abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40758271
Ik denk dat het een goed plan is om voortaan de Nederlanders die emigreren naar een land buiten de EU belasting in Nederland te laten betalen. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan 2% van het inkomen

Hoe in je dit?

Je int dit op het moment dat de emigrant de EU binnen komt. De meeste emigranten(op een paar staatsmongolen na) komen allemaal wel een aantal keer terug in Nederland om bijvoorbeeld een bezoek te brengen aan familie, begrafenis, bruiloft, etc, etc. Op dit moment laat je die mensen betalen.

Wat doe je met landen zonder belastingverdrag met Nederland

Die laat je gewoon een vast bedrag per jaar betalen bijvoorbeeld 1.000 euro. Overigens denk ik dat dit voor bijna niemand opgaat, de meeste belangrijke landen hebben een verdrag met Nederland

Wat levert het op

Stel dat er 100.000 Nederlanders buiten de EU wonen en die samen verdienen 2 miljard Euro (20.000 euro per persoon) dan spreek je over een extra inkomstenbron van ongeveer 40 miljoen euro per jaar.

Goed plan en waarom wel of niet?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:09:40 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758286
Waarom? Leg dat eens uit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40758290
Bijvoorbeeld omdat ze voordelen hebben bij hun Nederlandse pas
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40758292
-edit-
trolls en offtopic.

[ Bericht 44% gewijzigd door Sidekick op 13-08-2006 11:32:25 ]
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:13:01 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758296
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:11 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Bijvoorbeeld omdat ze voordelen hebben bij hun Nederlandse pas
Welke dan?

Ik heb nog geen goede reden gezien van je.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40758302
Stemmen, hebben van de Nederlandse nationaliteit, toegang tot Nederland, toegang tot de sociale zekerheid
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:17:12 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758309
Dus dat zijn de redenen?

Vooral die laatste is grappig. Maar goed, je helpt je eigen topic al meteen om zeep.
pi_40758319
Als jij die emigratie-tax niet wil betalen wordt je lekker na 3 jaar Amerikaan en lever je Nederlandse in. Waarschijnlijk heb je in die 3 jaar toch nauwelijks inkomen gehad, dus hoef je als je terug naar Nederland wil maar een paar duizend euro te betalen

Maar vertel eens stel dat jij in Nederland woont heb jij dan recht op alle uitkeringen waar een A voor staat?
pi_40758330
Voor mensen die voor een Nederlands bedrijf werken buiten de EU moet er natuurlijk een uitzondering worden gemaakt want die zijn vaak gewoon in dienst of dragen sowieso bij aan de Nederlandse staat
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:24:11 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758331
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:19 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Als jij die emigratie-tax niet wil betalen wordt je lekker na 3 jaar Amerikaan en lever je Nederlandse in. Waarschijnlijk heb je in die 3 jaar toch nauwelijks inkomen gehad, dus hoef je als je terug naar Nederland wil maar een paar duizend euro te betalen

Maar vertel eens stel dat jij in Nederland woont heb jij dan recht op alle uitkeringen waar een A voor staat?
Oh wacht even, dus hij bestaat nu al?

Mensen die in Nederland wonen hebben recht op uitkeringen mits ze voldoen aan de huidige regels daarvoor.

Maar goed, ik betaal heel erg graag belasting hoor dus als ze dit mooie plan gaan invoeren sta ik vooraan om te betalen.
pi_40758336

Ik zal hem voor de zekerheid nog maar een keer stellen
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:29:04 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758340
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:26 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:

Ik zal hem voor de zekerheid nog maar een keer stellen
Die had ik, nu niet meer. Makkelijker kan ik het niet voor je maken.

En hoe zit 't bij jou dan? Je woont toch in Argentinie en Nederland?
pi_40758341
Ik ga zo´n mongolen belasting natuurlijk nooit betalen, maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel
pi_40758344
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:29 schreef popolon het volgende:
Die had ik, nu niet meer. Makkelijker kan ik het niet voor je maken.
Wel weer als je in Nederland woont, dus heb jij naast toegang tot Nederland ook toegang tot het sociale stelsel.

Je moet eens kijken hoe snel je terug bent als je ernstig ziek wordt bijvoorbeeld
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:31:36 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758346
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:29 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Ik ga zo´n mongolen belasting natuurlijk nooit betalen, maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel
pi_40758363
Dat was een ´grap´

Het plan is verder redelijk serieus. Het lijkt me terecht dat diegene die een paspoort hebben ook meebetalen aan de Nederlandse staat
pi_40758370
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat was een ´grap´

Het plan is verder redelijk serieus. Het lijkt me terecht dat diegene die een paspoort hebben ook meebetalen aan de Nederlandse staat
Het lijkt mij veel zinvoller om de kinderbijslag stop te zetten van "Nederlanders" die in Marokko of Turkije wonen.
pi_40758373
Dat sowieso, maar het een sluit het ander niet uit.

Verder moeten gewoon alle uitkeringen alleen in Nederland uitbetaald worden
pi_40758389
2% van je inkomen, dus dat zal bij jou nu nog wel meevallen
pi_40758392
Je kan het ook houdersschapsbelasting voor je paspoort noemen en geen nieuw paspoort uitgeven zolang de belasting niet is betaald bijvoorbeeld
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:56:27 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758396
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:53 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
2% van je inkomen, dus dat zal bij jou nu nog wel meevallen
Tja, 't is schrapen Diego, maar je moet wat.
pi_40758397
Gewoon rijk trouwen, is het ook opgelost
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:58:10 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758398
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:57 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Gewoon rijk trouwen, is het ook opgelost
Kans verkeken.

Ik hoop dat jij het beter doet.
pi_40758399
Ik heb er een met genoeg doekoe die wel wil, maar ik wil niet :´)
pi_40758403
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb er een met genoeg doekoe die wel wil, maar ik wil niet :´)
Lijkt me geen fijn gevoel als je je BMW aan schoonpappa te danken hebt.
Iets met mannelijke trots......
pi_40758406
Ach die BMW kan ik zelf ook wel kopen
pi_40758408
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 08:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach die BMW kan ik zelf ook wel kopen
Het gaat om het principe....
pi_40758412
Net alsof ik ooit samen met een vrouw een huis ga kopen. Dat doe ik zelf wel.
pi_40758415
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 08:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Net alsof ik ooit samen met een vrouw een huis ga kopen. Dat doe ik zelf wel.
Sámen met een vrouw zou mij niet boeien, op kosten van schoonpappa zou ik niet trekken...
pi_40758420
Zou jammer zijn
pi_40758424
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 08:05 schreef manhattan het volgende:

[..]

Sámen met een vrouw zou mij niet boeien, op kosten van schoonpappa zou ik niet trekken...
Net alsof ik schoonpapa nodig heb om goed te kunnen leven.

Ze zal van goede huize moeten komen wil ik in gemeenschap van goederen trouwen

P.S. Vrouw in kwestie is overigens een dochter van een grootgrondbezitter in Patagonie :´)
pi_40758426
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 08:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Net alsof ik schoonpapa nodig heb om goed te kunnen leven.

Ze zal van goede huize moeten komen wil ik in gemeenschap van goederen trouwen

P.S. Vrouw in kwestie is overigens een dochter van een grootgrondbezitter in Patagonie :´)
Kan ze tenminste haar eigen SLK betalen.
pi_40758427
Baby-benz
pi_40758431
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 08:09 schreef manhattan het volgende:

[..]

Kan ze tenminste haar eigen SLK betalen.
Op mij kan ze lang wachten
pi_40758437
Bij mij zou er wel een auto'tje voor het vrouwtje vanaf kunnen, zolang zij de kids regelt. Een soort ruildeal zeg maar....
pi_40758444
Als er kids zijn mag ze het mooi met gezinsauto doen. Ik koop wel een sportauto, waar ze ook afentoe in mag rijden
pi_40758449
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 08:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik koop wel een sportauto, waar ze ook afentoe in mag rijden
Als jij niet zuinig op je wagen bent....
pi_40758453

Dus je wilt genaturaliseerde allochtonen die terug willen naar het land waar ze ooit vandaan komen, hiermee dwingen te blijven?

Want je verwacht toch niet dat dit enige invloed heeft op het migratiegedrag van Nederlanders die om economische redenen het land verlaten?

Of wil je gewoon niet dat die mensen hier op bezoek komen en hun geld komen uitgeven? Dan kan je net zo goed de toeristenbelasting flink verhogen en de hele Nederlandse toeristensector om zeep helpen

m.a.w. Wat wil je in vredesnaam bereiken met deze ludieke heffing???
pi_40758458
Lees de draad.

Groeten,

Diego
pi_40758474
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan het ook houdersschapsbelasting voor je paspoort noemen en geen nieuw paspoort uitgeven zolang de belasting niet is betaald bijvoorbeeld
Dat wordt al gedaan of heb je niet gemerkt dat je elke 5 jaar moet dokken voor je paspoort?
pi_40758502
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 08:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lees de draad.

Groeten,

Diego
Maar eens gedaan en ik had het kunnen weten, het gaat je weer eens om het "profiteren" en met name het sociale stelsel. Laten we het eens op hoofdlijnen langslopen. Heeft een in het buitenland wonende Nederlander recht op:

Bijstand?

Nee, want daarvoor moet je in Nederland wonen

AOW?

Alleen over de jaren dat je in Nederland hebt gewoont

Kinderbijslag?

Nee, want daarvoor moet(en) minimaal de ouder(s) in Nederland wonen

ANW?

Nee, daarvoor moet je wederom in Nederland wonen

WAO/WIA?

Nee, daar ben je alleen voor verzekert als je bij een Nederlands bedrijf werkt.

m.a.w. je kan je als Nederlander in het buitenland niet meer beroepen op het sociale stelsel van Nederland. Uitkeringen worden alleen aan Nederlanders in het buitenland betaald als:

- men de uitkering al had op moment van vertrek (Na vertrek vervalt immers, zie boven, de "dekking")
- Er een verdrag is ter controle van de uitkeringen. (Wet BEU)

m.a.w. Zoveel valt er niet te profiteren van Nederland als je er eenmaal weg bent en terecht.

Over ziektekosten: Je denkt toch niet dat de kansrijke Nederlanders die hier vertrekken onverzekert in het buitenland gaan zitten? Die hebben gewoon een zelf betaalde (Eventueel door werkgever) ziektekostenverzekering en laten zich gewoon in het vaak betere zorg biedende buitenland behandelen.

p.s. Nog even wat naleeswerk voor je, mijn bron: http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=4
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:34:11 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_40759969
Diego, waarom zouden mensen die niet in NL wonen belasting moeten betalen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 13 augustus 2006 @ 16:33:39 #43
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_40767074
Rot op met je belastingen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  zondag 13 augustus 2006 @ 16:51:46 #44
19840 Libris
Live from Singapore
pi_40767585
Ik kost de Nederlandse staat geen reet, dus belasting betalen is ook niet nodig.

Ik zou me er iets bij kunnen voorstellen als het om het onderwijs gaat. iaw, ik heb in NL onderwijs genoten en het resultaat komt nu niet ten goede aan de Nederlandse schatkist.
pi_40767711
Volgens mij ben je niet helemaal fris. Waarom moet iemand in buitenland in hemelsnaam in Nederland belasting betalen over inkomen dat hij in het buitenland verdient?
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_40770616
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:55 schreef FeestNummer het volgende:
Volgens mij ben je niet helemaal fris. Waarom moet iemand in buitenland in hemelsnaam in Nederland belasting betalen over inkomen dat hij in het buitenland verdient?
Waarom heeft hij stemrecht?
Waarom heeft hij zijn studiekosten niet terugbetaalt?
Waarom heeft hij op het moment dat hij terugkeert meteen weer recht op het sociale stelsel en waarom net zoveel als iemand die heel zijn leven in Nederland woont?
pi_40770650
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 08:28 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat wordt al gedaan of heb je niet gemerkt dat je elke 5 jaar moet dokken voor je paspoort?
Dat noemt men kosten Vhiper. Wel bij de les blijven
  zondag 13 augustus 2006 @ 22:22:57 #48
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40779147
Een soort toeristenbelasting voor oud-Nederlanders? Dat klinkt stom.

Echter, de VS heeft ook iets dergelijks dat werkt ongeveer als volgt: als je Amerikaan bent dan betaal je bepaalde Amerikaanse belastingen ongeacht of je nu in de VS of elders woont. In ruil daarvoor heb je dan de steun van de VS als het nodig is (denk aan ambassades e.d.) Dat klinkt helemaal niet zo gek.

[ Bericht 9% gewijzigd door Napalm op 13-08-2006 22:45:47 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40779350
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Verder moeten gewoon alle uitkeringen alleen in Nederland uitbetaald worden
De meeste uitkeringen zijn georganiseerd als verzekering, niet als gift uit de staatskas.
Daarom kan dat juridisch niet.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_40780576
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:22 schreef Napalm het volgende:
Een soort toeristenbelasting voor oud-Nederlanders? Dat klinkt stom.

Echter, de VS heeft ook iets dergelijks dat werkt ongeveer als volgt: als je Amerikaan bent dan betaal je bepaalde Amerikaanse belastingen ongeacht of je nu in de VS of elders woont. In ruil daarvoor heb je dan de steun van de VS als het nodig is (denk aan ambassades e.d.) Dat klinkt helemaal niet zo gek.
Dat is een ander belachelijk voordeel waar best iets tegenover mag staan
pi_40787690
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 18:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Waarom heeft hij stemrecht?
Betalen Nederlanders die in Nederland wonen voor hun stemrecht dan?
quote:
Waarom heeft hij zijn studiekosten niet terugbetaalt?
Wie zegt dat "hij" op kosten van de overheid gestudeert heeft? Daarnaast kennen we nu eenmaal de gift regeling in de studiefinanciering. Na goede resultaten wordt de stufi een gift en daarmee is het zijn eigen geld geworden. Moet je dus eerst die wet maar eens aanpassen.
quote:
Waarom heeft hij op het moment dat hij terugkeert meteen weer recht op het sociale stelsel en waarom net zoveel als iemand die heel zijn leven in Nederland woont?
Onzin. Hij mist al een flink deel AOW opbouw van de tijd dat hij hier niet was en voor WW/WIA e.d. zal hij eerst weer aan de werkeisen moeten voldoen. De rechten moet ie grotendeels dus weer opbouwen. Op bijstand heeft ie meteen weer recht, maar dat heeft een Nederlander die hier woont en nog nooit een cent belasting heeft betaald ook, dus ik zie niet in waarom ze daarvoor zouden moeten betalen.
pi_40787728
Voor alles waar een A voor staat heb je ten alle tijde recht op als Nederlander
  maandag 14 augustus 2006 @ 06:58:17 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40787738
Mensen kinderen..... het zit je wel dwars dat er zoveel mensen zijn die succesvol ge-emigreerd zijn, en jij huppelt maar een beetje heen en weer tussen Nederland en Argentinie om dat je geen permanente werkvergunning aldaar kan krijgen ofzo?

Wat een troltopic ook weer, ik ga er niet eens serieus op in.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_40787749
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:27 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

De meeste uitkeringen zijn georganiseerd als verzekering, niet als gift uit de staatskas.
Daarom kan dat juridisch niet.
Alles waar een voor staat niet en daar gaat het hier nu net om
  maandag 14 augustus 2006 @ 07:46:29 #55
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_40787905
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stemmen, hebben van de Nederlandse nationaliteit, toegang tot Nederland, toegang tot de sociale zekerheid
stemmen zal mij worst wezen.
Nederlandse nationaliteit ook.
Sociale zekerheden

en nu de echte argumenten graag!
Neerkomen wel!
pi_40787912
Dan moet je zorgen dat je een andere nationaliteit krijgt en je Nederlandse opgeeft. Dan hoef je niet meer te betalen
  maandag 14 augustus 2006 @ 07:53:00 #57
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_40787935
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 07:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan moet je zorgen dat je een andere nationaliteit krijgt en je Nederlandse opgeeft. Dan hoef je niet meer te betalen
geen enkel probleem. liefst vandaag nog!
Neerkomen wel!
pi_40787941
Naar Uruguay gaan en 1000 meter grond kopen dan
  maandag 14 augustus 2006 @ 08:07:30 #59
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_40787983
wordt druk aan gewerkt alhoewel het geen uruguay wordt
Neerkomen wel!
pi_40787999
Welk land wel?
  maandag 14 augustus 2006 @ 09:19:31 #61
19840 Libris
Live from Singapore
pi_40788653
Trouwens heeft Indonesie wel een soort regeling als dit. Als je als indonesier in het buitenland woont en werkt mag je 4 keer per jaar terugkomen. vanaf de 5e keer betaal je 100 US$ per entry.
  maandag 14 augustus 2006 @ 09:40:23 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40789018
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, jij zal ook nooit echt emigreren natuurlijk....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_40789044
Nee, de sociale voorzieningen zijn te goed in Nederland daarvoor
pi_40789050
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 06:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor alles waar een A voor staat heb je ten alle tijde recht op als Nederlander

AOW? Je bouwt alleen AOW op als je in Nederland woont

AKW (Kinderbijslag)? idd, daarvoor moet je als ontvanger in Nederland wonen

Moet ik nog meer voorbeeldjes op gaan zoeken of is het je zowel duidelijk dat je onzin uitkraamt?
pi_40789086
Als je in Nederland woont inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat het in een keer niet meer betaald hoeft te worden.

Dus of er nooit recht er meer op, dus Nederlands paspoort weg of gewoon belasting betalen
  maandag 14 augustus 2006 @ 09:47:43 #66
19840 Libris
Live from Singapore
pi_40789149
Nee, je snapt het niet, op het moment bouw ik een AOW op, dus zal ik er ook geen recht op hebben. Als ik terug naar NL zou komen, moet ik weer AOW betalen en krijg ik er gedeeltelijk recht op (voor de jaren dat ik betaald heb). Ik kan trouwens dach ik wel kiezen om het te blijven betalen (en de volledige AOW te krijgen na mijn 65e), maar ik bouw liever persoonlijk wat op, dan collectief.
pi_40789200
Als jij chronisch ziek wordt of je kindje wordt als een mongooltje geboren bijvoorbeeld heb jij gewoon recht op bijstand, AWBZ, kinderbijslag, huursubsidie, bijzondere bijstand etc, etc als je terugkeert naar Nederland. Terwijl jij er in die jaren dat je in Singapore woonde er niet voor betaald hebt

En al die regelingen komen niet door de wind aanwaaien
pi_40789239
Net zozeer als jij recht hebt om te stemmen, je mocht studeren op kosten van vadertje staat en je recht hebt op hulp als je in de problemen komt.

Al die regelingen kosten geld en daar draag jij nu niet aan bij
pi_40789777
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk dat het een goed plan is om voortaan de Nederlanders die emigreren naar een land buiten de EU belasting in Nederland te laten betalen. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan 2% van het inkomen

Hoe in je dit?

Je int dit op het moment dat de emigrant de EU binnen komt. De meeste emigranten(op een paar staatsmongolen na) komen allemaal wel een aantal keer terug in Nederland om bijvoorbeeld een bezoek te brengen aan familie, begrafenis, bruiloft, etc, etc. Op dit moment laat je die mensen betalen.

Wat doe je met landen zonder belastingverdrag met Nederland

Die laat je gewoon een vast bedrag per jaar betalen bijvoorbeeld 1.000 euro. Overigens denk ik dat dit voor bijna niemand opgaat, de meeste belangrijke landen hebben een verdrag met Nederland

Wat levert het op

Stel dat er 100.000 Nederlanders buiten de EU wonen en die samen verdienen 2 miljard Euro (20.000 euro per persoon) dan spreek je over een extra inkomstenbron van ongeveer 40 miljoen euro per jaar.

Goed plan en waarom wel of niet?
Stel ik verkoop mijn nederlandse bedrijf en ga verder in Canada, dan krijg ik nu al te maken met een eindafrekening van de nederlandse belastingdienst. als dat dan afgeschaft wordt mogen ze van mij wel die 2% hebben, zou mij een flinke smak geld schelen.
pi_40789859
Nee, de fiscus wil 2% van jou brutowinst in Canada hebben
pi_40790831
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, de fiscus wil 2% van jou brutowinst in Canada hebben
Winst is iets anders dan inkomen, waar TS het over heeft. Je kunt de winst in je vennootschap laten zitten, en je prive inkomen laag houden.
Die vette auto is natuurlijk gewoon zakelijk, of die camper is voor promotie!
pi_40790871
Brutowinst wordt in Nederland ook gewoon belast.

Dus helaas is het vpb + 2% als je Nederlandse pas wil houden
pi_40791016
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als jij chronisch ziek wordt of je kindje wordt als een mongooltje geboren bijvoorbeeld heb jij gewoon recht op bijstand, AWBZ, kinderbijslag, huursubsidie, bijzondere bijstand etc, etc als je terugkeert naar Nederland. Terwijl jij er in die jaren dat je in Singapore woonde er niet voor betaald hebt

En al die regelingen komen niet door de wind aanwaaien
Noem eens een bron waaruit blijkt dat iemand door een chronische ziekte o.i.d. naar Nederland is teruggekomen om hier van de bijstand e.d. gebruik te komen maken?

Ik stel alvast dat je die niet hebt omdat mensen zich in het buitenland privaat verzekeren tegen dat soort grappen of dacht je werkelijk dat verzekeringen alleen in Nederland bestaan?
pi_40791023
Overigens denk ik dat je in een steeds "kleinere" wereld juist toe moet naar minder belasting, omdat je als land anders het gevaar loopt dat je kansarme mensen aantrekt (sociale voorzieningen), en kansrijke mensen wegjaagt naar landen die wel een gunstig belastingtarief hebben. Het huidige systeem waar een gemiddelde nederlander, tijdens zijn leven, uiteindelijk meer dan 50% belasting betaald moet op de schop.
pi_40791051
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Dus helaas is het vpb + 2% als je Nederlandse pas wil houden
Over een buitenlandse onderneming betaal je geen Nederlandse VPB

Afgezien daarvan, hoe wil je dat gaan controleren? Belastingambtenaren naar Verweggistan sturen voor een boekencontrole? Enig idee wat dat kost???
pi_40791081
Nee, gewoon opnemen in je belastingverdrag met het betreffende land
pi_40791092
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:11 schreef more het volgende:
Overigens denk ik dat je in een steeds "kleinere" wereld juist toe moet naar minder belasting, omdat je als land anders het gevaar loopt dat je kansarme mensen aantrekt (sociale voorzieningen), en kansrijke mensen wegjaagt naar landen die wel een gunstig belastingtarief hebben. Het huidige systeem waar een gemiddelde nederlander, tijdens zijn leven, uiteindelijk meer dan 50% belasting betaald moet op de schop.
Zolang je bepaalde basisvoorzieningen in stand houd (Zorg, onderwijs en primaire basisbehoeften (voedsel, onderdak, e.d) voor iedereen), kan ik met dat idee prima leven.
pi_40791097
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Natuurlijk, ik betaal nu ook 31,5% vennootschapsbelasting, tarief gaat overigens omlaag. Maar winst uit een BV is nog geen inkomen, zolang je het niet uit de BV haalt.
pi_40791120
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, gewoon opnemen in je belastingverdrag met het betreffende land
Ja hoor, alsof het buitenland dat voor je gaat controleren Die willen met hun geld wel wat anders doen dan voor Nederland controles uit te voeren.
pi_40791141
Het is logisch natuurlijk te heffen over je vermogen
pi_40791164
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:15 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ja hoor, alsof het buitenland dat voor je gaat controleren Die willen met hun geld wel wat anders doen dan voor Nederland controles uit te voeren.
Ze hoeven alleen het totaal van belastbaar inkomen of vermogen door te geven.
pi_40791190
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ah, nu de overstap naar vermogensbelasting?

Enig idee hoe moeilijk dat, zeker in het buitenland, te controleren is? Vermogen is heel makkelijk voor de fiscus te verbergen.
pi_40791205
Dan is het belastingontduiking en dat mag niet
pi_40791259
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wat is jou definitie van vermogen?
pi_40791270
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan is het belastingontduiking en dat mag niet
Klopt, maar dat zal je moeten controleren, he? en dat is nou juist mijn hele punt.

De kosten van het controleren liggen hoger dan die opbrengst voor jou, afgezien van alle andere problemen in jouw stelling.
pi_40791290
Bullshit
pi_40791318
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:20 schreef more het volgende:

[..]

En wat is jou definitie van vermogen?
Het bedrag wat ik fiscaal bezit
pi_40791391
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het bedrag wat ik bezit
En je huis? en mijn bedrijfspanden, en mijn industriegrond, en mijn huis, en mijn huiskavel, en mijn landbouwgrond?
  maandag 14 augustus 2006 @ 20:18:06 #89
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_40805941
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat was een ´grap´

Het lijkt mij verstandig dat de mensen die gebruik maken van onze collectieve voorzieningen daaraan meebetalen.
Say your prayers
  maandag 14 augustus 2006 @ 20:38:52 #90
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40806683
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, de sociale voorzieningen zijn te goed in Nederland daarvoor
Waar heb jij sociale voorzieningen voor nodig? Je werkt toch gewoon neem ik aan?
-
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:53:01 #91
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_40812002
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 08:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welk land wel?
Andorra of Liechtenstein
Neerkomen wel!
pi_40812214
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:38 schreef maartena het volgende:

[..]

Waar heb jij sociale voorzieningen voor nodig? Je werkt toch gewoon neem ik aan?
Pensioen, AOW, ziekenfonds.
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:26:00 #93
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40813797
we zijn geen dictatuur
wij streven naar een gezonde economie met vrij verkeer van goederen, diensten, geld en mensen
dit is een KUT idee
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_40813945
Het is niet gezond als er goederen, diensten, geld en mensen het land uitgaan
pi_40814033
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is niet gezond als er goederen, diensten, geld en mensen het land uitgaan
Het is ook niet gezond om de marktwerking op te breken. En je blijft met je poten van mijn centen af. Ik betaal in het buitenland belasting, bouw geen AOW op en ontvang geen cent van de staat. Mijn studie schuld betaal ik af, dus daar ook geen gemiep over...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_40814272
Je kan wel stemmen, je hebt recht op hulp van de Nederlandse staat, je hebt recht op de sociale zekerheid als je terugkeert naar Nederland en je studie kost mij wel geld
pi_40814470
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan wel stemmen, je hebt recht op hulp van de Nederlandse staat, je hebt recht op de sociale zekerheid als je terugkeert naar Nederland en je studie kost mij wel geld
Dus? Daar heeft mijn familie toch jaren voor betaald? Daar betaal ik toch vermogens belasting voor? Ik kost in principe echt geen donder en breng uiteindelijk alleen maar geld in het laatje, maak je dus niet zo druk... (trouwens, ik heb recht op een stuk minder sociale zekerheid als ik terug kom)

Wanneer ga je zelf eigenlijk ooit weg? Of gaat dat niet lukken?
pi_40814927
Ik ben al weg en alles wat ik wil lukt.

Wanneer ga je in op de punten?
pi_40815099
Welke punten? Ik ben het gewoon niet eens met het feit dat ik daarvoor moet betalen. Mensen die in Nederland in de bijstand zitten betalen toch ook niks? Die kosten alleen maar geld? Moeten die hun stemrecht en paspoort ook inleveren?

Ik kost niks, breng een beetje geld in het laatje en heb inderdaad stemrecht en een nationaliteit. Sorry, daar ben ik nou eenmaal mee geboren. Daarbij valt de sociale zekerheid wel tegen als je in het buitenland zit. Als ik terugkom moet ik gewoon weer gaan betalen en ontvang dan pas eventuele voordelen wat betreft sociale zekerheid. Mijn studie heeft inderdaad geld gekost. Goed, daar heeft mijn familie dan ook altijd belasting voor betaald...

Uiteindelijk is het een prima investering geweest voor Nederland, ze zullen toch wel winst op mij maken. Dus wat is het probleem?
pi_40815270
Als jij meteen na je studie vertrekt en niet meer terugkomt kost je gewoon geld hoor.

Deze topic gaat over een emigratie-tax en niet over bijstand-trekkers.

Als jij terugkeert naar Nederland heb je recht op alle uitkeringen waar een A voor staat zonder dat je er voor hoeft te betalen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')