abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40476063
De verkiezingen staan zometeen weer voor de deur.

Het gaat spannender worden dan ooit: want PvdA en CDA gaan nu in de peilingen nek aan nek.

Het zal denk ik meer en meer gaan over de vraag, wie wordt er straks premier? Bos of Balkenende?

Tja, we weten alleen van Balkenende hoe hij de afgelopen jaren heeft gefunctioneerd als premier. Van Bos kunnen we het immers nog niet weten.

Dus we weten nu wat we hebben.

Bent u tevreden over Balkenende? Misschien omdat hij enorm slim is. En dat hij een sterke visie heeft?

Of bent u juist teleurgesteld over hem? Omdat u vind dat hij te weinig leiderschap laat zien of dat hij geen staatman is?

Nou zeg het maar. Het is tijd voor een functioneringsgesprek online.

Let wel: het gaat nu ff niet om zijn beleid, maar puur als functioneren als premier.

En bovenal wilt u hem terug als Minister-President?
pi_40476142
Bos, al vind ik dat Balkenende het niet zo verkeerd deed. Maar ik ben benieuwd ook of Bos het beter gaat aanpakken.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:12:49 #3
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40476180
ze zouden een standbeeld van 'm moeten oprichten met als titel : Nooit meer Balkenende.

Jammergenoeg is die titel al gebruikt voor een niet vergelijkbaar oorlogsmonument
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_40476220
Als het tussen Bos en Balkenende gaat heb ik een sterke voorkeur voor Balkenende. Simpelweg omdat hij de afgelopen drie jaar zeer goede resultaten heeft behaald met zijn beleid.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40476224
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:12 schreef Harry_Sack het volgende:
ze zouden een standbeeld van 'm moeten oprichten met als titel : Nooit meer Balkenende.

Jammergenoeg is die titel al gebruikt voor een niet vergelijkbaar oorlogsmonument
Ja, en ik zou best Kok weer terug willen......Was een echt staatsman.
pi_40476274
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:14 schreef Tikorev het volgende:
Als het tussen Bos en Balkenende gaat heb ik een sterke voorkeur voor Balkenende. Simpelweg omdat hij de afgelopen drie jaar zeer goede resultaten heeft behaald met zijn beleid.
Ja, maar dit is ff een functioneringsgesprek. Vind je hem goed functioneren als persoon in de rol van MP?
pi_40476350
Maakt me niet uit, eigenlijk. Even afgezien van het beleid, zijn het beide heren die niet al te grote brokken maken en passende representanten zijn van de Nederlandse politiek.

Ik vond Balkenende wel erg slecht orde houden in zijn kabinetten, maar soit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:18:11 #8
144646 Huizilopochtli
Achtung reisenden...
pi_40476383
Ik kan niet anders zeggen dan dat Balkenende een prima premier is geweest, hoewel ik politiek gezien mijlenver afsta van zijn inhoud en samenwerking met de VVD. Indien er zich een mogelijkheid voordoet, waarbij PvdA en CDA samen een coaltie gaan vormen, zou ik eerder voor Balkenende dan voor Bos pleiten.
Nos poma natamus
pi_40476409
Hij heeft het zeer goed gedaan ondanks de Nederlander die het toch alleen maar over zijn haar heeft!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:19:55 #10
144646 Huizilopochtli
Achtung reisenden...
pi_40476443
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:19 schreef _The_General_ het volgende:
Hij heeft het zeer goed gedaan ondanks de Nederlander die het toch alleen maar over zijn haar heeft!
Zijn we het ergens over eens?
Nos poma natamus
pi_40476451
Erg he
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:20:44 #12
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40476469
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, en ik zou best Kok weer terug willen......Was een echt staatsman.
Absoluut niet, laat Bos het maar opknappen. Die loopgravenoorlog van onbegrijpelijke regels en zogenaamde hervormingen van Balkenende heeft lang genoeg geduurd. Gister vertelde econoom Heertje op de radio dat de aangekondigde economische groei te danken was aan de hervormingen in het zorgstelsel, daar schijnen we zelfs een pluim voor te hebben gekregen van het IMF.

In feite betalen we dus onze eigen economische welvaart, suggereert zoiets. Ik kan het niet bevatten en ook niet uitleggen, maar als dat welvaart moet inhouden, dan zou ik de exponentiele trap daarvan niet eens willen kunnen fantaseren in een vervolg op dat kabinet.
pi_40476497
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, maar dit is ff een functioneringsgesprek. Vind je hem goed functioneren als persoon in de rol van MP?
Ja, heeft visie over waar het heen moet met Nederland, is intelligent en kundig. Ook schijnt hij in het buitenland zeer gewaardeerd te zijn en van alle kanten complimenten te krijgen over de manier waarop hij de zaken heeft aangepakt in Nederland. Dat vind ik persoonlijk ook erg belangrijk voor iemand die ons in het buitenland moet vertegenwoordigen.

Bos is een inhoudsloze populistische blaataap die denk alles met een mooie glimlach te kunnen oplossen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40476522
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:17 schreef sigme het volgende:
Ik vond Balkenende wel erg slecht orde houden in zijn kabinetten, maar soit.
Ik vind zijn kennis erg goed. Maar was het meestal met hem oneens.

Maar als leider vindt ik hem erg zwak.

Hij verloor als maar de regie. Dramatisch dieptepunt: het AHA-debat...........

Ik vind hem bovenal geen staatsman. Ik zag laatst nog het filmpje bij ome Bush. Ik kwam bijna niet meer bij
pi_40476564
Bos daar zie ik idd ook helemaal niets in. Geen inhoud, geen visie en veel minder kennis en ervaring.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:24:10 #16
144646 Huizilopochtli
Achtung reisenden...
pi_40476582
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:21 schreef Tikorev het volgende:
Bos* is een inhoudsloze populistische blaataap die denk alles met een mooie glimlach te kunnen oplossen.
*
A. Geert Wilders
B. Ayaan Hirsi Ali
C. Wijlen Pim F.
D Allle bovenstaande antwoorden zijn goed.

SMS uw antwoord naar 0909 - DEPOTVERWIJTDEKETEL
Nos poma natamus
pi_40476594
quote:

[..]

Ja, heeft visie over waar het heen moet met Nederland, is intelligent en kundig. Ook schijnt hij in het buitenland zeer gewaardeerd te zijn en van alle kanten complimenten te krijgen over de manier waarop hij de zaken heeft aangepakt in Nederland. Dat vind ik persoonlijk ook erg belangrijk voor iemand die ons in het buitenland moet vertegenwoordigen.
Ja, hij is erg slim. Maar eerlijk: heeft hij de acting out van een staatsman als Kok? Kok werd trouwens ook sterk gewaardeerd in het buitenland......
quote:
Bos is een inhoudsloze populistische blaataap die denk alles met een mooie glimlach te kunnen oplossen.
Je moet hem wel eerst een kans geven, he?
pi_40476597
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:22 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik vind hem bovenal geen staatsman. Ik zag laatst nog het filmpje bij ome Bush. Ik kwam bijna niet meer bij
Toch lopen de Amerikanen ondertussen met hem weg hoor!
pi_40476642
quote:

[..]

Daar kan je prima een gerespecteerd internationaal staatsman mee worden. Kan iemand inhoudsloos en glimlachend de boel soepel draaiend houden -> staatsman van formaat.

Heeft iemand visie, durf, hersens en kunde maar verloopt alle uitvoer stroef, hortend en stotend -> snel vergeten (en later als 'zijn tijd vooruit' herdenken).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:26:27 #20
144646 Huizilopochtli
Achtung reisenden...
pi_40476653
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:24 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

With, uhmz, whats his name?
Nos poma natamus
pi_40476674
quote:

[..]

Misschien omdat ie fijn doet wat de Amerikaanse regering van hem verwacht Bush heeft smakelijk moeten lachen om zijn kapsel hoor, en terecht
pi_40476676
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
De verkiezingen staan zometeen weer voor de deur.

Het gaat spannender worden dan ooit: want PvdA en CDA gaan nu in de peilingen nek aan nek.

Het zal denk ik meer en meer gaan over de vraag, wie wordt er straks premier? Bos of Balkenende?
Ik hoop geen van beiden.
quote:
Tja, we weten alleen van Balkenende hoe hij de afgelopen jaren heeft gefunctioneerd als premier. Van Bos kunnen we het immers nog niet weten.
Van Bos weten we wel dat het een vrij matige en inhoudsloze oppositielijder is, Balkenende was in het begin zeker geen sterke MP maar heeft zich wel stukken verbeterd.
quote:
Bent u tevreden over Balkenende? Misschien omdat hij enorm slim is. En dat hij een sterke visie heeft?
Matig positief maar dat komt vooral omdat het CDA mij niet aanspreekt.
pi_40476689
quote:

[..]

Ja, toegeven hij groeit wel. Maar ik vond Kok wel veel meer uitstraling en staatsmanschap uitstralen...Ik verlang weer terug naar die tijd....
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:29:24 #24
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40476745
de keuze tussen een autistiche wandelende encyclopedie of een showman is voor de meeste misschien makkelijker om te beoordelen dan op grond van nivellering of denivellering, ook al denk ik dat het beleid na 2 jaar regeren nauwelijks in vorm zal verschillen
pi_40476748
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar eerlijk: heeft hij de acting out van een staatsman als Kok? Kok werd trouwens ook sterk gewaardeerd in het buitenland....
Het is natuurlijk geen Idols zo'n premierschap. Kok mag er dan misschien uitzien als een echte staatsman, ik denk dat ze hem in bijvoorbeeld Srebrenica niet als zodanig zullen herinneren. Dan heb ik toch liever een wat doorsnee iemand als premier die in het buitenland geroemd wordt om zijn inhoud en kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')