bron+foto'squote:Albers rijdt geheime demonstratierit (+ foto's)
Vanmiddag konden de Rotterdamse inwoners geheel onverwachts alvast genieten van het gebrul van een Formule1 auto. In het kader van Bavaria City Racing, welke zondag aanstaande plaats vindt (het zal u niet ontgaan zijn) reed Christijan Albers onder het toeziend oog van de media en toegestroomde toeschouwers een geheim gehouden demonstratierit. Met zijn Midland M16 bolide reed de Nederlander een kleine honderd meter op de verlengde Willemsbrug, om vervolgens met rokende banden weer terug te keren.
Formule1Wereld.nl was er bij en sprak kort met publiekstrekker voor zondag: “Het was wel grappig want die jongens zeiden dat er heel weinig ruimte was om te keren, dus die zouden me eigenlijk komen ophalen om me terug te duwen. Ik denk dat ze wel verrast waren dat ik hem gewoon even omgooide.” Heeft Albers al de kriebels voor aanstaande zondag? “Ja zeker weten. Ik denk dat het weer een succesvol evenement zal worden, en leuk voor de F1 fans die nu weer een Formule1 auto van dichtbij kunnen bekijken.”
Naast de baan kent een coureur altijd allerlei media- en promotionele verplichtingen. Ziet de Larenaar dit ook als een verplichting? “Nee eigenlijk niet. Dit is echt leuk om te doen, en daarbij, het is geen raceweekend dus het is allemaal iets rustiger. Je bent dan wat relaxter. Ik kom hier om de fans te entertainen, en ik ga er zeker een mooie show van maken, daar gaat het om en niet om de snelheid. Het gaat om de rokende banden, en om het af en toe bijna stil staan zodat de mensen de auto goed kunnen bekijken.”
Kan ik iets voor je doen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:29 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik heb een perskaart er voor, was vergeten dat zelfde datum was als Groningen - Feyenoord dus ik ga naar groningen, helaas
ja anders krijg je een boete van oom agentquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:52 schreef Spooky4u het volgende:
Moet ik nog iets van identificatie meenemen?
Kan ik inderdaad wel snappen. Voor mij is het gelukkig slechts zo'n 50 minuten reizen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:06 schreef WEST het volgende:
gezien het programma aanbod en de lange reistijd vanuit het noorden ben ik langer onderweg dan dat het er is dus ik ga niet.
gezellig in een tent waar kennen we dat van.....quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:51 schreef 4-elements het volgende:
Ik zit dan gezellig... in een tentje in de regen... Lucky me...
delen van het centrum zijn juist agfeslotenquote:
O ja... Jij was degene die naar het CS moest he.quote:Op zondag 20 augustus 2006 08:02 schreef Sickert het volgende:
[..]
delen van het centrum zijn juist agfesloten
en normaal kom ik over de maasboulevard.. maar voor zover ik het kan zien is het makkelijker om via r'dam zuid te gaan en dan de erasmus over zo naar CS (wat normaal ook al kut bereikbaar is
Kop van NH . Dus ik had / heb twijfel om zo een afstand te gaan reizen om dan zeiknat geregend te gaan worden .quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:05 schreef TJDoornbos het volgende:
en hier is waar?
*hmmpf*quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:08 schreef TJDoornbos het volgende:
logisch
Die trekken echt wel over hoorquote:Op zondag 20 augustus 2006 10:44 schreef Joene het volgende:
Goed ik ga het niet gokken , 150 + km te rijden om evt mezelf zeiknat te laten regenen.
Yes!quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
Er is in ieder geval een livestream
Nou ik ben niet zo een regenmens , punt 1 vanwege het natte , en het slaat ook nog is op mijn longenquote:Op zondag 20 augustus 2006 13:20 schreef Droopie het volgende:
als iets leuk is, maakt regen niets uit.
vorige week lekker 5 uur lang in de regen gedanst in rotterdam.
maar die wagen van de landmacht is wel erg gaaf
Ach, als ze nu tien minuten lang die Bavariameisjes gaan filmen, vind ik het best.quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:33 schreef Droopie het volgende:
Haha, bel de ME maar, ze gaan schoonvegen.
Jep, alleen de tribunekaarten kosten geld.quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:36 schreef junkiexp het volgende:
Er zijn toch ook wel plekken waar je het gratis kan bekijken?
Ze doen wel sportiefquote:Op zondag 20 augustus 2006 14:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Balkenende en Opstelten.Tot zover je goeie pak.
Muziek?quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:26 schreef ilona-scuderia het volgende:
Kan die muziek niet uit, lekker irritant zeg...
Geen camera's daar achter bij die fontein?quote:Op zondag 20 augustus 2006 15:19 schreef Impry het volgende:
Jan rond!
Verstappen donuts, dit is pas een demo!
Camera's staan wel slecht opgesteld zeg.
Nee , wel tribune A kaartenquote:
Euh welke van de fotograven was jij dan? D'r liepen er een paar rond voor me neus (op de plek waar jouw foto's vandaan komen).. 1tje met een statief... 1tje met een meske... 1tje met een witte bloes en volgens mij nog 1 waarvan ik zou zeggen een beetje een half bloedje...quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:19 schreef X-fi het volgende:
Foto's van mij (eerst zes) zijn hier te vinden
Morgen upload ik de rest op de Events pagina.
het contract van 3 jaar hebben ze met Bavaria, dus niet perse met de stad Rotterdam. Deze locatie ligt dus niet vast, ze zouden dus evt. ook naar een andere stad/locatie kunnen gaan...quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:54 schreef junkiexp het volgende:
Ze hebben een 3 jarig contract,dus ze komen nog zeker 2 keer terug.
Jij stond op een mooi plekje.quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:20 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=YGf7q-liIK8
Ik was er rond 11 uur.quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:00 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Jij stond op een mooi plekje.
Je was er zeker al vroeg?
Ik was degene met een rode jas met kapuchonquote:Op maandag 21 augustus 2006 02:44 schreef nils7 het volgende:
[..]
Euh welke van de fotograven was jij dan? D'r liepen er een paar rond voor me neus (op de plek waar jouw foto's vandaan komen).. 1tje met een statief... 1tje met een meske... 1tje met een witte bloes en volgens mij nog 1 waarvan ik zou zeggen een beetje een half bloedje...
Hoezo die paal verraad dat het in NL is... of je moet gaan fotosjoppen!quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:55 schreef X-fi het volgende:
Jammer dat die kut verkeerslicht ervoor staat
[afbeelding]
Iemand voor mij een mooiere versie hiervan zonder een paal?
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:28 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=LtrdQdIbXeI
De officiële formule 1 pacecar van vorig seizoen... AMG getunde 480pk automaatGeluidje joh :thumb:
Ik kan juist niet goed fotoshoppenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:13 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoezo die paal verraad dat het in NL is... of je moet gaan fotosjoppen!
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
de pacecar van de F1 is nooit een SLK geweest!
Heeft er iemand foto's hiervan?quote:Op zondag 20 augustus 2006 03:18 schreef ScudRaket het volgende:
Vanavond is er een gala geweest, met demo F1 wagen van Albers, Eddie Jordan en zijn band V10 en alle bobo's uit de Nederlandse autowereld.
Ik kom er net van terug
In de buurt van het Hofplein is wel een goede. Zit ook vlakbij het Centraal Station. Al is het daar op het moment wel een rotzooi.quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:48 schreef TommyGun het volgende:
Kon geen recenter topic vinden, maar 19 aug is het weer zo ver.
Dit jaar wil ik er eigenlijk wel heen gaan, maar waar kun je 't beste staan? Ben niet echt bekend in r'dam namelijk.
Kom gewoon met de trein overigens, maar is 't te doen lopend of moet je nog 'n stukje metro pakken vanaf R'dam centraal? Zie 't al op http://www.bavariacityracing.nl/tickets/reisinformatie/
Heb wel gezien idd dat daar het een en ander open ligt, maar ik weet niet welke gedeeltes gebruikt worden voor het evenement.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:04 schreef ElmarO het volgende:
[..]
In de buurt van het Hofplein is wel een goede. Zit ook vlakbij het Centraal Station. Al is het daar op het moment wel een rotzooi.
Alleen het gebied aan de voorkant van het Centraal Station. Het Hofplein ligt er klein eindje vanaf. Verder zullen ze ook wel over de Coolsingel gaan. Het metrostation Stadhuis ligt daar ook langs.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:13 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Heb wel gezien idd dat daar het een en ander open ligt, maar ik weet niet welke gedeeltes gebruikt worden voor het evenement.
Plattegrond is down @ http://www.bavariacityracing.nl/programma/
Okay, en wat betreft de Willemsbrug?quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:17 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Alleen het gebied aan de voorkant van het Centraal Station. Het Hofplein ligt er klein eindje vanaf. Verder zullen ze ook wel over de Coolsingel gaan. Het metrostation Stadhuis ligt daar ook langs.
De Willemsbrug werd vorig jaar gebruikt. Dus ik ga er vanuit dat het nu ook zo is. Weet alleen niet wat er qua OV in de buurt zit, maar het is niet zo extreem ver lopen. Al hangt dat natuurlijk wel af van wat je ver vind.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:31 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Okay, en wat betreft de Willemsbrug?
Bedankt iig
Ok, dat ze maar snel wat meer info @ die site zetten, zoals een werkende plattegrondquote:Op woensdag 25 juli 2007 20:37 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De Willemsbrug werd vorig jaar gebruikt. Dus ik ga er vanuit dat het nu ook zo is. Weet alleen niet wat er qua OV in de buurt zit, maar het is niet zo extreem ver lopen. Al hangt dat natuurlijk wel af van wat je ver vind.Wel zou ik er vroeg proberen te zijn. Anders zijn de goede plekken al weg.
Ach, voor een beetje drukte heb ik het wel voor over. Ik zit op de hofplein rond de klok van 8 uurquote:Op woensdag 25 juli 2007 20:04 schreef ElmarO het volgende:
[..]
In de buurt van het Hofplein is wel een goede. Zit ook vlakbij het Centraal Station. Al is het daar op het moment wel een rotzooi.
quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:59 schreef X-fi het volgende:
Zo. Ik ben er ook met mijn D50, 70-300mm lens en een SB-800
quote:Racespektakel Rotterdam rekent op Albers
ROTTERDAM -
De organisatie van Bavaria City Racing in Rotterdam gaat er vooralsnog vanuit dat Christijan Albers, die door zijn team aan de kant werd gezet wegens betalingsproblemen, op de Willemsbrug start. Spyker geeft binnenkort uitsluitsel of Albers inderdaad naar Rotterdam komt.
Formule 1-coureur Heikki Kovalainen van renstal ING Renault komt op 19 augustus in ieder geval naar Rotterdam. Ook testcoureur Nelson Piquet van ING Renault, zoon van de gelijknamige drievoudig wereldkampioen en een Nederlandse moeder, rijdt die dag enkele rondes door het centrum van de stad.
De organisatie van het autosportfeest onderhandelt verder nog met Robert Doornbos. Al wel is duidelijk dat Tom Coronel, de Nederlander die uitkomt in het WK voor tourwagens (WTCC), er in elk geval op 19 augustus bij is.
Zondag 19 augustus is het de derde keer dat het racespektakel plaatsvindt. Dit jaar wordt het evenement uitgebreid met de Racesalon, een beurs voor racefans in de hallen van Ahoy.
Voor het eerst krijgt een racefan de mogelijkheid een rit te winnen in een 'tweezitter'. De winnaar mag met Renault een rondje mee over het parcours. Behalve de G-krachten voelt deze persoon ook wat het is om door honderdduizenden toeschouwers te worden toegejuicht.
Zodat je nog meer DVDs kunt versturen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 08:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Tegen die tijd hoop ik ook mijn DSrl te hebben.
Ik moet eerst eens kiezen welke ik neem. Bevalt de 400D een beetje?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zodat je nog meer DVDs kunt versturen.![]()
Ik neem dit jaar iig mijn Canon 400D mee. Wellicht nog ff een goede tweedehands lens aanschaffen.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Yup, ik vind het echt een prima ding, hoewel ik nog een redelijke leek ben met dslr. Bavaria City Racing wordt dan ook een mooie test. Het ding ligt prima in de hand en ook de menu's en instellingen zijn behoorlijk overzichtelijk. Ik vind het iig een goede aanschaf.
Hofplein is 19-8 Driftplein. Ik zeg RD gaat daar rubber leggen!!quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:19 schreef X-fi het volgende:
Parcours
Het parcours van Bavaria City Racing 2007 is hetzelfde gebleven als in 2006.
Als Start/Finish zal de pijler van de Willemsbrug aan Noordereilandzijde fungeren. Het parcours loopt verder over de Willemsbrug, de Verlengde Willemsbrug, Blaak, Coolsingel, rondje Hofplein, en weer terug.
Volgens mij gaan ze daar allemaal rubber leggen, dus wat er dan zo bijzonder is aan het rubber van RD.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:07 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Hofplein is 19-8 Driftplein. Ik zeg RD gaat daar rubber leggen!!
Albers rijdt ook tijdens BCRquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
Albers rijdt toch op BCR.
Ahoyquote:Op maandag 13 augustus 2007 12:11 schreef kevin6188 het volgende:
Iemand een idee waar in de buurt van Rotterdam je de auto zou kunnen parkeren om daarna ergens in de buurt van Rotterdam op de trein (of desnoods bus) te stappen, wat zou een optie kunnen zijn?
Kralingse Zoom. Is gratis parkeren.quote:
Bij metrostation Slinge is een parkeergarage waar je de eerste 24 uur gratis kan parkeren.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:11 schreef kevin6188 het volgende:
Iemand een idee waar in de buurt van Rotterdam je de auto zou kunnen parkeren om daarna ergens in de buurt van Rotterdam op de trein (of desnoods bus) te stappen, wat zou een optie kunnen zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |