abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:37:06 #1
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40829816
Welkom in dit topic, de verzamelplaats voor alle (ex)-vrachtwagenchauffeurs, vrachtwagengekken of gewoon voor al je vrachtwagenvragen



Voorgaande deeltjes

[Centraal] Vrachtwagentopic

[centraal] vrachtautotopic deel 2

[Centraal] Vrachtwagen topic deel 3

[Centraal] Vrachtwagen Topic Deel 4

[Centraal] Vrachtwagen Topic Deel 5

[ Bericht 41% gewijzigd door Klonk op 15-08-2006 14:56:50 ]
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_40829950
Wanneer dan?
pi_40829953
Goede OP
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_40830229
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:37 schreef Klonk het volgende:
Welkom in dit topic, de verzamelplaats voor alle (ex)-vrachtwagenchauffeurs, vrachtwagengekken of gewoon voor al je vrachtwagenvragen
Maar Henk WIjngaard dus liever niet begrijp ik?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_40830476
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar Henk WIjngaard dus liever niet begrijp ik?
Henk Wijngaard is ook chauffeur geweest, dus zolang hij niet gaat zingen is hij welkom.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:56:27 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40830478
Henk Wijngaard is van harte welkom
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:57:20 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40830502
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:56 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Henk Wijngaard is ook chauffeur geweest, dus zolang hij niet gaat zingen is hij welkom.
hij mag best zingen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_40831648
We kunnen hem toch niet horen
pi_40836573
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:57 schreef Klonk het volgende:

[..]

hij mag best zingen
Hij moet z'n botte kop houden, en als ie wel gaat zingen trap ik hem hoogstpersoonlijk de deur uit. Hoe precies weet ik nog niet, maar ik doe het, zowaar ik Bartholomeus heet
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:26:08 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40836602
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:25 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Hij moet z'n botte kop houden, en als ie wel gaat zingen trap ik hem hoogstpersoonlijk de deur uit. Hoe precies weet ik nog niet, maar ik doe het, zowaar ik Bartholomeus heet
klassiekers als ''Met de vlam in de pijp'' en ''Stille Willy''

Henk
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_40837335
Oh, Bartholomeus, van het vorige topic, de auto is tweedehands he.

Uit 2001 meende ik, al 5 jaar oud dus..

En met Full options bedoelde ik de opties in de cabine, en retarder e.d.
En pap vond hem wel fijn meende ik, alhoewel hij eerst op het vorige model FH16 bakwagen reed, zwaarste uitvoering. Ook wel mooi ding was dat.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_40837666
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:43 schreef Klonk het volgende:
Scania heeft betere tijden gekend, qua interieur al lang voorbij gestreefd en helaas zitten ze in Zweden een beetje te pitten en gelukkig te zijn met betere tijden (vroegah dus)

Ik ben een tijdje geleden erg verrast door de nieuwe generatie Mercedes, veel ruimte, goeie bouwkwaliteit, maar Daf is natuurlijk geweldig, zeker met de nieuwe 95 kunnen ze er weer een tijdje tegenaan.
Ik vind die rare dingen met een ster op de gille nogsteeds niet iets om over naar huis te mailen. De eerste generatie actros was helemaal 1 grote pot doffe ellende, en dat is met de nieuwe generatie wel beter geworden, maar het is nogsteeds niet je van het. Laat ze een fatsoenlijke automaat uitvinden ipv die hoeren EPS en laat ze wat doen aan dat eeuwige gedraai aan dat stuur. En laat ze een bed monteren, ipv een plank
Ze zijn wel mooi moet ik zeggen, en ruimte zit er ook wel in Maarja, het overgrote deel van de dag moet er toch in gereden worden, ipv er in staan

Verder is het natuurlijk niet zo dat Daf geen nadelen heeft. Zo is de stuurbekrachtiging niet helemaal zo sterk als zou mogen (als in: stuurt redelijk zwaar) en zou het stuur beter instelbaar kunnen. Verder is het stijltje voor het zijruitje in de deuren wel eens iets dat in de weg zit bij het in de spiegels kijken, helemaal als je de uitvoering met smalle spiegelsteunen hebt. Geen idee of dat op de huidige types überhaupt nog leverbaar is, maar op het eerste type XF bestond het wel. Ook het feit dat je de hele fucking cabine moet kantelen om een lampje te verwisselen is enigszins raar te noemen. Ja, je kunt er onder kruipen (kleren vies) of de cabine maar een klein stukje opkantelen (en dan je poot openhalen, been there, done that ) maar het is verre van ideaal. Verder hebben de spiegelsteunen de neiging om na een half miljoen heen en weer te gaan staan klapperen tijdens het rijden. Dat kan met de nieuwe types beter zijn, maar volgens mij zit er stiekem gewoon exact dezelfde steun en exact dezelfde bevestiging aan. Dus jah, alle merken hebben wel wát.

Maar geef mij toch maar een Daf, daarna een Volvo, dan een heel eind niks, en dan eens een Scania. En als het dan toch een kut auto moet zijn, mag het ook wel een iveco of een benz zijn
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_40839330
Heeft iemand hier ervaring met worktrans? (uitzenbureau voor logistiek)

Heb daar een proefrit gehad en de instructeur was erg tevreden.

Ze willen nu me rijbewijs gaan betalen en dan moet ik een jaar voor ze werken, dus ervaringen zijn erg welkom
pi_40842905
Steken bedrijven die met mooie auto's rijden gewoon meer geld in het wagenpark, of verdienen zij ook echt meer dan bedrijven die met rotzooi rijden? Valt me op dat je veel Scandinaviers en veel Nederlanders met serieus mooie Scania's rond ziet rijden. Veel V8-en ook.
There is no other!
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:17:22 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40843270
al het geld wat je in je wagenpark steekt moet terugverdiend worden, veel mooie wagens zijn vaak in handen van eigenrijders, grote bedrijven houden het vaak wat simpeler, en Scandinaviers die hebben nu eenmaal een afwijking en hebben vaak erg mooi spul
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_40846045
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:17 schreef Klonk het volgende:
al het geld wat je in je wagenpark steekt moet terugverdiend worden, veel mooie wagens zijn vaak in handen van eigenrijders, grote bedrijven houden het vaak wat simpeler, en Scandinaviers die hebben nu eenmaal een afwijking en hebben vaak erg mooi spul
Belgen steken volgensmij ook veel geld in hun wagen..

Als je ooit die wagens ziet waarmee ze bij ons op 't bedrijf komen laden / lossen.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_40878465
Ben die streamline met verlengde kabine eindelijk weer tegengekomen

Reed op Luxemburgse nummerplaat, jammer genoeg niet zo goed onderhouden...
Foto is genomen met m'n gsm dus bitte niet op de kwaliteit letten
  woensdag 16 augustus 2006 @ 21:03:34 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40880184
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 07:15:32 #19
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_40960871
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:26 schreef Klonk het volgende:

[..]

klassiekers als ''Met de vlam in de pijp'' en ''Stille Willy''

Henk
Stille willie heeft toch niets met Henk te maken? OF heeft de BB band connecties met Henk?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 07:18:45 #20
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_40960874
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 20:13 schreef Scalle-- het volgende:
Ben die streamline met verlengde kabine eindelijk weer tegengekomen
[afbeelding]
Reed op Luxemburgse nummerplaat, jammer genoeg niet zo goed onderhouden...
Foto is genomen met m'n gsm dus bitte niet op de kwaliteit letten
De streamline was er niet in torpedo uitvoering. Dit is dus geen streamline.
pi_40961538
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 07:18 schreef glasbak het volgende:

[..]

De streamline was er niet in torpedo uitvoering. Dit is dus geen streamline.
I don't know, ben niet zo geïnteresseerd in oude wrakken
pi_40963968
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 07:18 schreef glasbak het volgende:

[..]

De streamline was er niet in torpedo uitvoering. Dit is dus geen streamline.
oh jawel hoor. de streamline neus heeft 4 sleuven ipv 6
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:10:57 #23
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_40976579
Gister naar Liverpool gekoeriert met 'n Caddy, mooi ritje. Maar goeiendag, wat kom je deze jongens vaak tegen daar op de snelwegen!



Volgens mij hebben ze ook een afdeling in België zitten, want je ziet trucks van Eddie Stobart ook nogal eens met Belgische platen rijden, maar in Engeland kom je ze echt schandalig veel tegen.
pi_40976714
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:10 schreef Kindervriend het volgende:
Gister naar Liverpool gekoeriert met 'n Caddy, mooi ritje. Maar goeiendag, wat kom je deze jongens vaak tegen daar op de snelwegen!

[afbeelding]

Volgens mij hebben ze ook een afdeling in België zitten, want je ziet trucks van Eddie Stobart ook nogal eens met Belgische platen rijden, maar in Engeland kom je ze echt schandalig veel tegen.
Ze zitten in Lokeren, een kilometertje ofzo van de E17
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:18:41 #25
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_40976818
Het was me nooit zo opgevallen die keren dat ik in Engeland was... maar wat rijden ze daar met hoge trailers zeg! In Nederland zie je ze nooit zo hoog en volgens mij in de rest van Europa ook niet.

Je ziet in Nederland wel eens van die trailers met dubbele bodem, daar staat meestal 2WIN op ofzo, maar in Engeland waren ze anders. Nog hoger. In Nederland zouden die ook elk viaduct raken volgens mij... kwestie van andere standaarden.

Ik kan er zo snel geen plaatjes van vinden, van die trailers. Iemand?
pi_40976926
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:18 schreef Kindervriend het volgende:
Het was me nooit zo opgevallen die keren dat ik in Engeland was... maar wat rijden ze daar met hoge trailers zeg! In Nederland zie je ze nooit zo hoog en volgens mij in de rest van Europa ook niet.

Je ziet in Nederland wel eens van die trailers met dubbele bodem, daar staat meestal 2WIN op ofzo, maar in Engeland waren ze anders. Nog hoger. In Nederland zouden die ook elk viaduct raken volgens mij... kwestie van andere standaarden.

Ik kan er zo snel geen plaatjes van vinden, van die trailers. Iemand?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:26:56 #27
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_40977134
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:21 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ik wist dat ik op jou kon rekenen.

Weet je er meer over? Vertel eens, ze mogen het eiland niet af denk ik hè? 't Ziet er wel vet uit vind ik hoor. Ik had wel 't idee dat het vooral trucks zijn die grote superstores als Tesco bevoorraden. Ik kan me ook indenken dat er relatief licht spul mee wordt vervoerd, want anders wordt het wel erg wankel en onveilig denk ik, of niet?
pi_40977222
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:26 schreef Kindervriend het volgende:

[..]

Ik wist dat ik op jou kon rekenen.

Weet je er meer over? Vertel eens, ze mogen het eiland niet af denk ik hè? 't Ziet er wel vet uit vind ik hoor. Ik had wel 't idee dat het vooral trucks zijn die grote superstores als Tesco bevoorraden. Ik kan me ook indenken dat er relatief licht spul mee wordt vervoerd, want anders wordt het wel erg wankel en onveilig denk ik, of niet?
Tesco Toen ik nog in het magazijn werkte bij Van der Meulen veel met dat bedrijf te maken gehad. VdM maakt de huismerk beschuiten en toast van Tesco

Maar ze komen inderdaad hier in Europa alleen in de UK. In Australië en Nieuw-Zeeland zijn ze ook zo hoog btw
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:37:10 #29
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_40977462
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:29 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Tesco Toen ik nog in het magazijn werkte bij Van der Meulen veel met dat bedrijf te maken gehad. VdM maakt de huismerk beschuiten en toast van Tesco

Maar ze komen inderdaad hier in Europa alleen in de UK. In Australië en Nieuw-Zeeland zijn ze ook zo hoog btw
Ah, okee.

Ook prachtig trouwens hoe hard die kleine lorries over de snelweg vliegen. Gangetje van 120 km/u.



Mag dat daar ofzo? Werkelijk elke kleine vrachtwagen gaf daar gas alsof het leven er vanaf hing. In Nederland worden zulke dingen begrenst als 'grote' vrachtwagens, maar daar blijkbaar niet?
pi_40977535
onder de 12 ton heeft het hier ook geen begrenzer hoor
pi_40978241
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:49 schreef Diemietuhriej het volgende:
Oh, Bartholomeus, van het vorige topic, de auto is tweedehands he.

Uit 2001 meende ik, al 5 jaar oud dus..

En met Full options bedoelde ik de opties in de cabine, en retarder e.d.
En pap vond hem wel fijn meende ik, alhoewel hij eerst op het vorige model FH16 bakwagen reed, zwaarste uitvoering. Ook wel mooi ding was dat.
Dan is ie nog ingevoerd ook, hoe komt ie anders aan zo'n recent kenteken
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:02:03 #32
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_40978271
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:39 schreef Alexxxxx het volgende:
onder de 12 ton heeft het hier ook geen begrenzer hoor
Dacht ik.

Maar in Nederland zie je zulke trucks niet met 120 voorbij klappen hoor.
pi_40978336
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:02 schreef Kindervriend het volgende:

[..]

Dacht ik.

Maar in Nederland zie je zulke trucks niet met 120 voorbij klappen hoor.
Mja, Nederlandse chauffeurs en Engelse chauffeurs zijn ook een iets ander slag volk he?
pi_40978738
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:01 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dan is ie nog ingevoerd ook, hoe komt ie anders aan zo'n recent kenteken
Kweet niet, stond op RDW dat ie in 2001 op kenteken gezet is.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:45:41 #35
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40979915
Goed gebruik van een Scania, zal wel wat gekost hebben



Hier staan (speciaal voor Alexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx) ook nog wat aparte vehikels tussen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_40980512
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:45 schreef Klonk het volgende:
Goed gebruik van een Scania, zal wel wat gekost hebben

[afbeelding]

Hier staan (speciaal voor Alexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx) ook nog wat aparte vehikels tussen
Kermisexploitanten.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_40980623
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:39 schreef Alexxxxx het volgende:
onder de 12 ton heeft het hier ook geen begrenzer hoor
Tegen woordig wel geloof ik. Hebben op de zaak een Atego 1217 rijden en die is begrensd. Oude model Atego 1218 daarentegen niet.

In Frankrijk rijden ze met die kleine vrachtauto's ook bijna allemaal dik 110.
There is no other!
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:05:37 #38
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40982737
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 22:01 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Kermisexploitanten.
die gasten rijden altijd in ouwe afgetrapte wagens, ik vermoed dat mensen zijn met geld te veel.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_40990596
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:29 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Tesco Toen ik nog in het magazijn werkte bij Van der Meulen veel met dat bedrijf te maken gehad. VdM maakt de huismerk beschuiten en toast van Tesco

Maar ze komen inderdaad hier in Europa alleen in de UK. In Australië en Nieuw-Zeeland zijn ze ook zo hoog btw
In Finland of Zweden mogen ze toch ook tot 4.5 meter? Stond eens in een Truckstar...
pi_40991663
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 08:53 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

In Finland of Zweden mogen ze toch ook tot 4.5 meter? Stond eens in een Truckstar...
In Finland en zweden mogen de trucks in ieder geval langer zijn
pi_40995873
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 10:48 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

In Finland en zweden mogen de trucks in ieder geval langer zijn
Ze gingen met de truck van Schouten een ritje doen naar het noorden en ik weet nog dat er een foto opstond van een oplegger en stond bij dat ze daar tot 4.5 meter hoog mochten gaan ofzo...
pi_40996169
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:29 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Ze gingen met de truck van Schouten een ritje doen naar het noorden en ik weet nog dat er een foto opstond van een oplegger en stond bij dat ze daar tot 4.5 meter hoog mochten gaan ofzo...
Ik zou het niet weten, ik heb mn abo op de truckstar een paar jaar geleden opgezegd
pi_40996939
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:05 schreef Klonk het volgende:

[..]

die gasten rijden altijd in ouwe afgetrapte wagens, ik vermoed dat mensen zijn met geld te veel.
Nou, het scheelt toch niet veel met wat er tegenwoordig op de grotere kermis staat, bij Venray stonden er ook enkele van dit formaat, dikke S klasse erlangs.

Maarja, of ze allemaal zo legaal aan het geld komen.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_41012028
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:29 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Ze gingen met de truck van Schouten een ritje doen naar het noorden en ik weet nog dat er een foto opstond van een oplegger en stond bij dat ze daar tot 4.5 meter hoog mochten gaan ofzo...
Klopt, ik heb het ook gelezen. Gingen ze nog onderweg maut boeken via internet en een laptop aan boord. Toen dacht ik nog: wtf, gast, OBU is the word!
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 27 augustus 2006 @ 19:37:15 #45
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_41232272
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 08:53 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

In Finland of Zweden mogen ze toch ook tot 4.5 meter? Stond eens in een Truckstar...
4,5 m, en lange combinaties met gewicht van 60 ton

Ohja, als je naar t noorden rijdt dan heb je geen afwijking, maar dan heb je gewoon standaard een superspacecab of een xl cabine. Beter als een plat dak naar italie sturen
ongenuanceerd wezen
pi_41835767
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 20:13 schreef Scalle-- het volgende:
Ben die streamline met verlengde kabine eindelijk weer tegengekomen
[afbeelding]
Reed op Luxemburgse nummerplaat, jammer genoeg niet zo goed onderhouden...
Foto is genomen met m'n gsm dus bitte niet op de kwaliteit letten
Ik heb hem een paar weken geleden in Maastricht gezien, toen ik 's-nachts op weg was naar MIL, maar kon hem niet helemaal goed zien omdat er een busje naast me zat waar ik maar net overheen kon kijken.

Op onze vestiging in ANT was ook een Scania Rserie longline gesignaleerd, en die schijnt later diezelfde nacht ook nog in EIN geweest te zijn. Een grijze met custompaint, heeft iemand een foto?
pi_41845705
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:32 schreef area51 het volgende:

[..]

Ik heb hem een paar weken geleden in Maastricht gezien, toen ik 's-nachts op weg was naar MIL, maar kon hem niet helemaal goed zien omdat er een busje naast me zat waar ik maar net overheen kon kijken.

Op onze vestiging in ANT was ook een Scania Rserie longline gesignaleerd, en die schijnt later diezelfde nacht ook nog in EIN geweest te zijn. Een grijze met custompaint, heeft iemand een foto?
Als het een Belg was waarschijnlijk wel, is wel van de site waar z'n interieur gemaakt is. Ze hebben er verschillende longlines aangepakt...
http://www.adno.be/index.php?LANG=NL
Je moet ff in de Gallery kijken, de grijze is die van De Hertogh.
pi_41855840






pi_42268969
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:01 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Als het een Belg was waarschijnlijk wel, is wel van de site waar z'n interieur gemaakt is. Ze hebben er verschillende longlines aangepakt...
http://www.adno.be/index.php?LANG=NL
Je moet ff in de Gallery kijken, de grijze is die van De Hertogh.
Ik heb met mijn collega uit Ieper gesproken, die heeft hem namelijk gezien, en die vertelde dat het niet die auto was die op die site staat. Afwachten dus tot dat hij nog een keer opduikt in EIN en dan probeer ik een foto te maken, alleen komen ze altijd in het midden van de nacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')