Sterke Israelische leger toch?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:41 schreef dancemacabre het volgende:
1.3 miljard moslims tegen 5 mio Israëlisch en nog geen één veldslag of oorlog gewonnen,
treffend dat enkel olie veelal door westerse firma opgepompt en terreur via immigratie, de enige export produkten zijn van het M-O.
De derde beste tank ter wereld legt het af tegen "dolle, dwaze en nihilistische terroristen".quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:39 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Sterke Israelische leger toch?
[afbeelding]
geen enkel voertuig is onkwetsbaar, als je ermee gaat vechten dan gaan er een stel kapot, dat weten de Israeli's beter dan wie dan ook zelfs in de Gazastrook verliezen ze bij tijd en wijlen gevechtstanksquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:47 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De derde beste tank ter wereld legt het af tegen "dolle, dwaze en nihilistische terroristen".
Inmiddels al ruim 15 ervan vernietigd door de Hezbollah-commando's.
Was niet door de brug. Was volgens mij door een soort van uitlaat of ventilatieschacht voor de generator.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen enkel voertuig is onkwetsbaar
zelfs een Superstardestroyer kun je uitschakelen door er een Awing in de brug naar binnen te vliegen![]()
Huhquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
zelfs een Super Star Destroyer kun je uitschakelen door er een Awing in de brug naar binnen te vliegen![]()
nee de brug, die Admiraal roept nog ' close the blast doors, use the force, I am your father luke!' ofzoiets voor het ding door het raam naar binnen kwam vliegenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Was niet door de brug. Was volgens mij door een soort van uitlaat of ventilatieschacht voor de generator.
ik sweerquote:
Nee, hij heeft gelijk. De Death Star werd vernietigd door een stoere jacht door de ventilatieschachten, die eindigde met een flinke explosie die tevens de rechts van de vloot van het Keizerrijk verzwolg.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Was niet door de brug. Was volgens mij door een soort van uitlaat of ventilatieschacht voor de generator.
maar daar hebben we het niet over of wel soms?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, hij heeft gelijk. De Death Star werd vernietigd door een stoere jacht door de ventilatieschachten, die eindigde met een flinke explosie die tevens de rechts van de vloot van het Keizerrijk verzwolg.
Sorry, ik was niet duidelijk genoeg.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar daar hebben we het niet over of wel soms?
edit:
[afbeelding]
Super star destroyer
maar goed misschien is het idd wel wat offtopic
Kut!! Idd, ik verwarde de Super Star Destroyer met de Death Star.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar daar hebben we het niet over of wel soms?
edit:
[afbeelding]
Super star destroyer
maar goed misschien is het idd wel wat offtopic
Nog niet zo'n kastje van je kabelmaatschappij gekregen ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:11 schreef sp3c het volgende:
anyways ...
misschien moet ik ook is Al Jazeera zien te krijgen ... en een tolk
????quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:22 schreef sp3c het volgende:
ja maar zoveel geld heb ik nu ook weer niet over
Ja, dus ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:25 schreef sp3c het volgende:
den Haag hollands spoor zit bij mij op de hoek van de straat
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:27 schreef sp3c het volgende:
hoerenbuurt?
kost veel geld om ff het een en ander te vertalen?
grapje?
haha?
ha?
Truste...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:31 schreef sp3c het volgende:
0w
nu ja veel Arabieren vind je er niet nee, wel wat maar die willen liefst dat zo min mogelijk mensen van hun aanwezigheid afweten
maar goed, ik ga mijn roes uitslapen
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C6BCD1727B9ED7.htmlquote:Rusland komt met Libanon-resolutie
Rusland heeft in de Veiligheidsraad een eigen resolutie opgesteld waarin Israël en de Hezbollah-beweging worden opgeroepen tot een "humanitair bestand" van 72 uur. Volgens Rusland is de crisis te urgent om te wachten totdat er wordt gestemd over de concept-resolutie die de VS en Frankrijk hebben opgesteld.
Over die Frans-Amerikaanse resolutie wordt nog altijd onderhandeld. Frankrijk wil dat Israël zodra er een bestand is vertrekt uit Libanon. Van de Amerikanen hoeft dat pas als er een internationale troepenmacht in Libanon is gelegerd.
Rusland wil dat er de komende avond over de eigen resolutie wordt gestemd.
Je weet toch dat ALLES een dubbele bodem heeft, van welk land het ook afkomstig is?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 03:04 schreef Finder_elf_towns het volgende:
11 Augustus 2006 01:13
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C6BCD1727B9ED7.html
Rusland heeft geen traditie van het respecteren van mensenrechten en "humanitair" beleid, getuige Tsjetjenië. Proberen ze soms hun "vrienden" te beschermen?
Diplomatiek gaat over de belangen van landen, niet om mensen. Dus ja, (bijna) alles heeft op dat niveau een dubbele bodem.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 03:08 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je weet toch dat ALLES een dubbele bodem heeft, van welk land het ook afkomstig is?
Stel je voor dat bijvoorbeeld Hezbollah dit zou zeggen:quote:
“I believe this is a war which is fought by all the Jews,” the Israeli prime minister said
Nou, lekker boeiend.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 03:31 schreef NorthernStar het volgende:
Olmert maakt alle joden wereldwijd deelgenoot van de oorlog tegen Libanon:
[..]
Stel je voor dat bijvoorbeeld Hezbollah dit zou zeggen:
"I believe this is a war which is fought by all the Jews,” Nasrallah said.
Maar het is niet Hezbollah die het zegt, het is de premier van Israel. Ben je mooi klaar mee als jood in Nederland of Europa of waar dan ook. Lijkt me.
Als Wouter Bos zegt dat alle Nederlanders een andere regering willen is het land te klein.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 03:34 schreef manhattan het volgende:
[..]
Nou, lekker boeiend.
Als Wouter Bos zegt dat de Nederlanders een andere regering willen voel ik me ook niet aangesproken.
Alle Nederlanders en dé Nederlanders betekend in deze context exact hetzelfde. Ik maakte mijn vergelijk maar even om aan te geven dat je anti-zionistische propaganda nu een beetje flauw begint te worden.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 03:48 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als Wouter Bos zegt dat alle Nederlanders een andere regering willen is het land te klein.
En we hebben het hier niet over verkiezingen maar een oorlog.
"En als je het argument niet kunt weerleggen ga je over op de persoon"quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 03:52 schreef manhattan het volgende:
[..]
Alle Nederlanders en dé Nederlanders betekend in deze context exact hetzelfde. Ik maakte mijn vergelijk maar even om aan te geven dat je anti-zionistische propaganda nu een beetje flauw begint te worden.
Kom eens met iets beters a.u.bquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 03:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
"En als je het argument niet kunt weerleggen ga je over op de persoon"
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:00 schreef Takkesteeg het volgende:
Ik zoek ook een onderdak!
Nou, kom maar bij ons dan maar dan krijg je wel een stempeltje, namelijk dat je bij de joden gaat behoren.
Maar ik ben slechts mens!
Helaas, voor mensen is bij ons geen plaats, slechts mensen die zichzelf offeren om lid te willen zijn van een groepering die predikt de enige waarheid die onze god ons voorgespiegeld heeft tot uiting wil brengen en daardoor de rest van het kwaad kan uitroeien.
Voor anders denkenden is bij ons geen plaats!
Dit blijft het grootste probleem, ook bij de joden...
Met z'n allen zijn we slechts mens waar onderscheid niet gepast is en waar zelfbewustzijn anno 2006 toch een hogere 'waarde' zou moeten hebben dan de godsdienstwaanzin die onze wereld aan alle kanten verziekt ...
Eens, er is geen weg. Geen weg terug wel te verstaan.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:05 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Triest he, dat er geen weg is...
En wie gaat er winnen?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:08 schreef manhattan het volgende:
[..]
Eens, er is geen weg. Geen weg terug wel te verstaan.
Deze oorlog tussen het westen en de moslims zal hoe dan ook uitgevochten gaan worden. Het maalt al zo ongelovelijk lang, en het komende decennium is voorbestemd om dat te gaan doen. Ik ben er klaar voor!
Dat zou mooi zijn, onder 'wij' versta ik mijzelf en alle andere mensen op deze wereld.quote:
Onder "wij" versta ik niet alle mensen op deze wereld.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:16 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, onder 'wij' versta ik mijzelf en alle andere mensen op deze wereld.
Bijna te mooi om waar te zijn!
Toch?
Wie sluit je uit?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:17 schreef manhattan het volgende:
[..]
Onder "wij" versta ik niet alle mensen op deze wereld.
Dat is me te goedkoop manhattan...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:26 schreef manhattan het volgende:
[..]
Zoals ?
Als je fout redeneert, redeneer je fout.
Er bestaat een enorm verschil in culturen, opvattingen, rangen en standen. De mens ís niet hetzelfde, laat staan gelijk.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:26 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wie sluit je niet uit?
Ben ik jouw 'wij'?
Zo ja waarom, zo nee waarom niet.
Sorry takkesteeg, maar ik weet even niet wat jij met zoals bedoeld.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:28 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Dat is me te goedkoop manhattan...
En waarom zijn mensen die anders zijn als Nederlanders dan meteen een JIJ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:29 schreef manhattan het volgende:
[..]
Er bestaat een enorm verschil in culturen, opvattingen, rangen en standen. De mens ís niet hetzelfde, laat staan gelijk.
Nederlanders delen een gezamelijke (westerse) cultuur en die matcht totaal niet met de Islamitische. De grootschalige segregatie onder moslims is daar het meest zichtbare voorbeeld van.
Waarom is iemand die ons haat een wij ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:30 schreef NanKing het volgende:
[..]
En waarom zijn mensen die anders zijn als Nederlanders dan meteen een JIJ?
Je moet niks, je kunt rustig verhuizenquote:En waarom moet ik als 'wij' zijnde vechten tegen mensen die anders zijn?
Waarom noem je allen die een JIJ zijn, mensen die WIJ haten?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:32 schreef manhattan het volgende:
[..]
Waarom is iemand die ons haat een wij ?
Ik heb het prima naar mijn zin hier in NL.quote:Je moet niks, je kunt rustig verhuizen
Iedereen was toch een WIJ, nou begrijp ik het ff niet meer ? Of begrijp je stiekem ook wel dat het niet realistisch is om de hele wereld "wij" te noemen ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:35 schreef NanKing het volgende:
[..]
Waarom noem je allen die een JiJ zijn, mensen die WIJ haten?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw stellingname!quote:Ben je trouwens nou echt zo bang om een duidelijke stelling in te nemen ipv zo vaag lullen?
Nee hoor, het is heel realistisch om de hele wereld een wij te noemen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:38 schreef manhattan het volgende:
[..]
Iedereen was toch een JIJ, nou begrijp ik het ff niet meer ? Of begrijp je stiekem ook wel dat het niet realistisch is om de hele wereld "wij" te noemen ?
Een stellinganame in wat?quote:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw stellingname!
Ik ben het niet met je eens. Mensen die het westen haten zie ik niet als "wij", maar als "hun". een beetje hetzelfde principe waarom ik mijn grootste vijand niet uitnodig op mijn verjaardag.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
Nee hoor, het is heel realistisch om de hele wereld een wij te noemen.
Zelfs de mensen die ik niet mag, of mij niet mogen zijn toch een wij van mij, of ik dat nou wil of niet.
Geloof je in een vredige, gelukkige wereld waarin alle mensen gelijk zijn ?quote:Een stellinganame in wat?
Ik geloof niet in een wij en zij en ik doe er iig niet aan mee.
Ikzelf denk dat het probleem niet in cultuur, opvattingen of wat dan ook in die richting zit.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:29 schreef manhattan het volgende:
[..]
Er bestaat een enorm verschil in culturen, opvattingen, rangen en standen. De mens ís niet hetzelfde, laat staan gelijk.
Nederlanders delen een gezamelijke (westerse) cultuur en die matcht totaal niet met de Islamitische. De grootschalige segregatie onder moslims is daar het meest zichtbare voorbeeld van.
Mensen die het westen haten, zijn net goed mens als ik. Ik hoef het niet met iemand eens te zijn om hem als gelijke te zien.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:43 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. Mensen die het westen haten zie ik niet als "wij", maar als "hun". een beetje hetzelfde principe waarom ik mijn grootste vijand niet uitnodig op mijn verjaardag.
[..]
Wat bedoel je met geloven? Dat ik de wereld zo zie?quote:Geloof je in een vredige, gelukkige wereld waarin alle mensen gelijk zijn ?
Het idee klopt, de werkelijkheid is anders.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:43 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Ikzelf denk dat het probleem niet in cultuur, opvattingen of wat dan ook in die richting zit.
Probleem is wel het 'geloof', godsdienst, religie die als macht misbruikt wordt om vooral dat soort macht niet te verliezen.
Dat zien 'wij' extreem bij moslims en andersom zien 'zij' dat ook!
Natuurlijk is (gelukkig) niet ieder mens gelijk maar wel gelijkwaardig, uniek, individueel en niet te overtreffen!
Waarom ook?
Zolang je je maar niet laat paaien om achter welke groepering dan ook aan te lopen, dan pas kan je zeggen, ik ben 'slechts' mens en kan daardoor open staan voor ieder ander mens en daardoor communiceren, van mening verschillen, wat maakt het uit?
Je bent jezelf en kan niet stuk omdat je jezelf bent en die ander 'toevallig' ook...
Dat zou leuk zijn i.p.v. al die malloten die zich liever achter een maskertje verbergen?
Een moslim die mij haat en mij wil fillen omdat ik niet in zijn profeet geloof, daar kan en wil ik geen respect voor hebben. Jij wel ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:47 schreef NanKing het volgende:
[..]
Mensen die het westen haten, zijn net goed mens als ik. Ik hoef het niet met iemand eens te zijn om hem als gelijke te zien.
Net zoals ik het vroeg.quote:Wat bedoel je met geloven? Dat ik de wereld zo zie?
En wat moet je aan die persoon doen dan? Vuur met vuur bestrijden?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:50 schreef manhattan het volgende:
[..]
Een moslim die mij haat en mij wil fillen omdat ik niet in zijn profeet geloof, daar kan en wil ik geen respect voor hebben. Jij wel ?
[..]
Je vraagt of ik geloof in zo'n wereld, ik vraag jou of je met geloven bedoelt of ik de wereld zo zie. Hele simpele vraag toch?quote:Net zoals ik het vroeg.
'Natuurlijk' klopt het idee en idd is helaas de werkelijk is anders.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:47 schreef manhattan het volgende:
[..]
Het idee klopt, de werkelijkheid is anders.
Mensen zijn kuddedieren en kunnen onder het gezag van een herder rare dingen gaan doen. De tijd dat je dat kon wegwuiven onder het motto "individuen" is voorbij nu we steeds meer geconfronteerd worden met het gevaar van bepaalde kuddes.
Ik vroeg of je respect hebt voor iemand die jou wil (en waar mogelijk gáát) fillen om wie jij bent ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:53 schreef NanKing het volgende:
[..]
En wat moet je aan die persoon doen dan? Vuur met vuur bestrijden?
De vraag was of je geloofd in een veilige grote wereld waarin iedereen gelijk is.quote:Je vraagt of ik geloof in zo'n wereld, ik vraag jou of je met geloven bedoelt of ik de wereld zo zie. Hele simpele vraag toch?
Wat moet ik er aan doen dan?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:57 schreef manhattan het volgende:
Ik vroeg of je respect hebt voor iemand die jou wil (en waar mogelijk gáát) fillen om wie jij bent ?
[..]
Ja en ik vraag tot 2 maal toe wat je met die vraag bedoeltquote:
De vraag was of je geloofd in een veilige grote wereld waarin iedereen gelijk is.
Is geen woord Spaans bij hoor!
Nee, natuurlijk niet!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:57 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik vroeg of je respect hebt voor iemand die jou wil (en waar mogelijk gáát) fillen om wie jij bent ?
[..]
In een ander topic zeg je dat wij ons min of meer laten indoctrineren door te geloven dat de verijdelde aanslagen van vandaag op waarheid berusten. Gooi ik het eens om: laat jij je niet indoctrineren door een links-elitaire stroming ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:57 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
'Natuurlijk' klopt het idee en idd is helaas de werkelijk anders.
Maar om maar even te generaliseren dat mensen kuddedieren zijn?
Nee hoor, 't is maar net waar jezelf wil staan.
Ik laat mezelf in ieder geval niet indoctrineren door 'bovenaf' dat 'bepaalde kuddes' het op 'onze' westerse 'vrijheid' gemunt hebben.
Dat is namelijk niet het geval...
Laten we het een keertje hebben over onze eigen standpunten ipv met links en rechts naar elkaar te gooien, gewoon een keertje om het leuk te houden.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:01 schreef manhattan het volgende:
[..]
. Gooi ik het eens om: laat jij je niet indoctrineren door een links-elitaire stroming ?
Dan heb jij niet goed gelezen!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:01 schreef manhattan het volgende:
[..]
In een ander topic zeg je dat wij ons min of meer laten indoctrineren door te geloven dat de verijdelde aanslagen van vandaag op waarheid berusten. Gooi ik het eens om: laat jij je niet indoctrineren door een links-elitaire stroming ?
Tótdat die persoon jou gaat lastigvallen, een aanslag pleegt waarbij jij je kind verliest of je land van de kaart wil vegen. Het is al lang geen ver van mijn bed-show meer.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:59 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wat moet ik er aan doen dan?.
Als iemand mij niet mag om wie ik ben, is het niet mijn probleem.
Ook jij zult te maken krijgen met deze derde wereld-oorlog. Of je dat nou leuk vind, of niet.quote:ik heb het nu over mijn eigen kleine wereld, niet de grote boze buitenwereld
Ik vraag of je er in geloofd ?quote:Ja en ik vraag tot 2 maal toe wat je met die vraag bedoelt
Bedoel je er mee of ik de wereld zo zie, of dat ik wil dat de wereld zo is?
Dan moet jezelf maar een 'leuk' topic openen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:02 schreef NanKing het volgende:
[..]
Laten we het een keertje hebben over onze eigen standpunten ipv met links en rechts naar elkaar te gooien, gewoon een keertje om het leuk te houden.
Oke, mijn fout.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:05 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Dan heb jij niet goed gelezen!
Ik heb daarin gesteld dat ze juist niet op waarheid berusten maar op paniekzaaierij om de publieke opinie van de laatste tijd te proberen weer naar zich toe te trekken...
De kern van het probleem zit hem in het ontbreken van een hoogontwikkeld justitieel systeem, en het gebrekkige rechtssysteem wat ze in dergelijke landen hebben is vaak nog tot op het bot corrupt ook.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 05:43 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Ikzelf denk dat het probleem niet in cultuur, opvattingen of wat dan ook in die richting zit.
Probleem is wel het 'geloof', godsdienst, religie die als macht misbruikt wordt om vooral dat soort macht niet te verliezen.
Dat zien 'wij' extreem bij moslims en andersom zien 'zij' dat ook!
Natuurlijk is (gelukkig) niet ieder mens gelijk maar wel gelijkwaardig, uniek, individueel en niet te overtreffen!
Waarom ook?
Zolang je je maar niet laat paaien om achter welke groepering dan ook aan te lopen, dan pas kan je zeggen, ik ben 'slechts' mens en kan daardoor open staan voor ieder ander mens en daardoor communiceren, van mening verschillen, wat maakt het uit?
Je bent jezelf en kan niet stuk omdat je jezelf bent en die ander 'toevallig' ook...
Dat zou leuk zijn i.p.v. al die malloten die zich liever achter een maskertje verbergen?
Que? Does niet zo dramatischquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:06 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ook jij zult te maken krijgen met deze derde wereld-oorlog. Of je dat nou leuk vind, of niet.
Niets totdat, daar hadden we het niet over.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:06 schreef manhattan het volgende:
[..]
Tótdat die persoon jou gaat lastigvallen, een aanslag pleegt waarbij jij je kind verliest of je land van de kaart wil vegen. Het is al lang geen ver van mijn bed-show meer.
[..]
Zeg ik dat ik dat betwijfel dan? Ik ben alleen niet zo van de 'if you're not with us you're against us' mentaliteit.quote:Ook jij zult te maken krijgen met dee derde wereld-oorlog. Of je dat nou leuk vind, of niet.
[..]
Heb je nou godver een bord voor je kop ofzo?quote:Ik vraag of je er in geloofd ?
Het is geen drama, het is een jammerlijke constatering. Kijk eens naar de brandhaarden in het midden-oosten, kijk eens naar oprukkende kernmachten als Iran en Pakistan die ons verachten. We staan aan het begin...quote:
Man, ik loop al 3 decennia op deze aardkloot rond, er gebeurt NIKS. Kijk naar je eigen omgeving ipv CNN, daar ligt het echt probleemquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:13 schreef manhattan het volgende:
[..]
Het is geen drama, het is een jammerlijke constatering. Kijk eens naar de brandhaarden in het midden-oosten, kijk eens naar oprukkende kernmachten als Iran en Pakistan die ons verachten. We staan aan het begin...
Ik laat me door geen enkele stroming leiden, beinvloeden of wat dan ook.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:10 schreef manhattan het volgende:
[..]
Oke, mijn fout.
Vraag blijft staan: laat jij je niet indoctrineren door een links-elitaire stroming ?
Met dank idd aan 'onze' westerse 'zendelingen'!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:10 schreef Nuoro het volgende:
[..]
De kern van het probleem zit hem in het ontbreken van een hoogontwikkeld justitieel systeem, en het gebrekkige rechtssysteem wat ze in dergelijke landen hebben is vaak nog tot op het bot corrupt ook.
Onder zulke omstandigheden worden mensen ontvankelijk voor allerlei vormen van extremisme, hetzij politiek, hetzij religieus.
Daardoor is dat hele 'democratie naar het Midden Oosten brengen' ook zo'n bij voorbaat compleet kansloze exercitie, de corruptie blijft namelijk gewoon voortduren, hierdoor winnen de extremisten geleidelijk aan toch weer aan steun bij de bevolking en dan begint alles gewoon weer van voren af aan.
Het ontbreken van rechtsgelijkheid is trouwens een van de redenen waarom de diverse religies op zeker moment in de geschiedenis bij grote groepen mensen zijn 'aangeslagen', en een uitstekend voorbeeld daarvan is met name de islam.
Kijk, mensen als bin Laden mogen naar mijn maatstaven dan wel gevaarlijke godsdienstwaanzinnigen zijn, maar waneer hij wijst op de corruptie in vrijwel alle islamitische landen, en het heeft over religieuze leiders die 'achter de schermen' alles doen wat Allah verboden heeft terwijl het gewone volk kortgehouden word door een stel als militie en politie vermomde groep hyena's en tenslotte opmerkt dat het 'mijn' westerse regering is die omwille van allerlei eigen(olie)belangen deze tirannen steunt, danwel aan de macht helpt, dan kan ik slechts erkennen dat 'ie op dit punt nog grotendeels gelijk heeft ook...
Nogmaals; corruptie is de onderliggende reden, het is een vorm van maatschappelijke kanker die uiteindelijk zelfs een diepgewortelde democratie als de onze kan vellen waneer je het de kans geeft, kun je nagaan wat de gevolgen zijn in gebieden als het MO en Afrika.
Daar hebben we het weldegelijk over. Het is niet wie dan leeft, wie dan zorgt. Om nú te voorkomen dat we straks écht een probleem krijgen is het goed dat er nú ingegrepen wordt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:11 schreef NanKing het volgende:
[..]
Niets totdat, daar hadden we het niet over.
Wat denk je dat de Israeli's nu aan het doen zijn ?quote:We hadden het over een wij en een zij verhaal.
Natuurlijk zal ik mijn kind verdedigen, en mijn familie en mezelf.
Véél genuanceerder zelfs. De haat vanuit de Islam tegen joden en andere beschavingen gaat duizenden jaren terug. Het is echter wel belangrijk om te weten wát de haat precies inhoud en waar deze op gestoeld is. Ik raad je aan de koran eens te lezen!quote:Je hebt nog steeds niet gezegd wie nou eigenlijk de Wij en Zij zijn.
Als iemand het westen haat, maar niets ermee doet is het dan per defenitie een Zij en moet vernietigd worden? Of zit het iets genuanceerder?
Ik praat normaal tegen jou, en ik verwacht eigenlijk hetzelfde van jou.quote:Heb je nou godver een bord voor je kop ofzo?
Ik vraag nu voor de 5de keer wat bedoel je daarmee?
Ik heb het nu al helemaal uitgelegd wat ik niet aan die vraag begrijp, en toch blijf je m stellen.
Twee decennia vóór jou is er weldegelijk een hoop gebeurd. Ik vind niet dat je de vrijheid waarin wij nu leven als een vanzelfsprekendheid kunt en mag beschouwen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:17 schreef Morwen het volgende:
[..]
Man, ik loop al 3 decennia op deze aardkloot rond, er gebeurt NIKS. Kijk naar je eigen omgeving ipv CNN, daar ligt het echt probleem![]()
Ik tracht ook zo te leven, maar ik geloof simpelweg niet dat een mens onbeinvloedbaar is. Wel een mooi streven trouwens.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:18 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Ik laat me door geen enkele stroming leiden, beinvloeden of wat dan ook.
Links, rechts of wat dan ook, het feit óf links óf rechts óf wat dan ook?
Multiple choice, ik had er vroeger al zo'n hekel aan...
Niet aan de orde, het gaat niet om het kiezen maar om 't open laten...
Ik hou 't op Staatsterrorisme, 'oogluikend' toegestaan door 't 'westen'.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:22 schreef manhattan het volgende:
[..]
[..]
Wat denk je dat de Israeli's nu aan het doen zijn ?
[..]
Wàt is die haat dan? En de Koran ga ik niet lezen, de bijbel ook niet overigensquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:22 schreef manhattan het volgende:
[..]
Véél genuanceerder zelfs. De haat vanuit de Islam tegen joden en andere beschavingen gaat duizenden jaren terug. Het is echter wel belangrijk om te weten wát de haat precies inhoud en waar deze op gestoeld is. Ik raad je aan de koran eens te lezen!
Ik hou het op zelfverdediging. Níet reageren is opgegeten worden.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:27 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Ik hou 't op Staatsterrorisme, 'oogluikend' toegestaan door 't 'westen'.
Eigenlijk zeg je dat jijzelf niet gelooft dat je NIET te beinvloeden bent.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:27 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik tracht ook zo te leven, maar ik geloof simpelweg niet dat een mens onbeinvloedbaar is. Wel een mooi streven trouwens.
Welke vrijheidquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:25 schreef manhattan het volgende:
[..]
Twee decennia vóór jou is er weldegelijk een hoop gebeurd. Ik vind niet dat je de vrijheid waarin wij nu leven als een vanzelfsprekendheid kunt en mag beschouwen.
De koran bevat diverse passages waarin ongelovigen en joden als minderwaardig worden betiteld. De bijbel was ook niet altijd even genuanceerd, maar het christendom heeft de verlichting doorgemaakt. Waar we -door de bank genomen- bij christenen een grote mate van ontwikkeling en evolutie zien, zien we bij een groot deel van de moslims juist het tegenovergestelde: de hang naar oude geschriften en een steeds strenger wordende intrepretatie van de Koran.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:28 schreef Morwen het volgende:
[..]
Wàt is die haat dan? En de Koran ga ik niet lezen, de bijbel ook niet overigens![]()
Nee, ze wachten daar eerst totdat er een tunnel gegraven is en er twee ontvoerd worden.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:29 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik hou het op zelfverdediging. Níet reageren is opgegeten worden.
Bijvoorbeeld de vrijheid die jij als vrouw hebt om je fantasieen op een forum te flikkeren om 5.00 s'nachts. Dat hoef je in een moslimland niet te flikken..quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:32 schreef Morwen het volgende:
[..]
Welke vrijheidDeze maatschappij staat stijf van de regeltjes, laat een scheet en je krijgt een boete
![]()
Half zeven en woon ik in een moslimlandquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:35 schreef manhattan het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de vrijheid die jij als vrouw hebt om je fantasieen op een forum te flikkeren om 5.00 s'nachts. Dat hoef je in een moslimland niet te flikken..
Als ik iedere dag raketten op mijn dak kreeg van een land/organisatie die mij van de kaart wil vegen zou ik ook ingrijpen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:34 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Nee, ze wachten daar eerst totdat er een tunnel gegraven is en er twee ontvoerd worden.
Ik zeg 't je, er klopt geen ruk van dit verhaal...
En wil je dat zo houden ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:37 schreef Morwen het volgende:
[..]
Half zeven en woon ik in een moslimland![]()
Captain Obviousquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:39 schreef manhattan het volgende:
[..]
Als ik iedere dag raketten op mijn dak kreeg van een land/organisatie die mij van de kaart wil vegen zou ik ook ingrijpen.
Ik ben het daar niet mee eens.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:33 schreef manhattan het volgende:
[..]
De koran bevat diverse passages waarinongelovigen en joden als minderwaardig worden betiteld. De bijbel was ook niet altijd even genuanceerd, maar het christendom heeft de verlichting doorgemaakt. Waar we -door de bank genomen- bij christenen een grote mate van ontwikkeling en evolutie zien, zien we bij een groot deel van de moslims juist het tegenovergestelde: de hang naar oude geschriften en een steeds strenger wordende intrepretatie van de Koran.
Vervanging door wat dan wel? Er is imo niets mis met democratie, an sig.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:21 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Met dank idd aan 'onze' westerse 'zendelingen'!
Buiten dat is 'democratie' natuurlijk ook hard aan vervanging toe...
Kijk ik naar landen/continenten als Indonesie, het midden-oosten en in toenemende mate de caucasus, dan zie ik weldegelijk een trend. Ook de hier wonende moslims zijn steeds meer aan het radicaliseren. Of jij dit al dan niet waarneemt is natuurlijk geheel van jouw eigen in trepretatie afhankelijk. Er bestaan geen globale cijfers van radicale en niet radicale moslims, dat is een inschatting die je maakt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:41 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Ik ben het daar niet mee eens.
Je geeft bij deze het voordeel van de twijfel ( jouw twijfel) aan christenen en stelt maar meteen dat een groot deel ( je zegt net niet het grootste deel...)van de moslims extremistischer worden wat hun geloof betreft.
Informeer jezelf beter want dit is niet waar.
Vergeet dan hierbij niet de manupilatie die de heersende macht uitoefend op dit alles.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 06:49 schreef manhattan het volgende:
[..]
Kijk ik naar landen/continenten als Indonesie, het midden-oosten en in toenemende mate de caucasus, dan zie ik weldegelijk een trend. Ook de hier wonende moslims zijn steeds meer aan het radicaliseren. Of jij dit al dan niet waarneemt is natuurlijk geheel van jouw eigen in trepretatie afhankelijk. Er bestaan geen globale cijfers van radicale en niet radicale moslims, dat is een inschatting die je maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |