quote:Kamer maant Van Hoof tot aanpak onwillige jongeren
11 augustus 2006, 17:02 (12 reacties)
DEN HAAG (ANP) - Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer, CDA, VVD en PvdA, wil dat onwillige werkloze jongeren die voortijdig school hebben verlaten, gedwongen opgenomen kunnen worden in een drill-kamp om ze discipline bij te brengen.
Zowel de regeringspartijen als PvdA zeiden vrijdag dat staatssecretaris Henk van Hoof (Sociale Zaken) zich niet mag neerleggen bij de conclusie van Bureau Berenschot dat dit juridisch niet mogelijk zou zijn.
Uit onderzoek van Berenschot blijkt dat er een groep van 12.000 tot 14.000 ongemotiveerde jongeren is en dat zij min of meer ongrijpbaar zijn. Van Hoof zoekt nu volgens ingewijden naar mogelijkheden om de jongeren over te halen vrijwillig naar zo'n kamp te gaan. Daarvoor hoopt hij volgende week steun in het kabinet te krijgen. Maar deze aanpak vinden PvdA, CDA en Van Hoofs eigen partij, VVD, niet overtuigend
Heee... Dat bericht gaat niet over mij hoor. Ik ben niet onwillig, ik wil graag werken. Morgen beginnen graag. En bovendien heb ik een opleiding en een diploma.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:00 schreef zhe-devilll het volgende:
Sterkte!
Giro is opgeheven, te goed was zo laagquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:01 schreef Vandoooorrr het volgende:
Wat is je gironummer?
Af gerond. Ik was een massel leerling die alles snel deed en daarvoor naaien ze me nu.quote:En je MBO-studie? Hoe is het daarmee?
Is hij ook..quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:03 schreef Veulen het volgende:
[..]
Heee... Dat bericht gaat niet over mij hoor. Ik ben niet onwillig, ik wil graag werken. Morgen beginnen graag. En bovendien heb ik een opleiding en een diploma.
En verder vind ik die Hoof een mongool...
Ook al had je wel een gironummer, dan had ik niks gestort, hihi!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:06 schreef Veulen het volgende:
[..]
Giro is opgeheven, te goed was zo laag
Transvaal:
[..]
Afgerond. Ik was een massel leerling die alles snel deed en daarvoor naaien ze me nu.
ik woon bij me ouders. Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:07 schreef zhe-devilll het volgende:
Is hij ook..
Maar een vetpot is dat zeker niet, woon je op kamers of bij je ouders?
Bij je ouders is dat bedrag te doen lijkt me, maar op kamers niet erg..
dus maar snel werk zien te vinden!
Of doorleren lijkt me de beste optie?
je bent dus een parasiet vd maatschappijquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:13 schreef Veulen het volgende:
[..]
ik woon bij me ouders. Gelukkig maar.
ik heb wel al me eigen dingen nog te betalen. Het zal allemaal wel weer net passen. Maar zo bouw ik helemaal geen reserve op om hier weg te komen
Doorleren wil ik trouwens niet meer. Ik vraag me ook af waarom mensen dat als optie nomen, ik ben nu een jaar klaar met me opleiding. Ik heb kennis genoeg voor deze wereld, en ervaring doe ik niet op door op weer een school te gaan zitten.
Natuurlijk kan ik in de horeca gaan werken of op een callecenter gaan zitten. Maar i kdoe het niet. Waarom niet? Omdat als ik daar eenmaal zit ik er niet meer weg kom. En omdat ze je dan baantjes blijven aanbieden in de richtingen die ik niet wil.
Ik zal nu dan misschien een half jaar door moeten bijten (en ja ik vind mezelf daarom heel zielig ja) Maar ik zal doen waarvoor ik opgeleid ben. Ik ben 1 van die gelukkige mensen die van d'r hobby d'r beroep kan maken, en dat zal me lukken.
Voorlopig gaat het er om dat ik genaaid word door het minimumjeugdloon. Ik pleit daarom voor afschaffing daarvan voor iedereen die een mbo/hbo/uni diploma heeft.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:13 schreef Veulen het volgende:
Doorleren wil ik trouwens niet meer.
quote:Ik heb kennis genoeg voor deze wereld,
quote:Natuurlijk kan ik in de horeca gaan werken of op een callecenter gaan zitten. Maar i kdoe het niet.
Op basis van het bovenstaande vind ik dat je helemaal niks zou moeten krijgen. Wat een verwende kut instellingquote:ik vind mezelf daarom heel zielig ja
Hehe, eindelijk iets positiefs.quote:Ik ben 1 van die gelukkige mensen die van d'r hobby d'r beroep kan maken, en dat zal me lukken.
21 ja.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:20 schreef SeLang het volgende:
500 euro voor een 17-jarig pikje die nog bij zijn ouders woont![]()
Wees blij dat je nog zoveel geld krijgt man, voor helemaal niks doen.
Wie wel ?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:31 schreef Veulen het volgende:
En ik word heus niet aangenomen als ik op me afgetrapte gympies ergens binnen huppel en lief kijk.
Jij hebt het echt zwaarquote:Dan vergeet ik voor het gemak alle postzegels en velletjes papier voor die on-moderne gasten nog.
Hoezo heb je daar "recht" op?quote:Ik wil alleen maar het geen waar ik recht op heb.
En dat is net als ieder ander een fatsoenlijk loon waar ik een huis van kan huren. Het recht op een uitkering als nodig om op terug te vallen.
Graag het recht om te kunnen overleven zolang als dat er sollicitaties lopen in de richting van me opleiding. Ik vind heus wel wat, ik ben 1 maand werkeloos en heb 5 sollicitaties lopen. Maar die zijn heus niet morgen ineens afgerond. Neeh die mensen nemen daar de tijd voor, vaak bestrijkt zo'n procee een week of 4 / 5. Als je massel hebt. Vaak langer.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:38 schreef Ringo het volgende:
Hee, doe niet zo moeilijk. Dan trek je geen afgetrapte gympies aan als je gaat solliciteren, maar nette schoenen. Waar denk je eigenlijk recht op te hebben? De baan van je dromen? Een riante vergoeding voor dagenlang niks doen?
Wees blij Dat je geld krijgt. En wees minder kieskeurig bij het zoeken naar werk, dan vind je zo wat.
Hmm ik moet werk aannemen dat in lijn ligt met mijn opleiding en ervaringen. Dat callcenter enzo zitten daar niet in.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:40 schreef SeLang het volgende:
Hoezo heb je daar "recht" op?
Juridisch gezien heb je hooguit recht op die 500 euro. En zelfs daar twijfel ik aan omdat je zelf al aangeeft dat je best op een callcenter kunt ofzo kunt gaan werken maar dat je dat weigert. Volgens mij kunnen ze op grond daarvan je uitkering intrekken.
Begin dan aan een HBO opleiding. Dan krijg je geld van IBG-groep en kun je ook lenen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:06 schreef Veulen het volgende:
[..]
Giro is opgeheven, te goed was zo laag
Transvaal:
[..]
Af gerond. Ik was een massel leerling die alles snel deed en daarvoor naaien ze me nu.
my idea exactly..quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:42 schreef SeLang het volgende:
Schopje naar het krasforum R&P ?
tering maat jij spoort de tering niet helemaal he? Ga lekker lopen rotten ofzo.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:47 schreef Veulen het volgende:
[..]
Hmm ik moet werk aannemen dat in lijn ligt met mijn opleiding en ervaringen. Dat callcenter enzo zitten daar niet in.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
my idea exactly..
mên.. je krijgt GRATIS 500 euro.. hoef je _NIKS_ voor te doen.. wat miep je?
Neem een krantenwijk erbij, woppa, nog eens ongeveer 200 euro de maand.. voor vrijwel NIKS doen... mên.... ruilen?
Lees ik het nou goed of je weigert werk omdat dat niet 'in lijn ligt met je opleiding en ervaring'?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:47 schreef Veulen het volgende:
[..]
Hmm ik moet werk aannemen dat in lijn ligt met mijn opleiding en ervaringen. Dat callcenter enzo zitten daar niet in.
yep.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:21 schreef Ringo het volgende:
[..]
Lees ik het nou goed of je weigert werk omdat dat niet 'in lijn ligt met je opleiding en ervaring'?
![]()
![]()
![]()
want werkeloos is iets anders.quote:vlinder zonnestraal met vrijaf
of de slagerquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:25 schreef Byte_Me het volgende:
ik hoop dat je ondertitel nog oud is:
[..]
want werkeloos is iets anders.
in je sig zeg je dat je een baan als dierenverzorgster zoekt (is dat een opleiding?). ga eens langs het asiel, daar kunnen ze altijd hulp gebruiken.
....en werk zoeken?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:29 schreef Dulk het volgende:
ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt vorig jaar, alleen was het bij mij een faillisement, en ja dan sta je op straat heb zelf ook een x aantal maanden op geld moeten w88 eer dat het cwi/uvw ging uitbetalen, dat ging dus ook ten koste van me woning die ik toen had, maar inmiddels is alles weer goed in orde, maar dat heeft wel 5 maanden gekostmaar gewoon ff doorbijten en nix uitgeven of zo min mogelijk uitgeven
![]()
Ik heb een opleiding gedaan als leeuwentemmerquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:27 schreef agRESSIV-e het volgende:
in sig: Baan als dierverzorger gezocht..*
zucht...
Stel je niet aan, ik ben woensdag naar de uitzendpooiers geweest, vandaag op gesprek, maandag beginnen fulltime voor een goed loon. Op afgetrapte kistjes, met lief kijken ja.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:34 schreef Veulen het volgende:
En een sollicitatie procedure duurt wel meer dan 4 weken tegenwoordig...
Mijn god wat ben jij een zeug...Ongelofelijk. Niet alleen staan je posts vol met spelfouten, maar ben je ook nog eens te dom om te beseffen dat men doelt op je uitgavepatroon..Thuiswonen = geen dure huurwoning/hypotheek!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:45 schreef Veulen het volgende:
[..]
Met andere woorden, ik ben dus genaaid door het minimum jeugdloon.
Klaar simpel, daar klaag ik over. Ik snap niet dat jullie gasten dat verbinden aan het feit dat ik thuis woon (wat voor mij wel weer is verbonden aan dat loon, want ik kan geen huis betalen). DAt heeft er allemaal niks mee te maken.
zo waar hequote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:59 schreef bxie het volgende:
Jezus ik dacht dat je huur moest betalen en boodschappen moest doen en dan geen geld meer zou hebben om kleren aan je lijf te dragen.
Je woont gewoon thuis, ik snap wel dat je jezelf zielig vind omdat je niet beter weet, en dat neem ik je niet kwalijk, maar denk ook eens verder na.
Er zijn ook gezinnen en mensen die WEL huur moeten betalen, hun eigen eten en drinken betalen en alles wat er nog meer nodig is om te leven van een laag bedrag.
Als je DAAR ff over nadenkt heb je het maybe niet zo slecht he...
Of heb jij allemaal vaste lasten waar ik niet op kan komen nu?
Je hebt nu geen geld voor wat? Wat moet jij nu laten vraag ik me af.
Uitgaan?Fitness?5 hobby's?
Het is niet je eigen keuze om een uitkering te krijgen maar vergeet OOK niet dat andere mensen nu WEL hard werken zodat JIJ die 500 euro kan krijgen, en zelf na het betalen van vaste lasten
met mazzel 100 overhouden.
Je krijgt eten je hebt kleding en je hoeft geen huur te betalen toch?Je school is altijd voor je betaald?
Verbeter me als ik het fout heb maar krab je anders fftjes achter je oren ....
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:59 schreef bxie het volgende:
Jezus ik dacht dat je huur moest betalen en boodschappen moest doen en dan geen geld meer zou hebben om kleren aan je lijf te dragen.
Je woont gewoon thuis, ik snap wel dat je jezelf zielig vind omdat je niet beter weet, en dat neem ik je niet kwalijk, maar denk ook eens verder na.
Er zijn ook gezinnen en mensen die WEL huur moeten betalen, hun eigen eten en drinken betalen en alles wat er nog meer nodig is om te leven van een laag bedrag.
Het is niet je eigen keuze om een uitkering te krijgen maar vergeet OOK niet dat andere mensen nu WEL hard werken zodat JIJ die 500 euro kan krijgen, en zelf na het betalen van vaste lasten
Je krijgt eten je hebt kleding en je hoeft geen huur te betalen toch?Je school is altijd voor je betaald?
Ik weet niet waar je woont, maar als je een willekeurig uitzendbureau binnenstapt in Den Haag, je kunt lezen en schrijven, dan mag je zo ergens bij Casema op de klantenservice werken hoor. Is in een week geregeld.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:34 schreef Veulen het volgende:
En ohja er is heus wel werk genoeg voor me, ik moet alleen nog even aangenomen worden... En een sollicitatie procedure duurt wel meer dan 4 weken tegenwoordig...
En bas-beest als ik jou was zou ik me zinnen leren beginnen met een hoofdletter.. pfff
Dat is het probleem: dat schrijven lijkt nog niet zo goed te gaanquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 08:34 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont, maar als je een willekeurig uitzendbureau binnenstapt in Den Haag, je kunt lezen en schrijven, dan mag je zo ergens bij Casema op de klantenservice werken hoor. Is in een week geregeld.
Ik wilde iets in diezelfde lijn schrijven maar quoten is makkelijkerquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:59 schreef bxie het volgende:
Succes dan maar. Maar dan niet zeuren over geld hm? You can't always have what you want.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:13 schreef Veulen het volgende:
[..]
Ik ben 1 van die gelukkige mensen die van d'r hobby d'r beroep kan maken, en dat zal me lukken.
Jaahaa maar ze wilt van haar hobby haar beroep maken, snap dat danquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 09:14 schreef Damzkieee het volgende:
Ik geloof dat de strekking voor TS duidelijk isWat een verhaal. Ga naar het uitzendbureau en vraag of ze werk hebben. Al die maanden zonder werk staan zeer slecht op je CV... Bedrijven kijken naar 'werkloze' periodes in je arbeidsleven. Blijven werken dus!
Jezus, jij bent echt erg! Je denkt dat je de wijsheid in pacht hebt, maar ondertussen is de Nederlandse spelling al te moeilijk voor je! Het is overigens ook niet dat je nou zo'n top-job had voordat je die uitkering aanvroeg...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:13 schreef Veulen het volgende:
[..]
ik heb wel al me eigen dingen nog te betalen. Het zal allemaal wel weer net passen. Maar zo bouw ik helemaal geen reserve op om hier weg te komen
Ik heb kennis genoeg voor deze wereld, en ervaring doe ik niet op door op weer een school te gaan zitten.
Natuurlijk kan ik in de horeca gaan werken of op een callecenter gaan zitten. Maar i kdoe het niet.
Hahaha, in de lijn van je opleiding? En je werkte maar liefst een half jaar in een winkel? Nou, dan heb je wel een dik CV opgebouwd, met nu ook nog een "gat". Zoek jij lekker verder en ga vooral niks doen. Oh ja, en vergeet ook niet om al die baantjes die jij te min vindt af te blijven wijzen, dan ben je straks in ieder geval ook je uitkering nog kwijt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:47 schreef Veulen het volgende:
[..]
Tsjonge, ik heb min of meer dezelfde shit meegemaakt. Afgelopen Maart moest ik wegens bijzondere omstandigheden stoppen met mijn studie (HBO kunstacademie), het ging gewoon helemaal niet meer. Dus ik zat thuis (woonde op mezelf) en heb toen ook een uitkering aangevraagd omdat ik er helemaal doorheen zat, ik moest gewoon even tot mezelf komen. Nou, ik heb ruim twee maanden helemaal zonder inkomsten gezeten! Door een stomme fout bij de gemeente duurde het allemaal nog langer. Het was echt heel kut, maar gelukkig was ik na een paar weken thuiszitten ook wel meer dan rijp om weer te gaan werken, het maakte me geen flikker uit wat voor werk, als ik maar iets te doen had. Zo kwam ik via een uitzendbureau in de tuinbouw terecht, waar ik heel wat meer verdiende dan de uitkering zodat die al snel weer werd stopgezet. Je moet wel erg bikkelen en soms dagen maken waarbij je 10 uren onder de pannen bent, maar je hebt weer geld!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:13 schreef Veulen het volgende:
[..]
Doorleren wil ik trouwens niet meer. Ik vraag me ook af waarom mensen dat als optie nomen, ik ben nu een jaar klaar met me opleiding. Ik heb kennis genoeg voor deze wereld, en ervaring doe ik niet op door op weer een school te gaan zitten.
Natuurlijk kan ik in de horeca gaan werken of op een callecenter gaan zitten. Maar i kdoe het niet. Waarom niet? Omdat als ik daar eenmaal zit ik er niet meer weg kom. En omdat ze je dan baantjes blijven aanbieden in de richtingen die ik niet wil.
Ik zal nu dan misschien een half jaar door moeten bijten (en ja ik vind mezelf daarom heel zielig ja) Maar ik zal doen waarvoor ik opgeleid ben. Ik ben 1 van die gelukkige mensen die van d'r hobby d'r beroep kan maken, en dat zal me lukken.
Voorlopig gaat het er om dat ik genaaid word door het minimumjeugdloon. Ik pleit daarom voor afschaffing daarvan voor iedereen die een mbo/hbo/uni diploma heeft.
Hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:15 schreef Djeez het volgende:
Als je op jezelf zou wonen, had je nog minimaal bijstand gehad. En dat is meer dan het minimumloon!
Ha, daar klopt niks van, want het geld wat je verdient, wordt van je uitkering afgetrokken. Ze zijn daar ook niet gek!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
my idea exactly..
mên.. je krijgt GRATIS 500 euro.. hoef je _NIKS_ voor te doen.. wat miep je?
Neem een krantenwijk erbij, woppa, nog eens ongeveer 200 euro de maand.. voor vrijwel NIKS doen... mên.... ruilen?
Een topbaan hoeft niet alleen met geld te maken hebben, hoe beknepenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:29 schreef JimDavis het volgende:
1700 euri bruto in de maand is geen topbaan![]()
Ik heb alleen lagere school, dus dan mag je je handen dichtknijpen voor 1700 Euro.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:29 schreef JimDavis het volgende:
1700 euri bruto in de maand is geen topbaan![]()
600,60 netto is niet meer dan het min.loonquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:15 schreef Djeez het volgende:
Als je op jezelf zou wonen, had je nog minimaal bijstand gehad. En dat is meer dan het minimumloon!
even los van het andere tumult hier; CWI kan wat mij betreft ook opgedoekt worden als ze niks beters te doen hebben dan dit.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:57 schreef Veulen het volgende:
...
En ja ze gaan me ook nog aan werk helpen... "Oh ohja?" Nou fijn beetje hulp is niet weg. Maar die hulp bestaat er dus uit dat ze elke week met mij op werk.nl gaan kijken naar geschikte baantjes... Eehh... Okee, mare ik snap die computer beter dan jij hoor meneer. "Ja, maar jongeren hebben veel begeleiding nodig."
Heb ik in het verleden ook gehadquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:19 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik heb alleen lagere school, dus dan mag je je handen dichtknijpen voor 1700 Euro.
ehm *kuch*quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:09 schreef Maethor_Veleg het volgende:
[..]
Ha, daar klopt niks van, want het geld wat je verdient, wordt van je uitkering afgetrokken. Ze zijn daar ook niet gek!
lijkt me beter van niet, als mensen als TS zelf alleen maar zoeken naar banen " die bij hun opleiding en interessegebied" passen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:15 schreef fokje het volgende:
[..]
even los van het andere tumult hier; CWI kan wat mij betreft ook opgedoekt worden als ze niks beters te doen hebben dan dit.
Ga op de Dam staan met een bord ''ik zoek werk'' en je hebt het binnen 5 minuten en het betaalt nog goed ook nogquote:
Dus het verhaal samengevat:quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:13 schreef Veulen het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:20 schreef SeLang het volgende:
Dan moet je niet gaan zeuren, de tijd die je hier besteed, kun je ook gebruiken voor het zoeken naar een nieuwe baanquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:13 schreef Veulen het volgende:
[..]
Je kunt het eerste beste baantje aannemen en ondertussen solliciteren naar iets andersquote:Natuurlijk kan ik in de horeca gaan werken of op een callecenter gaan zitten. Maar i kdoe het niet. Waarom niet? Omdat als ik daar eenmaal zit ik er niet meer weg kom. En omdat ze je dan baantjes blijven aanbieden in de richtingen die ik niet wil.
Toeps, heb je hierover nog meer informatie?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 08:34 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont, maar als je een willekeurig uitzendbureau binnenstapt in Den Haag, je kunt lezen en schrijven, dan mag je zo ergens bij Casema op de klantenservice werken hoor. Is in een week geregeld.
www.randstad.nl ?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:53 schreef Transvaal het volgende:
[..]
Toeps, heb je hierover nog meer informatie?
Ach meid, wat erg!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:31 schreef Veulen het volgende:
[..]
21 ja.
Overigens ontvang ik van die ¤ 500,00 euro er misschien ¤ 400,00 op me bankrekening en hou ik dus geen fuk over om wat dan ook mee te doen.
Enne ik moet ook leven hoor. De hond ook. En ik word heus niet aangenomen als ik op me afgetrapte gympies ergens binnen huppel en lief kijk. En die zorgverzekering betaald zichzelf ook niet echt.
Dan vergeet ik voor het gemak alle postzegels en velletjes papier voor die on-moderne gasten nog.
Wat jij zegt. OK, een lamkut dusquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:17 schreef Hertog_Martin het volgende:
Het is een vrouw... kan zeker niet hebben dat ze nu geen dure merkkleding en nog een dozijn schoenen kan kopen elke maand
22, je studie al afhebben en nog thuiswonen
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:40 schreef kit_bit het volgende:
ik werk me 30 uur per week het lazerus
Dat is voor de TS ook geen oplossing, want behalve dat ze niks wil doen, wil ze er ook nog veel geld voor krijgen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:59 schreef Shakes het volgende:
...Hoef je je hele leven lang niet te werken en kun je altijd een zielige bijstandsmoeder zijn. Veel plezier.
Maar besef je nou dat er nog steeds mensen zijn die het van minder moeten doen?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:21 schreef Veulen het volgende:
Navond, waar ik was? Keuvelen, je weet wel wat je doet met je vrienden...
En goh misschien ben ik een lui varken. Maar wel een lui varken dat al 8 jaar vrijwilligers werk doet, hiervoor 7 verschillende tijdelijke baantjes heeeft gehad om zelf d'r studie te kunnen betalen.
Ik heb dat allemaal zelf moeten doen, ik heb namelijk geen rijke pa en ma die dat zich kunnen veroorloven.
Ik word geacht hier gewoon te betalen voor het geen wat ik verbruik. Dus niet alleen aan telefoonkosten, internet, kabel, elektra, brandstof maar ook aan eten en drinken. Het grote voordeel is dat ik geen huur hoef te betalen... Maar dat had ik met 500 euro ook niet kunnen opbrengen.
Ik heb geen dure hobby's, ik rook niet en ik drink ook geen alcohol. Daar gaat dat geld niet heen. Ik heb wel een de verplichting om elke maand ¤ 150,00 - ¤ 200,00 per maand af te dragen hier. Ik heb een hond die ook wel iets kost. Nog wat algemene reiskosten. En ja grof schandalig 1 keer in de week neem ik een rijlesje op een manegepaard. Koste per maand ¤ 50,00. Schandalig, daar ga ik nu meteen mee stoppen okee.
Zoals ik zij heb ik het 1 en ander lopen. Maar die mensen nemen gewoon de tijd. Ik ben geen nutteloze uitvreter. Ik solliciteer heel wat af. Ik stel me eisen straks heus wel bij, over een maand of 2 / 3. Ik kan toch niet stil zitten dus dan ben ik het al zat en pak ik wat er te bieden valt. Maar nu gewoon nog niet.
Iemand tikte hier dat ze 30 uur werkte en ¤ 1100,00 euro te besteden had voor 2 personen. Ik werkte 32 uur en verdiende maar ¤ 700,00 voor mezelf ja. Is het eerlijk dat ik werkte in de branche waar ik voor opgeleid ben, en met de juiste papieren en vervolgens krijg ik de helft van wat iemand anders verdiend alleen maar omdat ik 2 jaar jonger ben?
Voor alle neukers over spelfouten: Ik ben een dyslect, ik maak soms vreselijk veel fouten. Bv als ik boos ben, zoals vannacht. Ik excuseer me daar niet voor. Ik geef toe dat taal op de arbeidsmarkt niet me sterkste kans is. Maar ook voor het geen wat ik nu kan aan taal heb ik moeten vechten.
En ja ik wil nog steeds een fatsoenlijk loon... Want dat verdien ik nou eindelijk wel is ja...
(Ja kom maar met die kritiek, ik kan het wel hebben)
Allereerst: zoveel spelfouten maak je niet.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:21 schreef Veulen het volgende:
En goh misschien ben ik een lui varken. Maar wel een lui varken dat al 8 jaar vrijwilligers werk doet, hiervoor 7 verschillende tijdelijke baantjes heeeft gehad om zelf d'r studie te kunnen betalen.
Ik heb dat allemaal zelf moeten doen, ik heb namelijk geen rijke pa en ma die dat zich kunnen veroorloven.
Ik word geacht hier gewoon te betalen voor het geen wat ik verbruik. Dus niet alleen aan telefoonkosten, internet, kabel, elektra, brandstof maar ook aan eten en drinken. Het grote voordeel is dat ik geen huur hoef te betalen... Maar dat had ik met 500 euro ook niet kunnen opbrengen.
Ik heb geen dure hobby's, ik rook niet en ik drink ook geen alcohol. Daar gaat dat geld niet heen. Ik heb wel een de verplichting om elke maand ¤ 150,00 - ¤ 200,00 per maand af te dragen hier. Ik heb een hond die ook wel iets kost. Nog wat algemene reiskosten. En ja grof schandalig 1 keer in de week neem ik een rijlesje op een manegepaard. Koste per maand ¤ 50,00. Schandalig, daar ga ik nu meteen mee stoppen okee.
Zoals ik zij heb ik het 1 en ander lopen. Maar die mensen nemen gewoon de tijd. Ik ben geen nutteloze uitvreter. Ik solliciteer heel wat af. Ik stel me eisen straks heus wel bij, over een maand of 2 / 3. Ik kan toch niet stil zitten dus dan ben ik het al zat en pak ik wat er te bieden valt. Maar nu gewoon nog niet.
Iemand tikte hier dat ze 30 uur werkte en ¤ 1100,00 euro te besteden had voor 2 personen. Ik werkte 32 uur en verdiende maar ¤ 700,00 voor mezelf ja. Is het eerlijk dat ik werkte in de branche waar ik voor opgeleid ben, en met de juiste papieren en vervolgens krijg ik de helft van wat iemand anders verdiend alleen maar omdat ik 2 jaar jonger ben?
Voor alle neukers over spelfouten: Ik ben een dyslect, ik maak soms vreselijk veel fouten. Bv als ik boos ben, zoals vannacht. Ik excuseer me daar niet voor. Ik geef toe dat taal op de arbeidsmarkt niet me sterkste kans is. Maar ook voor het geen wat ik nu kan aan taal heb ik moeten vechten.
En ja ik wil nog steeds een fatsoenlijk loon... Want dat verdien ik nou eindelijk wel is ja...
Als je zo van werken houdt, dan zou je allang een shitbaantje hebben aangenomen voor de time-being.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:21 schreef Veulen het volgende:
Je houdt driehonderd euro over. Ik snap echt niet je dat daar niet van rond zou kunnen komen. Maar belachelijker vind ik dat je blijkbaar denkt het recht te hebben op grotere uitkering dan ¤ 500, terwijl je te lui bent om te werken en je thuis woont.quote:Ik word geacht hier gewoon te betalen voor het geen wat ik verbruik. Dus niet alleen aan telefoonkosten, internet, kabel, elektra, brandstof maar ook aan eten en drinken. Het grote voordeel is dat ik geen huur hoef te betalen... Maar dat had ik met 500 euro ook niet kunnen opbrengen.
Als je echt zo graag wilt werken dan stel je nu al je eisen bij.quote:Zoals ik zij heb ik het 1 en ander lopen. Maar die mensen nemen gewoon de tijd. Ik ben geen nutteloze uitvreter. Ik solliciteer heel wat af. Ik stel me eisen straks heus wel bij, over een maand of 2 / 3. Ik kan toch niet stil zitten dus dan ben ik het al zat en pak ik wat er te bieden valt. Maar nu gewoon nog niet.
Pfff, het eerste bericht van de ts vond ik ook geen reden tot klagen, maar dit tweede bericht illustreert wel wat meer hoor. Jij als student, met een waarschijnlijk uitwonende studiefinanciering, ov, leefgeld van ouders, en een 1dags bijbaantje moet gewoon iets meer gaan relativeren, want wat je nu zegt is ronduit botquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:35 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Als je zo van werken houdt, dan zou je allang een shitbaantje hebben aangenomen voor de time-being.
[..]
Je houdt driehonderd euro over. Ik snap echt niet je dat daar niet van rond zou kunnen komen. Maar belachelijker vind ik dat je blijkbaar denkt het recht te hebben op grotere uitkering dan ¤ 500, terwijl je te lui bent om te werken en je thuis woont.
[..]
Als je echt zo graag wilt werken dan stel je nu al je eisen bij.
Idd werk vinden is helemaal niet moeilijk meer. Tenzij je 59 en debiel bent.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, en op werk.nl staan vrij veel baantjes, mits je niet te zeurderig bent zal je zo aan de slag kunnen.
hey ik krijg ook geen leefgeld hoorquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:43 schreef AlohaXa het volgende:
[..]
Pfff, het eerste bericht van de ts vond ik ook geen reden tot klagen, maar dit tweede bericht illustreert wel wat meer hoor. Jij als student, met een waarschijnlijk uitwonende studiefinanciering, ov, leefgeld van ouders, en een 1dags bijbaantje moet gewoon iets meer gaan relativeren, want wat je nu zegt is ronduit bot![]()
Ik moet alles lenen, krijg niets van mijn ouders en heb jarenlang van iets meer dan de TS rond moeten komen. Mij hoor je niet klagen, want alles wat je krijgt van de staat is eigenlijk gewoon een kadootje. Zeker als je thuiswoont snap ik niet dat je uberhaupt nog geld krijgt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:43 schreef AlohaXa het volgende:
[..]
Pfff, het eerste bericht van de ts vond ik ook geen reden tot klagen, maar dit tweede bericht illustreert wel wat meer hoor. Jij als student, met een waarschijnlijk uitwonende studiefinanciering, ov, leefgeld van ouders, en een 1dags bijbaantje moet gewoon iets meer gaan relativeren, want wat je nu zegt is ronduit bot![]()
Goh kon je niets lenen bij de ib-groep?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:59 schreef bxie het volgende:
[..]
hey ik krijg ook geen leefgeld hoor![]()
en ik heb al 3 jaar keihard moeten werken in de horeca omdat er niks anders was, en deze zomer wel zo'n 50 uur per week en dat zijn geen grappen, om school te kunnen betalen en te kunnen leven enzo, niks vakantie.Nu kan ik eindelijk naar school en die betaal ik ook zelf + m'n dak boven mn hoofd.Met alle nodige ellende die erbij komt en ik ben niet de enige.
Dus ts moet ff zichzelf niet zo zielig vinden en gewoon ander werk gaan doen tot er iets goeds voorbij komt, en al helemaal niet gaan klagen over gratis geld.
Wat je eet betaal je. De standaard dingen worden gewoond gemiddeld, dus nu delen door 3. Alle bijzondere dingen koop je zelf: Ik ben vegetarier, eet veel groentes, rijst, noten en vleesvervangers.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal eigenlijk TS, hoe kun je 500 euro weinig vinden?
Zonder huur hou ik ook ongeveer 500 euro over en ben student, dit bestaat uit een basistoelage, een vergoeding van het thuisfront en voor de rest werk ik (vaste zaterdagkracht).
Doordat ik werk kan ik genoeg leuke dingen doen (zoals het aanschaffen en onderhouden van een aftandse auto), maar in jouw geval woon je nota bene nog thuis, dus voor eten/drinken ben je volgens mij niet echt iets kwijt of wel?
Ga de prostitutie in, wordt je 3x per dag (zo niet vaker) genaaid en wordt je er nog voor betaald ookquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:30 schreef Veulen het volgende:
Lieve lieve mensen, het ging er mij er om dat ik dus 3x genaaid werd voor iets wat ik niet verdien.
Nee kijk leuk was het niet, maar verbitterd? ik ben er voormezelf trots op dat ik erdoorheen ben gekomen maar wat mij boos maakt is dat veel anderen en ik dus gewoon keihard doorwerken, wel of geen leuke baan, en dat mensen als ts daar lekker hun handje voor op mogen houden en dan OOK nog klagen????quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:04 schreef AlohaXa het volgende:
Ik had het ook niet over jou![]()
Maar ik vind dat mensen die zelf wel goed boeren niet het recht hebben om neer te kijken op iemand die het moeilijker heeft en wel enige reden heeft tot klagen.
Dat jou het wel lukt, fantastisch hoor, maar je klinkt ook wat verbitterd. Dus klagen in zo'n situatie mag!
ik zat toch niet op school in die tijd gekquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:04 schreef Dementor het volgende:
[..]
Goh kon je niets lenen bij de ib-groep?
Dan ben ik uitgepraat en en toon ik bij deze berip voor je geklaag, ik was van mening dat je over die 500 euro aan het zeuren was maar dat komt ook door je topic titel.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:30 schreef Veulen het volgende:
Lieve lieve mensen, het ging er mij er om dat ik dus 3x genaaid werd voor iets wat ik niet verdien. ALs ik alleen maar ¤ 500,00 euro had gekregen en er verder niks aan de hand was geweest dan had ik me niet zo zitten irriteren gisteren.
Nee, het gaat er om dat ik en geen werk heb doordat er door het minimumjeugdloon mensen zijn die mijn werk goedkoper kunnen doen. En omdat ik door dat minimumjeugdloon ook nog is minder krijg betaald dan iemand anders als ik werk en dat ik uiteindelijk ook nog is veel minder uitkering krijg door dat minimumjeugdloon.
Vervolgens moet ik door de wetten voor jeugdwerkeloosheid me ook nog is elke week melden bij 1 of andere CWI-debiel die echt niet weet hoe een computer werkt...
Dan voel ik me dus genaaid... Genaaid omdat ik me opleiding snel heb gedaan, genaaid omdat ik eerlijk ben en niet zwart werk.
Ik vind dat ik wel degelijk een reden heb op te klagen. Niet omdat ik maar ¤ 500,00 krijg. Neeh, want dat is slechts een gevolg. Ik voel me genaaid door de oorzaak...
Niet echt. Ik zat in de 3de klas mbo toen ik tijdens een stage een ongeluk kreeg waarvan ik een halfjaar moest revalideren. Een half jaar niet naar school kon ook. Daarna ben ik van school gewisseld om evengoed nog in 4 jaar me opleiding te kunnen afmaken.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:55 schreef Niek. het volgende:
Misschien is TS een keertje blijven zitten op basisschool/mavo of heeft ze eerst 1 jaar een andere mbo opleiding gedaan?
als je het binnen 4 jaar hebt, ben je niet snel. als je hem binnen 5 jaar hebt, dan wel.quote:Op zondag 13 augustus 2006 00:06 schreef Fogel het volgende:
Doorzettingsvermogen is OK, maar dan nog om een opleiding binnen de genormeerde tijd af te maken 'snel' te noemen vind ik een beetje overdreven (zelfs al zijn de andere MBO'ers laks volgens jou).
Mén, zeur niet alsjeblieft..quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:31 schreef Veulen het volgende:
[..]
21 ja.
Overigens ontvang ik van die ¤ 500,00 euro er misschien ¤ 400,00 op me bankrekening en hou ik dus geen fuk over om wat dan ook mee te doen.
Enne ik moet ook leven hoor. De hond ook. En ik word heus niet aangenomen als ik op me afgetrapte gympies ergens binnen huppel en lief kijk. En die zorgverzekering betaald zichzelf ook niet echt.
Dan vergeet ik voor het gemak alle postzegels en velletjes papier voor die on-moderne gasten nog.
Mijn leeftijd en het thuis wonen hebben niks te maken met het feit of ik dat geld wel of niet verdien.
En vergeet niet dat ik me reed er afgeleerd heb om me diploma in 4 jaar te halen. Ik ben dus niet 1 of ander weerbarig pubertje die niks wil. Ik wil alleen maar het geen waar ik recht op heb.
En dat is net als ieder ander een fatsoenlijk loon waar ik een huis van kan huren. Het recht op een uitkering als nodig om op terug te vallen.
En ik ben een vrouw.
CWI die helpt met het zoeken van geschikte banen en uitleg van vacaturesites? Ik vind het vrij debiel eigenlijk dat dat uitgelegd moet worden aan een jonge meid die daar niet om vraagt. Vind de CWI meer parasiterend in deze dan de TS.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:35 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
lijkt me beter van niet, als mensen als TS zelf alleen maar zoeken naar banen " die bij hun opleiding en interessegebied" passen.
Ik ook niet, maar ik red me wel met gemmideld 100-150 euro per maand waar ik schoolgeld, boeken, kleding en eventuele extra'svan moet bekostigen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:21 schreef Veulen het volgende:
Lekker op dieet gaan, meer gaan fietsen (je weet wel, zo'n ding met 2 wielen achter elkaar en een stuur, aan de zijkant twee dingen die je met je voeten rond moet bewegen) en gewoon eens rusitg aan doen met onnodige electra!quote:Ik word geacht hier gewoon te betalen voor het geen wat ik verbruik. Dus niet alleen aan telefoonkosten, internet, kabel, elektra, brandstof maar ook aan eten en drinken. Het grote voordeel is dat ik geen huur hoef te betalen... Maar dat had ik met 500 euro ook niet kunnen opbrengen.
Nou, dan houd je nog 300 euro over om te eten, drinken, internetten enz enz. als je dat paard nou toch eens wegdoet scheelt dat toch al 50 euro.quote:Ik heb geen dure hobby's, ik rook niet en ik drink ook geen alcohol. Daar gaat dat geld niet heen. Ik heb wel een de verplichting om elke maand ¤ 150,00 - ¤ 200,00 per maand af te dragen hier. Ik heb een hond die ook wel iets kost. Nog wat algemene reiskosten. En ja grof schandalig 1 keer in de week neem ik een rijlesje op een manegepaard. Koste per maand ¤ 50,00. Schandalig, daar ga ik nu meteen mee stoppen okee.
want? jij wil nog drie maanden "genaait" worden?quote:Zoals ik zij heb ik het 1 en ander lopen. Maar die mensen nemen gewoon de tijd. Ik ben geen nutteloze uitvreter. Ik solliciteer heel wat af. Ik stel me eisen straks heus wel bij, over een maand of 2 / 3. Ik kan toch niet stil zitten dus dan ben ik het al zat en pak ik wat er te bieden valt. Maar nu gewoon nog niet.
Toch maar eens dat minderwaardige baantje aannemen?quote:En ja ik wil nog steeds een fatsoenlijk loon... Want dat verdien ik nou eindelijk wel is ja...
'Nou eindelijk wel eens' poeh poeh je bent ten slotte al 21 en hebt al een hele mbo-opleiding achter de rugquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:21 schreef Veulen het volgende:
Een student kan zeker weten wel rond komen van een bijbaantje en ib+lenen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:45 schreef bxie het volgende:
[..]
ik zat toch niet op school in die tijd gekdus ik heb gewoon zelf gewerkt hoor in de periode waar ik het over heb
, ik wil er alleen maar mee zeggen dat er nog veel meer mensen zijn die dat doen, waarom kan ts dat dan niet..terwijl ze nog thuis woont.
Ik snap best dat ze het niet leuk vind, maar om er nou zo een olifant van te maken.
Die 50 uur zijn voor collegegeld + boeken en excursies enzo, met alle vaste lasten enzo er ook nog bij komt een student niet rond hoor van ib + lenen, dus moet jein de zomer rotbaantjes doen.
Punt A: je hebt je opleiding niet snel gedaan, dan zou je de versnelde route hebben gedaan en op je 19de aan het werk gekunt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:30 schreef Veulen het volgende:
Lieve lieve mensen, het ging er mij er om dat ik dus 3x genaaid werd voor iets wat ik niet verdien. ALs ik alleen maar ¤ 500,00 euro had gekregen en er verder niks aan de hand was geweest dan had ik me niet zo zitten irriteren gisteren.
Nee, het gaat er om dat ik en geen werk heb doordat er door het minimumjeugdloon mensen zijn die mijn werk goedkoper kunnen doen. En omdat ik door dat minimumjeugdloon ook nog is minder krijg betaald dan iemand anders als ik werk en dat ik uiteindelijk ook nog is veel minder uitkering krijg door dat minimumjeugdloon.
Vervolgens moet ik door de wetten voor jeugdwerkeloosheid me ook nog is elke week melden bij 1 of andere CWI-debiel die echt niet weet hoe een computer werkt...
Dan voel ik me dus genaaid... Genaaid omdat ik me opleiding snel heb gedaan, genaaid omdat ik eerlijk ben en niet zwart werk.
Ik vind dat ik wel degelijk een reden heb op te klagen. Niet omdat ik maar ¤ 500,00 krijg. Neeh, want dat is slechts een gevolg. Ik voel me genaaid door de oorzaak...
idd... wat achterlijk om na 6 maanden contractverlenging te verwachtenquote:Op zondag 13 augustus 2006 01:36 schreef NiteSpeed het volgende:
Een contract voor een half jaar, hallo. Dat is niet eens ontslag, dat kan je verwachten als je kutbaantjes aanneemt.
Eens is, maar....quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:20 schreef Niek. het volgende:
Als je zeurt dat je te weinig geld hebt kan je 2 dingen doen om het te verhelpen, zorgen dat er meer geld binnenkomt of zorgen dat er minder geld uitgaat.
Dat vind ik niet zomaar een oplossing, ligt er maar net aan wat voor hond. Mijn hondje (6 maanden dus eigenlijk puppy) moet speciaal grote rassen puppy voer, zodat die later geen last krijgt van zijn gewrichten, dat voer kost een fortuin, maar heb je wel voor je hond over. Dus dat vind ik ff onzin.quote:-Geef je hond goedkoper eten
Ten eerste, het is niet bijzonder om een MBO diploma binnen 4 jaar te halen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:31 schreef Veulen het volgende:
Mijn leeftijd en het thuis wonen hebben niks te maken met het feit of ik dat geld wel of niet verdien.
En vergeet niet dat ik me reeder afgeleerd heb om me diploma in 4 jaar te halen. Ik ben dus niet 1 of ander weerbarig pubertje die niks wil. Ik wil alleen maar het geen waar ik recht op heb.
Verder blijft een hond een luxe.quote:Op zondag 13 augustus 2006 11:18 schreef Bond het volgende:
[..]
Eens is, maar....
[..]
Dat vind ik niet zomaar een oplossing, ligt er maar net aan wat voor hond. Mijn hondje (6 maanden dus eigenlijk puppy) moet speciaal grote rassen puppy voer, zodat die later geen last krijgt van zijn gewrichten, dat voer kost een fortuin, maar heb je wel voor je hond over. Dus dat vind ik ff onzin.
2 rootjes bruto per maandquote:Op zondag 13 augustus 2006 12:33 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
Dat verdien ik zo'n beetje per week
Thanks, doe ongeschoold werkquote:Op zondag 13 augustus 2006 12:36 schreef JimDavis het volgende:
[..]
2 rootjes bruto per maand![]()
Ik heb het met je te doen![]()
Ze? Dacht dat het een hij was..quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:58 schreef Neuralnet het volgende:
Nu wordt ze toch iets teveel afgezeken. Het mag wel iets minder.
quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:16 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
[..]
Ze? Dacht dat het een hij was..
Dan kan ze nog altijd op de hoek van de straat gaan staan, schijnt ook wel aardig te verdienen
Dát is minder zeg! Ik woon nu thuis, krijg 150 eurie aan stufie en hoef niets te betalen. Internet hebben we zo geregeld dat surfen en bellen één abo is, mn ouders betalen mn schoolgeld en eten en zo hoef ik ook niet te betalen. Ik voel me als God in Frankrijkquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:38 schreef Veulen het volgende:
[..]
Wat je eet betaal je. De standaard dingen worden gewoond gemiddeld, dus nu delen door 3. Alle bijzondere dingen koop je zelf: Ik ben vegetarier, eet veel groentes, rijst, noten en vleesvervangers.
Dus ben ik tussen de ¤ 100,00 en ¤ 150,00 per maand aan kwijt.
Nog ongeveer ¤ 50,00 voor rekeningen enzo. ¤ 100,00 voor ziektekosten(verzekering)
Toen was er ineens ¤ 300,00 op.
Het is minder geld denk ik dan wat het zou kosten als ik alleen zou wonen. Maar evengoed is het wel veel geld. En tuurlijk leef ik nu zuiniger, maar er zijn gewoon dingen die ik nodig heb.
~quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:09 schreef Maethor_Veleg het volgende:
[..]
Dát is minder zeg! Ik woon nu thuis, krijg 150 eurie aan stufie en hoef niets te betalen. Internet hebben we zo geregeld dat surfen en bellen één abo is, mn ouders betalen mn schoolgeld en eten en zo hoef ik ook niet te betalen. Ik voel me als God in FrankrijkIk houd misschien elke maand een euro of 75 over, doe een kunstopleiding en de verzekering gaat eraf, maar voor 75 euro per maand kan ik een hoop leuks verzinnen.
![]()
Maar binnenkort hoop ik weer op mezelf te kunnen wonen, er is gewoon te weinig plaats om studenten te huisvesten in Leeuwarden. Als ik weer op mezelf woon, moet ik wel alles zelf betalen
quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:42 schreef Friedel_Crafts het volgende:
Veulen, het zal vast al wel een keer gezegd zijn (ik heb geen zin om heel het topic door te lezen), maar mensen die consequent 'mijn' als 'me' typen verdienen geen werk en geen 500 euro per maand.
Haha, is inderdaad al een paar keer gezegd, maar oh zo waar! De TS schoof het af op dyslectie...quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:42 schreef Friedel_Crafts het volgende:
Veulen, het zal vast al wel een keer gezegd zijn (ik heb geen zin om heel het topic door te lezen), maar mensen die consequent 'mijn' als 'me' typen verdienen geen werk en geen 500 euro per maand.
Ik meende altijd dat dyslectie meer te maken had met spelling dan met grammatica...? Dan gaat die vlieger dus mooi niet op!quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:07 schreef mirannie het volgende:
[..]
Haha, is inderdaad al een paar keer gezegd, maar oh zo waar! De TS schoof het af op dyslectie...
Schijnt ook tegen te vallen met al die tienermeisjes die je vermaken voor een breezerquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:35 schreef -skippybal- het volgende:
500 euro per maand krijgen om geen ene zak te doen en nog zo lopen kankeren.
Ga op straat in de avond vieze mannen pijpen, dan heb je ze genoeg geld.
Vind ik ook..quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:13 schreef Veulen het volgende:
Inderdaad, minimumloon is sowieso oneerlijk en slecht voor de economie en werkgelegenheid. Maar het is schandalig dat TS gaat klagen over een uitkering van 500 euro. Ik heb 400 euro per maand en woon op mezelf, na aftrek van vaste lasten heb ik maar 80 euro per maand te besteden. En ik leef nog een relaxt luizenleventje eigenlijk, ga eens in Afrika kijken ofzo.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:07 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Vind ik ook..
Afschaffen dat minimumjeugdloon!
En jij denkt dat je meer krijgt als ze het minimumloon afschaffen? Think again. Afschaffen van het minimumloon betekent dat ze de uitkeringen gaan ijken op iets anders; het zal altijd gekoppeld zijn aan leeftijd.quote:Voorlopig gaat het er om dat ik genaaid word door het minimumjeugdloon. Ik pleit daarom voor afschaffing daarvan voor iedereen die een mbo/hbo/uni diploma heeft.
Beetje verwend als ik het zo hoor, heb 2 en een half jaar van 500,- geleeft en nee die kreeg ik niet van het CWI/Sociale dienst. en daarnaast ook nog een half jaar op mezelf heb gewoont.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:31 schreef Veulen het volgende:
[..]
21 ja.
En vergeet niet dat ik me reed er afgeleerd heb om me diploma in 4 jaar te halen. Ik ben dus niet 1 of ander weerbarig pubertje die niks wil. Ik wil alleen maar het geen waar ik recht op heb.
En ik ben een vrouw.
Ik wou net zeggen. Dat is best een flinke uitkering voor iemand die nog zo jong is.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:20 schreef SeLang het volgende:
Euhhhquote:Op maandag 14 augustus 2006 20:05 schreef CrazyTaxi het volgende:
Waar is de werkeloze cq. niets doende TS eigenlijk?
1) nieuwe baan met heel veel uren?
2) op de vlucht...
3) met een zak chips op de bank voor de buis
zo, je kunt een MBO opleiding binne 4 jaar afronden. wat knapquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:31 schreef Veulen het volgende:
En vergeet niet dat ik me reed er afgeleerd heb om me diploma in 4 jaar te halen. Ik ben dus niet 1 of ander weerbarig pubertje die niks wil.
Je bedoelt; knap stom als je dat NIET haaltquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:50 schreef donald_dick het volgende:
[..]
zo, je kunt een MBO opleiding binne 4 jaar afronden. wat knap [afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |