abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40629376
"Het beste is om gewoon bij elke bocht over de kop te gaan, dan krijg je het meeste applaus."
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_40629449
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 00:43 schreef Pritt het volgende:
Het beste is om gewoon bij elke bocht over de kop te gaan, dan krijg je het meeste applaus.
wel ff quote tags gebruiken!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 00:47:47 #258
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_40629538
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 00:14 schreef Erwtensoep het volgende:
rtl 7, 8 uur
Argh.
Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 08:01:08 #259
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40633400
quote:
Bergdølmo en Grønkjaer hebben Ajax in het hart gesloten

Het eerste wat André Bergdølmo doet als hij Nederlandse journalisten ontwaart, is een krachtige Hollandse vloek laten horen. Dat is hij in ieder geval niet verleerd sinds hij in 2003 Ajax verliet. De Noorse verdediger en Deense aanvaller Jesper Grønkjaer, nu teamgenoten bij FC Kopenhagen, zijn gelukkig bij hun huidige werkgever en kijken tegelijkertijd met veel plezier terug op hun tijd bij Ajax.

Voor de training van FC Kopenhagen in het Parken Stadion begint, maken beide oud-Ajacieden tijd om de aanwezige pers te woord te staan. André Bergdølmo wandelt het bloedhete voetbalveld op en begroet de oude bekenden uit Nederland. Leuk vindt hij het, dat zijn voormalige en huidige club aan elkaar gekoppeld zijn in de voorronde van de Champions League. ,,Ik heb de loting via de UEFA site op internet gevolgd. Ik zag al die namen voorbij komen, en wist dat Ajax over ging blijven.Van de ploeg waar ik in gespeeld heb, zijn er nog maar een paar over. Wesley Sneijder, John Heitinga, Maarten Stekelenburg en Zdenek Grygera, zijn volgens mij de enigen.´´

Weet hij iets af van de nieuwe spelers in de Ajax-selectie? ,,Wie is die Jaap Stam toch?", vraagt de Noor met een ondeugende lach op zijn gezicht. ,,Ik heb Ajax vorig jaar een aantal keer zien spelen, ook tegen Brøndby. Volgens mij speelt Ajax nog steeds op dezelfde manier als toen ik er was. Goed positiespel. Passen en trappen", haalt hij zijn Nederlands nog eens op. Bergdølmo heeft het naar zijn zin bij FC Kopenhagen. Na alle posities in de verdediging gespeeld te hebben, heeft hij nu een vaste plaats als linksback. ,,Dat bevalt me goed."

Voor Noorwegen komt de stoere verdediger niet meer uit. ,,Het werd me te druk, met het vele reizen en spelen. Na de kwalificatiewedstrijden tegen Tsjechië ben ik gestopt. Ik ben ook de jongste niet meer", zegt de 34-jarige. Wie als winnaar uit het tweeluik tussen Ajax en Kopenhagen komt, vindt Bergdølmo moeilijk te voorspellen. ,,Normaal gesproken is Ajax favoriet, maar wij zijn al in competitie. Ook hebben we geen langere vakantie gehad. We zijn goed voorbereid en het stadion zal morgenavond met meer dan 40.000 fans vol zijn. Onze coach heeft de wedstrijd van Ajax tegen Inter gezien en hij was zeer onder de indruk van Wesley Sneijder."

Jesper Grønkjaer bewaart net als Bergdølmo goede herinneringen aan zijn tijd bij Ajax. ,,Het was een fantastische periode, ook een heel goede leerschool. Ik heb er echt geleerd profvoetballer te worden; ook was het mijn eerste keer dat ik alleen woonde. Het was een goede gelegenheid om een nieuw land te leren kennen en ik had goede trainers. Ik volg Ajax nog steeds en de club zal altijd in mijn hart zitten. Het is een geweldige club die altijd goede spelers heeft voortgebracht."

Nadat Grønkjaer in 2001 bij Ajax was vertrokken, speelde hij in Engeland, Spanje en Duitsland. Nu is hij weer terug in zijn vaderland, waar hij in 1998 vertrok om bij Ajax te gaan spelen. ,,Het is wel grappig dat we uitgerekend Ajax hebben geloot", zegt de rappe aanvaller. ,,Ik denk dat wij doorgaan. We zijn in vorm, hebben ons goed voorbereid en weten alles van Ajax. Hopelijk staat onze verdediging goed in de twee wedstrijden. Want als Ajax niet teveel veranderd is, spelen ze nog steeds totaalvoetbal, vanuit een 4-3-3 systeem. Ajax is natuurlijk fantastisch al ze goed voetbal spelen.´´
  woensdag 9 augustus 2006 @ 08:03:53 #260
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40633416
Oeps, vanmiddag maar ff gauw een kaart halen voor Kopenhagen thuis
pi_40633467
quote:
Henk ten Cate is niet blij met de planning van de oefeninterlands van het Nederlands elftal. De trainer van Ajax doelt met name op het oefenduel tegen Ierland op woensdag 16 augustus.
"Ajax is met zeven spelers in de voorselectie van Oranje vertegenwoordigd. Ik moet in het totaal misschien 13 spelers aan verschillende nationale ploegen afstaan. Dat is niet leuk tussen twee duels in de voorronde van de Champions League in”, aldus de oefenmeester tegenover het ANP

Ten Cate is niet van plan om contact op te nemen met bondscoach Marco van Basten. "Ik ga hem niet vragen om spelers niet te selecteren. Hopelijk denkt hij een beetje met ons mee. Hij is tenslotte ook Ajacied.”
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  woensdag 9 augustus 2006 @ 08:15:03 #262
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40633485
^^ dubbel
pi_40633522
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 08:15 schreef Doopy-X- het volgende:
^^ dubbel
ach ja, verkorte versie
pi_40633894
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 00:00 schreef jna het volgende:

[..]

Hij is echt koning van de droge opmerkingen
Dan staat er nog een mooie in de Sportweek.

Ik zal hem eventjes overtypen:

Heb je ervaring met het aanvoerderschap? Gaat er wel een toekomstige aanvoerder in je schuil?
Huntelaar, zonder aarzelen: "Op den duur wel, ja. In de jeugd bij PSv ben ik al eerder aanvoerder geweest."
En dat ging dan verder dan een muntje opgooien?
Gortdroog: "Ja, je moest het ook weer opvangen."
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_40634220
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 08:53 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Dan staat er nog een mooie in de Sportweek.

Ik zal hem eventjes overtypen:

Heb je ervaring met het aanvoerderschap? Gaat er wel een toekomstige aanvoerder in je schuil?
Huntelaar, zonder aarzelen: "Op den duur wel, ja. In de jeugd bij PSv ben ik al eerder aanvoerder geweest."
En dat ging dan verder dan een muntje opgooien?
Gortdroog: "Ja, je moest het ook weer opvangen."
Alweer eem spuitje 11 . Wakker worden, mensen. Rise and shine.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 09:43:49 #266
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40634672
Vanavond gaan we knallen! Kan er helaas (wegens financiële redenen) niet bijzijn, maar het wordt goed!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_40634856
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:16 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Alweer eem spuitje 11 . Wakker worden, mensen. Rise and shine.
Sorry, was hier een tijdje niet geweest
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_40634868
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:53 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Sorry, was hier een tijdje niet geweest
De intentie is goed.

Verder is het natuurlijk gezeik om niets.
pi_40635010
quote:
Ajacied Boakye op weg naar Heracles Almelo

9/8/2006 8 :39

Niet Sparta Rotterdam maar Heracles Almelo lijkt zich verzekerd te hebben van de diensten van Ajacied Emmanuel Boakye.
Heracles en Boakye hebben elkaar gevonden in de voorwaarden voor de tijdelijke overgang. De huur krijgt definitief z'n beslag als Ajax eveneens tot een akkoord kan komen met de Almelose club.

Voor Boakye is er (voorlopig) geen perspectief in Amsterdam. Ajax-trainer Henk ten Cate heeft voldoende alternatieven voor de rechtsbackpositie, zodat een tijdelijke vertrek van de Ghanees de voorkeur had.
VI.nl
pi_40635384
quote:
VOL VERTROUWEN

Henk ten Cate kent in Kopenhagen geen twijfels

KOPENHAGEN, woensdag
Er zijn een paar dingen die je Henk ten Cate momenteel beter niet kan voorleggen. Werp de vraag op of FC Kopenhagen misschien te vroeg op zijn pad komt en hij duikt weg in de zee der zuchten. De nieuwe trainer van Ajax zegt geen twijfel te kennen, zelfs geen sprankje. ,,Omdat ik vind dat we heel goed kunnen voetballen. En dat gaat ook gebeuren.”

Dezelfde startplaats, andere gezichten. Om het hoofdtoernooi van de Champions League te bereiken, stuurt de routeplanner Ajax opnieuw via Kopenhagen naar het Eldorado. ,,De eerste wedstrijd die om het echie gaat”, zegt de Amsterdammer Ten Cate.

Dat is ook weer zoiets. Sommige mensen vroegen hem naar zijn gevoel, nu hij voor het eerst als hoofdtrainer voor een zware klus staat. Maar dan kom je aan zijn trots. Voor de mensen die het vergeten waren: ,,Ik heb bij MTK in Boedapest de hele cyclus meegemaakt, met Vitesse Europees gespeeld. Alles bij elkaar heb ik in die toernooien vijftig keer op de bank gezeten; ongeveer twintig keer als hoofdcoach en dertig keer als assistent. Het uitgangspunt is voor mij onveranderd.”

Daarom wil Ten Cate graag beklemtonen dat hij geen druk voelt. ,,Dat is wat je jezelf oplegt.” Toch kan hij er niet omheen dat de leiding van Ajax medio juni een aangepaste, naar boven afgeronde doelstelling presenteerde. Structureel behoren tot de beste zestien van Europa; dat is de letterlijke weergave van het internationale motto en valt niet te bagatelliseren, ook al deed Ten Cate een poging. ,,Iets graag willen is wat anders dan zeggen: je moet. Ik herinner mij een achterstand in de competitie op PSV van 24 punten. Laten we eerst maar eens normaal blijven doen.”

Hij blijft graag de rust zelve. ,,De laatste dagen werd gevraagd of ik wel goed slaap, of ik er klaar voor ben. Ze doen alsof FC Kopenhagen opeens een wereldploeg is. Ik heb er hartstikke veel vertrouwen in. Volgens mij zit ik hier ook vrij ontspannen.”

Verduidelijkend: ,,Op twee lullige blessures van Roger en Mitea na ben ik een content man. We hebben ons vier weken wezenloos getraind. De voorbereiding was er om mensen heel te houden. We hielden van alle spelers statistieken bij, zochten naar evenwicht in de belasting. Ik ben meer in het bos geweest dan me lief is, puur omdat het daar koeler was. Het gevolg is dat we een fitte groep hebben die heel erg ambitieus is.”

Vooral over de progressie die de achterhoede doormaakt, is Ten Cate meer dan tevreden. ,,Voorheen is er in verdedigend opzicht bij Ajax veel fout gegaan. Nu spelen we gedisciplineerd en taakbewust, geven amper iets weg. Het is de grootste winst van de voorbereiding. Daarin is Jaap Stam een niet geheel onbelangrijke toevoeging.”

Omdat trainers vaak de bevestiging halen uit momenten waar de buitenwereld niet direct op let, refereerde Ten Cate aan een voorbeeld uit de wedstrijd tegen Inter. Gabri werd geattaqueerd en het gros reageerde als door een adder gebeten. ,,Tien spelers doken er bovenop. En als die grote kale dan aan komt stampen, straal je wel wat uit. Het was voor mij het mooiste moment van de avond. Met dat proces zijn we nadrukkelijk bezig. Je wint er wedstrijden mee.”

In dat kader valt ook de instelling waarmee Gabri respect afdwingt en anderen aansteekt. En het communicatieprobleem waar Ten Cate tien dagen geleden over sprak, begint ook al iets af te brokkelen. ,,Hij kan nog geen brood kopen bij Albert Heijn, maar kent inmiddels de geijkte voetbaltermen. Gabri en Roger volgen trouw de Nederlandse les. Twee keer per week zijn ze hier, een uur voor de training. Stipt op tijd. Ze zien het als onderdeel van hun vak. Zoiets tekent de pure prof.”
pi_40635703
"Hij kan nog geen brood kopen bij de Albert Heijn".
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_40635814
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 10:36 schreef Suijk het volgende:
"Hij kan nog geen brood kopen bij de Albert Heijn".
Terwijl je het daar nog gewoon zelf kan pakken ook.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:41:57 #273
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40635870
quote:
Belangstelling 'Spurs' voor Vermaelen
Woensdag 9 augustus, door SV, Amsterdam, 10.32u GMT+01.00, VI

Volgens de deze week uitgegeven Voetbal International heeft Tottenham Hotspur belangstelling voor Ajax-verdediger Thomas Vermaelen. Trainer Dick Jol is fan van de jonge Belg.

Ajax ziet echter Vermaelen als een basisspeler en zal daarom de international niet laten gaan. Deze week werd Vermaelen overigens geselecteerd voor een oefenduel van de Rode Duivels.
Dick Jol?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:42:27 #274
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40635882
Ik vind Ten Cate echt een verademing om te zien in interviews.

Niet dat geforceerde wat Blind had maar echte amsterdamse bravoure, hij weet waar hij over lult en is erg ontspannen.

Of dit veranderd als er wel stront aan den knikker zal de tijd leren (hopelijk niet) naar vooralsnog:

HtC
pi_40635934
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 08:01 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]
Waar komt dit stuk over Bergdolmo en Gronkjaer vandaan?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:45:20 #276
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40635967
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 10:44 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Waar komt dit stuk over Bergdolmo en Gronkjaer vandaan?
sorry
pi_40636029
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 10:45 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

sorry
Ok... vriend van me is namelijk afgelopen weekend ook voor een reportage naar Kopenhagen geweest... maar die schrijft (gelukkig) niet voor ajax.nl.
pi_40636100
Ik ben sowieso standaard voor bronvermelding. Zie je meteen hoe betrouwbaar het stuk is.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:52:25 #279
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40636191
* Doopy-X- neemt zijn strijdbare avatar en zet de Ajax Marsch als beltoon

ben der klaar voorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
pi_40637082
Dalijk ff werken en dan als een dolle eerder naar huis voor de wedstrijd. Heb er zin in!
pi_40637656
Hopen dat de Hunter op dreef is vanaaf.

En de rest natuurlijk ook
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_40637705
quote:
Tottenham heeft oogje op Vermaelen
09 augustus 2006, 10:22
Door: Jelmer Geerds
Tottenham Hotspur-manager Martin Jol is zeer gecharmeerd van Thomas Vermaelen, zo meldt VI in haar jongste editie. De centrale verdediger van Ajax zou volgens Jol een goede aanvulling vormen op zijn Londense selectie.
Het is echter onwaarschijnlijk dat Ajax mee wil werken een een overgang van de kersverse Belgisch international. Mogelijk waagt Tottenham na het komende seizoen een nieuwe poging om de 21-jarige verdediger los te weken bij Ajax.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  woensdag 9 augustus 2006 @ 11:39:40 #283
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_40637770
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 11:37 schreef Badabingea het volgende:

[..]
Dat staat 9 posts boven je ook
Jawel, je keek.
pi_40637788
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 11:39 schreef jna het volgende:

[..]

Iedereen zit met de spuit 11 tegenwoordig.

Ga het topic eens lezen, mensen!
pi_40637815
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 11:39 schreef jna het volgende:

[..]

Jezus hee

Kan wel een bakkie gebruiken
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_40638081
Voortaan geen berichten meer posten zonder bronvermelding!
pi_40638122
Een klein meisje liep naar voren en zeiiiiiiiiii: "Hey hey hey hey hey hey hey!"
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_40638178
Verdomme, waar blijft m'n shirt met Stam erop? Ik wil 'm vanavond al aantrekken.
pi_40638180
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 11:49 schreef -Wolf- het volgende:
Voortaan geen berichten meer posten zonder bronvermelding!
Helemaal mee eens.
pi_40638187
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 11:50 schreef Jajong het volgende:
Een klein meisje liep naar voren en zeiiiiiiiiii: "Hey hey hey hey hey hey hey!"
...
pi_40639524
De dag duurt als gewoonlijk weer eens drie keer zolang op mn werk. Valt me wel op dat ik nu ik weer eens een wedstrijd thuis moet kijken (kon geen vrij krijgen op korte termijn helaas) ik veel zenuwachtiger ben, als dat ik in het stadion zit.
pi_40639574
Jaaaaa vanavond, eindelijk... Nu moet het gebeuren, let's go!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_40639664
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 12:31 schreef the_hunter het volgende:
De dag duurt als gewoonlijk weer eens drie keer zolang op mn werk. Valt me wel op dat ik nu ik weer eens een wedstrijd thuis moet kijken (kon geen vrij krijgen op korte termijn helaas) ik veel zenuwachtiger ben, als dat ik in het stadion zit.
Same here. In het stadion ben ik bijvoorbeeld veel minder neerslachtig na een verloren wedstrijd dan als ik een wedstrijd op tv zie.

Maar vanavond winnen we.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 12:39:13 #294
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_40639816
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 11:51 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

...
Een quote van Hans Teeuwen uit zijn: het meisje en de 7 Turken
denk ik dat hij bedoeld
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  woensdag 9 augustus 2006 @ 12:46:45 #295
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_40640104
quote:

[..]
Vermaelen word een held, ze moeten zo snel mogelijk zijn contract verlengen
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_40640153
Vermaelen moeten we inderdaad zeker behouden en als het kan z'n contract nog maar eens verlengen. We hebben met hem een prima jonge verdediger in huis die door de aanwezigheid van Stam alleen nog maar beter kan worden.
pi_40640188
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 12:35 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Same here. In het stadion ben ik bijvoorbeeld veel minder neerslachtig na een verloren wedstrijd dan als ik een wedstrijd op tv zie.

Maar vanavond winnen we.
Heb ik dan weer niet, ben altijd even neerslachtig...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_40640212
quote:

[..]
Gecharmeerd mag je zeker zijn meneer Jol, dat zijn wij ook. Maar hij blijft mooi nog een paar jaartjes in het mooie rood-wit voetballen
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_40640229
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 12:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Heb ik dan weer niet, ben altijd even neerslachtig...
Het stadion helpt me mijn neerslachtigheid te overkomen.
pi_40640628
Euh, vol?
pi_40640660
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo