abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40745828
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:59 schreef Shakes het volgende:

...Hoef je je hele leven lang niet te werken en kun je altijd een zielige bijstandsmoeder zijn. Veel plezier.
Dat is voor de TS ook geen oplossing, want behalve dat ze niks wil doen, wil ze er ook nog veel geld voor krijgen.

Vraag me trouwens toch af waar de TS gebleven is... (waarschijnlijk zich diep schamend aan het uithuilen bij mammie)
pi_40746015
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:05 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

leer lezen. En TS moet zich schamen
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:33:16 #123
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_40746643
Het kan natuurlijk ook zijn dat TS elke maand veel geld uit wil geven aan kleding (t is en blijft een vrouw natuurlijk ) en uitgaan, dat is erg duur. Toen ik op mezelf woonde (meer 400 euro aan vaste lasten, 100 euro over om een hele maand van te eten) kon ik niet eens schoolspullen kopen, kleding kopen of wat dan ook, dat deden mijn ouders dan wel eens voor me, anders redde ik het gewoon niet. TS, je kunt hiervan misschien ook leren hoe het is om op minder grote voet te leven. Want eigenlijk is het wel heel fragwurdig, 500 euro in de maand, geen lasten en dan wel klagen...

Maar nogmaals; over het CWI en dergelijke instanties is ook weinig goeds te zeggen, je kunt het maar beter zelf doen, scheelt tijd, moeite en je hebt sneller wat je zoekt.
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
pi_40749863
terug naar school.
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:20:27 #125
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_40750147
Ik kan me alleen maar aansluit bij het commentaar van al die anderen. Zeuren dat je 500 krijgt terwijl je nog braaf bij je ouders woont en te lui bent om wat ondankbaar werk te doen of iets meer te leren zodat het wat makkelijker wordt om een goede baan te vinden. Dan ben je gewoon een zeikerd.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:21:37 #126
60586 Veulen
Vlinder zonnestraal met vrij
pi_40750182
Navond, waar ik was? Keuvelen, je weet wel wat je doet met je vrienden...

En goh misschien ben ik een lui varken. Maar wel een lui varken dat al 8 jaar vrijwilligers werk doet, hiervoor 7 verschillende tijdelijke baantjes heeeft gehad om zelf d'r studie te kunnen betalen.
Ik heb dat allemaal zelf moeten doen, ik heb namelijk geen rijke pa en ma die dat zich kunnen veroorloven.

Ik word geacht hier gewoon te betalen voor het geen wat ik verbruik. Dus niet alleen aan telefoonkosten, internet, kabel, elektra, brandstof maar ook aan eten en drinken. Het grote voordeel is dat ik geen huur hoef te betalen... Maar dat had ik met 500 euro ook niet kunnen opbrengen.

Ik heb geen dure hobby's, ik rook niet en ik drink ook geen alcohol. Daar gaat dat geld niet heen. Ik heb wel een de verplichting om elke maand ¤ 150,00 - ¤ 200,00 per maand af te dragen hier. Ik heb een hond die ook wel iets kost. Nog wat algemene reiskosten. En ja grof schandalig 1 keer in de week neem ik een rijlesje op een manegepaard. Koste per maand ¤ 50,00. Schandalig, daar ga ik nu meteen mee stoppen okee.

Zoals ik zij heb ik het 1 en ander lopen. Maar die mensen nemen gewoon de tijd. Ik ben geen nutteloze uitvreter. Ik solliciteer heel wat af. Ik stel me eisen straks heus wel bij, over een maand of 2 / 3. Ik kan toch niet stil zitten dus dan ben ik het al zat en pak ik wat er te bieden valt. Maar nu gewoon nog niet.

Iemand tikte hier dat ze 30 uur werkte en ¤ 1100,00 euro te besteden had voor 2 personen. Ik werkte 32 uur en verdiende maar ¤ 700,00 voor mezelf ja. Is het eerlijk dat ik werkte in de branche waar ik voor opgeleid ben, en met de juiste papieren en vervolgens krijg ik de helft van wat iemand anders verdiend alleen maar omdat ik 2 jaar jonger ben?

Voor alle neukers over spelfouten: Ik ben een dyslect, ik maak soms vreselijk veel fouten. Bv als ik boos ben, zoals vannacht. Ik excuseer me daar niet voor. Ik geef toe dat taal op de arbeidsmarkt niet me sterkste kans is. Maar ook voor het geen wat ik nu kan aan taal heb ik moeten vechten.

En ja ik wil nog steeds een fatsoenlijk loon... Want dat verdien ik nou eindelijk wel is ja...

(Ja kom maar met die kritiek, ik kan het wel hebben)
I put the sexy in dyslexia
Voor paardrijles aan huis
pi_40750417
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:21 schreef Veulen het volgende:

En goh misschien ben ik een lui varken. Maar wel een lui varken dat al 8 jaar vrijwilligers werk doet, hiervoor 7 verschillende tijdelijke baantjes heeeft gehad om zelf d'r studie te kunnen betalen.
Ik heb dat allemaal zelf moeten doen, ik heb namelijk geen rijke pa en ma die dat zich kunnen veroorloven.

Ik word geacht hier gewoon te betalen voor het geen wat ik verbruik. Dus niet alleen aan telefoonkosten, internet, kabel, elektra, brandstof maar ook aan eten en drinken. Het grote voordeel is dat ik geen huur hoef te betalen... Maar dat had ik met 500 euro ook niet kunnen opbrengen.

Ik heb geen dure hobby's, ik rook niet en ik drink ook geen alcohol. Daar gaat dat geld niet heen. Ik heb wel een de verplichting om elke maand ¤ 150,00 - ¤ 200,00 per maand af te dragen hier. Ik heb een hond die ook wel iets kost. Nog wat algemene reiskosten. En ja grof schandalig 1 keer in de week neem ik een rijlesje op een manegepaard. Koste per maand ¤ 50,00. Schandalig, daar ga ik nu meteen mee stoppen okee.

Zoals ik zij heb ik het 1 en ander lopen. Maar die mensen nemen gewoon de tijd. Ik ben geen nutteloze uitvreter. Ik solliciteer heel wat af. Ik stel me eisen straks heus wel bij, over een maand of 2 / 3. Ik kan toch niet stil zitten dus dan ben ik het al zat en pak ik wat er te bieden valt. Maar nu gewoon nog niet.

Iemand tikte hier dat ze 30 uur werkte en ¤ 1100,00 euro te besteden had voor 2 personen. Ik werkte 32 uur en verdiende maar ¤ 700,00 voor mezelf ja. Is het eerlijk dat ik werkte in de branche waar ik voor opgeleid ben, en met de juiste papieren en vervolgens krijg ik de helft van wat iemand anders verdiend alleen maar omdat ik 2 jaar jonger ben?

Voor alle neukers over spelfouten: Ik ben een dyslect, ik maak soms vreselijk veel fouten. Bv als ik boos ben, zoals vannacht. Ik excuseer me daar niet voor. Ik geef toe dat taal op de arbeidsmarkt niet me sterkste kans is. Maar ook voor het geen wat ik nu kan aan taal heb ik moeten vechten.

En ja ik wil nog steeds een fatsoenlijk loon... Want dat verdien ik nou eindelijk wel is ja...

Maar besef je nou dat er nog steeds mensen zijn die het van minder moeten doen?
Besef je ook dat de mensen die nu werken ervoor zorgen dat je tenminste die 500 euro krijgt?
Je bent niet de domste denk ik dus je beseft het heus wel maar je bent het zat hoe het bij jou gaat.
Prima, je denkt om jezelf , maar denk ook om de rest die zorgt dat jij nu die "zielige" 500 krijgt.

Wat mij dwars zit is dat je dus klaagt, je zit in klaagbaak dus je klaagt.
Dat is wat ik erg vind aagezien je gratis geld krijgt.
Als je naar mijn idee echt alleen maar met de serieuze kant bezig was dan had je je laatste post van net, gecombineerd met je eerste post en in "werk,geldzaken en recht" geplaatst i.pv. in klaagbaak.
Daar krijg je inhoudelijke tips en adviezen op je probleem.

Jij wilde even klagen en verwachtte medelijden maar niemand heeft respect voor je openings post, ik in ieder geval niet.

Om toch maar iets posiftiefs te zeggen, zo te zien ben je niet zo verwend als iedereen dacht en ik zou inderdaad maar heel erg snel stoppen met die manege!!!
Ga naar de aldi ofzo met die 50 euro.

[ Bericht 2% gewijzigd door bxie op 12-08-2006 22:35:47 ]
pi_40750488
iemand...geef me een klap op blok dat quote knopje voor me
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:35:13 #129
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40750505
quote:

Allereerst: zoveel spelfouten maak je niet.

En dapper dat je na zoveel cynische reacties alsnog en detail je verhaal komt doen. Je hebt in ieder geval wat meer duidelijkheid gegeven omtrent je situatie.

Nu ik je verhaal zo gelezen hebt, denk ik niet dat je lui bent. Je bent gewoon een beetje overspannen. Even. Dat gaat wel weer over.

Neem een paar weken rustig de tijd, zoek wat leuke advertenties uit, schrijf hier en daar een brief en vergeet vooral niet uitzendbureau's langs te gaan. Dat geld komt wel weer, je kunt niet alles hebben.

Succes.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:35:51 #130
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_40750527
quote:

Als je zo van werken houdt, dan zou je allang een shitbaantje hebben aangenomen voor de time-being.
quote:

Je houdt driehonderd euro over. Ik snap echt niet je dat daar niet van rond zou kunnen komen. Maar belachelijker vind ik dat je blijkbaar denkt het recht te hebben op grotere uitkering dan ¤ 500, terwijl je te lui bent om te werken en je thuis woont.
quote:
Als je echt zo graag wilt werken dan stel je nu al je eisen bij.
pi_40750702
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:35 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Als je zo van werken houdt, dan zou je allang een shitbaantje hebben aangenomen voor de time-being.
[..]

Je houdt driehonderd euro over. Ik snap echt niet je dat daar niet van rond zou kunnen komen. Maar belachelijker vind ik dat je blijkbaar denkt het recht te hebben op grotere uitkering dan ¤ 500, terwijl je te lui bent om te werken en je thuis woont.
[..]

Als je echt zo graag wilt werken dan stel je nu al je eisen bij.
Pfff, het eerste bericht van de ts vond ik ook geen reden tot klagen, maar dit tweede bericht illustreert wel wat meer hoor. Jij als student, met een waarschijnlijk uitwonende studiefinanciering, ov, leefgeld van ouders, en een 1dags bijbaantje moet gewoon iets meer gaan relativeren, want wat je nu zegt is ronduit bot
pi_40750714
.

500 euro per maand is *ruim* als je bij je ouders woont. Je studeert blijkbaar ook niet meer dus schoolkosten heb je ook al niet (tenzij ik iets in het topic heb gemist). Waar klaag je in hemelsnaam over? Oh, en op werk.nl staan vrij veel baantjes, mits je niet te zeurderig bent zal je zo aan de slag kunnen.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:51:41 #133
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_40750936
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, en op werk.nl staan vrij veel baantjes, mits je niet te zeurderig bent zal je zo aan de slag kunnen.
Idd werk vinden is helemaal niet moeilijk meer. Tenzij je 59 en debiel bent.

Dus TS moet gewoon niet zeuren en een baantje accepteren.
pi_40751132
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:43 schreef AlohaXa het volgende:

[..]

Pfff, het eerste bericht van de ts vond ik ook geen reden tot klagen, maar dit tweede bericht illustreert wel wat meer hoor. Jij als student, met een waarschijnlijk uitwonende studiefinanciering, ov, leefgeld van ouders, en een 1dags bijbaantje moet gewoon iets meer gaan relativeren, want wat je nu zegt is ronduit bot
hey ik krijg ook geen leefgeld hoor
en ik heb al 3 jaar keihard moeten werken in de horeca omdat er niks anders was, en deze zomer wel zo'n 50 uur per week en dat zijn geen grappen, om school te kunnen betalen en te kunnen leven enzo, niks vakantie.Nu kan ik eindelijk naar school en die betaal ik ook zelf + m'n dak boven mn hoofd.Met alle nodige ellende die erbij komt en ik ben niet de enige.

Dus ts moet ff zichzelf niet zo zielig vinden en gewoon ander werk gaan doen tot er iets goeds voorbij komt, en al helemaal niet gaan klagen over gratis geld.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:01:52 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40751194
Ik geloof dat TS inmiddels wel genoeg adviezen heeft gekregen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_40751249
Ik had het ook niet over jou
Maar ik vind dat mensen die zelf wel goed boeren niet het recht hebben om neer te kijken op iemand die het moeilijker heeft en wel enige reden heeft tot klagen.

Dat jou het wel lukt, fantastisch hoor, maar je klinkt ook wat verbitterd. Dus klagen in zo'n situatie mag!
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:04:16 #137
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_40751251
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:43 schreef AlohaXa het volgende:

[..]

Ik moet alles lenen, krijg niets van mijn ouders en heb jarenlang van iets meer dan de TS rond moeten komen. Mij hoor je niet klagen, want alles wat je krijgt van de staat is eigenlijk gewoon een kadootje. Zeker als je thuiswoont snap ik niet dat je uberhaupt nog geld krijgt.
pi_40751258
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:59 schreef bxie het volgende:

[..]

hey ik krijg ook geen leefgeld hoor
en ik heb al 3 jaar keihard moeten werken in de horeca omdat er niks anders was, en deze zomer wel zo'n 50 uur per week en dat zijn geen grappen, om school te kunnen betalen en te kunnen leven enzo, niks vakantie.Nu kan ik eindelijk naar school en die betaal ik ook zelf + m'n dak boven mn hoofd.Met alle nodige ellende die erbij komt en ik ben niet de enige.

Dus ts moet ff zichzelf niet zo zielig vinden en gewoon ander werk gaan doen tot er iets goeds voorbij komt, en al helemaal niet gaan klagen over gratis geld.
Goh kon je niets lenen bij de ib-groep?
pi_40751638
Als je zeurt dat je te weinig geld hebt kan je 2 dingen doen om het te verhelpen, zorgen dat er meer geld binnenkomt of zorgen dat er minder geld uitgaat.

Aangezien je niet zo zit te springen om werk zou ik gaan voor het minder uitgeven oftewel bezuinigen op alles wat mogelijk is.
-Mobiele telefoon, minder bellen/sms'en (prepaid nemen en elke maand voor maar 10/15euro opwaarderen, daar kan je dan ook niet overheen gaan)
-stoppen met manage lessen
-eten bij de aldi halen
-goedkoper internet abbonement
-minder uitgaan, ga vaker met een groep vrienden bij iemand thuis zitten, net zo leuk en stuk goedkoper.
-Geef je hond goedkoper eten

Ik zou trouwens stoppen met het vrijwilligerswerk, ga in plaats van de uren die je daaraan besteed betaald werk doen, kost je niets aan extra tijd maar je krijgt er wel wat extra centen door.

Zomaar even wat tips bedacht binnen een minuutje, zo moeilijk is het toch echt niet om te bezuinigen hoor, je moet alleen wel bereid zijn een stapje terug te doen en genoegen te nemen met minder dan je eerst had.
pi_40751847
Ik begrijp het niet helemaal eigenlijk TS, hoe kun je 500 euro weinig vinden?
Zonder huur hou ik ook ongeveer 500 euro over en ben student, dit bestaat uit een basistoelage, een vergoeding van het thuisfront en voor de rest werk ik (vaste zaterdagkracht).
Doordat ik werk kan ik genoeg leuke dingen doen (zoals het aanschaffen en onderhouden van een aftandse auto ), maar in jouw geval woon je nota bene nog thuis, dus voor eten/drinken ben je volgens mij niet echt iets kwijt of wel?
Een heer met stijl
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:30:30 #141
60586 Veulen
pi_40751951
Lieve lieve mensen, het ging er mij er om dat ik dus 3x genaaid werd voor iets wat ik niet verdien. ALs ik alleen maar ¤ 500,00 euro had gekregen en er verder niks aan de hand was geweest dan had ik me niet zo zitten irriteren gisteren.

Nee, het gaat er om dat ik en geen werk heb doordat er door het minimumjeugdloon mensen zijn die mijn werk goedkoper kunnen doen. En omdat ik door dat minimumjeugdloon ook nog is minder krijg betaald dan iemand anders als ik werk en dat ik uiteindelijk ook nog is veel minder uitkering krijg door dat minimumjeugdloon.
Vervolgens moet ik door de wetten voor jeugdwerkeloosheid me ook nog is elke week melden bij 1 of andere CWI-debiel die echt niet weet hoe een computer werkt...

Dan voel ik me dus genaaid... Genaaid omdat ik me opleiding snel heb gedaan, genaaid omdat ik eerlijk ben en niet zwart werk.

Ik vind dat ik wel degelijk een reden heb op te klagen. Niet omdat ik maar ¤ 500,00 krijg. Neeh, want dat is slechts een gevolg. Ik voel me genaaid door de oorzaak...
pi_40752081
Het is logisch dat bedrijven mensen dumpen omdat er goedkopere vervangers zijn, zo is het nou eenmaal. Daarnaast, je krijgt een minimumloon door je leeftijd/tijd dat je hebt gewerkt en bij een halfjaar contract is er een kans dat je er na een halfjaar keihard uit word gegooid.

Dat je een slome cwi medewerker hebt is pech hebben maar ze kunnen je wel degelijk helpen, voor jou lijkt het misschien alsof ze alleen maar dagelijks kijken op werk.nl en dat jij daar zelf ook kunt kijken. Wat ze echter doen is bij vacatures die binnenkomen, die bekijken en kijken of ze voor jou geschikt zijn, als ze een geschikte vinden ben jij dus eerste keus en krijg jij als een van de eerste (in ieder geval voordat hij online gaat) die vacature. Het helpt dus wel degelijk om wekelijks langs te gaan, daarnaast is het gewoon nodig om je uitkering te behouden.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:38:56 #143
60586 Veulen
pi_40752199
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal eigenlijk TS, hoe kun je 500 euro weinig vinden?
Zonder huur hou ik ook ongeveer 500 euro over en ben student, dit bestaat uit een basistoelage, een vergoeding van het thuisfront en voor de rest werk ik (vaste zaterdagkracht).
Doordat ik werk kan ik genoeg leuke dingen doen (zoals het aanschaffen en onderhouden van een aftandse auto ), maar in jouw geval woon je nota bene nog thuis, dus voor eten/drinken ben je volgens mij niet echt iets kwijt of wel?
Wat je eet betaal je. De standaard dingen worden gewoond gemiddeld, dus nu delen door 3. Alle bijzondere dingen koop je zelf: Ik ben vegetarier, eet veel groentes, rijst, noten en vleesvervangers.
Dus ben ik tussen de ¤ 100,00 en ¤ 150,00 per maand aan kwijt.
Nog ongeveer ¤ 50,00 voor rekeningen enzo. ¤ 100,00 voor ziektekosten(verzekering)
Toen was er ineens ¤ 300,00 op.

Het is minder geld denk ik dan wat het zou kosten als ik alleen zou wonen. Maar evengoed is het wel veel geld. En tuurlijk leef ik nu zuiniger, maar er zijn gewoon dingen die ik nodig heb.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:39:34 #144
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_40752220
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:30 schreef Veulen het volgende:
Lieve lieve mensen, het ging er mij er om dat ik dus 3x genaaid werd voor iets wat ik niet verdien.
Ga de prostitutie in, wordt je 3x per dag (zo niet vaker) genaaid en wordt je er nog voor betaald ook
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:41:55 #145
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40752288
Je bevindt jezelf nu dus eigenlijk in het vacuum tussen bijbaantjes voor jongeren en de serieuze grotemensenbanen? Je bent 21 jaar, toch?
Misschien kun je ergens bij een bedrijf wat je interessant vindt, een stageplek regelen.
Dat kan ook buiten opleidingen om. Vertel gewoon wat je zou willen leren en wat je bereid bent te doen. Misschien krijg je dan tzt. wel een contract en eventueel interne opleidingen.
pi_40752325
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:04 schreef AlohaXa het volgende:
Ik had het ook niet over jou
Maar ik vind dat mensen die zelf wel goed boeren niet het recht hebben om neer te kijken op iemand die het moeilijker heeft en wel enige reden heeft tot klagen.

Dat jou het wel lukt, fantastisch hoor, maar je klinkt ook wat verbitterd. Dus klagen in zo'n situatie mag!
Nee kijk leuk was het niet, maar verbitterd? ik ben er voormezelf trots op dat ik erdoorheen ben gekomen maar wat mij boos maakt is dat veel anderen en ik dus gewoon keihard doorwerken, wel of geen leuke baan, en dat mensen als ts daar lekker hun handje voor op mogen houden en dan OOK nog klagen????
Kom op nou..ts kan toch ook gewoon een baantje gaan zoeken?waarom is dat zo bot van iedereen?Dan heeft ts toch ook meer te besteden
pi_40752329
Echt een wijventopic dit. Wat een gekanker om niets zeg ! Zal ik dalijk ook een topic openen dat ik maar 250 euro per maand krijg terwijl ik al maandenlang thuis niets zit te doen? Boehoehoe. Want een MBO-diploma heb ik al !
We'll keep on whispering our mantras.
pi_40752349
Je kan natuurlijk altijd nog open sollicitaties proberen, een brief sturen naar een bedrijf wat jou bevalt is alleen maar positief, dan laat je wat van je horen en kennen ze je naam, zorg voor een goede brief en je hebt een grotere kans bij een eventuele vacature.
pi_40752408
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:04 schreef Dementor het volgende:

[..]

Goh kon je niets lenen bij de ib-groep?
ik zat toch niet op school in die tijd gek dus ik heb gewoon zelf gewerkt hoor in de periode waar ik het over heb , ik wil er alleen maar mee zeggen dat er nog veel meer mensen zijn die dat doen, waarom kan ts dat dan niet..terwijl ze nog thuis woont.
Ik snap best dat ze het niet leuk vind, maar om er nou zo een olifant van te maken.

Die 50 uur zijn voor collegegeld + boeken en excursies enzo, met alle vaste lasten enzo er ook nog bij komt een student niet rond hoor van ib + lenen, dus moet jein de zomer rotbaantjes doen.
pi_40752573
Het is een schande dat je überhaupt een uitkering krijgt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')