Dus niet voor Bos zijn koppie? Of wat bedoel jequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:07 schreef highway101 het volgende:
Ik stem niet op onderbuikgevoelens.
De poll is nog geen uur oud. We hebben nog tot november!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:25 schreef joachim87 het volgende:
26 stemmen, das lekker betrouwbaar dan
Valt eigenlijk wel mee. Dat was hun doel ook toen ze in 2001 samengingen. Het kwam er alleen nooit zo uitquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:53 schreef highway101 het volgende:
Opvallend de CU
Het wordt waarschijnlijk weer een nek-aan-nek-race tussen CDA en PvdA.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:52 schreef highway101 het volgende:
De huidige peilingen van de politieke barometer:
[afbeelding]
Tja, dat heb je eigenlijk altijd met dit soort verkiezingen met veel grote partijen, maar waar geeneen een meerderheid heeft.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:58 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Het wordt waarschijnlijk weer een nek-aan-nek-race tussen CDA en PvdA.
Een slechte zaak voor de democratie omdat veel van hun Kamerzetels dan te danken zijn aan mensen die eigenlijk op VVD, GL, SP, Wilders, CU of Partij voor de Dieren wilden stemmen.
Dat vind ik een vreemde gedachtengang; je bent links, maar hebt liever Balkenende dan Bos als premier? Hoezo?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:14 schreef Huizilopochtli het volgende:
Ik stem op Farah Karimi van GroenLinks.
En hoop dan maar dat er een linkse meerderheid komt.
Indien die er komt, dan het liefst Femke Halsema als 1e vr. Premier.
Indien die er niet komt, en het wordt PVDA - CDA dan liever Balkenende.
Allereerst ben ik niet Links. Ik ben te verdeeld over verschillende onderwerpen om mezelf in een keurslijf te kunnen persen. Ik acht echter Balkenende beter in staat om ons land als premier te dienen, dan de heer Bos. En indien het Bos wordt, zou ik blij zijn als ik er helemaal naast blijk te zitten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:15 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Dat vind ik een vreemde gedachtengang; je bent links, maar hebt liever Balkenende dan Bos als premier? Hoezo?
Okay; maakt het begrijpelijker. (goeie muzieksmaak heb je wel!)quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:18 schreef Huizilopochtli het volgende:
[..]
Allereerst ben ik niet Links. Ik ben te verdeeld over verschillende onderwerpen om mezelf in een keurslijf te kunnen persen. Ik acht echter Balkenende beter in staat om ons land als premier te dienen, dan de heer Bos. En indien het Bos wordt, zou ik blij zijn als ik er helemaal naast blijk te zitten.
Zoals?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:20 schreef descendent1 het volgende:
[..]
(goeie muzieksmaak heb je wel!)
Je zou dit effect volgens mij kunnen voorkomen als het voordeel voor de grootste partij wat minder groot zou zijn. Dus dat de grootste partij niet én de coaltiegenoten mag uitkiezen én de premier mag leveren én de beste ministeries.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:00 schreef highway101 het volgende:
[..]
Tja, dat heb je eigenlijk altijd met dit soort verkiezingen met veel grote partijen, maar waar geeneen een meerderheid heeft.
Groen links is voor Hippies en Feministenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:49 schreef du_ke het volgende:
GL/Bos denk ik.
En voor mensen die iets verder kijken dan hun neus lang isquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:54 schreef icethorn het volgende:
[..]
Groen links is voor Hippies en Feministen![]()
![]()
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
En voor mensen die iets verder kijken dan hun neus lang is.
als er een partij is waar mensen op stemmen die niet verder kijken dan hun neus lang is dan is het de vvd. daar stemmen alleen egocentrische mensen op.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
En voor mensen die iets verder kijken dan hun neus lang is.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:06 schreef me2001 het volgende:
[..]
als er een partij is waar mensen op stemmen die niet verder kijken dan hun neus lang is dan is het de vvd. daar stemmen alleen egocentrische mensen op.
du_ke die begint over inhoud...quote:
Ik mis de PastorsPartie!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:44 schreef _The_General_ het volgende:
De Tweede Kamer verkiezing vind plaats op 22 november 2006.
Poll: Waar stem jij op?
Nieuwrechts en Leefbaar Nederland ook niet vermoed ik.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:52 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Stond nog niet op de lijst van partijen die zich aangemeld hebben voor deze verkiezingen.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:07 schreef _The_General_ het volgende:
[..]Wat een onzin.
Kom, we gaan van dit topic geen links/rechts bashtopic maken me2001 en Du_Ke! Dat spelletje spelen jullie maar ergens anders.
Dit gaat over de verkiezingen van november. Ik ben benieuwd of de veranderingen in D66 invloed hebben, en hoeveel.
Jawel, alle partijen die hier staan komen van een lijst met aangemelde partijen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nieuwrechts en Leefbaar Nederland ook niet vermoed ik.
Ik zie nergens een post van ene Icethorn waarop ik reageer!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:50 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Je had er anders totaal geen problemen mee om icethorn bij te vallen toen er een linkse partij werd bekritiseerd.
Dat kan is wel wat vreemd aangezien LN op haar site http://www.leefbaar.nl/ groot aankondigd niet mee te doenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:52 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Jawel, alle partijen die hier staan komen van een lijst met aangemelde partijen.
Dit zou dus echt een rampscenario zijn..quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:14 schreef Huizilopochtli het volgende:
En hoop dan maar dat er een linkse meerderheid komt.
Indien die er komt, dan het liefst Femke Halsema als 1e vr. Premier.
Ik kan je nu al vertellen dat Fok niet representatief is.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:14 schreef _The_General_ het volgende:
Stem allemaal, dan kunnen we na de verkiezingen kijken hoe representatief Fok voor Nederland is....
Karimi stelt zich niet meer verkiesbaar.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:14 schreef Huizilopochtli het volgende:
CDA-ers hebben ook geen duivelse machine of zijn student.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:04 schreef Sidekick het volgende:
Ik kan je nu al vertellen dat Fok niet representatief is.
VVD, Wilders en SP zijn hier meer populair, en vooral het CDA minder.
Lijkt me dat die niet mee gaat doenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:24 schreef Delano87 het volgende:
Waar staat de NCPN?:S
Opvallend, iemand die links stemt, maar Bos toch niets vindt. Dat lees ik vaker op fok! en onder collega´s. Wellicht is Bos toch niet zo populair als aangenomen wordt...quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:29 schreef lenin het volgende:
Ik stem SP, denk dat die groeien naar 16 zetels. Hoop op een linkse meerderheid maar BOS vind ik 3x niks. Dus premier zou ik liever iemand anders zien. wie? niet relevant want komt toch niet aan de orde
Het verschil tussen de persoon en de inhoud. Bos is te glad en te nep. Ik vertrouw hem gewoon niet. Hij draait ook heel erg veel bijvoorbeeld bij Afghanistan. Rouvoet vind ik daarintegen bijzonder betrouwbaar en goed overkomen. Zeer inhoudelijk ook maar zijn ideen vind ik niet altijd even goed.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:41 schreef highway101 het volgende:
[..]
Opvallend, iemand die links stemt, maar Bos toch niets vindt. Dat lees ik vaker op fok! en onder collega´s. Wellicht is Bos toch niet zo populair als aangenomen wordt...
Valt niet mee om op beiden tegelijk te stemmen. Dus welke wordt het danquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:48 schreef _The_General_ het volgende:
VVD en Balkenende natuurlijk !
Wellicht gaat ie inhoudelijk voor de VVD, maar vind ie in de VVD geen geschikte M-P, dus wordt het Balkenende. Welke zich imo wel bewezen heeft als iemand die een land kan besturen. Dat weet ik van al die jonge vernieuwing in de politiek nog niet.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Valt niet mee om op beiden tegelijk te stemmen. Dus welke wordt het dan![]()
Dat heeft te maken met zijn ijzersterke voorganger Kok. Is bijna ook niet te evenaren.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:41 schreef highway101 het volgende:
[..]
Opvallend, iemand die links stemt, maar Bos toch niets vindt. Dat lees ik vaker op fok! en onder collega´s. Wellicht is Bos toch niet zo populair als aangenomen wordt...
Hoogst waarschijnlijk wel hoorquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Lijkt me dat die niet mee gaat doen![]()
mischien een tip: Wilt U Balkenende terug als premier?quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:05 schreef du_ke het volgende:
Tja ik ben ook niet gek enthousiast over Bos. Maar het alternatief Balkenende doet me helemaal walgen.
Niet stemmen. Maar ondertussen wel op alles zeiken?quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:04 schreef JohnDope het volgende:
in principe ga ik niet stemmen, ik kan me niet identificeren met de eeuwige politieke partijen.
Dus ja dan blijft er weinig meer over, dus dan word ik gedwongen om Cluppie wilders te stemmen of op marco Pastors.
Inderdaad. Niet stemmen - niet zeiken.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Niet stemmen. Maar ondertussen wel op alles zeiken?
Er valt niet veel te kiezen voor mij vriend. Dus dan zeik ik op alles behalve Wilders en Pastors.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Niet stemmen. Maar ondertussen wel op alles zeiken?
Ik word gedwongen twee derde van mijn inkomen af te staan en krijg hier inferieure diensten voor terug waar ik niet om gevraagd heb. Me dunkt dat ik heel veel recht heb om te zeiken. Tegenwoordig is niet-stemmen bijna de enige oplossing die erop zit voor echte liberalen aangezien er niet één partij is die serieus werk wil maken van een drastische verkleining van de omvang en de macht van de overheid. Welke partij je ook stemt in dit land, er verandert wezenlijk helemaal niets en het enige signaal dat je met een stem afgeeft is dat je dat wel best vindt. Ook kun je er hooguit nog mee aangeven welk poppetje je op tv wel sympathiek vindt, zoals bij Idols. Blijft nog over de mogelijkheid om blanco te stemmen maar aangezien die stemmen toch verdeeld worden over de bestaande partijen is dat zo mogelijk nog zinlozer. Tot de tijd dat er een échte liberale partij opstaat of de blanco stemmen ook echt lege zetels in de kamer zouden kunnen opleveren stem ik dus niet.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:22 schreef highway101 het volgende:
Inderdaad. Niet stemmen - niet zeiken.
Nee, wie stemt stemt toe.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:22 schreef highway101 het volgende:
Wie zwijgt stemt toe!
Bij elke post meldt je dit. Waarom richt je geen partij op die de overheid helemaal afschaft.....quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik word gedwongen twee derde van mijn inkomen af te staan en krijg hier inferieure diensten voor terug waar ik niet om gevraagd heb.
Nee je heb geen zeikrecht, maar wel een kiesrechtquote:Me dunkt dat ik heel veel recht heb om te zeiken.
Niet sterk. Misschien gaat je stem dan naar Groen-links? of SP?quote:Tegenwoordig is niet-stemmen bijna de enige oplossing die erop zit voor echte liberalen aangezien er niet één partij is die serieus werk wil maken van een drastische verkleining van de omvang en de macht van de overheid.
Zelf partij oprichten. Lang leve de democratie.quote:Welke partij je ook stemt in dit land, er verandert wezenlijk helemaal niets en het enige signaal dat je met een stem afgeeft is dat je dat wel best vindt.
Helemaal eens. Blij dat Wouter een prachtige kont heeft. Althans voor diegenen die er verstand van hebben. Zie verder mijn topic: kiezersrijbewijs. = protesttopicquote:Ook kun je er hooguit nog mee aangeven welk poppetje je op tv wel sympathiek vindt, zoals bij Idols.
Ja, je weet dan helmaal niet wat er dan met je stem gebeurd. Niet doen dusquote:Blijft nog over de mogelijkheid om blanco te stemmen maar aangezien die stemmen toch verdeeld worden over de bestaande partijen is dat zo mogelijk nog zinlozer.
Stoppen met zeiken en als de wiederweerga een partij oprichten. Lijsttrekker Henri Osewoudtquote:Tot de tijd dat er een échte liberale partij opstaat of de blanco stemmen ook echt lege zetels in de kamer zouden kunnen opleveren stem ik dus niet.
Maar ik zeik wel.
Misschien is dat het enige dat erop zit maar ik wil dus juist van al die partijen en politici áf.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Stoppen met zeiken en als de wiederweerga een partij oprichten. Lijsttrekker Henri Osewoudt
Maar volgens mij is er wel een verschil tussen niet-stemmen of blanco stemmen. Ik geloof dat alleen een blanco stem niet wordt verdeeld onder de restzetels.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:09 schreef JohnDope het volgende:
Je stem wordt gewoon verdeeld, dus of ze hem tellen of niet, het maakt niet uit.
Of is het zo wanneer je niet stemt, ze dan wel zullen denken dat je een luie hond bent omdat je niet komt opdagen en dus waarschijnlijk dan groenlinks of sp gestemd zou hebben?
Alleen uitgebrachte stemmen tellen mee, blanco stemmen worden verdeeld.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar volgens mij is er wel een verschil tussen niet-stemmen of blanco stemmen. Ik geloof dat alleen een blanco stem niet wordt verdeeld onder de restzetels.
Dus je kan beter we gaan en blanco stemmen....
Is het iemand die het weet?
Ow, echt?, dus dan toch thuisblijven als je wilt dat je stem niet naar een restzetel gaat? Ik dacht dat het echt andersom was.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:25 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Alleen uitgebrachte stemmen tellen mee, blanco stemmen worden verdeeld.
Henri, misschien een tip: open hierover een topic. (of had je dat al een keer gedaan?)quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Misschien is dat het enige dat erop zit maar ik wil dus juist van al die partijen en politici áf.
Het is toch echt zo, en ach, alle andere knoppen hebben ook geen nut.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Ow, echt?, dus dan toch thuisblijven als je wilt dat je stem niet naar een restzetel gaat? Ik dacht dat het echt andersom was.
Dan heeft die blanco knop op het stemapparaat geen nut. Kan me niet indenken?![]()
des te meer reden om een partij op te richten.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:29 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het is toch echt zo, en ach, alle andere knoppen hebben ook geen nut.
Nee, maar het is me wel al vaker aangeraden, misschien toch maar 'ns doen, one of these days.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Henri, misschien een tip: open hierover een topic. (of had je dat al een keer gedaan?)
kijk je hebt 2 partijen:quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar volgens mij is er wel een verschil tussen niet-stemmen of blanco stemmen. Ik geloof dat alleen een blanco stem niet wordt verdeeld onder de restzetels.
Dus je kan beter we gaan en blanco stemmen....
Is het iemand die het weet?
Ook Pink Floyd fan?quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nee, maar het is me wel al vaker aangeraden, misschien toch maar 'ns doen, one of these days.
Dat is wel het beste. Maar ja je moet het wel ff durven. Het vraagt ook een goede voorbereiding. Maar als je een socratisch element inbouwd, is het alleen maar verijkend voor je idee. De zwakke plekken komen hiermee bloot te leggen. Ik hoop echt dat je met die topic komt. Erg benieuwdquote:Op maandag 7 augustus 2006 00:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nee, maar het is me wel al vaker aangeraden, misschien toch maar 'ns doen, one of these days.
Yep, daarom zal ik zal de zin maar niet afmakenquote:Op maandag 7 augustus 2006 00:32 schreef One_of_the_few het volgende:
Ook Pink Floyd fan?
Ben ook benieuwd. Ik ben voor veel vrijheden en weinig bemoeienissen. Ben benieuwd hoe liberaal ik eigenlijk ben. En hoe liberaal anderen zijn tov van mij. In mijn ogen is een liberaal eerder progressief dan conservatief.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is wel het beste. Maar ja je moet het wel ff durven. Het vraagt ook een goede voorbereiding. Maar als je een socratisch element inbouwd, is het alleen maar verijkend voor je idee. De zwakke plekken komen hiermee bloot te leggen. Ik hoop echt dat je met die topic komt. Erg benieuwd![]()
quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:34 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Yep, daarom zal ik zal de zin maar niet afmaken
Je kent de Politieke Quiz toch wel? Dat maakt een hoop duidelijk over waar je precies staat in het politieke spectrum. En tevens laat het goed zien dat dat spectrum twéé dimensies heeft i.p.v één en derhalve naast links en rechts ook nog een boven en onder kent.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:38 schreef One_of_the_few het volgende:
Ben ook benieuwd. Ik ben voor veel vrijheden en weinig bemoeienissen. Ben benieuwd hoe liberaal ik eigenlijk ben. En hoe liberaal anderen zijn tov van mij. In mijn ogen is een liberaal eerder progressief dan conservatief.
Bedankt vooor je reactie. Ik moet er ff nachtje over slapen. Je gaat uit dat in ronde 1 de partijen even groot zijn. Maar klopt je redenatie ook als de partijen niet even groot zijn in de eerste ronde, en het na de restzeltels verdeling toch lullig voor de andere partij kan uitpakken?quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
kijk je hebt 2 partijen:
A B
1 1 aantal stemmen: 50% A, 50% B (ronde 1)
1 1 aantal stemmen: 50% A, 50% B (aantal blanko)
--------- +
2 2 aantal stemmen: 50% A, 50% B
het maakt niet uit dus.
Een blanco stem telt wel mee in de kiesdeler. Het enige dat je ermee bereikt is dus dat een partij meer stemmen moet vergaren om aanspraak te maken op een zetel. Tja als je niet weet op wie je moet gaan stemmen maar bijvoorbeeld absoluut niet wil dat Wilders een zetel behaalt zou het een optie kunnen zijn. Maar zoals ik al eerder zei zou het een veel duidelijker signaal kunnen zijn van onvrede van de kiezers over de huidige partijen als de blanco stemmen ook echt lege zetels in de Tweede Kamer zouden opleveren.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Bedankt vooor je reactie. Ik moet er ff nachtje over slapen. Je gaat uit dat in ronde 1 de prastijen even groot zijn. Maar klopt je redenatie ook als de partijen niet even groot zijn in de eerste ronde, en het na de restzeltels verdeling toch lullig voor de andere partij kan uitpakken?
Tja, dan nog, waarom zit er dan toch die blanco knop op het apparaat? dan kunnen ze net zo goed op de kieslijst aangeven dat als je blanco wilt stemmen kan je net zo goed thuisblijven?
Maar ja, je lijkt het zeker te weten en ik weet het niet...
Maar toch ff over de optie van niet 50-50 (ronde 1)![]()
Kende hem nog niet.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:40 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Je kent de Politieke Quiz toch wel? Dat maakt een hoop duidelijk over waar je precies staat in het politieke spectrum. En tevens laat het goed zien dat dat spectrum twéé dimensies heeft i.p.v één en derhalve naast links en rechts ook nog een boven en onder kent.
Vandaag niet meer, ik ga maffen, welterusten allemaal!quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:47 schreef One_of_the_few het volgende:
Kende hem nog niet.
Uitkomsten plaats ik wel in je neiuwe topic, als die er komt.
Onzin. Een blanco stem is een ongeldige stem. Het enige dat je ermee laat zien is dat je niet te beroerd bent om naar het stembureau te komen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Een blanco stem telt wel mee in de kiesdeler. Het enige dat je ermee bereikt is dus dat een partij meer stemmen moet vergaren om aanspraak te maken op een zetel.
Toch even de uitkomstquote:Op maandag 7 augustus 2006 00:48 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Vandaag niet meer, ik ga maffen, welterusten allemaal!
Is dat zo? Dan is het inderdaad helemaal een waardeloos iets.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:50 schreef Kozzmic het volgende:
Onzin. Een blanco stem is een ongeldige stem. Het enige dat je ermee laat zien is dat je niet te beroerd bent om naar het stembureau te komen.
Ja, dat is zo. Ik heb het tijdens de gemeenteraadverkiezingen uitgezocht. Blanco stem telt als ongeldige stem. Helaas.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Is dat zo? Dan is het inderdaad helemaal een waardeloos iets.
Zeer duidelijk antwoord. Bedankt Henri.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Een blanco stem telt wel mee in de kiesdeler. Het enige dat je ermee bereikt is dus dat een partij meer stemmen moet vergaren om aanspraak te maken op een zetel. Tja als je niet weet op wie je moet gaan stemmen maar bijvoorbeeld absoluut niet wil dat Wilders een zetel behaalt zou het een optie kunnen zijn. Maar zoals ik al eerder zei zou het een veel duidelijker signaal kunnen zijn van onvrede van de kiezers over de huidige partijen als de blanco stemmen ook echt lege zetels in de Tweede Kamer zouden opleveren.
Dan nog: waarom zou je een speciale knop "blanko stem"op het stemapparaat opnemen. ?quote:Op maandag 7 augustus 2006 08:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Ik heb het tijdens de gemeenteraadverkiezingen uitgezocht. Blanco stem telt als ongeldige stem. Helaas.
Helemaal gelijk.quote:Op maandag 7 augustus 2006 08:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Ik heb het tijdens de gemeenteraadverkiezingen uitgezocht. Blanco stem telt als ongeldige stem. Helaas.
Ja maar Lijst Pastor hopelijk niet te groot toch?quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:06 schreef SCH het volgende:
Lijst Pastors had er ook bij moeten staan.
Linkse coalitie op Fok! is mogelijk nu
Ach, dat zijn mensen die anders op Wilders of de VVD zouden stemmen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja maar Lijst Pastor hopelijk niet te groot toch?
Ja, liggen best dicht bij elkaar. Al denken we dat van wilders niet echt iets te vrezen hebben. Al maandenlang stabiel op 1 zetel.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, dat zijn mensen die anders op Wilders of de VVD zouden stemmen.![]()
Aan de opkomst van de LPF te zien blijken toch vooral de PvdA stemmers gevoelig voor dit soort partijen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, dat zijn mensen die anders op Wilders of de VVD zouden stemmen.
Dat was toen zo, maar dat was niet zozeer de LPF als Fortuyn zelf en zo'n iemand en zo'n situatie: dat is nu niet aan de orde en in mijn ogen dus nauwelijks vergelijkbaar. Denk jij dat Pastors veel stemmen bij de PvdA gaat weghalen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:20 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Aan de opkomst van de LPF te zien blijken toch vooral de PvdA stemmers gevoelig voor dit soort partijen.
Met 40% van de stemmen?quote:
Ik denk inderdaad dat als Pastors veel kiezers gaat trekken hij die vooral bij de PvdA weghaalt. Zoals een groot deel van autochtoon Rotterdam. Dat waren altijd traditioneel gezien altijd vooral PvdA stemmers.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Denk jij dat Pastors veel stemmen bij de PvdA gaat weghalen?
Vast wel iets. Dat vind ik goed omschreven!quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:26 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat als Pastors veel kiezers gaat trekken hij die vooral bij de PvdA weghaalt. Zoals een groot deel van autochtoon Rotterdam. Dat waren altijd traditioneel gezien altijd vooral PvdA stemmers.
Ook gezien de aantrekkingskracht die de LPF heeft gehad op PvdA-kiezers (LPF was ook meer een project van teleurgestelde PvdA kiezers) zal er na vier jaar nog vast wel iets van dat mechanisme zijn overgebleven.
Tsja, je kan mijn onderzoek overdoen. Doe dat en overtuig jezelf.quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan nog: waarom zou je een speciale knop "blanko stem"op het stemapparaat opnemen. ?
Echtgaaf gaat nu ff goed op onderzoek uit
Na de halal-hypotheek van de VVD in Den Haag is de kans ook zeer groot geworden dat hij mijn stem krijgt...quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:35 schreef JohnDope het volgende:
Geertje Wilders doet het ook best lekker, we gaan hem in ieder geval terug zien.
Dat vind ik capituleren voor een normen en waarden systeem waavan ik niet zo zeker ben of die veel goeds voor ons (als Westerlingen) in petto heeft. Dat moet je dus niet doen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:09 schreef SCH het volgende:
Wat is er nou weer mis met die halal-hypotheek??
Capituleren? Volgens mij is dat nou juist ultiem liberaal. De klant vraagt en de onderneming speelt er op in.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:21 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat vind ik capituleren voor een normen en waarden systeem waavan ik niet zo zeker ben of die veel goeds voor ons (als Westerlingen) in petto heeft. Dat moet je dus niet doen.
Die OP nodigt niet echt uit om daar een serieuze reactie neer te zetten.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:23 schreef sigme het volgende:
Er is ook een topic aan gewijd:
Het is het soort OP dat jij ook altijd maakt over linkse zaken. Niet zo flauw doen, ga het gewoon aan.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:25 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Die OP nodigt niet echt uit om daar een serieuze reactie neer te zetten.
Je eigen waarden opofferen om ruimte te maken voor waarden uit een Middeleeuws stelsel noem ik anders eersder ultiem socialistisch.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Capituleren? Volgens mij is dat nou juist ultiem liberaal. De klant vraagt en de onderneming speelt er op in.
Er is een topic over. Als je durftquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:30 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Je eigen waarden opofferen om ruimte te maken voor waarden uit een Middeleeuws stelsel noem ik anders eersder ultiem socialistisch.
Dat is echt totale onzin. Ik gooi nooit een topic in de OP al zo dicht als daar...quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is het soort OP dat jij ook altijd maakt over linkse zaken. Niet zo flauw doen, ga het gewoon aan.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe onze VVD-vrinden zich hieruit gaan kletsen...
quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:34 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat is echt totale onzin. Ik gooi nooit een topic in de OP al zo dicht als daar...
Bedankt voor de heldere uiteenzetting (en constante goede kwaliteit van je inbreng)quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja, je kan mijn onderzoek overdoen. Doe dat en overtuig jezelf.
Het is echt echt echt waar. De eenvoudigste manier om het vast te stellen is even de kieswet opzoeken. Er zijn in ons bestel slechts twéé soorten stemmen: geldig en ongeldig.
Ongeldige stemmen hebben geen invloed op uitslag, niet op kiesdeler of kiesdrempel.
Blanco (= ongeldig) telt alleen voor de opkomst, dus de telling van de hoeveelheid mensen die naar het stemburo is gekomen. Blanco heeft geen enkele invloed op de uitslag.
De enige uitzondering is een stemming met een ondergrens voor de opkomst, zoals bij refrenda wel gebruikt wordt. Bij een opkomst lager <vul iets in> is de uitslag niet geldig. Alléén in die constructie heeft een blanko stem enige invloed, namelijk op de geldigheid van de raadpleging.
Met wat voor doel? Ze maken echt geen kans om in de Tweede Kamer te komen, misschien dat ze een paar honderd stemmen uit oost Groningen kunnen halenquote:Op maandag 7 augustus 2006 17:14 schreef Delano87 het volgende:
Ff voor de duidelijkheid![]()
... ik stem NCPN
![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Jah, noemen wij ook wel eens ons kweekvijvertjequote:Op maandag 7 augustus 2006 18:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ook leuk de SP-jongeren vlaggen er tussen![]()
Verbaast me niksquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:51 schreef Delano87 het volgende:
[..]
Jah, noemen wij ook wel eens ons kweekvijvertje... hebben heel wat oud SP en Rood leden die bij de NCPN & CJB zijn gekomen
![]()
quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:50 schreef Delano87 het volgende:
Nee dat was het kapitalisme
quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:14 schreef Delano87 het volgende:
... ik stem NCPN
![]()
![]()
[afbeelding]
bwahaha, de SP werd door die lui te rechts gevonden ?quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:51 schreef Delano87 het volgende:
[..]
Jah, noemen wij ook wel eens ons kweekvijvertje... hebben heel wat oud SP en Rood leden die bij de NCPN & CJB zijn gekomen
![]()
Wie na bijna een eeuw studie van Marx en communisme nog niet inziet dat de leer een gruwel is, diskwalificeert zichzelf.quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:15 schreef Lyrebird het volgende:
Nu bekend is wat voor een gruweldaden er in naam van het communisme zijn uitgevoerd, zou je denken dat aanhangers van de NCPN zich kapot zouden schamen. Je moet wel erg naief zijn om met rode vlaggetjes te gaan wapperen. Naief? Zeg maar gerust oerstom.
Ik heb lang geleden een test gedaan op de middelbare school. Daarin kreeg je een twintigtal woorden, kunnen er meer of minder zijn geweest. Die woorden moest je op volgorde zetten in de mate dat jij vond dat ze belangrijk waren. woorden als gelijkheid, persoonlijke vrijheid, naastenliefde, carriere etc.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:40 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Je kent de Politieke Quiz toch wel? Dat maakt een hoop duidelijk over waar je precies staat in het politieke spectrum. En tevens laat het goed zien dat dat spectrum twéé dimensies heeft i.p.v één en derhalve naast links en rechts ook nog een boven en onder kent.
Net als het kapitalismequote:Op maandag 7 augustus 2006 22:00 schreef sigme het volgende:
Het zit 'm niet eens in de 'gruweldaden in naam van communisme', de leer zelf is verrot. Op papier al.
Vind je?quote:
Die zal wel heel objectief en betrouwbaar zijn aangezien het om de grootste voorstanders van het wild kapitalismequote:Op maandag 7 augustus 2006 00:40 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Kapitalisme = winst maken ten koste van alles, nadenken over de gevolgen doen ze meestal nietquote:Op maandag 7 augustus 2006 22:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind je?
Ik ken eigenlijk geen leer van het kapitalisme. Geen ideologie.
Wel beschrijvingen.
Wat een onzin. Dat is geen beschrijving van kapitalisme.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:20 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Kapitalisme = winst maken ten koste van alles,
Welke 'ze'? De kapitalisme? Een -isme is geen groep mensen.quote:nadenken over de gevolgen doen ze meestal niet![]()
Maakt toch niet uit. Het is een systeem waar een gedachte achter zit en ook heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slachtoffers.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind je?
Ik ken eigenlijk geen leer van het kapitalisme. Geen ideologie.
Wel beschrijvingen.
Vraag het ze bij de VVD.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:29 schreef _The_General_ het volgende:
Hoe kun je nou aanhanger zijn van een ideologie die aan meer dan 50 miljoen mensen het leven heeft gekost en die nu nog miljoenen mensen wereldwijd onderdrukt?
Klopt, is ook een kutsysteem, net als het communisme.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:20 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Kapitalisme = winst maken ten koste van alles, nadenken over de gevolgen doen ze meestal niet![]()
Volgens sommigen democratie ook niet.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:11 schreef _The_General_ het volgende:
Marx: geweld is de vroedvrouw van de oude maatschappij in verwachting van de nieuwe.
Engels: geweld is het instrument tot sociale veranderingen.
Lenin: elke grote revolutie, en zeker de 'socialistische', is ondenkbaar zonder grote interne oorlog.
Het communisme kan niet slagen zonder dat er oorlog, angst, dwang en terreur aan te pas komt.
En als "het volk" beslist dat we in een kapitalistische maatschappij willen leven? Is het dan wel goed?quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:55 schreef Delano87 het volgende:
Ik en mijn kameraden willen helemaal niet de macht... wij willen dat het volk de macht krijgt.. Niet enkel stemmen om de paar jaar(de partijpolitiek), hoe kan je dat democratie noemen?! Maar het volk dat direct invloed heeft op het beleid van haar overheid en niet moeten wachten voor jaren om ze ter verantwoording te roepen: dat is pas echte democratie... Dat mensen, is socialisme.
Onze ideologie is gebaseert op principes zoals sociale rechtvaardigheid en solidariteit en versterkt door een wetenschap. Zoals marx en Engels hebben geanalyseerd de kapitalistische maatschappij, is rechtvaardigheid in zo'n dergelijke maatschappij niet lang te behouden. Want het gaat tegen de aard van het kapitalistisch streven, Simpele economie bevestigd dit. De verzorgingsstaat (overgens een socialistisch begrip) werd enkel opgebouwd door de angst voor revolutie, wat 100jr geleden in grote delen van de wereld uitbrak. Door die angst van de machthebbers krijgen wij langzaam onze eerste sociale weten, wat lijdde naar sociale zkerheid die wij nu kennen als de verzorgingsstaat. Maar kapitalisme kan deze niet onderhouden, omdat de samenleving in het kapitalisme gericht is op individuele verrijking inplaats van collectieve. De aard van de Kapitalist gaat ook naar meer en meer geld verdienen, genoeg bestaat niet in zijn woordenboek. Daardoor streeft het naar vrijheid van onderneming aka vrijheid van uitbuiting. Waar eerst staatsbedrijven een dienst leverde, worden geprivatiseerd waardoor het een marktwaar wordt (zelfs zoiets als zorg).quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En als "het volk" beslist dat we in een kapitalistische maatschappij willen leven? Is het dan wel goed?
Als de grootste strijders tegen het fascisme, en de eerste die werden geschaad door hitler, zal je begrijpen dat ik als communist het zeer treurig vind vergeleken worden met onze grootste vijand. In Nederland waren wij onder de eerste die de wapens opnamen tegen de bezetter. De communisten elimineerden collaborateurs en vernietigde registratiekantoren waar data van joden werden opgeslagen. De communisten waren het die de februari staking organiseerde als protest van deportaties van joden. De communisten werden daarbij nog meer opgejaagd en vaak met gezin en al geëxecuteerd. Hannie Schaft, onze grootste symbool voor de strijd, was vermoord door haar verzetsactiviteiten. Op het oostfront waren het de communisten die in de eerste golf zaten bij de bestorming en verdediging van de fascistische imperialist en stierven, meer dan 20 miljoen in de SU alleen al. In de Spaanse burgeroorlog waren het Communisten die hun Spaanse kameraden te hulp schoten, en durfde te sterven voor een land wat niet hun eigen was. En hoe werden ze beloond? Ze werden staatloos!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:44 schreef MrBadGuy het volgende:
Voor de rest leuk verhaal, maar socialisme werkt niet, en de aanhangers van het socialisme/communisme zijn naar mijn bescheiden mening even erg als aanhangers van het Nationaal Socialisme.
Nee, het is geen systeem waar een gedachte achter zit. er is geen 'leer van het zuivere kapitalisme' waar instaat hoe het moet volgens een god, een goeroe of een grote denker.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit. Het is een systeem waar een gedachte achter zit en ook heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slachtoffers.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:38 schreef Delano87 het volgende:
()
Of zeg je dat ik miljoenen mensen heb vermoord, hoe ben ik er dan schuldig aan als het jaren voor mijn geboorte is gebeurt?
Als het je zo uitkomt wil je best mede-verantwoordelijk zijn voor zaken die vér voor je geboorte speelden?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 02:19 schreef Delano87 het volgende:
[..]
Als de grootste strijders tegen het fascisme, en de eerste die werden geschaad door hitler, zal je begrijpen dat ik als communist het zeer treurig vind vergeleken worden met onze grootste vijand. In Nederland waren wij onder de eerste die de wapens opnamen tegen de bezetter.
Wat studeer jij?quote:Ik heb geen heldendaden gepleegd. Ik ben een simpele jongen die nog gewoon studeert
Tegenwoordig moet je vergelijkbare opofferingsdrang zoeken bij religieus geinsprireerden. Ik heb het niet zo op mensen die zich opofferen zonder te denken aan individuele belangen. Het is vaak vanuit die motivatie dat ze van anderen eisen ook hun individuele belangen op te offeren. Dat die anderen dat dan helemaal niet vrijwillig doen doet dan niet meer ter zake.quote:en in mijn opvoeding meer dan genoeg kreeg. Maar hun nagedachtenis betekent heel veel voor mij, als communist en als mens. En hoe tegenwoordig over hun wordt gesproken, met de dreiging om te emotioneel te worden, breekt mijn hart. Ze worden gewoon vergeten of weggeveegd als mensen die aanhangers waren van een ‘vreselijke’ ideologie pfff… Zij stonden op voor hun idealen en voor hun mede mens, zonder te denken aan hun eigen individuele belangen. Kunnen wij dat zeggen?
Goh. Vrij precies mijn idee. Afgezien van dat stukje in het Engels.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 08:24 schreef speknek het volgende:
Ik heb geen idee meer wat ik ga stemmen, de tijd is niet zo mooi voor een progressieve liberaal. Ik was vrij overtuigd dat ik Lousewies ging stemmen, maar dan stapt die troela ineens uit de politiek. Pechtold is een inhoudsloze blater en Bert Bakker is de hoofdschuldige in het Afghanistan drama. Als ik dan bij de VVD ga kijken vind ik Rutte een onuitstaanbare kwal met onzalige plannen voor het onderwijs, en hij leidt een partij van reactionaire ballen, ook niet hetgene waar ik nou m'n fiat aan wil geven. AHA was dan nog wel aardig, maar goed, die hebben ze er ook vakkundig uitgewerkt.
Grappig genoeg is de nieuwe lijn van Femke Halsema nu misschien wel hetgene waar ik mezelf het meest in vind, maar stemmen op GroenLinks, ain't never gonna happen.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 08:02 schreef sigme het volgende:
Als het je zo uitkomt wil je best mede-verantwoordelijk zijn voor zaken die vér voor je geboorte speelden?
Dat zei ik... Ik heb niet gezegt dat ik een hand in had, bij de strijd destijds.quote:
Het beetje vrijheid die wij nu hebben, hadden wij niet eens zonder die mensen die durfte te strijden, met het risico dat zij zouden sterven. Socialisme is niet iets dat vertrouwd op verlossing van boven, nee socialisme is wat vertrouwd op de kracht van de mensheid. Dat jij zo zker bent dat je neit zou kunnen vechten voor vrijheid of iets anders wat niet puur voor je zelf is, betekend niet dat er geen mensen zijn die dat wel durfen en hebben gedaan. Hoe jij zaken ziet is simpelweg een symptoom van het opgroeien in het kapitalistisch systeem: hoge mate van individualisme en egocentrisme. Daar lijdt een grootdeel van de bevolking aan, waar vroeger juist het collectiviteitsniveau van de bevolking het grootst was. Maar toen waren ook de klasseverschillen overduidelijk en de noodzaak voor strijd. Kapitalisme probeert zich voor te doen als iets wat toch enige rechtvaardig is, de huidige verzorgingsstaat is een voorbeeld hiervan. Toch is een socialistische begrip ( de verzorgingsstaat dus) is niet houdbaar in een kapitalistische maatschappij. 20 a 30jr geleden werden de eerste stappen gemaakt om de verzorgingsstaat af te bouwen en langzaam te ontmantelen. Langzaam maar zeker komt weer naar boven het besef dat de klassen eigenlijk nooit verdwenen zijn. Een voorbeeld van collectiviteitsbesef (of klassebewustzijn) is toen een kwart miljoen mensen in A'dam demostreerde tegen het beleid van kabinet Balkenende. Zoals vroeger het klassebewustzijn van de werkers onderling groeide, door collectieve afschuw van de baas van de fabriek of de opzichter. Kwam het klassebewustzijn toen rond de gebeurtenis in A'dam naar boven, en bewees dat het klassebesef helemaal verdwenen is. Het is enkel op een laag pitje gezet en vertroebeld. Jullie hadden de sfeer moeten proeven toen,,, was echt geweldig. Mensen die elkaar niet kende gingen praten over hun gemeenschappelijke problemen op werk of door het beleid van de regering. Ze deelde elkaars water en gaven een ander brood omdat die persoon zelf niks mee had, mensen die elkaar niet kende voor de demostratie. Ik ging zelf met een paar mensen nog ff wat drinken na de demo en praten. Dat was het klassenbewustzijn weer in leven. En het zal weer groeien, de kapitalistische economie stagneerd en wil meer en meer privatiseren. Zodoende verdwijnt het grootste gedeelte van de winst op de zwitsersebankrekening van de bazen en uit de zakken van het volk. Daardoor gaat het steeds slechter in de kapitalistische maatschappij. Liberalisering van de huur zal de kosten flink omhoog jagen. Marktwerking is een fabeltje, want de kapitalist gaat huizen bouwen waar veel geld te halen is, dus duurdere woningen. Nu is er al een huisvesting te kort van duizenden. Het openbaarvervoer: de NS was vroeger veel goedkoper, nu dat het milieu steeds meer vervuild word, zou toch een schoner alternatief gekozen worden. Nu is het geprivatiseerd: iedere periode gaat de kosten van een treinkaart nog meer omhoog, terwijl de treintijden verschrikkelijk slecht zijn. Het heeft een monopolie positie, wat nu enkel geremd word door de overheid. Maar dat word ook steeds minder. De zorgverzekering: de zorg als marktwaar?! Is iemands leven iets om winst uit te slaan? Pas nog op het nieuws kwam naar boven dat de concurrentie onder ziekenhuizen de kleinere zal ruineren, en in de toekomst een paar grote ziekenhuizen over jullie zijn. Dat is ook het kapitalisme, dat bedrijven juist niet een vrijemarkt willlen, waar komt dat eigenlijk ook vandaan? Bedrijven willen juist een monopolie positie, dat ze alles kunnen vragen voor een dienst of product wat ze maar willen. Waar moet je anders heen denken ze. Als de staat een monopolie positie had, dan was dat gelijk oneerliijk volgens de bedrijven. Jah voor hun,, waarom? Omdat ZIJ(kapitalisten) niet het geld krijgen, en vinden dat zij er veel meer geld uit kunnen persen. In een productieketen doen meerdere kapitalisten dat, zo gaan die prijzen zo omhoog. Iedere kapitalist schept er nog een doses winst boven de prijs op.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 08:02 schreef sigme het volgende:
Tegenwoordig moet je vergelijkbare opofferingsdrang zoeken bij religieus geinsprireerden. Ik heb het niet zo op mensen die zich opofferen zonder te denken aan individuele belangen. Het is vaak vanuit die motivatie dat ze van anderen eisen ook hun individuele belangen op te offeren. Dat die anderen dat dan helemaal niet vrijwillig doen doet dan niet meer ter zake.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:45 schreef Falco het volgende:
Balkenende (verrassing!)
Het gaat over wie er premier gaat worden he? Ik zie een verrassing wel gebeurenquote:
Heel eerlijk gezegd zie ik Balkenende ook wel opgaan voor Balkenende 4 (mag dat staatsrechtelijk gezien eigenlijk wel?) en doorgaan met zijn versie van een 'christelijk' beleid. Ik zie Bos om de één of andere reden niet zo snel premier worden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Het gaat over wie er premier gaat worden he? Ik zie een verrassing wel gebeuren. Persoonlijk maakt het me geen reet uit of Bos of Balkenende MP wordt. En de VVD zie ik ook het liefst in de opppositie. Hmmm, misschien ga ik dan CU stemmen, maar die hebben weer hun typerende jammerlijke punten. Ik blijf het erg moeilijk vinden hoe dan ook, maar heb wel redelijke zin in de verkiezingen
.
Waarom zou dat niet mogen? We hebben geen beperking aan het aantal kabinetten dat door iemand geleid kan worden. In landen waar wel een dergelijke beperking geldt is dat volgens mij altijd een rechtstreeks gekozen MP, waarbij die wel meerdere kabinetten kan leiden maar een beperkt aantal maal (achtereen) verkiesbaar gesteld mag worden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:56 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd zie ik Balkenende ook wel opgaan voor Balkenende 4 (mag dat staatsrechtelijk gezien eigenlijk wel?)
Maar wel dat 'wij communisten' het in WOII zo goed gedaan hebben maar dat je 'wij communisten' niet mag afrekenen op wat er in de USSR is voorgevallen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 15:54 schreef Delano87 het volgende:
[..]
[..]
Dat zei ik... Ik heb niet gezegt dat ik een hand in had, bij de strijd destijds.
Spreek voor jezelf. Ik zei iets over anderen die zich opofferen, ik zei niets over mijn eigen keuzes. Ik zei iets over de motivaties van mensen die zich ongevraagd opofferen en over de opoffering die zij menen te mogen verlangen van niet-vrijwilligers.quote:[..]
Het beetje vrijheid die wij nu hebben, hadden wij niet eens zonder die mensen die durfte te strijden, met het risico dat zij zouden sterven. Socialisme is niet iets dat vertrouwd op verlossing van boven, nee socialisme is wat vertrouwd op de kracht van de mensheid. Dat jij zo zker bent dat je neit zou kunnen vechten voor vrijheid of iets anders wat niet puur voor je zelf is, betekend niet dat er geen mensen zijn die dat wel durfen en hebben gedaan. Hoe jij zaken ziet is simpelweg een symptoom van het opgroeien in het kapitalistisch systeem: hoge mate van individualisme en egocentrisme.
Het verschil is echter dat de rol van de communisten in WO 2 word negeert, terwijl de fouten overdreven worden. Er word altijd eenzijdig over de communisten gepraat. Churchill was de aanvoerder van de westerse geallieerden en die hebben ons ook bevrijd. Maar er word toch ook niet constant gepraat over het bombardement op Dresden als de media het over Churchill heeft?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 08:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar wel dat 'wij communisten' het in WOII zo goed gedaan hebben maar dat je 'wij communisten' niet mag afrekenen op wat er in de USSR is voorgevallen.
Doe eens niet zo achterlijk, het is je hond niet. We gaan toch ook niet vragen wat het werk van je moeder is?quote:Spreek voor jezelf. Ik zei iets over anderen die zich opofferen, ik zei niets over mijn eigen keuzes. Ik zei iets over de motivaties van mensen die zich ongevraagd opofferen en over de opoffering die zij menen te mogen verlangen van niet-vrijwilligers.
Geef eens antwoord op mijn vraag: Wat studeer jij?
Ja de Partij voor Fatsoenlijke Politiekquote:
Oooooh, reactietje uitlokken..........quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja de Partij voor Fatsoenlijke Politiek
Moet helaas nog op tijd geboren worden..........Maar wie weet...![]()
Zoiets hier toegeven, staat waarschijnlijk gelijk aan digitale zelfmoord op fok!.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:35 schreef joachim87 het volgende:
Wie gaat er eigenlijk voor de pedopartij?
Hoe kom je erbij dat de rol van de communisten in WO II wordt genegeerd? De CPN heeft er nog jaren op geteerd, op de welwillendheid die voor een groot deel een gevolg was van de aandacht voor het communistisch verzet in Nederland.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:40 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Het verschil is echter dat de rol van de communisten in WO 2 word negeert, terwijl de fouten overdreven worden. Er word altijd eenzijdig over de communisten gepraat. Churchill was de aanvoerder van de westerse geallieerden en die hebben ons ook bevrijd. Maar er word toch ook niet constant gepraat over het bombardement op Dresden als de media het over Churchill heeft?
Pardon? Hij voert zelf op dat hij student is. Student waarin dan wel, vraag ik hem. Niet jou. (Vanwaar het meervoud? 'We' gaan toch ook niet vragen ..quote:[..]
Doe eens niet zo achterlijk, het is je hond niet. We gaan toch ook niet vragen wat het werk van je moeder is?
Hmm ik denk dat jij dan een andere methode hebt gekregen dan ik, waarbij er nauwelijks iets over de rol van communisten word verteld in de 2e WO. Maar er staat genoeg kritiek in over Stalin. Er is zelfs een hoofdstuk dat zich 'Dictatuur en Democratie' noemt, heel zwart-wit, waarom noemde ze het niet gelijk 'de goeden en de slechten' om nog duidelijker te maken dat dit een stukje propaganda uit de koude oorlog is?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat de rol van de communisten in WO II wordt genegeerd? De CPN heeft er nog jaren op geteerd, op de welwillendheid die voor een groot deel een gevolg was van de aandacht voor het communistisch verzet in Nederland.
De rol van de USSR is ook genoegzaam bekend, iedereen weet dat die gigantische hoeveelheden soldaten hebben verloren, en de strijd om Leningrad als horrorverhaal en als keerpunt voor de nazi's is ook zeer bekend.
De gigantische hoeveelheid doden die onder het communistisch regiem zijn gevallen zijn veel minder bekend. In mijn geschiedenisboeken werd er geen aandacht aan geschonken.
Het is de manier waarop je het vroeg, je bevool hem als het ware. 'We' als in ik of andere forumbezoekers. Maar goed, laat hem idd maar zelf beantwoorden.quote:Pardon? Hij voert zelf op dat hij student is. Student waarin dan wel, vraag ik hem. Niet jou. (Vanwaar het meervoud? 'We' gaan toch ook niet vragen ..)
dan begrijp ik niet waarom de Sp bij jou op 2 staat. als 1 partij onfatsoenlijk omgaat met mensen die hun hele leven hard werken voor hun eigen succes is het de SP wel.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja de Partij voor Fatsoenlijke Politiek
Moet helaas nog op tijd geboren worden..........Maar wie weet...![]()
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:33 schreef manhattan het volgende:
[..]
Oooooh, reactietje uitlokken..........![]()
Ik wil niet voor niets de partij voor fatsoenlijke politiek. ik zou niet graag willen zeggen dat als ik de SP op 2 zet, daarmee alle standpunten vande SP onderschrijf.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:23 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
dan begrijp ik niet waarom de Sp bij jou op 2 staat. als 1 partij onfatsoenlijk omgaat met mensen die hun hele leven hard werken voor hun eigen succes is het de SP wel.
We moeten terug naar de jaren 1800? Of gaan leven zoals de Inuiten doen? Verklaar je naderquote:Op zondag 13 augustus 2006 14:52 schreef BewustNederland het volgende:
Ik stem blanco tot er eens een partij naar voren komt die van mening is dat de huidige westerse manier van leven schadelijk is voor mens en mileu.
Een partij zoals Bewust Nederland bijvoorbeeld.
*LOL*
Wat een simplisme op die site.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:00 schreef BewustNederland het volgende:
@Snelweg,
Ik wil me best nader verklaren, maar om nou de uitgebreide versie hier te plaatsen, kan je beter naar mijn website gaan en daar wat standpunten van mij over bijvoorbeeld het huidige systeem te lezen, dat maakt het wat overzichtelijker.
Heb veel uren werk in de website zitten en heel wat teksten om te lezen.
Ik wil de mensen alleen er op wijzen dat we niet noodzakelijk alle 'luxe' achter hoeven te laten om het toch beter te krijgen, maar dat we het gewoon 'anders' moeten aanpakken.
Wat eenvoudiger, en een systeem moeten bouwen die meer op vrijheid gebaseerd is, daar creeer je namelijk datgene mee wat we willen, een samenleving waar mensen gewoon het leven kunnen leiden die ze zelf willen.
Kijk maar op www.bewustnederland.nl
Heerlijk!quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:14 schreef Delano87 het volgende:
... ik stem NCPN
![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Populisme.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:26 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Heerlijk!
LEVE CHAVEZ!
Iemand naar mijn hart!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Trap maar lekker in die kapitalistische CIA/Bush-propaganda mannetje!quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Populisme.
Onderdrukking.
Censuur.
Diefstal.
Armoede.
Puike vent, die Chávez. Ik hoop maar dat hij snel sterft, dan kan hij naast zijn Cubaanse holmaat gaan liggen.
Precies.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:40 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Trap maar lekker in die kapitalistische CIA/Bush-propaganda mannetje!![]()
De armen daar hebben het nog nooit zo goed gehad als onder hun linkse heldhaftige
leider Chavéz!![]()
Bovendien, Chavéz is van een heel ander slag dan een gek als Stalin!
Bush is ook een mongool, maar haalt het echt bij lange na niet bij Chávez.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:40 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Trap maar lekker in die kapitalistische CIA/Bush-propaganda mannetje!![]()
De armen daar hebben het nog nooit zo goed gehad als onder hun linkse heldhaftige
leider Chavéz!![]()
Bovendien, Chavéz is van een heel ander slag dan een gek als Stalin!
Je verwart eenvoud met simplisme.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:38 schreef BewustNederland het volgende:
@Heiden6,
Dat beschouw ik als een compliment, los van het feit of je het ook zodanig bedoelde.
Dingen werken beter wanneer ze simpel zijn.
Het leven is slechts zo ingewikkeld omdat wij het zo maken.
En waarom haalt hij het dan niet bij Chavéz in jouw ogen?quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Bush is ook een mongool, maar haalt het echt bij lange na niet bij Chávez.
En dat die armen nog steeds arm zijn en met tientallen tegelijk vluchten naar verderfelijke kapitalistische landen, hoe denk je daar over? Hoeveel Amerikanen vluchten er nara Venezuela?
[..]
Je verwart eenvoud met simplisme.
Omdat Chávez veel dommer is, veel populistischer, en veel schadelijker.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:48 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
En waarom haalt hij het dan niet bij Chavéz in jouw ogen?
Dommer? Heb je Bush weleens gezien dan!?!quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Omdat Chávez veel dommer is, veel populistischer, en veel schadelijker.
Bush heeft een diploma aan een hoog aangeschreven, Ivy League universiteit. Chavez heeft z'n diploma niet gehaald.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:52 schreef BlaineDeMono het volgende:
Dommer? Heb je Bush weleens gezien dan!?!![]()
![]()
Chávez komt over als een simpele ziel die dingen leuk weet te brengen, en met zijn sentimentalistische gewauwel stuurt hij op irrationele 'oplossingen' voor bepaalde problemen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:52 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Dommer? Heb je Bush weleens gezien dan!?!![]()
![]()
Chavéz komt in mijn ogen over als een wijs man, met het hart op de juiste plaats!![]()
En hoezo schadelijker?
Leg eens uit als je wilt!?
Wat wil je daarmee zeggen speknek?quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Bush heeft een diploma aan een hoog aangeschreven, Ivy League universiteit. Chavez heeft z'n diploma niet gehaald.
quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:00 schreef BewustNederland het volgende:
@Snelweg,
Ik wil me best nader verklaren, maar om nou de uitgebreide versie hier te plaatsen, kan je beter naar mijn website gaan en daar wat standpunten van mij over bijvoorbeeld het huidige systeem te lezen, dat maakt het wat overzichtelijker.
Heb veel uren werk in de website zitten en heel wat teksten om te lezen.
Ik wil de mensen alleen er op wijzen dat we niet noodzakelijk alle 'luxe' achter hoeven te laten om het toch beter te krijgen, maar dat we het gewoon 'anders' moeten aanpakken.
Wat eenvoudiger, en een systeem moeten bouwen die meer op vrijheid gebaseerd is, daar creeer je namelijk datgene mee wat we willen, een samenleving waar mensen gewoon het leven kunnen leiden die ze zelf willen.
Kijk maar op www.bewustnederland.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |