niet miepen, knijpen!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:44 schreef StephanL het volgende:
Morgenbezig met het oefenen van de F akkoord, valt nog niet mee.
![]()
Ja, dat doe ik wel eens. Vooral voor edge-achtige delayriffs enzo is het heel gaaf om een stereofeed naar de PA te hebben!quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:32 schreef Gitarist het volgende:
Zijn er hier mensen die gitaargeluid in stereo hebben (bijv. d.m.v. een delay of chorus). Ik heb wat m'n effecten betreft wel de mogelijkheid, heb alleen geen geschikte amps daarvoor.
Dit is onder het mom van "niet lullen, spelen!" : NIET LULLEN, SPELEN!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:54 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
niet miepen, knijpen!
kantel je hand wat naar voren anders, dat helpt (pols iets naa voren duwen)
succes!
Het lukt vast wel een keer, maar nu nog nietquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:54 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
niet miepen, knijpen!
kantel je hand wat naar voren anders, dat helpt (pols iets naa voren duwen)
succes!
sommige amps hebben gewoon stereo uit, en die kun je op een speaker cabinet aansluiten in stereo... en ik geloof dat him zo'n vetta heeft, en die heeft een stereo uitgang!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:16 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Dit is onder het mom van "niet lullen, spelen!" : NIET LULLEN, SPELEN!
Hey HIM, heb je foto's van je setup? Werk je echt met 2 amps?? En waarom??
LOLquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:20 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
sommige amps hebben gewoon stereo uit, en die kun je op een speaker cabinet aansluiten in stereo... en ik geloof dat him zo'n vetta heeft, en die heeft een stereo uitgang!
en de F kun je ook misschien spelen met je duim over de hals methode
[afbeelding]
zelfs hij deed dat![]()
Oke, maar dan nog heb je 2 speakers nodig lijkt me... anders krijg je links en rechts door 1 speaker... en dat is alles behalve stereo! Of vergis ik me nou?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:20 schreef Jorikjet het volgende:
sommige amps hebben gewoon stereo uit, en die kun je op een speaker cabinet aansluiten in stereo... en ik geloof dat him zo'n vetta heeft, en die heeft een stereo uitgang!
Ik was laatst in Feedback, en daar kreeg iemand een demonstratie van die Vetta II, op twee cabinets aangesloten, mên, dat klinkt echt als een klokquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:20 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
Precies, zoals jorkjet al zei, heb ik een vetta met een extra cabinet. Dit cabinet kan ik dan aan de andere kant van het podium zetten zodat ik stereo kan spelen. Via de vetta kun je ook 2 verschillende amps runnen (bijvoorbeeld 1 links en een andere rechts) en dan met het voetpedaal kan ik dan de panning veranderen zodat ik met mn voet dus ook letterlijk de gitaarsound over het hele podium kan laten bewegen. Ook is het leuk om filters en delays enzo aan een kant te doen en dan aan de andere kant gewoon een reguliere toon etc.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:16 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Dit is onder het mom van "niet lullen, spelen!" : NIET LULLEN, SPELEN!
Hey HIM, heb je foto's van je setup? Werk je echt met 2 amps?? En waarom??
pff. niks voor mij. ik wordt al sjagerijnig als ik live meer dan 23 pedalen heb. lijkt wel een fuckin tapdans act af en toe.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:28 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Precies, zoals jorkjet al zei, heb ik een vetta met een extra cabinet. Dit cabinet kan ik dan aan de andere kant van het podium zetten zodat ik stereo kan spelen. Via de vetta kun je ook 2 verschillende amps runnen (bijvoorbeeld 1 links en een andere rechts) en dan met het voetpedaal kan ik dan de panning veranderen zodat ik met mn voet dus ook letterlijk de gitaarsound over het hele podium kan laten bewegen. Ook is het leuk om filters en delays enzo aan een kant te doen en dan aan de andere kant gewoon een reguliere toon etc.
Als het podium echt groot is dan doe ik dit via de stereo direct-outs zodat dit over de PA-boxen gaat.
Ik heb geen foto's van mn gear...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:31 schreef Thomzzzzz het volgende:
Cool... duur grapje zeker of niet? Ik heb laatst gespeeld met stereo, het is voor mij niet van toepassing, maar het is wel erg leuk om mee te spelen!
FOTO'S!!!!!
Nee dat is het dus niet, je hebt maar 1 floorboard en met een durk op 1 knop komt dus je hele setup naar voren toe. Dat pedaal waar ik het over heb is gewoon een wahwapedaal met een 2e functie.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:35 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
pff. niks voor mij. ik wordt al sjagerijnig als ik live meer dan 23 pedalen heb. lijkt wel een fuckin tapdans act af en toe.
http://www.line6.com/footcontrollers/fbv.htmlquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:36 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nee dat is het dus niet, je hebt maar 1 floorboard en met een durk op 1 knop komt dus je hele setup naar voren toe. Dat pedaal waar ik het over heb is gewoon een wahwapedaal met een 2e functie.
ok, maar punt blijft dus dat er onder die knop een programma zit, waar ik op het podium geen invloed meer op kan uitoefenen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:36 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nee dat is het dus niet, je hebt maar 1 floorboard en met een durk op 1 knop komt dus je hele setup naar voren toe. Dat pedaal waar ik het over heb is gewoon een wahwapedaal met een 2e functie.
Ja, dan houdt het op natuurlijk! maarja ik neem aan dat je dan ook geen pink-floyd of egde achtige dingen met je gitaar doet?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:57 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
ok, maar punt blijft dus dat er onder die knop een programma zit, waar ik op het podium geen invloed meer op kan uitoefenen.
ik heb het geprobeerd. 19", Modeling amps, floorboards, midi..
voor mij is het niks. mijn setup moet:
1. mechanisch bedienbaar zijn, geen presets, programma's oid.
2. in alle mogelijke combinaties van effecten goed klinken.
Doe jij de laatste tijd nog wel eens iets anders dan oefenen?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:58 schreef VaderJacob het volgende:
Goedemorgen beste gitaristen![]()
Het word vandaag weer een dag van veel oefenen, en veel oefenen![]()
Mooie OP![]()
Behalve dan de enorme spelvaut in de TT, maar daar zal ik maar niet over gaan zeuren.
Oefenen is mijn mottoquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:06 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Doe jij de laatste tijd nog wel eens iets anders dan oefenen?
Ik ben geloof ik een beetje scheel, maar ik zie 'm niet, vertel?
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:24 schreef Thomzzzzz het volgende:
Echt? Pfffffff HUILIE! Ik heb mijn Z's ook weggelaten... en ENORME spelfout maakt ie er dan meteen van...
man, ga toch bassen!
dat neem je helemaal correct aan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:03 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ja, dan houdt het op natuurlijk! maarja ik neem aan dat je dan ook geen pink-floyd of egde achtige dingen met je gitaar doet?
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=leiden+gitaar+leraar+gitaarles+muziekschool&meta=quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:05 schreef Djaser het volgende:
Komen er hier nog gitaristen uit Leiden die mij aan gitaarleraar zouden kunnen helpen?
Jazekerquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:05 schreef Djaser het volgende:
Komen er hier nog gitaristen uit Leiden die mij aan gitaarleraar zouden kunnen helpen?
Goh bedankt, een zoek resultaten lijst zonder bruikbare resultaten. Nee daar had ik je hulp echt voor nodig.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:08 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=leiden+gitaar+leraar+gitaarles+muziekschool&meta=
Wilden ze daar wel helpen op het station. Ze eisten namelijk van mij dat ik eerst een gitaar bij hun kocht voordat ze mij aan gitaar leraar hielpen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:09 schreef StephanL het volgende:
[..]
JazekerIk kreeg van de muziekwinkel aan de stationsplein de tip om eens contact op te nemen met popschool de Reus. Inmiddels zit ik er nu bijna een jaartje.
Deze zit op het industrieterrein aan de Rooseveltstraat. url is http://www.popschooldereus.nl
Ik zie dat je een T-Rex Replica ervoor terug wil... ik kon 'm nergens vinden en feedback kon 'm niet voor me bestellen, daarom heb ik de TC Electronic Vintage Delay gekocht... die 2 zijn exact hetzelfde om te zien, exact dezelfde functies en volgens mij zijn ze qua klank ook niet erg verschillend...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:04 schreef Neidropje het volgende:
iemand nog interesse?:
TS9 te koop reissue
Anders tief je lekker een eind opquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:21 schreef Djaser het volgende:
[..]
Goh bedankt, een zoek resultaten lijst zonder bruikbare resultaten. Nee daar had ik je hulp echt voor nodig.
[..]
* Thomzzzzz geeft Vader Jacob een schouder om op te huilen... *snik* ahhhhh kom maar knullie...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:32 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Anders tief je lekker een eind op![]()
Liefquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:44 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
* Thomzzzzz geeft Vader Jacob een schouder om op te huilen... *snik* ahhhhh kom maar knullie...
http://www.all-guitar-chords.com/guitar_scales.phpquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:49 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Lief![]()
Heeft iemand trouwens een paar tabs of een site met toonladders?
Ik ken er nu 1De G bleus ladder, maar ik vind ze wel geinig en ik wil er nog wel een paar leren.
Voel de gay-vibe hier in het gitaristen topique! Ghegheghe...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:49 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Lief![]()
Heeft iemand trouwens een paar tabs of een site met toonladders?
Ik ken er nu 1De G bleus ladder, maar ik vind ze wel geinig en ik wil er nog wel een paar leren.
Ah das reuze handigquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:59 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
http://www.all-guitar-chords.com/guitar_scales.php
Volgens mij mocht het wel, als de mensen de tabs zelf uitzochten was het geen schending. maar steeds meer mensen kochten het officiele tab boek en zetten die tabs online. Dat was dan weer niet toegestaan en toen gingen ze maatregelen nemen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:01 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Voel de gay-vibe hier in het gitaristen topique! Ghegheghe...
www.mxtabs.net had vroeger een hele sectie met lessen enzo, maar dat was vóór de verandering van de website, en nu ligt ie er helemaal uit i.v.m. schending van de muziekwetten ofzo...
Tabs door mensen op internet gezet, dat is toch geen schending van welke wet dan ook? Je verkoopt niets, je laat alleen aan mensen zien hoe je een liedje moet spelen ofzo, en dan meestal ook nog eens of vol fouten of andere manieren van spelen... what's the big deal?
Ben ik ff blij dat ik alle mysongbook nummers op een harde schijf heb staanquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:12 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Volgens mij mocht het wel, als de mensen de tabs zelf uitzochten was het geen schending. maar steeds meer mensen kochten het officiele tab boek en zetten die tabs online. Dat was dan weer niet toegestaan en toen gingen ze maatregelen nemen.
Je bent niet de enigequote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:18 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ben ik ff blij dat ik alle mysongbook nummers op een harde schijf heb staan.
Ja, speel de solo vertraagd af (via geluidsrecorder) voor het ritme want niet iedere noot is even lang. Ook kloppen de tabs niet helemaal, maar na een lange studie van mijn broer Last_action_hero is dit wel de hele correcte tab van het snelle stuk.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:38 schreef NickW het volgende:
Damn ben net terug van vakantie 10 dagen niet gespeelt nu speel ik weer veel mn vingers doen fucking pijn haha, dus een beetje minderen, Iemand nog tips bij de Argepggio van sweet child o mine van guns n roses in die laatste solo in het midden? ben al tijdje mee bezig maar hij wilt maar niet lukken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | |--------7h8--p7-------------------------------------------------------------7^---7-10^-| |----------------------9------8^-----8------/11--begin hippe stuk---9^--8-9-----9-------| |-----------------------------------------------------------------------| |-----------------------------------------------------------------------| |-----------------------------------------------------------------------| |-7-8p7-11p7-8-11-12/14-11-12--14/15-12-14-15p14-12----14p11-12h14p12---| |---------------------------------------------------15----------------15| |-----------------------------------------------------------------------| |-----------------------------------------------------------------------| |-----------------------------------------------------------------------| |-----------------------------------------------------------------------| w/wah wah |-17--------------------------------------------------------------------| |----15^---15^---15^---15^---15^-p12----------15^----15^--------15^-p12------| |------------------------------------14(p12)----------------------------14(p12)---| |-----------------------------------------------------------------------| |-----------------------------------------------------------------------| |-----------------------------------------------------------------------| |
Krijg zelf grafkanker, op jouw achterlijke humor zit ik echt niet te wachtenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:32 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Anders tief je lekker een eind op![]()
Nou nou, een hoop liefde vandaag...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 15:42 schreef Djaser het volgende:
[..]
Krijg zelf grafkanker, op jouw achterlijke humor zit ik echt niet te wachten
Ik zie de humor er niet van inquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 15:42 schreef Djaser het volgende:
[..]
Krijg zelf grafkanker, op jouw achterlijke humor zit ik echt niet te wachten
Wij zeggen van neequote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:04 schreef Curious-PB het volgende:
Gister met de webcam een liedje van Opeth opgenomen...
Vinden jullie het als gitaristen nog wat of zeggen jullie van nee?
http://www.youtube.com/watch?v=_50VODyhtU8
![]()
Dude...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:32 schreef VaderJacob het volgende:
Ik ken het nummer ook niet. Het ziet er wel goed uit.
Maar persoonlijk heb ik nooit het gedult om zoiets 3 minuten vol te houden.
Ik kan wel 3 minuten een mooi liedje spelenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:33 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Dude...
Ik hoop dat je niet in een band speelt... als je niet 3 minuten een mooi liedje kan spelen...
GA TOCH BASSEN!
Rustig en langzaam kan ook heel erg lekker zijn, zeker als je het een beetje afwisseltquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:35 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ik kan wel 3 minuten een mooi liedje spelen![]()
Maar ik heb een andere definitie van mooi.
Edit: Wat ik dus bedoel is dat ik het graag wat sneller en wat harder heb.
Bij mij zijn ze allemaal precies 3:00 minutenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:01 schreef VaderJacob het volgende:
Bij mij rond de 3 minuten. de 1wat langer als de ander.
No shitquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:54 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Bij mij zijn ze allemaal precies 3:00 minuten![]()
![]()
Zeker vlak na de solo...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:03 schreef Desensitized het volgende:
Jep, met 3 minuten is hij het zat en klikt hij naar de volgende.
Ik heb geen werk meer en ik ga studeren dus ik heb nog wat weekjes vrije tijdquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:05 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Zeker vlak na de solo...
===
Maar ehh hoe komen jullie aan zoveel tijd om de hele dag door te posten??? Hebben jullie geen werk of andere bezigheden (gitaar spelen bijv.) ofzo?
Voor het geld hoef ik het niet te doen. en ik was wel toe aan wat vakantie.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:08 schreef Gitarist het volgende:
Ja ok... maar ik doelde idd meer op VaderJacob en andere de hele dag aanwezige lui...
Ik heb na een weekje vakantie gehad te hebben vandaag weer de arbeid opgepakt... a.s. Vrijdag vrij gevraagd, want dan komt m'n nieuwe gitaar
Een aantal posts geleden, in het vorige topic: Het gitaristentopic Nr. 71: Jorikjet is niet sexy!!!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:12 schreef Desensitized het volgende:
Wat voor gitaar? Foto?
Niet dat ik last van je heb ofzo hoor, maar ik vraag me af hoe mensen aan zoveel tijd komen...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:13 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Voor het geld hoef ik het niet te doen. en ik was wel toe aan wat vakantie.
Als ik straks weer studeer zal ik niet heel de dag hier rondhangen maar kom ik jullie savonds met mijn aanwezigheid verblijden![]()
Tussen drukke werkzaamheden heen posten natuurlijkquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:05 schreef Gitarist het volgende:
Maar ehh hoe komen jullie aan zoveel tijd om de hele dag door te posten???
Whehehe, als er een tijd is dat je de hele dag kansloos op Fok kan rondhangen, dan is het wel als je studeertquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:13 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Voor het geld hoef ik het niet te doen. en ik was wel toe aan wat vakantie.
Als ik straks weer studeer zal ik niet heel de dag hier rondhangen maar kom ik jullie savonds met mijn aanwezigheid verblijden![]()
Dat kan bij ons niet, m'n manager krijgt informatie over welke sites worden bezocht... niet per gebruiker, maar toch. Veel forum.fok.nl op dat lijstje is niet goed voor m'n salaris denk ik...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tussen drukke werkzaamheden heen posten natuurlijk.
Veel gayer dan sterretjes wordt het niet hoor.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:53 schreef NiteSpeed het volgende:
Leuke sterretjes, alleen een tikkeltje gay.
Die was ik effe vergeten, daar wilde ik gisteren al op ingaan! Sowieso zijn de eerst 4 albums t/m 1989's ...And Justice For All echt geweldig! Toffe nummers (per album)quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:12 schreef VaderJacob het volgende:
Ow en Dribbel zoekt toffe metallica nummers om te gitaren, iemand tips![]()
Hartjes dan? Zoals in de ondertitel van Jorikjetquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:59 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
Veel gayer dan sterretjes wordt het niet hoor.
Doooooeeed, das de gitaar van de Everly Brothers!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:53 schreef NiteSpeed het volgende:
Leuke sterretjes, alleen een tikkeltje gay.
Gelukkig kun je blind typenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 10:27 schreef VaderJacob het volgende:
Goedemorgen beste gitaristen![]()
Het is bewolkt donker, en zonder lamp kan ik mijn toetsenbord niet eens fatsoenlijk zien.
Thomzzz, Dribbel bedankt je voor je metallica nummers![]()
Ik ben officieel aan het werkquote:Op woensdag 9 augustus 2006 10:43 schreef VaderJacob het volgende:
Verzin een nieuw soort gitaarspel, dan heb je wat te doen![]()
Nee ik heb nu een vaste baan... maar ik moet nog 1,5 week en dan ga ik studeren... ik ben nu 2 jaar aan het werk, wat eigenlijk al nooit de bedoeling was, dus ik heb nu genoeg geld verdiend, studiotroep gekocht, gitaarspul gekocht, rijbewijs + motor gekocht... nu nog een HBO diplomaquote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
hopelijk een vakantiebaan dan?
Koop een basquote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:14 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Nee ik heb nu een vaste baan... maar ik moet nog 1,5 week en dan ga ik studeren... ik ben nu 2 jaar aan het werk, wat eigenlijk al nooit de bedoeling was, dus ik heb nu genoeg geld verdiend, studiotroep gekocht, gitaarspul gekocht, rijbewijs + motor gekocht... nu nog een HBO diploma
Ik verveel me omdat ik het wel gehad heb en verder wil!
Ik heb een basquote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:17 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Koop een bas![]()
Wat ga je eigenlijk studeren als je klaar bent met werken?
Ga je forenzen vanuit Apeldoorn, of ga je in het wonderschone Utrecht wonen?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:20 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ik heb een bas
Ik ga naar de Hogeschool Utrecht, Digitale Communicatie studeren, en zoals het er nu naar uitziet afstudeerrichting CMD (Communication & Multimedia Design) maar dat is afwachten of die richting me daadwerkelijk aanspreekt...
vandaag nog, morgen halve dag en vrijdag... en dan volgende week nog 4,5 dag (lang leve de 36-urige werkweek) en dan zit het erop!
Ukelele. Een klein snaarinstrument met hoge klank, vaak gestemd in kwarten (meen ik me te herinneren).quote:
Ah dankjewelquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ukelele. Een klein snaarinstrument met hoge klank, vaak gestemd in kwarten (meen ik me te herinneren).
Edit: en dat geheugen is ook aan revisie toe. Het is C6 G-C-E-A.
Als alles meezit heb ik over 2 weken een woningkje midden in het centrum van apeldoorn, dus dan blijf ik hier wel lekker zitten, ik vermaak me wel hoor... en de OV studentenkaart is gratis dus dat is allemaal wel weer lekker geregeld! Tenzij ik echt iets in Utrecht kan vinden natuurlijk!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:16 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ga je forenzen vanuit Apeldoorn, of ga je in het wonderschone Utrecht wonen?
Ok, jammer, anders hadden we een band kunnen beginnenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:26 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Als alles meezit heb ik over 2 weken een woningkje midden in het centrum van apeldoorn, dus dan blijf ik hier wel lekker zitten, ik vermaak me wel hoor... en de OV studentenkaart is gratis dus dat is allemaal wel weer lekker geregeld! Tenzij ik echt iets in Utrecht kan vinden natuurlijk!
Precies. Drie gitaristen zoals Lynyrd Skynyrd en de Some Girls periode van de Stones werkt veel beterquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:28 schreef Svyatagor het volgende:
hoewel twee gitaristen nooit zo perfect werkt in mijn ervaring![]()
exactvol.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:24 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ah dankjewel![]()
Ik heb er nog even op gegoogled en kon dit vinden.
[afbeelding]
Tuurlijk wel! Dikke ritmes, en een onderliggend ritme als jij solo's speelt... ik voorzie geen problemen... En een band beginnen kan natuurlijk sowieso, spullen in een oefenvoorziening pleuren, klaar!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:28 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ok, jammer, anders hadden we een band kunnen beginnen![]()
hoewel twee gitaristen nooit zo perfect werkt in mijn ervaring![]()
D'Addario bedoel je? Kutsnaren! Met die achterlijke gekleurde bolletjes!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:19 schreef Jorikjet het volgende:
idd, en misschien een ander merk snaren proberen... ik heb altijd ernie ball's, en die roesten niet... d arrio (ofzo) snaren roesten kei hard onder me vingers weg
d' addario's beginnen na een tijdje inderdaad te roesten. ik ga ook maar een keer ernie balls proberen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:19 schreef Jorikjet het volgende:
idd, en misschien een ander merk snaren proberen... ik heb altijd ernie ball's, en die roesten niet... d arrio (ofzo) snaren roesten kei hard onder me vingers weg
Ik zeg vervangen die troep! Weet je ook wat ze erop hebben gezet bij Ibanez?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:33 schreef VaderJacob het volgende:
Op mijn ibanez zitten nog de fabriekssnaren, die zijn nog steeds goed. verder heb ik hier een pakje D'adarrrio's reserve snaren.
Not realyquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:38 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ik zeg vervangen die troep! Weet je ook wat ze erop hebben gezet bij Ibanez?
Nee volgens mij zijn er wel andere merken die ook gekleurde balls gebruiken, maar ik weet niet zeker of het dezelfde kleuren zijn... meestal zijn ze goudkleurig geloof ik....quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:41 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Not realy![]()
Maar gestemt staan ze nog goed, zowel als je ze los aanslaat als dat je ze op de 12e fret aanslaat.
Edit: Het zijn wel snaren met gekleurde balletjes acherin. Ik weet niet of alleen D'adario's dit hebben.
Owkee.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:12 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Nee volgens mij zijn er wel andere merken die ook gekleurde balls gebruiken, maar ik weet niet zeker of het dezelfde kleuren zijn... meestal zijn ze goudkleurig geloof ik....
probeer power slinky eens... is 0.11, eentje dikker dus... maakt je geluid veel dikker in eensquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:24 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
D'Addario bedoel je? Kutsnaren! Met die achterlijke gekleurde bolletjes!
Nee, onzin natuurlijk, prima snaren, maar niet mijn soort... ik gebruik zelf Ernie Ball Regular Slinky en ik werd door de gitarist van Feedback Apeldoorn aangeraden een Gibson snaren te proberen... dat idee bevalt me wel... Gibson gitaar met Gibson snaren![]()
Ik speel Les Paul door een Koch, mijn geluid is al zo dik en ik denk dat het als het nog dikker wordt, dat het gruizig en ondefinieerbaar wordt... maar ik zal 't eens proberen, iets laag van de versterker eruit draaien, misschien ook wel fijn voor iets lager stemmen... ik heb alles nu 1/2 toon omlaag drop D (eigenlijk drop C# dusquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:37 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
probeer power slinky eens... is 0.11, eentje dikker dus... maakt je geluid veel dikker in eens
Dribbel ??quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:15 schreef VaderJacob het volgende:
Hoi![]()
Iemand enig idee wat je betaalt voor een goede set Humbuckers.?
Snaren eerst wat losdraaien, anders kunnen ze lelijk in je gezicht springen, dus eerst wat spanning eraf... ik hoor van mensen dat ze de eraf gehaalde snaar direct vervangen i.v.m. de spanning op de nek. Ik haal zelf juist altijd alles eraf en reinig mijn gitaar eerst...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:28 schreef znarch het volgende:
jeuw, ik ga zo bij mijn epiphone SG trachten mijn snaren te vervangen, is het gewoon een kwesite van 1 voor 1 losknippen met een tang en een nieuwe erin proppen of zijn er bepaalde vakuilen waar ik op moet letten >?
ik dacht bij de eerste keer van m'n Epi ook dat ik de brug had gesloopt, maar toen zag ik dus dat de snaren en doorheen moesten en hij zo weer vast haaktquote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:32 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Snaren eerst wat losdraaien, anders kunnen ze lelijk in je gezicht springen, dus eerst wat spanning eraf... ik hoor van mensen dat ze de eraf gehaalde snaar direct vervangen i.v.m. de spanning op de nek. Ik haal zelf juist altijd alles eraf en reinig mijn gitaar eerst...
Oh en het is de eerste keer dat je dit doet? Niet schrikken, de brug HOORT los te zittendie flikkert er straks namelijk uit als je alle snaren eraf hebt!!
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:35 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik dacht bij de eerste keer van m'n Epi ook dat ik de brug had gesloopt, maar toen zag ik dus dat de snaren en doorheen moesten en hij zo weer vast haakt![]()
ik snapte al niet waarom die zo om die schroeven zat met die haken.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]goeie herinneringen...
Omg m'n brug*alles flikkert op de grond*
Ik gebruik mijn nagels nooit om te gitaren dus ik knip ze sowieso af.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:06 schreef Ciscus het volgende:
sta ik alweer niet in de OP?
heb ook weinig tijd, het is u allen vergeven.
Kent iemand het nagel-dilemma: voor gitaren wil ik lange(re) nagels, en voor bassen (meer mijn beroep geen nagels.....dilemma dilemma dilemma!
Goed! je kunt nooit genoeg muziekspullen hebben! GAS!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:20 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ik heb een bas
Ik ga naar de Hogeschool Utrecht, Digitale Communicatie studeren, en zoals het er nu naar uitziet afstudeerrichting CMD (Communication & Multimedia Design) maar dat is afwachten of die richting me daadwerkelijk aanspreekt...
vandaag nog, morgen halve dag en vrijdag... en dan volgende week nog 4,5 dag (lang leve de 36-urige werkweek) en dan zit het erop!
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:11 schreef guitarist.nl het volgende:
DR
Aardgas jaquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:06 schreef --H-I-M-- het volgende:
;heb jij geen gas dan??
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:13 schreef VaderJacob het volgende:
Ja als je me eens vertelt welke GAS jij bedoelt![]()
Maak je geen zorgen, als ik het ene heb wil ik het andere alweerquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:23 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Gelukkig, ik werd al een beetje bang!
DR is een snerenmerk welke heel fijn is!
dan stem je hem toch gewoon ten opzichte van de A snaar?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:52 schreef znarch het volgende:
Weer een klein probleempjeIk heb mijn snaren nu vervangen en ze getracht te stemmen, dit gaat goed, tot en met de de (bas) E snaar. Die wil gewoon niet. (Ik gebruik de tool van guitar pro 5 btw). het metertje blijft maar van links naar rechts uitslaan
iemand een idee hoe dit komt ?
Wat imported zegt, met als aanvulling de vraag of je volume op de gitaar wel voluit staat...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:52 schreef znarch het volgende:
Weer een klein probleempjeIk heb mijn snaren nu vervangen en ze getracht te stemmen, dit gaat goed, tot en met de de (bas) E snaar. Die wil gewoon niet. (Ik gebruik de tool van guitar pro 5 btw). het metertje blijft maar van links naar rechts uitslaan
iemand een idee hoe dit komt ?
Ik heb het gezien.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:42 schreef Desensitized het volgende:
Brian, je hebt een bod, ik wil em!
Nou er zit dus nogal een forse (hollow)body aan dus in een koffer voor een elektrische past hij niet. Nouja, fingers crossed dat de post vanuit Duitsland een beetje snel is.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:37 schreef Desensitized het volgende:
Inderdaad, beetje normaal formaat gitaar?
welke rel?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:17 schreef Gitarist het volgende:
Gelukkig gaat in dit topic het leven gewoon door en wordt er niet oeverloos gepraat over "de rel"
heb je een gitaar besteld zonder er op te hebben gespeeld? dat is dus iets wat ik echt nooit zou doen...quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:17 schreef Gitarist het volgende:
Vorige week heb ik mijn gitaar besteld (Fender American Deluxe Telecaster) en er werd mij verteld dat het een week zou duren...
Weten jullie of Fender snel is met leveren vanuit Duitsland? Hoorde trouwens ook iets dat er tegenwoordig weer een magazijn in Nederland is... weten jullie daar wat van?
===
Gelukkig gaat in dit topic het leven gewoon door en wordt er niet oeverloos gepraat over "de rel"
Nee klopt, dat is natuurlijk ook niet zo slim... zelfs de beste, duurste gitaren kunnen fouten inzitten, of niet zo klinken/spelen als jij wil... het is daarom ook nooit slim om een gitaar te bestellen en er vanuit te gaan dat het goed is, ondanks (omdatquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 08:34 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
heb je een gitaar besteld zonder er op te hebben gespeeld? dat is dus iets wat ik echt nooit zou doen...
Misschien het wel of niet luister relquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:34 schreef Jorikjet het volgende:
wat voor een rel? wat heb ik gemist
Er was een semi-grappig topic in F & F, dat werd dichtgegooid maar vervolgens door een hoger Fok!-echelon weer opengegooid. Modjes voelen zich niet serieus genomen en stappen op. Stuk of tien mods stappen ook op uit steun, maar dat levert niks op. En iedereen is heel erg serieus opgewonden en boos over de gezagsstructuur bij zoiets irrelevants als een internetforum.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:34 schreef Jorikjet het volgende:
wat voor een rel? wat heb ik gemist
Ik heb er bij Feedback op gespeeld, maar bij een andere zaak (m'n vaste gitaarboer) besteld.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 08:34 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
heb je een gitaar besteld zonder er op te hebben gespeeld? dat is dus iets wat ik echt nooit zou doen...
Je hebt wel gelijk, maar als jij op een gitaar speelt die in een zaak hangt, koop je die dan, of heb je liever een nieuwe (ongebruikt)? Ik ga voor het laatste... en als er dan wat mis mee is, gaat 'ie doodleuk weer terug.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:00 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Nee klopt, dat is natuurlijk ook niet zo slim... zelfs de beste, duurste gitaren kunnen fouten inzitten, of niet zo klinken/spelen als jij wil... het is daarom ook nooit slim om een gitaar te bestellen en er vanuit te gaan dat het goed is, ondanks (omdat) het een Fender is...
Bij Feedback Apeldoorn hangt "mijn" gitaar, ik heb er hier op gespeeld en dat ding is dood ofzo, die plank doet niets! Heb mijne nu bij Dirk Witte, Amsterdam gehaald, maar wel na een X-aantal uren erop gespeeld te hebben... damn, als ik die in Apeldoorn had gekocht, was ik duurder uit geweest en had ik zo'n KUTgitaar
Maareh, tip voor de volgende keer dus: SPELEN!
De action is een kwestie van smaak lijkt me... en je krijgt hem zuiver geïntoneerd d.m.v. het gebruik van een stemapparaatje....quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:37 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb gisteren mijn hele avond gespendeerd aan het snaren vervangen, brug afstellen, en gitaar opnieuw intoneren. Ik blijf het lastig vinden om dat helemaal perfect te doen, zodat ik zowel de juiste action (brughoogte) en octaafzuiverheid heb. Ik doe het maar een beetje op gevoel, en de intonatie mbv een stemapparaatje, maar heeft er iemand nog tips?
Op zich klinkt hij nu wel weer prima, maar goed, ik weet niet of ik iets heel simpels over het hoofd zie
Het lijkt me logish dat je het showmodel niet mee naar huis neemtquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:02 schreef Gitarist het volgende:
Je hebt wel gelijk, maar als jij op een gitaar speelt die in een zaak hangt, koop je die dan, of heb je liever een nieuwe (ongebruikt)? Ik ga voor het laatste... en als er dan wat mis mee is, gaat 'ie doodleuk weer terug.
Het is bij mij één keer eerder voorgekomen dat ze m'n gitaar nieuw in de doos hadden. De rest moest allemaal besteld worden.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:06 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Het lijkt me logish dat je het showmodel niet mee naar huis neemt![]()
Toen ik mijne kocht haalde ze gewoon een model uit het magazijn.
Ja, dat lijkt me ook logisch. Even uit de doos halen aldaar, uittesten en meenemen als 'ie goed is.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:10 schreef Jorikjet het volgende:
ik zou dan wel die gitaar die ik getest heb willen hebben... lijkt me niet meer dan logisch. iedere gitaar is uniek namelijk![]()
Ja ik had hem bij Feedback rotterdam gekocht, daar zit het magazijn ook. Dus behalve de echt zeldzame en dure modellen hebben ze het meeste wel dubbel.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:11 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Het is bij mij één keer eerder voorgekomen dat ze m'n gitaar nieuw in de doos hadden. De rest moest allemaal besteld worden.
Bij de zaak waar ik nu dus altijd kom hebben ze eigenlijk alleen maar Squiers en Staggjes, dus moeten ze alles bestellen voor me.
Het Pothuys is toch zó vol! Daar heb je niet veel mensen voor nodigquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:13 schreef Ciscus het volgende:
Cynic, waar ga je in Utrecht optreden. Ik ga met m'n band uit eten en vervolgens muziek opzoeken....waarschijnlijk naar 't Pothuys (kijken of anderen de toko ook zo vol kunnen krijgen hehe)...maar waar gaat u pingelen dan?
en bedankt....we waren blij eindelijk een keer de muren niet te zien.....hahaquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:15 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Het Pothuys is toch zó vol! Daar heb je niet veel mensen voor nodig
Het ligt er ook een beetje aan. Kleine specialisten kiezen vaak best zorgvuldig hun gitaren uit op nerf, kleur, klank... Je koopt daar echt een gitaar, en niet een model, als je begrijpt wat ik bedoel. Wat Jorikjet zegt, zeker in het hogere segment heb je grote verschillen per gitaar, ook al zijn ze van dezelfde klasse. Ik zou ook nooit zomaar 'uit de doos' kopen, maar goed, dat verschilt per persoonquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:02 schreef Gitarist het volgende:
Je hebt wel gelijk, maar als jij op een gitaar speelt die in een zaak hangt, koop je die dan, of heb je liever een nieuwe (ongebruikt)? Ik ga voor het laatste... en als er dan wat mis mee is, gaat 'ie doodleuk weer terug.
[..]
Ja daar kom je wel 4 maanden te laat meequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:17 schreef Svyatagor het volgende:
Het ligt er ook een beetje aan. Kleine specialisten kiezen vaak best zorgvuldig hun gitaren uit op nerf, kleur, klank... wat Jorikjet zegt, zeker in het hogere segment heb je grote verschillen per gitaar, ook al zijn ze van dezelfde klasse. Ik zou ook nooit zomaar 'uit de doos' kopen, maar goed, dat verschilt per persoon
Die zie je ook niet, vanwege alle mensen die er staan bij een optreden. Maar het is een vrij klein grachtenkeldertje (met zo'n rondlopend plafond).quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:16 schreef Ciscus het volgende:
[..]
en bedankt....we waren blij eindelijk een keer de muren niet te zien.....haha
Ja, zelf nadenken is voor sommige mensen nu eenmaal teveel gevraagd.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:18 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja daar kom je wel 4 maanden te laat mee![]()
I know, ik heb er een paar keer opgetreden...de leukste plek om op te treden in Utrecht!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:20 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Die zie je ook niet, vanwege alle mensen die er staan bij een optreden. Maar het is een vrij klein grachtenkeldertje (met zo'n rondlopend plafond).
Hoeveel erin kunnen weet ik niet. Maar ze hebben wel een site
Nou nee hoor, maar het was de eerste gitaar die ik kocht dus ik heb er helemaal niet bij stilgestaan.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:22 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, zelf nadenken is voor sommige mensen nu eenmaal teveel gevraagd.![]()
Tsja... ik vind het over het algemeen wel meevallen hoeveel verschil er zit tussen de gitaar die je uitprobeert en een "nieuwe". Het zal bij de hele dure gitaren (waar jij het over hebt, achter slot en grendel) vast wel anders zijn, maar over het algemeen zitten er op de demonstratiemodellen wel gebruikssporen... die maak ik er liever zelf op.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:31 schreef Thomzzzzz het volgende:
als het je eerste gitaar is, dan maakt het eigenlijk niet zo veel uit, je bent als je net begint toch geen Slash!
En ik koop de gitaar waarop ik gespeeld heb, niks geen nieuwe bestellen en dan een nieuwe... dat heb ik wel gezien, want die bij Feedback was hetzelfde model die ik nu heb, maar die was KUT...
Bij Dirk Witte hangen duurdere gitaren achter slot en grendel, dus hij was sowieso niet zomaar gepakt door iemand die een keer op een Gibson wilde rammen...
Het was niet mijn 1e gitaar, ik had al een kijkshop geval ooit gehad. Maar daar speelde ik eigenlijk nooit op. En toen ik serieus gitaar wou gaan spelen heb ik maar zsm een nieuwe aangeschaft.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:31 schreef Thomzzzzz het volgende:
als het je eerste gitaar is, dan maakt het eigenlijk niet zo veel uit, je bent als je net begint toch geen Slash!
En ik koop de gitaar waarop ik gespeeld heb, niks geen nieuwe bestellen en dan een nieuwe... dat heb ik wel gezien, want die bij Feedback was hetzelfde model die ik nu heb, maar die was KUT...
Bij Dirk Witte hangen duurdere gitaren achter slot en grendel, dus hij was sowieso niet zomaar gepakt door iemand die een keer op een Gibson wilde rammen...
Ja maar ik ben niet gek, ik neem geen gitaar met krassen enzo mee... maar het is eigenlijk stom, bij duurdere gitaren zouden ze er beter op moeten letten. Mijn gitaar was 2100 in apeldoorn voor een baggerplank en 1750 in amsterdam voor een heeeeeeeeerlijke gitaar... zelfde model, zelfde bouwjaar... zelfde finish zelfs! Die Quality Check zegt dus ook geen fuck blijkbaar!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:37 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Tsja... ik vind het over het algemeen wel meevallen hoeveel verschil er zit tussen de gitaar die je uitprobeert en een "nieuwe". Het zal bij de hele dure gitaren (waar jij het over hebt, achter slot en grendel) vast wel anders zijn, maar over het algemeen zitten er op de demonstratiemodellen wel gebruikssporen... die maak ik er liever zelf op.
Tsja... gratis gerelict zullen we maar zeggen dan..quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:39 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ja maar ik ben niet gek, ik neem geen gitaar met krassen enzo mee... maar het is eigenlijk stom, bij duurdere gitaren zouden ze er beter op moeten letten. Mijn gitaar was 2100 in apeldoorn voor een baggerplank en 1750 in amsterdam voor een heeeeeeeeerlijke gitaar... zelfde model, zelfde bouwjaar... zelfde finish zelfs! Die Quality Check zegt dus ook geen fuck blijkbaar!
Veel geduldquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:37 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb gisteren mijn hele avond gespendeerd aan het snaren vervangen, brug afstellen, en gitaar opnieuw intoneren. Ik blijf het lastig vinden om dat helemaal perfect te doen, zodat ik zowel de juiste action (brughoogte) en octaafzuiverheid heb. Ik doe het maar een beetje op gevoel, en de intonatie mbv een stemapparaatje, maar heeft er iemand nog tips?
Op zich klinkt hij nu wel weer prima, maar goed, ik weet niet of ik iets heel simpels over het hoofd zie
Tivoli...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:13 schreef Ciscus het volgende:
Cynic, waar ga je in Utrecht optreden. Ik ga met m'n band uit eten en vervolgens muziek opzoeken....waarschijnlijk naar 't Pothuys (kijken of anderen de toko ook zo vol kunnen krijgen hehe)...maar waar gaat u pingelen dan?
http://www.the-wounded.nlquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:29 schreef Desensitized het volgende:
Welke band speel je ook alweer?
En in 2002 ook op werfpop gestaan in Leidenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:56 schreef Cynic het volgende:
Die clip is zowaar een keer op MTV geweest
Zo'n hot or not programma waar hij genadeloos "not" werd verklaardquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:58 schreef Desensitized het volgende:
Dat meen je! Vet! Wat voor programma?
Vet, jullie verkopen t-shirtsquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:32 schreef Cynic het volgende:
[..]
http://www.the-wounded.nl
mijn excuses voor de schaamteloze spam...
Die op de site zijn allemaal op, al geruime tijd ookquote:
En in het voorprogramma van HIM!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:01 schreef StephanL het volgende:
[..]
En in 2002 ook op werfpop gestaan in Leiden
Dat kan niet meer stuk
Ik weet niet of ik dat kan vullenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:58 schreef Ciscus het volgende:
We kunnen al bijna een weekendvullend festival neerzetten met z'n allen. Ik ben de hoofdact, okay? En Vader Jacob de openingsact (van 7.00 tot 7.10 's ohtends)
Als je zelf een nummer kunt schrijven, en deze met je ogen dicht 10 minuten kunt spelen zonder een fout te maken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:02 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat kan vullen![]()
Wanneer ben je eigenlijk beginner af![]()
Als je dat niet meer vraagt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:02 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat kan vullen![]()
Wanneer ben je eigenlijk beginner af![]()
Dan ben ik bang dat ik nog even beginner blijfquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:06 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Als je zelf een nummer kunt schrijven, en deze met je ogen dicht 10 minuten kunt spelen zonder een fout te maken.
Grappig proberen te zijn is mijn ding, niet kopierenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:10 schreef Ciscus het volgende:
alweer gitaarles dus
dat was wel mooi inderdaadquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:53 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
En in het voorprogramma van HIM!
Epiphone is pauper.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:35 schreef NickW het volgende:
Hey jongens ik vroeg me nou af. wat is het verschil bijvoorbeeld tussen een epiphone les paul standard en een gibson les paul standard zelf heb ik een epiphone ben nog jong en heb weinig geld
Je kan de pickups veranderen, waardoor de gitaar beter kan worden, maar je moet niet verwachten dat je epiphone dan ineens als een gibson klinkt!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:56 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Epiphones are pretty good guitars, and if you don't like the sound you can just change the pickups
HIM, Moonspellquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:46 schreef Cynic het volgende:
[..]
dat was wel mooi inderdaad
Morgen met Moonspell. Nou heb ik daar niet zo heel veel mee, maar gtoch...
Moeten niet, maar het zijn wel aardige bands in hun genre...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:35 schreef StephanL het volgende:
[..]
HIM, MoonspellMoet ik die kennen?
![]()
Ok, ben geen gottikerquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:42 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Respectievelijk een poprockband en een gottikband.
Nee, maar ze hebben wel al miljoenen platen verkocht.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:35 schreef StephanL het volgende:
[..]
HIM, MoonspellMoet ik die kennen?
![]()
Welk nummer ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:10 schreef NiteSpeed het volgende:
Kan iemand me helpen met het tabben van dit nummer? Van het tweede nummer wat ze spelen wil ik de ritme weten. De 'solo' is het probleem niet.
http://www.youtube.com/watch?v=V_zxCoAQkPQquote:
Is goed dudequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:34 schreef Even het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik ben weer in het land![]()
Iets kortere vakantie dan gepland maja het weer viel beetje tegen maja ik had een acoustische gitaar bij me dus ik heb me wel vermaakt
Desensitized: Ik mail je vanavond of morgen nog
(TVP)
Ken je nagaan wat een gitarist ik benquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:47 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nee, maar ze hebben wel al miljoenen platen verkocht.
Buddy Holly is niet lachenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
haha!
Heey het heeft gewerkt, dankjewelquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 14:09 schreef guitarist.nl het volgende:
Moet je het kapje aan de achterkant losschroeven, en dan de veren iets aandraaien.
Waanschijnlijk ben je naar een andere dikte snaar gegaan?
Daardoor wordt de spanning anders
Standaard zit er volgens mij op bijna alle gitaren 0.09quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 16:15 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Heey het heeft gewerkt, dankjewel![]()
De snaren die erop zaten waren de fabriekssnaren, ik heb geen idee wat de dikte daarvan was. Ik heb er nu 0.10 opgezet in ieder geval. en hij staat nu weer goed.
Dan staan je snaren alsnog niet in mineur.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:54 schreef Thomzzzzz het volgende:
hoe bedoel je, kunnen niet in mineur staan? je kunt je gitaar toch volgens een open stemming in mineur zetten?
Owjaa het waren er 4quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:28 schreef Svyatagor het volgende:
Je gitaar in z'n geheel kan in mineur staan, maar snaren afzonderlijk niet.
Om te bepalen of iets majeur of mineur is heb je altijd 3 verschillende noten / snaren nodig.
Dus roepen 'ojee, m'n snaar is ineens in mineur' is nogal...ehm, ja...dom.
en hoe was het??quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:50 schreef Cynic het volgende:
whehe, ik ben gewoon alweer terug, hoe gaaf zijn optredens die vroeg afgelopen zijn!
Was erg gaaf, de boel was uitverkocht dus dat was ook niet verkeerd. En toch wel een redelijk verpletterend optreden gedaan dus dat is ook mooiquote:
Zullen we daar elektrische gitaren van maken?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 16:25 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Standaard zit er volgens mij op bijna alle gitaren 0.09
Vetquote:Op zondag 13 augustus 2006 13:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zullen we daar elektrische gitaren van maken?.
Gisteren maar eens een uitbreiding voor mijn laptop gekocht.
[afbeelding]
De goedkoopste externe audiointerface (M-Audio Fast Track USB) die ilk kon vinden die zo vriendelijk was om me een latency onder de 70ms te gevenquote:
Geen idee wat je bedoelt maar het klinkt erg handigquote:Op zondag 13 augustus 2006 13:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
De goedkoopste externe audiointerface (M-Audio Fast Track USB) die ilk kon vinden die zo vriendelijk was om me een latency onder de 70ms te geven.
Nou wat is dat dan?quote:
quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:16 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Geen idee wat je bedoelt maar het klinkt erg handig![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |