quote:Op zondag 6 augustus 2006 02:22 schreef PeZu het volgende:
[afbeelding]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat is [NB]?
[NB] Staat voor NachtBagger,
Deze topic reeks mag alleen gemaakt worden vanaf 0:00Is er inhoud in [NB]?
Nee! alleen bier, tieten & Bagger! [afbeelding]Regels!!1
Als jij de laatste post hebt gemaakt moet jij een nieuw topic aan maken, en ook alléén dan.
Als er dus iemand een topic maakt en die is niet de laatste poster en er zijn
weer dubbele topics word [NB] voor altijd gesloten, maak dus alléén een topic als je de
laatste poster ben!!!
Oja en ook even na elk nieuw topic even de WIKI pagina up-to-date houden.
[..]
[..]
Dat mag dus niet![]()
Foei!
[..]
Let dus even op dat de Nachtbagger in dit topic blijft!
[..]![]()
En waar staat deze OP?
Hier![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50
51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67
Afkomstig van FOK!wiki NL, de Vrije Encyclopedie. "http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Nachtbagger"
Views
* Artikel
* Overleg
* Bewerken
* Geschiedenis
Personal tools
* Aanmelden
Navigatie
garanderen dat je niet liegt..... das een garantie dat je liegtquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:32 schreef Teije het volgende:
[..]
ik garandeer je dat ik niet lieg, ik ga echt helemaal los
ik heb een ei ei ei met heel veel breiquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:34 schreef PeZu het volgende:
[..]
garanderen dat je niet liegt..... das een garantie dat je liegt
alleen effe quotetagjes verwijderenquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:34 schreef SeaOfLove het volgende:
tis heul moeilijk zo'n NB topicje
sorryquote:
de Mac! daar ben ik echt lang niet meer geweest.quote:Op zondag 6 augustus 2006 03:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Toen ik op Google zocht naar bier en tieten kwam ik bij dit plaatje uit dus asje![]()
[afbeelding]
ja die viel me van de week ook al op en deze ookquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Toen ik op Google zocht naar bier en tieten kwam ik bij dit plaatje uit dus asje![]()
[afbeelding]
mijn lay out, wat doe jequote:Op zondag 6 augustus 2006 03:37 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja die viel me van de week ook al op en deze ook
http://images.google.nl/images?q=beer+tits&ndsp=18&svnum=10&hl=nl&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official_s&start=54&sa=N
pagina 4, 2e van links onder
doeidoei en ik wens meequote:Op zondag 6 augustus 2006 03:37 schreef Huizilopochtli het volgende:
Mensen, ik ga slapen!
Ik wens iedereen alvast welterusten.
En ik wens Manhattan een zeer plaatselijke cholera-uitbraak toe!
[afbeelding]
Ciao![]()
4 maanden terug?quote:Op zondag 6 augustus 2006 03:37 schreef PsyCha het volgende:
[..]
de Mac! daar ben ik echt lang niet meer geweest.
quote:Op zondag 6 augustus 2006 03:37 schreef PeZu het volgende:
[..]
http://images.google.nl/images?q=beer+tits&ndsp=18&svnum=10&hl=nl&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official_s&start=54&sa=N
trustequote:Op zondag 6 augustus 2006 03:37 schreef Huizilopochtli het volgende:
Mensen, ik ga slapen!
Ik wens iedereen alvast welterusten.
En ik wens Manhattan een zeer plaatselijke cholera-uitbraak toe!
[afbeelding]
Ciao![]()
ik vind deze ergerquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:37 schreef PeZu het volgende:
[..]
die staat er naast jaquote:
Maakt er vast geen probleem van als je wilt neuken tijdens haar maandelijkse feestjequote:
een nieuwe tubgirlquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Maakt er vast geen probleem van als je wilt neuken tijdens haar maandelijkse feestje![]()
quote:Op zondag 6 augustus 2006 03:42 schreef manhattan het volgende:
[..]
Naaaaaah, en net wou je nog met me uit....
Nieiieiieieiehtquote:
geen last van kikkers hierquote:
je hebt eigenlijk best een gay-icoonquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:43 schreef Teije het volgende:
ja
the pot calls the kettle blackquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:47 schreef manhattan het volgende:
[..]
Nerd, je kunt niet eens een fatsoenlijke dis maken. Aufmachen maar....
nee, die zitquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:47 schreef manhattan het volgende:
[..]
Nerd, je kunt niet eens een fatsoenlijke dis maken. Aufmachen maar....
quote:Op zondag 6 augustus 2006 03:48 schreef Teije het volgende:
je kan niet eens een ziekie dis zetten gek.. wat ben jij nou voor MC?
quote:iedereen heeft aids
quote:je liegt
zal ik even met je meefietsen?quote:Op zondag 6 augustus 2006 03:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nou jongens doen jullie het licht uit ik moet nog even Google-en![]()
Mijn lieve Miranda heeft er verstand van.quote:Op zondag 6 augustus 2006 03:50 schreef Niwa het volgende:
Je dochter zei altijd dat kontneuken een van mijn specialiteiten was.
Je dochter zei altijd, zó wat kan jij kontneuken, Niwa.
kerel, ga morgen aub langs de drogist ofzo en koop een pakken watten voor in je kop want het zaagsel wat er nu inzit neemt al helemaal niks opquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:50 schreef manhattan het volgende:
[..]
![]()
dit meen je toch niet werkelijk ?
quote:
quote:
Wel bij de bolle dat is toevalig de beste kruidenier van belgie.quote:Op zondag 6 augustus 2006 03:51 schreef PeZu het volgende:
[..]
kerel, ga morgen aub langs de drogist ofzo en koop een pakken watten voor in je kop want het zaagsel wat er nu inzit neemt al helemaal niks op![]()
hee psstquote:
quote:
En wéderom een mislukte dis...quote:Op zondag 6 augustus 2006 03:51 schreef PeZu het volgende:
[..]
kerel, ga morgen aub langs de drogist ofzo en koop een pakken watten voor in je kop want het zaagsel wat er nu inzit neemt al helemaal niks op![]()
je moet wat postenquote:
heul nietquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:54 schreef manhattan het volgende:
[..]
En wéderom een mislukte dis...
Scheer je weg, koekoeksjong!
Zelfs Pinokkio is nog grappiger als jou...
en wat een comeback van de almachtige manhattan, ongekend wat een klassequote:Op zondag 6 augustus 2006 03:54 schreef manhattan het volgende:
[..]
En wéderom een mislukte dis...
Scheer je weg, koekoeksjong!
Zelfs Pinokkio is nog grappiger als jou...
met klontenquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:56 schreef SeaOfLove het volgende:
ik ga voor de cup-a-soup
4 uurquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:56 schreef SeaOfLove het volgende:
ik ga voor de cup-a-soup
Je hebt helemaal gelijk! Nogmaals...Manhattan gewoonweg negeren ofzoquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:55 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
GEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN RUZIE MAKEN HIER!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
bij deze, tis toch al niet echt de moeite waard ofzoquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:57 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk! Nogmaals...Manhattan gewoonweg negeren ofzo![]()
daar was ooit nog een topic over met een manual.quote:Op zondag 6 augustus 2006 03:57 schreef Niwa het volgende:
Hoe krijg ik het snelst wijven van TMF Chat op msn op de webcam?
kijk een verstandige hierzoquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:57 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk! Nogmaals...Manhattan gewoonweg negeren ofzo![]()
Ja, heb ik gelezen maar werkte niet echt.quote:Op zondag 6 augustus 2006 03:58 schreef PsyCha het volgende:
[..]
daar was ooit nog een topic over met een manual.![]()
quote:Op zondag 6 augustus 2006 03:59 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
ik ga naar bed. zoals ik al zei, ik ben kapot. truste schatjes
Janee.quote:Op zondag 6 augustus 2006 04:00 schreef manhattan het volgende:
Zijn hier nog lekkere wijven ?
quote:
welek cup maat is dat danquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:01 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
tieten!!! en nog wel met cup-a-soup.... whooohoooo![]()
quote:Op zondag 6 augustus 2006 03:59 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
ik ga naar bed. zoals ik al zei, ik ben kapot. truste schatjes
Had ik die mooi even gegoogle-dquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:01 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
tieten!!! en nog wel met cup-a-soup.... whooohoooo![]()
quote:Op zondag 6 augustus 2006 04:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Had ik die mooi even gegoogle-d![]()
fabeltastischquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:03 schreef PsyCha het volgende:
okidoki
Ik wil eerst een nachtkus.quote:Op zondag 6 augustus 2006 04:03 schreef PsyCha het volgende:
okidoki
ga een paar partypeeps afquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:03 schreef Niwa het volgende:
Shít, ik moet een BrEeZaH op msn.
Net als Whitecastle, alleen dat is goed als je het craved.
* Qunix troost SOLquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:04 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik was helemaal in shock dat ik laatste post had... alles helemaal mis
![]()
Vraag het google en je komt ongetwijfeld bij FOK! uitquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:03 schreef Teije het volgende:
google kan googelen ??
truste en slaap lekker!!!quote:Op zondag 6 augustus 2006 04:03 schreef Odysseuzzz het volgende:
* Odysseuzzz wenst iedereen vanuit zijn slaap alvast een goede nachtrust/dagrust toe.![]()
![]()
quote:
Voor paupersquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:05 schreef Teije het volgende:
tmf.nl
Gaan wij ook zo? Ik wil wel naar me bed toequote:
dus je zegt dat r&b en rap slecht is? hehehehe dat kloptquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:06 schreef Qunix het volgende:
[..]
Voor paupers
Kut site en muziek..
Vroegah was het beter
WAT EEN SPANGE TANGAquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:07 schreef PsyCha het volgende:
[..]
gewoon toevoegen en dan cammen
of http://fotoboek.fok.nl/user/CuteSanDiegoGrl
Wat zei je dan?quote:
Ja !quote:Op zondag 6 augustus 2006 04:07 schreef Teije het volgende:
[..]
dus je zegt dat r&b en rap slecht is? hehehehe dat klopt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, iemand kon er niet tegen dat ik geyle neuqsex zocht.quote:Op zondag 6 augustus 2006 04:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat zei je dan?![]()
2pac is echt dood?
vreemd hoorquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:11 schreef Niwa het volgende:
[..]
Nee, iemand kon er niet tegen dat ik geyle neuqsex zocht.
je had ook eerst breezers en sigaretten moeten aanbiedenquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:11 schreef Niwa het volgende:
[..]
Nee, iemand kon er niet tegen dat ik geyle neuqsex zocht.
Maaruh fiets je nog mee of denk je van wtfbbq ik lollercopter hem alleen naar huisquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:10 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Jij ruzie?...dat kan niet!! Je bent vast en zeker vergeten te vetellen van de Cup-A-Soup?!?
those bitches ain't fine but i'm lieeeeeeeek chilling with my homeyzzz in my hummer with 54 inch rimms hOLLA SONquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:10 schreef Qunix het volgende:
[..]
Ja !
Hip hop uit jaren 90 met Run DMC, Public Enemy etc was vet!
Nu die kut neger met de nickname van zijn waarde
beltegoed een hamburger ofzoquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:11 schreef PeZu het volgende:
[..]
je had ook eerst breezers en sigaretten moeten aanbieden
met een programmaquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:12 schreef Niwa het volgende:
Hoe neem ik een webcam op?
vraag een breezer daarzoquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:12 schreef Niwa het volgende:
Mag ik dan wel achterop je lollerfietsquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Maaruh fiets je nog mee of denk je van wtfbbq ik lollercopter hem alleen naar huis![]()
Gewoon met je eigen webcam of je mobiele koelkastquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:12 schreef Niwa het volgende:
omg lollerfietsquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:13 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Mag ik dan wel achterop je lollerfiets![]()
quote:Op zondag 6 augustus 2006 04:13 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Mag ik dan wel achterop je lollerfiets![]()
dan vraag ik het wel aan jou................................................................................................... HAHAEAAEAEAEEHAHEAEHAAHEHAAHAHEAHEAHEAHEHEAquote:
snagit, camtasiaquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:12 schreef Niwa het volgende:
Ik ga voor NWAquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:10 schreef Qunix het volgende:
[..]
Ja !
Hip hop uit jaren 90 met Run DMC, Public Enemy etc was vet!
Nu die kut neger met de nickname van zijn waarde
ga hamsterenquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:14 schreef Bierbroeder het volgende:
je ziet wel weer wie de OP heeft gemaakt
![]()
Welke chatroom zit je ?quote:Op zondag 6 augustus 2006 04:14 schreef Niwa het volgende:
Ik probeer zo stoer mogelijk te doen, maar niemand reageert.
ja dat zie je gelijk, onder het kopje: topicstarterquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:14 schreef Bierbroeder het volgende:
je ziet wel weer wie de OP heeft gemaakt
![]()
ja ik ben ookal 31 jaar inmiddels.... voor jaren '90 ga ik trouwens absoluut voor Cypress Hillquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:15 schreef Qunix het volgende:
[..]
Niggaz With Attitude is uit de jaren 80
boeiend! anders gebruik je je rechterhand maar. dat doet manhattan elke avond.quote:Op zondag 6 augustus 2006 04:31 schreef Niwa het volgende:
Zo, ik móet het echt ander kan ik niet slapen.
Ja, dat moet ik ook.quote:Op zondag 6 augustus 2006 04:32 schreef PsyCha het volgende:
[..]
boeiend! anders gebruik je je rechterhand maar. dat doet manhattan elke avond.
Je viínd me wel leuk.....quote:Op zondag 6 augustus 2006 04:32 schreef PsyCha het volgende:
[..]
boeiend! anders gebruik je je rechterhand maar. dat doet manhattan elke avond.
Niwa is uit op breezersex op tmf.nlquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:34 schreef remlof het volgende:
ik heb geen zin me in te lezen, kunnen jullie effe samenvatten wat ik gemist heb?
is ie zo desperaat?quote:Op zondag 6 augustus 2006 04:35 schreef PsyCha het volgende:
[..]
Niwa is uit op breezersex op tmf.nl
Breezersex dat is toevalig een van mijn specaliteitenquote:
je sig verklaart wel een hoopquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:36 schreef Niwa het volgende:
Juist.
dit ging eraan vooraf:quote:Op zondag 6 augustus 2006 04:34 schreef remlof het volgende:
ik heb geen zin me in te lezen, kunnen jullie effe samenvatten wat ik gemist heb?
quote:Op zondag 6 augustus 2006 02:42 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Kleine samenvatting.... mahattan is vervelend, maar doet opeens lief tegen psycha.
Psycha is al 4 maanden van de drank af , maar ik denk dat mahattan haar er zo weer tot toe aanbrengt.
Ook worden er wat lama's gepost!!! (helaas geen paarse)
Niwa drinkt Cup-A-Soup met poederklontjes en ik moedig hem aan.
Bar-Le-Duc is er niet dus geen pics van mij.
je brechtjequote:Op zondag 6 augustus 2006 04:37 schreef Octaaf_de_b het volgende:
[..]
Breezersex dat is toevalig een van mijn specaliteiten
''Mijn brechtje zegt dat ook altijd . Octaaf zegt ze zo als jij kan breezerseksen aah ja zo kan ik breezerseksen he''
ik lees niet helemaal mee meer... maar je zal wel gelijk hebbenquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:40 schreef remlof het volgende:
[..]
dan zijn jullie weinig opgeschoten de afgelopen 2 uur
gelukkig ben ik drnokenquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:42 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik lees niet helemaal mee meer... maar je zal wel gelijk hebben![]()
ja ik heb het onder controlequote:Op zondag 6 augustus 2006 04:46 schreef PsyCha het volgende:
dan typ je nog aardig goed
als koeien op ijs kunnen dansenquote:Op zondag 6 augustus 2006 04:48 schreef remlof het volgende:
[..]
ja ik heb het onder controle
neuken?
quote:Op zondag 6 augustus 2006 04:51 schreef Daffodil31LE het volgende:
[afbeelding]
Geweldig! Helemaal top!
Goed zo, houd de moed er in!quote:Op zondag 6 augustus 2006 04:54 schreef remlof het volgende:
[..]
als ze het echt zouden proberen kunnen ze het!
Maar nu wij even. Rotterdam centraal is voor paupers, dat doen we dus niet.quote:Op zondag 6 augustus 2006 04:55 schreef PsyCha het volgende:
*proest*
Doe eens normaal ofzo!!!quote:Op zondag 6 augustus 2006 05:01 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ah, je bent van de herenliefde.
Weten we dat ook weer....
Nu trek je weer net zo makkelijk conclusies als je in die israel topics doet, tekenendquote:Op zondag 6 augustus 2006 05:01 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ah, je bent van de herenliefde.
Weten we dat ook weer....
Is dat jouw kameel? Dan mag je 'm wel eens water geven. Z'n bulten zijn leeggelopen.quote:
dat is een lamaquote:Op zondag 6 augustus 2006 05:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Is dat jouw kameel? Dan mag je 'm wel eens water geven. Z'n bulten zijn leeggelopen.
En blijf van de pillen af, dan zie je de kleuren heel anders.
Ow. Ik dacht een mislukte hond.quote:
nou, jottum....quote:
doe eens rustig ja, tis 5:05quote:Op zondag 6 augustus 2006 05:05 schreef PeZu het volgende:
gvd
ohw dat is erquote:Op zondag 6 augustus 2006 05:06 schreef PeZu het volgende:
de helft gemist omdat fok het hiernog niet deed
grafzooi
Kom , niet gaan terugkrabbelen. Jij moet aanpappen met een Daan of een Karel i.p.v met zo''n mooi meisje als psycho.quote:Op zondag 6 augustus 2006 05:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Nu trek je weer net zo makkelijk conclusies als je in die israel topics doet, tekenend
ik las anders geen doodsverwensing....quote:
niet veel gemist lees ik alweerquote:
quote:Op zondag 6 augustus 2006 05:08 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
![]()
nee niet zo...quote:
haha de cursus hoe maak ik vrienden met SoLquote:Op zondag 6 augustus 2006 05:10 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
![]()
kan je ook niet zo'n 'haat-campagne'beginnen tegen FFnog, ryangozer en mart89. Of heb je je handen vol aan Maikuuul
![]()
gut is dat paard van je gedegradeerd?quote:Op zondag 6 augustus 2006 05:09 schreef SamStar het volgende:
en doe die pompom's in de lucht!
[afbeelding]
behalve dan.....quote:
wat is er met ryangozer en mart?quote:Op zondag 6 augustus 2006 05:10 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
![]()
kan je ook niet zo'n 'haat-campagne'beginnen tegen FFnog, ryangozer en mart89. Of heb je je handen vol aan Maikuuul
![]()
uhuhquote:Op zondag 6 augustus 2006 05:12 schreef PsyCha het volgende:
[..]
dat ik eindelijk wat te drinken heb gehaald?
nee hoorquote:Op zondag 6 augustus 2006 05:11 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
gut is dat paard van je gedegradeerd?
quote:
Doe eens niet zo lullig tegen Remlof. Hij kan ook niks aan zijn voorkeur voor mannen doen hoor...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |