abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40758271
Ik denk dat het een goed plan is om voortaan de Nederlanders die emigreren naar een land buiten de EU belasting in Nederland te laten betalen. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan 2% van het inkomen

Hoe in je dit?

Je int dit op het moment dat de emigrant de EU binnen komt. De meeste emigranten(op een paar staatsmongolen na) komen allemaal wel een aantal keer terug in Nederland om bijvoorbeeld een bezoek te brengen aan familie, begrafenis, bruiloft, etc, etc. Op dit moment laat je die mensen betalen.

Wat doe je met landen zonder belastingverdrag met Nederland

Die laat je gewoon een vast bedrag per jaar betalen bijvoorbeeld 1.000 euro. Overigens denk ik dat dit voor bijna niemand opgaat, de meeste belangrijke landen hebben een verdrag met Nederland

Wat levert het op

Stel dat er 100.000 Nederlanders buiten de EU wonen en die samen verdienen 2 miljard Euro (20.000 euro per persoon) dan spreek je over een extra inkomstenbron van ongeveer 40 miljoen euro per jaar.

Goed plan en waarom wel of niet?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:09:40 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758286
Waarom? Leg dat eens uit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40758290
Bijvoorbeeld omdat ze voordelen hebben bij hun Nederlandse pas
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40758292
-edit-
trolls en offtopic.

[ Bericht 44% gewijzigd door Sidekick op 13-08-2006 11:32:25 ]
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:13:01 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758296
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:11 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Bijvoorbeeld omdat ze voordelen hebben bij hun Nederlandse pas
Welke dan?

Ik heb nog geen goede reden gezien van je.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40758302
Stemmen, hebben van de Nederlandse nationaliteit, toegang tot Nederland, toegang tot de sociale zekerheid
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:17:12 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758309
Dus dat zijn de redenen?

Vooral die laatste is grappig. Maar goed, je helpt je eigen topic al meteen om zeep.
pi_40758319
Als jij die emigratie-tax niet wil betalen wordt je lekker na 3 jaar Amerikaan en lever je Nederlandse in. Waarschijnlijk heb je in die 3 jaar toch nauwelijks inkomen gehad, dus hoef je als je terug naar Nederland wil maar een paar duizend euro te betalen

Maar vertel eens stel dat jij in Nederland woont heb jij dan recht op alle uitkeringen waar een A voor staat?
pi_40758330
Voor mensen die voor een Nederlands bedrijf werken buiten de EU moet er natuurlijk een uitzondering worden gemaakt want die zijn vaak gewoon in dienst of dragen sowieso bij aan de Nederlandse staat
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:24:11 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758331
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:19 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Als jij die emigratie-tax niet wil betalen wordt je lekker na 3 jaar Amerikaan en lever je Nederlandse in. Waarschijnlijk heb je in die 3 jaar toch nauwelijks inkomen gehad, dus hoef je als je terug naar Nederland wil maar een paar duizend euro te betalen

Maar vertel eens stel dat jij in Nederland woont heb jij dan recht op alle uitkeringen waar een A voor staat?
Oh wacht even, dus hij bestaat nu al?

Mensen die in Nederland wonen hebben recht op uitkeringen mits ze voldoen aan de huidige regels daarvoor.

Maar goed, ik betaal heel erg graag belasting hoor dus als ze dit mooie plan gaan invoeren sta ik vooraan om te betalen.
pi_40758336

Ik zal hem voor de zekerheid nog maar een keer stellen
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:29:04 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758340
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:26 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:

Ik zal hem voor de zekerheid nog maar een keer stellen
Die had ik, nu niet meer. Makkelijker kan ik het niet voor je maken.

En hoe zit 't bij jou dan? Je woont toch in Argentinie en Nederland?
pi_40758341
Ik ga zo´n mongolen belasting natuurlijk nooit betalen, maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel
pi_40758344
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:29 schreef popolon het volgende:
Die had ik, nu niet meer. Makkelijker kan ik het niet voor je maken.
Wel weer als je in Nederland woont, dus heb jij naast toegang tot Nederland ook toegang tot het sociale stelsel.

Je moet eens kijken hoe snel je terug bent als je ernstig ziek wordt bijvoorbeeld
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:31:36 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758346
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:29 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Ik ga zo´n mongolen belasting natuurlijk nooit betalen, maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel
pi_40758363
Dat was een ´grap´

Het plan is verder redelijk serieus. Het lijkt me terecht dat diegene die een paspoort hebben ook meebetalen aan de Nederlandse staat
pi_40758370
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat was een ´grap´

Het plan is verder redelijk serieus. Het lijkt me terecht dat diegene die een paspoort hebben ook meebetalen aan de Nederlandse staat
Het lijkt mij veel zinvoller om de kinderbijslag stop te zetten van "Nederlanders" die in Marokko of Turkije wonen.
pi_40758373
Dat sowieso, maar het een sluit het ander niet uit.

Verder moeten gewoon alle uitkeringen alleen in Nederland uitbetaald worden
pi_40758389
2% van je inkomen, dus dat zal bij jou nu nog wel meevallen
pi_40758392
Je kan het ook houdersschapsbelasting voor je paspoort noemen en geen nieuw paspoort uitgeven zolang de belasting niet is betaald bijvoorbeeld
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:56:27 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758396
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:53 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
2% van je inkomen, dus dat zal bij jou nu nog wel meevallen
Tja, 't is schrapen Diego, maar je moet wat.
pi_40758397
Gewoon rijk trouwen, is het ook opgelost
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:58:10 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758398
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:57 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Gewoon rijk trouwen, is het ook opgelost
Kans verkeken.

Ik hoop dat jij het beter doet.
pi_40758399
Ik heb er een met genoeg doekoe die wel wil, maar ik wil niet :´)
pi_40758403
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb er een met genoeg doekoe die wel wil, maar ik wil niet :´)
Lijkt me geen fijn gevoel als je je BMW aan schoonpappa te danken hebt.
Iets met mannelijke trots......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')