Ik gebruik mijn nagels nooit om te gitaren dus ik knip ze sowieso af.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:06 schreef Ciscus het volgende:
sta ik alweer niet in de OP?
heb ook weinig tijd, het is u allen vergeven.
Kent iemand het nagel-dilemma: voor gitaren wil ik lange(re) nagels, en voor bassen (meer mijn beroep geen nagels.....dilemma dilemma dilemma!
Goed! je kunt nooit genoeg muziekspullen hebben! GAS!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:20 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ik heb een bas
Ik ga naar de Hogeschool Utrecht, Digitale Communicatie studeren, en zoals het er nu naar uitziet afstudeerrichting CMD (Communication & Multimedia Design) maar dat is afwachten of die richting me daadwerkelijk aanspreekt...
vandaag nog, morgen halve dag en vrijdag... en dan volgende week nog 4,5 dag (lang leve de 36-urige werkweek) en dan zit het erop!
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:11 schreef guitarist.nl het volgende:
DR
Aardgas jaquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:06 schreef --H-I-M-- het volgende:
;heb jij geen gas dan??
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:13 schreef VaderJacob het volgende:
Ja als je me eens vertelt welke GAS jij bedoelt![]()
Maak je geen zorgen, als ik het ene heb wil ik het andere alweerquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:23 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Gelukkig, ik werd al een beetje bang!
DR is een snerenmerk welke heel fijn is!
dan stem je hem toch gewoon ten opzichte van de A snaar?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:52 schreef znarch het volgende:
Weer een klein probleempjeIk heb mijn snaren nu vervangen en ze getracht te stemmen, dit gaat goed, tot en met de de (bas) E snaar. Die wil gewoon niet. (Ik gebruik de tool van guitar pro 5 btw). het metertje blijft maar van links naar rechts uitslaan
iemand een idee hoe dit komt ?
Wat imported zegt, met als aanvulling de vraag of je volume op de gitaar wel voluit staat...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:52 schreef znarch het volgende:
Weer een klein probleempjeIk heb mijn snaren nu vervangen en ze getracht te stemmen, dit gaat goed, tot en met de de (bas) E snaar. Die wil gewoon niet. (Ik gebruik de tool van guitar pro 5 btw). het metertje blijft maar van links naar rechts uitslaan
iemand een idee hoe dit komt ?
Ik heb het gezien.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:42 schreef Desensitized het volgende:
Brian, je hebt een bod, ik wil em!
Nou er zit dus nogal een forse (hollow)body aan dus in een koffer voor een elektrische past hij niet. Nouja, fingers crossed dat de post vanuit Duitsland een beetje snel is.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:37 schreef Desensitized het volgende:
Inderdaad, beetje normaal formaat gitaar?
welke rel?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:17 schreef Gitarist het volgende:
Gelukkig gaat in dit topic het leven gewoon door en wordt er niet oeverloos gepraat over "de rel"
heb je een gitaar besteld zonder er op te hebben gespeeld? dat is dus iets wat ik echt nooit zou doen...quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:17 schreef Gitarist het volgende:
Vorige week heb ik mijn gitaar besteld (Fender American Deluxe Telecaster) en er werd mij verteld dat het een week zou duren...
Weten jullie of Fender snel is met leveren vanuit Duitsland? Hoorde trouwens ook iets dat er tegenwoordig weer een magazijn in Nederland is... weten jullie daar wat van?
===
Gelukkig gaat in dit topic het leven gewoon door en wordt er niet oeverloos gepraat over "de rel"
Nee klopt, dat is natuurlijk ook niet zo slim... zelfs de beste, duurste gitaren kunnen fouten inzitten, of niet zo klinken/spelen als jij wil... het is daarom ook nooit slim om een gitaar te bestellen en er vanuit te gaan dat het goed is, ondanks (omdatquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 08:34 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
heb je een gitaar besteld zonder er op te hebben gespeeld? dat is dus iets wat ik echt nooit zou doen...
Misschien het wel of niet luister relquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:34 schreef Jorikjet het volgende:
wat voor een rel? wat heb ik gemist
Er was een semi-grappig topic in F & F, dat werd dichtgegooid maar vervolgens door een hoger Fok!-echelon weer opengegooid. Modjes voelen zich niet serieus genomen en stappen op. Stuk of tien mods stappen ook op uit steun, maar dat levert niks op. En iedereen is heel erg serieus opgewonden en boos over de gezagsstructuur bij zoiets irrelevants als een internetforum.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:34 schreef Jorikjet het volgende:
wat voor een rel? wat heb ik gemist
Ik heb er bij Feedback op gespeeld, maar bij een andere zaak (m'n vaste gitaarboer) besteld.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 08:34 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
heb je een gitaar besteld zonder er op te hebben gespeeld? dat is dus iets wat ik echt nooit zou doen...
Je hebt wel gelijk, maar als jij op een gitaar speelt die in een zaak hangt, koop je die dan, of heb je liever een nieuwe (ongebruikt)? Ik ga voor het laatste... en als er dan wat mis mee is, gaat 'ie doodleuk weer terug.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:00 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Nee klopt, dat is natuurlijk ook niet zo slim... zelfs de beste, duurste gitaren kunnen fouten inzitten, of niet zo klinken/spelen als jij wil... het is daarom ook nooit slim om een gitaar te bestellen en er vanuit te gaan dat het goed is, ondanks (omdat) het een Fender is...
Bij Feedback Apeldoorn hangt "mijn" gitaar, ik heb er hier op gespeeld en dat ding is dood ofzo, die plank doet niets! Heb mijne nu bij Dirk Witte, Amsterdam gehaald, maar wel na een X-aantal uren erop gespeeld te hebben... damn, als ik die in Apeldoorn had gekocht, was ik duurder uit geweest en had ik zo'n KUTgitaar
Maareh, tip voor de volgende keer dus: SPELEN!
De action is een kwestie van smaak lijkt me... en je krijgt hem zuiver geïntoneerd d.m.v. het gebruik van een stemapparaatje....quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:37 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb gisteren mijn hele avond gespendeerd aan het snaren vervangen, brug afstellen, en gitaar opnieuw intoneren. Ik blijf het lastig vinden om dat helemaal perfect te doen, zodat ik zowel de juiste action (brughoogte) en octaafzuiverheid heb. Ik doe het maar een beetje op gevoel, en de intonatie mbv een stemapparaatje, maar heeft er iemand nog tips?
Op zich klinkt hij nu wel weer prima, maar goed, ik weet niet of ik iets heel simpels over het hoofd zie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |