quote:ik dacht dat het een Paul is dead clue was
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:22 schreef Soul79 het volgende:
Nee joh die was toen nog niet dood toch. Bij Abbey Road pas.
Zeggen ze.
jup, november 1966,,, ik dacht 9 Novemberquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:28 schreef Luutgaert het volgende:
ze zeggen toch dat ie in 1966 al is overleden?
quote:Then there's this-little-bit-if-you-play-it-backwards stuff. As I say, nine times out of ten, it's really nothing. Take the end of Sgt. Pepper , that backwards thing, "We'll fuck you like Supermen." Some fans came around to my door giggling. I said, "Hello, what do you want?" They said, "Is it true, that bit at the end? Is it true? It says, 'We'll fuck you like Supermen'." I said, "No, you're kidding. I haven't heard it, but I'll play it." It was just some piece of conversation that was recorded and turned backwards. But I went inside after I'd seen them and played it studiously, turned it backwards with my thumb against the motor, turned the motor off and and did it backwards. And there it was, sure as anything, plain as anything, "We'll fuck you like Supermen." I thought, Jesus, what can you do?
nou nog redelijk veel bewij hoorquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:44 schreef Soul79 het volgende:
Volgens mij heeft ie helemaal niet bestaan.
Laten we wel wezen, wat voor bewijs is daar nou eigenlijk voor?
Bij welk stukkie van de songtekst gebeurt dat dan... dan zal ik eens ffies kijkenquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:45 schreef mindgames het volgende:
Draai de inner groove van Sgt. Pepper achterstevoren en je hoort:
"We'll fuck you like superman". Yeah, right.
Het klinkt 'normaal' iets als 'never could be any other one'.
Quote van Paul McCartney over het stukje:
[..]
Bij de Engelse persingen van Sgt. Pepper van vóór 1978 (mono én stereo) zitten achter 'A Day In The Life' zogenoemde 'bonusgeluiden'. Eerst hoor je een hondenfluitje, daarna hoor je dus wat hierhoven besproken werd.quote:Op woensdag 6 september 2006 13:11 schreef satecl het volgende:
Bij welk stukkie van de songtekst gebeurt dat dan... dan zal ik eens ffies kijken![]()
Ow dan is het binnenkort dus 40 jaar geledenquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:45 schreef satecl het volgende:
[..]
jup, november 1966,,, ik dacht 9 November
Evenveel als dat Elvis nog leeftquote:Op woensdag 6 september 2006 20:11 schreef satecl het volgende:
jij geloof er in dus..?
Betenkt dat een 'Ja'..?quote:Op woensdag 6 september 2006 20:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Evenveel als dat Elvis nog leeft![]()
Ringoquote:Op donderdag 7 september 2006 13:11 schreef satecl het volgende:
[..]
Betenkt dat een 'Ja'..?
Nogwat: Welke Bealte zingt het nummer 'Octopus's Garden'??
Mee eens!quote:Op donderdag 7 september 2006 17:26 schreef webfreak het volgende:
Wat mij betreft is "Octopuses Garden" toch écht Ringo's hoogtepunt, wat z'n eigen composities betreft.
quote:Op donderdag 7 september 2006 14:10 schreef PimD het volgende:
Ringo op z'n best is nog altijd Don't Pass Me By
Heeft hij het nou over het roken van hash?quote:Woke up, fell out of bed,
Dragged a comb across my head
Found my way downstairs and drank a cup,
And looking up I noticed I was late.
Found my coat and grabbed my hat
Made the bus in seconds flat
Found my way upstairs and had a smoke,
Somebody spoke and I went into a dream
Shhhht! Dat mag niemand weten!quote:Op donderdag 7 september 2006 19:47 schreef Skazminko het volgende:
Wat me nu pas opvalt tijdens het luisteren van A day in the life
[..]
Heeft hij het nou over het roken van hash?![]()
en toch is het John die zit te trippen met z'n aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-haaaaaaaa-haaaaaaaa-haaaaaaaaquote:Op donderdag 7 september 2006 19:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Shhhht! Dat mag niemand weten!
ja, natuurlijk
Het was zelfs gewoon een los stukje dat Paul had geschreven, maar wat nog niet tot een nummer was gekomen. Tot ze een stukje zochten om de delen van Johns A Day In The Life aan elkaar te plakken.quote:Op donderdag 7 september 2006 19:54 schreef rebel6 het volgende:
voor de noobs: dat stukje van Skazminko wordt door Paul gezongen
Klopt ja.quote:Op donderdag 7 september 2006 19:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Het was zelfs gewoon een los stukje dat Paul had geschreven, maar wat nog niet tot een nummer was gekomen. Tot ze een stukje zochten om de delen van Johns A Day In The Life aan elkaar te plakken.
kort gezegd dan
al beweren sommige mensen dat dat ook door Paul gedaan isquote:Op donderdag 7 september 2006 19:54 schreef rebel6 het volgende:
[..]
en toch is het John die zit te trippen met z'n aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-haaaaaaaa-haaaaaaaa-haaaaaaaa
Eens, al zou het me weinig verbazen als John en Paul hem er een flink handje mee geholpen hebben.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:26 schreef webfreak het volgende:
Wat mij betreft is "Octopuses Garden" toch écht Ringo's hoogtepunt, wat z'n eigen composities betreft.
klopt... check hier....quote:Op donderdag 7 september 2006 20:14 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
al beweren sommige mensen dat dat ook door Paul gedaan is
Hoe moet ik daar uit opmaken dat het door Paul gezongen is?quote:
Ringo heeft gewoon de "pech" gehad dat hij 3 collega's had die gewoon een bijzonder hoog niveau hadden, zowel qua zang als (met name) qua schrijverstalentquote:Op donderdag 7 september 2006 18:37 schreef ruud_fr het volgende:
[..]zeker weten
al vind ik Octopus's Garden ook niet slecht
maar Ringo is toch duidelijk de minste zanger van de 4
Elke keer als ik het nummer luister (toevallig nu ookquote:
Daar heb ik nou nog nooit bij stil gestaan... Ging er eigenlijk altijd vanuit dat 't John was, maar dit fragment klinkt best interessant.quote:Op vrijdag 8 september 2006 00:45 schreef mindgames het volgende:
[..]
Elke keer als ik het nummer luister (toevallig nu ook) vraag ik me af wie het zingt.
Op de al eerder genoemde site is bij de geluidsfragmenten duidelijk Paul te horen.
De uithaal, de klank, enz.
Later hoor je een tweede stem meedoen.
Wat denken jullie?
Ik heb eigenlijk ook altijd gedacht dat het duidelijk John was die het zong..quote:Op vrijdag 8 september 2006 07:05 schreef webfreak het volgende:
Daar heb ik nou nog nooit bij stil gestaan... Ging er eigenlijk altijd vanuit dat 't John was, maar dit fragment klinkt best interessant.
quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:06 schreef satecl het volgende:
Ik heb nog een vraagie: Op de CD '1' staat bijvoorbeeld niet 'Please Please Me' op, terwijl dat toch ook een nummer 1-hit was toch....?
quote:"Please Please Me" is the second single released from The Beatles' first album, Please Please Me.
It has been subject to controversy in the UK, because at the time there were many charts circulating, and Record Retailer, whose opinion is now most widely considered as being the correct chart, published the single at #2, whereas all other charts published it at #1. Today, The Official UK Charts Company, claim the song only made #2 in the charts. However many believe it to have been a #1 – especially as the NME chart was the main one at the time – thus making The Beatles the first group to score 18 #1 singles on the UK charts, and also increasing their overall count to 18. Nevertheless, it was a huge hit for a follow-up and gained them a much larger fanbase than their debut "Love Me Do" had.
Dat heb ik ook altijd gedacht, dat het een crossfaded was.quote:Op vrijdag 8 september 2006 12:54 schreef satecl het volgende:
ik denk dat het gewoon 2 stemmen zijn die elkaar vervangen zegmaar..... luister maar goed
Inderdaad. Ze hebben nummer 1-hits uit Amerika en Engeland gekozen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:06 schreef satecl het volgende:
Ik heb nog een vraagie: Op de CD '1' staat bijvoorbeeld niet 'Please Please Me' op, terwijl dat toch ook een nummer 1-hit was toch....?
Het kan ook dat hij in die dubbeldekkerbus drugs gebruiktequote:Op vrijdag 8 september 2006 14:20 schreef rebel6 het volgende:
"found my way upstairs and had a smoke" uit A day in the life gaat trouwens niet over drugs.
Paul verwijst naar de dubbeldekkerbus waarmee hij vroeger naar school ging, je mocht alleen roken op het bovendek, dus het ging niet over blowen.
en volgens mij is de aaah toch echt van John
Maar waarom dan: and I went into a dream? Komt dat door Somebody spoke?quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:20 schreef rebel6 het volgende:
"found my way upstairs and had a smoke" uit A day in the life gaat trouwens niet over drugs.
Paul verwijst naar de dubbeldekkerbus waarmee hij vroeger naar school ging, je mocht alleen roken op het bovendek, dus het ging niet over blowen.
en volgens mij is de aaah toch echt van John
quote:Op vrijdag 8 september 2006 15:13 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Maar waarom dan: and I went into a dream? Komt dat door Somebody spoke?
quote:Lijkt me logischer als hij gaat dromen van de hash.![]()
volgens Paul zelf (uit wiki):quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:46 schreef satecl het volgende:
[..]
Het kan ook dat hij in die dubbeldekkerbus drugs gebruikte
ik begrijp het ook niet helemaal hoor.quote:It was just me remembering what it was like to run up the road to catch a bus to school, having a smoke and going into class... it was a reflection of my schooldays. I would have a Woodbine (a cheap unfiltered British cigarette) and somebody would speak and I would go into a dream."
Ik heb alles wat ik kon bedenken in een bericht gepropt, haha.quote:Op zaterdag 9 september 2006 00:12 schreef rebel6 het volgende:
geweldig stuk mindgames
is dat jouw eigen theorie?
ik vind het in ieder geval best overtuigend, al moet ik de stukjes die je noemde nog even luisteren.
ik moet zowiezo beter luisteren want ik dacht dat het intro van Lovely Rita ook John was, maar nu je het zegt is het duidelijk Paul.![]()
Als je wat langer Beatles luistert, dan zijn de verschillen mijlenver van elkaar verwijderd.quote:Op zaterdag 9 september 2006 01:15 schreef Skazminko het volgende:
...
Ze lijken ook allemaal een beetje op elkaar qua stem vind ik.![]()
Da's toch wel erg duidelijk hoorquote:Op zaterdag 9 september 2006 01:15 schreef Skazminko het volgende:
Ik luister naar Octopus's Garden: Mwa, leuk gezongen van John. Blijkt het Ringo te zijn.![]()
Golden Slumbers is Paulquote:Ik luister naar Golden Slumber's: Oke John of Paul?Blijkt het Weer Ringo te zijn.
mg, je brengt me aan het twijfelenquote:Op vrijdag 8 september 2006 23:37 schreef mindgames het volgende:
-verhaal-
Oud plaatje al. 2002 als ik het goed heb. Wel de moeite waard ja, vooral de eerste twee songs zijn erg Beatlesque. Zal inmiddels wel in mid-price te koop zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2006 21:40 schreef Riverpoet-32 het volgende:
Voor Beatle-liefhebbers die nog wel eens een nieuw CD-tje willen beluisteren, heb ik nog een CD-tip:
Happy go unlucky - John Cunningham
De muziek doet erg denken aan de Beatles ten tijde van de 'White Album', soms zelfs op het randje van plagiaat, maar het zijn vooral erg sterke, goed gecomponeerde nummers, sober maar mooi omlijst met strijkers, blazers, gitaar en achtergrondkoortjes.
Het is niet helemaal 'Beatles' wat de klok slaat, je hoort er ook wat Burt Bacharach in terug, alsmede Nick Drake en Elliot Smith, maar misschien waard om eens naar te luisteren.
Ik dacht alquote:Op zaterdag 9 september 2006 01:37 schreef Price het volgende:
[..]
(Golden Slumbers is gewoon Paul hoor)
Nou, om de stem van Ringo te onderscheiden hoef je volgens mij echt niet lang naar de Beatles te luisteren..... 1 keer lijkt me ruim voldoendequote:Op zaterdag 9 september 2006 01:37 schreef Price het volgende:
[..]
Als je wat langer Beatles luistert, dan zijn de verschillen mijlenver van elkaar verwijderd.
(Golden Slumbers is gewoon Paul hoor)
Dat hele hoge piepje dat net voor het gepraat zit vind ik ergggggggg irritant, krijg er echt last van mijn oren van als ik de radio hard heb staanquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:00 schreef PimD het volgende:
Allemaal fragmentjes van gepraat in de studio aan elkaar geplakt. Dit stond in de binnengroef van de LP en als je een pick-up had die niet automatisch terug ging naar het begin van de plaat bleef het 'gepraat' voor altijd doorgaan.
Meestal zingt diegen die het nummer schrijftquote:Op zaterdag 9 september 2006 01:15 schreef Skazminko het volgende:
Haha, ik kon die stemmen eerst ook niet echt uit elkaar houden.![]()
Ik luister naar Octopus's Garden: Mwa, leuk gezongen van John. Blijkt het Ringo te zijn.![]()
Ik luister naar Golden Slumber's: Oke Johan of Paul?Blijkt het Weer Ringo te zijn.
Intro van Lovely rita: Ik dacht John: Is dat weer Paul.
When i'm sixty four, ik dacht wederom: John, is dat weer Paul.![]()
Ze lijken ook allemaal een beetje op elkaar qua stem vind ik.![]()
Daar heb je weinig aan als bij alle nummers (behalve die van George en Ringo) altijd 'Lennon/McCartney' staat.quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:36 schreef warpozio het volgende:
[..]
Meestal zingt diegen die het nummer schrijft
Paul heeft dat volgensmij met zijn live cd "Back in the US/World" gedaan in 2002 en Yoko was daar niet blij mee.quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:30 schreef satecl het volgende:
Klopt het dat daar ruzie is over gekomen... dat er opeens 'McCartney/Lennon' stond en dat John het daar niet mee eens was ofzo...?
Echt een storm in een glas water. Op 'Wings over America' staan de credits ook al als McCartney/Lennon. Op Please Please Me trouwens ook.quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Paul heeft dat volgensmij met zijn live cd "Back in the US/World" gedaan in 2002 en Yoko was daar niet blij mee.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Paul heeft dat volgensmij met zijn live cd "Back in the US/World" gedaan in 2002 en Yoko was daar niet blij mee.
Heel falendquote:Op maandag 11 september 2006 12:24 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=F5ky5ClIjL8
Youtube blijft toch een weelde aan bizar materiaal.
Past Masters Iquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:37 schreef satecl het volgende:
Op welk album staat 'From me to you' en 'I wanna hold your hand'...?
The Beatles zetten hun singles meestal niet op een album, maar brachten 'm alleen op single uit.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:45 schreef satecl het volgende:
1963 Please Please Me
1963 With the Beatles
1964 A Hard Day's Night [UK]
1964 Beatles for Sale
1965 Help! [UK]
1965 Rubber Soul [UK]
1966 Revolver [UK]
1967 Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
1967 Magical Mystery Tour (origineel een EP)
1968 The Beatles [White Album] (dubbel LP)
1969 Yellow Submarine
1969 Abbey Road
1970 Let It Be
Dit is zo het lijstje met bekende Albums, maar ik begrijp dat ze niet op een van deze albums staan...?
Naast die albums brachten de Beatles ook veel singles uit. Veel nummers die op single uitgebracht waren zijn niet terug te vinden op de originele studio albums. Toen de Beatles catalogus op cd uit werd gebracht in 1988 is daarom besloten om twee albums uit te brengen met daarop al de officiële singles en B kantjes die niet terug te vinden zijn op de originele studio albums. Wil je al het officiële Beatles materiaal hebben dan moet je de albums die jij daar opnoemt plus de twee Past Masters albums kopen. (en eigenlijk ook nog de Anthology reeks)quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:45 schreef satecl het volgende:
1963 Please Please Me
1963 With the Beatles
1964 A Hard Day's Night [UK]
1964 Beatles for Sale
1965 Help! [UK]
1965 Rubber Soul [UK]
1966 Revolver [UK]
1967 Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
1967 Magical Mystery Tour (origineel een EP)
1968 The Beatles [White Album] (dubbel LP)
1969 Yellow Submarine
1969 Abbey Road
1970 Let It Be
Dit is zo het lijstje met bekende Albums, maar ik begrijp dat ze niet op een van deze albums staan...?
Dit is een vroege versie van de Anthology uit 1993. Zoals de titel al aangeeft is ie nog niet verknipt en gecensureerd. Verder zitten er nog wat andere introfilmpjes enzo bij - maar in de officiële Anthology zit wel materiaal wat ná 1993 is opgenomen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:11 schreef satecl het volgende:
De fans zochten nog steeds naar een Real Beatles Story.
En daar is hij dan, de lang verwachte complete Beatles Story:
THE BEATLES ANTHOLOGY DIRECTOR’S CUT ’93.
Een serie van 5 DVD’s die elk bestaan uit twee delen.
bron
Een vraagie: is dit gewoon The Beatles Anthology met vele Extra's of is dit iets helemaal nieuws.... ik heb ze namelijk allebij nog niet en als alle beelden van de gewone Anthology ook op deze box staat, dan koop ik deze want die kan ik voor een mooi prijsje krijgen![]()
Ik zal er in ieder geval geen geld voor betalen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:11 schreef satecl het volgende:
Een vraagie: is dit gewoon The Beatles Anthology met vele Extra's of is dit iets helemaal nieuws.... ik heb ze namelijk allebij nog niet en als alle beelden van de gewone Anthology ook op deze box staat, dan koop ik deze want die kan ik voor een mooi prijsje krijgen![]()
I wanna be your man. Waarbij het nummer weliswaar door Lennon/McCartney is geschreven, maar de Stones het eerder uitbrachten. Van wie is de cover dan?quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:12 schreef satecl het volgende:
Ok, bedankt voor de informatie...
Nog en vraagie: ik hoorde gister van iemand in de kroeg dat het eerste nummer van de stones een cover was van The Beatles....klopt dat? Zoja, welk nummer dan?
Het is een bootleg, dus ik denk het niet. Misschien dat als Anthology op Blu-Ray of HD-DVD wordt uitgebracht dat ze wel nieuwe beelden gaan toevoegen die niet op de originele Anthology staan en wel op deze uncut versie. Maar ik zie het niet gebeuren dat deze versie officieel wordt uitgebracht.quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:43 schreef satecl het volgende:
Ja, als het door Lennon/McCartney is geschreven...
Weet iemand trouwens of The Anthology(die nieuwe versie dus) ook nog op DvD uitkomt MÉT Ned. ondertitieling..??
Klopt niet helemaal en Litpho's antwoord (dus) ook niet. Eerste single van de Stones was een cover van Chuck Berry, 'Come on'. Tweede single was I wanna be your man, dat ongetwijfeld door de Stones heel anders gedaan werd dan de Beatles het oorspronkelijk bedoeldenquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:12 schreef satecl het volgende:
Nog en vraagie: ik hoorde gister van iemand in de kroeg dat het eerste nummer van de stones een cover was van The Beatles....klopt dat? Zoja, welk nummer dan?
Je bent niet echt een Stones fan zo te horenquote:Op zondag 17 september 2006 00:51 schreef Price het volgende:
I Wanna Be Your Man is dan ook één van de betere nummers die door de Stones op plaat gezet is. "We Love You" kun je ook in dat rijtje scharen. Alleen was daarvan de achtergrondzang beter.
Ik ben eens naar een concert van ze geweest. Eén groot drama.quote:Op zondag 17 september 2006 12:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je bent niet echt een Stones fan zo te horen![]()
truequote:Op maandag 18 september 2006 01:06 schreef Price het volgende:
Die jongens hadden 35 jaar geleden moeten stoppen.
Wat ik live van ze gezien heb is idd niet je van het, maar ze hebben wel goede muziek gemaakt, al is dat idd ook met name in de 60's en 70'squote:Op maandag 18 september 2006 01:06 schreef Price het volgende:
[..]
Ik ben eens naar een concert van ze geweest. Eén groot drama.
Die jongens hadden 35 jaar geleden moeten stoppen.
Ringo.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:50 schreef satecl het volgende:
Wielke Beatle zingt 'With A Little Help From My Friends' eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |