Dat is voor de TS ook geen oplossing, want behalve dat ze niks wil doen, wil ze er ook nog veel geld voor krijgen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:59 schreef Shakes het volgende:
...Hoef je je hele leven lang niet te werken en kun je altijd een zielige bijstandsmoeder zijn. Veel plezier.
Maar besef je nou dat er nog steeds mensen zijn die het van minder moeten doen?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:21 schreef Veulen het volgende:
Navond, waar ik was? Keuvelen, je weet wel wat je doet met je vrienden...
En goh misschien ben ik een lui varken. Maar wel een lui varken dat al 8 jaar vrijwilligers werk doet, hiervoor 7 verschillende tijdelijke baantjes heeeft gehad om zelf d'r studie te kunnen betalen.
Ik heb dat allemaal zelf moeten doen, ik heb namelijk geen rijke pa en ma die dat zich kunnen veroorloven.
Ik word geacht hier gewoon te betalen voor het geen wat ik verbruik. Dus niet alleen aan telefoonkosten, internet, kabel, elektra, brandstof maar ook aan eten en drinken. Het grote voordeel is dat ik geen huur hoef te betalen... Maar dat had ik met 500 euro ook niet kunnen opbrengen.
Ik heb geen dure hobby's, ik rook niet en ik drink ook geen alcohol. Daar gaat dat geld niet heen. Ik heb wel een de verplichting om elke maand ¤ 150,00 - ¤ 200,00 per maand af te dragen hier. Ik heb een hond die ook wel iets kost. Nog wat algemene reiskosten. En ja grof schandalig 1 keer in de week neem ik een rijlesje op een manegepaard. Koste per maand ¤ 50,00. Schandalig, daar ga ik nu meteen mee stoppen okee.
Zoals ik zij heb ik het 1 en ander lopen. Maar die mensen nemen gewoon de tijd. Ik ben geen nutteloze uitvreter. Ik solliciteer heel wat af. Ik stel me eisen straks heus wel bij, over een maand of 2 / 3. Ik kan toch niet stil zitten dus dan ben ik het al zat en pak ik wat er te bieden valt. Maar nu gewoon nog niet.
Iemand tikte hier dat ze 30 uur werkte en ¤ 1100,00 euro te besteden had voor 2 personen. Ik werkte 32 uur en verdiende maar ¤ 700,00 voor mezelf ja. Is het eerlijk dat ik werkte in de branche waar ik voor opgeleid ben, en met de juiste papieren en vervolgens krijg ik de helft van wat iemand anders verdiend alleen maar omdat ik 2 jaar jonger ben?
Voor alle neukers over spelfouten: Ik ben een dyslect, ik maak soms vreselijk veel fouten. Bv als ik boos ben, zoals vannacht. Ik excuseer me daar niet voor. Ik geef toe dat taal op de arbeidsmarkt niet me sterkste kans is. Maar ook voor het geen wat ik nu kan aan taal heb ik moeten vechten.
En ja ik wil nog steeds een fatsoenlijk loon... Want dat verdien ik nou eindelijk wel is ja...
(Ja kom maar met die kritiek, ik kan het wel hebben)
Allereerst: zoveel spelfouten maak je niet.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:21 schreef Veulen het volgende:
En goh misschien ben ik een lui varken. Maar wel een lui varken dat al 8 jaar vrijwilligers werk doet, hiervoor 7 verschillende tijdelijke baantjes heeeft gehad om zelf d'r studie te kunnen betalen.
Ik heb dat allemaal zelf moeten doen, ik heb namelijk geen rijke pa en ma die dat zich kunnen veroorloven.
Ik word geacht hier gewoon te betalen voor het geen wat ik verbruik. Dus niet alleen aan telefoonkosten, internet, kabel, elektra, brandstof maar ook aan eten en drinken. Het grote voordeel is dat ik geen huur hoef te betalen... Maar dat had ik met 500 euro ook niet kunnen opbrengen.
Ik heb geen dure hobby's, ik rook niet en ik drink ook geen alcohol. Daar gaat dat geld niet heen. Ik heb wel een de verplichting om elke maand ¤ 150,00 - ¤ 200,00 per maand af te dragen hier. Ik heb een hond die ook wel iets kost. Nog wat algemene reiskosten. En ja grof schandalig 1 keer in de week neem ik een rijlesje op een manegepaard. Koste per maand ¤ 50,00. Schandalig, daar ga ik nu meteen mee stoppen okee.
Zoals ik zij heb ik het 1 en ander lopen. Maar die mensen nemen gewoon de tijd. Ik ben geen nutteloze uitvreter. Ik solliciteer heel wat af. Ik stel me eisen straks heus wel bij, over een maand of 2 / 3. Ik kan toch niet stil zitten dus dan ben ik het al zat en pak ik wat er te bieden valt. Maar nu gewoon nog niet.
Iemand tikte hier dat ze 30 uur werkte en ¤ 1100,00 euro te besteden had voor 2 personen. Ik werkte 32 uur en verdiende maar ¤ 700,00 voor mezelf ja. Is het eerlijk dat ik werkte in de branche waar ik voor opgeleid ben, en met de juiste papieren en vervolgens krijg ik de helft van wat iemand anders verdiend alleen maar omdat ik 2 jaar jonger ben?
Voor alle neukers over spelfouten: Ik ben een dyslect, ik maak soms vreselijk veel fouten. Bv als ik boos ben, zoals vannacht. Ik excuseer me daar niet voor. Ik geef toe dat taal op de arbeidsmarkt niet me sterkste kans is. Maar ook voor het geen wat ik nu kan aan taal heb ik moeten vechten.
En ja ik wil nog steeds een fatsoenlijk loon... Want dat verdien ik nou eindelijk wel is ja...
(Ja kom maar met die kritiek, ik kan het wel hebben)
Als je zo van werken houdt, dan zou je allang een shitbaantje hebben aangenomen voor de time-being.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:21 schreef Veulen het volgende:
Je houdt driehonderd euro over. Ik snap echt niet je dat daar niet van rond zou kunnen komen. Maar belachelijker vind ik dat je blijkbaar denkt het recht te hebben op grotere uitkering dan ¤ 500, terwijl je te lui bent om te werken en je thuis woont.quote:Ik word geacht hier gewoon te betalen voor het geen wat ik verbruik. Dus niet alleen aan telefoonkosten, internet, kabel, elektra, brandstof maar ook aan eten en drinken. Het grote voordeel is dat ik geen huur hoef te betalen... Maar dat had ik met 500 euro ook niet kunnen opbrengen.
Als je echt zo graag wilt werken dan stel je nu al je eisen bij.quote:Zoals ik zij heb ik het 1 en ander lopen. Maar die mensen nemen gewoon de tijd. Ik ben geen nutteloze uitvreter. Ik solliciteer heel wat af. Ik stel me eisen straks heus wel bij, over een maand of 2 / 3. Ik kan toch niet stil zitten dus dan ben ik het al zat en pak ik wat er te bieden valt. Maar nu gewoon nog niet.
Pfff, het eerste bericht van de ts vond ik ook geen reden tot klagen, maar dit tweede bericht illustreert wel wat meer hoor. Jij als student, met een waarschijnlijk uitwonende studiefinanciering, ov, leefgeld van ouders, en een 1dags bijbaantje moet gewoon iets meer gaan relativeren, want wat je nu zegt is ronduit botquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:35 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Als je zo van werken houdt, dan zou je allang een shitbaantje hebben aangenomen voor de time-being.
[..]
Je houdt driehonderd euro over. Ik snap echt niet je dat daar niet van rond zou kunnen komen. Maar belachelijker vind ik dat je blijkbaar denkt het recht te hebben op grotere uitkering dan ¤ 500, terwijl je te lui bent om te werken en je thuis woont.
[..]
Als je echt zo graag wilt werken dan stel je nu al je eisen bij.
Idd werk vinden is helemaal niet moeilijk meer. Tenzij je 59 en debiel bent.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, en op werk.nl staan vrij veel baantjes, mits je niet te zeurderig bent zal je zo aan de slag kunnen.
hey ik krijg ook geen leefgeld hoorquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:43 schreef AlohaXa het volgende:
[..]
Pfff, het eerste bericht van de ts vond ik ook geen reden tot klagen, maar dit tweede bericht illustreert wel wat meer hoor. Jij als student, met een waarschijnlijk uitwonende studiefinanciering, ov, leefgeld van ouders, en een 1dags bijbaantje moet gewoon iets meer gaan relativeren, want wat je nu zegt is ronduit bot![]()
Ik moet alles lenen, krijg niets van mijn ouders en heb jarenlang van iets meer dan de TS rond moeten komen. Mij hoor je niet klagen, want alles wat je krijgt van de staat is eigenlijk gewoon een kadootje. Zeker als je thuiswoont snap ik niet dat je uberhaupt nog geld krijgt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:43 schreef AlohaXa het volgende:
[..]
Pfff, het eerste bericht van de ts vond ik ook geen reden tot klagen, maar dit tweede bericht illustreert wel wat meer hoor. Jij als student, met een waarschijnlijk uitwonende studiefinanciering, ov, leefgeld van ouders, en een 1dags bijbaantje moet gewoon iets meer gaan relativeren, want wat je nu zegt is ronduit bot![]()
Goh kon je niets lenen bij de ib-groep?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:59 schreef bxie het volgende:
[..]
hey ik krijg ook geen leefgeld hoor![]()
en ik heb al 3 jaar keihard moeten werken in de horeca omdat er niks anders was, en deze zomer wel zo'n 50 uur per week en dat zijn geen grappen, om school te kunnen betalen en te kunnen leven enzo, niks vakantie.Nu kan ik eindelijk naar school en die betaal ik ook zelf + m'n dak boven mn hoofd.Met alle nodige ellende die erbij komt en ik ben niet de enige.
Dus ts moet ff zichzelf niet zo zielig vinden en gewoon ander werk gaan doen tot er iets goeds voorbij komt, en al helemaal niet gaan klagen over gratis geld.
Wat je eet betaal je. De standaard dingen worden gewoond gemiddeld, dus nu delen door 3. Alle bijzondere dingen koop je zelf: Ik ben vegetarier, eet veel groentes, rijst, noten en vleesvervangers.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal eigenlijk TS, hoe kun je 500 euro weinig vinden?
Zonder huur hou ik ook ongeveer 500 euro over en ben student, dit bestaat uit een basistoelage, een vergoeding van het thuisfront en voor de rest werk ik (vaste zaterdagkracht).
Doordat ik werk kan ik genoeg leuke dingen doen (zoals het aanschaffen en onderhouden van een aftandse auto), maar in jouw geval woon je nota bene nog thuis, dus voor eten/drinken ben je volgens mij niet echt iets kwijt of wel?
Ga de prostitutie in, wordt je 3x per dag (zo niet vaker) genaaid en wordt je er nog voor betaald ookquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:30 schreef Veulen het volgende:
Lieve lieve mensen, het ging er mij er om dat ik dus 3x genaaid werd voor iets wat ik niet verdien.
Nee kijk leuk was het niet, maar verbitterd? ik ben er voormezelf trots op dat ik erdoorheen ben gekomen maar wat mij boos maakt is dat veel anderen en ik dus gewoon keihard doorwerken, wel of geen leuke baan, en dat mensen als ts daar lekker hun handje voor op mogen houden en dan OOK nog klagen????quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:04 schreef AlohaXa het volgende:
Ik had het ook niet over jou![]()
Maar ik vind dat mensen die zelf wel goed boeren niet het recht hebben om neer te kijken op iemand die het moeilijker heeft en wel enige reden heeft tot klagen.
Dat jou het wel lukt, fantastisch hoor, maar je klinkt ook wat verbitterd. Dus klagen in zo'n situatie mag!
ik zat toch niet op school in die tijd gekquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:04 schreef Dementor het volgende:
[..]
Goh kon je niets lenen bij de ib-groep?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |