abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:07:19 #26
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_40744233
Expert: Iran Poised To Be 'Mother of All World Threats
quote:
WASHINGTON -- For anyone who still thinks the Israeli-Lebanon war is just a border scuffle, one Middle East expert shouts a dire warning:

"As soon as a cease fire occurs, the ‘Hezbollah Blitzkrieg' will crumble the ‘Lebanese Republic of Weimar' and install its own ‘Khumeinist Republic' on the Eastern shores of the Mediterranean. The consequences of such a development are far beyond imagination for the region and the world. Hezbollah would have paved the way for Iran to create the mother of all world threats since Hitler."

So cautions Professor Walid Phares, author of "Future Jihad," a visiting fellow with the European Foundation for Democracy in Brussels, and a senior fellow with the Foundation for the Defense of Democracies in Washington, D.C.

In an exclusive interview with NewsMax, the Lebanese-born Phares likens the current Hezbollah offensive in Lebanon to a "putsch" -- with the convoluted aims of reestablishing a pro-Syrian-Iranian regime in Lebanon, reconstructing a third wing to the Tehran-Damascus axis, reanimating the Arab-Israeli conflict, rejuvenating Syrian dominance, isolating Jordan, reaching out to Hamas, crumbling Iraq, and unleashing Iran's nuclear programs.

The author also sees half-measures and premature truces as catalysts to even bloodier future conflicts:

"If Israel takes 40 kilometers [into the southern belly of Lebanon] and sits, Hezbollah and its allies will take the rest of the country and eliminate the Cedars Revolution [the Lebanese Democracy movement]. That is a certainty. Then the two camps will clash in a wider war in few more months."

As a corollary, however, the expert advises that if Israel gets even more aggressive and moves instead through the Bekaa (a fertile valley in Lebanon and Syria, located about 19 miles east of Beirut), it would shut down the Syrian-Lebanese borders (a major supply line for war materials flowing to Hezbollah).
http://www.newsmax.com/archives/articles/2006/8/10/205411.shtml?s=al&promo_code=2415-1

Hoewel "deskundigen" op dit gebied in de regel eerder hun eigen mening omwikkelen met feiten dan een objectief oordeel vellen en dit inktzwarte scenario beslist (iets) te relativeren is, is dit toch wel iets om te vrezen. Een eventuele VN macht zal de Hezbollah niet kunnen ontwapenen en de fragiele democratie kan een tot de tanden bewapende organisatie niet tegenhouden de macht te grijpen.
pi_40744568
  • 20:10 11 soldiers seriously wounded in clashes with Hezbollah on Saturday (Haaretz)
  • 20:10 Seven IDF soldiers killed in Lebanon on Saturday (Haaretz)
  • 20:04 IDF forces reach Litani River (Haaretz)
  • 19:31 U.S. promised Israel it will not be forced to withdraw from Shaba Farms (Haaretz)
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_40745254
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 12:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is ook het hypocriete aan Hezbollah. Om die gevangen geeft zij geen moer, maar al die ophef over in Israëlische gevangenissen terroristische misdadigers wel. Met een beetje karakter zou Nasrallah natuurlijk een paar katushja's op Damascus moeten laten vuren. Maarja, daar ontbreekt het natuurlijk aan...
    het zijn natuurlijk maar rotsmoesjes. Maar wat echt treurig is dat velen die smoesjes nog (willen) slikken ook. Feit blijft dat er tussen Israel en al die "Arabische" buurlanden eigenlijk geen conflicten bestaan. Er is de Golan hoogte, en die Sheba farms, maar dat speelt tussen Israel en Syrië, en had als Syrië een enigzins fatsoenlijk land was al jaren geleden opgelost kunnen worden, op een volwassen manier.
    Het gaat allemaal nergens over. Je zou eindeloos kunnen discussieren over de pathologieën van de islamitische wereld en het Midden Oosten in het bijzonder, én de obsessie van met name Europa met Joden , maar daar schiet je ook weinig mee op.
    Ik denk eigenlijk dat we er helemaal géén aandacht meer aan moeten besteden, of zo min mogelijk. Israel blijft bestaan, we zullen een (klein) beetje moeten opletten dat de olietoevoer niet versoord wordt, klusje van niks. En verder bekijken ze het maar. Er zijn véél belangrijkere en urgentere problemen op de wereld.
    Ik vraag me toch al af of al die jongemensen bv hier op fok, maar ook in het algemeen, niet vreselijk hun tijd verspillen aan dit onbenullige gedoe. Wat schiet je ermee op, wat wordt je er nu zelf beter van? En dat geldt ook voor de grote mensen: let it be .. let it be .......

next .........
    pi_40745408
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 19:43 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ik vraag me toch al af of al die jongemensen bv hier op fok, maar ook in het algemeen, niet vreselijk hun tijd verspillen aan dit onbenullige gedoe. Wat schiet je ermee op, wat wordt je er nu zelf beter van? En dat geldt ook voor de grote mensen: let it be .. let it be ......
    Wat is jouw drijfveer dit- en hier in het algemeen te posten?? (nofi)
    pi_40746561
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 18:20 schreef PLAE@ het volgende:

Kijk hoe lang unifil er al zit met talloze doden. Ok het is heel beperkt wat ze de laatste jaren doen maar toch.

hezbollah mag van mij bewapend blijven. oa juist omdat het Libaneze leger niet sterk genoeg is om verzet te plegen tegen Israel mocht dat nodig zijn.
    Onvoorstelbaar. Definieer "mocht dat nodig zijn". Ik wilde iets cynisch gaan schrijven maar ik ben bang dat de boodschap je dan ontgaat. Kort en bondig dan maar. Israel heeft zich teruggetrokken uit zuid-Libanon, daarop heeft hezbollah zich doen gelden door het ontvoeren van soldaten en afschieten van raketten. Israel heeft geen enkele aanleiding gegeven voor deze provocaties.

Het innemen van delen van Libanon is juist een reactie op deze aanvallen van hezbollah. Is een gewapend hezbollah dan niet ook een gevaar voor Libanon?

"Verzet plegen wanneer nodig is"... Vertel me, op welke manier heeft Israel verzet nodig gemaakt? Op welke manier hebben ze de aanvallen van hezbollah over zich afgeroepen? Anders dan het tonen van zwakte door zich eenzijdig terug te trekken. En kom niet aan met sheba farms, want dan zijn we snel uitgepraat.
    Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
      zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:33:29 #31
    107125 dancemacabre
    is niet zo heel erg
    pi_40746646
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 20:30 schreef Overlast het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar. Definieer "mocht dat nodig zijn". Ik wilde iets cynisch gaan schrijven maar ik ben bang dat de boodschap je dan ontgaat. Kort en bondig dan maar. Israel heeft zich teruggetrokken uit zuid-Libanon, daarop heeft hezbollah zich doen gelden door het ontvoeren van soldaten en afschieten van raketten. Israel heeft geen enkele aanleiding gegeven voor deze provocaties.

Het innemen van delen van Libanon is juist een reactie op deze aanvallen van hezbollah. Is een gewapend hezbollah dan niet ook een gevaar voor Libanon?

"Verzet plegen wanneer nodig is"... Vertel me, op welke manier heeft Israel verzet nodig gemaakt? Op welke manier hebben ze de aanvallen van hezbollah over zich afgeroepen? Anders dan het tonen van zwakte door zich eenzijdig terug te trekken. En kom niet aan met sheba farms, want dan zijn we snel uitgepraat.
    omdat ze in een democratie leven waar het zelfs goed toeven is voor Arabieren en Joods zijn, dat helpt hen ook niet.
      zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:43:38 #32
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40746975
    Je bekijkt het conflict veels te beperkt , overlast,
    pi_40747145
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 20:33 schreef dancemacabre het volgende:

[..]

omdat ze in een democratie leven waar het zelfs goed toeven is voor Arabieren en Joods zijn, dat helpt hen ook niet.
    Ja, jij en ik begrijpen dat dat o.a. meespeelt. Maar ik ben benieuwd wat erin de hoofden omgaat van andere mensen.
      Moderator zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:49:02 #34
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40747156
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 18:20 schreef PLAE@ het volgende:

Kijk hoe lang unifil er al zit met talloze doden. Ok het is heel beperkt wat ze de laatste jaren doen maar toch.
    28 jaar en 257 doden in verschillende sterkten
    quote:
    hezbollah mag van mij bewapend blijven. oa juist omdat het Libaneze leger niet sterk genoeg is om verzet te plegen tegen Israel mocht dat nodig zijn.
    nee Hezbollah moet ontwapend want nu heb je twee legers met twee verschillende doelstellingen enzo ... schiet niet op de een wil Sheba farms en wil erom vechten de ander boeit die paar gammele boerderijen niet en doet niet mee.
    Het leger moet altijd onder bevel staan van de politiek, en dan bedoel ik niet die 2 parlementsleden van hezbollah

worden maar wat mij betreft mag de gewapende tak wel geintegreerd worden in de Libanese strijdkrachten
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_40747164
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 20:43 schreef PLAE@ het volgende:

Je bekijkt het conflict veels te beperkt , overlast,
    Goed antwoord.
      zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:50:46 #36
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40747225
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 20:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

28 jaar en 257 doden in verschillende sterkten
    ja ik had t pas gelezen. ok het is niet talloos maar ik vind het niet niks.
    quote:
    worden maar wat mij betreft mag de gewapende tak wel geintegreerd worden in de Libanese strijdkrachten
    lijkt mij een slecht plan waar Libanon alleen maar de dupe van kan worden. Men krijgt toegang tot nog meer wapens en je kan het een moeilijk meer van het ander onderscheiden etc.
      zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:52:25 #37
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40747296
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 20:49 schreef Overlast het volgende:

[..]

Goed antwoord.
    ja sorry ik kan wel weer dagenlang in conclaaf gaan zoals 20 topics geleden maar je zit in dit conflict met het probleem dat mensen veelal het maar van 1 kant bekijken, zich niet kunnen inleven in de andere kant, of de neutrale mens daar. De gedachtwijzen en de geschiedenis gemakshalve maar buiten beschouwing laten etc etc.
    Dat maakt het saai, zinloos en vermoeiend.

edit: nou vergeet ik bijna nog de godsdienstkant van het verhaal. Het is hier te vaak oja die schiet een raket dus die begint hiermee en daarom mag die dit doen en is die slecht en die goed etc etc.
    Slecht voorbeeld misschien maar veel dieper gaat het bij veel mensen helaas niet.
    pi_40747526
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 20:52 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

ja sorry ik kan wel weer dagenlang in conclaaf gaan zoals 20 topics geleden maar je zit in dit conflict met het probleem dat mensen veelal het maar van 1 kant bekijken, zich niet kunnen inleven in de andere kant, of de neutrale mens daar. De gedachtwijzen en de geschiedenis gemakshalve maar buiten beschouwing laten etc etc.
    Dat maakt het saai, zinloos en vermoeiend.
    Als je niet meer wilt discussieren, moet je geen dingen schijven in dit topic die geen hout snijden en vervolgens reageren op kritiek met zo'n antwoord. Een compleet nietszeggend antwoord met nietszeggende termen als "gedachtwijzen" en "de neutrale mens".

edit op jouw edit: Grappig dat jij degene moet zijn die mij beschudligt van oppervlakkigheid.
      Moderator zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:00:06 #39
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40747594
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 20:50 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

ja ik had t pas gelezen. ok het is niet talloos maar ik vind het niet niks.
    ik vind het veel voor een 'blauwe' vredesmissie
    quote:
    [..]

lijkt mij een slecht plan waar Libanon alleen maar de dupe van kan worden. Men krijgt toegang tot nog meer wapens en je kan het een moeilijk meer van het ander onderscheiden etc.
    mjah je haalt die eenheden uit elkaar ... dan is het niet meer Hezbollah maar soldat 12 van derde peloton C compagnie 8 infbat ofzo

dan kunnen ze in hun vrije tijd bij elkaar komen maar de grote naam die ze toch nog hebben in het zuiden zijn ze kwijt en ze zijn dan voor de Libanese regering makkelijker aan te pakken dan wanneer het 1 grote gewapende organisatie is
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:02:32 #40
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40747695
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 20:58 schreef Overlast het volgende:

Een compleet nietszeggend antwoord met nietszeggende termen als "gedachtwijzen" en "de neutrale mens".
    gedachtenwijzen = hoe een christen in Libanon op dit moment redeneerd. Die ziet Hezbollah nu niet automatische als slecht en Israel als 'goed' . Ik neem echter aan dat je neit eens weet dat er daar Christenen wonen

neutrale mens= bijvoorbeeld zo'n Christen in Libanon die niet duidelijk tot 1 van beide partijen behoord. Of een gewoon gezin in het Zuiden van Libanon dat niks met de Hezbollah te maken wil hebben. Alleen als die niet gevlucht zijn en nog in hun huis zitten omdat ze helaas geen gevulde bankrekening hebben en een auto die ze even voltanken waarna ze naar het noorden crossen waar ze echter niks hebben om heen te gaan.
    In dit topic is de tendens dat het dan maar hun eigen schuld is als ze dood zijn na een bombardement.

en ik had t gewoon over 3/4 van de mensen die hier reageren. Niet specifiek over jou
    pi_40748726
    Volgens Libanese bronnen heeft Hizbollah een Israelische helikopter neergehaald.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_40749823
    Hezbollah is gecapituleerd, Israël heeft gewonnen. Nu snel een VN-vredesmacht en de Beekavallei terug naar Syrië en dan is deze crisis ook weer opgelost.
    [ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
    Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
    #freeTarik #freeDemon_from_heaven
      zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:30:38 #43
    93744 Finder_elf_towns
    pi_40750416
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 22:09 schreef BabeWatcher het volgende:
    Hezbollah is gecapituleerd, Israël heeft gewonnen. Nu snel een VN-vredesmacht en de Beekavallei terug naar Syrië en dan is deze crisis ook weer opgelost.
    Nee hoor, zolang Hezbollah na de strijd nog bestaat zullen ze dat feit (dat ze nog bestaan) gebruiken als reden voor de overwinning. Ze zijn in staat gebleken Israël te confronteren en dat ook nog eens te overleven. Dat is hun winst en dat zal succesvol gebruikt worden bij de recrutering van vele Arabieren en anderen met een enorm minderwaardigheidscomplex jegens Israël.
      zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:41:37 #44
    107125 dancemacabre
    is niet zo heel erg
    pi_40750656
    [quote]Op zaterdag 12 augustus 2006 22:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nee hoor, zolang Hezbollah na de strijd nog bestaat zullen ze dat feit (dat ze nog bestaan) gebruiken als reden voor de overwinning. Ze zijn in staat gebleken Israël te confronteren en dat ook nog eens te overleven. Dat is hun winst en dat zal succesvol gebruikt worden bij de recrutering van vele Arabieren en anderen met een enorm minderwaardigheidscomplex jegens Israël.

Met dank aan een pro arabische EU, met Frankrijk op de barricade.
      zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:43:52 #45
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40750712
    Je had ze hoogstens wat meer materiele schade kunnen aanbrengen. Maar voor de rest kunnen ze eigenlijk alleen winnen.
    pi_40750833
    quote:
    Op zaterdag 12 augustus 2006 21:02 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

gedachtenwijzen = hoe een christen in Libanon op dit moment redeneerd. Die ziet Hezbollah nu niet automatische als slecht en Israel als 'goed' . Ik neem echter aan dat je neit eens weet dat er daar Christenen wonen

neutrale mens= bijvoorbeeld zo'n Christen in Libanon die niet duidelijk tot 1 van beide partijen behoord. Of een gewoon gezin in het Zuiden van Libanon dat niks met de Hezbollah te maken wil hebben. Alleen als die niet gevlucht zijn en nog in hun huis zitten omdat ze helaas geen gevulde bankrekening hebben en een auto die ze even voltanken waarna ze naar het noorden crossen waar ze echter niks hebben om heen te gaan.
    In dit topic is de tendens dat het dan maar hun eigen schuld is als ze dood zijn na een bombardement.

en ik had t gewoon over 3/4 van de mensen die hier reageren. Niet specifiek over jou
    De christenen in Libanon wonen vooral in het Westen. In het zuiden leven vooral moslims(soennieten en shiiten).

Natuurlijk zijn er altijd onschuldigen die de dupe zijn van een conflict. In dit geval zijn veel Libanezen de dupe van de extremisten van de hezbollah. Probleem is dat deze groep Libanezen of niets willen ondernemen of niets kunnen ondernemen. In het eerste geval is het een tragedie die wordt veroorzaakt door de hezbollah die zich verstopt onder burgers en daardoor burgerslachtoffers onvermijdelijk maakt.
    In het tweede geval zijn de burgers van Libanon medeschuldig aan dit conflict. Ik neig naar het tweede scenario. De hezbollah is in zuid-Libanon( en in het hele midden-oosten onderhand ) populair. Soldaten die terugkeren van het front melden dat in veel huizen munitie of wapens te vinden zijn. En als je kijkt naar opiniepeilingen onder de libanezen, de vlaggenparades in bv Beiroet in shiitische wijken, en het feit dat de hezbollah alleen zo succesvol kan zijn als nu wanneer ze de steun heeft van de lokale bevolking kan ik niet anders dan aannemen dat de moslimbevolking de hezbollah steunt.

Dit betekent niet dat alle "burgers" die willen en wetens steun geven aan de hezbollah zouden moeten worden omgebracht ( ) Maar het verklaart wel waarom er zoveel burgerslachtoffers vallen. Hezbollah gebruikt gewone woningen om munitie en wapens op te slaan, ze opereren vanuit burgerwijken etcetc.

Afsluitend, natuurlijk moet je in een conflict burgerslachtoffers proberen te vermijden. Maar in een land waar de bevolking de terroristen vaak helpt(laten we het niet eens hebben over de openlijke steun in de vorm van zetels in het parlement voor hezebollah) en in ieder geval niet tegenwerkt is dit onmogelijk. Dat gecombineerd met het recht op zelfverdediging dat Israel hoe dan ook heeft maakt de burgerslachtoffers sneu, onvermijdelijk en de uiteindelijke verantwoordelijkheid van hezbollah.

Edit: Laatste nieuws over het conflict o.a. neerhalen helicopter: http://haaretz.com/hasen/spages/749479.html
      zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:51:30 #47
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40750928
    Totaal niet waar ik op doelde.

Mensen die ze eerst niet steunden doen dat nu best wel.... naar het schijnt.
    pi_40751088
    Amerika zegt vrede, maar brengt oorlog. Amerika zegt in het belang van de wereld te handelen, maar handelt in eigen belang.
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
      zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:58:30 #49
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40751110
    ach joh. die Sjeik handelt ook in z'n eigen belang. Niet in het belang van elke moslim ofzo hoor

het is allemaal 1 pot nat.
      zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:58:44 #50
    93744 Finder_elf_towns
    pi_40751117
    Iedereen handeld, uiteindelijk, in zijn eigen belang.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')