Hoe krijgen wij die macht?quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
china wordt de komende 50 jaar geen gevaar.
ze moeten eerst de onrust op het platteland tegen zien te gaan want ik zie daardoor nog wel een burgeroorlog uitbreken.
Verder krijgt china niet alleen meer macht wij krijgen ook meer macht over china.
NK lijkt me een reeler bedreiging dan Iran. Waarom is de VS zo terecht bang?quote:verder is de VS terecht bang voor het iraanse kernwapen (zeker nu NK aan het klooien is).
Misschien is de harde hand wel langer nodig in rusland.quote:Ik zie in rusland een veel groter gevaar maar ik denk dat dat wel weer bijtrekt putin heeft gezegt zich niet meer verkiesbaar te stellen en mischien was die harde hand ook wel nodig voor een korte periode.
nu omdat wij daar geld in in investeren als we dat niet doen is het land binnen een jaar terug naar af.quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Hoe krijgen wij die macht?
[..]
NK lijkt me een reeler bedreiging dan Iran. Waarom is de VS zo terecht bang?
[..]
Misschien is de harde hand wel langer nodig in rusland.
Dat gebeurd toch al? men buit ze daar hartstikke uit. Totdat de overheid stemmen kan winnen als er kritieke situaties ontstaan. Of als de zending beweging zieltjes kan ronselen, dan doet Afrika ineens weer mee.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:32 schreef pberends het volgende:
Interessant... en de rol van Afrika? Ik neem aan dat Afrika zowel door het westen als China uitgebuit gaat worden?
Ben ik het niet mee eens, ik denk dat de Eu lang niet altijd bij spanningen aan de kant van de VS zal staan, maar ook niet aan die van China of Rusland. Zoals je de laatste tijd ziet met de ''Geheime CIA-gevangenissen'' waarbij de Eu toch tegen de ''grote broer'' Vs probeert op te boxen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 16:55 schreef One_of_the_few het volgende:
EU:
als er spanningen ontstaan zal de Eu de kant van de VS kiezen, alleen al door ideologisch verschil met China en rusland. Maar nu is de EU gewoon een bondgenoot waar men mee kan handelen. als er wereldbeslissinge genomen moeten worden is de EU vaak 2e plan. Zo zullen zij de EU ook zien denk ik.
Eensch maar:quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:12 schreef Europees het volgende:
maar hoe stabieler en meer richting integratie van de landen, des te vaker de Eu met een compleet eigen mening/visie zal komen.
Ik ben idd een beetje onduidelijk. Ik bedoelde dat als de VS en China een een conflict als de koude Oorlog komen de EU dan de zijde van de VS kiest. Tot het een echt conflict is probeert men idd onafhankelijk te handelen. hoe meer hoe beter lijkt me, de EU als echt een mogenheid.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:12 schreef Europees het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, ik denk dat de Eu lang niet altijd bij spanningen aan de kant van de VS zal staan, maar ook niet aan die van China of Rusland. Zoals je de laatste tijd ziet met de ''Geheime CIA-gevangenissen'' waarbij de Eu toch tegen de ''grote broer'' Vs probeert op te boxen.
Ik verwacht dat de Eu het nog wel met de VS eens zal zijn, maar hoe stabieler en meer richting integratie van de landen, des te vaker de Eu met een compleet eigen mening/visie zal komen.
Eu.
Ik verwachtte je al, zoals je misschien al zou verwachten denk ik dat een Europa juist doordat ze een land vormen meer eensgezind zullen blijven, al zullen er altijd meningsverschillen blijven. Maar dat is in andere grote landen als de VS enzo ook.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:17 schreef Napalm het volgende:
[..]
Eensch maar:
hoe groter de EU hoe minder er sprake kan zijn van integratie en één beleid. De uitbreidingen slopen de EU vanzelf.
Hmm, dat is een moeilijke. Als je zou kijken waar je spullen vandaan komen zal dat toch vaak China, Taiwan (Chinezen beschouwen het als China) zijn. Ik denk dat het dan moeilijk word een zijde te kiezen tussen China en de Vs. Ik denk dat het af zal hangen van hoe de handel verloopt tegen die tijd tussen de Eu en China. Ik denk dat we tegen die tijd China niet kunnen negeren, maar tegelijkertijd ook de Vs niet zouden kunnen ''loslaten''quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:23 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik ben idd een beetje onduidelijk. Ik bedoelde dat als de VS en China een een conflict als de koude Oorlog komen de EU dan de zijde van de VS kiest. Tot het een echt conflict is probeert men idd onafhankelijk te handelen. hoe meer hoe beter lijkt me, de EU als echt een mogenheid.
Eens, dat meer integratie = meer eensgezindheidquote:Op zondag 6 augustus 2006 23:27 schreef Europees het volgende:
Ik verwachtte je al, zoals je misschien al zou verwachten denk ik dat een Europa juist doordat ze een land vormen meer eensgezind zullen blijven, al zullen er altijd meningsverschillen blijven. Maar dat is in andere grote landen als de VS enzo ook.
De kameleon werd hij bij mij genoemd bij gym.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:35 schreef Europees het volgende:
[..]
Hmm, dat is een moeilijke. Als je zou kijken waar je spullen vandaan komen zal dat toch vaak China, Taiwan (Chinezen beschouwen het als China) zijn. Ik denk dat het dan moeilijk word een zijde te kiezen tussen China en de Vs. Ik denk dat het af zal hangen van hoe de handel verloopt tegen die tijd tussen de Eu en China. Ik denk dat we tegen die tijd China niet kunnen negeren, maar tegelijkertijd ook de Vs niet zouden kunnen ''loslaten''
Het zou me niks verbazen als we een soort ''speler'' worden die wij vaak gebruikte bij gym, diegene hoorde bij de bal-bezittende partj....
Eu.
De problemen van de moslims liggen niet bij de VS. De woede die tegen het westen en de VS komt voor een groot deel door handelen van de Vs en het westen. Kashmir zie ik niet als een conflict tussen het Westen en een andere natie. Het Mo met zijn war on terror wel.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:37 schreef Napalm het volgende:
[..]
Eens, dat meer integratie = meer eensgezindheid
maar
meer landen = meer meningen en dus minder eensgezindheid
Hoe verschillender de landen hoe erger dat wordt. M.i. een van de grote argumenten tegen Turkse toetreding.
Juist de verdeeldheid maakt buitenlands beleid van de EU zo zwak. Dus meer landen maken dat beleid zwakker. Al is het natuurlijk nog maar de vraag of je één gemeenschappelijk buitenlands beleid zou moeten willen voor andere zaken als handelsovereenkomsten die samen hangen met de gemeenschappelijke markt.
Ook ik heb een topic in gedachte maar moet nog verder uitgewerkt worden. Werktitel "EU waarheen, waarnaar, waarvoor?"
Ontopic,
ik ben het niet eens met de stellingen in de OP.
De problemen van de "moslimwereld" zijn niet primair aan de VS te wijten, Kashmir, Afrika, zaken waar de VS niets mee te maken heeft. Ook een aanval op Israelische aanval op het Iraanse atoomprogramma zie ik niet gebeuren. Het geniale huzarenstukje uit 1981 zal neit herhaald kunnen worden.
Ook zie ik China niet uit elkaar vallen. De opkomst van China en India zijn eerder vervelend voor de EU als voor de VS. De VS is en blijft de komende 25 jaar op heel veel gebieden de absolute top. De EU daarentegen is hard onderweg om af te zakken naar plaats 4.
gaat ?quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:32 schreef pberends het volgende:
Interessant... en de rol van Afrika? Ik neem aan dat Afrika zowel door het westen als China uitgebuit gaat worden?
het is ook niet voor niets dat de uitbreidingen zijn stopgezet en er een soort b-lidmaatschap komt.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:17 schreef Napalm het volgende:
[..]
Eensch maar:
hoe groter de EU hoe minder er sprake kan zijn van integratie en één beleid. De uitbreidingen slopen de EU vanzelf.
dat china zo machtig aan het worden is is ook puur aan het westen te danken als wij onze investeringen weghalen zijn ze nergens meer.quote:Op maandag 7 augustus 2006 02:17 schreef dontcare het volgende:
[..]
gaat ?![]()
En voor de rest , mocht het nog niet duidelijk zijn , China is al een 'supermacht' alleen lijkt het alsoft de rest van de wereld ze op dit moment niet echt veel boeit.
Economisch wordt china ook steeds sterker en wordt de US/EU op dit moment overspoelt met goedkopere produckten uit china waardoor onze eigen economische positie verzwakt.
Denken dat China geen wereldmacht is en ze hun gang laten gaan is vrij dom van het westen.
old Chinese sayings say :
" All warfare is based on deception."
“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”
" In conflict, straightforward actions generally lead to engagement, surprising actions generally lead to victory."
" The clever combatant imposes his will on the enemy, but does not allow the enemy's will to be imposed on him"
ik ga maar chinees leren denk ik .....
ahumquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat china zo machtig aan het worden is is ook puur aan het westen te danken als wij onze investeringen weghalen zijn ze nergens meer.
verder zijn het vooral de steden die profiteren van die toegenomen welvaart het platteland blijft ver achter en dat kan tot grote interne problemen leiden
het is een cycli china begint alweer te duur te worden en vietnam (en die andere landjes) zijn in opkomst tegen de tijd dat die te duur worden is afrika aan de beurt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:59 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ahum
dat china zo machtig aan het worden is is ook puur aan het westen te danken als wij onze investeringen weghalen zijn ze nergens meer
Als wij zeg je erg makkelijk
A. Wij is nogal relatief, en groot . er is geen wij.. er is niet 1 groep die samen democratisch gaan beslissen wat te doen met die investeringen.
B. Die haal je niet weg , dat zou marketingtechnisch het domste zij wat je kunt doen het is namelijk enorm goedkoop er te produceren
C. Zo werken economische spelletjes nu eenmaal, je kunt het niet zien als 1 zet die je doet, die chinesen hebben het gewoon enorm slim aangepakt, ze zijn op en door ons sterker geworden, zonder dat we dat wilden en beseften eigelijk. Het had bijvoorbeeld net zo goed India kunnen zijn.
de kracht van China is niet alleen dat het goedkoop is. Er zijn landen die nog goedkoper zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het is een cycli china begint alweer te duur te worden en vietnam (en die andere landjes) zijn in opkomst tegen de tijd dat die te duur worden is afrika aan de beurt.
Sterker nog, er zijn Amerikaanse bedrijven (zoals Walmart, Intel, Microsoft) die complete fabrieken, kantoorcomplexen, etc in China hebben neergezet. Tevens moet je niet vergeten dat de Chinezen hun munteenheid hebben gekoppeld aan de US Dollar, en dat meer dan 20% van alle Chinese handel word gedaan met slechts 1 land: De Verenigde Staten. - en dan heb ik het nog niet eens over Taiwan.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:35 schreef Europees het volgende:
Hmm, dat is een moeilijke. Als je zou kijken waar je spullen vandaan komen zal dat toch vaak China, Taiwan (Chinezen beschouwen het als China) zijn. Ik denk dat het dan moeilijk word een zijde te kiezen tussen China en de VS. Ik denk dat het af zal hangen van hoe de handel verloopt tegen die tijd tussen de Eu en China. Ik denk dat we tegen die tijd China niet kunnen negeren, maar tegelijkertijd ook de VS niet zouden kunnen ''loslaten''
Ik denk dat dit ook heel erg belangrijk is. China heeft bijvoorbeeld ten opzichte van bijv. India een veel beter spoorwegsysteem en snelwegen systeem. Ook de havens in China zijn van veel grotere capaciteit dan in India, en kunnen op diverse lokaties de allergrootste containerschepen in dok nemen. Zelfs in Europa zijn er maar een stuk of 10 havens die dat kunnen (waaronder uiteraard Rotterdam) en het is geen kleine prestatie om een haven te hebben die dat kan.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:14 schreef One_of_the_few het volgende:
Er zijn veel gestructureerde bedrijven te vinden. de infrastructuur is beter dan in de andere goedkope landen.
de rest kan ik mij helemaal in vinden maar jij bent echt 1 van de weinigen die de EU op 1 zet.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Op economisch niveau zie ik de VS in de komende 10, 15 jaar een 3e plek innemen, met de EU op de 1e plek, China op de 2e plek.
Op militair niveau zal de VS op de 1e plek blijven. Ze geven bijvoorbeeld 8 keer zoveel uit aan militaire doeleinden dan de gehele EU gecombineerd, en zijn op dit moment bezig met het ontwerpen van een nieuwe generatie aircraft carriers, nieuwe generatie jachtvliegtuigen en bommenwerpers, onbemande voertuigen, stealth schepen, etc, etc.... Het is qua budget erg duidelijk dat ze die 1e positie koste wat het kost willen behouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |