abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 01:57:13 #1
60586 Veulen
Vlinder zonnestraal met vrij
pi_40733002
Lang verhaal dan maar...

Het begon allemaal 2 maanden geleden. Ik werd ontslagen, of eigenlijk me half jaar contract werd niet verlengd. Waarom niet?
Ik was te duur voor de winkel, te weinig klanten, te veel personeel. Dus er is geen geld voor me salaris, maar eigenlijk is er een andere goedkopere kracht meer uren gaan werken waardoor ik gewoon overbodig ben.
Ik word dus gewoon genaaid omdat ik een 100 euro per maand meer verdien dan die 17 jarig zaterdag-schoolverlatende-hulp.

Maar goed, niet bij de pakken neer zitten. Inschrijven bij het cwi en een baan vinden en rap ook. Maar ja, ik heb het werk niet zo voor het oprapen en ik moet ook ergens van leven dus ook maar een uitkering aanvragen.
"Goh" zegt die aardige mevrouw bij het cwi, "we zullen ook maar een aanvulling voor je aanvragen want anders blijft er meer weinig over". "Okee prima, paar tientjes per maand extra is nooit weg natuurlijk." Totaal dus 3 uur bezig geweest om allerlei formulieren in te vullen voor die gasten... Maar goed die uitkering komt er aan.

En ja ze gaan me ook nog aan werk helpen... "Oh ohja?" Nou fijn beetje hulp is niet weg. Maar die hulp bestaat er dus uit dat ze elke week met mij op werk.nl gaan kijken naar geschikte baantjes... Eehh... Okee, mare ik snap die computer beter dan jij hoor meneer. "Ja, maar jongeren hebben veel begeleiding nodig."
Maar goed, ik slik het want ik denk... Je hebt het geld van die uitkering nodig, en wat zijn 2 uurtjes nou? Misschien komt er echt iets uit... Misschien ziet die man wel de geweldige baan tussen al die andere die jij niet ziet... Misschien...

Vanmorgen kreeg ik een brief van het UWV. Naja brief zoveel, maar dit was de brief waar het om ging... Daar stond in hoeveel geld ik zou krijgen.

Ik las hem...
Ik krijg een uitkeringsbonus... Dat is positief, ¤ 3,88 per dag is mooi mee genomen.
Maar ik lees de brief nog is... Want wat is dat andere bedrag belachelijk laag???
Uiteindelijk blijkt dus dat ik 70% krijg van het minimum jeugdloon...??? Niet van het geen wat ik verdienden, neeh van het minimum jeugdloon. Waarom? Omdat ik dus maar een half jaar gewerkt heb. Geen 14 maanden, maar maar een half jaar...

En nu voel ik me dus genaaid. Niet 1x neeh 3x.
Genaaid omdat ik er uit gepleurd ben voor een 17 jarige.
Genaaid omdat ik elke week bij het cwi moet komen.
Genaaid omdat ik maar ¤ 500,00 in de maand krijg.

Hoe denkt het uwv dat mensen leven van ¤ 500,00 ?

Bedankt voor het luisteren, donaties kunnen jullie storten op me giro

[ Bericht 0% gewijzigd door Veulen op 12-08-2006 02:50:38 ]
I put the sexy in dyslexia
Voor paardrijles aan huis
pi_40733072
Sterkte!
quote:
Kamer maant Van Hoof tot aanpak onwillige jongeren
11 augustus 2006, 17:02 (12 reacties)

DEN HAAG (ANP) - Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer, CDA, VVD en PvdA, wil dat onwillige werkloze jongeren die voortijdig school hebben verlaten, gedwongen opgenomen kunnen worden in een drill-kamp om ze discipline bij te brengen.

Zowel de regeringspartijen als PvdA zeiden vrijdag dat staatssecretaris Henk van Hoof (Sociale Zaken) zich niet mag neerleggen bij de conclusie van Bureau Berenschot dat dit juridisch niet mogelijk zou zijn.

Uit onderzoek van Berenschot blijkt dat er een groep van 12.000 tot 14.000 ongemotiveerde jongeren is en dat zij min of meer ongrijpbaar zijn. Van Hoof zoekt nu volgens ingewijden naar mogelijkheden om de jongeren over te halen vrijwillig naar zo'n kamp te gaan. Daarvoor hoopt hij volgende week steun in het kabinet te krijgen. Maar deze aanpak vinden PvdA, CDA en Van Hoofs eigen partij, VVD, niet overtuigend
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_40733095
Wat is je gironummer?
Moet je, kut?
Adriana (L)
pi_40733101
succes
pi_40733133
En je MBO-studie? Hoe is het daarmee?
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:03:36 #6
60586 Veulen
pi_40733141
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:00 schreef zhe-devilll het volgende:
Sterkte!
Heee... Dat bericht gaat niet over mij hoor. Ik ben niet onwillig, ik wil graag werken. Morgen beginnen graag. En bovendien heb ik een opleiding en een diploma.

En verder vind ik die Hoof een mongool...
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:06:35 #7
60586 Veulen
pi_40733218
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:01 schreef Vandoooorrr het volgende:
Wat is je gironummer?
Giro is opgeheven, te goed was zo laag

Transvaal:
quote:
En je MBO-studie? Hoe is het daarmee?
Af gerond. Ik was een massel leerling die alles snel deed en daarvoor naaien ze me nu.
pi_40733252
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:03 schreef Veulen het volgende:

[..]

Heee... Dat bericht gaat niet over mij hoor. Ik ben niet onwillig, ik wil graag werken. Morgen beginnen graag. En bovendien heb ik een opleiding en een diploma.

En verder vind ik die Hoof een mongool...
Is hij ook..
Maar een vetpot is dat zeker niet, woon je op kamers of bij je ouders?
Bij je ouders is dat bedrag te doen lijkt me, maar op kamers niet erg..
dus maar snel werk zien te vinden!
Of doorleren lijkt me de beste optie?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_40733261
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:06 schreef Veulen het volgende:

[..]

Transvaal:
[..]

Afgerond. Ik was een massel leerling die alles snel deed en daarvoor naaien ze me nu.
Ook al had je wel een gironummer, dan had ik niks gestort, hihi!
Moet je, kut?
Adriana (L)
pi_40733317
dan ga je toch werken, je kunt zo aan de slag in de horeca en in de schoonmaak. gegarandeerd dat je meer dan 500 epm verdient. ondertussen solliciteren voor leukere baantjes en je bent onder de pannen
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:13:25 #11
60586 Veulen
pi_40733365
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:07 schreef zhe-devilll het volgende:
Is hij ook..
Maar een vetpot is dat zeker niet, woon je op kamers of bij je ouders?
Bij je ouders is dat bedrag te doen lijkt me, maar op kamers niet erg..
dus maar snel werk zien te vinden!
Of doorleren lijkt me de beste optie?
ik woon bij me ouders. Gelukkig maar.
ik heb wel al me eigen dingen nog te betalen. Het zal allemaal wel weer net passen. Maar zo bouw ik helemaal geen reserve op om hier weg te komen

Doorleren wil ik trouwens niet meer. Ik vraag me ook af waarom mensen dat als optie nomen, ik ben nu een jaar klaar met me opleiding. Ik heb kennis genoeg voor deze wereld, en ervaring doe ik niet op door op weer een school te gaan zitten.

Natuurlijk kan ik in de horeca gaan werken of op een callecenter gaan zitten. Maar i kdoe het niet. Waarom niet? Omdat als ik daar eenmaal zit ik er niet meer weg kom. En omdat ze je dan baantjes blijven aanbieden in de richtingen die ik niet wil.
Ik zal nu dan misschien een half jaar door moeten bijten (en ja ik vind mezelf daarom heel zielig ja) Maar ik zal doen waarvoor ik opgeleid ben. Ik ben 1 van die gelukkige mensen die van d'r hobby d'r beroep kan maken, en dat zal me lukken.

Voorlopig gaat het er om dat ik genaaid word door het minimumjeugdloon. Ik pleit daarom voor afschaffing daarvan voor iedereen die een mbo/hbo/uni diploma heeft.
pi_40733474
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:13 schreef Veulen het volgende:

[..]

ik heb wel al me eigen dingen nog te betalen. Het zal allemaal wel weer net passen. Maar zo bouw ik helemaal geen reserve op om hier weg te komen

Doorleren wil ik trouwens niet meer. Ik vraag me ook af waarom mensen dat als optie nomen, ik ben nu een jaar klaar met me opleiding. Ik heb kennis genoeg voor deze wereld, en ervaring doe ik niet op door op weer een school te gaan zitten.

Natuurlijk kan ik in de horeca gaan werken of op een callecenter gaan zitten. Maar i kdoe het niet. Waarom niet? Omdat als ik daar eenmaal zit ik er niet meer weg kom. En omdat ze je dan baantjes blijven aanbieden in de richtingen die ik niet wil.
Ik zal nu dan misschien een half jaar door moeten bijten (en ja ik vind mezelf daarom heel zielig ja) Maar ik zal doen waarvoor ik opgeleid ben. Ik ben 1 van die gelukkige mensen die van d'r hobby d'r beroep kan maken, en dat zal me lukken.

Voorlopig gaat het er om dat ik genaaid word door het minimumjeugdloon. Ik pleit daarom voor afschaffing daarvan voor iedereen die een mbo/hbo/uni diploma heeft.
je bent dus een parasiet vd maatschappij
en dan nog klagen ook
ze zouden uitkeringen voor mensen die thuis bij hun ouders wonen moeten afschaffen

[ Bericht 2% gewijzigd door Byte_Me op 12-08-2006 02:28:09 (iedereen woont natuurlijk thuis, duh!) ]
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:20:04 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40733513
500 euro voor een 17-jarig pikje die nog bij zijn ouders woont
Wees blij dat je nog zoveel geld krijgt man, voor helemaal niks doen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:24:04 #14
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_40733615
jezus, wat een gemekker!

neem het heft eens in eigen hand!

wonen bij papa en mama, en dan al een uitkering aanvragen!?
................reken er maar niet op.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:25:51 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40733657
O ja, en dan klaag je?

Wat had je dan gedacht? Dat je 1000 ¤/m kreeg meegeschopt? Zodat je beetje lekker kan sparen voor later, als het echt serieus wordt?

Luilekkerland is de volgende afslag links
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:28:44 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40733729
quote:
Doorleren wil ik trouwens niet meer.
quote:
Ik heb kennis genoeg voor deze wereld,
quote:
Natuurlijk kan ik in de horeca gaan werken of op een callecenter gaan zitten. Maar i kdoe het niet.
quote:
ik vind mezelf daarom heel zielig ja
Op basis van het bovenstaande vind ik dat je helemaal niks zou moeten krijgen. Wat een verwende kut instelling
quote:
Ik ben 1 van die gelukkige mensen die van d'r hobby d'r beroep kan maken, en dat zal me lukken.
Hehe, eindelijk iets positiefs.
En voordat je dat bereikt pak je maar gewoon elk baantje aan
Mijn reisverslagen
pi_40733758
Je moet wel je profiel even aanpassen he
It's a casual life...
pi_40733761
als ik jou was, zou ik eens een cursus Nederlands gaan volgen
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:31:31 #19
60586 Veulen
pi_40733776
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:20 schreef SeLang het volgende:
21 ja.
Overigens ontvang ik van die ¤ 500,00 euro er misschien ¤ 400,00 op me bankrekening en hou ik dus geen fuk over om wat dan ook mee te doen.
Enne ik moet ook leven hoor. De hond ook. En ik word heus niet aangenomen als ik op me afgetrapte gympies ergens binnen huppel en lief kijk. En die zorgverzekering betaald zichzelf ook niet echt.
Dan vergeet ik voor het gemak alle postzegels en velletjes papier voor die on-moderne gasten nog.

Mijn leeftijd en het thuis wonen hebben niks te maken met het feit of ik dat geld wel of niet verdien.
En vergeet niet dat ik me reed er afgeleerd heb om me diploma in 4 jaar te halen. Ik ben dus niet 1 of ander weerbarig pubertje die niks wil. Ik wil alleen maar het geen waar ik recht op heb.
En dat is net als ieder ander een fatsoenlijk loon waar ik een huis van kan huren. Het recht op een uitkering als nodig om op terug te vallen.

En ik ben een vrouw.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:34:49 #20
60586 Veulen
pi_40733859
En ohja er is heus wel werk genoeg voor me, ik moet alleen nog even aangenomen worden... En een sollicitatie procedure duurt wel meer dan 4 weken tegenwoordig...

En bas-beest als ik jou was zou ik me zinnen leren beginnen met een hoofdletter.. pfff
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:38:08 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40733931
Hee, doe niet zo moeilijk. Dan trek je geen afgetrapte gympies aan als je gaat solliciteren, maar nette schoenen. Waar denk je eigenlijk recht op te hebben? De baan van je dromen? Een riante vergoeding voor dagenlang niks doen?

Wees blij DAT je geld krijgt. En wees minder kieskeurig bij het zoeken naar werk, dan vind je zo wat.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:40:28 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40733979
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:31 schreef Veulen het volgende:

En ik word heus niet aangenomen als ik op me afgetrapte gympies ergens binnen huppel en lief kijk.
Wie wel ?
quote:
Dan vergeet ik voor het gemak alle postzegels en velletjes papier voor die on-moderne gasten nog.
Jij hebt het echt zwaar
quote:
Ik wil alleen maar het geen waar ik recht op heb.
En dat is net als ieder ander een fatsoenlijk loon waar ik een huis van kan huren. Het recht op een uitkering als nodig om op terug te vallen.
Hoezo heb je daar "recht" op?
Juridisch gezien heb je hooguit recht op die 500 euro. En zelfs daar twijfel ik aan omdat je zelf al aangeeft dat je best op een callcenter kunt ofzo kunt gaan werken maar dat je dat weigert. Volgens mij kunnen ze op grond daarvan je uitkering intrekken.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:42:54 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40734027
Schopje naar het krasforum R&P ?
Mijn reisverslagen
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:45:28 #24
60586 Veulen
pi_40734063
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:38 schreef Ringo het volgende:
Hee, doe niet zo moeilijk. Dan trek je geen afgetrapte gympies aan als je gaat solliciteren, maar nette schoenen. Waar denk je eigenlijk recht op te hebben? De baan van je dromen? Een riante vergoeding voor dagenlang niks doen?

Wees blij Dat je geld krijgt. En wees minder kieskeurig bij het zoeken naar werk, dan vind je zo wat.
Graag het recht om te kunnen overleven zolang als dat er sollicitaties lopen in de richting van me opleiding. Ik vind heus wel wat, ik ben 1 maand werkeloos en heb 5 sollicitaties lopen. Maar die zijn heus niet morgen ineens afgerond. Neeh die mensen nemen daar de tijd voor, vaak bestrijkt zo'n procee een week of 4 / 5. Als je massel hebt. Vaak langer.

Waar het mij om gaat is dat ik niks heb. als ik 2 jaar ouder was geweest had ik:
1. ineens 250 euro in de maand meer verdiend. Zonder dat ik er iets extra's voor had hoeven hebben.
2. Ik dan 725 euro aan uitkering had gehad.

Met andere woorden, ik ben dus genaaid door het minimum jeugdloon.
Klaar simpel, daar klaag ik over. Ik snap niet dat jullie gasten dat verbinden aan het feit dat ik thuis woon (wat voor mij wel weer is verbonden aan dat loon, want ik kan geen huis betalen). DAt heeft er allemaal niks mee te maken.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:47:26 #25
60586 Veulen
pi_40734087
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:40 schreef SeLang het volgende:
Hoezo heb je daar "recht" op?
Juridisch gezien heb je hooguit recht op die 500 euro. En zelfs daar twijfel ik aan omdat je zelf al aangeeft dat je best op een callcenter kunt ofzo kunt gaan werken maar dat je dat weigert. Volgens mij kunnen ze op grond daarvan je uitkering intrekken.
Hmm ik moet werk aannemen dat in lijn ligt met mijn opleiding en ervaringen. Dat callcenter enzo zitten daar niet in.
pi_40734099
wat? Je hebt een mbo diploma? je kan zo overal aan het werk man.. Probeer zonder mbo of hbo diploma maar wat te vinden, das pas kut
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:55:20 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_40734229
500 euro permaand overleefik het vast wel ken alleen nie meer uit :p
pi_40734232
Wat zijn je vaste lasten dan? als je niet met 500 euro per maand thuiswonend kan rondkomen? En krijg je nog zakgeld/kleedgeld van je ouders?
pi_40734291
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:06 schreef Veulen het volgende:

[..]

Transvaal:
[..]

Af gerond. Ik was een massel leerling die alles snel deed en daarvoor naaien ze me nu.
Begin dan aan een HBO opleiding. Dan krijg je geld van IBG-groep en kun je ook lenen.
pi_40734355
te sneu om te reageren...

En een MBO opleiding afronden binnen 4 jaar is echt geen prestatie, wat ik in de afgelopen 3 jaar geleerd heb zou je makkelijk in 1 jaar kunnen stoppen..
Wat ik wel een prestatie vindt is het eruit laten werken door een 17 jarige... waar werk jij als 21 jarige dat je dat kan gebeuren? Kom nou niet aan met een supermarkt, dan zet je jezelf nog meer voor schut.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 03:03:39 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40734374
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:42 schreef SeLang het volgende:
Schopje naar het krasforum R&P ?
my idea exactly..

mên.. je krijgt GRATIS 500 euro.. hoef je _NIKS_ voor te doen.. wat miep je?

Neem een krantenwijk erbij, woppa, nog eens ongeveer 200 euro de maand.. voor vrijwel NIKS doen... mên.... ruilen?
Huilen dan.
pi_40734391
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:47 schreef Veulen het volgende:

[..]

Hmm ik moet werk aannemen dat in lijn ligt met mijn opleiding en ervaringen. Dat callcenter enzo zitten daar niet in.
tering maat jij spoort de tering niet helemaal he? Ga lekker lopen rotten ofzo.
'Yes my son, the raven has landed, it is truely a magnificent creature.' - Arend Glas
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 03:17:29 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40734582
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 03:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

my idea exactly..

Neem een krantenwijk erbij, woppa, nog eens ongeveer 200 euro de maand.. voor vrijwel NIKS doen... mên.... ruilen?
Inderdaad.
Overigens liep ik op m'n 21ste ook een krantenwijk, om de financieen wat aan te vullen.
Mijn reisverslagen
pi_40734595
toen ik 6 jaar geleden student was leefde ik op kamers van minder dan 500 euro pm. en dan werkte ik nog ook. ok, alles is wat duurder geworden, maar je moet echt niet zeuren als je 500 euro kado krijgt omdat je te lui bent om je handjes vies te maken.

wat heb je in godsnaam voor vaste lasten terwijl je bij je ouders woont, dat je niet genoeg hebt aan 500 euro pm????
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 03:20:20 #35
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_40734625
*lama*

-ga naar het uitzendburo,

-zeg dat je vanaf morgen wil werken (elke baan!)

-opgelost.

(plan b: vind een (domme) vent met een baan)
of ben je daar je lelijk voor?

zaterdag 12 augustus 2006 @ 03:21:39 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40734648
quote:

[..]

Lees ik het nou goed of je weigert werk omdat dat niet 'in lijn ligt met je opleiding en ervaring'?

zaterdag 12 augustus 2006 @ 03:23:14 #37
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40734675
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 03:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Lees ik het nou goed of je weigert werk omdat dat niet 'in lijn ligt met je opleiding en ervaring'?

yep.

Huilen dan.
pi_40734707
ik hoop dat je ondertitel nog oud is:
quote:
vlinder zonnestraal met vrijaf
want werkeloos is iets anders.

in je sig zeg je dat je een baan als dierenverzorgster zoekt (is dat een opleiding?). ga eens langs het asiel, daar kunnen ze altijd hulp gebruiken.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 03:27:33 #39
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_40734730
in sig: Baan als dierverzorger gezocht..*

zucht...
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 03:27:55 #40
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_40734740
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 03:25 schreef Byte_Me het volgende:
ik hoop dat je ondertitel nog oud is:
[..]

want werkeloos is iets anders.

in je sig zeg je dat je een baan als dierenverzorgster zoekt (is dat een opleiding?). ga eens langs het asiel, daar kunnen ze altijd hulp gebruiken.
of de slager
pi_40734754
ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt vorig jaar, alleen was het bij mij een faillisement, en ja dan sta je op straat heb zelf ook een x aantal maanden op geld moeten w88 eer dat het cwi/uvw ging uitbetalen, dat ging dus ook ten koste van me woning die ik toen had, maar inmiddels is alles weer goed in orde, maar dat heeft wel 5 maanden gekost maar gewoon ff doorbijten en nix uitgeven of zo min mogelijk uitgeven
namaste
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 03:32:10 #42
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_40734797
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 03:29 schreef Dulk het volgende:
ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt vorig jaar, alleen was het bij mij een faillisement, en ja dan sta je op straat heb zelf ook een x aantal maanden op geld moeten w88 eer dat het cwi/uvw ging uitbetalen, dat ging dus ook ten koste van me woning die ik toen had, maar inmiddels is alles weer goed in orde, maar dat heeft wel 5 maanden gekost maar gewoon ff doorbijten en nix uitgeven of zo min mogelijk uitgeven
....en werk zoeken?

gaan zitten wachten tot het vanzelf komt
pi_40734877
Ik kom rond van 550 euro per maand, daar studeer ik ook nog bij én werk ik.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 03:43:43 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40734952
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 03:27 schreef agRESSIV-e het volgende:
in sig: Baan als dierverzorger gezocht..*

zucht...
Ik heb een opleiding gedaan als leeuwentemmer
Natuurlijk wil ik wel passend werk hebben, dus ik ga niet in een callcenter werken.
Zolang niemand mij een baan aanbiedt ga ik uitkering trekken
Alleen is 500 euro veel te weinig. Ik word genaaid
Mijn reisverslagen
pi_40734982
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:34 schreef Veulen het volgende:
En een sollicitatie procedure duurt wel meer dan 4 weken tegenwoordig...
Stel je niet aan, ik ben woensdag naar de uitzendpooiers geweest, vandaag op gesprek, maandag beginnen fulltime voor een goed loon. Op afgetrapte kistjes, met lief kijken ja.

Ja, ze nemen inderdaad geen mensen aan die zichzelf te goed vinden voor van alles en daarom maar een uitkering nemen. Zal lekker staan op je CV ook, mocht je ooit de ouderlijke ivoren toren uitkomen.
pi_40735061
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:45 schreef Veulen het volgende:

[..]

Met andere woorden, ik ben dus genaaid door het minimum jeugdloon.
Klaar simpel, daar klaag ik over. Ik snap niet dat jullie gasten dat verbinden aan het feit dat ik thuis woon (wat voor mij wel weer is verbonden aan dat loon, want ik kan geen huis betalen). DAt heeft er allemaal niks mee te maken.
Mijn god wat ben jij een zeug...Ongelofelijk. Niet alleen staan je posts vol met spelfouten, maar ben je ook nog eens te dom om te beseffen dat men doelt op je uitgavepatroon..Thuiswonen = geen dure huurwoning/hypotheek!

Daarbij red je het makkelijk met 500 euro...Werkelijk waar, zo ongelofelijk zonde dat ik belasting betaal om zulk dom volk thuis te houden
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_40735146
Jezus ik dacht dat je huur moest betalen en boodschappen moest doen en dan geen geld meer zou hebben om kleren aan je lijf te dragen.
Je woont gewoon thuis, ik snap wel dat je jezelf zielig vind omdat je niet beter weet, en dat neem ik je niet kwalijk, maar denk ook eens verder na.
Er zijn ook gezinnen en mensen die WEL huur moeten betalen, hun eigen eten en drinken betalen en alles wat er nog meer nodig is om te leven van een laag bedrag.
Als je DAAR ff over nadenkt heb je het maybe niet zo slecht he...

Of heb jij allemaal vaste lasten waar ik niet op kan komen nu?
Je hebt nu geen geld voor wat? Wat moet jij nu laten vraag ik me af.
Uitgaan?Fitness?5 hobby's?
Het is niet je eigen keuze om een uitkering te krijgen maar vergeet OOK niet dat andere mensen nu WEL hard werken zodat JIJ die 500 euro kan krijgen, en zelf na het betalen van vaste lasten
met mazzel 100 overhouden.

Je krijgt eten je hebt kleding en je hoeft geen huur te betalen toch?Je school is altijd voor je betaald?
Verbeter me als ik het fout heb maar krab je anders fftjes achter je oren ....

[ Bericht 17% gewijzigd door bxie op 12-08-2006 04:09:19 ]
pi_40735241
aaarghh ik vergis me steeds met het edit knopje, tis laat
pi_40735347
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 03:59 schreef bxie het volgende:
Jezus ik dacht dat je huur moest betalen en boodschappen moest doen en dan geen geld meer zou hebben om kleren aan je lijf te dragen.
Je woont gewoon thuis, ik snap wel dat je jezelf zielig vind omdat je niet beter weet, en dat neem ik je niet kwalijk, maar denk ook eens verder na.
Er zijn ook gezinnen en mensen die WEL huur moeten betalen, hun eigen eten en drinken betalen en alles wat er nog meer nodig is om te leven van een laag bedrag.

Het is niet je eigen keuze om een uitkering te krijgen maar vergeet OOK niet dat andere mensen nu WEL hard werken zodat JIJ die 500 euro kan krijgen, en zelf na het betalen van vaste lasten

Je krijgt eten je hebt kleding en je hoeft geen huur te betalen toch?Je school is altijd voor je betaald?
zo waar he
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 04:40:33 #50
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_40735373
jij bent echte een vieze smerige luie hond. Je woont nog bij je ouders dus je enige vaste last is je telefoon waarschijnlijk. Wees blij dat je wat krijgt he
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_40735663
quote:

TS, 1 woord: parasiet.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_40735703
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:34 schreef Veulen het volgende:
En ohja er is heus wel werk genoeg voor me, ik moet alleen nog even aangenomen worden... En een sollicitatie procedure duurt wel meer dan 4 weken tegenwoordig...

En bas-beest als ik jou was zou ik me zinnen leren beginnen met een hoofdletter.. pfff
Ik weet niet waar je woont, maar als je een willekeurig uitzendbureau binnenstapt in Den Haag, je kunt lezen en schrijven, dan mag je zo ergens bij Casema op de klantenservice werken hoor. Is in een week geregeld.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 08:42:42 #53
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_40735736
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 08:34 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont, maar als je een willekeurig uitzendbureau binnenstapt in Den Haag, je kunt lezen en schrijven, dan mag je zo ergens bij Casema op de klantenservice werken hoor. Is in een week geregeld.
Dat is het probleem: dat schrijven lijkt nog niet zo goed te gaan .
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_40735737
sollicitatieprocedure 4 weken.... hahahaha

ik heb in januari een open sollicitatie gedaan, 2 dagen later ging telefoon, 1 dag later gesprek, die dag vroegen ze me wanneer ik zou kunnen beginnen, liefst zo snel mogeijk.... maar ja, zit met opzegtermijn bij mijn huidige baas.... en ging toch niet door... was ook met MBO diplomaatje...

TS, je bent een jankert......
welkom in de grotemensen wereld.....
pi_40735831
quote:

Ik wilde iets in diezelfde lijn schrijven maar quoten is makkelijker

500 euro, half Nederland zou dolblij zijn met 500 euro overhouden na aftrek van alle kosten zoals huur/eten/kleding. Ik wel in ieder geval
quote:

[..]

Ik ben 1 van die gelukkige mensen die van d'r hobby d'r beroep kan maken, en dat zal me lukken.
Succes dan maar. Maar dan niet zeuren over geld hm? You can't always have what you want.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 09:08:38 #56
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_40735864
Je kunt toch gewoon achter Amsterdam Centraal geen tippelen.
pi_40735890
Je woont nog gewoon thuis, verwend kreng.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 09:14:31 #58
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_40735892
Ik geloof dat de strekking voor TS duidelijk is Wat een verhaal. Ga naar het uitzendbureau en vraag of ze werk hebben. Al die maanden zonder werk staan zeer slecht op je CV... Bedrijven kijken naar 'werkloze' periodes in je arbeidsleven. Blijven werken dus!
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_40735914
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 09:14 schreef Damzkieee het volgende:
Ik geloof dat de strekking voor TS duidelijk is Wat een verhaal. Ga naar het uitzendbureau en vraag of ze werk hebben. Al die maanden zonder werk staan zeer slecht op je CV... Bedrijven kijken naar 'werkloze' periodes in je arbeidsleven. Blijven werken dus!
Jaahaa maar ze wilt van haar hobby haar beroep maken, snap dat dan
pi_40735971
quote:

[..]

Ik heb kennis genoeg voor deze wereld, en ervaring doe ik niet op door op weer een school te gaan zitten.

Natuurlijk kan ik in de horeca gaan werken of op een callecenter gaan zitten. Maar i kdoe het niet.
Jezus, jij bent echt erg! Je denkt dat je de wijsheid in pacht hebt, maar ondertussen is de Nederlandse spelling al te moeilijk voor je! Het is overigens ook niet dat je nou zo'n top-job had voordat je die uitkering aanvroeg...

Als je bij je ouders woont, heb je aan 500 per maand meer dan genoeg hoor. Verbaas me eigenlijk dat je uberhaupt een uitkering krijgt nadat je een half jaar hebt gewerkt en nog thuis woont.

Werken wil je dus duidelijk niet, anders had je al in de Horeca gezeten lijkt me. Ik vind je argument dat je daar dan nooit meer wegkomt zo nergens op slaan. Het is wat je er zelf van maakt en jij maakt er duidelijk niks van.
pi_40735987
Met 500.00 kun je een hoop doen, maar als je vaste lasten er af gaan houd je weinig over... (of niets...)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_40735990
je KRIJGT 500 euro (1100 Gulden) van de staat! Waar vele anderen hard voor moeten werken? En nog klaag je? Het is toch godverd......
Op woensdag 7 december 2005 19:46 schreef Thomasumo het volgende:
Ik probeer uit alle macht iets te verzinnen maar besef me opeens dat ik mijn hele schooljeugd heb verkwanseld aan het staren naar de buitenproportioneel dikke tieten van Naomie.
pi_40736035
quote:

[..]

Hahaha, in de lijn van je opleiding? En je werkte maar liefst een half jaar in een winkel? Nou, dan heb je wel een dik CV opgebouwd, met nu ook nog een "gat". Zoek jij lekker verder en ga vooral niks doen. Oh ja, en vergeet ook niet om al die baantjes die jij te min vindt af te blijven wijzen, dan ben je straks in ieder geval ook je uitkering nog kwijt.
pi_40736211
Wat treurig! Weet TS niet dat er hele gezinnen zijn die het met minder moeten doen? En jij moet helemaal geen werk aannemen dat in lijn ligt met je opleiding. Bullshit, je kunt ook best schoonmaken, maar daar worden je poezelige handjes zeker vies van.
pi_40736233
10 jaar geleden had je na 6 mnd werken helemaal nergens recht op

Nou niets:

Je salaris van de afgelopen 6 mnd delen door 36 mnd = niet veel.

En zo zou het moeten zijn

Ga kranten gooien, vakken vullen etc etc

Ik heb het ook 2 jaar met 500 euri in de maand gered, daarvan moest ik mijn eten betalen, kamer betalen, auto betalen en dure kleding ( iva driebergen ) Gewoon in je vakantie het geld bij elkaar verdienen om de vaste lasten van de auto te betalen en de kleding natuurlijk.
pi_40736422
Van ¤10,- per dag is te leven. = ¤300,- per maand.

Ik zou werk in de richting van jouw opleiding aannemen, hoe lang het ook duurt. In de tussentijd zou ik vrijwilligerswerk gaan doen, zodat het gat gedicht wordt. En natuurlijk solliciteren.
  Redactie Frontpage zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:15:37 #67
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_40736429
Als je op jezelf zou wonen, had je nog minimaal bijstand gehad. En dat is meer dan het minimumloon!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Redactie Frontpage zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:20:59 #68
3926 crew  Djeez
pi_40736496
Ohja, ik ben laatst ook mijn topbaan kwijtgeraakt. Van ruim 1700 Euro ben ik terug gevallen naar zo 'n 1400. En dat is dus bruto. Ik moet er de huur van betalen, een compleet gezin onderhouden etc. Maar ik klaag niet, ik ben allang blij dat ik weer werk heb!
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_40736558
1700 euri bruto in de maand is geen topbaan
pi_40736647
bij de aldi en lidl kopen overleef je makkelijk dan
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:59:17 #71
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_40737021
quote:

[..]

Tsjonge, ik heb min of meer dezelfde shit meegemaakt. Afgelopen Maart moest ik wegens bijzondere omstandigheden stoppen met mijn studie (HBO kunstacademie), het ging gewoon helemaal niet meer. Dus ik zat thuis (woonde op mezelf) en heb toen ook een uitkering aangevraagd omdat ik er helemaal doorheen zat, ik moest gewoon even tot mezelf komen. Nou, ik heb ruim twee maanden helemaal zonder inkomsten gezeten! Door een stomme fout bij de gemeente duurde het allemaal nog langer. Het was echt heel kut, maar gelukkig was ik na een paar weken thuiszitten ook wel meer dan rijp om weer te gaan werken, het maakte me geen flikker uit wat voor werk, als ik maar iets te doen had. Zo kwam ik via een uitzendbureau in de tuinbouw terecht, waar ik heel wat meer verdiende dan de uitkering zodat die al snel weer werd stopgezet. Je moet wel erg bikkelen en soms dagen maken waarbij je 10 uren onder de pannen bent, maar je hebt weer geld!

Daarbij woon je bij je ouders! (ik nu ook weer) dan moet het toch zeker lukken voor 500 euro in de maand? Je hoeft geen huur, vaste lasten en eten te betalen, toch? Of moet je kostgeld betalen, nouja, hopelijk komt alles weer op zn pootjes, misschien zul je nog wel een opleiding moeten doen want eerlijk gezegd voor MBO is niet heel veel te krijgen deze dagen, en een callcenterbaantje kan heus wel als tijdelijk baantje, je hebt dan in ieder geval werk.

Sterkte!
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
pi_40737132
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 10:15 schreef Djeez het volgende:
Als je op jezelf zou wonen, had je nog minimaal bijstand gehad. En dat is meer dan het minimumloon!
Hoe kom je daar nu weer bij?
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:09:08 #73
149498 Maethor_Veleg
pi_40737178
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 03:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

my idea exactly..

Ha, daar klopt niks van, want het geld wat je verdient, wordt van je uitkering afgetrokken. Ze zijn daar ook niet gek!
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:13:42 #74
81996 Bond
License to kill
pi_40737261
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 10:29 schreef JimDavis het volgende:
Een topbaan hoeft niet alleen met geld te maken hebben, hoe beknepen

En 500¤ per maand thuiswonend. Sjees tijdens studie + thuiswonen (ze betalen waarschijnlijk alles) kan je van 0¤ zelfs rondkomen. Wat vreselijk verwent zeg.

en 4/5 maanden Ik had een gesprek, dag erna opgebeld (vrijdags) maandag kon ik beginnen. Dus ga eens werk zoeken met je luie donder
Geen commentaar
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:14:49 #75
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_40737282
Misschien moet je eens even een knop omzetten. Bedenk je even dat je met 21 jaar en een MBO opleiding geen flikker waard bent en neem gewoon de eerste de beste baan die je wel aardig lijkt.

Als je blijft denken dat je alleen het beste wil, of dat je 2000¤ in de maand kunt maken, nee, dan wordt het niks nee.
Tranquillo
  Redactie Frontpage zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:19:28 #76
3926 crew  Djeez
pi_40737381
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 10:29 schreef JimDavis het volgende:
Ik heb alleen lagere school, dus dan mag je je handen dichtknijpen voor 1700 Euro.
pi_40737540
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 10:15 schreef Djeez het volgende:
600,60 netto is niet meer dan het min.loon
pi_40738550
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 01:57 schreef Veulen het volgende:
...
En ja ze gaan me ook nog aan werk helpen... "Oh ohja?" Nou fijn beetje hulp is niet weg. Maar die hulp bestaat er dus uit dat ze elke week met mij op werk.nl gaan kijken naar geschikte baantjes... Eehh... Okee, mare ik snap die computer beter dan jij hoor meneer. "Ja, maar jongeren hebben veel begeleiding nodig."
even los van het andere tumult hier; CWI kan wat mij betreft ook opgedoekt worden als ze niks beters te doen hebben dan dit.
pi_40738765
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 11:19 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ik heb alleen lagere school, dus dan mag je je handen dichtknijpen voor 1700 Euro.
Heb ik in het verleden ook gehad
Eigenwijs dat ik was maar uit ellende voor mezelf begonnen, een eigen autopoetsbedrijf
Toen ben ik erachter gekomen dat deze jongen weer ff naar school moest

Zo gezegt zo gedaan, nu een een topbaan
En al komen we nog iets te kort, poets ik een auto of geef hem een beurt bouw een navi in of een carkit

En al schaffen ze de hypotheekrente aftrek af, dan zet ik een paar planten neer
pi_40738822
Ik woon al een tijdje op mezelf. Moest een half jaar wachten op een geschikte baan wat paste naast mijn studie (ook omdat ik ieder weekend naar huis ga in een plaats waar al helemaal geen werk te vinden is...). In die tijd alleen uitwonende beurs + extra lening gehad (totaal 550 euro) en daar huur (300 euro), internet voor mezelf, internet + telefoonkosten ouders, zorgverzekering á 96 euro, eten, kleding. Voor uitgaan had ik geen geld meer over natuurlijk. En niet te vergeten dat ik alles voor school zelf moest betalen (boeken, schoolgeld etc).

Maar thuiswonen en dan 500 euro krijgen... Ik wou dat ik het zo makkelijk had...

Gelukkig is mijn studie nu afgelopen en heb ik een goede baan gevonden. Moet er wel voor verhuizen en ondertussen 550 euro huur betalen. En dat te bedenken dat ik van die 550 euro een hele maand moest leven...
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:30:20 #81
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40738949
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 11:09 schreef Maethor_Veleg het volgende:

[..]

Ha, daar klopt niks van, want het geld wat je verdient, wordt van je uitkering afgetrokken. Ze zijn daar ook niet gek!
ehm *kuch*

daar valt makkelijk wat te regelen heur
Huilen dan.
pi_40739061
Blanke mensen van 21 met een uitkering..

Mensen die geen andere baantjes nemen dan waarvoor ze zijn opgeleid..

Sjonge jonge jonge jonge..

Mag ik vragen van wat voor hobby je je beroep wilt maken?
  Moderator zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:35:35 #83
45833 crew  Fogel
pi_40739072
Ik vind dat ze, speciaal voor jou, de regels moeten aanpassen zodat je voortaan minimaal 1500¤ krijgt zonder met je luie reet van de bank hoef te komen. En natuurlijk geen sollicitatieplicht, de bedrijven komen maar naar jou toe, want je bent immers zeeeeer gewild omdat je een MBO diploma hebt...!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_40739079
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 12:15 schreef fokje het volgende:

[..]

even los van het andere tumult hier; CWI kan wat mij betreft ook opgedoekt worden als ze niks beters te doen hebben dan dit.
lijkt me beter van niet, als mensen als TS zelf alleen maar zoeken naar banen " die bij hun opleiding en interessegebied" passen.
Scheren is voor schapen!
pi_40739166
Er is werk zat, ik heb een opleiding MBO ICT gedaan, kwam niet direct aan een baan (nog steeds niet ) omdat ik m'n rijbewijs nog niet had (nu al wel 2 dagen wel ). Maar ben toen naar het CWI geweest en had meteen een baan, waarom? Omdat ik wel iets onder m'n "niveau" wou doen. En dit werk doe ik nog steeds, de kut jeugd moet gewoon is gaan leren werken ipv zeiken dat het onder hun niveau is.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_40739206
quote:

[..]
En ik ben een vrouw.
Ga op de Dam staan met een bord ''ik zoek werk'' en je hebt het binnen 5 minuten en het betaalt nog goed ook nog
pi_40739228
Holy shit,
Jij verdient een prijs ofzo
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:43:31 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40739231
precies.. ga gewoon hoereren... dan hoef je helemaal niks meer te doen
Huilen dan.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:44:53 #89
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40739260
Waar is TS trouwens?
pi_40739300
TS is aan het solliciteren denk ik
pi_40739692
quote:

[..]

Dus het verhaal samengevat:

Je krijgt 500,- per maand voor niets, je woont thuis op kosten van je ouders en je wil wel werken maar alleen een baan die perfect bij je past...en werken tot je die baan gevonden hebt is geen optie en dus ook geen noodzaak...en je vindt jezelf zielig...

Sterkte, straks in de grote mensen wereld...
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:38:08 #92
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40739796
Waarom zoek je niet gewoon zelfstandig een baan, zonder tussenkomst van het CWI?
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_40739880
TS gaat het maken in de grote mensenwereld!

[ Bericht 3% gewijzigd door GioStyle op 12-08-2006 16:48:27 ]
pi_40739943
ik las: hoe overleef ik met ¤ 500.000
pi_40739970
Ik hoop dat TS geen ene flikker uitvoert, even geniet van dr uitkering en dat die dan word stopgezet, samen met alle hulp van het cwi en de uitkeringsinstanties, veel succes dan hè

Je loopt echt enorm te zeiken over dingen waar andere mensen erg blij mee zouden zijn, je verdient geen uitkering, je verdient het om in een cafetaria te eindigen en daar tot je 50tigste te blijven werken, kansloos mens.

Ja, inderdaad zulk soort steuntrekkers maken me boos, voor zulk soort lui heb ik echt niets over.
pi_40740026
quote:
pi_40740096
Dit is een van de grappigste topics die ik hier ooit heb gezien, wat een instelling.
pi_40740472
Ik zou nu kunnen zeggen dat ik zou willen dat ik 500 euro kreeg, maar als het van het geld is waar een ander voor werkt... nee dank je! En zelf wil ik ook niet voor dit soort parasieten werken, dus inderdaad, ga met je luie reet naar het uitzendbureau! Solliciteer anders bij het CWI voor de baan van die kerel die je nu achter de computer "helpt", als je t zo goed weet!
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:14:38 #99
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_40740723
TS is weg denk ik, zoeken naar een baan hopelijk
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_40740814
Ik snap er echt niks van dat mensen thuis willen zitten en wachten op geld. Als het moet kreeg ik morgen nog een (zwart) baantje ergens. Voel me nergens te min voor.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:40:30 #101
52513 whosvegas
The Trickster
pi_40741484
quote:

[..]

Dan moet je niet gaan zeuren, de tijd die je hier besteed, kun je ook gebruiken voor het zoeken naar een nieuwe baan
quote:
Je kunt het eerste beste baantje aannemen en ondertussen solliciteren naar iets anders
Are you nuts??
pi_40741907
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 08:34 schreef Toeps het volgende:

[..]

Toeps, heb je hierover nog meer informatie?
pi_40742080
Godverdomme TS flikker een heel eind op met je KLB topic... je woont nog thuis!!!!! en zeurt over rondkomen van 500 euro.

Zat mensen die daarmee rond kunnen komen en huur, verzekering, eten, gas/elektra/telefoon ermee betalen

gatverdamme
pi_40742185
Werk heb je zo, het belangrijkste is dat je werk hebt, wat voorn soort maakt weinig uit. Het staat tevens beter op je cv dan een leeg gat van een half jaar en ook naar toekomstige werknemers is het een positief signaal.

Als jij thuis gaat zitten in plaats van elke mogelijke baan nemen dan straalt dat erg weinig motivatie uit en dat zullen de bedrijven waar je gaat solliciteren ook merken. Daarnaast, verantwoord dat lege gedeelte van en half jaar eens tijdens een sollicitatie, ga je dan zeggen dat je een beetje thuis hebt rondgehangen?

Als ik op een vrijdag middag van school zou worden getrapt dan zou ik voor de volgende vrijdag een vaste baan hebben!
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:03:39 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40742217
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 17:53 schreef Transvaal het volgende:

[..]

Toeps, heb je hierover nog meer informatie?
www.randstad.nl ?
pi_40742284
TS, je begrijpt het niet helemaal. Je bent ontslagen omdat je een ontzettende helmjosti bent maar dat komt zo hard aan. Daarom het smoesje dat er te weinig klanten komen.

Je bent een ontzettende kneus dat je zeurt omdat je te weinig geld krijgt. Je behoort nu tot de kansarme, werkloze jongeren. Je bent een parasiet van de maatschappij, zeur daar maar over.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:11:46 #107
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40742451
Ik hoop dat ts z'n uitkering snel wordt stopgezet, wat een lamlul.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_40742641
Het is een vrouw... kan zeker niet hebben dat ze nu geen dure merkkleding en nog een dozijn schoenen kan kopen elke maand

22, je studie al afhebben en nog thuiswonen
pi_40742689
ga in de agrarische sector werken bulken van het werk en personeelstekorten dus waarom niet voor een paar maandjes
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_40742903
quote:

[..]

21 ja.
Overigens ontvang ik van die ¤ 500,00 euro er misschien ¤ 400,00 op me bankrekening en hou ik dus geen fuk over om wat dan ook mee te doen.
Enne ik moet ook leven hoor. De hond ook. En ik word heus niet aangenomen als ik op me afgetrapte gympies ergens binnen huppel en lief kijk. En die zorgverzekering betaald zichzelf ook niet echt.
Ach meid, wat erg!

Ja nu je 'maar' 400 euro te besteden hebt zijn al je dure kleren die je al hebt natuurlijk meteen de kast uitgevlogen en kan je alleen nog maar tweedehands gympjes kopen . En postzegels kosten ook 10 euro per stuk.

Je lult nog uit je nek ook want 70% van minimum inkomen voor 21 jarige is zo ongeveer 600 p/m netto.

En doe me een plezier, open nooit een fotoboek want ik hoef die verwende kutkop van je niet te zien
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:27:31 #111
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40742936
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:17 schreef Hertog_Martin het volgende:
Het is een vrouw... kan zeker niet hebben dat ze nu geen dure merkkleding en nog een dozijn schoenen kan kopen elke maand

22, je studie al afhebben en nog thuiswonen
Wat jij zegt. OK, een lamkut dus
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_40743046
volgens mij durft ze niet meer te reageren...
pi_40743058
Damn, zelfs bij het leger des heils krijgen ze een uitkering van achthonderd-nog-wat in de maand, waarvan wel 500 euro naar huur van het appartement gaat.(Ik werk daar altijd als vakantiewerker bij de schoonmaak)
:-)
pi_40743338
Je woont nog thuis en je hebt een uitkering? Ga eens heel snel een spuitje halen bij de dierenarts
pi_40743343
Uhmm, waarom probeer je het ook niet bij een uitzendbureau dan

ps. ik vind je echt een zeiker, een sukkel en een kneus die hierover gaat klagen. Ik vind je een geldtrekker!
pi_40743347
ik ga niet zeggen dat je geen recht heb op een uitkering. of dat je geen geld nodig hebt. maar het bedrag wat je hebt als je bij je ouders woont is echt niet gek, sorry hoor. ik werk me 30 uur per week het lazerus voor 1100 per maand en moet ook nog mijn dochter onderhouden. dus ophouden met klagen over het bedrag wat je krijgt. wees liever blij. zullen we ruilen??
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:46:54 #117
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_40743561
21 .. uitkering....ga werken hoer ipv te zeiken.. alsof iedereen doet wij hij of zij leuk vindt...
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:49:41 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40743652
Ik begin een beetje medelijden met TS te krijgen.

¤500 IS NATUURLIJK OOK FUCKING WEINIG! 10 x NAAR DE KROEG EN HET IS OP!!
pi_40745684
Voor je 25-ste zou niemand een uitkeringen moeten krijgen buiten zeer speciale omstandigheden.

Je deed werk wat iedereen zonder enig kennis, ervaring en opleiding kon doen. Er is iets zoals het minimumloon dat afhankelijk is van leeftijd dus terecht dat je ontslagen bent. Iemand die je zo makkelijk kan vervangen en stukken goedkoper is zou al moeten zorgen voor wat vraagtekens.

Er is werk genoeg en het is te triest voor woorden dat je dat werk niet wilt omdat het niet bij je (MBO...) opleiding past. Loop naar een uitzendbureau en ze hebben werk voor je. Het mooie van een uitzendbureau is dat je ook snel weer met het werk kunt stoppen mocht je onverhoopt je droombaan tegen het lijf lopen! Dus werken lui mormel.

Zou nog beter zijn als ze iedereen die onder de 25 is, zonder speciale omstandigheden, meteen een boete opleggen van 5000 euro. Is het meteen afgelopen met het parasiteren.

TS, neuk een kindje. Dan ben je een paar jaar (volgens mij 3?) niet verplicht te solliciteren. Neuk er over 3 jaar weer een bij net als de rest van de parasieten. Hoef je je hele leven lang niet te werken en kun je altijd een zielige bijstandsmoeder zijn. Veel plezier.
pi_40745803
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:40 schreef kit_bit het volgende:
ik werk me 30 uur per week het lazerus
pi_40745828
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:59 schreef Shakes het volgende:

...Hoef je je hele leven lang niet te werken en kun je altijd een zielige bijstandsmoeder zijn. Veel plezier.
Dat is voor de TS ook geen oplossing, want behalve dat ze niks wil doen, wil ze er ook nog veel geld voor krijgen.

Vraag me trouwens toch af waar de TS gebleven is... (waarschijnlijk zich diep schamend aan het uithuilen bij mammie)
pi_40746015
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:05 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

leer lezen. En TS moet zich schamen
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:33:16 #123
149498 Maethor_Veleg
pi_40746643
Het kan natuurlijk ook zijn dat TS elke maand veel geld uit wil geven aan kleding (t is en blijft een vrouw natuurlijk ) en uitgaan, dat is erg duur. Toen ik op mezelf woonde (meer 400 euro aan vaste lasten, 100 euro over om een hele maand van te eten) kon ik niet eens schoolspullen kopen, kleding kopen of wat dan ook, dat deden mijn ouders dan wel eens voor me, anders redde ik het gewoon niet. TS, je kunt hiervan misschien ook leren hoe het is om op minder grote voet te leven. Want eigenlijk is het wel heel fragwurdig, 500 euro in de maand, geen lasten en dan wel klagen...

Maar nogmaals; over het CWI en dergelijke instanties is ook weinig goeds te zeggen, je kunt het maar beter zelf doen, scheelt tijd, moeite en je hebt sneller wat je zoekt.
pi_40749863
terug naar school.
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:20:27 #125
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_40750147
Ik kan me alleen maar aansluit bij het commentaar van al die anderen. Zeuren dat je 500 krijgt terwijl je nog braaf bij je ouders woont en te lui bent om wat ondankbaar werk te doen of iets meer te leren zodat het wat makkelijker wordt om een goede baan te vinden. Dan ben je gewoon een zeikerd.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:21:37 #126
60586 Veulen
pi_40750182
Navond, waar ik was? Keuvelen, je weet wel wat je doet met je vrienden...

En goh misschien ben ik een lui varken. Maar wel een lui varken dat al 8 jaar vrijwilligers werk doet, hiervoor 7 verschillende tijdelijke baantjes heeeft gehad om zelf d'r studie te kunnen betalen.
Ik heb dat allemaal zelf moeten doen, ik heb namelijk geen rijke pa en ma die dat zich kunnen veroorloven.

Ik word geacht hier gewoon te betalen voor het geen wat ik verbruik. Dus niet alleen aan telefoonkosten, internet, kabel, elektra, brandstof maar ook aan eten en drinken. Het grote voordeel is dat ik geen huur hoef te betalen... Maar dat had ik met 500 euro ook niet kunnen opbrengen.

Ik heb geen dure hobby's, ik rook niet en ik drink ook geen alcohol. Daar gaat dat geld niet heen. Ik heb wel een de verplichting om elke maand ¤ 150,00 - ¤ 200,00 per maand af te dragen hier. Ik heb een hond die ook wel iets kost. Nog wat algemene reiskosten. En ja grof schandalig 1 keer in de week neem ik een rijlesje op een manegepaard. Koste per maand ¤ 50,00. Schandalig, daar ga ik nu meteen mee stoppen okee.

Zoals ik zij heb ik het 1 en ander lopen. Maar die mensen nemen gewoon de tijd. Ik ben geen nutteloze uitvreter. Ik solliciteer heel wat af. Ik stel me eisen straks heus wel bij, over een maand of 2 / 3. Ik kan toch niet stil zitten dus dan ben ik het al zat en pak ik wat er te bieden valt. Maar nu gewoon nog niet.

Iemand tikte hier dat ze 30 uur werkte en ¤ 1100,00 euro te besteden had voor 2 personen. Ik werkte 32 uur en verdiende maar ¤ 700,00 voor mezelf ja. Is het eerlijk dat ik werkte in de branche waar ik voor opgeleid ben, en met de juiste papieren en vervolgens krijg ik de helft van wat iemand anders verdiend alleen maar omdat ik 2 jaar jonger ben?

Voor alle neukers over spelfouten: Ik ben een dyslect, ik maak soms vreselijk veel fouten. Bv als ik boos ben, zoals vannacht. Ik excuseer me daar niet voor. Ik geef toe dat taal op de arbeidsmarkt niet me sterkste kans is. Maar ook voor het geen wat ik nu kan aan taal heb ik moeten vechten.

En ja ik wil nog steeds een fatsoenlijk loon... Want dat verdien ik nou eindelijk wel is ja...

(Ja kom maar met die kritiek, ik kan het wel hebben)
pi_40750417
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:21 schreef Veulen het volgende:

En goh misschien ben ik een lui varken. Maar wel een lui varken dat al 8 jaar vrijwilligers werk doet, hiervoor 7 verschillende tijdelijke baantjes heeeft gehad om zelf d'r studie te kunnen betalen.
Ik heb dat allemaal zelf moeten doen, ik heb namelijk geen rijke pa en ma die dat zich kunnen veroorloven.

Ik word geacht hier gewoon te betalen voor het geen wat ik verbruik. Dus niet alleen aan telefoonkosten, internet, kabel, elektra, brandstof maar ook aan eten en drinken. Het grote voordeel is dat ik geen huur hoef te betalen... Maar dat had ik met 500 euro ook niet kunnen opbrengen.

Ik heb geen dure hobby's, ik rook niet en ik drink ook geen alcohol. Daar gaat dat geld niet heen. Ik heb wel een de verplichting om elke maand ¤ 150,00 - ¤ 200,00 per maand af te dragen hier. Ik heb een hond die ook wel iets kost. Nog wat algemene reiskosten. En ja grof schandalig 1 keer in de week neem ik een rijlesje op een manegepaard. Koste per maand ¤ 50,00. Schandalig, daar ga ik nu meteen mee stoppen okee.

Zoals ik zij heb ik het 1 en ander lopen. Maar die mensen nemen gewoon de tijd. Ik ben geen nutteloze uitvreter. Ik solliciteer heel wat af. Ik stel me eisen straks heus wel bij, over een maand of 2 / 3. Ik kan toch niet stil zitten dus dan ben ik het al zat en pak ik wat er te bieden valt. Maar nu gewoon nog niet.

Iemand tikte hier dat ze 30 uur werkte en ¤ 1100,00 euro te besteden had voor 2 personen. Ik werkte 32 uur en verdiende maar ¤ 700,00 voor mezelf ja. Is het eerlijk dat ik werkte in de branche waar ik voor opgeleid ben, en met de juiste papieren en vervolgens krijg ik de helft van wat iemand anders verdiend alleen maar omdat ik 2 jaar jonger ben?

Voor alle neukers over spelfouten: Ik ben een dyslect, ik maak soms vreselijk veel fouten. Bv als ik boos ben, zoals vannacht. Ik excuseer me daar niet voor. Ik geef toe dat taal op de arbeidsmarkt niet me sterkste kans is. Maar ook voor het geen wat ik nu kan aan taal heb ik moeten vechten.

En ja ik wil nog steeds een fatsoenlijk loon... Want dat verdien ik nou eindelijk wel is ja...

Maar besef je nou dat er nog steeds mensen zijn die het van minder moeten doen?
Besef je ook dat de mensen die nu werken ervoor zorgen dat je tenminste die 500 euro krijgt?
Je bent niet de domste denk ik dus je beseft het heus wel maar je bent het zat hoe het bij jou gaat.
Prima, je denkt om jezelf , maar denk ook om de rest die zorgt dat jij nu die "zielige" 500 krijgt.

Wat mij dwars zit is dat je dus klaagt, je zit in klaagbaak dus je klaagt.
Dat is wat ik erg vind aagezien je gratis geld krijgt.
Als je naar mijn idee echt alleen maar met de serieuze kant bezig was dan had je je laatste post van net, gecombineerd met je eerste post en in "werk,geldzaken en recht" geplaatst i.pv. in klaagbaak.
Daar krijg je inhoudelijke tips en adviezen op je probleem.

Jij wilde even klagen en verwachtte medelijden maar niemand heeft respect voor je openings post, ik in ieder geval niet.

Om toch maar iets posiftiefs te zeggen, zo te zien ben je niet zo verwend als iedereen dacht en ik zou inderdaad maar heel erg snel stoppen met die manege!!!
Ga naar de aldi ofzo met die 50 euro.

[ Bericht 2% gewijzigd door bxie op 12-08-2006 22:35:47 ]
pi_40750488
iemand...geef me een klap op blok dat quote knopje voor me
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:35:13 #129
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40750505
quote:

Allereerst: zoveel spelfouten maak je niet.

En dapper dat je na zoveel cynische reacties alsnog en detail je verhaal komt doen. Je hebt in ieder geval wat meer duidelijkheid gegeven omtrent je situatie.

Nu ik je verhaal zo gelezen hebt, denk ik niet dat je lui bent. Je bent gewoon een beetje overspannen. Even. Dat gaat wel weer over.

Neem een paar weken rustig de tijd, zoek wat leuke advertenties uit, schrijf hier en daar een brief en vergeet vooral niet uitzendbureau's langs te gaan. Dat geld komt wel weer, je kunt niet alles hebben.

Succes.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:35:51 #130
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_40750527
quote:

Als je zo van werken houdt, dan zou je allang een shitbaantje hebben aangenomen voor de time-being.
quote:

Je houdt driehonderd euro over. Ik snap echt niet je dat daar niet van rond zou kunnen komen. Maar belachelijker vind ik dat je blijkbaar denkt het recht te hebben op grotere uitkering dan ¤ 500, terwijl je te lui bent om te werken en je thuis woont.
quote:
Als je echt zo graag wilt werken dan stel je nu al je eisen bij.
pi_40750702
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:35 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Als je zo van werken houdt, dan zou je allang een shitbaantje hebben aangenomen voor de time-being.
[..]

Je houdt driehonderd euro over. Ik snap echt niet je dat daar niet van rond zou kunnen komen. Maar belachelijker vind ik dat je blijkbaar denkt het recht te hebben op grotere uitkering dan ¤ 500, terwijl je te lui bent om te werken en je thuis woont.
[..]

Als je echt zo graag wilt werken dan stel je nu al je eisen bij.
Pfff, het eerste bericht van de ts vond ik ook geen reden tot klagen, maar dit tweede bericht illustreert wel wat meer hoor. Jij als student, met een waarschijnlijk uitwonende studiefinanciering, ov, leefgeld van ouders, en een 1dags bijbaantje moet gewoon iets meer gaan relativeren, want wat je nu zegt is ronduit bot
pi_40750714
.

500 euro per maand is *ruim* als je bij je ouders woont. Je studeert blijkbaar ook niet meer dus schoolkosten heb je ook al niet (tenzij ik iets in het topic heb gemist). Waar klaag je in hemelsnaam over? Oh, en op werk.nl staan vrij veel baantjes, mits je niet te zeurderig bent zal je zo aan de slag kunnen.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:51:41 #133
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_40750936
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, en op werk.nl staan vrij veel baantjes, mits je niet te zeurderig bent zal je zo aan de slag kunnen.
Idd werk vinden is helemaal niet moeilijk meer. Tenzij je 59 en debiel bent.

Dus TS moet gewoon niet zeuren en een baantje accepteren.
pi_40751132
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:43 schreef AlohaXa het volgende:

[..]

Pfff, het eerste bericht van de ts vond ik ook geen reden tot klagen, maar dit tweede bericht illustreert wel wat meer hoor. Jij als student, met een waarschijnlijk uitwonende studiefinanciering, ov, leefgeld van ouders, en een 1dags bijbaantje moet gewoon iets meer gaan relativeren, want wat je nu zegt is ronduit bot
hey ik krijg ook geen leefgeld hoor
en ik heb al 3 jaar keihard moeten werken in de horeca omdat er niks anders was, en deze zomer wel zo'n 50 uur per week en dat zijn geen grappen, om school te kunnen betalen en te kunnen leven enzo, niks vakantie.Nu kan ik eindelijk naar school en die betaal ik ook zelf + m'n dak boven mn hoofd.Met alle nodige ellende die erbij komt en ik ben niet de enige.

Dus ts moet ff zichzelf niet zo zielig vinden en gewoon ander werk gaan doen tot er iets goeds voorbij komt, en al helemaal niet gaan klagen over gratis geld.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:01:52 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40751194
Ik geloof dat TS inmiddels wel genoeg adviezen heeft gekregen.
pi_40751249
Ik had het ook niet over jou
Maar ik vind dat mensen die zelf wel goed boeren niet het recht hebben om neer te kijken op iemand die het moeilijker heeft en wel enige reden heeft tot klagen.

Dat jou het wel lukt, fantastisch hoor, maar je klinkt ook wat verbitterd. Dus klagen in zo'n situatie mag!
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:04:16 #137
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_40751251
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:43 schreef AlohaXa het volgende:

[..]

Ik moet alles lenen, krijg niets van mijn ouders en heb jarenlang van iets meer dan de TS rond moeten komen. Mij hoor je niet klagen, want alles wat je krijgt van de staat is eigenlijk gewoon een kadootje. Zeker als je thuiswoont snap ik niet dat je uberhaupt nog geld krijgt.
pi_40751258
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:59 schreef bxie het volgende:

[..]

hey ik krijg ook geen leefgeld hoor
en ik heb al 3 jaar keihard moeten werken in de horeca omdat er niks anders was, en deze zomer wel zo'n 50 uur per week en dat zijn geen grappen, om school te kunnen betalen en te kunnen leven enzo, niks vakantie.Nu kan ik eindelijk naar school en die betaal ik ook zelf + m'n dak boven mn hoofd.Met alle nodige ellende die erbij komt en ik ben niet de enige.

Dus ts moet ff zichzelf niet zo zielig vinden en gewoon ander werk gaan doen tot er iets goeds voorbij komt, en al helemaal niet gaan klagen over gratis geld.
Goh kon je niets lenen bij de ib-groep?
pi_40751638
Als je zeurt dat je te weinig geld hebt kan je 2 dingen doen om het te verhelpen, zorgen dat er meer geld binnenkomt of zorgen dat er minder geld uitgaat.

Aangezien je niet zo zit te springen om werk zou ik gaan voor het minder uitgeven oftewel bezuinigen op alles wat mogelijk is.
-Mobiele telefoon, minder bellen/sms'en (prepaid nemen en elke maand voor maar 10/15euro opwaarderen, daar kan je dan ook niet overheen gaan)
-stoppen met manage lessen
-eten bij de aldi halen
-goedkoper internet abbonement
-minder uitgaan, ga vaker met een groep vrienden bij iemand thuis zitten, net zo leuk en stuk goedkoper.
-Geef je hond goedkoper eten

Ik zou trouwens stoppen met het vrijwilligerswerk, ga in plaats van de uren die je daaraan besteed betaald werk doen, kost je niets aan extra tijd maar je krijgt er wel wat extra centen door.

Zomaar even wat tips bedacht binnen een minuutje, zo moeilijk is het toch echt niet om te bezuinigen hoor, je moet alleen wel bereid zijn een stapje terug te doen en genoegen te nemen met minder dan je eerst had.
pi_40751847
Ik begrijp het niet helemaal eigenlijk TS, hoe kun je 500 euro weinig vinden?
Zonder huur hou ik ook ongeveer 500 euro over en ben student, dit bestaat uit een basistoelage, een vergoeding van het thuisfront en voor de rest werk ik (vaste zaterdagkracht).
Doordat ik werk kan ik genoeg leuke dingen doen (zoals het aanschaffen en onderhouden van een aftandse auto ), maar in jouw geval woon je nota bene nog thuis, dus voor eten/drinken ben je volgens mij niet echt iets kwijt of wel?
Een heer met stijl
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:30:30 #141
60586 Veulen
pi_40751951
Lieve lieve mensen, het ging er mij er om dat ik dus 3x genaaid werd voor iets wat ik niet verdien. ALs ik alleen maar ¤ 500,00 euro had gekregen en er verder niks aan de hand was geweest dan had ik me niet zo zitten irriteren gisteren.

Nee, het gaat er om dat ik en geen werk heb doordat er door het minimumjeugdloon mensen zijn die mijn werk goedkoper kunnen doen. En omdat ik door dat minimumjeugdloon ook nog is minder krijg betaald dan iemand anders als ik werk en dat ik uiteindelijk ook nog is veel minder uitkering krijg door dat minimumjeugdloon.
Vervolgens moet ik door de wetten voor jeugdwerkeloosheid me ook nog is elke week melden bij 1 of andere CWI-debiel die echt niet weet hoe een computer werkt...

Dan voel ik me dus genaaid... Genaaid omdat ik me opleiding snel heb gedaan, genaaid omdat ik eerlijk ben en niet zwart werk.

Ik vind dat ik wel degelijk een reden heb op te klagen. Niet omdat ik maar ¤ 500,00 krijg. Neeh, want dat is slechts een gevolg. Ik voel me genaaid door de oorzaak...
pi_40752081
Het is logisch dat bedrijven mensen dumpen omdat er goedkopere vervangers zijn, zo is het nou eenmaal. Daarnaast, je krijgt een minimumloon door je leeftijd/tijd dat je hebt gewerkt en bij een halfjaar contract is er een kans dat je er na een halfjaar keihard uit word gegooid.

Dat je een slome cwi medewerker hebt is pech hebben maar ze kunnen je wel degelijk helpen, voor jou lijkt het misschien alsof ze alleen maar dagelijks kijken op werk.nl en dat jij daar zelf ook kunt kijken. Wat ze echter doen is bij vacatures die binnenkomen, die bekijken en kijken of ze voor jou geschikt zijn, als ze een geschikte vinden ben jij dus eerste keus en krijg jij als een van de eerste (in ieder geval voordat hij online gaat) die vacature. Het helpt dus wel degelijk om wekelijks langs te gaan, daarnaast is het gewoon nodig om je uitkering te behouden.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:38:56 #143
60586 Veulen
pi_40752199
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal eigenlijk TS, hoe kun je 500 euro weinig vinden?
Zonder huur hou ik ook ongeveer 500 euro over en ben student, dit bestaat uit een basistoelage, een vergoeding van het thuisfront en voor de rest werk ik (vaste zaterdagkracht).
Doordat ik werk kan ik genoeg leuke dingen doen (zoals het aanschaffen en onderhouden van een aftandse auto ), maar in jouw geval woon je nota bene nog thuis, dus voor eten/drinken ben je volgens mij niet echt iets kwijt of wel?
Wat je eet betaal je. De standaard dingen worden gewoond gemiddeld, dus nu delen door 3. Alle bijzondere dingen koop je zelf: Ik ben vegetarier, eet veel groentes, rijst, noten en vleesvervangers.
Dus ben ik tussen de ¤ 100,00 en ¤ 150,00 per maand aan kwijt.
Nog ongeveer ¤ 50,00 voor rekeningen enzo. ¤ 100,00 voor ziektekosten(verzekering)
Toen was er ineens ¤ 300,00 op.

Het is minder geld denk ik dan wat het zou kosten als ik alleen zou wonen. Maar evengoed is het wel veel geld. En tuurlijk leef ik nu zuiniger, maar er zijn gewoon dingen die ik nodig heb.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:39:34 #144
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_40752220
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:30 schreef Veulen het volgende:
Lieve lieve mensen, het ging er mij er om dat ik dus 3x genaaid werd voor iets wat ik niet verdien.
Ga de prostitutie in, wordt je 3x per dag (zo niet vaker) genaaid en wordt je er nog voor betaald ook
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:41:55 #145
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40752288
Je bevindt jezelf nu dus eigenlijk in het vacuum tussen bijbaantjes voor jongeren en de serieuze grotemensenbanen? Je bent 21 jaar, toch?
Misschien kun je ergens bij een bedrijf wat je interessant vindt, een stageplek regelen.
Dat kan ook buiten opleidingen om. Vertel gewoon wat je zou willen leren en wat je bereid bent te doen. Misschien krijg je dan tzt. wel een contract en eventueel interne opleidingen.
pi_40752325
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:04 schreef AlohaXa het volgende:
Ik had het ook niet over jou
Maar ik vind dat mensen die zelf wel goed boeren niet het recht hebben om neer te kijken op iemand die het moeilijker heeft en wel enige reden heeft tot klagen.

Dat jou het wel lukt, fantastisch hoor, maar je klinkt ook wat verbitterd. Dus klagen in zo'n situatie mag!
Nee kijk leuk was het niet, maar verbitterd? ik ben er voormezelf trots op dat ik erdoorheen ben gekomen maar wat mij boos maakt is dat veel anderen en ik dus gewoon keihard doorwerken, wel of geen leuke baan, en dat mensen als ts daar lekker hun handje voor op mogen houden en dan OOK nog klagen????
Kom op nou..ts kan toch ook gewoon een baantje gaan zoeken?waarom is dat zo bot van iedereen?Dan heeft ts toch ook meer te besteden
pi_40752329
Echt een wijventopic dit. Wat een gekanker om niets zeg ! Zal ik dalijk ook een topic openen dat ik maar 250 euro per maand krijg terwijl ik al maandenlang thuis niets zit te doen? Boehoehoe. Want een MBO-diploma heb ik al !
We'll keep on whispering our mantras.
pi_40752349
Je kan natuurlijk altijd nog open sollicitaties proberen, een brief sturen naar een bedrijf wat jou bevalt is alleen maar positief, dan laat je wat van je horen en kennen ze je naam, zorg voor een goede brief en je hebt een grotere kans bij een eventuele vacature.
pi_40752408
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:04 schreef Dementor het volgende:

[..]

Goh kon je niets lenen bij de ib-groep?
ik zat toch niet op school in die tijd gek dus ik heb gewoon zelf gewerkt hoor in de periode waar ik het over heb , ik wil er alleen maar mee zeggen dat er nog veel meer mensen zijn die dat doen, waarom kan ts dat dan niet..terwijl ze nog thuis woont.
Ik snap best dat ze het niet leuk vind, maar om er nou zo een olifant van te maken.

Die 50 uur zijn voor collegegeld + boeken en excursies enzo, met alle vaste lasten enzo er ook nog bij komt een student niet rond hoor van ib + lenen, dus moet jein de zomer rotbaantjes doen.
pi_40752573
Het is een schande dat je überhaupt een uitkering krijgt
pi_40752575
Dus, als ik het goed begrijp, ben je 21 jaar oud, werk je momenteel niet en toch krijg je netjes 500euro per maand.

en dan ga je zeuren dat je onstagen bent na een contract die half jaar zou duren, dus het bedrijf heeft het recht gewoon om jou weg te sturen?

en dan ben je nog 21 jaar, en begin je nu al te zeuren, nadat je eerste keer ontslagen bent?

je mag pas hier komen kankeren als je geen baan kan vinden. dan heb je een geldige reden, maar kom hier niet janken als je niet wilt werken bij een callcenter, omdat dat je hobby niet is...

ik wil het niet naar "vrouwen..." brengen, maar jij zeurt nu echt...
pi_40752584
quote:
Lieve lieve mensen, het ging er mij er om dat ik dus 3x genaaid werd voor iets wat ik niet verdien. ALs ik alleen maar ¤ 500,00 euro had gekregen en er verder niks aan de hand was geweest dan had ik me niet zo zitten irriteren gisteren.

Nee, het gaat er om dat ik en geen werk heb doordat er door het minimumjeugdloon mensen zijn die mijn werk goedkoper kunnen doen. En omdat ik door dat minimumjeugdloon ook nog is minder krijg betaald dan iemand anders als ik werk en dat ik uiteindelijk ook nog is veel minder uitkering krijg door dat minimumjeugdloon.
Vervolgens moet ik door de wetten voor jeugdwerkeloosheid me ook nog is elke week melden bij 1 of andere CWI-debiel die echt niet weet hoe een computer werkt...

Dan voel ik me dus genaaid... Genaaid omdat ik me opleiding snel heb gedaan, genaaid omdat ik eerlijk ben en niet zwart werk.

Ik vind dat ik wel degelijk een reden heb op te klagen. Niet omdat ik maar ¤ 500,00 krijg. Neeh, want dat is slechts een gevolg. Ik voel me genaaid door de oorzaak...
Dan ben ik uitgepraat en en toon ik bij deze berip voor je geklaag, ik was van mening dat je over die 500 euro aan het zeuren was maar dat komt ook door je topic titel.
Wat de oorzaak betreft enzo vind ik dat je inderdaad genaaid bent.
Maar wil je echt niet ergens in een restaurantje ofzo..of achter een bar...krijg je ook nog leuke fooien, heb je iig meer te besteden voorlopig.
  Moderator zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:52:16 #153
45833 crew  Fogel
pi_40752607
Je bent 21, hebt MBO gedaan, een half jaartje gewerkt, en je voelt je genaaid omdat je je opleiding snel gedaan hebt?
Wat heb je snel gedaan dan?? Je begint op de MAVO als je 12 bent, doet daar 4 jaar over, dan ga je naar het MBO 3 of 4 jaar en dan ben je dus 19 of 20. Plus een halfjaartje werk, ziet er voor mij uit alsof je helemaal niets 'snel' gedaan hebt. Of is het schoolsysteem zoveel anders dan in de periode 90-95?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_40752694
Misschien is TS een keertje blijven zitten op basisschool/mavo of heeft ze eerst 1 jaar een andere mbo opleiding gedaan?
pi_40752802
Misschien toch handig om gewoon een hbo opleiding te gaan doen nu je nog zo jong bent en veel tijd hebt? laat dat gezever over werk enzo gewoon ff voor wat het is, daar krijg je later toch nog zat gedoe mee. En dan hoef je de komende jaren ook niet meer zo druk te maken over geld want dan krijg je nog lekker stufi. Zelfs voor thuiswonende is dat goed te doen.
Ik heb ook thuisgewoont tijdens mijn studie en alles, maar dan ook alles zelf moeten betalen en 300 gulden (in die tijd) elke maand af moeten dragen voor kost en inwoning.
En toch redde ik het vrij makkelijk, ik hield zelfs geld over.

Maargoed, het is gewoon bot dat ze mensen met ervaring ontslaan voor iemand die veel goedkoper is. en ik zou bij zo'n 'bedrijf' niet eens willen werken als ze zo met hun mensen omgaan, dus hou de eer gewoon aan jezelf. laat ze maar lekker in de stront zakken met zon goedkoop trutje dat voor een paar centen dr werk moet doen.

Stel dat je hbo doet, dan kun je later gewoon je eigen winkel openen, is dat niet een stuk beter?
Murphy's Technical Laws: Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
pi_40752821
jezus, wat ben jij (TS) een dom varken.
Het meervoud van lef is leven
  zondag 13 augustus 2006 @ 00:01:41 #157
60586 Veulen
pi_40752873
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:55 schreef Niek. het volgende:
Misschien is TS een keertje blijven zitten op basisschool/mavo of heeft ze eerst 1 jaar een andere mbo opleiding gedaan?
Niet echt. Ik zat in de 3de klas mbo toen ik tijdens een stage een ongeluk kreeg waarvan ik een halfjaar moest revalideren. Een half jaar niet naar school kon ook. Daarna ben ik van school gewisseld om evengoed nog in 4 jaar me opleiding te kunnen afmaken.

Meeste mbo'ers nemen er trouwens rustiger de tijd voor. Geen haast, je bent jong dus als je er een jaar langer over doet is dat voor veel niet erg. Voor mij wel, ik wilde er klaar mee zijn. Heb het doorgezet en afgemaakt.
  Moderator zondag 13 augustus 2006 @ 00:06:51 #158
45833 crew  Fogel
pi_40753021
Doorzettingsvermogen is OK, maar dan nog om een opleiding binnen de genormeerde tijd af te maken 'snel' te noemen vind ik een beetje overdreven (zelfs al zijn de andere MBO'ers laks volgens jou).
pi_40753066
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 00:06 schreef Fogel het volgende:
Doorzettingsvermogen is OK, maar dan nog om een opleiding binnen de genormeerde tijd af te maken 'snel' te noemen vind ik een beetje overdreven (zelfs al zijn de andere MBO'ers laks volgens jou).
als je het binnen 4 jaar hebt, ben je niet snel. als je hem binnen 5 jaar hebt, dan wel.
TS, want vind je eigenlijk nog meer zo goed van jezelf?
pi_40754904
waarom reageer je steeds niet op wat ik zeg over de horeca?
pi_40755152
Veulen, allereerst begrip voor je situatie, want het is ontzettend naar om op zo'n manier buiten spel te worden gezet door je werkgever. Klagen over de uitkering is echter geen optie. Natuurlijk: het leven is keihard, maar naait iedereen. Je uitkering wordt opgebracht door hard werkende mensen die, voordat ze eens zelf aan hun leven kunnen werken, eerst even flink mogen afdokken zodat jij tenminste nog wat geld hebt. Steun is geen totaal onderhoudspakket om alles te kunnen doen wat je zou willen, maar de uitkering die je ontvangt is puur om te overleven. Eigenlijk ook nog eens onnodig als je uit mamma's pot eet. Want dat kost geen cent extra.

Vergeet niet dat je totaal niks voor dat geld doet. Het komt je aanwaaien. Je vindt de man bij het CWI een debiel en je kan het zelf beter, maar waarom zit je nu dan op Fok! in plaats van op een vacaturesite? Zelf moest ik het doen met 60 euro studiefinanciering in de maand. De rest moest bijgeleend worden en rust na alles wat ik gedaan heb nog als superschuld op mijn schouders. Kom, met 500 euro per maand kan je als inwonende bij je ouders makkelijk rondkomen. Jammer dat je je ouders zo neerzet als regelrechte wrekken. Ik heb echt medelijden met je als je ouders werkelijk ZO met je omgaan.

Wilde ik nog meer geld? Dan moest ik gaan werken. Had ik snel geld nodig, dan ging dat niet via sollicitatieprocedures die veel te lang duren, maar stapte ik een winkel of uitzendbureau binnen en zat ik achter de telefoon of was ik bezig met productiewerk. Doosjes vouwen, achter de machine enz. Ja, klote werk en onder het niveau, maar het leverde geld op. Alles aanpakken en ondertussen solliciteren voor beter werk. Wil je dat niet, dan is dat toch zeker je eigen keuze?

Je doet net alsof het leven alleen tegen jou is. Helaas, we zijn allemaal slachtoffer van de maatschappij. Carriere moet je opbouwen en ja, iemand die ouder is verdient doorgaans meer geld. Dat komt meestal omdat hij meer opgebouwd heeft, langer heeft gewerkt, meer ervaring heeft enz. Dat is het leven. En wees eens eerlijk: het feit dat je geen WW krijgt toont al aan dat je niet zo'n lang arbeidsverleden kent. En dan wil je toch zoveel geld als een oudgediende met veel ervaring?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_40755216
Een contract voor een half jaar, hallo. Dat is niet eens ontslag, dat kan je verwachten als je kutbaantjes aanneemt.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_40755376
quote:

[..]

21 ja.

Mijn leeftijd en het thuis wonen hebben niks te maken met het feit of ik dat geld wel of niet verdien.
En vergeet niet dat ik me reed er afgeleerd heb om me diploma in 4 jaar te halen. Ik ben dus niet 1 of ander weerbarig pubertje die niks wil. Ik wil alleen maar het geen waar ik recht op heb.

En ik ben een vrouw.
Mén, zeur niet alsjeblieft..
Ik ben zelf 18 en ik moet door privé omstandigheden mijn schoolgeld, boeken, zorgverzekering, kledingen eventuele extra dingen als uitgaan of wat dan ook allemaal zelf betalen.
Ik heb gewoon een baantje met een minimumjeugdloon en ik ga nog naar school waardoor ik dus niet heel erg veel kan werken.
Als je je dan bedenkt dat schoolgeld alleen al 960 euro kost, en daar nog boeken bijkomen wat minimaal 150 euro is dan kom je al snel aan een aardig bedrag...
Mijn zorg kan ik gelukkig betalen van mijn basisbeurs en zorgtoeslag, maar verder krijg ik niks.
Jij kan nog op pappie en mammie leunen...
En dan zeur je dat je 500 euro weinig vind?
Man, waar kan ik me inschrijven?
Ik kan van dat bedrag zeer ruim sparen per maand...
Ik kan ook niet sparen om mijn rijbewijs te halen of om uit huis te gaan..
Maar klaag ik?
Nee....
En ja, ik kan mijn schoolgeld lenen, maar dat wil ik niet.
  zondag 13 augustus 2006 @ 01:45:04 #164
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_40755388
en oja

500 euro is VEEL meer dan een studiebeurs voor uitwonende studenten

think about that
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_40755531
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 12:35 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

lijkt me beter van niet, als mensen als TS zelf alleen maar zoeken naar banen " die bij hun opleiding en interessegebied" passen.
CWI die helpt met het zoeken van geschikte banen en uitleg van vacaturesites? Ik vind het vrij debiel eigenlijk dat dat uitgelegd moet worden aan een jonge meid die daar niet om vraagt. Vind de CWI meer parasiterend in deze dan de TS.
pi_40755613
Ok, ik moet eerdere uitlatingen dan wat nuanceren. Ze waren gebaseerd op een beeld wat je in je eerste posts schepte. Want eerst lijk je een thuiswonende met weinig uitgaves en maak je je alleen druk over afgetrapte schoenen en zeur je dat je geen baan onder je niveau wil. Je verdedigde niet het beeld van verwend of weinig uitgaves. Aangezien je dat niet deed leek het wel duidelijk dat je klaagt zonder reden.

Nu je eindelijk achteraf dan wel erbij zegt dat je kostgeld betaald a 175, je eigen eten betaald, verzekering etc is het al wat meer begrijpelijk.

Echter kloppen enkele dingen niet. Je uitkering op 21 jarige leeftijd zou toch zeker 600 netto moeten zijn, en niet 400. En krijg je verder geen zorgtoeslag van 35 euro oid?

En ik neem aan dat nu je even geen werk heb je kostgeld ook wat omlaag kan? 200 kostgeld + eten zelf betalen is best veel. En als je werk hebt misschien terecht, maar nu zullen ze je het toch wel wat lichter maken?

En je deed ook erg dramatisch over die 500, van 'hoe overleef je ermee' waardoor je op de tenen trapt van mensen die het veel krapper hebben of hebben gehad. Nu nuanceer je dat en zeg je dat het niet zozeer om het geld gaat.

En ja ik vind die jeugdminimumloon regeling ook onzin. Leeftijdsdiscriminatie zelfs. Iemand die23 is en in alles gelijk is; kosten, opleiding, werkervaring etc aan een 20 jarige krijgt iets van 400 euro per maand meer. Puur gebaseerd op leeftijd.

Ik vind je Nederlands overigens prima voor een dyslect. Beter dan dat van mij is de laatste tijd helaas.
pi_40755704
Dat minimumjeugdloon is er ook om jongeren te stimuleren door te leren. Stel je bent 20 en klaar met je mbo, je kan dan gaan werken maar je hebt dan "maar" een mbo en je bent jong dus een laag loon, als je dan in gedachte houd dat je ook een hbo opleiding kan gaan doen waardoor je al meer gaat verdienen en tevens ouder bent als je klaar bent met die opleiding is het dus een manier om mensen ertoe te zetten langer door te leren.
pi_40755834
quote:

Ik ook niet, maar ik red me wel met gemmideld 100-150 euro per maand waar ik schoolgeld, boeken, kleding en eventuele extra'svan moet bekostigen.
En dan zeur jij omdat je 500 euro krijgt?
quote:
Lekker op dieet gaan, meer gaan fietsen (je weet wel, zo'n ding met 2 wielen achter elkaar en een stuur, aan de zijkant twee dingen die je met je voeten rond moet bewegen) en gewoon eens rusitg aan doen met onnodige electra!
quote:
Nou, dan houd je nog 300 euro over om te eten, drinken, internetten enz enz. als je dat paard nou toch eens wegdoet scheelt dat toch al 50 euro.
quote:
want? jij wil nog drie maanden "genaait" worden?
quote:
Toch maar eens dat minderwaardige baantje aannemen?
pi_40757730
fuck ik las 500,000 euro heheheheh
pi_40757906
quote:

'Nou eindelijk wel eens' poeh poeh je bent ten slotte al 21 en hebt al een hele mbo-opleiding achter de rug

Als jij iets slimmer was, of harder zou werken voor je werkgever dan zou jij je baantje nog gewoon hebben. Als jij 3x zoveel verkoopt (je werkt in een winkel) dan kan hij jou gewoon in dienst houden. Alles wat je typt (behalve het vrijwilligerswerk) geeft aan dat je kansarm bent. 7 verschillende tijdelijke baantjes? Zorg gewoon dat je goed werk aflevert en dat werk was waarschijnlijk niet eens tijdelijk geweest. 7 baantjes in 4 jaar tijd heeft is best vele namelijk.
pi_40757921
Wat een blaaskaken hier. Overleven met 500 euro leer je meer van dan met allerlei dure studies.
pi_40758729
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:45 schreef bxie het volgende:

[..]

ik zat toch niet op school in die tijd gek dus ik heb gewoon zelf gewerkt hoor in de periode waar ik het over heb , ik wil er alleen maar mee zeggen dat er nog veel meer mensen zijn die dat doen, waarom kan ts dat dan niet..terwijl ze nog thuis woont.
Ik snap best dat ze het niet leuk vind, maar om er nou zo een olifant van te maken.

Die 50 uur zijn voor collegegeld + boeken en excursies enzo, met alle vaste lasten enzo er ook nog bij komt een student niet rond hoor van ib + lenen, dus moet jein de zomer rotbaantjes doen.
Een student kan zeker weten wel rond komen van een bijbaantje en ib+lenen.
pi_40758972
quote:

Punt A: je hebt je opleiding niet snel gedaan, dan zou je de versnelde route hebben gedaan en op je 19de aan het werk gekunt.

Punt B: waarom voel je je genaaid? je contract was ten einde en niet verlengd, weinig aan te doen.

Punt C: als jouw werk ook door een 17 jarige zonder opleiding gedaan kon worden, waarom zoek je nu dan per se een baan die bij je opleiding past?

Punt D: je wilt een fatsoenlijk inkomen, maar voor je uitkering verdiende je 700 per maand. weet bijna zeker dat als je de horeca ingaat of call center werk gaat doen, je meteen een stuk omhoog gaat, en dus vervalt je geklaag over het minimum jeugdloon.

Wil je een tip? Ga bij Holland Casino werken. Ik ben daar begonnen toen ik 20 was, had echt een dik salaris. Ik verdiende toen ongeveer 1200 euro voor 24 uur per week. Gewoon een open sollicitatie via internet of bel ze even. Sollicitatie procedure duurt wel even omdat ze je helemaal door moeten lichten, maar dan kun je in die tussenliggende weken gewoon wat horeca werk doen.
pi_40759048
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 01:36 schreef NiteSpeed het volgende:
Een contract voor een half jaar, hallo. Dat is niet eens ontslag, dat kan je verwachten als je kutbaantjes aanneemt.
idd... wat achterlijk om na 6 maanden contractverlenging te verwachten In alle sectoren in de NL economie worden er door 'reorganisaties' gewoon mensen ontslagen die 20-30 jaar voor een bedrijf werken. Niet dat dat normaal is, maar als je denkt dat je na 6 maanden per definitie deel uitmaakt van een bedrijf ben je wel heel triest.
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:18:55 #175
81996 Bond
License to kill
pi_40759712
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:20 schreef Niek. het volgende:
Als je zeurt dat je te weinig geld hebt kan je 2 dingen doen om het te verhelpen, zorgen dat er meer geld binnenkomt of zorgen dat er minder geld uitgaat.
Eens is, maar....
quote:
-Geef je hond goedkoper eten
Dat vind ik niet zomaar een oplossing, ligt er maar net aan wat voor hond. Mijn hondje (6 maanden dus eigenlijk puppy) moet speciaal grote rassen puppy voer, zodat die later geen last krijgt van zijn gewrichten, dat voer kost een fortuin, maar heb je wel voor je hond over. Dus dat vind ik ff onzin.

Verder wel goede tips en ja ga gewoon eens werken, er is zoveel

En als je te weinig geld hebt ga je toch lenen? Dan schrik je daarna van de rente die je moet betalen en ga je heeeeel snel werken zodat je die dure lening kan aflossen.
Geen commentaar
pi_40759960
quote:

Ten eerste, het is niet bijzonder om een MBO diploma binnen 4 jaar te halen.
Alle MBO diploma's duren maximaal 4 jaar.
Plus ik heb 2 MBO diploma's in 3 en half jaar gehaald. Wat dus normale studietempo is.

En voor de rest zou ik je adviseren onderaan de ladder te beginnen.
Wat voor opleiding heb je eigenlijk gehad?
Ik deze vakantie gewerkt in een groot internationaal bedrijf. Daar lopen ook alleen maar mensen rond die het werk maar deden omdat er niks anders was of wat aansloot bij hun studie.

Er liep daar bijvoorbeeld een aan de universiteit afgestudeerde vrouw rond als secreterasse.
Ik bedoel maar.
Je uitkering van 500 euro per maand is niet zo erg als je nog thuis woont. Zo erg veel vaste lasten zal je wel niet hebben. Je hoeft er immers geen huur of hypotheek er van te betalen. Het is gewoon om van je basislevensbehoeftes te voorzien. Niet om elke maand nieuwe schoenen mee te kopen.
pi_40760190
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 11:18 schreef Bond het volgende:

[..]

Eens is, maar....
[..]

Dat vind ik niet zomaar een oplossing, ligt er maar net aan wat voor hond. Mijn hondje (6 maanden dus eigenlijk puppy) moet speciaal grote rassen puppy voer, zodat die later geen last krijgt van zijn gewrichten, dat voer kost een fortuin, maar heb je wel voor je hond over. Dus dat vind ik ff onzin.
Verder blijft een hond een luxe.
Als je geen geld ervoor over heb, moet je gewoon geen huisdieren nemen.
Als we bij de hoogte van de uitkering ook nog rekening moeten houden met allerlei luxe dingen dan gaat het helemaal nergens over.
  zondag 13 augustus 2006 @ 12:06:08 #178
153492 M-I-L-F
Een Zwarte Idylle
pi_40760516
Ik bekijk nu je profiel, je bent 22.. jij hoort nu met je Universitaire opleiding bezig te zijn.. en als je dan ¤500,- kreeg had je echt niks te zaniken.

Had je maar een vak moeten gaan leren.. daar is deze maatschappij niet misselijk voor..
Als de postcode ontbreekt komt de brief niet aan.
pi_40760816
Wat een gejank van de TS ten eerste woon je gewoon thus dus vaste laste heb je niet en dan is 500 euro zeker niet slecht waarvoor je de hele dag op je luie reet kan zitten Ben zelf student en verdien metxzaterdag baan lang geen 500 de maand en woon ook thuis dus denk dat jij echt niet om komt van de honger. Desnoods ga je tijdens het zoeken naar een juste baan gewoon in een fabriek werke ofzo?
pi_40761134
Dat verdien ik zo'n beetje per week
Nu met transparante user-icon!
pi_40761215
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 12:33 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
Dat verdien ik zo'n beetje per week
2 rootjes bruto per maand

Ik heb het met je te doen
pi_40761270
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 12:36 schreef JimDavis het volgende:

[..]

2 rootjes bruto per maand

Ik heb het met je te doen
Thanks, doe ongeschoold werk
  zondag 13 augustus 2006 @ 14:44:44 #183
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40764084
Criminaliteit schijnt ook goed te lonen.
Mischien moet je daar aan gaan denken.
Dan heb je dus: je uitkering + extra (royale) inkomsten.
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
pi_40764471
Nu wordt ze toch iets teveel afgezeken. Het mag wel iets minder.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_40764956
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:58 schreef Neuralnet het volgende:
Nu wordt ze toch iets teveel afgezeken. Het mag wel iets minder.
Ze? Dacht dat het een hij was..
Dan kan ze nog altijd op de hoek van de straat gaan staan, schijnt ook wel aardig te verdienen
pi_40764976
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 15:16 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:

[..]

Ze? Dacht dat het een hij was..
Dan kan ze nog altijd op de hoek van de straat gaan staan, schijnt ook wel aardig te verdienen
  zondag 13 augustus 2006 @ 16:09:39 #187
149498 Maethor_Veleg
pi_40766411
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:38 schreef Veulen het volgende:

[..]

Wat je eet betaal je. De standaard dingen worden gewoond gemiddeld, dus nu delen door 3. Alle bijzondere dingen koop je zelf: Ik ben vegetarier, eet veel groentes, rijst, noten en vleesvervangers.
Dus ben ik tussen de ¤ 100,00 en ¤ 150,00 per maand aan kwijt.
Nog ongeveer ¤ 50,00 voor rekeningen enzo. ¤ 100,00 voor ziektekosten(verzekering)
Toen was er ineens ¤ 300,00 op.

Het is minder geld denk ik dan wat het zou kosten als ik alleen zou wonen. Maar evengoed is het wel veel geld. En tuurlijk leef ik nu zuiniger, maar er zijn gewoon dingen die ik nodig heb.
Dát is minder zeg! Ik woon nu thuis, krijg 150 eurie aan stufie en hoef niets te betalen. Internet hebben we zo geregeld dat surfen en bellen één abo is, mn ouders betalen mn schoolgeld en eten en zo hoef ik ook niet te betalen. Ik voel me als God in Frankrijk Ik houd misschien elke maand een euro of 75 over, doe een kunstopleiding en de verzekering gaat eraf, maar voor 75 euro per maand kan ik een hoop leuks verzinnen.

Maar binnenkort hoop ik weer op mezelf te kunnen wonen, er is gewoon te weinig plaats om studenten te huisvesten in Leeuwarden. Als ik weer op mezelf woon, moet ik wel alles zelf betalen
pi_40772616
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:09 schreef Maethor_Veleg het volgende:

[..]

Dát is minder zeg! Ik woon nu thuis, krijg 150 eurie aan stufie en hoef niets te betalen. Internet hebben we zo geregeld dat surfen en bellen één abo is, mn ouders betalen mn schoolgeld en eten en zo hoef ik ook niet te betalen. Ik voel me als God in Frankrijk Ik houd misschien elke maand een euro of 75 over, doe een kunstopleiding en de verzekering gaat eraf, maar voor 75 euro per maand kan ik een hoop leuks verzinnen.

Maar binnenkort hoop ik weer op mezelf te kunnen wonen, er is gewoon te weinig plaats om studenten te huisvesten in Leeuwarden. Als ik weer op mezelf woon, moet ik wel alles zelf betalen
~

Vind het vrij logisch dat je niks hoeft te betalen, je bent immers student. Maar de TS is geen student en wil gewoon pas werken als er een goede baan voor haar wordt neergelegd, dus ja, vind het niet zo gek dat ze kostgeld betaalt. Trouwens, ze betaalt niet eens kostgeld, maar heeft een beslissing genomen anders te eten als haar ouders, en ik begrijp heel goed dat ze dat dan zelf moet betalen. Toen ik thuis woonde betaalde ik wel kostgeld en tevens, als ik op dieet was, mijn eigen dieetvoeding.
pi_40772755
500 euro is hendig veel huilie, zo nu weer een bakje
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_40773050
Veulen, het zal vast al wel een keer gezegd zijn (ik heb geen zin om heel het topic door te lezen), maar mensen die consequent 'mijn' als 'me' typen verdienen geen werk en geen 500 euro per maand.
Wat je vindt, moet je naar de politie brengen
  zondag 13 augustus 2006 @ 19:47:11 #191
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40773226
pfft lamzak, en maar klagen op geld wat je krijgt. Profiteur.
ada fare stop stalking me
pi_40773239
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:42 schreef Friedel_Crafts het volgende:
Veulen, het zal vast al wel een keer gezegd zijn (ik heb geen zin om heel het topic door te lezen), maar mensen die consequent 'mijn' als 'me' typen verdienen geen werk en geen 500 euro per maand.
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_40773903
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:42 schreef Friedel_Crafts het volgende:
Haha, is inderdaad al een paar keer gezegd, maar oh zo waar! De TS schoof het af op dyslectie...
  zondag 13 augustus 2006 @ 20:16:51 #194
107521 Furia
snoopy weer
pi_40774227
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 20:07 schreef mirannie het volgende:

[..]

Haha, is inderdaad al een paar keer gezegd, maar oh zo waar! De TS schoof het af op dyslectie...
Ik meende altijd dat dyslectie meer te maken had met spelling dan met grammatica...? Dan gaat die vlieger dus mooi niet op!
  zondag 13 augustus 2006 @ 20:35:20 #195
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40774842
500 euro per maand krijgen om geen ene zak te doen en nog zo lopen kankeren.
Ga op straat in de avond vieze mannen pijpen, dan heb je ze genoeg geld.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_40775563
jep vrouwen hebben hoe dom of ongeschoold of weetikwat altijd een uitvlucht naar een goed betaalde baan (iets met rode ramen enzo)
pi_40775862
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 20:35 schreef -skippybal- het volgende:
500 euro per maand krijgen om geen ene zak te doen en nog zo lopen kankeren.
Ga op straat in de avond vieze mannen pijpen, dan heb je ze genoeg geld.
Schijnt ook tegen te vallen met al die tienermeisjes die je vermaken voor een breezer
  zondag 13 augustus 2006 @ 21:07:57 #198
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_40776021
quote:

Vind ik ook..

Afschaffen dat minimumjeugdloon!
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_40776335
Jezus, we zijn aan het zeiken dat we maar 500 euro in de maand krijgen waar we niks voor hebben hoeven doen, of doen. En dat woont dan nog bij papa en mama thuis Ik woon ook nog thuis en ik heb minder dan 500 euro in de maand en ik werk wel gewoon. Ga gewoon werk zoeken zeikerd
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
pi_40777221
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 21:07 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Vind ik ook..

Afschaffen dat minimumjeugdloon!
Inderdaad, minimumloon is sowieso oneerlijk en slecht voor de economie en werkgelegenheid. Maar het is schandalig dat TS gaat klagen over een uitkering van 500 euro. Ik heb 400 euro per maand en woon op mezelf, na aftrek van vaste lasten heb ik maar 80 euro per maand te besteden. En ik leef nog een relaxt luizenleventje eigenlijk, ga eens in Afrika kijken ofzo.
pi_40779098
quote:
En jij denkt dat je meer krijgt als ze het minimumloon afschaffen? Think again. Afschaffen van het minimumloon betekent dat ze de uitkeringen gaan ijken op iets anders; het zal altijd gekoppeld zijn aan leeftijd.

Verder word je dan nog meer genaaid, want wat ga jij doen als je uitkering opeens stopt en alle bazen jou slechts 400 euro per maand willen betalen omdat je al zolang werkloos bent? Dan moet je 1) klote werk verrichten tegen 2) een extreem lage prijs. Er is immers geen minimum meer...
pi_40781342
quote:

[..]

21 ja.

En ik ben een vrouw.
Beetje verwend als ik het zo hoor, heb 2 en een half jaar van 500,- geleeft en nee die kreeg ik niet van het CWI/Sociale dienst. en daarnaast ook nog een half jaar op mezelf heb gewoont.

Wordt denk ik hoog tijd dat je wat minder mekkert en wat meer je best gaat doen, persoonlijk vind ik dat je helemaal geen recht heb op een uitkering met de instelling en houding die jij hebt.
  maandag 14 augustus 2006 @ 09:15:13 #203
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_40788598
quote:
Ik wou net zeggen. Dat is best een flinke uitkering voor iemand die nog zo jong is.
Klaag niet man vrouw , ga werken.

Altijd dat gezeik. Een bijstandsmoeder moet het met 750 euro in de maand doen. En daar mag diegene alles van betalen, huur, GEB, eten, kleding ed

En jij klaagt als 17 jarige thuiswonende puber over 500 (!) euro in de maand.

[ Bericht 10% gewijzigd door Metro2005 op 14-08-2006 09:24:03 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 14 augustus 2006 @ 10:12:22 #204
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_40789586
ik zou zeggen: d'r is genoeg buien het cwi om te regelen vacatures zijn explosief toegenomen alsi k het nieuws moet geloven. Dan ga je maar even bij de aldi boodschappen doen..
  maandag 14 augustus 2006 @ 10:18:01 #205
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40789732
flikker toch op man, ik dacht bij het openen van het topic dat het om een echt triest geval ging.

Je woont bij pappa en mamma, enige kosten zijn waarschijnlijk je überhippe telefoon met telfort abbonement

stop met klagen stakker, je mag gvd blij zijn dat je 500 euro krijgt als je bij pappa en mamma woont
  maandag 14 augustus 2006 @ 19:39:30 #206
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40804476
Ik hoop dat iemand van 't UWV dit topic ook leest
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 14 augustus 2006 @ 20:05:04 #207
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_40805495
Waar is de werkeloze cq. niets doende TS eigenlijk?
1) nieuwe baan met heel veel uren?
2) op de vlucht...
3) met een zak chips op de bank voor de buis
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_40805559
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:05 schreef CrazyTaxi het volgende:
Waar is de werkeloze cq. niets doende TS eigenlijk?
1) nieuwe baan met heel veel uren?
2) op de vlucht...
3) met een zak chips op de bank voor de buis
Euhhh 3?
  maandag 14 augustus 2006 @ 20:25:38 #209
40852 msteggink
roflkartoffel
pi_40806190
1101.85 gulden gewoon PER MAAND
Op woensdag 7 december 2005 19:46 schreef Thomasumo het volgende:
Ik probeer uit alle macht iets te verzinnen maar besef me opeens dat ik mijn hele schooljeugd heb verkwanseld aan het staren naar de buitenproportioneel dikke tieten van Naomie.
  maandag 14 augustus 2006 @ 20:26:08 #210
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_40806216

Vraag het hem!
Guanine en Cytosine! *O*
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 01:30:07 #211
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_40817901
Wat een huilie!
pi_40821022
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:26 schreef Koenholio het volgende:
[afbeelding]

Vraag het hem!
Resize dan idioot!
  Eindredactie Games dinsdag 15 augustus 2006 @ 08:50:35 #213
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_40821233
quote:

En vergeet niet dat ik me reed er afgeleerd heb om me diploma in 4 jaar te halen. Ik ben dus niet 1 of ander weerbarig pubertje die niks wil.
zo, je kunt een MBO opleiding binne 4 jaar afronden. wat knap
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 08:53:35 #214
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_40821266
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 08:50 schreef donald_dick het volgende:

[..]

zo, je kunt een MBO opleiding binne 4 jaar afronden. wat knap [afbeelding]
Je bedoelt; knap stom als je dat NIET haalt
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')