Dan ben ik uitgepraat en en toon ik bij deze berip voor je geklaag, ik was van mening dat je over die 500 euro aan het zeuren was maar dat komt ook door je topic titel.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:30 schreef Veulen het volgende:
Lieve lieve mensen, het ging er mij er om dat ik dus 3x genaaid werd voor iets wat ik niet verdien. ALs ik alleen maar ¤ 500,00 euro had gekregen en er verder niks aan de hand was geweest dan had ik me niet zo zitten irriteren gisteren.
Nee, het gaat er om dat ik en geen werk heb doordat er door het minimumjeugdloon mensen zijn die mijn werk goedkoper kunnen doen. En omdat ik door dat minimumjeugdloon ook nog is minder krijg betaald dan iemand anders als ik werk en dat ik uiteindelijk ook nog is veel minder uitkering krijg door dat minimumjeugdloon.
Vervolgens moet ik door de wetten voor jeugdwerkeloosheid me ook nog is elke week melden bij 1 of andere CWI-debiel die echt niet weet hoe een computer werkt...
Dan voel ik me dus genaaid... Genaaid omdat ik me opleiding snel heb gedaan, genaaid omdat ik eerlijk ben en niet zwart werk.
Ik vind dat ik wel degelijk een reden heb op te klagen. Niet omdat ik maar ¤ 500,00 krijg. Neeh, want dat is slechts een gevolg. Ik voel me genaaid door de oorzaak...
Niet echt. Ik zat in de 3de klas mbo toen ik tijdens een stage een ongeluk kreeg waarvan ik een halfjaar moest revalideren. Een half jaar niet naar school kon ook. Daarna ben ik van school gewisseld om evengoed nog in 4 jaar me opleiding te kunnen afmaken.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:55 schreef Niek. het volgende:
Misschien is TS een keertje blijven zitten op basisschool/mavo of heeft ze eerst 1 jaar een andere mbo opleiding gedaan?
als je het binnen 4 jaar hebt, ben je niet snel. als je hem binnen 5 jaar hebt, dan wel.quote:Op zondag 13 augustus 2006 00:06 schreef Fogel het volgende:
Doorzettingsvermogen is OK, maar dan nog om een opleiding binnen de genormeerde tijd af te maken 'snel' te noemen vind ik een beetje overdreven (zelfs al zijn de andere MBO'ers laks volgens jou).
Mén, zeur niet alsjeblieft..quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:31 schreef Veulen het volgende:
[..]
21 ja.
Overigens ontvang ik van die ¤ 500,00 euro er misschien ¤ 400,00 op me bankrekening en hou ik dus geen fuk over om wat dan ook mee te doen.
Enne ik moet ook leven hoor. De hond ook. En ik word heus niet aangenomen als ik op me afgetrapte gympies ergens binnen huppel en lief kijk. En die zorgverzekering betaald zichzelf ook niet echt.
Dan vergeet ik voor het gemak alle postzegels en velletjes papier voor die on-moderne gasten nog.
Mijn leeftijd en het thuis wonen hebben niks te maken met het feit of ik dat geld wel of niet verdien.
En vergeet niet dat ik me reed er afgeleerd heb om me diploma in 4 jaar te halen. Ik ben dus niet 1 of ander weerbarig pubertje die niks wil. Ik wil alleen maar het geen waar ik recht op heb.
En dat is net als ieder ander een fatsoenlijk loon waar ik een huis van kan huren. Het recht op een uitkering als nodig om op terug te vallen.
En ik ben een vrouw.
CWI die helpt met het zoeken van geschikte banen en uitleg van vacaturesites? Ik vind het vrij debiel eigenlijk dat dat uitgelegd moet worden aan een jonge meid die daar niet om vraagt. Vind de CWI meer parasiterend in deze dan de TS.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:35 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
lijkt me beter van niet, als mensen als TS zelf alleen maar zoeken naar banen " die bij hun opleiding en interessegebied" passen.
Ik ook niet, maar ik red me wel met gemmideld 100-150 euro per maand waar ik schoolgeld, boeken, kleding en eventuele extra'svan moet bekostigen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:21 schreef Veulen het volgende:
Navond, waar ik was? Keuvelen, je weet wel wat je doet met je vrienden...
En goh misschien ben ik een lui varken. Maar wel een lui varken dat al 8 jaar vrijwilligers werk doet, hiervoor 7 verschillende tijdelijke baantjes heeeft gehad om zelf d'r studie te kunnen betalen.
Ik heb dat allemaal zelf moeten doen, ik heb namelijk geen rijke pa en ma die dat zich kunnen veroorloven.
Lekker op dieet gaan, meer gaan fietsen (je weet wel, zo'n ding met 2 wielen achter elkaar en een stuur, aan de zijkant twee dingen die je met je voeten rond moet bewegen) en gewoon eens rusitg aan doen met onnodige electra!quote:Ik word geacht hier gewoon te betalen voor het geen wat ik verbruik. Dus niet alleen aan telefoonkosten, internet, kabel, elektra, brandstof maar ook aan eten en drinken. Het grote voordeel is dat ik geen huur hoef te betalen... Maar dat had ik met 500 euro ook niet kunnen opbrengen.
Nou, dan houd je nog 300 euro over om te eten, drinken, internetten enz enz. als je dat paard nou toch eens wegdoet scheelt dat toch al 50 euro.quote:Ik heb geen dure hobby's, ik rook niet en ik drink ook geen alcohol. Daar gaat dat geld niet heen. Ik heb wel een de verplichting om elke maand ¤ 150,00 - ¤ 200,00 per maand af te dragen hier. Ik heb een hond die ook wel iets kost. Nog wat algemene reiskosten. En ja grof schandalig 1 keer in de week neem ik een rijlesje op een manegepaard. Koste per maand ¤ 50,00. Schandalig, daar ga ik nu meteen mee stoppen okee.
want? jij wil nog drie maanden "genaait" worden?quote:Zoals ik zij heb ik het 1 en ander lopen. Maar die mensen nemen gewoon de tijd. Ik ben geen nutteloze uitvreter. Ik solliciteer heel wat af. Ik stel me eisen straks heus wel bij, over een maand of 2 / 3. Ik kan toch niet stil zitten dus dan ben ik het al zat en pak ik wat er te bieden valt. Maar nu gewoon nog niet.
Toch maar eens dat minderwaardige baantje aannemen?quote:En ja ik wil nog steeds een fatsoenlijk loon... Want dat verdien ik nou eindelijk wel is ja...
'Nou eindelijk wel eens' poeh poeh je bent ten slotte al 21 en hebt al een hele mbo-opleiding achter de rugquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:21 schreef Veulen het volgende:
En ja ik wil nog steeds een fatsoenlijk loon... Want dat verdien ik nou eindelijk wel is ja...
(Ja kom maar met die kritiek, ik kan het wel hebben)
Een student kan zeker weten wel rond komen van een bijbaantje en ib+lenen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:45 schreef bxie het volgende:
[..]
ik zat toch niet op school in die tijd gekdus ik heb gewoon zelf gewerkt hoor in de periode waar ik het over heb
, ik wil er alleen maar mee zeggen dat er nog veel meer mensen zijn die dat doen, waarom kan ts dat dan niet..terwijl ze nog thuis woont.
Ik snap best dat ze het niet leuk vind, maar om er nou zo een olifant van te maken.
Die 50 uur zijn voor collegegeld + boeken en excursies enzo, met alle vaste lasten enzo er ook nog bij komt een student niet rond hoor van ib + lenen, dus moet jein de zomer rotbaantjes doen.
Punt A: je hebt je opleiding niet snel gedaan, dan zou je de versnelde route hebben gedaan en op je 19de aan het werk gekunt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:30 schreef Veulen het volgende:
Lieve lieve mensen, het ging er mij er om dat ik dus 3x genaaid werd voor iets wat ik niet verdien. ALs ik alleen maar ¤ 500,00 euro had gekregen en er verder niks aan de hand was geweest dan had ik me niet zo zitten irriteren gisteren.
Nee, het gaat er om dat ik en geen werk heb doordat er door het minimumjeugdloon mensen zijn die mijn werk goedkoper kunnen doen. En omdat ik door dat minimumjeugdloon ook nog is minder krijg betaald dan iemand anders als ik werk en dat ik uiteindelijk ook nog is veel minder uitkering krijg door dat minimumjeugdloon.
Vervolgens moet ik door de wetten voor jeugdwerkeloosheid me ook nog is elke week melden bij 1 of andere CWI-debiel die echt niet weet hoe een computer werkt...
Dan voel ik me dus genaaid... Genaaid omdat ik me opleiding snel heb gedaan, genaaid omdat ik eerlijk ben en niet zwart werk.
Ik vind dat ik wel degelijk een reden heb op te klagen. Niet omdat ik maar ¤ 500,00 krijg. Neeh, want dat is slechts een gevolg. Ik voel me genaaid door de oorzaak...
idd... wat achterlijk om na 6 maanden contractverlenging te verwachtenquote:Op zondag 13 augustus 2006 01:36 schreef NiteSpeed het volgende:
Een contract voor een half jaar, hallo. Dat is niet eens ontslag, dat kan je verwachten als je kutbaantjes aanneemt.
Eens is, maar....quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:20 schreef Niek. het volgende:
Als je zeurt dat je te weinig geld hebt kan je 2 dingen doen om het te verhelpen, zorgen dat er meer geld binnenkomt of zorgen dat er minder geld uitgaat.
Dat vind ik niet zomaar een oplossing, ligt er maar net aan wat voor hond. Mijn hondje (6 maanden dus eigenlijk puppy) moet speciaal grote rassen puppy voer, zodat die later geen last krijgt van zijn gewrichten, dat voer kost een fortuin, maar heb je wel voor je hond over. Dus dat vind ik ff onzin.quote:-Geef je hond goedkoper eten
Ten eerste, het is niet bijzonder om een MBO diploma binnen 4 jaar te halen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:31 schreef Veulen het volgende:
Mijn leeftijd en het thuis wonen hebben niks te maken met het feit of ik dat geld wel of niet verdien.
En vergeet niet dat ik me reeder afgeleerd heb om me diploma in 4 jaar te halen. Ik ben dus niet 1 of ander weerbarig pubertje die niks wil. Ik wil alleen maar het geen waar ik recht op heb.
En dat is net als ieder ander een fatsoenlijk loon waar ik een huis van kan huren. Het recht op een uitkering als nodig om op terug te vallen.
Verder blijft een hond een luxe.quote:Op zondag 13 augustus 2006 11:18 schreef Bond het volgende:
[..]
Eens is, maar....
[..]
Dat vind ik niet zomaar een oplossing, ligt er maar net aan wat voor hond. Mijn hondje (6 maanden dus eigenlijk puppy) moet speciaal grote rassen puppy voer, zodat die later geen last krijgt van zijn gewrichten, dat voer kost een fortuin, maar heb je wel voor je hond over. Dus dat vind ik ff onzin.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |