abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40702149
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:29 schreef manhattan het volgende:

[..]

Er bestaat een enorm verschil in culturen, opvattingen, rangen en standen. De mens ís niet hetzelfde, laat staan gelijk.

Nederlanders delen een gezamelijke (westerse) cultuur en die matcht totaal niet met de Islamitische. De grootschalige segregatie onder moslims is daar het meest zichtbare voorbeeld van.
En waarom zijn mensen die anders zijn als Nederlanders dan meteen een JIJ?
En waarom moet ik als 'wij' zijnde vechten tegen mensen die anders zijn?
ijs_beer fan!
pi_40702154
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:30 schreef NanKing het volgende:

[..]

En waarom zijn mensen die anders zijn als Nederlanders dan meteen een JIJ?
Waarom is iemand die ons haat een wij ?
quote:
En waarom moet ik als 'wij' zijnde vechten tegen mensen die anders zijn?
Je moet niks, je kunt rustig verhuizen
pi_40702158
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:32 schreef manhattan het volgende:

[..]

Waarom is iemand die ons haat een wij ?
Waarom noem je allen die een JIJ zijn, mensen die WIJ haten?
Dus iedereen die anders is als 'wij', haat ons?
Fijne conclusie .
quote:
Je moet niks, je kunt rustig verhuizen
Ik heb het prima naar mijn zin hier in NL.

Ben je trouwens nou echt zo bang om een duidelijke stelling in te nemen ipv zo vaag lullen?
ijs_beer fan!
pi_40702163
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:35 schreef NanKing het volgende:

[..]

Waarom noem je allen die een JiJ zijn, mensen die WIJ haten?
Iedereen was toch een WIJ, nou begrijp ik het ff niet meer ? Of begrijp je stiekem ook wel dat het niet realistisch is om de hele wereld "wij" te noemen ?
quote:
Ben je trouwens nou echt zo bang om een duidelijke stelling in te nemen ipv zo vaag lullen?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw stellingname!
pi_40702169
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:38 schreef manhattan het volgende:

[..]

Iedereen was toch een JIJ, nou begrijp ik het ff niet meer ? Of begrijp je stiekem ook wel dat het niet realistisch is om de hele wereld "wij" te noemen ?
Nee hoor, het is heel realistisch om de hele wereld een wij te noemen.
Zelfs de mensen die ik niet mag, of mij niet mogen zijn toch een wij van mij, of ik dat nou wil of niet.
quote:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw stellingname!
Een stellinganame in wat?
Ik geloof niet in een wij en zij en ik doe er iig niet aan mee.
ijs_beer fan!
pi_40702171
Oh ja en lees mijn edit nog even .
ijs_beer fan!
pi_40702177
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:40 schreef NanKing het volgende:

[..]

Nee hoor, het is heel realistisch om de hele wereld een wij te noemen.
Zelfs de mensen die ik niet mag, of mij niet mogen zijn toch een wij van mij, of ik dat nou wil of niet.
Ik ben het niet met je eens. Mensen die het westen haten zie ik niet als "wij", maar als "hun". een beetje hetzelfde principe waarom ik mijn grootste vijand niet uitnodig op mijn verjaardag.
quote:
Een stellinganame in wat?
Ik geloof niet in een wij en zij en ik doe er iig niet aan mee.
Geloof je in een vredige, gelukkige wereld waarin alle mensen gelijk zijn ?
pi_40702178
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:29 schreef manhattan het volgende:

[..]

Er bestaat een enorm verschil in culturen, opvattingen, rangen en standen. De mens ís niet hetzelfde, laat staan gelijk.

Nederlanders delen een gezamelijke (westerse) cultuur en die matcht totaal niet met de Islamitische. De grootschalige segregatie onder moslims is daar het meest zichtbare voorbeeld van.
Ikzelf denk dat het probleem niet in cultuur, opvattingen of wat dan ook in die richting zit.
Probleem is wel het 'geloof', godsdienst, religie die als macht misbruikt wordt om vooral dat soort macht niet te verliezen.
Dat zien 'wij' extreem bij moslims en andersom zien 'zij' dat ook!
Natuurlijk is (gelukkig) niet ieder mens gelijk maar wel gelijkwaardig, uniek, individueel en niet te overtreffen!
Waarom ook?
Zolang je je maar niet laat paaien om achter welke groepering dan ook aan te lopen, dan pas kan je zeggen, ik ben 'slechts' mens en kan daardoor open staan voor ieder ander mens en daardoor communiceren, van mening verschillen, wat maakt het uit?
Je bent jezelf en kan niet stuk omdat je jezelf bent en die ander 'toevallig' ook...
Dat zou leuk zijn i.p.v. al die malloten die zich liever achter een maskertje verbergen?
pi_40702187
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:43 schreef manhattan het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens. Mensen die het westen haten zie ik niet als "wij", maar als "hun". een beetje hetzelfde principe waarom ik mijn grootste vijand niet uitnodig op mijn verjaardag.
[..]
Mensen die het westen haten, zijn net goed mens als ik. Ik hoef het niet met iemand eens te zijn om hem als gelijke te zien.
quote:
Geloof je in een vredige, gelukkige wereld waarin alle mensen gelijk zijn ?
Wat bedoel je met geloven? Dat ik de wereld zo zie?
ijs_beer fan!
pi_40702188
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:43 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Ikzelf denk dat het probleem niet in cultuur, opvattingen of wat dan ook in die richting zit.
Probleem is wel het 'geloof', godsdienst, religie die als macht misbruikt wordt om vooral dat soort macht niet te verliezen.
Natuurlijk is (gelukkig) niet ieder mens gelijk maar wel gelijkwaardig, uniek, individueel en niet te overtreffen!
Waarom ook?
Zolang je je maar niet laat paaien om achter welke groepering dan ook aan te lopen, dan pas kan je zeggen, ik ben 'slechts' mens en kan daardoor open staan voor ieder ander mens en daardoor communiceren, van mening verschillen, wat maakt het uit?
Je bent jezelf en kan niet stuk omdat je jezelf bent en die ander 'toevallig' ook...
Dat zou leuk zijn i.p.v. al die malloten die zich liever achter een maskertje verbergen?
Het idee klopt, de werkelijkheid is anders.
Mensen zijn kuddedieren en kunnen onder het gezag van een herder rare dingen gaan doen. De tijd dat je dat kon wegwuiven onder het motto "individuen" is voorbij nu we steeds meer geconfronteerd worden met het gevaar van bepaalde kuddes.
pi_40702192
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:47 schreef NanKing het volgende:

[..]

Mensen die het westen haten, zijn net goed mens als ik. Ik hoef het niet met iemand eens te zijn om hem als gelijke te zien.
Een moslim die mij haat en mij wil fillen omdat ik niet in zijn profeet geloof, daar kan en wil ik geen respect voor hebben. Jij wel ?
quote:
Wat bedoel je met geloven? Dat ik de wereld zo zie?
Net zoals ik het vroeg.
pi_40702196
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:50 schreef manhattan het volgende:

[..]

Een moslim die mij haat en mij wil fillen omdat ik niet in zijn profeet geloof, daar kan en wil ik geen respect voor hebben. Jij wel ?
[..]
En wat moet je aan die persoon doen dan? Vuur met vuur bestrijden?
quote:
Net zoals ik het vroeg.
Je vraagt of ik geloof in zo'n wereld, ik vraag jou of je met geloven bedoelt of ik de wereld zo zie. Hele simpele vraag toch?
Doe eens gek, doe eens concreet.

Ik zie de wereld niet zo idd.
ijs_beer fan!
pi_40702199
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:47 schreef manhattan het volgende:

[..]

Het idee klopt, de werkelijkheid is anders.
Mensen zijn kuddedieren en kunnen onder het gezag van een herder rare dingen gaan doen. De tijd dat je dat kon wegwuiven onder het motto "individuen" is voorbij nu we steeds meer geconfronteerd worden met het gevaar van bepaalde kuddes.
'Natuurlijk' klopt het idee en idd is helaas de werkelijk is anders.
Maar om maar even te generaliseren dat mensen kuddedieren zijn?
Nee hoor, 't is maar net waar jezelf wil staan.
Ik laat mezelf in ieder geval niet indoctrineren door 'bovenaf' dat 'bepaalde kuddes' het op 'onze' westerse 'vrijheid' gemunt hebben.
Dat is namelijk niet het geval...
pi_40702200
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:53 schreef NanKing het volgende:

[..]

En wat moet je aan die persoon doen dan? Vuur met vuur bestrijden?
Ik vroeg of je respect hebt voor iemand die jou wil (en waar mogelijk gáát) fillen om wie jij bent ?
quote:
Je vraagt of ik geloof in zo'n wereld, ik vraag jou of je met geloven bedoelt of ik de wereld zo zie. Hele simpele vraag toch?
De vraag was of je geloofd in een veilige grote wereld waarin iedereen gelijk is.
Is geen woord Spaans bij hoor!
pi_40702201
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:57 schreef manhattan het volgende:

Ik vroeg of je respect hebt voor iemand die jou wil (en waar mogelijk gáát) fillen om wie jij bent ?
[..]
Wat moet ik er aan doen dan? .
Als iemand mij niet mag om wie ik ben, is het niet mijn probleem.
Respect is zo'n kut woord waar niet eens meer betekenis aan hangt tegenwordig.
En daarbij is er nog een groot verschil tussen respect voor iemand hebben en iemand haten om wat hij is.

ik heb het nu over mijn eigen kleine wereld, niet de grote boze buitenwereld
quote:

De vraag was of je geloofd in een veilige grote wereld waarin iedereen gelijk is.
Is geen woord Spaans bij hoor!
Ja en ik vraag tot 2 maal toe wat je met die vraag bedoelt
Bedoel je er mee of ik de wereld zo zie, of dat ik wil dat de wereld zo is?
ijs_beer fan!
pi_40702203
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:57 schreef manhattan het volgende:

[..]

[..]
Nee, natuurlijk niet!
Als ik de mogelijkheid zou hebben dan ben ik dat persoon voor.
Maar dit hoeft natuurlijk niet persé een moslim te zijn...
pi_40702204
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:57 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

'Natuurlijk' klopt het idee en idd is helaas de werkelijk anders.
Maar om maar even te generaliseren dat mensen kuddedieren zijn?
Nee hoor, 't is maar net waar jezelf wil staan.
Ik laat mezelf in ieder geval niet indoctrineren door 'bovenaf' dat 'bepaalde kuddes' het op 'onze' westerse 'vrijheid' gemunt hebben.
Dat is namelijk niet het geval...
In een ander topic zeg je dat wij ons min of meer laten indoctrineren door te geloven dat de verijdelde aanslagen van vandaag op waarheid berusten. Gooi ik het eens om: laat jij je niet indoctrineren door een links-elitaire stroming ?
pi_40702206
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 06:01 schreef manhattan het volgende:

[..]
. Gooi ik het eens om: laat jij je niet indoctrineren door een links-elitaire stroming ?
Laten we het een keertje hebben over onze eigen standpunten ipv met links en rechts naar elkaar te gooien, gewoon een keertje om het leuk te houden.
ijs_beer fan!
pi_40702208
Het gaat dus weer nergens over Kijk in je eigen land, is zat mis, toch
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_40702211
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 06:01 schreef manhattan het volgende:

[..]

In een ander topic zeg je dat wij ons min of meer laten indoctrineren door te geloven dat de verijdelde aanslagen van vandaag op waarheid berusten. Gooi ik het eens om: laat jij je niet indoctrineren door een links-elitaire stroming ?
Dan heb jij niet goed gelezen!
Ik heb daarin gesteld dat ze juist niet op waarheid berusten maar op paniekzaaierij om de publieke opinie van de laatste tijd te proberen weer naar zich toe te trekken...
pi_40702213
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:59 schreef NanKing het volgende:

[..]

Wat moet ik er aan doen dan? .
Als iemand mij niet mag om wie ik ben, is het niet mijn probleem.
Tótdat die persoon jou gaat lastigvallen, een aanslag pleegt waarbij jij je kind verliest of je land van de kaart wil vegen. Het is al lang geen ver van mijn bed-show meer.
quote:
ik heb het nu over mijn eigen kleine wereld, niet de grote boze buitenwereld
Ook jij zult te maken krijgen met deze derde wereld-oorlog. Of je dat nou leuk vind, of niet.
quote:
Ja en ik vraag tot 2 maal toe wat je met die vraag bedoelt
Bedoel je er mee of ik de wereld zo zie, of dat ik wil dat de wereld zo is?
Ik vraag of je er in geloofd ?
pi_40702216
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 06:02 schreef NanKing het volgende:

[..]

Laten we het een keertje hebben over onze eigen standpunten ipv met links en rechts naar elkaar te gooien, gewoon een keertje om het leuk te houden.
Dan moet jezelf maar een 'leuk' topic openen.
Dit is namelijk geen leuk topic en ook niet zo bedoeld.
pi_40702219
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 06:05 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Dan heb jij niet goed gelezen!
Ik heb daarin gesteld dat ze juist niet op waarheid berusten maar op paniekzaaierij om de publieke opinie van de laatste tijd te proberen weer naar zich toe te trekken...
Oke, mijn fout.
Vraag blijft staan: laat jij je niet indoctrineren door een links-elitaire stroming ?
pi_40702221
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 05:43 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Waarom ook?
De kern van het probleem zit hem in het ontbreken van een hoogontwikkeld justitieel systeem, en het gebrekkige rechtssysteem wat ze in dergelijke landen hebben is vaak nog tot op het bot corrupt ook.

Onder zulke omstandigheden worden mensen ontvankelijk voor allerlei vormen van extremisme, hetzij politiek, hetzij religieus.

Daardoor is dat hele 'democratie naar het Midden Oosten brengen' ook zo'n bij voorbaat compleet kansloze exercitie, de corruptie blijft namelijk gewoon voortduren, hierdoor winnen de extremisten geleidelijk aan toch weer aan steun bij de bevolking en dan begint alles gewoon weer van voren af aan.

Het ontbreken van rechtsgelijkheid is trouwens een van de redenen waarom de diverse religies op zeker moment in de geschiedenis bij grote groepen mensen zijn 'aangeslagen', en een uitstekend voorbeeld daarvan is met name de islam.

Kijk, mensen als bin Laden mogen naar mijn maatstaven dan wel gevaarlijke godsdienstwaanzinnigen zijn, maar waneer hij wijst op de corruptie in vrijwel alle islamitische landen, en het heeft over religieuze leiders die 'achter de schermen' alles doen wat Allah verboden heeft terwijl het gewone volk kortgehouden word door een stel als militie en politie vermomde groep hyena's en tenslotte opmerkt dat het 'mijn' westerse regering is die omwille van allerlei eigen(olie)belangen deze tirannen steunt, danwel aan de macht helpt, dan kan ik slechts erkennen dat 'ie op dit punt nog grotendeels gelijk heeft ook...

Nogmaals; corruptie is de onderliggende reden, het is een vorm van maatschappelijke kanker die uiteindelijk zelfs een diepgewortelde democratie als de onze kan vellen waneer je het de kans geeft, kun je nagaan wat de gevolgen zijn in gebieden als het MO en Afrika.
pi_40702222
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 06:06 schreef manhattan het volgende:

[..]

Ook jij zult te maken krijgen met deze derde wereld-oorlog. Of je dat nou leuk vind, of niet.
Que? Does niet zo dramatisch
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')