TMM belaagd werd.
Jawel hoor, klopt juist heel goed.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:41 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
`
en jij zit achter de pc, hier klopt iets niet
Je overwelmd ze!!!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:43 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
belaagd, belaagd!!!
zo ga ik met alle mooie jongens om
al heb ik pas geleerd dat belediggen beter schijnt te werken
Hij betrok het meteen op "onze" situatie. Maar goed, da's ei'k zijn probleem.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:46 schreef TheaterMaMa het volgende:
ik zei alleen: ze zouden jou in een kooitje moeten stoppen, jij zult wel veel jongens het hoofd op hol brengen vond ik nog vrij beschaafd
Oftewel: ze zouden je op moeten sluiten.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:46 schreef TheaterMaMa het volgende:
ik zei alleen: ze zouden jou in een kooitje moeten stoppen, jij zult wel veel jongens het hoofd op hol brengen vond ik nog vrij beschaafd
You're lethal!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:47 schreef NathaN het volgende:
[..]
Oftewel: ze zouden je op moeten sluiten.
nee zodat iedereen van je kan genietenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:47 schreef NathaN het volgende:
[..]
Oftewel: ze zouden je op moeten sluiten.
Ik moet zeggen, dat was ook mijn eerste gedachte.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:47 schreef Ang3l het volgende:
Hij betrok het meteen op "onze" situatie. Maar goed, da's ei'k zijn probleem.
Nee, dan moet hij achter rode ramen gaan zitten...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:48 schreef TheaterMaMa het volgende:
nee zodat iedereen van je kan genieten
wat een lieve binnenkomst vanmiddagquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:58 schreef TehRockstar het volgende:
TMM krijgt een kusje van mij.
waar heb ik die nou weer aan verdientquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:58 schreef TehRockstar het volgende:
TMM krijgt een kusje van mij.
Gratis bij aankoop van...?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:02 schreef TheaterMaMa het volgende:
waar heb ik die nou weer aan verdient![]()
Sinds wanneer is dat Nederlands?quote:
TMM gedaan? Lief jaquote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:28 schreef Ang3l het volgende:
Kom je thuis van de kapper ("Trek de deur maar achter je dicht als je weggaat") is je bed helemaal netje sopgemaakt, kussentjes kaarsrecht, zelfs pyjamabroek en shirt opgevouwen en op het kussen gelegd
Wehehe, idioot.
je hebt hem gewoon laten ontsnappen?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:28 schreef Ang3l het volgende:
Kom je thuis van de kapper ("Trek de deur maar achter je dicht als je weggaat") is je bed helemaal netje sopgemaakt, kussentjes kaarsrecht, zelfs pyjamabroek en shirt opgevouwen en op het kussen gelegd
Wehehe, idioot.
Maar dan had je *reken* hooguit een half lachje gehad...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:46 schreef wonderer het volgende:
The Gunseller is een typische Brits boek trouwens. Ik heb in 30 pagina's minstens 5 keer hardop gelachen en de informatie wat verhaal betreft had ook op drie pagina's gepast
Het is geen klacht, het is frappant. Terry Pratchett en Roald Dahl flikken hetzelfde kunstje.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:38 schreef NathaN het volgende:
[..]
Maar dan had je *reken* hooguit een half lachje gehad...
Nee, Belgische agenten...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:48 schreef TehRockstar het volgende:
De flikkers!
Sfeer bouwen, he.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:44 schreef wonderer het volgende:
Het is geen klacht, het is frappant. Terry Pratchett en Roald Dahl flikken hetzelfde kunstje.
Nee niet TMM, koningin D.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:33 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
TMM gedaan? Lief ja
Gelukkig hebben geen van genoemde schrijvers daar problemen mee.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:55 schreef NathaN het volgende:
[..]
Sfeer bouwen, he.
Al gaat het als het niet goed geschreven is, wel vervelen...
Nah, ik vind dat Pratchett af en toe op moet passen, maar over het algemeen redt-ie het goedquote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:32 schreef wonderer het volgende:
Gelukkig hebben geen van genoemde schrijvers daar problemen mee.
Van Dahl heb ik net drie boeken gelezen, en hij schrijft eigenlijk een plot dat op drie pagina's past, en dat vult hij op met kleine anecdotes die verder weinig met het verhaal te maken hebben. Mathilda is een goed voorbeeld.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:35 schreef NathaN het volgende:
[..]
Nah, ik vind dat Pratchett af en toe op moet passen, maar over het algemeen redt-ie het goed
Dahl heb ik te weinig van gelezen, behalve heel vroeger...
De meeste plots zijn samen te vatten, natuurlijk...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:48 schreef wonderer het volgende:
Van Dahl heb ik net drie boeken gelezen, en hij schrijft eigenlijk een plot dat op drie pagina's past, en dat vult hij op met kleine anecdotes die verder weinig met het verhaal te maken hebben. Mathilda is een goed voorbeeld.
Wacht, nog beter, de eerste paar pagina's van The Gunseller:quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:50 schreef NathaN het volgende:
[..]
De meeste plots zijn samen te vatten, natuurlijk...
Nee, ik snap wel wat je bedoelt, maar Matilda heeft meer plot dan drie pagina's, hoe je het ook wendt of keert. Haal de sfeeromschrijvingen weg, hou alleen de essentiele beschrijvingen en dialogen en je houdt ongetwijfeld meer over. Dus je chargeerde een beetje extreem.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:59 schreef wonderer het volgende:
Nee, dat bedoel ik niet... Heb je Good Omens gelezen toevallig?
Ik wou Good Omens als voorbeeld nemen. Bijvoorbeeld een hoofdstuk als met de postbode die de drie apocalyps rijders een pakje komt brengen. Of een uitgebreide beschrijving van die persoon die steeds klachtenbrieven schrijft.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:04 schreef NathaN het volgende:
[..]
Nee, ik snap wel wat je bedoelt, maar Matilda heeft meer plot dan drie pagina's, hoe je het ook wendt of keert. Haal de sfeeromschrijvingen weg, hou alleen de essentiele beschrijvingen en dialogen en je houdt ongetwijfeld meer over. Dus je chargeerde een beetje extreem.
Good Omens heb ik gelezen, jah. Erg leuk boek, ook
Nee, dat is samenvatting wat je nu doet.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:59 schreef wonderer het volgende:
Wacht, nog beter, de eerste paar pagina's van The Gunseller:
http://www.amazon.com/gp/(...)-7651928#reader-link
Op Excerpt klikken. Eerste paar pagina's lezen en je dan realiseren wat hij precies verteld heeft in die pagina's. Namelijk dat hij door ene Rayner in een armklem wordt gehouden. Meer niet.
Mja, maar wat is nuttig? Ik vind een anecdotische uitwerking van personages soms erg nuttig. Ik vind terzijdes waarin je als schrijver iets kort aand e kaak kunt stellen soms erg nuttig. Niet direct noodzakelijk voor het hele verhaal, maar een goed boek is meer dan een verhaal alleen. Zeker een boek over de Apocalyps, zelfs een grappig boek, schreeuwt erom om metafoor te zijn en dus het plot te ontstijgen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:07 schreef wonderer het volgende:
Ik wou Good Omens als voorbeeld nemen. Bijvoorbeeld een hoofdstuk als met de postbode die de drie apocalyps rijders een pakje komt brengen. Of een uitgebreide beschrijving van die persoon die steeds klachtenbrieven schrijft.
Ik ben wat dat betreft toch wat minimalistischer ingesteld. Sfeerbeschrijving, prima, vooral doen, maar ik wil wel dat er iets nuttigs gebeurt in die tijd.
Oh, ik ben het met je eens hoor. Het stoorde me verder niet. Het viel me alleen op, zomaar ineens. En soms heb ik met vooral de latere discworld boeken wel iets van "schiet es op".quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:16 schreef NathaN het volgende:
[..]
Mja, maar wat is nuttig? Ik vind een anecdotische uitwerking van personages soms erg nuttig. Ik vind terzijdes waarin je als schrijver iets kort aand e kaak kunt stellen soms erg nuttig. Niet direct noodzakelijk voor het hele verhaal, maar een goed boek is meer dan een verhaal alleen. Zeker een boek over de Apocalyps, zelfs een grappig boek, schreeuwt erom om metafoor te zijn en dus het plot te ontstijgen.
Natuurlijk overdrijf ik wat om mijn punt te makenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:13 schreef NathaN het volgende:
[..]
Nee, dat is samenvatting wat je nu doet.
Wat je namelijk ook weet is dat het flink pijn doet, dat het sadistisch gebeurt in de ogen van de verteller, dat die verteller degene is om wiens arm het gaat, dat het een Brit is (want hij beschrijft het nogal uitgebreidmaar heeft vooral een erg Brits taalgebruik) en hoe Rayner eruit ziet. En dan heb ik alleen de eerste twee pagina's gelezen. Niet alles is wezenlijke informatie, maar het is wel noodzakelijk om de gebeurtenissen en het hoofdpersonage te begrijpen. Dat Laurie dat vrij breed uitmeet is zijn breedsprakige stijl (maar ook het karakter van zijn hoofdpersonage).
Het gaat wat kort door de bocht dus om te zeggen dat je alleen weet dat hij klemgehouden wordt door ene Rayner.
Ik heb het boek al tijden geleden gelezen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:22 schreef wonderer het volgende:
Natuurlijk overdrijf ik wat om mijn punt te maken
Maar je bent het in ieder geval met me eens dat hij breedsprakig isGa jij het boek verder ook nog lezen als je het te pakken kan krijgen? Ik kan het je nog niet aanraden, ik ben pas op pagina 30, maar het doet me op dit moment denken aan The Liar.
Mond houden, de grote mensen zijn aan het woord!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:18 schreef TehRockstar het volgende:
Smaak braak.
Je kan het ook overdrijven...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:22 schreef wonderer het volgende:
Natuurlijk overdrijf ik wat om mijn punt te maken
Beter dat dan smalltalkquote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:30 schreef NathaN het volgende:
[..]
Je overdreef een beetje teveel, vond ik
Ik merk overigens aan mijn eigen schrijfstijl dat ik ook nogal eens de neiging heb breedsprakigheden tentoon te spreiden.
Talkjes zijn sowieso vrij klein, individueel bezien...quote:
Absoluut...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:32 schreef NathaN het volgende:
[..]
Talkjes zijn sowieso vrij klein, individueel bezien...
Ik heb zelf juist dat ik te veel aan de lezer overlaat. Ik moet mezelf er soms toe dwingen om een wat uitgebreidere beschrijving te maken, voor de sfeer. Als iets noodzakelijk is, meld ik het wel, maar zo niet, of als het geimpliceerd wordt, dan laat ik het meestal achterwege. En dat wordt niet altijd op prijs gesteld.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:30 schreef NathaN het volgende:
[..]
Je kan het ook overdrijven...
Ik merk overigens aan mijn eigen schrijfstijl dat ik ook nogal eens de neiging heb breedsprakigheden tentoon te spreiden.
In de talk? Da's zonde...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:35 schreef Sunjammer het volgende:
Absoluut...
Zo maar eens een DVD er in gooien!
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:36 schreef NathaN het volgende:
[..]
In de talk? Da's zonde...
Welke?
Hmz, ineens wordt de kroeg Bodytalk nog een stuk ranziger in mijn geest...
Daarom zijn er mensen als ik, editors.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:35 schreef wonderer het volgende:
Ik heb zelf juist dat ik te veel aan de lezer overlaat. Ik moet mezelf er soms toe dwingen om een wat uitgebreidere beschrijving te maken, voor de sfeer. Als iets noodzakelijk is, meld ik het wel, maar zo niet, of als het geimpliceerd wordt, dan laat ik het meestal achterwege. En dat wordt niet altijd op prijs gesteld.
Ik zou wel eens wat van jou willen lezen, kan dat?
Die's goed!quote:
I know.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:40 schreef NathaN het volgende:
[..]
Die's goed!
Met Stephen Fry, overigens, om de gespreksdraadjes weer een beetje te laten kruisen
Dat zag ik ook pas nog op IMDb, echt gaaf. Die film wil ik ook zienquote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:40 schreef NathaN het volgende:
[..]
Die's goed!
Met Stephen Fry, overigens, om de gespreksdraadjes weer een beetje te laten kruisen
Ik stoor me er nog dagelijks aan. Van de week een verhaal van een regisseur moeten herschrijven omdat die totaaaaaal geen taalbeheersing had. Tenenkrommend en hemeltergend.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:41 schreef wonderer het volgende:
Ik ben opgeleid tot redacteur, ik ken je probleemNu ik een tijdje niet "gepractiseerd" heb, valt het mee, maar een paar jaar geleden werd ik dus ECHT gek van onlogische dingen in het verhaal en vooral taalfouten (die je helaas in elk werk nog wel tegenkomt).
Toch merk ik dat ik wat mijn eigen werk betreft anders denk dan als ik van iemand een manuscript lees.
quote:fijneman: Als ik je foto's bekijk begrijp ik een beetje wat Zeus gevoeld moet hebben toen hij Ganymedes voor het eerst zag
Da's toch best lievig.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |