abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40899431
Ik vind steppen zo irritant om tussendoor te doen. Ik ben altijd langer bezig met douchen dan met het steppen zelf... Als ik het doe, dan als ik terugkom van de sportschool, dan stink ik toch al =P
Sanity is (not) statistical
pi_40899460
goed drinken en eten ...cherrylips... zal wel helpen
pi_40899479
acid burner hoe ben jij zoveel afgevallen??

*heel-veel-respect-toont*
pi_40899481
ja, heb een halve liter water gedronken, heb alleen absoluut geen zin in eten
Tap tap tap
pi_40899952
Neem ff een stukje fruit dan of zo. Je moet wel wat binnenkrijgen.
pi_40899976
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:57 schreef bxie het volgende:
acid burner hoe ben jij zoveel afgevallen??

*heel-veel-respect-toont*
Wel ik ga elke dag zwemmen. In het weekend 2x tot 3x. Elke keer een sessie van een 1 1/2 uur. Ik raad het iedereen aan. Zwemmen verbandt enorm veel kcals. is goed voor je uithouding en ademhaling. En je moet zelfs helemaal niet snel zijn. Traag zwemmen is het beste. Dat doe ik nu al 1.5 jaar. Als je echt wil weten hoe ik het gedaan heb .. dan kan ik je dat allemaal wel is vertellen in een mail of op MSN of zo. Maar als ik dat hier ga neerpennen dan ben ik nog wel even zoet.

Ik heb een paar weken geleden mijn relaas is opgeschreven (iemand die Iksje of Ilske of zo heet) wou het wel eens weten... want haar vriend moest ook wat afvallen. Ik heb 4 pagina's tekst opgeschreven... maar ik denk dat het haar wat bang gemaakt heeft of absoluut niet boeide. Ik ben wel heel enthousiast en ik vond het toppie dat ze mijn verhaaltje wou horen..Maar heb het wat te lang gemaakt denk ik ... was helemaal niet de bedoeling hoor... ik vertel gewoon graag ... ik ben echt gefascineerd door sport en mijn lichaam. je zou me eens moeten zien heheheh ...Mja wel jammer want heb er sindsdien niks meer van gehoord. Ook hier niet. Vind ik wel vrij zwak gedrag van haar maar ja you live you learn huh

groetjes
pi_40900177
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:09 schreef Maeghan het volgende:
idd, jij bent de goede weg ingeslagen! GO GO MAEGHAN!!!
pi_40900298
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:09 schreef Maeghan het volgende:
heb schaaltje milde yoghurt op en ben even naar de wc geweest
Tap tap tap
pi_40900357
trouwens, als ik ga zwemmen, moet ik snel zwemmen. hetzelfde heb ik met fietsen; ik kan niet op een normaal, kalm tempo fietsen, ik moet altijd scheuren. zwemmen kan ik ook niet rustig doen, heb altijd het wedstrijdgevoel
Tap tap tap
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:24:52 #110
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_40900535
Ik heb dat wedstrijdgevoel ook wel een klein beetje, maar laat me er niet verder door aansporen als de persoon met wie ik wedijver geen idee heeft dat ik dat doe.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_40900727
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:19 schreef CherryLips het volgende:
trouwens, als ik ga zwemmen, moet ik snel zwemmen. hetzelfde heb ik met fietsen; ik kan niet op een normaal, kalm tempo fietsen, ik moet altijd scheuren. zwemmen kan ik ook niet rustig doen, heb altijd het wedstrijdgevoel
Zin in een wedstrijdje scriptieschrijven?

pi_40900738
quote:
Dan kom je maar is met mij zwemmen ik beloof je dat ik je zal laten afzien hehehe... maar effie to the point..als je vetcellen wil verbranden is het best van niet te snel te zwemmen. 20-30 sec per baan... Dan gebruikt je lichaam het vet als brandstof. Als je daarintegen snel zwemt dan zijn het de suikers en de eiwitten die worden opgebrandt. En hier wringt het schoentje...eiwitten worden gebruikt voor de opbouw van spieren. Dus als je op dieet bent en dan nog als een gek gaat zwemmen (snel) dan verbrandt je eigenlijk geen vet alleen spier en suikers. Ik zeg het maar he dames Ik ben momenteel krachttraining aan het doen. Dus ik zwem wel alles uit mijn kast. 2X supersnel (37 sec 50m) dan 2X traag herhaal tot het zwart ziet voor je ogen
pi_40901306
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:30 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Zin in een wedstrijdje scriptieschrijven?

ik ben al een jaar met m'n individuele vertaalopdracht bezig
Tap tap tap
pi_40901384
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:30 schreef AcidBurner het volgende:

[..]

Dan kom je maar is met mij zwemmen ik beloof je dat ik je zal laten afzien hehehe... maar effie to the point..als je vetcellen wil verbranden is het best van niet te snel te zwemmen. 20-30 sec per baan... Dan gebruikt je lichaam het vet als brandstof. Als je daarintegen snel zwemt dan zijn het de suikers en de eiwitten die worden opgebrandt. En hier wringt het schoentje...eiwitten worden gebruikt voor de opbouw van spieren. Dus als je op dieet bent en dan nog als een gek gaat zwemmen (snel) dan verbrandt je eigenlijk geen vet alleen spier en suikers. Ik zeg het maar he dames Ik ben momenteel krachttraining aan het doen. Dus ik zwem wel alles uit mijn kast. 2X supersnel (37 sec 50m) dan 2X traag herhaal tot het zwart ziet voor je ogen
20 seconden over 50 meter, dan red ik echt niet hoor. toen ik op m'n tiende op wedstrijdzwemmen zat deed ik 50 seconden over 50 meter. werd wel altijd 2e, dus erg slecht was het niet, maar dat lukt me nu echt niet meer. ik kon ook 30 meter onder water zwemmen, ik had mezelf zo getraind dat ik soms een minuut m'n adem in kon houden.
denk niet dat me dat nu nog lukt heb al een jaar niet gezwommen.
Tap tap tap
pi_40901685
ik doe nu 34-37 sec op 50m (crawl) ... maar als je ziet dat de professionals ... dan al bijna 75m hebben gedaan ... dan hebben we nog veel werk he ik was vroeger ook semi-pro maar toen ik begon te puberen ben ik ermee gestopt. je kent dat wel trainer die zegt : ok jongens vandaag 4km zo en 2 km zo... wel dan deed ik het niet meer zo graag ..nu dikke spijt van nu... want ik heb wel degelijk talent. mja ben nu 29 jaar dus nu moet ik ook niet meer aan topprestaties denken ...maar je ziet het al verdomme goed hoor... vooral mijn borstkast, rug en biceps. heb ook al aders lopen op biceps hehehe
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 13:52:44 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_40903232
quote:
heb ik ook altijd met fietsen... daarom vind ik spinning ook zo lekker. kheb t trouwens ook een beetje met autorijden misschien daarom ook maar goed dat ik een oud bakkie heb

anyway, ik heb mn nieuwe spinningschoenen! dr moeten alleen nog SPD adapters onder, maar die komen nog binnen. en ach, van t weekend nog twee keer spinnen en dan een weekje op vakantie!!! eindelijk, ben er echt aan toe!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 17 augustus 2006 @ 14:10:04 #117
12913 GreatWhiteSilence
pi_40903633
Heb je trouwens per se spinningschoenen nodig om te spinnen of kan het ook met normale sportschoenen?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 14:17:05 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_40903828
nee hoor, het kan ook met normale schoenen. ik heb t altijd gewoon met mn aerobic schoenen gedaan. ging ook prima, maar dankzij die wedstrijd heb ik toen een compleet nieuw spinning tenue gewonnen. dus ja, nu zie ik er heel erg prof uit

die heb ik nu
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_40903958
MOOOOOOOOIIIIIIIIIII!!!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 14:46:15 #120
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_40904530
Misschien niet helemaal een vraag voor hier, maar wat is nou voedsel dat wel vult (je in ieder geval een vol gevoel geeft) maar weinig calorieen bevat? Want ik sport behoorlijk veel (hockey, knap intensief dus) maar als ik gewoon normaal eet voor het hockeyen heb ik na de training echt een enorme honger.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 17 augustus 2006 @ 14:50:38 #121
12913 GreatWhiteSilence
pi_40904652
Hmm, wat dacht je van witte bonen in tomatensaus? Dat neem ik altijd als middagmaal. Ongeveer 80 kCal per 100 gram en boordevol eiwitten die lekker vullen?
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 14:57:19 #122
155227 crew  Guppy
dus
pi_40904782
iew, dat hoef ik echt niet in de middag! doe mij maar een gewone boterham met kaas!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 15:06:45 #123
12913 GreatWhiteSilence
pi_40905003
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 14:57 schreef Guppyfriend het volgende:
iew, dat hoef ik echt niet in de middag! doe mij maar een gewone boterham met kaas!
Veel te veel (verzadigd) vet, dat komt er bij mij niet meer in...
pi_40905305
Hoi allemaal!

Helaas helaas ben ik ook een van die mensen die putjes in de benen heeft
Ik ben nu 2 keer per weerk aan het sporten ( bootcamp en skaten) en ik vroeg mij af binnen welke tijd de putjes minder worden? Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik dacht dat dit gewoon altijd bleef omdat het erfelijk bepaald is, maar er is nog hoop dus
Wie is daar?
pi_40905329
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 14:46 schreef Catbert het volgende:
Misschien niet helemaal een vraag voor hier, maar wat is nou voedsel dat wel vult (je in ieder geval een vol gevoel geeft) maar weinig calorieen bevat? Want ik sport behoorlijk veel (hockey, knap intensief dus) maar als ik gewoon normaal eet voor het hockeyen heb ik na de training echt een enorme honger.
heb jij even geluk, koken doe ik ook graag (hier simpel gerechtje)

Tonijn met pasta en pesto

Tonijn in eigen nat of in olijfolie is altijd dankbaar. Door de olijfolie hoef je eigenlijk niet echt een ander sausje te verzinnen, TENZIJ pesto (ofwel in een potje “rode pesto” (Delhaize) ofwel zoals hierna beschreven “groene pesto”). Zowel bij pasta (lauwwarm of koud) als bij een gemengde sla is tonijn een overheerlijk ingrediënt.

Als je voor de gemengde sla kiest kan je het geheel verrijken met blokjes feta - of schijfjes mozarella kaas.

In het andere geval combineer je de tonijn met allerlei groentjes vb maïskorreltjes, fijngesneden paprika, pijpajuintjes, fijne boontjes of erwtjes, fijngesneden courgette, gehalveerde kerstomaatjes.

Ik kies voor de tonijn in eigen nat (drie doosjes) en de combinatie met allerlei groenten (zie supra).

We wassen de fijne boontjes, nemen een kookpot met een flink stuk bakboter en stoven de boontjes op een matig vuurtje gaar. Vervolgens snijden we de pijpajuintjes, de courgette en de paprika’s (nadat we ze gewassen en gekuist hebben) in zeer kleine stukjes, we halveren de kerstomaatjes en gieten de maiskorrels af.

Vervolgens zetten we een pot water op een groot vuur, zodra het water kookt doen we overvloedig grof zeezout bij en koken onze pasta (tagliatelli). Ciraca 12 minuten.

Ondertussen maken we onze Pesto.

Pesto alla Genovese maak je makkelijk zelf

Pesto is echt wel het uithangbord van de Genovese keuken. Alle ingrediënten die je ervoor gebruikt worden geproduceerd in de streek van Genua, behalve de pecorinokaas die uit Sardinië komt. Ik weet wel dat je tegenwoordig in de winkelrekken tientallen potjes met pesto vindt, maar je kan hem eigenlijk net zo goed zelf maken. De geur is veel intenser en de smaak is onvergelijkbaar. Je maakt de pesto het best in een vijzel met stamper. Heb je die niet, dan kan je een keukenmachine gebruiken maar let er op dat je niet te lang na mekaar mengt zodat het geheel niet te veel opwarmt. Je gebruikt het best geen metalen voorwerpen bij de bereiding van pesto.
Wat heb je nu nodig voor deze onovertroffen saus? Een flinke bos basilicum - 2 teentjes knoflook - 1 lepel pijnboompitten - 50 gr geraspte parmezaan - 50 gr gemalen pecorinokaas - olijfolie extra vergine - grof zout.
Je roostert eerst de pijnboompitten in een pan zonder vetstof of in de oven. Dan doe je de basilicum samen met de knoflook, de pijnboompitten en het zout in de vijzel en je stampt alles fijn. Het zout zorgt ervoor dat dit sneller gebeurt. Je doet er dan beetje bij beetje de 2 soorten kaas bij en stampt dit tot alles zeer fijn is. Nu voeg je er geleidelijk olijfolie aan toe tot je een smeuïge saus bekomt. En klaar is de pesto!
Gebruik je de pesto bij een of andere pasta, dan voeg je op het einde van de kooktijd enkele lepels kookvocht van de pasta bij de pesto.
WE MENGEN ALLES.

Buon appetito!
pi_40905369
Super lekker en niet vet! en je moet heel veel pasta eten (bruine) of rijst. ook kip is heel dankbaar
pi_40905442
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 15:19 schreef -ladybird- het volgende:
Hoi allemaal!

Helaas helaas ben ik ook een van die mensen die putjes in de benen heeft
Ik ben nu 2 keer per weerk aan het sporten ( bootcamp en skaten) en ik vroeg mij af binnen welke tijd de putjes minder worden? Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik dacht dat dit gewoon altijd bleef omdat het erfelijk bepaald is, maar er is nog hoop dus
Als je met putjes cellulites bedoeld. Dan heb ik slecht nieuws. Want bij mij verdwijnt het niet. het is zoals littekens he. De huid is gescheurd. Ik denk niet dat het ooit nog goed komt. Maar ik zou zo zeggen als je veel sport dan ga je binnen 1 maand wel al wat vordering zien. Als het cellulities is (ook bekend als zwangerschapsstriemen) dat gaat volgens mij niet zo gemakkelijk weg. Misshcien zijn er wel zalfjes voor of zo, maar als vent begin ik daar niet aan! Veel succes ladybird.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 15:30:02 #128
12913 GreatWhiteSilence
pi_40905594
Cellulitis /= striae

Ik heb er zelf geen last van, dus weet helaas niet hoe het op te lossen valt.
pi_40905714
Cellulitis wordt wel minder als je veel beweegt, omdat je doorbloeding verbetert. Ook genoeg drinken is belangrijk. Het masseren van de probleemgebieden helpt. En hoewel men zegt dat crèmes niet werken, volgens mij hielp Dove firming shower gel best wel =P

Ik had megaveel putjes (zeg eigenlijk maar gerust maankraters) en op zich ziet het er al veel beter uit nu. Het is niet weg, maar het is wel gladder en het is allemaal veel minder diep.

Ik ga in september beginnen met RPM, en ik hoorde dat je dan of een speciaal broekje moet hebben of een gelzadeldekje. Kun je dat gewoon overal kopen, zijn er verschillende soorten zadeldekjes, en is het duur?
pi_40905900
Cellulitis is niet hetzelfde als striae. Cellulitis zijn vetophopingen onder de huid waardoor er kuiltjes en putjes in de huid ontstaan. Door inderdaad veel te drinken en de probleemgebieden te trainen kan je er (grotendeels) vanaf komen. Ik heb trouwens nog nooit gehoord van een man met cellulitis, da's toch een vrouwenkwaaltje
Striae zien er uit als littekens en ontstaan als je huid zich binnen korte tijd uitrekt of juist strakker wordt, ook wel bekend als zwangerschapsstriemen inderdaad.. Volgens mij gaan deze nooit helemaal weg, maar er zijn geloof ik wel crèmes waardoor de striae minder opvalt.
pi_40905998
Vrouwen hebben over het algemeen een slechtere doorbloeding en ook standaard meer vet op bovenbenen, billen en heupen. Daarom hebben ze het sneller. In principe kan het bij iedereen en overal. Ik heb het zelf bijv ook op m'n kuiten.
pi_40906004
Dan heb ik striae. Aan mijn buik en onderarmen ... en die armen zijn wel gespierd nu. maar de 'putjes' zijn er nog steeds. sorry voor mijn beperkte uitleg maar ik ben er niet zo bekend mee! gaan jullie nu allemaal mijn gerechtje maken deze avond?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 15:59:11 #133
12913 GreatWhiteSilence
pi_40906285
Nee, vegetariër. Hier staat rode kool op het menu...
pi_40906714
mmmm lekker voor mij dan een lekker worstje erbij?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:08:09 #135
12913 GreatWhiteSilence
pi_40908202
Ook niet, appelmoes erbij...
pi_40908261
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 15:24 schreef AcidBurner het volgende:

[..]

Als je met putjes cellulites bedoeld. Dan heb ik slecht nieuws. Want bij mij verdwijnt het niet. het is zoals littekens he. De huid is gescheurd. Ik denk niet dat het ooit nog goed komt. Maar ik zou zo zeggen als je veel sport dan ga je binnen 1 maand wel al wat vordering zien. Als het cellulities is (ook bekend als zwangerschapsstriemen) dat gaat volgens mij niet zo gemakkelijk weg. Misshcien zijn er wel zalfjes voor of zo, maar als vent begin ik daar niet aan! Veel succes ladybird.
Ik heb na vier weken elke dag steppen naar maar in ieder been 1 putje zitten, en die zijn pas goed zichtbaar als ik met m'n benen over elkaar zit.
Tap tap tap
pi_40908312
striea heb ik trouwens wel volop. geen idee hoe het weggaat. m'n hele kont zit onder, ik lijk wel een watermeloen. dat en de putjes zijn allemaal van de afgelopen zes maanden ik zal eens kijken of vichy iets heeft tegen striea. Ik heb ook ergens iets tegen putjes liggen, ik zal het eens proberen morgen.
Tap tap tap
pi_40908405
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:12 schreef CherryLips het volgende:
striea heb ik trouwens wel volop. geen idee hoe het weggaat. m'n hele kont zit onder, ik lijk wel een watermeloen. dat en de putjes zijn allemaal van de afgelopen zes maanden ik zal eens kijken of vichy iets heeft tegen striea. Ik heb ook ergens iets tegen putjes liggen, ik zal het eens proberen morgen.

Tja, ik heb het over m'n hele lijf (echt dus, van kuiten tot armen), ik ben net een zebra. Al sinds m'n dertiende of zo. Maar ik heb nog niets gevonden wat werkt, alleen op een gegeven moment wordt het wit en valt het minder op, maar dat is dan ook alles. Als je iets vindt wat werkt moet je 't even zeggen iig.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:16:21 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_40908433
Striae kan optreden bij een tekort aan Vitamine C.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40908551
dat klinkt charmanter dan de uitleg dat m'n kont zo snel is gegroeid dat de huid het niet bij kon benen.
Tap tap tap
pi_40908615
hehehehe als jullie iets vinden laat het hier dan weten aub. i'm one of the ladies now you know
pi_40909116
Tja, vitamine c tekort is niet erg waarschijnlijk denk ik. Bij mij zeker niet. Ik at vroeger zoveel fruit dat ik van m'n moeder minder moest gaan eten omdat het te duur werd.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:48:13 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_40909244
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:42 schreef Maeghan het volgende:
Tja, vitamine c tekort is niet erg waarschijnlijk denk ik. Bij mij zeker niet. Ik at vroeger zoveel fruit dat ik van m'n moeder minder moest gaan eten omdat het te duur werd.
Toch wordt dat als oorzaak aangegeven, wellicht zijn er nog meer. Daarnaast is er geen smeerseltje of wat dan ook wat er tegen helpt. Volgens mijn arts dan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:48:48 #144
12913 GreatWhiteSilence
pi_40909267
Ik heb alleen wat striae op mijn benen, die nauwelijks opvallen, omdat ik zo bleek ben door het stelselmatig ontwijken van de zon...
pi_40909309
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:48 schreef Troel het volgende:

[..]

Toch wordt dat als oorzaak aangegeven, wellicht zijn er nog meer. Daarnaast is er geen smeerseltje of wat dan ook wat er tegen helpt. Volgens mijn arts dan.
Ik bedoelde niet waarschijnlijk als in: het zal niet zo vaak om die reden voorkomen. Het lijkt me toch heel moeilijk om zo weinig vitamine C binnen te krijgen dat je er echt tekorten aan krijgt.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:52:37 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_40909379
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:50 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik bedoelde niet waarschijnlijk als in: het zal niet zo vaak om die reden voorkomen. Het lijkt me toch heel moeilijk om zo weinig vitamine C binnen te krijgen dat je er echt tekorten aan krijgt.
En toch is dat iets wat regelmatig schijnt te gebeuren!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40909600
Zijn dat mensen die zelfs de sla van de hamburger afhalen of zo?

Ik vind het knap iig als iemand het voor elkaar krijgt.
pi_40909738
ik neem ook elke morgen mijn vits!

zo mijn werkdag zit er eindelijk op!!111

nu si effie volle bak gaan zwemmen, donderdag is mijn fav. dag want dan is het open tot 21.00 \o/

woohoooo!! out of my way, pool here i come!
pi_40910039
Hoi (tvp)!
Morgenochtend weer eens wegen (na 1,5 week, ben heel erg benieuwd).
Everything which is not impossible, will eventually happen
  donderdag 17 augustus 2006 @ 19:22:07 #150
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_40911690
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 15:19 schreef AcidBurner het volgende:
*gerechten*
Dank je! Zitten zeker lekkere gerechten tussen. Punt is alleen dat ik niet zozeer op zoek ben naar gerechten, maar naar dingen die goed vullen (bonen is dus een goed idee kennelijk), want ik weet dus niet goed wat wel en niet vult, ik dacht nl. altijd dat eiwitten geen 'vol' gevoel geven Ingredienten dus Ik flans zelf wel wat in mekaar, freestyle cooking Maar je suggesties waren wel erg nuttig!

Ik ben niet echt te zwaar (83kg bij 1m83 en ik ben redelijk gespierd) alleen ik heb een beetje een bierpens waar ik af wil En geen bier drinken is helaas geen optie
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_40916931
Zo, net weer een half uur hardgelopen. De afgelopen tijd heb ik zo ongeveer om de dag gesport, wat best een prestatie is voor mijn doen. Maar het voelt goed, dus ik ben heeeeeeel benieuwd naar de weegschaal.
Mijn ouders hebben trouwens een weegschaal gekocht met vetpercentagemeter erbij. Hoeveel zou mooi zijn voor een vrouw van 21? En hoe betrouwbaar is wat dat ding aangeeft? Ik was op die weegschaal ook zo'n 2 kilo zwaarder dan ik op mijn eigen weegschaal ben, maar vetpercentage heb ik nog nooit gemeten dus ik ben wel even benieuwd.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 07:05:16 #152
12913 GreatWhiteSilence
pi_40927727
Ik begin het eindelijk een beetje te merken in mijn broeken dat ik afgevallen ben. Ze zitten ietsje ruimer, eindelijk schot in de zaak.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 07:08:22 #153
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_40927734
Morning! GWS dat is ace! ben heel blij voor je keep up the good work! laatst dag van de week ... and then we party! ik gisteren iggen vloeken. het was veel te druk in zwembad. Ik denk dat ik best maar is zwijg over de voordelen van zwemmen have a nice day.

ivm met broeken : binnekort zal je niet meer lachen GWS , dan mag je een hele nieuwe garderobe aanschaffen ik heb 15 jeansbroeken kunnen weggooien.

[ Bericht 22% gewijzigd door AcidBurner op 18-08-2006 07:26:57 ]
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 07:16:31 #154
155227 crew  Guppy
dus
pi_40927771
goedemorgen!!! gisteren lekker een heel stuk gewandeld, en vandaag een dagje naar Groningen! even niet sporten, maar goed, van t weekend haal ik t wel weer in
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 07:27:53 #155
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_40927799
Groningen mooie stad? ik ga straks of morgen naar A'dam, vriend van me verjaart en hij wil een uitstapje doen

* AcidBurner is going to work last day

[ Bericht 22% gewijzigd door AcidBurner op 18-08-2006 08:22:47 ]
pi_40928555
ik ga ook niet steppen vandaag, ga zo een dagje naar Haarlem

OV
Tap tap tap
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:13:35 #157
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_40928807
bah ben ik dan de enigste die vandaag gaat sporten...ach ja no pain no gain
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:15:23 #158
12913 GreatWhiteSilence
pi_40928837
Ik denk het wel want ik heb ook een pauzedag. Ik ga bij mijn zus eten en ik heb nog meer dingen te doen vandaag, dus ik heb geen tijd om te sporten.
pi_40928986
Vanmorgen op de weegschaal gestaan: 65,5 kilo. Ik ben dus een half kilootje zwaarder dan anderhalve week geleden. Ik denk dat ik toch te veel meer eet, dus dan maar weer minderen he. Het kan net zo goed komen door de tijd van de maand bedenken ik me net.

Ik zit dus momenteel al 2 maanden op hetzelfde gewicht, val niks meer af. Heeft iemand een idee hoe ik weer op gang kan komen?
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:32:08 #160
12913 GreatWhiteSilence
pi_40929072
Hoeveel kCal eet je per dag? Weet je dat ongeveer?
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:00:30 #161
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_40929621
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:25 schreef Quinazoline het volgende:
Vanmorgen op de weegschaal gestaan: 65,5 kilo. Ik ben dus een half kilootje zwaarder dan anderhalve week geleden. Ik denk dat ik toch te veel meer eet, dus dan maar weer minderen he. Het kan net zo goed komen door de tijd van de maand bedenken ik me net.

Ik zit dus momenteel al 2 maanden op hetzelfde gewicht, val niks meer af. Heeft iemand een idee hoe ik weer op gang kan komen?
meisjes, dames .... vergeten jullie niet dat als je veel sport, je spieren zich gaan ontwikkelen. En dat het maar lijkt dat je dikker wordt. Spier > vet he. VERGEET DIT AUB NIET! en uithongering is het domste wat je kan doen.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:04:19 #162
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_40929690
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hoeveel kCal eet je per dag? Weet je dat ongeveer?
3600kcal :-) ... maar dat moest je van mij niet weten zeker ;-)

soms zelfs meer ... JE MOET ETEN! Goed eten is de sleutel tot gezond afvallen. En dat jullie elke 5 minuten op die weegschaal staan is niet zo goed voor de motivatie hoor
pi_40929759
Uithongering zal het echt niet worden. Ik eet meestal 's ochtends muesli met yoghurt, 's middags een paar boterhammen met beleg en 's avonds gewoon normaal avondeten (en daar eet ik eigenlijk te veel van). Vaak tussendoor dan nog wat fruit of ontbijtkoek of iets dergelijks. Maar het avondeten is echt een grote maaltijd vaak dus dat kan echt wat minder zonder dat ik te weinig ga eten. Hoeveel Kcal het ongeveer is weet ik niet precies, maar de keren dat ik het invoerde kwam ik op 1600 ofzo denk ik.

Ik merk ook wel dat ik echt strakker wordt (bijna geen vetrollen meer aan de zijkant) maar het zou natuurlijk ook wel leuk zijn als ik dichter bij mijn streefgewicht ga komen. En als die verdomde buik er nou eens af zou gaan, maar die is zo verschikkelijk hardnekkig..

En het wegen was 1,5 week geleden, dus iedere 5 minuten er op staan valt ook wel mee .
pi_40929810
Ik had trouwens volgens die electronische weegschaal een vetpercentage van 29,8% en ik zie net dat het voor vrouwen van mijn leeftijd ideaal 25% zou moeten zijn. Zit ik aardig in de buurt dus.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:23:11 #165
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_40930085
Goed bezig Q'tje!!! Ik heb het idee dat iedereen hier wel goed bezig is. 1600kcal is echt wel het minimum. zo zou je normaal toch wel een heel deel moeten afvallen.
Buikje, ja dat kan ik ... wel sit-ups doen en crunches he. Maar daar hou ik me niet mee bezig. Ik vind het wel iets hebben een klein buikje dat herrinnert me aan eeen tijd dat ik nog een zwaargewicht was ...
pi_40930129
Wat zijn crunches?

En als het een klein buikje was, dan vond ik het nog niet zo erg...Maar dat is dus niet zo. Het zit helaas in de familie, dus ik denk dat het heel moeilijk wordt om er vanaf te gaan komen.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:14:37 #167
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_40931365
Indien jullie het goed vinden, reageer ik hier komende tijd ook af en toe.

begon een zwemband te krijgen, en ben dus na tien jaar in-actief eindelijk weer gaan voetballen. Ik wil proberen om mijn gewicht weer op 79 kilo te krijgen, dan heb ik een BMI van exact 20.(lengte 1.96 m)

Mijn uitgangspunt was 86.8 kilo voordat ik ging voetballen. Nu ben ik 3 weken verder en door veel water drinken en natuurlijk het vele bewegen al een aantal kilo's kwijt.
Vind dit een leuk topic, omdat je hier goed kunt vergelijken hoe anderen het doen en welke resultaten men behaalt door welke inspanningen.

Ik heb momenteel werkelijk geen idee hoeveel calorien ik binnen krijg, en weet ook niet goed hoe ik dat moet berekenen.

Nou ja, i'll keep you posted
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:23:19 #169
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_40931475
Welkom filmfocus,

ik raad het je ten sterkste af om alles en nog wat te zitten tellen. Het moet leuk blijven toch
maar hier enkele links voor je :

http://users.skynet.be/snoopy/tabel.htm

http://www.calorietabel.nl/

als ik goed lees, je bent 1.93cm? en je wil 73 kilo gaan wegen... dat is te weinig vriend... ik ben 1.83 en ik weeg er nu 77.5kgDus ik zou het niet te extreem drijven

en niet vergeten GOED EN GEZOND ETEN!! good luck.

[ Bericht 20% gewijzigd door AcidBurner op 18-08-2006 13:39:17 ]
pi_40931555
quote:
Maar wat is dan het verschil tussen crunches en sit-ups?

* Quinazoline legt een matje neer en gaat aan de slag..
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:27:53 #171
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_40931598
Q'ke je hebt wel moeilijke vragen ik denk dat er geen verschil is... maar ik ben een noob als het gaat over fitness... niet mijn ding.

* AcidBurner haalt alvast een liter water voor Q.

Veel succes Q!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:33:23 #172
12913 GreatWhiteSilence
pi_40931766
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:04 schreef AcidBurner het volgende:

[..]

3600kcal :-) ... maar dat moest je van mij niet weten zeker ;-)

soms zelfs meer ... JE MOET ETEN! Goed eten is de sleutel tot gezond afvallen. En dat jullie elke 5 minuten op die weegschaal staan is niet zo goed voor de motivatie hoor
Als het menu wat jij in de vorige topic neerzette standaard voor jou is, dan krijg je zelfs nog minder binnen dan je mij aanraadde te eten...
pi_40932195
Buikspieroefeningen zijn helemaal niet leuk. Ik kom amper overeind . Dus die moet ik voortaan maar ook gewoon iedere dag een paar doen, tot het beter gaat.
pi_40932222
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:25 schreef Quinazoline het volgende:
Wat zijn crunches?

En als het een klein buikje was, dan vond ik het nog niet zo erg...Maar dat is dus niet zo. Het zit helaas in de familie, dus ik denk dat het heel moeilijk wordt om er vanaf te gaan komen.
Maar je loopt toch? Dat hielp bij mij heel erg. Nu ik ipv 2x de week lopen naar 1x maand gegaan ben, merk je dat heel goed aan mijn buik. Die is terug wat flubberiger dan begin juli. (ik ben in gewicht wel ongeveer gelijk gebleven)
pi_40932293
Ik hardloop ja, ongeveer twee keer in de week, maar daar werk ik het nog niet echt aan. Wel dat de vetrollen aan de zijkant van mijn buik verdwijnen, maar niet dat in het midden.
pi_40932351
ow, en ik denk dat crunches de nieuwe versie zijn van de sit-ups. Aan het begin van de middelbare school moest je helemaal omhoog komen, kin tegen de knieën zeg maar. Tegen het einde van mijn middelbare schoolcarrière was het zoals op de site die hierboven gelinkt word: omhoog komen met de schouders. Crunches zijn beter voor je rug, minder belastend, en net zo effectief (ehm, dat laatste volgens mij). Crunches lijken ook op wat je doet met zo'n abcoachapparaat.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:50:39 #177
12913 GreatWhiteSilence
pi_40932357
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:46 schreef Quinazoline het volgende:
Buikspieroefeningen zijn helemaal niet leuk. Ik kom amper overeind . Dus die moet ik voortaan maar ook gewoon iedere dag een paar doen, tot het beter gaat.
Trek, als je buikspieroefeningen doet, je navel in tot aan je ruggenwervels(bij wijze van spreken natuurlijk ) en doe dan die crunches.

Je gaat dan ademen met een ribademhaling. Adem in door je neus(als je omlaag gaat), adem uit door je mond(als je omhoog komt).

Ik weet niet of je pilates doet, maar dit maakt de oefeningen veel effectiever, werd daar gezegd.
pi_40932373
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:48 schreef Quinazoline het volgende:
Ik hardloop ja, ongeveer twee keer in de week, maar daar werk ik het nog niet echt aan. Wel dat de vetrollen aan de zijkant van mijn buik verdwijnen, maar niet dat in het midden.
Hoe lang loop je ook alweer?
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:51:05 #179
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_40932374
Jeej ik zit nog steeds op 97 en een beetje

Alleen nog steeds niet kunnen trainen en dat wil ik zo graaaaaaag...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_40932414
is het niet zo dat een strakke buik wordt bepaald door de diagonale buikspieren(die waarmee je je torso draait) en dat je die kan trainen met een hele simpele oefening?

voorbeeld:
neem een stok van ongeveer jouw eigen lengte en een krukje waarop je kan zitten met je knieen in een hoek van 90 graden.

ze je voeten plat op de grond, recht je rug en leg de stok over je schouder, en je armen over de stok. beweeg je armen nu dusdanig, dat je ene hand recht voor je uit wijst, en je andere hand recht achteruit wijst(of zover als je komt) beweeg nu terug zodat je andere hand voor je uit wijst en blijf dit herhalen.

als je dit 5 a 10 minuten per dag doet, zouden die spieren strakken moeten worden en fungeren ze als een soort van natuurlijk korset. en houden ze je ingewanden waar ze moeten zijn. schijn je een strakke buik van te krijgen.
pi_40932432
hoii allemaal
Ik laat nog even wat van me horen voor ik op vakantie ga naar Luxemburg.
Het wordt een vrij actieve vakantie (als het weer ook mee zit) en ik heb er best wel zin in.
Nu maar hopen dat mijn knie het overleeft. Ik ben gestopt met de medicatie omdat de bijwerkingen me te ernstig werden. 'k was al 11 dagen ongesteld en mijn mond zat vol met aften.
Maar we zullen voornamelijk wandelen op de vakantie en dat gaat wel goed met mijn knie. Kracht zetten zoals fietsen doet voornamelijk zeer.
Na de vakantie ga ik weer verder met goed opletten op mijn eetschema en mijn beweegschema, dat is er de afgelopen dagen toch een beetje ingeschoten, ook omdat ik zo enorm sacho was.

Iedereen veel succes met sporten en op het eten letten!
pi_40932559
Ik ben nu denk ik zo'n 3 maanden aan het hardlopen, niet altijd even fanatiek en de laatste tijd pas wat langer periodes (nu een 30 min. per keer) maar vrijwel altijd minstens 1 keer per week.

Die oefening met die stok en dat krukje ga ik ook eens proberen denk ik. En dat intrekken van mn navel ook.
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:57:06 #183
18653 crew  D.
pi_40932585
Zijn er mensen uit de OP? Of is iemand heel veel aangekomen?
Volgens mij was het totaalgewicht dat 'we' afgevallen waren nl. hoger
pi_40932681
Met een snelle blik zie ik dat iig mini_rulez verdwenen is, en die was inderdaad zo'n 12 kilo kwijt, wat ik me herinner. Maar volgens mij is ze op vakantie ofzo, want ik heb haar al een hele tijd niet hier gezien, dus ze komt vast wel weer een keer updaten .
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:01:19 #185
18653 crew  D.
pi_40932738
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:59 schreef Quinazoline het volgende:
Met een snelle blik zie ik dat iig mini_rulez verdwenen is, en die was inderdaad zo'n 12 kilo kwijt, wat ik me herinner. Maar volgens mij is ze op vakantie ofzo, want ik heb haar al een hele tijd niet hier gezien, dus ze komt vast wel weer een keer updaten .
Nou, ik mag aannemen dat ze zichzelf verwijderd heeft, niet dat iemand anders dat doet
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:03:54 #186
12913 GreatWhiteSilence
pi_40932825
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:01 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Nou, ik mag aannemen dat ze zichzelf verwijderd heeft, niet dat iemand anders dat doet
Dat gebeurt automatisch als je een tijdje niet ge-update hebt.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:04:51 #187
35189 Troel
scherp en bot
pi_40932856
Als je een maand niet geupdated hebt verdwijnt je regeltje uit het lijstje, zodra je weer update zit je er weer in. Accounts worden niet verwijderd
Mocht je er nou zelf uitwillen, dan is een mailtje genoeg, dan kan gewoon de datum in de database veranderd worden zodat het lijkt alsof je meer dan een maand niet geupdated hebt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40932875
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Precies, dat was bij mij laatst ook gebeurd.

* Quinazoline gaat even met een bezemsteel op een krukje zitten .
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:08:17 #189
18653 crew  D.
pi_40932968
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dus alle mensen die er niet in staan zijn al een maand op hetzelfde gewicht, of aangekomen wat ze niet durven te vertellen
pi_40932984
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:08 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Dus alle mensen die er niet in staan zijn al een maand op hetzelfde gewicht, of aangekomen wat ze niet durven te vertellen
Of ze zijn op vakantie .
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:09:26 #191
18653 crew  D.
pi_40933006
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:05 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Precies, dat was bij mij laatst ook gebeurd.
ik ben hier nog geen maand

ik wilde hier trouwens ook maar een maand bezig zijn, maar het lijkt erop dat ik het net niet ga halen
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:10:25 #192
18653 crew  D.
pi_40933035
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:08 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Of ze zijn op vakantie .
op vakantie kun je ook internetten

vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:30:59 #193
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_40933741
wel ik ben weg hier...mijn dag zit erop...allemaal een leuk weekend!

* AcidBurner goes swimming, catch me if you can (you cant dont even have to try;))

toedels!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:31:12 #194
12913 GreatWhiteSilence
pi_40933747
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:10 schreef D.Rose het volgende:

[..]

op vakantie kun je ook internetten

Precies, vakantie is geen excuus natuurlijk...
Meldplicht, net zoals de zwangeren in ouders die uitgerekend zijn...
pi_40934872
Maar als je nou langer dan een maand op hetzelfde gewicht blijft, hoe kan je dan updaten?
pi_40935286
Gewoon hetzelfde gewicht nog een keer invoeren.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:27:59 #197
12913 GreatWhiteSilence
pi_40935349
Desnoods met een verschil van een ons.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:39:31 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_40935614
Je kan gewoon hetzelfde gewicht invullen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40935834
waar kan je het gewicht invullen dan? heb ik iets gemist?
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:54:51 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_40936011
filmfocus, mail even naar het emailadres uit de OP, dan stuur ik je de inloggegevens.

Je kan dan inloggen en dan kan je daar een regeltje maken, wat je dan terugvindt in de OP (dat lijstje)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')