abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40758271
Ik denk dat het een goed plan is om voortaan de Nederlanders die emigreren naar een land buiten de EU belasting in Nederland te laten betalen. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan 2% van het inkomen

Hoe in je dit?

Je int dit op het moment dat de emigrant de EU binnen komt. De meeste emigranten(op een paar staatsmongolen na) komen allemaal wel een aantal keer terug in Nederland om bijvoorbeeld een bezoek te brengen aan familie, begrafenis, bruiloft, etc, etc. Op dit moment laat je die mensen betalen.

Wat doe je met landen zonder belastingverdrag met Nederland

Die laat je gewoon een vast bedrag per jaar betalen bijvoorbeeld 1.000 euro. Overigens denk ik dat dit voor bijna niemand opgaat, de meeste belangrijke landen hebben een verdrag met Nederland

Wat levert het op

Stel dat er 100.000 Nederlanders buiten de EU wonen en die samen verdienen 2 miljard Euro (20.000 euro per persoon) dan spreek je over een extra inkomstenbron van ongeveer 40 miljoen euro per jaar.

Goed plan en waarom wel of niet?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:09:40 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758286
Waarom? Leg dat eens uit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40758290
Bijvoorbeeld omdat ze voordelen hebben bij hun Nederlandse pas
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40758292
-edit-
trolls en offtopic.

[ Bericht 44% gewijzigd door Sidekick op 13-08-2006 11:32:25 ]
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:13:01 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758296
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:11 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Bijvoorbeeld omdat ze voordelen hebben bij hun Nederlandse pas
Welke dan?

Ik heb nog geen goede reden gezien van je.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40758302
Stemmen, hebben van de Nederlandse nationaliteit, toegang tot Nederland, toegang tot de sociale zekerheid
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:17:12 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758309
Dus dat zijn de redenen?

Vooral die laatste is grappig. Maar goed, je helpt je eigen topic al meteen om zeep.
pi_40758319
Als jij die emigratie-tax niet wil betalen wordt je lekker na 3 jaar Amerikaan en lever je Nederlandse in. Waarschijnlijk heb je in die 3 jaar toch nauwelijks inkomen gehad, dus hoef je als je terug naar Nederland wil maar een paar duizend euro te betalen

Maar vertel eens stel dat jij in Nederland woont heb jij dan recht op alle uitkeringen waar een A voor staat?
pi_40758330
Voor mensen die voor een Nederlands bedrijf werken buiten de EU moet er natuurlijk een uitzondering worden gemaakt want die zijn vaak gewoon in dienst of dragen sowieso bij aan de Nederlandse staat
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:24:11 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758331
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:19 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Als jij die emigratie-tax niet wil betalen wordt je lekker na 3 jaar Amerikaan en lever je Nederlandse in. Waarschijnlijk heb je in die 3 jaar toch nauwelijks inkomen gehad, dus hoef je als je terug naar Nederland wil maar een paar duizend euro te betalen

Maar vertel eens stel dat jij in Nederland woont heb jij dan recht op alle uitkeringen waar een A voor staat?
Oh wacht even, dus hij bestaat nu al?

Mensen die in Nederland wonen hebben recht op uitkeringen mits ze voldoen aan de huidige regels daarvoor.

Maar goed, ik betaal heel erg graag belasting hoor dus als ze dit mooie plan gaan invoeren sta ik vooraan om te betalen.
pi_40758336

Ik zal hem voor de zekerheid nog maar een keer stellen
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:29:04 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758340
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:26 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:

Ik zal hem voor de zekerheid nog maar een keer stellen
Die had ik, nu niet meer. Makkelijker kan ik het niet voor je maken.

En hoe zit 't bij jou dan? Je woont toch in Argentinie en Nederland?
pi_40758341
Ik ga zo´n mongolen belasting natuurlijk nooit betalen, maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel
pi_40758344
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:29 schreef popolon het volgende:
Die had ik, nu niet meer. Makkelijker kan ik het niet voor je maken.
Wel weer als je in Nederland woont, dus heb jij naast toegang tot Nederland ook toegang tot het sociale stelsel.

Je moet eens kijken hoe snel je terug bent als je ernstig ziek wordt bijvoorbeeld
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:31:36 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758346
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:29 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Ik ga zo´n mongolen belasting natuurlijk nooit betalen, maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel
pi_40758363
Dat was een ´grap´

Het plan is verder redelijk serieus. Het lijkt me terecht dat diegene die een paspoort hebben ook meebetalen aan de Nederlandse staat
pi_40758370
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat was een ´grap´

Het plan is verder redelijk serieus. Het lijkt me terecht dat diegene die een paspoort hebben ook meebetalen aan de Nederlandse staat
Het lijkt mij veel zinvoller om de kinderbijslag stop te zetten van "Nederlanders" die in Marokko of Turkije wonen.
pi_40758373
Dat sowieso, maar het een sluit het ander niet uit.

Verder moeten gewoon alle uitkeringen alleen in Nederland uitbetaald worden
pi_40758389
2% van je inkomen, dus dat zal bij jou nu nog wel meevallen
pi_40758392
Je kan het ook houdersschapsbelasting voor je paspoort noemen en geen nieuw paspoort uitgeven zolang de belasting niet is betaald bijvoorbeeld
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:56:27 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758396
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:53 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
2% van je inkomen, dus dat zal bij jou nu nog wel meevallen
Tja, 't is schrapen Diego, maar je moet wat.
pi_40758397
Gewoon rijk trouwen, is het ook opgelost
  zondag 13 augustus 2006 @ 07:58:10 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40758398
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:57 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Gewoon rijk trouwen, is het ook opgelost
Kans verkeken.

Ik hoop dat jij het beter doet.
pi_40758399
Ik heb er een met genoeg doekoe die wel wil, maar ik wil niet :´)
pi_40758403
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb er een met genoeg doekoe die wel wil, maar ik wil niet :´)
Lijkt me geen fijn gevoel als je je BMW aan schoonpappa te danken hebt.
Iets met mannelijke trots......
pi_40758406
Ach die BMW kan ik zelf ook wel kopen
pi_40758408
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 08:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach die BMW kan ik zelf ook wel kopen
Het gaat om het principe....
pi_40758412
Net alsof ik ooit samen met een vrouw een huis ga kopen. Dat doe ik zelf wel.
pi_40758415
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 08:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Net alsof ik ooit samen met een vrouw een huis ga kopen. Dat doe ik zelf wel.
Sámen met een vrouw zou mij niet boeien, op kosten van schoonpappa zou ik niet trekken...
pi_40758420
Zou jammer zijn
pi_40758424
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 08:05 schreef manhattan het volgende:

[..]

Sámen met een vrouw zou mij niet boeien, op kosten van schoonpappa zou ik niet trekken...
Net alsof ik schoonpapa nodig heb om goed te kunnen leven.

Ze zal van goede huize moeten komen wil ik in gemeenschap van goederen trouwen

P.S. Vrouw in kwestie is overigens een dochter van een grootgrondbezitter in Patagonie :´)
pi_40758426
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 08:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Net alsof ik schoonpapa nodig heb om goed te kunnen leven.

Ze zal van goede huize moeten komen wil ik in gemeenschap van goederen trouwen

P.S. Vrouw in kwestie is overigens een dochter van een grootgrondbezitter in Patagonie :´)
Kan ze tenminste haar eigen SLK betalen.
pi_40758427
Baby-benz
pi_40758431
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 08:09 schreef manhattan het volgende:

[..]

Kan ze tenminste haar eigen SLK betalen.
Op mij kan ze lang wachten
pi_40758437
Bij mij zou er wel een auto'tje voor het vrouwtje vanaf kunnen, zolang zij de kids regelt. Een soort ruildeal zeg maar....
pi_40758444
Als er kids zijn mag ze het mooi met gezinsauto doen. Ik koop wel een sportauto, waar ze ook afentoe in mag rijden
pi_40758449
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 08:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik koop wel een sportauto, waar ze ook afentoe in mag rijden
Als jij niet zuinig op je wagen bent....
pi_40758453

Dus je wilt genaturaliseerde allochtonen die terug willen naar het land waar ze ooit vandaan komen, hiermee dwingen te blijven?

Want je verwacht toch niet dat dit enige invloed heeft op het migratiegedrag van Nederlanders die om economische redenen het land verlaten?

Of wil je gewoon niet dat die mensen hier op bezoek komen en hun geld komen uitgeven? Dan kan je net zo goed de toeristenbelasting flink verhogen en de hele Nederlandse toeristensector om zeep helpen

m.a.w. Wat wil je in vredesnaam bereiken met deze ludieke heffing???
pi_40758458
Lees de draad.

Groeten,

Diego
pi_40758474
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan het ook houdersschapsbelasting voor je paspoort noemen en geen nieuw paspoort uitgeven zolang de belasting niet is betaald bijvoorbeeld
Dat wordt al gedaan of heb je niet gemerkt dat je elke 5 jaar moet dokken voor je paspoort?
pi_40758502
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 08:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lees de draad.

Groeten,

Diego
Maar eens gedaan en ik had het kunnen weten, het gaat je weer eens om het "profiteren" en met name het sociale stelsel. Laten we het eens op hoofdlijnen langslopen. Heeft een in het buitenland wonende Nederlander recht op:

Bijstand?

Nee, want daarvoor moet je in Nederland wonen

AOW?

Alleen over de jaren dat je in Nederland hebt gewoont

Kinderbijslag?

Nee, want daarvoor moet(en) minimaal de ouder(s) in Nederland wonen

ANW?

Nee, daarvoor moet je wederom in Nederland wonen

WAO/WIA?

Nee, daar ben je alleen voor verzekert als je bij een Nederlands bedrijf werkt.

m.a.w. je kan je als Nederlander in het buitenland niet meer beroepen op het sociale stelsel van Nederland. Uitkeringen worden alleen aan Nederlanders in het buitenland betaald als:

- men de uitkering al had op moment van vertrek (Na vertrek vervalt immers, zie boven, de "dekking")
- Er een verdrag is ter controle van de uitkeringen. (Wet BEU)

m.a.w. Zoveel valt er niet te profiteren van Nederland als je er eenmaal weg bent en terecht.

Over ziektekosten: Je denkt toch niet dat de kansrijke Nederlanders die hier vertrekken onverzekert in het buitenland gaan zitten? Die hebben gewoon een zelf betaalde (Eventueel door werkgever) ziektekostenverzekering en laten zich gewoon in het vaak betere zorg biedende buitenland behandelen.

p.s. Nog even wat naleeswerk voor je, mijn bron: http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=4
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:34:11 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_40759969
Diego, waarom zouden mensen die niet in NL wonen belasting moeten betalen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 13 augustus 2006 @ 16:33:39 #43
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_40767074
Rot op met je belastingen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  zondag 13 augustus 2006 @ 16:51:46 #44
19840 Libris
Live from Singapore
pi_40767585
Ik kost de Nederlandse staat geen reet, dus belasting betalen is ook niet nodig.

Ik zou me er iets bij kunnen voorstellen als het om het onderwijs gaat. iaw, ik heb in NL onderwijs genoten en het resultaat komt nu niet ten goede aan de Nederlandse schatkist.
pi_40767711
Volgens mij ben je niet helemaal fris. Waarom moet iemand in buitenland in hemelsnaam in Nederland belasting betalen over inkomen dat hij in het buitenland verdient?
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_40770616
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:55 schreef FeestNummer het volgende:
Volgens mij ben je niet helemaal fris. Waarom moet iemand in buitenland in hemelsnaam in Nederland belasting betalen over inkomen dat hij in het buitenland verdient?
Waarom heeft hij stemrecht?
Waarom heeft hij zijn studiekosten niet terugbetaalt?
Waarom heeft hij op het moment dat hij terugkeert meteen weer recht op het sociale stelsel en waarom net zoveel als iemand die heel zijn leven in Nederland woont?
pi_40770650
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 08:28 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat wordt al gedaan of heb je niet gemerkt dat je elke 5 jaar moet dokken voor je paspoort?
Dat noemt men kosten Vhiper. Wel bij de les blijven
  zondag 13 augustus 2006 @ 22:22:57 #48
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40779147
Een soort toeristenbelasting voor oud-Nederlanders? Dat klinkt stom.

Echter, de VS heeft ook iets dergelijks dat werkt ongeveer als volgt: als je Amerikaan bent dan betaal je bepaalde Amerikaanse belastingen ongeacht of je nu in de VS of elders woont. In ruil daarvoor heb je dan de steun van de VS als het nodig is (denk aan ambassades e.d.) Dat klinkt helemaal niet zo gek.

[ Bericht 9% gewijzigd door Napalm op 13-08-2006 22:45:47 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40779350
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 07:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Verder moeten gewoon alle uitkeringen alleen in Nederland uitbetaald worden
De meeste uitkeringen zijn georganiseerd als verzekering, niet als gift uit de staatskas.
Daarom kan dat juridisch niet.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_40780576
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:22 schreef Napalm het volgende:
Een soort toeristenbelasting voor oud-Nederlanders? Dat klinkt stom.

Echter, de VS heeft ook iets dergelijks dat werkt ongeveer als volgt: als je Amerikaan bent dan betaal je bepaalde Amerikaanse belastingen ongeacht of je nu in de VS of elders woont. In ruil daarvoor heb je dan de steun van de VS als het nodig is (denk aan ambassades e.d.) Dat klinkt helemaal niet zo gek.
Dat is een ander belachelijk voordeel waar best iets tegenover mag staan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')