Dat mag je dan wel eens quoten.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:55 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Maar jij wel, want dat heb je vaak genoeg gezegd hier: verbieden dat voetbal vanwege het hooliganisme.
Het is een feit, geen redenatiequote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:58 schreef Lithion het volgende:
[..]
Nee, ik had het over jouw extreem domme dooddoener van 'het is er en het blijft'. Dat is een complete non-redenatie waarmee je élke discussie uit de weg kunt gaan.
De search doet het weer eens niet, maar had jij geen topic geopend met de strekking dat voetbal maar helemaal verboden moest worden omdat de uitwassen niet onder controle te krijgen waren?quote:
Erg leuk, totdat je moet toegeven dat elke samenleving gestoeld is op (de resten van) religieuze gedachtengangen. Mensenrechten en individualisme, verlichting etc, het is allemaal voortgekomen uit een judeo-christelijke achtergrond. Hoe sterk je ook wilt doen alsof je een beschouwende vrijdenker bent.quote:Ik zou me zeker niet aanpassen aan de samenlevingbullshit die door religieuze dogmas is ingegeven
Nou, ik kan het met niet herinneren. En zo ja, dan kan het nooit serieus zijn geweestquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:01 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
De search doet het weer eens niet, maar had jij geen topic geopend met de strekking dat voetbal maar helemaal verboden moest worden omdat de uitwassen niet onder controle te krijgen waren?
Die zijn pas omhooggekomen toen de religieuze invloed af nam. Slecht voorbeeld dus.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mensenrechten en individualisme, verlichting etc, het is allemaal voortgekomen uit een judeo-christelijke achtergrond.
Het maakt onderdeel uit van een redenering.quote:
Nee hoor, je bedoelt de invloed van de Kerk. De geest van de boodschap van Christus is juist bij uitstek verantwoordelijk voor deze ontwikkelingen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:06 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Die zijn pas omhooggekomen toen de religieuze invloed af nam. Slecht voorbeeld dus.
Ik kan me niet herinneren dat beweerd te hebben.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:40 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Je weet niet eens wat ik hiermee bedoel en jij beschouwt jezelf als moslim?
Onzin, de oude Grieken hadden al vergaande morele structuren.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee hoor, je bedoelt de invloed van de Kerk. De geest van de boodschap van Christus is juist bij uitstek verantwoordelijk voor deze ontwikkelingen.
Het is een voorspelling van de toekomst ("Het blijft"), wat per definitie geen feit kan zijn. Verder, wat Apropos zegt.quote:
Tuurlijk, ik beweer ook niet dat ze níét nog verder doorlopen en volstrekt origineel zijn.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:15 schreef Lithion het volgende:
[..]
Onzin, de oude Grieken hadden al vergaande morele structuren.
Denk maar niet dat die 10 geboden origineel waren, die ideeën zijn gewoon gejat van vorige beschavingen.
Ah, zeg het met plaatjes, daar ben ik ook goed in:quote:
Oh my god, wat moet jij straks een opdonder krijgen als de zeepbel waar je in leeft -klap- zegt.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:30 schreef Henny_Huisman het volgende:
OMG wat moet -IksRee- een zwaar leven hebben zeg.
Leven en laten leven!
Allemaal anders, allemaal gelijk!
enzo.
Lijkt me erg redelijk; maarreh; kerken krijgen toch ook geen rijkssubsidies? (hoop ik?)quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:55 schreef Prego het volgende:
zolang het gebedhuizen blijven en geen haatzaai huizen vind ik het prima.
en ik vind dat er best een paar voorwaarden gesteld moeten kunnen worden
-preek in het nederlands
-preken die aansluiten op het nederlandse gedachtegoed
-toegankelijk voor iedereen (of ben ik de enige die best eens een dienst bij zou willen wonen?)
-zelfvoorzienend >> geen subsidies vanuit het rijk
Een levensovertuiging dien je te beoordelen op de uitvoering daarvan. Of wil je die realiteit ontkennen?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:01 schreef descendent1 het volgende:
(moeilijk he; het verschil zien tussen een levensovertuiging en de uitspattingen ervan...)
Nee het is niet mooi. Het is degeneratie en terug in de tijd gaan. Omgekeerde evolutie en het brengt ons een stap lager in de evolutionaire schaal.quote:
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:45 schreef Alulu het volgende:
Mooi toch, vraag-aanbod kwestie en de Moskee waar ik als ik kan naartoe ga op Maashaven mag eigenlijk ook wel wat groter, altijd bomvol.
Ik hoef een levensovertuiging helemaal niet te beoordelen. Iedereen moet vooral doen waar hij zin in heeft (liberaal ik). Overigens vind ik het prima, al die moskees, blijkbaar is er draagvlak voor.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:52 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Een levensovertuiging dien je te beoordelen op de uitvoering daarvan. Of wil je die realiteit ontkennen?
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]Ga je naar dezelfde moskee als ik?
daaromquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:47 schreef -IksRee- het volgende:
Ach, binnen 50 jaar zijn ze allemaal weer gesloopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |