Mwah.. het werk. Maar de kwaliteit van de foto gaat er niet echt opvooruit... Je maakt je objtectief met zoiets eigenlijk bijziend waardoor je dichter op je onderwerp moet kruipen om de foto te maken. en dus in het macro gebied komt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:58 schreef .Muis het volgende:
Hoihoi,
Heeft er iemand ervaring met dit soort opzetlensjes:
http://cgi.ebay.nl/MACRO-(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
Ziet er veelbelovend uit, maar werkt het ook echt?
![]()
Als het voor de 'leuk om te hebben' is, dan kan ik de Peleng wel aanraden. Ik heb de camera van Xilantof in mijn handjes gehad met die lens, en het was even wennen, maar zeker mooie pics voor dat geld (200 euro). Dat is een wat aangenamer bedrag voor een funlens als 500 euro...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 04:10 schreef santax het volgende:
Hoi allemaal, ik ben nog geen fotograaf maar ik ben me aan het orienteren en wil deze week tot aanschaf overgaan. Ik denk dat het een canon 350D gaat worden, maar ik was net aan het kijken bij fisheye lenzen, want dat lijkt me dan wel weer geinig om te hebben.... Het valt me op dat de Sigma 15mm F2.8 Fish Eye MF, Minolta MD, 150 euro kost maar de Sigma 15mm F/2.8 EX DG Fish-Eye voor canon 489 euro kost... Kan iemand me uitleggen waar dat verschil in zit? Voor mij als leek zijn het dezelfde lenzen, maar dat zal dan vast niet zo zijn...
Dat klinkt wel heel logisch ja! Dank je!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:28 schreef vroem_nl het volgende:
MF = Manual Focus (dacht ik toch) dus geen motortjes enzo ingebouwd = goedkoper
Ga idd eerst eens spelen met wat je dan hebt, op zich kom je met die kitlens een heel eind vooruitquote:Op woensdag 16 augustus 2006 04:10 schreef santax het volgende:
Hoi allemaal, ik ben nog geen fotograaf maar ik ben me aan het orienteren en wil deze week tot aanschaf overgaan. Ik denk dat het een canon 350D gaat worden, maar ik was net aan het kijken bij fisheye lenzen, want dat lijkt me dan wel weer geinig om te hebben.... Het valt me op dat de Sigma 15mm F2.8 Fish Eye MF, Minolta MD, 150 euro kost maar de Sigma 15mm F/2.8 EX DG Fish-Eye voor canon 489 euro kost... Kan iemand me uitleggen waar dat verschil in zit? Voor mij als leek zijn het dezelfde lenzen, maar dat zal dan vast niet zo zijn...
Tja, een Porsche 911 lijkt me ook wel weer geinig om te hebben.....quote:Op woensdag 16 augustus 2006 04:10 schreef santax het volgende:
, want dat lijkt me dan wel weer geinig om te hebben....
Ik weet niet of ik dat risico durf te nemen, ik ga voor een jaar weg dus wil 'm echt hebben. Duurt nog wel even, though. Tegen de tijd dat ik weg ga (2007), zal 'ie voor die 679 ook wel bij kameraexpress.nl of konijnenberg te krijgen zijn. UV filters zijn duur, maar ik ben goed in lullen (gratis 3 jaar verzekering bij mijn body). Wat is de diameter van die 18-200?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:17 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Taxfreeshop op Schiphol had ze begin augustus gewoon op voorraad, kosten daar ¤ 679,-
( + ¤ 50,- voor een UV voorzetruit...)
Die heb ik hier ook wel liggen een. alleen de +10 niet. Als je interesse hebt moet je maar ff een gil geven.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:58 schreef .Muis het volgende:
Hoihoi,
![]()
Filtermaat 72 mm.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:30 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat risico durf te nemen, ik ga voor een jaar weg dus wil 'm echt hebben. Duurt nog wel even, though. Tegen de tijd dat ik weg ga (2007), zal 'ie voor die 679 ook wel bij kameraexpress.nl of konijnenberg te krijgen zijn. UV filters zijn duur, maar ik ben goed in lullen (gratis 3 jaar verzekering bij mijn body). Wat is de diameter van die 18-200?
Ik heb de +10. Is leuk om te gebruiken. Ik heb wel een foto ermee online staan, de foto Wingzzz. Je kan er leuke dingen mee doen, maar je vervorming langs de randen is echt bizar, en je dof is onmogelijk. Het is dus wel OF statief, OF drive en hopen op een goeie foto. Maar voor het geld, zeker een leuk dingetje om in je tas te hebben. Die hommel is op ongeveer 5 cm van mijn lens geschoten op 300mm met een 300D. Overige info staat bij de foto.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:58 schreef .Muis het volgende:
Hoihoi,
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |