Welke dan?quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:11 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Bijvoorbeeld omdat ze voordelen hebben bij hun Nederlandse pas
Oh wacht even, dus hij bestaat nu al?quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:19 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Als jij die emigratie-tax niet wil betalen wordt je lekker na 3 jaar Amerikaan en lever je Nederlandse in. Waarschijnlijk heb je in die 3 jaar toch nauwelijks inkomen gehad, dus hoef je als je terug naar Nederland wil maar een paar duizend euro te betalen
Maar vertel eens stel dat jij in Nederland woont heb jij dan recht op alle uitkeringen waar een A voor staat?
Die had ik, nu niet meer. Makkelijker kan ik het niet voor je maken.quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:26 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Maar vertel eens stel dat jij in Nederland woont heb jij dan recht op alle uitkeringen waar een A voor staat?
Ik zal hem voor de zekerheid nog maar een keer stellen
Wel weer als je in Nederland woont, dus heb jij naast toegang tot Nederland ook toegang tot het sociale stelsel.quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:29 schreef popolon het volgende:
Die had ik, nu niet meer. Makkelijker kan ik het niet voor je maken.
quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:29 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Ik ga zo´n mongolen belasting natuurlijk nooit betalen, maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel
Het lijkt mij veel zinvoller om de kinderbijslag stop te zetten van "Nederlanders" die in Marokko of Turkije wonen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat was een ´grap´
Het plan is verder redelijk serieus. Het lijkt me terecht dat diegene die een paspoort hebben ook meebetalen aan de Nederlandse staat
Tja, 't is schrapen Diego, maar je moet wat.quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:53 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
2% van je inkomen, dus dat zal bij jou nu nog wel meevallen
Kans verkeken.quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:57 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Gewoon rijk trouwen, is het ook opgelost
Lijkt me geen fijn gevoel als je je BMW aan schoonpappa te danken hebt.quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb er een met genoeg doekoe die wel wil, maar ik wil niet :´)
Het gaat om het principe....quote:Op zondag 13 augustus 2006 08:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach die BMW kan ik zelf ook wel kopen
Sámen met een vrouw zou mij niet boeien, op kosten van schoonpappa zou ik niet trekken...quote:Op zondag 13 augustus 2006 08:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Net alsof ik ooit samen met een vrouw een huis ga kopen. Dat doe ik zelf wel.
Net alsof ik schoonpapa nodig heb om goed te kunnen leven.quote:Op zondag 13 augustus 2006 08:05 schreef manhattan het volgende:
[..]
Sámen met een vrouw zou mij niet boeien, op kosten van schoonpappa zou ik niet trekken...
Kan ze tenminste haar eigen SLK betalen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 08:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Net alsof ik schoonpapa nodig heb om goed te kunnen leven.
Ze zal van goede huize moeten komen wil ik in gemeenschap van goederen trouwen
P.S. Vrouw in kwestie is overigens een dochter van een grootgrondbezitter in Patagonie :´)
Op mij kan ze lang wachtenquote:Op zondag 13 augustus 2006 08:09 schreef manhattan het volgende:
[..]
Kan ze tenminste haar eigen SLK betalen.
Als jij niet zuinig op je wagen bent....quote:Op zondag 13 augustus 2006 08:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik koop wel een sportauto, waar ze ook afentoe in mag rijden
Dat wordt al gedaan of heb je niet gemerkt dat je elke 5 jaar moet dokken voor je paspoort?quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan het ook houdersschapsbelasting voor je paspoort noemen en geen nieuw paspoort uitgeven zolang de belasting niet is betaald bijvoorbeeld
Maar eens gedaan en ik had het kunnen weten, het gaat je weer eens om het "profiteren" en met name het sociale stelsel. Laten we het eens op hoofdlijnen langslopen. Heeft een in het buitenland wonende Nederlander recht op:quote:Op zondag 13 augustus 2006 08:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lees de draad.
Groeten,
Diego
Waarom heeft hij stemrecht?quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:55 schreef FeestNummer het volgende:
Volgens mij ben je niet helemaal fris. Waarom moet iemand in buitenland in hemelsnaam in Nederland belasting betalen over inkomen dat hij in het buitenland verdient?
Dat noemt men kosten Vhiper. Wel bij de les blijvenquote:Op zondag 13 augustus 2006 08:28 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat wordt al gedaan of heb je niet gemerkt dat je elke 5 jaar moet dokken voor je paspoort?![]()
De meeste uitkeringen zijn georganiseerd als verzekering, niet als gift uit de staatskas.quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder moeten gewoon alle uitkeringen alleen in Nederland uitbetaald worden
Dat is een ander belachelijk voordeel waar best iets tegenover mag staanquote:Op zondag 13 augustus 2006 22:22 schreef Napalm het volgende:
Een soort toeristenbelasting voor oud-Nederlanders? Dat klinkt stom.![]()
Echter, de VS heeft ook iets dergelijks dat werkt ongeveer als volgt: als je Amerikaan bent dan betaal je bepaalde Amerikaanse belastingen ongeacht of je nu in de VS of elders woont. In ruil daarvoor heb je dan de steun van de VS als het nodig is (denk aan ambassades e.d.) Dat klinkt helemaal niet zo gek.![]()
Betalen Nederlanders die in Nederland wonen voor hun stemrecht dan?quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom heeft hij stemrecht?
Wie zegt dat "hij" op kosten van de overheid gestudeert heeft? Daarnaast kennen we nu eenmaal de gift regeling in de studiefinanciering. Na goede resultaten wordt de stufi een gift en daarmee is het zijn eigen geld geworden. Moet je dus eerst die wet maar eens aanpassen.quote:Waarom heeft hij zijn studiekosten niet terugbetaalt?
Onzin. Hij mist al een flink deel AOW opbouw van de tijd dat hij hier niet was en voor WW/WIA e.d. zal hij eerst weer aan de werkeisen moeten voldoen. De rechten moet ie grotendeels dus weer opbouwen. Op bijstand heeft ie meteen weer recht, maar dat heeft een Nederlander die hier woont en nog nooit een cent belasting heeft betaald ook, dus ik zie niet in waarom ze daarvoor zouden moeten betalen.quote:Waarom heeft hij op het moment dat hij terugkeert meteen weer recht op het sociale stelsel en waarom net zoveel als iemand die heel zijn leven in Nederland woont?
Alles waar een voor staat niet en daar gaat het hier nu net omquote:Op zondag 13 augustus 2006 22:27 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
De meeste uitkeringen zijn georganiseerd als verzekering, niet als gift uit de staatskas.
Daarom kan dat juridisch niet.
stemmen zal mij worst wezen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stemmen, hebben van de Nederlandse nationaliteit, toegang tot Nederland, toegang tot de sociale zekerheid
geen enkel probleem. liefst vandaag nog!quote:Op maandag 14 augustus 2006 07:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan moet je zorgen dat je een andere nationaliteit krijgt en je Nederlandse opgeeft. Dan hoef je niet meer te betalen
Nee, jij zal ook nooit echt emigreren natuurlijk....quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ga zo´n mongolen belasting natuurlijk nooit betalen, maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel
quote:Op maandag 14 augustus 2006 06:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor alles waar een A voor staat heb je ten alle tijde recht op als Nederlander
Stel ik verkoop mijn nederlandse bedrijf en ga verder in Canada, dan krijg ik nu al te maken met een eindafrekening van de nederlandse belastingdienst. als dat dan afgeschaft wordt mogen ze van mij wel die 2% hebben, zou mij een flinke smak geld schelen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk dat het een goed plan is om voortaan de Nederlanders die emigreren naar een land buiten de EU belasting in Nederland te laten betalen. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan 2% van het inkomen
Hoe in je dit?
Je int dit op het moment dat de emigrant de EU binnen komt. De meeste emigranten(op een paar staatsmongolen na) komen allemaal wel een aantal keer terug in Nederland om bijvoorbeeld een bezoek te brengen aan familie, begrafenis, bruiloft, etc, etc. Op dit moment laat je die mensen betalen.
Wat doe je met landen zonder belastingverdrag met Nederland
Die laat je gewoon een vast bedrag per jaar betalen bijvoorbeeld 1.000 euro. Overigens denk ik dat dit voor bijna niemand opgaat, de meeste belangrijke landen hebben een verdrag met Nederland
Wat levert het op
Stel dat er 100.000 Nederlanders buiten de EU wonen en die samen verdienen 2 miljard Euro (20.000 euro per persoon) dan spreek je over een extra inkomstenbron van ongeveer 40 miljoen euro per jaar.
Goed plan en waarom wel of niet?
Winst is iets anders dan inkomen, waar TS het over heeft. Je kunt de winst in je vennootschap laten zitten, en je prive inkomen laag houden.quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, de fiscus wil 2% van jou brutowinst in Canada hebben
Noem eens een bron waaruit blijkt dat iemand door een chronische ziekte o.i.d. naar Nederland is teruggekomen om hier van de bijstand e.d. gebruik te komen maken?quote:Op maandag 14 augustus 2006 09:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als jij chronisch ziek wordt of je kindje wordt als een mongooltje geboren bijvoorbeeld heb jij gewoon recht op bijstand, AWBZ, kinderbijslag, huursubsidie, bijzondere bijstand etc, etc als je terugkeert naar Nederland. Terwijl jij er in die jaren dat je in Singapore woonde er niet voor betaald hebt
En al die regelingen komen niet door de wind aanwaaien
Over een buitenlandse onderneming betaal je geen Nederlandse VPBquote:Op maandag 14 augustus 2006 11:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Brutowinst wordt in Nederland ook gewoon belast.
Dus helaas is het vpb + 2% als je Nederlandse pas wil houden
Zolang je bepaalde basisvoorzieningen in stand houd (Zorg, onderwijs en primaire basisbehoeften (voedsel, onderdak, e.d) voor iedereen), kan ik met dat idee prima leven.quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:11 schreef more het volgende:
Overigens denk ik dat je in een steeds "kleinere" wereld juist toe moet naar minder belasting, omdat je als land anders het gevaar loopt dat je kansarme mensen aantrekt (sociale voorzieningen), en kansrijke mensen wegjaagt naar landen die wel een gunstig belastingtarief hebben. Het huidige systeem waar een gemiddelde nederlander, tijdens zijn leven, uiteindelijk meer dan 50% belasting betaald moet op de schop.
Natuurlijk, ik betaal nu ook 31,5% vennootschapsbelasting, tarief gaat overigens omlaag. Maar winst uit een BV is nog geen inkomen, zolang je het niet uit de BV haalt.quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Brutowinst wordt in Nederland ook gewoon belast.
Ja hoor, alsof het buitenland dat voor je gaat controlerenquote:Op maandag 14 augustus 2006 11:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, gewoon opnemen in je belastingverdrag met het betreffende land
Ze hoeven alleen het totaal van belastbaar inkomen of vermogen door te geven.quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:15 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja hoor, alsof het buitenland dat voor je gaat controlerenDie willen met hun geld wel wat anders doen dan voor Nederland controles uit te voeren.
quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is logisch natuurlijk te heffen over je vermogen
En wat is jou definitie van vermogen?quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is logisch natuurlijk te heffen over je vermogen
Klopt, maar dat zal je moeten controleren, he? en dat is nou juist mijn hele punt.quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan is het belastingontduiking en dat mag niet
Het bedrag wat ik fiscaal bezitquote:Op maandag 14 augustus 2006 11:20 schreef more het volgende:
[..]
En wat is jou definitie van vermogen?
En je huis? en mijn bedrijfspanden, en mijn industriegrond, en mijn huis, en mijn huiskavel, en mijn landbouwgrond?quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het bedrag wat ik bezit
Het lijkt mij verstandig dat de mensen die gebruik maken van onze collectieve voorzieningen daaraan meebetalen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat was een ´grap´
Het plan is verder redelijk serieus. Het lijkt me terecht dat diegene die een paspoort hebben ook meebetalen aan de Nederlandse staat
Waar heb jij sociale voorzieningen voor nodig? Je werkt toch gewoon neem ik aan?quote:Op maandag 14 augustus 2006 09:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, de sociale voorzieningen zijn te goed in Nederland daarvoor
Andorra of Liechtensteinquote:Op maandag 14 augustus 2006 08:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welk land wel?
Pensioen, AOW, ziekenfonds.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Waar heb jij sociale voorzieningen voor nodig? Je werkt toch gewoon neem ik aan?
Het is ook niet gezond om de marktwerking op te breken. En je blijft met je poten van mijn centen af. Ik betaal in het buitenland belasting, bouw geen AOW op en ontvang geen cent van de staat. Mijn studie schuld betaal ik af, dus daar ook geen gemiep over...quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is niet gezond als er goederen, diensten, geld en mensen het land uitgaan
Dus? Daar heeft mijn familie toch jaren voor betaald? Daar betaal ik toch vermogens belasting voor? Ik kost in principe echt geen donder en breng uiteindelijk alleen maar geld in het laatje, maak je dus niet zo druk... (trouwens, ik heb recht op een stuk minder sociale zekerheid als ik terug kom)quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan wel stemmen, je hebt recht op hulp van de Nederlandse staat, je hebt recht op de sociale zekerheid als je terugkeert naar Nederland en je studie kost mij wel geld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |