Dat zijn ze ook niet. Moslims zijn individuen en hebben niet de plicht zich te moeten verantwoorden voor wat andere moslims doen. Misschien is het verstandig het wel te doen, ik vind dat niet zonder meer, maar elke moslim heeft het recht individu te zijn.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Wij zijn niet verantwoordelijk te houden voor een Iraans initiatief'...![]()
Het is geen verplichting om dat te doen. Ik zie hier overigens niets afkeurenswaardig aan, vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Net als dat we hier spotprentjes over de Profeet hadden. Moet iedereen maar zelf weten. Alleen er zijn sommige mensen die het anders opvatten en boos worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:13 schreef buachaille het volgende:
[..]
Maar dan kun je het toch nog wel afkeuren? Ik ben ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van Stormfront.nl maar ik probeer waar mogelijk daar wel mijn afkeuring over te laten blijken.
Ik heb helemaal niets van doen met het Iraanse regime of met welke tentoonstelling dan ook dat daar wordt gehouden. Ik kan wel een zelfstandige mening vormen over deze specifieke tentoonstelling. Kort samengevat totaal niets van doen met vrije drukpers en erg onsmakelijk, trollerig gedrag.quote:
Je begrijpt, althans daar acht ik jou toe, dat het gaat over de achterliggende opstelling aan deze uitspraak?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zijn ze ook niet. Moslims zijn individuen en hebben niet de plicht zich te moeten verantwoorden voor wat andere moslims doen. Misschien is het verstandig het wel te doen, ik vind dat niet zonder meer, maar elke moslim heeft het recht individu te zijn.
Ik ben blij dat ik dit punt aan heb kunnen stippen. Hetzelfde geldt voor de bedreiging naar Ayaan Hirsi Ali. Niet-moslim Nederlanders hebben sterk de indruk dat alle moslims medeplichtig zijn aan deze bedreigingen doordat te weinig krachtige geluiden uit de moslim-wereld te horen zijn geweest die dit veroordelen. Het begrip sociale controle heeft er ook nog een beetje mee te maken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is geen verplichting om dat te doen. Ik zie hier overigens niets afkeurenswaardig aan, vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Net als dat we hier spotprentjes over de Profeet hadden. Moet iedereen maar zelf weten. Alleen er zijn sommige mensen die het anders opvatten en boos worden natuurlijk.
Eigenlijk zouden we allemaal boos moeten worden en net zo overspannen moeten reageren, dan is het probleem snel afgelopen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is geen verplichting om dat te doen. Ik zie hier overigens niets afkeurenswaardig aan, vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Net als dat we hier spotprentjes over de Profeet hadden. Moet iedereen maar zelf weten. Alleen er zijn sommige mensen die het anders opvatten en boos worden natuurlijk.
in dat geval issie d'r zó achter jaquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:06 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en je weet dat omdat je in z'n reet zit?
En als het Westen de renaissance heeft gehad komt dat door een Arabische vertalerquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:20 schreef Apropos het volgende:
Prachtig. Ook de niet-Arabische sj'ieten leggen een absurde fixatie aan de dag, in plaats van te werken aan de opbouw van hun land. Als het Westen de atoombom uitvindt, komt dat doordat de Mongolen de bibliotheek van Baghdad in de Tigris wierpen. Als het regent, is het de schuld van Israel. Als het niet regent, is het de schuld van Israel. Beledigt iemand een prediker die wij voor profeet houden, dan gaan wij prentjes maken over een massamoord.
Als je echt een individu wil zijn moet je geen lid worden van een religie die juist het tegenovergestelde van dat predikt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zijn ze ook niet. Moslims zijn individuen en hebben niet de plicht zich te moeten verantwoorden voor wat andere moslims doen. Misschien is het verstandig het wel te doen, ik vind dat niet zonder meer, maar elke moslim heeft het recht individu te zijn.
Zo is dat.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:06 schreef -IksRee- het volgende:
Als je echt een individu wil zijn moet je geen lid worden van een religie die juist het tegenovergestelde van dat predikt.
http://iranactua.info/index.php/content/view/1251/lang,/quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:34 schreef popolon het volgende:
Ik ben blij te zien dat zoiets kan in Iran.
Lang leve de vrijheid van meningsuiting en vrijheid van pers.
Iran.
Dat...is enigzins een misverstand. Het klopt welliswaar dat veel klassieke kennis vertaald werd in de Islamitische wereld, terwijl die verloren ging in Europa, maar dat is niet de "grotendeels" de reden voor het ontstaan van de Renaissance. Wat niet wegneemt dat belangrijke Arabische technieken overgenomen werden door de Europeanen, bijvoorbeeld efficiente irrigatietechnieken van de Moren in Spanje.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zonder vertalingen en commentaar van hen had Europa niet eens meer een werk van Plato etc, is dat zo moeilijk te begrijpen?
ik snap niet waarom ik deze tentoonstelling krachtig moeten veroordelen, dat sommige prenten smakeloos zijn, ok, maar dan nog, ik vind ayaan smakeloos en ik vond de mohammed prentjes smakeloos, maarja verder niet echt iets om verontwaardigd over te zijn (werd toen geroepen iets over vrijheid van mengsuiting of zoietsquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:02 schreef buachaille het volgende:
Wederom een topic waarin duidelijk wordt hoe de moslim(jongeren) zich opstelt ten opzichte van de joden. Op zich is dat wel te begrijpen als je de boodschap aan de joden in de koran leest (alhoewel niet iedereen vindt dat de joden er in de koran/hadith/tafsfeer? slecht vanaf komen). Ik weet natuurlijk niet welke persoon er zich achter welke naam schuilt maar ik krijg sterk de indruk dat de moslims hier de tentoonstelling niet krachtig veroordelen.
Ik roep jullie dan ook op om een post te plaatsen met in je eigen woorden waarom je hier van walgt, het lieft inclusief het kots icoon!
Ja. Dat is dan ook geen Iraanse cartoon.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:40 schreef Slayage het volgende:
deze is zelfs kritisch over ahmedinajad
[afbeelding]
het wordt toch vertoond in de tentoonstellingquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:52 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja. Dat is dan ook geen Iraanse cartoon.
CoxandForkum neemt zulke thema's wel vaker slim op de hak
idd .. getuigd niet van goed fatsoen, maar deden die prentjes van de profeet dat wel ?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:11 schreef Incomplete het volgende:
Hoewel het imo absoluut getuigt van geen fatsoen vind ik dat Iran, zijn regime, moet
doen wat het niet laten kan.
Er zijn in het westen nog genoeg mensen die eea bagatelliseren als het
over Iran gaat. Hopelijk gaan bij deze mensen, mede door deze tentoonstelling, de
ogen een keertje open.
Is dit dan niet geheel om te draaien.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:20 schreef Apropos het volgende:
Prachtig. Ook de niet-Arabische sj'ieten leggen een absurde fixatie aan de dag, in plaats van te werken aan de opbouw van hun land. Als het Westen de atoombom uitvindt, komt dat doordat de Mongolen de bibliotheek van Baghdad in de Tigris wierpen. Als het regent, is het de schuld van Israel. Als het niet regent, is het de schuld van Israel. Beledigt iemand een prediker die wij voor profeet houden, dan gaan wij prentjes maken over een massamoord.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:52 schreef Apropos het volgende:
CoxandForkum neemt zulke thema's wel vaker slim op de hak;
[afbeelding]
Beledigen was zelfs een recht volgens sommigen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:08 schreef moussie het volgende:
[..]
idd .. getuigd niet van goed fatsoen, maar deden die prentjes van de profeet dat wel ?
en was het niet zo dat beledigen mocht volgens sommigen, en zijn dat vreemd genoeg vrijwel dezelfde users die dit nu veroordelen ?
of is het soms zo dat wij willen bepalen wie beledigd mag worden en wie zich beledigd mag voelen ?
mho .. maak spotprentjes over je eigen cultuur maar blijf met je tengels van andermans heilige huisje af
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beledigen was zelfs een recht volgens sommigen.
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:08 schreef moussie het volgende:
[..]
idd .. getuigd niet van goed fatsoen, maar deden die prentjes van de profeet dat wel ?
en was het niet zo dat beledigen mocht volgens sommigen, en zijn dat vreemd genoeg vrijwel dezelfde users die dit nu veroordelen ?
of is het soms zo dat wij willen bepalen wie beledigd mag worden en wie zich beledigd mag voelen ?
mho .. maak spotprentjes over je eigen cultuur maar blijf met je tengels van andermans heilige huisje af
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |